monta lämmint ruokaa on suositus

joku147

Montako lämmintä ruokaa on 14 vuotiaalle tytölle sopiva määrä päivässä en siis yritä laihduttaa vaan mua kiinnostaa

4

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 98465

Aamiainen, iltapala, välipala ja 2 lämmintä ruokaa päivässä. Nämä jaksotettuna järkevästi pitkin vuorokautta ja terveelliset valinnat kaikille aterioille.

• lämpimät.leivät

Sanoohan sen jo järkikin. Lounas ja päivällinen.

• simppelissäontotuus

Itseasiassa lämmin ruoka ei ole mikään välttämättömyys vaan ruoasta saatu energia.

Toki lämmin ruoka maistuu paremmalta, mutta ei anna oikeastaan mitään lisää jos energian määrä on riittävä.

Syö vaikka leipää päivittäin kunhan päällystät sen riittävän monipuolisesti eli salaatilla, kurkulla ja domskulla ustin ja korvin keraan.

No nyt jotkut ihmettelevät mitä ihmeessä on domsku, usti ja korvi - no vapautan ihmettelystä ja kerron, että domsku on tomaatti, usti on juustoa ja korvi on makkaraa - kokojyväleivän päällä teen kanssa jugurtin kera ne korvaavat aterian joskus eikä kukaan voi sanoa sitä epäterveelliseksi, mutta silti tekisin ruoan ihan tuoreista raaka-aineista itse käyttäen kauden vihanneksia.

Hämmästyvän harva enää tekee itse ruokaa vaikka juuri niin saa makua ruokaan, tervellisyyttä jos ohjeita viitsii vilaista, halvemmalla myös vaikka kyykkyihin itseään lukeva ei niinkään usko.

Itse tehty ruoka on paitsi maistuvampaa, halvempaa, ravintorikkaampaa niin myös henkisesti tyydyttävämpää - teet siis ihan itse jotain itsellesi ja ehkä kumppanillesi ja näin kummatkin voivat nauttia makoisesta ateriasta tai ainakin sen yrityksestä, sillä joskus tseffeilläkin hommat kusee käsiin vaikka kuinka yrittäisi.

Itse teen ruoan itse vaikka vain sipulia, valkosipulia, chiliä suolan ja peppan kanssa runsaassa öljyssä kypsennettyinä keitetyn pastan kastikkeeksi ja oheen raikas salaatti muutamasta domskusta, kurkun viipaleesta ja slaissatusta valkokaalista.

Ja jos joku kehtaa sanoa ruokaa epäterveelliseksi niin tulen nyppimään einekset jääkaapistasi ja viemään ne kaatopaikalle.

• Joskusvainihmettelee

Itse kasvoin lähinnä voileivillä kuuman teen tai kahvin kera ja vieläkin yli viiskymppisenä tunnen olevani hyvässä kunnossa.

Toki myöhemmin tein lämpimiä aterioita itse eri reseptien mukaan ja nykyään teen niitä omien mieltymisteni mukaan, mutta en silti ymmärrä miten ruoan lämmittäminen saisi yksilön voimaan paremmin - oikeastaan vain tekeminen omilla käsillä ja ruoan tuoksu saa tekemään ruoan itse - on se vaan parempaa niin.

Mutta lämmin ateria ei ole mikään velvollisuus elää hyvin - vaan kylmilläkin ruoilla voi kasvaa ja elää hyvin kunhan käyttää raaka-aineita älykkäästi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2681
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1258
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1135
    4. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1008
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      959
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      899
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      865
    9. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      855
    10. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      40