Paras arvaukseni on se, että ensin syntyi kierteen osasia, en tiedä millä nimellä kemistit niitä kutsuisivat, alku-sokereiksi, alku-osiksi?
Näitä oli meri täynnä niin tiheästi, että ne saattoivat reagoida keskenään ja muodostaa pidemmän ketjun, kemialliset reaktiot vetivät näiden alku-osien "väliin" toisia molekyyleja. Statistisesti - syntyi molekyyleja, jotka olivat ensimmäisiä esi-isiämme. Tämä kemiallinen reaktio happamassa vedessä tarvitsi vain yhden onnistumisen - muut seuraavat vääjäämättä! Jos tämä yksi pieni reaktio on onnistunut, kaikki muut alku-molekyylit ovat voineet tarttua toisiinsa ja muodostaa ketjun. Ja kun elämä alkaa kerran, yksin jakautuvasta alku-dna/rna-alkusolusta, jos se osaa jakautua kahtia, myös sen lapset osaavat jakautua kahtia ja muuta ei tarvita.
Kuinka DNA syntyi
4
<50
Vastaukset
- astro_kosmos
Ja tätähän tapahtuu jatkuvasti ja myös muilla planeetoilla. Kysykää vaikka SETI-projektissa mukana olleilta. Pelkkää signaalia tuutit täynnä nykyään! Jatkorahoitus taattu!
- Ei-rek-agnoskepo
Älä jaksa. Olen seurannut SETI projektia alusta lähtien. Jos nykyään olisi saatu merkittäviä signaaleja otetuksi vastaan, asiaa toitotettaisiin varmasti kaikkien lehtien tiedepalstoilla.
- Sivusta_seurannut
Joku ei nyt ymmärtänyt sarkasmia. Tai sitten Ei-rek-agnoskepon oma sarkasmi oli niin taitavasti laadittu, että itsekin missasin sen. Olen kuitenkin nyt hieman taipuvainen uskomaan, ettei agnoskepo ymmärrä huumoria.Siinä mielessä ymmärrys häntä kohtaan yhä kasvaa...
Olettamuksesi näin diletantin silmin katsottuna on ihan hyvä. Meri kokonaisuudessaan tuskin oli täynnä orgaanisia yhdisteitä, mutta jotkin alueet, kuten mustien savuttajien ympäristöt ehkä hyvinkin. Luonnontieteistä kemia on minulle vierainta ja siinä olen suurelta osin unohtuneen insinööriopetuksen varassa. En siis osaa arvioida esimerkiksi oletustasi ketjureaktion käynnistymisestä, jos yksi yhdiste syntyy.
Olen lueskellut, että ennen DNA elämää olisi mahdollisesti ollut RNA elämä. Eikä se alkumerikään kai enää ole ainoa vaihtoehto syntypaikaksi. Elämän synnyn mekanismin selvittäminen tulee olemaan yksi suuria luonnontieteellisiä läpimurtoja. Itse uskon, ettei siihen mene enää kovin pitkää aikaa. Tosin se ei kreationitien väitteisiin vaikuta muutoin kuin sen, että puheenaihe muuttuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut
– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti12617797Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...
Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel2442772Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?
Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori882321Kulkeeko rumuus ja tyhmyys?
Käsi kädessä?Enkä tarkoita nyt pelkästään ulkoista..jos ihminen ei osaa kuin väännellä naamaansa ja irvistellä sekä saks142155Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..
Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos292071- 991558
Pyydän yhteydenottoja kiusatuilta
Hei, pyydän, että laitat mulle sähköpostia, jos sua on kiusattu palstalla tai jopa tuolla oikeassa elämässä jollakin tav1821512Elon Musk jakoi ja julkaisi erittäin järkyttävän raiskausrikostilaston Suomesta.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010944944.html?fbclid=IwY2xjawHowCJleHRuA2FlbQIxMAABHW3j9H5mtzuitMIUEdaZ-5hPybOXgZVj_2401291- 541246
- 311175