Turvapaikanhakijat kolkuttelevat ovillanne. Jeesus on tänään näissä lähimmäisissämme aivan konkreettisella tavalla, ja hän odottaa meidän reagoimistamme aivan tietyllä tavalla. Tästä hän kertoo kertomuksessaan Viimeisestä tuomiosta (Matt. 25). Suhtautumisemme näihin hädänalaisiin ratkaisee kohtalomme myös tuonpuoleisessa. Kertomuksessaan Laupiaasta samarialaisesta ”vääräuskoinen” samarialainen oli esimerkki myös hurskaalle juutalaiselle oikeasta tavasta seurata Jeesusta. Turvapaikanhakija joka kolkuttaa onkin todellisuudessa Jeesus (Ilm. 3:20). Nyt ratkaistaan kuka on Jeesuksen todellinen seuraaja ja kuka feikkiuskovainen. Nyt on hyväntekeväisyyden nimissä vaikea huijata. Teoistaan te tunnette heidät.
Turvapaikanhakijat kotiovillanne – autatteko?
113
<50
Vastaukset
- autan.tietysti
Ostan netistä paluulipun sinne mistä ovat tulleetkin jos ovat oman luottokorttinsa hukanneet.
- Auttamisenonni
Aivan samaa ajattelin. Täytyy olla telepatiaa, vaikka kuulemma suurin osa suomalaisista on aivan haltioissaan päästäkseen auttamaan näitä hätää kärsiviä pikkulapsia täällä meidän kotimaassamme.
- jippikaijeeee
Justiinsa, sodan keskelle... Olette väärässä tulevalla vastauksellanne.
- älä.höpise
jippikaijeeee kirjoitti:
Justiinsa, sodan keskelle... Olette väärässä tulevalla vastauksellanne.
Ei siellä sodita mistä nämä nuorfet miehet ovat lähteneet käpykaartiin.
- jippikaijeeee
älä.höpise kirjoitti:
Aha, selvä.
älä.höpise kirjoitti:
Voi olla, ettei pidä ajatella mikä on kivaa. Mutta olisiko mukava asustella Bagdadissa, Aleppossa, Magadishussa? Mitä tekisitte: taistelisitte urhollisesti jonkun asian puolesta vai jättäisitte kaiken taaksenne ja jättäisitte pommitukset ja asejoukot tappelemaan keskenään?
- älä.höpise
torre12 kirjoitti:
Voi olla, ettei pidä ajatella mikä on kivaa. Mutta olisiko mukava asustella Bagdadissa, Aleppossa, Magadishussa? Mitä tekisitte: taistelisitte urhollisesti jonkun asian puolesta vai jättäisitte kaiken taaksenne ja jättäisitte pommitukset ja asejoukot tappelemaan keskenään?
Olikos kiva asua Suomessa sodanaikana mutta isänmaataan jokaisen tarvitsee puolustaa eikä lähteä pakoon. Suomestakin lähetettiin vain lapsia turvaan.
- sairasta.touhua
älä.höpise kirjoitti:
Olikos kiva asua Suomessa sodanaikana mutta isänmaataan jokaisen tarvitsee puolustaa eikä lähteä pakoon. Suomestakin lähetettiin vain lapsia turvaan.
Mulsimaista tulee nuoret miehet "turvaan"
älä.höpise kirjoitti:
Mitä "sodanaikaa? Ei voi verrata Suomeen, koska Suomella oli sota Neuvostoliittoa vastaan.
Syyrialla, Irakilla ja Somalialla ei ole sotaa vihollista vastaan. Siellä on aseryhmät ja aatteelliset kaatamassa presidenttiä, ja sotaiset porukat tekevät iskujaan siviileitä ja toisia terrorijoukkoja vastaan.
Sellaista ei ole Suomessa koettu. Turvaan saa lähteä, jos ei näe järkevänä kaataa presidenttiä, tai puolustaa aseellista ryhmää. Ei ole "sotarikos".- ottakeeee
sairasta.touhua kirjoitti:
Mulsimaista tulee nuoret miehet "turvaan"
Euroopassa on pula miekkosista.
- ujnhgt
älä.höpise kirjoitti:
Niinkö!!! Työ ja seksiorjiksikkin heistä monet joutu lapsina ruotsissa.
- noheitäältäköyhyydestä
Kyllä jotkut konservatiiviuskovat ovat auttaneet maailmalla jopa siihen asti, että ovat menettäneet oman henkensäkin. Eikä siinä olla kysytty mitä uskontoa edustaa. (Yhtäkään liberaalia ei löydy henkensä menettämiseen asti.)
Jos et tätä nyt sattumoisin tiedä. Heistä ei vain pidetä mitään ääntä mediassa.
Ja sellaisissa maissa, joissa homoja on esim. fyysisesti vainottu, ovat he antaneet heille suojapaikan, nämä teidän kuvittelemanne kauhistuttavat konservatiivikristityt.
Itse olen sen verran hädänalainen, etten pysty auttamaan, mutta auta toki sinäkin, varmaan arvelen sinulla olevan enemmän tilaa jne.
Asun 35 neliömetrissä, ei mahdu. Eivätkä he varmaan olisi tyytyväisiä tähän asuntoon, on sen verran meteliä 24 h vuorokaudessa tuossa ulkopuolella.
Asumistuki pieneni, joten katsotaan sitten söin äsken hernekeittopurkin josta saa yhdelle ihmiselle 2 vuorokaudeksi ruoan laimentamalla vedellä. Voi olla että tämä olisi heille liian vaatimatonta, kun he luulevat länttä kultamaaksi. Ei siinä, onhan tämä noihin maihin verrattuna tietysti parempi paikka.Jeesus ei erota sitä onko kyseessä mitä uskontoa edustaa.
"Et ottanut kotiisi outoa, sinut heitetään ikuiseen kärsimykseen. Jeesus kokee oven sulkemisen kuin että häntä ei päästetä sisään. Nyt on se hetki. "Myykää mitä teillä on ja auttakaa köyhiä", sekin on nyt ajankohtaista.- noheitäältäköyhyydestä
Ei se ole omistusasunto. Ei minulla ole juurikaan mitään, mitä voisin myydä.
Mietin parhaillaan, mistä saisin hammasrahat. Pelkään pahoin , ettei töitä tule, kun etuhammas katkesi. Hgin päässä sellaista katsotaan sen verran kieroon, että ei paranne hymyillä, jos joku sattuisi ottamaan vanhan vielä työhaastatteluun. Ja nainenkin olen, joten jos suurin osa on miehiä, taitaa olla vähän mahdoton majoittaa luokseen.
Miten itselläsi menee siellä Hispaniassa? Varmaan hienoa, kun on varaa matkustella ja jopa asua siellä. Itsellä tämä asunto oli sitten vielä ensimmäiset viisi talvea jääkylmä.
Täytyy myöntää, että minun tosiaan olisi pitänyt pitää puoliani hieman enemmän. Nyt olen ihmisten armoilla, kun en ole pitänyt. En minä heitä kadehdi vähääkään.
Toisinaan olen masentunut, joten tuskinpa osaisin auttaa kenties hyvinkin traumaattisista kokemuksista tulevia ihmisiä, ehkä siihen tarvitaan paremminkin asiantuntijaa. Vaikka olenkin sellainen, joka sitten sinnittelee masennuksensa itse pois, ilman lääkkeitä. Olen yleensä vain lievästi masentunut, mutta välillä sitten syvemmin masentunut. Silloin vain olen ja jotenkuten jaksan hoitaa itseni. On ihanaa palata tuosta syvemmästä masennuksesta tähän tasaiseen lievän masennuksen tilaan.
Toivottavasti Jumala päästää aikanaan aikaisin pois, ettei tänne tarvitse jäädä pitkäksi aikaa. Ehkä minulla on vielä jopa 30 vuotta edessä.
Jää toisinaan arvoitukseksi, miksi Jumala laittaa tänne tällaisia väliinputoajia ja sellaisia, jotka joutuvat aina maksamaan muiden virheistä. No mitäpä tuosta, pääseehän täältä sitten aikanaan poiskin. - noheitäältäköyhyydestä
Eikä hallitus siis tuota asumistukea pienentänyt, vaan se pojanplanttu joka oli palkattu Kelalle ja neuvoi väärin liitteet. Siellä hän nyt sitten posottaa itseensä tyytyväisenä. Itse olen niin väsynyt ,sillä olen taas masentuneemmassa tilassa, etten jaksa tällaisen byrokratian kanssa taistella. Se on muuten aina niin, että siitä tässä varmaan kyse, rahasta pitää taistella niin järjettömästi, etten jaksa. Minun pitäisi jotenkin himoita rahaa. Asiat kuitenkin järjestettiin niin etten löytänyt miestäni, joten ei tullut lapsiakaan ja varmaan olisi ymmärtänyt lasten vuoksi taistella.
Työpaikoillahan on siis niin, että ei se itse työ, vaan ne työtoverit. Miten ihmeessä siitäkin tehdään sellainen tappelu ja toisen elämä helvetiksi? - atskunatsukalle
torre12 kirjoitti:
Jeesus ei erota sitä onko kyseessä mitä uskontoa edustaa.
"Et ottanut kotiisi outoa, sinut heitetään ikuiseen kärsimykseen. Jeesus kokee oven sulkemisen kuin että häntä ei päästetä sisään. Nyt on se hetki. "Myykää mitä teillä on ja auttakaa köyhiä", sekin on nyt ajankohtaista.Köyhää auta mutta en muslimia!
atskunatsukalle kirjoitti:
Köyhää auta mutta en muslimia!
Ja sama toisin päin; muslimi ei auta kristittyä vaikka mikä hätä olisi. Noin toimii uskonnot tai ainakin jotkut. Auttoihan Äiti Teresa hinduja hyvin, hyvin kauan. Hän oli kristitty.
"Hispaniassa" elelen pienellä eläkkeellä, mutta kyllä täällä pärjää, jos ei ole vaativainen. Ja matkusteluun on varaa jonkin rahaa, ja köyhän perheen auttamiseen. On vain valittava mitä haluaa. Kaikilla ei ole näinkään hyvin, ei Suomessa eikä maailmalla.- atskunatsukalle
torre12 kirjoitti:
Ja sama toisin päin; muslimi ei auta kristittyä vaikka mikä hätä olisi. Noin toimii uskonnot tai ainakin jotkut. Auttoihan Äiti Teresa hinduja hyvin, hyvin kauan. Hän oli kristitty.
"Hispaniassa" elelen pienellä eläkkeellä, mutta kyllä täällä pärjää, jos ei ole vaativainen. Ja matkusteluun on varaa jonkin rahaa, ja köyhän perheen auttamiseen. On vain valittava mitä haluaa. Kaikilla ei ole näinkään hyvin, ei Suomessa eikä maailmalla.Montakos muslimia tuppasi Teresan kotiin asumaan tai yleensä Intiaan?
- älä.höpise
torre12 kirjoitti:
"Et ottanut kotiisi outoa, sinut heitetään ikuiseen kärsimykseen. Jeesus kokee oven sulkemisen kuin että häntä ei päästetä sisään. Nyt on se hetki. "Myykää mitä teillä on ja auttakaa köyhiä", sekin on nyt ajankohtaista.Eurooppalaisten oville koputtelee nyt Muhametti ei Jeesus!
- noheitäältäköyhyydestä
torre12 kirjoitti:
"Hispaniassa" elelen pienellä eläkkeellä, mutta kyllä täällä pärjää, jos ei ole vaativainen. Ja matkusteluun on varaa jonkin rahaa, ja köyhän perheen auttamiseen. On vain valittava mitä haluaa. Kaikilla ei ole näinkään hyvin, ei Suomessa eikä maailmalla.Mutta miten sinä eläkkeelle olet päässyt, et kai sinä nyt sentään vielä 65-vuotias ole? meinaan noin lapsellisen käytöksen perusteella päättelen.
MInulla on vielä ainakin vielä 10 vuotta eläkkeeseen. MIten se oikein onnistuu, kun siinä pitää olla tosi sairas? Ei siinä enää mihinkään Espanjaan jakseta lähteä. Et kai sinä vain ole velmuillut? Jokkeri!
Ja mikä ihme on se ammatti, josta olet saanut niin paljon rahaa, että on ollut varaa elättää lapsiakin joskus. Ja jaoitte sitten kaksistaan kaikki menot ja tuli todellisuudessa puolta halvemmaksi. Nyt maksat sitten siellä taas toisen kanssa ja tulee puolta halvemmaksi.
Oletko oppinut kovapäisenä sanaakaan espanjaa, itse olisin oppinut viikossa koko kielen. Näihän se meidän naisten kanssa menee, fiksummat naiset saavat vähemmän palkkaa, kuin pöllö mies. Huvittaa silti kun usein täältä Suomesta lähtee ulkomaille juuri ne, jotka eivät siitä edes mitään ymmärrä. Sitä paitsi EU tuli itselleni liian myöhään. Ah, kuinka olenkin halunnut aina pois täältä. Ihan ymmärrettävistä syistä. - selkä.petti
noheitäältäköyhyydestä kirjoitti:
Mutta miten sinä eläkkeelle olet päässyt, et kai sinä nyt sentään vielä 65-vuotias ole? meinaan noin lapsellisen käytöksen perusteella päättelen.
MInulla on vielä ainakin vielä 10 vuotta eläkkeeseen. MIten se oikein onnistuu, kun siinä pitää olla tosi sairas? Ei siinä enää mihinkään Espanjaan jakseta lähteä. Et kai sinä vain ole velmuillut? Jokkeri!
Ja mikä ihme on se ammatti, josta olet saanut niin paljon rahaa, että on ollut varaa elättää lapsiakin joskus. Ja jaoitte sitten kaksistaan kaikki menot ja tuli todellisuudessa puolta halvemmaksi. Nyt maksat sitten siellä taas toisen kanssa ja tulee puolta halvemmaksi.
Oletko oppinut kovapäisenä sanaakaan espanjaa, itse olisin oppinut viikossa koko kielen. Näihän se meidän naisten kanssa menee, fiksummat naiset saavat vähemmän palkkaa, kuin pöllö mies. Huvittaa silti kun usein täältä Suomesta lähtee ulkomaille juuri ne, jotka eivät siitä edes mitään ymmärrä. Sitä paitsi EU tuli itselleni liian myöhään. Ah, kuinka olenkin halunnut aina pois täältä. Ihan ymmärrettävistä syistä.Se on sairaseläkkeelä selkänsä takia ja siksi ei myöskään voi maata miesten kanssa kuten naisten kanssa maataan ja on tehnyt siitä hyveen itselleen.
selkä.petti kirjoitti:
Se on sairaseläkkeelä selkänsä takia ja siksi ei myöskään voi maata miesten kanssa kuten naisten kanssa maataan ja on tehnyt siitä hyveen itselleen.
Tässä suhteellisen huono oma päätelmä; variskin kun olen jo monesti sanonut todellisen syyn. En makaa miehen kanssa, koska mieheni ei sellaista halua tehdä. Selkä on kyllä vialla, mutta ei estä noin kevyttä puuhaa.
Aviossa olimme molemmat töissä, joten puoliksi suunnilleen meni; omat menot sitten omasta pussista. Nyt elätän pienellä eläkkeellä sekä itseäni, miestäni, ja yhtä perhettä. Ja joskus on varaa matkustaa Espanjassa.
Ja olen huomannut, että osaan parhaiten englantia, sitten ruotsia, ja espanjaa vain sen verran että pärjään monissa tilanteissa. "Kovakalloisuus"- mitähän sekin nyt tarkoittaa. Ja kielikurssilla on sellaista, että aviopareista se nainen oppii espanjaa paremmin, mutta miehille tuottaa jopa ylivoimaisia vaikeuksia.- mitä.kummaa
torre12 kirjoitti:
Tässä suhteellisen huono oma päätelmä; variskin kun olen jo monesti sanonut todellisen syyn. En makaa miehen kanssa, koska mieheni ei sellaista halua tehdä. Selkä on kyllä vialla, mutta ei estä noin kevyttä puuhaa.
Aviossa olimme molemmat töissä, joten puoliksi suunnilleen meni; omat menot sitten omasta pussista. Nyt elätän pienellä eläkkeellä sekä itseäni, miestäni, ja yhtä perhettä. Ja joskus on varaa matkustaa Espanjassa.
Ja olen huomannut, että osaan parhaiten englantia, sitten ruotsia, ja espanjaa vain sen verran että pärjään monissa tilanteissa. "Kovakalloisuus"- mitähän sekin nyt tarkoittaa. Ja kielikurssilla on sellaista, että aviopareista se nainen oppii espanjaa paremmin, mutta miehille tuottaa jopa ylivoimaisia vaikeuksia.Eikös J saakaan eläkettä?
mitä.kummaa kirjoitti:
Eikös J saakaan eläkettä?
Olet sitten luku-ja ymmärrystaidoton. Silläkin perusteella monet joutuvat varhaiseläkkeelle.
- mitä.kummaa
torre12 kirjoitti:
Olet sitten luku-ja ymmärrystaidoton. Silläkin perusteella monet joutuvat varhaiseläkkeelle.
Sanoit, että "Nyt elätän pienellä eläkkeellä sekä itseäni, miestäni" eikö siis Jarmo elätä itseään kun sinun tarvitsee elättää?
- mitä.kummaa
mitä.kummaa kirjoitti:
Sanoit, että "Nyt elätän pienellä eläkkeellä sekä itseäni, miestäni" eikö siis Jarmo elätä itseään kun sinun tarvitsee elättää?
No torre12 mite asia on? Vai etkö ymmärtänyt kysymystä?
torre12 kirjoitti:
"Hispaniassa" elelen pienellä eläkkeellä, mutta kyllä täällä pärjää, jos ei ole vaativainen. Ja matkusteluun on varaa jonkin rahaa, ja köyhän perheen auttamiseen. On vain valittava mitä haluaa. Kaikilla ei ole näinkään hyvin, ei Suomessa eikä maailmalla."Ja sama toisin päin; muslimi ei auta kristittyä vaikka mikä hätä olisi. Noin toimii uskonnot tai ainakin jotkut."
Tunnen muslimin joka avustaa säännöllisesti ruokakassein vanhaa, sairasta ja köyhää kristittyä naapuriaan. Ja Sikhin joka on lahjoittaa merkittäviä summia kristilliseltä pohjalta toimivalle järjestölle.- noheitäältäköyhyydestä
torre12 kirjoitti:
Ja olen huomannut, että osaan parhaiten englantia, sitten ruotsia, ja espanjaa vain sen verran että pärjään monissa tilanteissa. "Kovakalloisuus"- mitähän sekin nyt tarkoittaa. Ja kielikurssilla on sellaista, että aviopareista se nainen oppii espanjaa paremmin, mutta miehille tuottaa jopa ylivoimaisia vaikeuksia.Ihan totta. Osaatko jotain kieliä. En olisi ikinä uskonut. Nyt kun mietin, eläkkeeseeni on itse asiassa vieläkin pitempi matka kuin 10 vuotta. Apua, kissa syö kuumaa rapua...Mutta eläkkeesi täytyy olla tosi hulppea, että pystyt sillä vielä muitakin elättämään.
Olen muuten vielä taloudellinenkin, enkä mikään tuhlari. On sorrettu rahallisesti täällä niin paljon, että on ollut pakko vääntäytyä oikein roope ankaksi saituudessa. Se rahasäiliö vaan puuttuu...Jos elättäisin nykyisin tuloillani jonkun, joutuisin sitten katuojaan vaatteettomana... - noheitäältäköyhyydestä
Minunkin selkäni kyllä on kipeä, kun tarkemmin mietin. Hmm...Toisaalta minua harmittaa, että on, koska muuten lähtisin siivoojaksi johonkin, vaikka en olekaan siivooja ammatiltani tietenkään, mutta nuoruudessa vetelin sitä työtä ulkomailla hotellihuoneissa, kun ei sieltä saanut muuta tietenkään ulkomaalaisena. Oikein harmittaa kun EU tuli niin myöhään, olisin lähtenyt heti Disneylandiin Pariisiin töihin. Siinä olisi sitten ollut ranskan kielen kurssi paikan päällä, siis kielikylpy. Muuten tietysti luen ranskaa ihan huipputieteellistä tekstiäkin. Päätä olisi, mutta ei minulle sopivaa ammattia. Tuntuu että täytyy esittää surkastunutta kun menee noihin yksinkertaisiin toimistotöihin, joita saa sitten vielä kerjätäkin, sillä tietenkin nuoremmat otetaan tilalle. What a life this is.
- noheitäältäköyhyydestä
Englanti nyt tietysti on toinen äidinkieleni, kun 13-vuotiaasta olen lukenut romaaneita englanniksi, ja muita kieliä sitten ranska, italia, saksa, ruotsi. Mutta niillä ei saa töitä, pitäisi olla jokin harvinaisempi kieli nykyään, eikä kiina kiinnosta minua. NÄmä ei ole mitään turistitasoa olevia, vaan pystyn lukemaan niillä vaikka mitä tekstejä. Minun itse asiassa pitikin mennä opiskelemaan kieliä yliopistoon, mutta se sitten nuorena jäi, joten olen sitten tietenkin älykkäänä opiskellut niitä itsenäisesti paljon, kuten kaikkea muutakin.
Ah, what a life. Odottelen poispääsyä koko planeetalta, toivon että käsky käy Korkeimmalta kiireen vilkkaa. Toisaalta paras teeskennellä että vielä haluan olla täällä, sillä jos ei halua, voi olla että joutuu elämään 110-vuotiaaksi. Joitain epäterveellisiä tapoja itseni pitäisi keksiä lisää, sillä sukumme tosiaan on molemmilta puolilta pitkäikäistä, toivottavasti ei ole geeneissä. Huh. - noheitäältäköyhyydestä
Ei tarvitse tosiaan muuta kuin pikkukämppäni siivota ja vielä oikeaoppisilla liikkeillä jalkoja koukistaen, kun saan maata kovalla laudalla kuten Kennedy kuulemma aikoinaan, muutaman tunnin että pääsen liikkeelle.
Ihmettelen tuota sinun selkävikaasi, jos ei se tuosta tulisi kipeäksi, siis jos tuota harjoittaisit, vaikka et nyt harjoita. Oletko nyt varma, että selkäsi on ihan oikeasti kipeä? (Minun selkäni oli silloin nuorena jo kipeä, mutta nyt tietysti vielä enemmän, ilmeisesti lievän skolioosin ja pitkän selän vuoksi.) En voi edes kävellä pitkään, jos tie kaartuu, jolloin selkä tulee kipeäksi. mitä.kummaa kirjoitti:
No torre12 mite asia on? Vai etkö ymmärtänyt kysymystä?
Luulin, että "J" tarkoitti minua. No, minä elätän täällä Espanjassa, vaikka joskus hän auttaa. Riippuu asianhaaroista, eli työtilanteesta.
Ja sitten: jos luulet minua vajaaälyiseksi, niin erehdyt. Täällä käy joskus aina ruotsalainen nainen, jonka kanssa jutellaan ruotsiksi. Mutta ei kielitaito kerro muusta kuin että osaa kieliä. Mutta toivon sinulle menestystä.- noheitäältäköyhyydestä
No hyvänen aika. Luenhan minä nyt kaikenlaista muutakin, ja tiedän vallan hyvin yo-todistuksen perusteella vain hieman opiskelleena oman äö:ni. Kyse on vain mihin on suuntautunut. Tottakai sinä minulle olet tyhmä, koska olet joku älyltään keskinkertainen, vaikka et vajaaälyinen.
Ongelma noissa kielissä on enemmän se, että olen vähän kuten amerikkalaiset ovat USA-keskeisiä, Eurooppa on aina ollut suuri rakkauteni, joten muut kielet eivät ole edes kiinostaneet. Kyllä kielitaito nimenomaan on lahjakkuus mutta sitä ei vain myönnetä sitäpaitsi. Olihan minulla matikassakin laudatur, mutta tykkään enemmän kielistä. Pystyisin varmaan kirjoittamaan romaaninkin. Mutta näin se vain on, mitä kullekin annetaan, ja minulle sellaista, millä ei elä.
Mutta tietysti tämä johtuu paljon sorrostani ja olin jo rikki, melkein 20-kymppisenä, joten ei sitten päässyt eteenpäin. Ei ihme, että risti tarvitaan, minunkin elämäni on tuhottu. Ei kai Jumala sellaista voi sormien läpi katsoa. Olkaa onnellisia, että teidät on sovitettu rikoksistanne minuakin kohtaan. Näkee oikein kuinka hyväosaiset papit tulevat kirkkoon puhumaan paskaa, ettei Jeesuksen sovitusta muka tarvita. Totisesti tarvitaan. - hehhehee
torre12 kirjoitti:
"Et ottanut kotiisi outoa, sinut heitetään ikuiseen kärsimykseen. Jeesus kokee oven sulkemisen kuin että häntä ei päästetä sisään. Nyt on se hetki. "Myykää mitä teillä on ja auttakaa köyhiä", sekin on nyt ajankohtaista.Olen niin paha rasisti että meille ei kade yrittää. Toki lapset ja perheet ovat lähellä sydäntäni mutta mun kanssa ei todellakaan voi elää muuta kuin yksi yhtä hullu mies joka rakastaa tanssimista ... kanssani. Jeesus on anteeksi antava. Anteeksi isän, pojan jne ...
- tulevaisuuttako
Ei sellaista summa ole alle 10000€ /kk jolla ottaisin edes yhden naisen luokseni. Kieltäisin ainakin ne rukoukset ääneen. Sillä yhdessä huoneessa jossa on tupakeittiö ei meluta iltapäiväunieni aikaan. Eikä muutenkaan. EN OTA
- noheitäältäköyhyydestä
Ei Sipilä minun asumitukeani pienentänyt, vaan se pojanplanttu joka Kelalla neuvoi liitteet väärin. En minä jaksa alkaa taistella jonkin tylsän byrokraattisen laitoksen kanssa tällä hetkellä kun olen masentunut. Kuin jokaikisestä pienestä sentistäkin pitää näin kovasti taistella? Olen jo muutenkin turhautunut tässä iässä.
Sehän on vain hyvä, jos Sipilä antaa kämppänsä, ettei minun tarvitse lähteä veneen alle asumaan, mitä oikeastaan leikillisesti olen tehnyt Hesassa jo lähes 30 vuotta. Täällä tarvitaan nimenomaan myös miehen rahat, että saa tasattua ne maksut.
35 neliötä vuokra 610 euroa. Maalta vasta ei töitä löydykään, tiedän kun yritin sielläkin käydä, siellä menee kaikki täydelleen suhteilla. Täällä saattaa saada jonkin koiranhomman ilman suhteita. Nyt olen sen verran vanha, ettei koiranhommiakaan anneta. Ah, rakas ihana isänmaani. Arvelen, ilmeisesti väärä paikka, johon synnyin. Toki Jumala varmaan antoi kaksi vaihtoehtoa: menet joko kolmanteen maailmaan katulapseksi tai sitten laitan sinut sinne jääkylmään paikkaan missä ihmiset tulevat sortamaan sinua, ja sen lisäksi vielä Venäjän karhun viereen. - noheitäältäköyhyydestä
noheitäältäköyhyydestä kirjoitti:
Ei Sipilä minun asumitukeani pienentänyt, vaan se pojanplanttu joka Kelalla neuvoi liitteet väärin. En minä jaksa alkaa taistella jonkin tylsän byrokraattisen laitoksen kanssa tällä hetkellä kun olen masentunut. Kuin jokaikisestä pienestä sentistäkin pitää näin kovasti taistella? Olen jo muutenkin turhautunut tässä iässä.
Sehän on vain hyvä, jos Sipilä antaa kämppänsä, ettei minun tarvitse lähteä veneen alle asumaan, mitä oikeastaan leikillisesti olen tehnyt Hesassa jo lähes 30 vuotta. Täällä tarvitaan nimenomaan myös miehen rahat, että saa tasattua ne maksut.
35 neliötä vuokra 610 euroa. Maalta vasta ei töitä löydykään, tiedän kun yritin sielläkin käydä, siellä menee kaikki täydelleen suhteilla. Täällä saattaa saada jonkin koiranhomman ilman suhteita. Nyt olen sen verran vanha, ettei koiranhommiakaan anneta. Ah, rakas ihana isänmaani. Arvelen, ilmeisesti väärä paikka, johon synnyin. Toki Jumala varmaan antoi kaksi vaihtoehtoa: menet joko kolmanteen maailmaan katulapseksi tai sitten laitan sinut sinne jääkylmään paikkaan missä ihmiset tulevat sortamaan sinua, ja sen lisäksi vielä Venäjän karhun viereen.Mitä hemmettiä tämä menee väärään väliin ja vielä toiseen kertaan, kun ei ensin mene ollenkaan? Eivätkö ne täälläkään osaa hoitaa töitänsä, ja sitten eivät anna minulle töitä?
- noheitäältäköyhyydestä
Ihan siis tosiaan varoitus niille, jotka joutuvat hakemaan Kelalta jotain, siellä on nyt niitä pojan- ja tytönplanttuja, ja ette voi luottaa, että antaa oikean neuvon.
Harmittaa, kun menin lankaan, olisin tietänyt itse paremmin. Kyllä minä byrokraatit jo tunnen. Kai sitä otaksuu, kun osaa itse hoitaa hommansa, että toinenkin.
Kyllä tässä nyt 40 euroa meni vähemmän. Siis toisin sanoen, maksan jo 300 itse.
Ja Kelalla he tosiaan kuvittelivat että vuokrani on p i e n e n t y n y t ja olen jostain kumman syystä antamatta tämän vuoden vuokraa, kun tuo planttu kehotti laittamaan 1.11. nousevan 620, ja 1.10. olisi pitänyt. En saanut mitään lappua ja kehoitusta ja olen tosiaan kyllästynyt teihin tonttuihin, jotka sitten ette vaivaudu edes ilmoittamaan, jos jotain on vialla.
Kerran kävi niin naurettavasti, että olin unohtanut allekirjoituksen, nuo hölmöt jäivät möksöttämään, ja ihmettelin kun ei rahaa tullut, kunnes kävelin tuohon paikkaan 5 km (tässä eletään halvalla eikä millään bussilla kuljeta) ja kävin kysymässä ja sitten kävi tämä ilmi. En minä mikään ajatustenlukija ole. Ei minulla ole telepaattisia kykyjä joilla olisin nähnyt sen.
Ja tehkää nyt hyvänen aika jotain niille rakennusmiehille, jotka nostavat hulppeita ansiosidonnaisia, sellaisia etten pääse edes töissä siihen summaan ja sitten tekevät pimeästi töitä, kun minä kitkuttelen rehellisesti tällä pelkällä työttömyyskorvauksella enkä tee pimeitä hommia, ja sitten minun niskassani ollaan, senkin mokomat raukkikset. - jatkanvuodatusta
Vai oliko tuo sitten jo työntekijän mielestä niin naurettavaa, että ei mahtunut enää hänenkään päähänsä? Katsotaan asumistuen vuositarkastus 1.10. (koko vuoden olen jo saanut liian pientä tukea), 1.11. vuokrani nousee 620. Koskapa neuvottiin laittamaan 1.11. josta oli tosite, ja sain skannerin lainaksi, lähetettiin se, sitten odottelen aikani. Ei mitään ilmoitusta. Koska Kelalla joku byrokraatti sitten päätti että ei käy , ei kysynyt myöskään tämän vuoden vuokraa, vaan otti edellisen vuoden vuokran. Voi helvetti näiden ääliöiden kanssa. Olisitte nyt jumalauta kertonut minullekin jotain omituisista ajatuskoukeroistanne. Kaiken lisäksi niissähän on aina valitusosoituspaperi mukana. Aikaisemmin siinä paperissa siin äon ollut kuinka paljon saa nousta. Nyt siinä luki naurettavasti, kuinka paljon saa laskea. Minulla on aivan sama asunto. Minkään ihmeen takia sen vuokra laskisi? Kuvitteleeko joku ihan vakavissaan, että vuokrat laskevat Suomessa jossakin, samassa asunnossa? Ei sellainen ole mitenkään edes mahdollista, eikö Kelalla tiedetä tällaista asiaa, näin yksinkertaista asiaa.
- jatkanvuodatusta
Kun selvät paperit laitettiin nousemisesta. Laskeeko ne jokin ääliömäinen robotti, jolla ei ole päättelykykyä?
Ja nyt sitten maksan puolet vuokrastani itse. Kiitos paljon. Mistä nyt sitten loppurahat? Ainahan siinä on omavastuu, mutta nyt tämä omavastuu saatiin tosi isoksi.
En voi muuttaa maalle, jossa olisi halvemmat asunnot, kun siellä ei ole sitten enää mitään töitä. Ei minulla ole autoa, ei se ole yleistä liikennettäkään. Pitäisikö minun sitten hiihtää talvella töihin kuten 30-luvulla johonkin 50 km. päähän? VAi pistetäänkö minut elämään lopulta 1930-luvun Suomessa, annetaan puukengät jalkaan ja kävelen sitten sinne töihin? Ei heilläkään tainnut koulumatkatkaan olla ihan niin pitkiä puukengissään.
soitan juha jeesus sipilälle jolta pyydän rahaa ja sen rahan annan työttömälle suomalaiselle yksinhuoltaja äidille. aamen.
- evl
Luterilainen kirkko on monella tapaa jo lähtenyt auttamaan turvapaikanhakijoita antamalla mm. leirikeskuksia heidän käyttöönsä, pääministeri luovuttaa jopa kotinsa heille. Ev. lut. seurakunnat ympäri Suomea ovat heränneet auttamaan.
Mutta missä ovat sellaiset järjestöt jotka ovat mainostaneet itseään mediassa yhtenään kuten IRR-TV. Nyt olisi heilläkin tuhannen taalan paikka näyttää ovatko Jeesuksen todellisia seuraajia, vai ovatko pelkkiä feikkiuskovia.- evvkl
No ei ainakaan kirkko lähde auttamaan - kyllä se tyrehtyy heti kun julkisuushyöty on käytetty. Ja ensi talven aikana se nähdään ja kaikki jää sitten taas kerran konservatiivien kontolle. Ainahan näin on käynyt.
evvkl kirjoitti:
No ei ainakaan kirkko lähde auttamaan - kyllä se tyrehtyy heti kun julkisuushyöty on käytetty. Ja ensi talven aikana se nähdään ja kaikki jää sitten taas kerran konservatiivien kontolle. Ainahan näin on käynyt.
No, eikö sitten ole hyvä jo valmiiksi kääriä hihojaan ja miettiä, mitä teette.
- ahmattilainen
mummomuori kirjoitti:
Toivotaan että kaikki lähtevät mukaan.
Koeta saada ihailemasi, irja askola auttamaan vaatien että kirkon isebelin pitää olla parempi kuin sipilä. Homoilla ja lesbolla on velvollisuus auttaa, antamaan rahansa ja ottamalla hädänalaisia muslimeita asuntoonsa. Nuorille asekuntoisille miehille on aina sijaa suloisessa suomessamme.
ahmattilainen kirjoitti:
Koeta saada ihailemasi, irja askola auttamaan vaatien että kirkon isebelin pitää olla parempi kuin sipilä. Homoilla ja lesbolla on velvollisuus auttaa, antamaan rahansa ja ottamalla hädänalaisia muslimeita asuntoonsa. Nuorille asekuntoisille miehille on aina sijaa suloisessa suomessamme.
En "ihaile" Askolaa sen enempää kuin muitakaan jotka tekevät hyviä töitä. Sana velvoittaa meitä krisittyjä ehkä eniten?
- mamut.loitolla
mummomuori kirjoitti:
No, eikö sitten ole hyvä jo valmiiksi kääriä hihojaan ja miettiä, mitä teette.
Kyllä. Pitää laittaa alaoveen uusi lukko.Pitää tuulen ja
mamut.loitolla kirjoitti:
Kyllä. Pitää laittaa alaoveen uusi lukko.Pitää tuulen ja
Heh. Tässä kaupungissakin ja naapurikaupungissa on paljonkin pakolaisia. Heitähän tullut Espanjaan vuosittain tuhansia, ja nyt lupasivat ottaa 14 000 pakolaista näistä uusista.
Jos on jotain ongelmaa, niin eipä ole tullut huomattua. Olen vain säälinyt monia, kun romunkerääjinä yrittävät saada toimeentuloa.torre12 kirjoitti:
Heh. Tässä kaupungissakin ja naapurikaupungissa on paljonkin pakolaisia. Heitähän tullut Espanjaan vuosittain tuhansia, ja nyt lupasivat ottaa 14 000 pakolaista näistä uusista.
Jos on jotain ongelmaa, niin eipä ole tullut huomattua. Olen vain säälinyt monia, kun romunkerääjinä yrittävät saada toimeentuloa.Ymmärrän toisaalta että monia pelottaa tämä uusi ja tuntematon tilanne. Tosin pelkoa sitten lietsotaan keskenään, joka ei varmsti johda mihinkään hyvään lopputulokseen.
”Nyt ratkaistaan kuka on Jeesuksen todellinen seuraaja ja kuka feikkiuskovainen.”
En sentään feikkinä ketään pitäisi, mutta ehkä Jeesuksen opetukset ”tulkitaan” niin etteivät ne koske itse?
”Teoistaan te tunnette heidät.”
Näin on.- rukkous
Olen miettinyt ja rukoillut tätä suuren kansanpaljouden lähtemistä Syyriasta/Damaskoksesta ennustetaan, Jeremian kirjassa että se tuhoutuu lopullisesti.Näin käy nyt.Osa turvapaikan hakijoista sijoitettiin Kirkkoon Kristuksen ristin alle.Nyt on myös heille evankeljumi tarjolla,ja rakkaus Jeesukseen,meillä on mahdollisuus jakaa heille sanaa ja rakkautta Jeesukselta. Myös pohdin ilmoittiko Jumala tästä Profeettansa kautta, ja ainoa asia joka tulee mieleen on profetia joka annettiin Kirkon portailla Harold Eatmon nov.17/2014.
- se.pieni.ero
Liberaalien ja uskovien auttamisessa on se ero, että liberaalit tekee sen julkisesti ja keräävät kiitoksia ihmisilta ja toisiltaan. Tästä auttamistyypistä myös Jeesus puhui aikoinaan maanpäällä ollessaan.
Konservatiivit aina autamme salaa ja otamme sitten vastaan syytökset ettemme auta. Hehän eivät tiedä eivätkä saakaan tietää miten ja missä autamme lähimmäisiämme. Me keräämme aarteita taivaaseen eikä vasen kätemme tiedä mitä oikea kätemme tekee. Myös tästä auttamistyylistä Jeesus puhui aikoinaan.
Matt. 6:3
Vaan kun sinä almua annat, älköön vasen kätesi tietäkö, mitä oikea kätesi tekee- uskovaanse
Jos oikein yhtä ilkeästi sanon, niin ero tuntuu olevan siinä, että "uskovat" kerää rahaa omalle julistamiselleen.
- epäilen_huijausta
Mitä tämä helluntailaisvetoinen IRR-TV muuta tekee kuin mainostaa näyttävästi mediassa toimintaansa ja kerää rahaa, mutta näkyykö tulokset missään. Ne ovat aina jossain kaukana ulkomailla joita ei pystytä näyttämään toteen.
- auta.sinäkin
epäilen_huijausta kirjoitti:
Mitä tämä helluntailaisvetoinen IRR-TV muuta tekee kuin mainostaa näyttävästi mediassa toimintaansa ja kerää rahaa, mutta näkyykö tulokset missään. Ne ovat aina jossain kaukana ulkomailla joita ei pystytä näyttämään toteen.
Totta - ulkomailla on paljon huonompiosaisempia kuin täällä Suomessa.
- epäilen_huijausta
auta.sinäkin kirjoitti:
Totta - ulkomailla on paljon huonompiosaisempia kuin täällä Suomessa.
Nyt on Suomessakin paljon huonompiosaisempia jotka ovat tulleet tänne henkensä hädässä. Kun nyt autamme heitä, näemme minne rahat menevät aivan konkreettisesti.
- sinnehän.ne.menee
Nyt on Suomessakin paljon huonompiosaisempia jotka ovat tulleet tänne henkensä hädässä. Kun nyt autamme heitä, näemme minne rahat menevät aivan konkreettisesti.
Mistä sinä tiedät heidän varallisuutensa. Antamasi rahat menee Hamasille.
- luterilainen
On hyvä huomata tämä. Uskonnon ja hyväntekeväisyyden nimissä huijataan myös paljon hyväuskoisia ihmisiä.
luterilainen kirjoitti:
On hyvä huomata tämä. Uskonnon ja hyväntekeväisyyden nimissä huijataan myös paljon hyväuskoisia ihmisiä.
Niin huijataan ja vielä enemmän ilman niitä :=(
Aika ikävästi koetat leimata konservatiiveja, esittämällä että he eivät olisi mukana aivan normaalissa auttamistyössä.
Ei kukaan oikeasti voi auttaa salaa ja pimeässä.
- Kirkkouskovainen
Pakolaisille pitää toimittaa Raamattu. Viekää pakolaiskeskuksee tai kirkkoonne.
Voi myös lähettää osoite:
SPR/Pertti Torstila
Hanasaarenranta
02100 Espoo
Kirkosta eronneet nyt tarpeettomaksi jäänyt raamattu kierrätykseen.Jospa ensin saisivat "soppa ja saippuaa" ja vasta kielen oppimisen jälkeen sitä "sielunhoitoa"?
- uskovat.tietää
Meillä on kuule arabiankielisiä Raamattuja muslimeille annettavaksi ja koko ajan niitä menee. Uskovien kannalta lähetyskenttä tulee nyt luoksemme :)
- sehänhyvähienoa
MUtta tämähän hyvä idea. Yleensä heistä kuitenkin monet ovat melkeinpä ateisteja, sillä ovat kyllästyneet tuohon pakkomuslimiuskontoon, jonka alla ovat olleet.
- Raamattua.tarvitsee.aina
sehänhyvähienoa kirjoitti:
MUtta tämähän hyvä idea. Yleensä heistä kuitenkin monet ovat melkeinpä ateisteja, sillä ovat kyllästyneet tuohon pakkomuslimiuskontoon, jonka alla ovat olleet.
" Kirkosta eronneet nyt tarpeettomaksi jäänyt raamattu kierrätykseen."
Mikä tarpeeton se nyt on , jos on kirkosta eronnut ? Raamattua.tarvitsee.aina kirjoitti:
" Kirkosta eronneet nyt tarpeettomaksi jäänyt raamattu kierrätykseen."
Mikä tarpeeton se nyt on , jos on kirkosta eronnut ?Aika hyvä huomio!
Ehkä se tarkoittaa, ettei sitä enää tarvita kun on joku auktoriteetti joka kertoo, mitä Raamatussa lukee?
- joopajoo_
IRR-TV on lähinnä suunsoittoa eli medialähetystyötä tekevä järjestö. Sen tarkoitus on käännyttää ihmisiä fundamentalistiseen kristinuskoon. Konkreettinen auttaminen on siellä lähinnä vain kosmeettista.
Mitä hyötyä on pelastaa ihmisen ruumis jos sielu joutuu kadotukseen?
Kahden käden evankeljumia julistavat
http://www.irr-tv.fi/”Konkreettinen auttaminen on siellä lähinnä vain kosmeettista.”
Ikävä kyllä siltä alkaa näyttää että nämä puhujat vain puhuvat mutta eivät tee mitään.- on.nähty
mummomuori kirjoitti:
”Konkreettinen auttaminen on siellä lähinnä vain kosmeettista.”
Ikävä kyllä siltä alkaa näyttää että nämä puhujat vain puhuvat mutta eivät tee mitään.Taidat mummo puhua itsestäsi, vaikka tiedänkin, että helarien haukkuminen on lempipuuhaasi.
on.nähty kirjoitti:
Taidat mummo puhua itsestäsi, vaikka tiedänkin, että helarien haukkuminen on lempipuuhaasi.
Lukuisat helluntailaiset tekevät eivätkä vain puhu tai trollaa aikansa kuluksi täällä netissä.
- Vakava.paikka
Ei näitä Raamatun jakeita voi heitellä kuin helmiä sioille jos kysymyksessä on huijaaminen ja ihmisten väärä toiminta. Hyvä jos ei ala pyssynpiiput ovenraosta kolkuttelijoille näkymään, ihmiset ei sentään ihan kaikkea usko. Kenenkään kotiin ei ole lupa mennä, kerjääminenkin voidaan kieltää. On aivan eri asia jos joku on todenteolla hädänalainen ja tarvitsee apua. Nyt ette tiedä mistä nämä "pakolaiset" oikeasti tulee. Nythän esim. jotkut maat ei ota muita pakolaisia kuin Syyriasta tulleita, siellä on sota. Mistä tulee Suomen pakolaiset, mistä nämä nuoret miehet, tiedätkö ap. sitä? Jos he ovatkin hädänalaisten varjolla tulevia ja käyttävät sosiaalista tukea hyväkseen, ei kristitynkään tarvitse olla tyhmä. Ei Jeesuskaan ollut niin tyhmä, hän näki syvemmälle ihmisen sisimpään eikä hyväksynyt vääryyttä. Nyt olisi ehdottomasti tutkittava tulijoiden taustat mistä tässä on kenenkin kohdalla kysymys. Tämä ei lopu tähän, heidän perheet ovat vielä sota-alueilla ja kaikissa maissa josta nämä ovat lähteneet tänne.
- näin.se.on
Juuri niin! Turhaan taas kukkahattutädit leikkivät maailmanpelastajia hyysäämällä muslimeita.
Meillä on toimiva valtio ja sen mukaisesti myös käsitellään jokainen turvapaikkahakemus. Jos sinua huolettaa, etteivät he toimi asianmukaisesti niin kritisoi heitä.
Matt.
25:38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
25:39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?' 25:40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'- säälittävää
mummomuori kirjoitti:
Meillä on toimiva valtio ja sen mukaisesti myös käsitellään jokainen turvapaikkahakemus. Jos sinua huolettaa, etteivät he toimi asianmukaisesti niin kritisoi heitä.
Matt.
25:38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
25:39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?' 25:40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'Huvittavaa tuo mummom Raamattu söhläys. Ei mene läpi ,kylllä sinut tunnetaan.
säälittävää kirjoitti:
Huvittavaa tuo mummom Raamattu söhläys. Ei mene läpi ,kylllä sinut tunnetaan.
Niin, eihän se varmaan anna perusteluita ateisteille.
- noheitäältäköyhyydestä
Kertokaa minulle miten ostan sen auton, kun en pääse töihin. Ensin pitäisi päästä töihin että voisi ostaa sen. Ei tämä 900 eurolla eläminen 610 vuokra, ei tällä mitään autoja osteta. Ettekö sitä tiedä? Kuinka korkeaksi te kuvittelette tuloni? Minkä takia kadehditte tällaisesta. Siksikö etten näytä surkealta?
Ikää on siis 50, en minä voi alusta nyt aloittaa, kai sen verran ymmärrätte. Nuorena oli ihan eri juttu asua ja tehdä työt kaiken kesää, ja aloittaa 0-työstä. Jos kerran nuoretkaan eivät jaksa sitä, miksi minun pitäisi?
Eiväthän he mene edes marjoja poimimaan, kuten minä nuoruudessani, vaan nämä pitää hakea ulkomailta, nämä poimijat.- noheitäältäköyhyydestä
Eikä ajokorttiakaan ole, sehän kai vasta maksaakin.
- Usko_ja_teot
Jaak. 2:
14 Veljet, mitä hyötyä siitä on, jos joku sanoo uskovansa mutta häneltä puuttuvat teot? Ei kai usko silloin voi pelastaa häntä? [Matt. 7:26,27; Room. 6:15; Gal. 5:6]
15 Jos veljenne tai sisarenne ovat vailla vaatteita ja jokapäiväistä ravintoa, [1. Joh. 3:17,18]
16 niin turha teidän on sanoa: "Menkää rauhassa, pitäkää itsenne lämpimänä ja syökää hyvin", jos ette anna heille mitä he elääkseen tarvitsevat.
17 Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.
18 Ehkä joku nyt sanoo: "Sinulla on usko, minulla teot." Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, minä kyllä näytän sinulle uskon teoillani.- ei.koske.vääräuskoisia
Kyllä, ja veljenne ja sisarenne ovat Jeesukseen uskovia lähimmäisiänne ei muslimeita!
- siltä_näyttää
ei.koske.vääräuskoisia kirjoitti:
Kyllä, ja veljenne ja sisarenne ovat Jeesukseen uskovia lähimmäisiänne ei muslimeita!
Jaahas. "Oikeauskoisetko" ovat turvapaikanhakijoiden pahimpia vihaajia?
- yeas
Olet helluntailainen, vai?
- ei.koske.vääräuskoisia
siltä_näyttää kirjoitti:
Jaahas. "Oikeauskoisetko" ovat turvapaikanhakijoiden pahimpia vihaajia?
Minä kommentoin lainattua Raamatun kohtaa. Mutta ei tänne tarvita yhtään islaminlaista lisää. Vieressä on turvallisia muslimimaita menkööt sinne niin olisi kaikille parempi.
- siltä_näyttää
Minä kommentoin lainattua Raamatun kohtaa. Mutta ei tänne tarvita yhtään islaminlaista lisää. Vieressä on turvallisia muslimimaita menkööt sinne niin olisi kaikille parempi.
Tämä on yksi asia mikä on Raamatussa harvinaisen selkeä. Vierasmaalaisia jotka tulevat maahanne on autettava ja kohdeltava hyvin
- Simelius
Minäkään en halua tästä maasta islamilaista valtiota. Näin siinä käy jos ei mitään tehdä asialle.
- Simelius
Simelius kirjoitti:
Minäkään en halua tästä maasta islamilaista valtiota. Näin siinä käy jos ei mitään tehdä asialle.
Islamin tavoite on levitä koko maailmaan ja tämä on helppo leviämistapa kun terveet miehet tänne saapuvat viranomaisten ja median avustamina. Tästä on kyse minun huolessani. Älkää sitten sanoko ettei varoitettu jos ja kun päitä alkaa putoilemaan.
siltä_näyttää kirjoitti:
Tämä on yksi asia mikä on Raamatussa harvinaisen selkeä. Vierasmaalaisia jotka tulevat maahanne on autettava ja kohdeltava hyvin
Aika yllättävää on ollut että Raamatun yksi keskeisimmistä sanomista jotkut uskovat ohittavat noin vain. Asia, joka oli alkuseurakunnallekin itsestään selvä!
- Simelius
Simelius kirjoitti:
Islamin tavoite on levitä koko maailmaan ja tämä on helppo leviämistapa kun terveet miehet tänne saapuvat viranomaisten ja median avustamina. Tästä on kyse minun huolessani. Älkää sitten sanoko ettei varoitettu jos ja kun päitä alkaa putoilemaan.
Jos pitää paikkansa kuten BBC:n toimittajat väittävät että 10% on isis-miehiä näistä tulijoista, niin se tekee Suomeenkin 3000 näitä taistelijoita tämän vuoden puolelle, mikäli 30000 tulee täyteen. Mitäpä tuumitte tästä joka lienee alkusoittoa?
- älkää.höpiskö
Menkää Vuosaareen ja Itikseen tutustumaan siihen muslimikulttuuriin jos on jotakin epäselvää. Kyllä romanttiset kultturihaaveet haihtuvat!
- tois_pualt_jokke_
Myös Turun seudulla on herätty
http://www.arkkihiippakunta.fi/etusivu/?x22698=205595Aivan, muistakaapa:
”Lokakuussa 18.–25.10. vietetään Vastuuviikkoa. Se on Suomen kaikkien kirkkojen ja monien kristillisten järjestöjen ihmisoikeuskampanja oikeudenmukaisemman maailman puolesta. Myös silloin on syytä pitää esillä pakolaiskysymystä sekä toimia turvapaikanhakijoiden auttamiseksi. ”
http://www.arkkihiippakunta.fi/etusivu/?x22698=205595
jos mamu minun ovea koputtaa tiedän mitä teen...ei lapsille kerrottavaa..=)),,olen odottanut jeesusta jo vuodesta 2000 kun piti nousta muttei oll näkyny...=))))
- Walistus
Oletteko kironneet leipänne,työnne,ihmissuhteenne.Kironneet ja vähätelleet kaikkia lähimmäisiämme,niitä "maan hiljaisia?"Siis:TERVETULOA KAIKKI joille maistuu se leipä jota täällä halveksitaan.Muistissa on tämäkin.
- evl
Nyt on uskovilla tuhannen taalan paikka näyttää ovatko he Jeesuksen todellisia seuraajia vai eivät. Jeesus kaveerasi mieluimmin syntisten, syömärien, juomarien, prostituoitujen, ulkomaalaisten ja vääräuskoisten kanssa kuin oikeaoppisten uskovien kanssa.
- kris-tit-ty
Joo. Minä kaveeraan mieluummin kotimaisten hädänalaisten ja sodan jaloissa ja pakolaisleireillä olevien hädänalaisten kanssa kuin näiden arveluttavien hyväkuntoisten tyyppien kanssa, joilla on ollut varaa kieltäytyä monenlaisesta heille tarjotusta avusta.
- odotan.linkkiä
En ole löytänyt Raamatusta yhtäkään muslimia, jonka kanssa Jeesus olisi kaveerannut.
Jos sinä olet laita linkki siihen paikkaan. - KTSEiKirj
Muslimeja ei ollut olemassakaan Jeesuksen aikoina joten kaada ittellees vaan keppasheikki.
- jokaisella.oma.tehtävä
Kyllä ihmetyttää joidenkin vimmainen halu panetella vapaiden suuntien tekemää auttamistyötä, esim. IRR-TV:tä. Tietämättömänä räiskitään omia ennakkoluuloja ja valheita.
IRR-TV auttaa aineellisesti ja hengellisesti, molemmista on konkreettisia esimerkkejä heidän nettisivuillaan. Jos olisi viitsitty lukea sitä, ei tarvitsisi omaa tyhmyttään esitellä, mutta jotkut rakastavat enemmän valheellista panettelua kuin asioista selville ottamista.
http://www.irr-tv.fi/viimeisimmatuutiset/13-nepal-laos/467-nepalin-maanjaristyksen-uhreille-ruokaa-ja-suojaa
http://www.irr-tv.fi/viimeisimmatuutiset/11-aasia/334-maolaisen-terroristin-kaeaentyminen
Kun IRR-TV:n perustaja Hannu Haukan vaimo Laura erotettiin uskonsa vuoksi Petroskoin yliopistosta, niin vuosia myöhemmin heidän tv-asemansa sai Venäjältä viestintäpalkinnon. Niin Jumala keikauttaa asioita nurinniskoin.
"Vuonna 2006 IRR-TV sai Venäjällä merkittävän TELEGRAND 2005 -viestintäpalkinnon historian ensimmäisenä länsimaisena järjestönä. Palkinnon myönsi Venäjän kansallinen televisio- ja radiotutkimuskeskus." http://www.irr-tv.fi/irr-tv/palkinnot
Heidän tehtävänsä on viedä evankeliumia tv:n ja radion kautta. Jos se ei räksyttäjien pirtaan sovi, olkoon sopimatta. Jumalalle he ovat vastuussa, ei työnsä tyhjänpäiväisille arvostelijoille. Mikä on sinun tehtäväsi, muu kuin toisten arvostelu?
http://www.irr-tv.fi/viimeisimmatuutiset/20-general/355-venaejae-irr-tv-n-laehin-ja-taerkein-laehetystehtaevae- KTSEiKirj
Auttaahan vapaat suunnat paljon ja myös näitä Syyrian pakolaisia. Ihmetyttää vaan tää nettiin juuttunut rasistiporukka, joka omii itelleen puhua koko Suomen kristillisen yhteisön suuulla silkkaa paskaa ja pahansuopaista soopaa vaikka porukan koko on kymmenen parinkymmenen luokkaa ja muodostaa nettiin vuoropäivystysjärjestelmään perustuvan ympärivuorokautisen aivopierulössin.
- minun_kokemukseni
En ole huomannut että IRR-TV:n porukka auttaisi millään tavalla nyt Suomeen tulevia turvapaikanhakijoita. Nyt teillä olisi tuhannen taalan paikka näyttää oletteko todellisia Jeesuksen seuraajia vai feikkiuskovia. Eivät he kaipaa uskonnollista käännyttämistänne vaan konkreettista apua.
- KTSEiKirj
No sanotaanko vaikka näin että ei tää keppaslössi aio edes käännyttää, koska vaikka uskoisivatkin johonkin "taivaaseen", he eivät tahdo sinne vihaamiaan arabeja sun muita "mutiaisia".
- näin_on
minun_kokemukseni kirjoitti:
En ole huomannut että IRR-TV:n porukka auttaisi millään tavalla nyt Suomeen tulevia turvapaikanhakijoita. Nyt teillä olisi tuhannen taalan paikka näyttää oletteko todellisia Jeesuksen seuraajia vai feikkiuskovia. Eivät he kaipaa uskonnollista käännyttämistänne vaan konkreettista apua.
IRR-TV on lähinnä WinCapitaan verrattava huijariporukka. Tyhjiä lupauksia ja jeesustelua. Pelkillä puheilla ei ihmisiä auteta.
- jokaisella.oma.tehtävä
näin_on kirjoitti:
IRR-TV on lähinnä WinCapitaan verrattava huijariporukka. Tyhjiä lupauksia ja jeesustelua. Pelkillä puheilla ei ihmisiä auteta.
Siinäpä neljä lyhyttä perustelematonta tunnevaltaista viestiä, joita ei todeksi tee niiden räksytysaste, vaikka ilmeisesti kirjoittajat niin luulee. Itse en edusta koko Suomen kristikansaa, en koskaan ole niin sanonut. Puolustaessani laajaa evankeliumin työtä tekevää järjestöä teen sen typerää tietämättömyyttä vastaan.
Evankeliumi leviää koko maailmaan satelliitti-tv:n kautta, niin muslimeille kuin hinduille kuin muillekin. Ed. viestini linkissä oli nepalilaisen terroristin kääntymys kristinuskoon ja vihasta vapauteen. Myös oli tietoa Nepalin maanjäristyksen uhreille toimitetusta avusta. Silti huudatte kuin kuorossa: ''ei oo, ei oo ei oo, keppaslössi ei haluu taivaaseen arabeja', vaikka arabi- ja muslimityö kuuluu heidän ohjelmaansa. http://www.irr-tv.fi/tyoalueet/arabityo
Työalueenaan: http://www.irr-tv.fi/tyoalueet. IRR-TV jakaa myös humanitääristä apua missiotapahtumissa.
Mistä te tiedätte, mitä IRR-TV tekee esim. pakolaisasiassa kun ette osaa tietoa ottaa edes selvistä nettisivuista? Miksi kaikkien pitää ottaa osaa pakolaisten majoittamiseen? Mitä itse aiotte tehdä? Mikä tämä hurmahenki, joka tuntuu vallanneen nyt ihmiset, pääministerikin meni valehtelijan lankaan. http://mvlehti.net/2015/09/10/valtamedian-toimittajiksi-on-pestautunut-varsinaisia-alyn-jattilaisia/
Sahaako valtamedia meitä silmään väittäessään maahanmuuton hyödyistä ja kustannuksista vastoin OECDn raporttia:
http://mvlehti.net/2015/09/09/kuinka-lammaslaumaa-ohjaillaan/
Pakolaisongelma olisi ratkaistu, mikäli rikkaat arabimaat ottaisivat pakolaiset. Saudi-Arabiassa on 100.000 telttaa ilmastointeineen ja keittiöineen tyhjillään. Telttakylään mahtuisi kolme miljoonaa pakolaista, mutta sitä pidetään varattuna ainoastaan kerran vuodessa saapuville islamilaisille pyhiinvaeltajille. Pakolaiset olisivat oman kulttuurinsa ja uskontonsa piirissä, eivät pitkin Eurooppaa kuljeksimassa ja etsimässä paratiisia, loppuelämälleen.
http://mvlehti.net/2015/09/10/100-000-telttaa-ilmastointeineen-ja-keittioineen-tyhjillaan-saudi-arabiassa/
Aivan järjetöntä tällainen ihmisten kuskaus täysin erilaiseen kulttuuriin. Ottaisitteko itse näitä miehiä kotiinne määräämättömäksi ajaksi: http://mvlehti.net/2015/09/09/unkarista-saksaan-matkannut-juna-turvapaikanhakijoiden-jaljilta/
Samaa jälkeä Pariisissa: http://mvlehti.net/2015/09/10/paivan-video-pariisin-katu-afrikkalaisten-ja-lahi-italaisten-jaljilta/
Miksi apu Unkarissa ei kelpaa ‘pakolaisille’? http://mvlehti.net/2015/09/10/maahanmuuttajat-heittavat-avustukset-pois-unkarissa/
Suomalaisten naiviutta käytetään hyväksi. Junassa teekin maksetaan sadan euron seteleillä. Sinisilmäisyys johtaa siihen, että ilman rajakontrollia elintasosurffarit liikkuvat Euroopan sisällä maasta maahan ja ruuhkauttavat turvapaikkakäsittelyt. Hätää kärsivät ihmiset jonottavat jättimäisillä pakolaisleireilla kriisialueiden lähellä, eikä heillä ole mitään mahdollisuutta lähteä, samaan aikaan kun ei-hädänalaiset käyttävät oikoreittejä ja laittavat järjestelmämme koville.
Oulun rikosylikonstaapeli: “Turvapaikanhakijoiden joukossa on ihmisiä, jotka eivät oikeasti sinne kuulu. Ilmiö ei kosketa vain Oulua tai Suomea, vaan kyse on koko Euroopan laajuisesta ilmiöstä.
– Ennen poliittista turvapaikkaa hakivat valtioiden päämiehet, nyt poliittista turvapaikkaa hakevat tavalliset katujen jätkät, hän toteaa.”
http://mvlehti.net/2015/09/10/pakolaisilla-rahaa-kuin-roskaa/
Tällaisiin elintaso’pakolaisiin’ valtio tuhlaa varoja. Kustannusten nousussa ei puhuta enää kymmenistä vaan sadoista miljoonista euroista. Oman maan kansalaiset seisovat leipäjonossa, maahanmuuttajia ei jonoissa juuri näy. Tässä Myllypuron leipäjono, joka alkaa olla pitkä kuin nälkävuosi. http://mvlehti.net/2015/09/09/todellisuus-olkaa-hyvat/ - jokaisella.oma.tehtävä
jokaisella.oma.tehtävä kirjoitti:
Siinäpä neljä lyhyttä perustelematonta tunnevaltaista viestiä, joita ei todeksi tee niiden räksytysaste, vaikka ilmeisesti kirjoittajat niin luulee. Itse en edusta koko Suomen kristikansaa, en koskaan ole niin sanonut. Puolustaessani laajaa evankeliumin työtä tekevää järjestöä teen sen typerää tietämättömyyttä vastaan.
Evankeliumi leviää koko maailmaan satelliitti-tv:n kautta, niin muslimeille kuin hinduille kuin muillekin. Ed. viestini linkissä oli nepalilaisen terroristin kääntymys kristinuskoon ja vihasta vapauteen. Myös oli tietoa Nepalin maanjäristyksen uhreille toimitetusta avusta. Silti huudatte kuin kuorossa: ''ei oo, ei oo ei oo, keppaslössi ei haluu taivaaseen arabeja', vaikka arabi- ja muslimityö kuuluu heidän ohjelmaansa. http://www.irr-tv.fi/tyoalueet/arabityo
Työalueenaan: http://www.irr-tv.fi/tyoalueet. IRR-TV jakaa myös humanitääristä apua missiotapahtumissa.
Mistä te tiedätte, mitä IRR-TV tekee esim. pakolaisasiassa kun ette osaa tietoa ottaa edes selvistä nettisivuista? Miksi kaikkien pitää ottaa osaa pakolaisten majoittamiseen? Mitä itse aiotte tehdä? Mikä tämä hurmahenki, joka tuntuu vallanneen nyt ihmiset, pääministerikin meni valehtelijan lankaan. http://mvlehti.net/2015/09/10/valtamedian-toimittajiksi-on-pestautunut-varsinaisia-alyn-jattilaisia/
Sahaako valtamedia meitä silmään väittäessään maahanmuuton hyödyistä ja kustannuksista vastoin OECDn raporttia:
Pakolaisongelma olisi ratkaistu, mikäli rikkaat arabimaat ottaisivat pakolaiset. Saudi-Arabiassa on 100.000 telttaa ilmastointeineen ja keittiöineen tyhjillään. Telttakylään mahtuisi kolme miljoonaa pakolaista, mutta sitä pidetään varattuna ainoastaan kerran vuodessa saapuville islamilaisille pyhiinvaeltajille. Pakolaiset olisivat oman kulttuurinsa ja uskontonsa piirissä, eivät pitkin Eurooppaa kuljeksimassa ja etsimässä paratiisia, loppuelämälleen.
http://mvlehti.net/2015/09/10/100-000-telttaa-ilmastointeineen-ja-keittioineen-tyhjillaan-saudi-arabiassa/
Aivan järjetöntä tällainen ihmisten kuskaus täysin erilaiseen kulttuuriin. Ottaisitteko itse näitä miehiä kotiinne määräämättömäksi ajaksi: http://mvlehti.net/2015/09/09/unkarista-saksaan-matkannut-juna-turvapaikanhakijoiden-jaljilta/
Samaa jälkeä Pariisissa: http://mvlehti.net/2015/09/10/paivan-video-pariisin-katu-afrikkalaisten-ja-lahi-italaisten-jaljilta/
Miksi apu Unkarissa ei kelpaa ‘pakolaisille’? http://mvlehti.net/2015/09/10/maahanmuuttajat-heittavat-avustukset-pois-unkarissa/
Suomalaisten naiviutta käytetään hyväksi. Junassa teekin maksetaan sadan euron seteleillä. Sinisilmäisyys johtaa siihen, että ilman rajakontrollia elintasosurffarit liikkuvat Euroopan sisällä maasta maahan ja ruuhkauttavat turvapaikkakäsittelyt. Hätää kärsivät ihmiset jonottavat jättimäisillä pakolaisleireilla kriisialueiden lähellä, eikä heillä ole mitään mahdollisuutta lähteä, samaan aikaan kun ei-hädänalaiset käyttävät oikoreittejä ja laittavat järjestelmämme koville.
Oulun rikosylikonstaapeli: “Turvapaikanhakijoiden joukossa on ihmisiä, jotka eivät oikeasti sinne kuulu. Ilmiö ei kosketa vain Oulua tai Suomea, vaan kyse on koko Euroopan laajuisesta ilmiöstä.
– Ennen poliittista turvapaikkaa hakivat valtioiden päämiehet, nyt poliittista turvapaikkaa hakevat tavalliset katujen jätkät, hän toteaa.”
Tällaisiin elintaso’pakolaisiin’ valtio tuhlaa varoja. Kustannusten nousussa ei puhuta enää kymmenistä vaan sadoista miljoonista euroista. Oman maan kansalaiset seisovat leipäjonossa, maahanmuuttajia ei jonoissa juuri näy. Tässä Myllypuron leipäjono, joka alkaa olla pitkä kuin nälkävuosi. http://mvlehti.net/2015/09/09/todellisuus-olkaa-hyvat/Työalueen linkki: http://www.irr-tv.fi/tyoalueet
- okaisella.oma.tehtävä
jokaisella.oma.tehtävä kirjoitti:
Tällaisiin elintaso’pakolaisiin’ valtio tuhlaa varoja. Kustannusten nousussa ei puhuta enää kymmenistä vaan sadoista miljoonista euroista. Oman maan kansalaiset seisovat leipäjonossa, maahanmuuttajia ei jonoissa juuri näy. Tässä Myllypuron leipäjono, joka alkaa olla pitkä kuin nälkävuosi. http://mvlehti.net/2015/09/09/todellisuus-olkaa-hyvat/Korjataanpa vielä: Junassa teekin maksetaan sadan euron seteleillä. Korjaus: yli sadan euron seteleillä.
- tämäkö_on_auttamista
okaisella.oma.tehtävä kirjoitti:
Korjataanpa vielä: Junassa teekin maksetaan sadan euron seteleillä. Korjaus: yli sadan euron seteleillä.
Kun lähimmäisesi on hädässä tarjoat hänelle todellisuudessa vain uskonnollista propagandaa kosmeettisella tavaralla höystettynä. Tämä on IRR-TV:n toimintaa kokemuksella.
- kuuntelija_
tämäkö_on_auttamista kirjoitti:
Kun lähimmäisesi on hädässä tarjoat hänelle todellisuudessa vain uskonnollista propagandaa kosmeettisella tavaralla höystettynä. Tämä on IRR-TV:n toimintaa kokemuksella.
Kuuntelin kerran tätä IRR-TV:n Hannu Haukan selostusta toiminnastaan. Kova oli kehumaan itseään ja työtään. Minulle tuli kaikesta hänen mainostamisestaan tunne: Missä se koira on haudattuna.
- jokaisella.oma.tehtävä
kuuntelija_ kirjoitti:
Kuuntelin kerran tätä IRR-TV:n Hannu Haukan selostusta toiminnastaan. Kova oli kehumaan itseään ja työtään. Minulle tuli kaikesta hänen mainostamisestaan tunne: Missä se koira on haudattuna.
Minä olen nähnyt useasti hänen kertovan toiminnastaan ja muusta. Koskaan ei ole tullut sitä tunnetta, että kehuu itseään vaan hän kertoo asiallisesti toiminnastaan. Uskovissa oleva Jeesuksen henki saa sen hengen ulkopuolella olevat ihmiset näkemään mitä milloinkin uskovissa, syyttämään mistä milloinkin.
Nimim. 'tämäkö_on_auttamista' ei sitten selvää tekstiä usko vaan pitää omat luulonsa, 'kokemuksen' syvällä rintaäänellä varustettuna. Mitä kokenuksia sinulla on maailmanlaajuisesta evankelioinnista ja uskoontuloista? Aineellisesta auttamisesta siinä yhteydessä? tämäkö_on_auttamista kirjoitti:
Niin, vaikka osa uskovista kokee että pelkkä julistaminen auttaa, pitää muistaa että toki sitäkin tarvitaan. Jokainen joka tahtoo, voi siis kuunnella noita julistuksia joko televisiosta tai mennä paikan päälle,
Mutta totta toinen puoli, eihän se käytännössä auta silloin kun tarvitaan tekoja. Siinä vaiheessa julistus muuttuu pelkäksi sanahelinäksi.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun418326- 893873
Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa823305Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus3423131- 462463
- 562311
Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo261700Hymyilyttää
Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi361586Riku Rantala OUT, Matti Rönkä IN - Hengaillaan visailuohjelmaan astuu kova nimi: "Olen kasvanut..."
Matti Rönkä jäi eläkkeelle yli 30 vuoden työuran jälkeen loppuvuodesta 2024. Uutistenlukija-toimittaja-kirjailija ei kui311554- 561505