Olenko viisas?

Ainsteini

Olen kohta 14v poika ja olen tehnyt 3 netistö löytämääni Äo testiä.
Tulokset:
107
109
113

13

244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eri_asia

      Olet selvästikin älykäs, mutta et välttämättä viisas.

      Tiedossani on Mensan jäseniksi päässeitä julkisuuden henkilöitä, joita normaaliälyisen on vaikea pitää älykköinä ja vielä vähemmän viisaina.

    • Ainsteini

      Lisään vielä että seiska luokan päätöstodistuksen keskiarvo oli 9,3

    • Älykäs voi olla jo lapsena, mutta viisaaksi tullaan. Lue viisaiden kirjoittamia kirjoja, vietä aikaasi älykkäiden ja viisaiden ihmisten seurassa, tarkkaile ihmisiä, ympäristöä ja uutisia, tutki kaikkea kiinnostavaa, laajenna horisonttiasi, matkustele ja ennenkaikkea ajattele.

      Ehkä sitten viidenkymmenen vuoden kuluttua joku voi kehua sinua viisaaksi. Itse et moisia enää murehdi: sekin kuuluu viisauteen.

      • EiMitäänUutta

        Mitähän uutta tietoa tuossakin uutisessa on? Ei kai kukaan ole väittänyt että olisi erityinen ominaisuus jota kutsutaan älykkyydeksi. Sen sijaan puhutaan yleisestä älykkyydestä joka sisältää tiettyjä kognitiivisia kykyjä. Nuo artikkelissa mainitut: lyhytmuisti, päättelykyky ja verbaalinen taitavuus kuuluvat niihin, painottuvat testin luonteen mukaan.


    • viisasälykkö

      jos et usko jumalaan olet viisas

    • viisauttako

      Hienoa jos olet älykäs. Mikset toisaalta voi olla viisaskin. Ihanteellisinta omasta mielestäni on olla sekä viisas, että älykäs. Ei varmasti aivan mahdoton ajatus, että moni älykäs ihminen voi olla ylimielinen tai pilkallinen.
      Varmasti todellinen viisaus kehittyy iän myötä. Sanotaanhan myös, että Herran pelko on viisauden alku.

    • Bulbasaur123

      Aika keskivertotuloksiahan nuo on.

    • Örsijäojasta

      Olen 12v tyttö ja itsellä kaikissa mitä olen tehnyt on tullut reilu 120

    • krakatau

      No aatu hitlerikin olisi varmasti jossain testissä saanut hyvät pisteet, mutta oliko se toiminta sitten niin viisasta...

    • suora-puhe

      14 vuotiaana sain tulokseksi 120 tai enemmän joka testistä jonka tein netissä. En koe olevani kauhean älykäs ja teen tyhmiä virheitä joka päivä. Testituloksesi perusteella et ole kauhean älykäs, etkä ainakaan nero.

    • hidashämäläinen

      Toiset jännittää nuo testit ihan kelvottomiksi ja viinastakaan siinä harvemmin on apua.
      Älyä on niin monenlaista - toiset osaavat säveltää musiikkia - toiset piirtää - toiset ovat teoreetikkoja - toiset runoilevat ja toiset osaavat päätellä muita nopeammin, tai yleistieto on muuten vain hallussa.
      Harvoin siinä muuta tarvitaan, että on älykäs.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1937
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      9
      1609
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1549
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1497
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      151
      1445
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1390
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1347
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      649
      1246
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      16
      1177
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1128
    Aihe