Kirsikkaherkkuja

Cherry_pie

Tässä aikaisemmin joku kirjoitteli kirsikkajogurtista, tuli vaan kirsikanystävänä mieleen, että on tosiaan harmi, että täällä pohjolassa ei paljon ole tarjolla kirsikkaherkkuja ehkä juuri saatavuuden takia. Kirsikkajogurtteja on joitakin Lidlin valikoimissa. Samoin yhtä hyvää kirsikkasiidereitä saa Suomesta. (Virolaista Kiss-siideriä, joka ei maistu esanssille, niinkuin useimmat siiderit, vaan on tehty ihan oikeasta kirsikkamehusta.) Ulkomailla ollessani nautin aina kirsikkalimsaa, jota meillä ei valitettavasti ole. Menneistä herkuista tulee mieleeni valion litrainen kirsikkajäätelö ja Fazerin Verranton konvehdit, joissa yksi maku oli kirsikka. Muita kirsikanystäviä?

9

208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirchen

      Kyllä vain. Aina ostan esim. kirsikkahilloa, jos tulee vastaan. K-kaupoissa ainakin joku kreikkalainen merkki muistaakseni, mutta yleisesti ottaen vähän on tarjolla kirsikkajuttuja :/

      • räiskäle

        Lidl myy Maribel Sauerkirsch


    • BLOODisLIFE

      Kirsikkatee

      • Kirchberry

        Wau! Minkä merkkistä ja mistä sitä saa.


      • pientäsäätöä

        Googletapas nyt sanalla 'kirsikkatee'.


    • Kirsikkaineni

      Kirsikkaherkut ovat kyllä ihania! Kaikki muut paitsi sellaiset suklaakonvehdit, joissa se on yhdistetty tummaan suklaaseen. Sitä en voi sietää. Mutta muuten. Jugurtit, maitosuklaakonvehdit, tee... ja leivonnaiset! Kotipulla, jonka päällä on cocktail-kirsikoita ja vaikkapa vaniljakreemiä tai marsipaania. Kannattaa tehdä itse, vaikka kieltämättä kirsikat ovat turhan kalliita meillä, jää leipomiset sen takia aika vähiin.

      • tuoreusvalttia

        Cocktail-kirsikka ei ole mikään kirsikka. Parhaita ovat aidot, tuoreet ja miellellään makeat villikirsikat! Ei ikävä kyllä kasva näillä leveyksillä hyvin.


      • nojohannytonmarkkinat

        No kyllähän cocktal-kirsikka on kirsikka. Mikäs muu muka, mansikkako?? Ota nyt järki käteen.


      • otaitsesejärkikäteen
        nojohannytonmarkkinat kirjoitti:

        No kyllähän cocktal-kirsikka on kirsikka. Mikäs muu muka, mansikkako?? Ota nyt järki käteen.

        Enpä enää kutsuisi kirsikaksi moista teollisesti valmistettua roskaa!

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Maraschinokirsikka


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe