Pitäisikö valmiit pakastepitsapohjat ekaks ainakin vähän esipaistaa koska jos laitat pakastetulle pohjalle suoraan täytteet ja uuniin, niin pohja jää ihan mössöksi. Mulla on uuniritilän päällä leivinpaperi koska uunipeltiä ei oo. Olisko mitään kikkaa jolla pohjasta sais rapean , nyt menee pitsa ihan mössöksi ja hukkaan.
Miksi valmis pitsapohja jää aina löysäksi?
4
262
Vastaukset
- 3t3yt3
laitat märät täytteet päällimmäisiksi.
- töttöröööööt
Märät täytteet? Mitä ne on?
- pitsoopukkaa
töttöröööööt kirjoitti:
Märät täytteet? Mitä ne on?
Märkiä täytteitä ovat erilaiset kasvikset kuten paprika, purjo ja varsinkin tomaatti, joka kannattaa kaltata (kuumassa vedessä puoli minuuttia), kuoria ja poistaa vetinen sisus ennen pitsaan laittoa.
Pohjan rapeuden varmistamiseen riittää pitsan laittaminen keskitasoa alemmalle tasolle ja uunin lämpö 250 asteeseen ja pitsa kypsyy noin 10 minuuttia tai kunnes on ottanut kauniisti väriä pintaan ja juustot kuplivat keskeltäkin.
Leivinpaperi ritilän päällä toimii ihan hyvin - ei välttämättä tarvita mitään uunipeltiä.
- vaimitenteet
Uuniin alalämpö mahdollisimman kuumalle ja ritilä alimmalle tasolle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232642- 652586
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062310- 341599
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2391553- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371462- 281260
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201216- 951181