Shit hit the fan. Kovin suosittu amerikkalainen sanonta nykyään. Mitä se oikeastaan tarkoittaa, että paska osuu tuulettimeenn? Kyllä kyllä, se tarkoittaa ongelmien aktualisoitumista, mutta miksi ihmeessä tuollainen sanonta? Jos laitan tuulettimen päälle ja heitän siihen paskaa, niin paska osuu tuulettimeen, jää kiinni ja tuuletin jatkaa toimintaansa. Onko kenties ollut tarkoitus sanoa, että tuuletin puhaltaa sitä kohti heitetyn paskan kasvoille? No, silloinhan paska ei osu tuulettimeen.
Mitä tarkoittaa "Paska osui tuulettimeen"?
4
5409
Vastaukset
Luulenpa että tuuletin heittää siihen paiskatun paskan vähän joka puolelle ympärilleen, eli sotku on entistä suurempi.
Tarkoittaa kai suunnilleen samaa kuin "ojasta allikkoon".- WhereWereYou
The expression [the shit hits the fan] is related to, and may well derive from, an old joke. A man in a crowded bar needed to defecate but couldn't find a bathroom, so he went upstairs and used a hole in the floor. Returning, he found everyone had gone except the bartender, who was cowering behind the bar. When the man asked what had happened, the bartender replied, 'Where were you when the shit hit the fan?' [Hugh Rawson, "Wicked Words," 1989
- Toinen_samanmoinen
Kielitaidoton pariskunta teatterissa Ranskan Pariisissa. Miehelle tulee kesken kaiken ankara tarve keventää rakkoaan, poistuu salista. Kysyvinään vahtimestarilta tietä WC-tiloihin: "Mösjöö, pis pis?" Saa vastaukseksi kahden sormen heilautuksen epämääräiseen suuntaan.
Toinen ovi viittauksen suunnassa, ja miekkonen huomaa tulleensa avaraan huoneeseen jonka keskellä valtava ruukkupalmu ja palmun äärellä kaksi miestä keskustelemassa vilkkaasti. Näky saa miehen palaamaan hetkeksi käytävälle, mutta tarpeen pakottavuus saa sitten hänet takaisin huoneeseen ja tyhjentämään rakkonsa palmun ruukkuun.
Katsomoon palattuaan mies tiedustelee vaimoltaan, mitä näyttämöllä on hänen poissaollessaan tapahtunut.
"Pitäisi kai sinun tietää paremmin itse, kun kerran kahdesti siellä kävit!" kuuluu harmistunut vastaus.
- SonninKuseminen
Saksalainen poliitikko saattaa kertoa että hänen vastustajansa puhe on kuin sonnin kusemista: kusee kävellessään jolloin suuri heppi heiluu ja roiskuttaa kusta joka puolelle. Eli loanheittoa sinne tänne. Onko tuo sama vertaus?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1712133Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3121811- 931587
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois821258Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001230- 671170
- 251091
- 481027
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl73986Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea
Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei24972