Vammaiset pois urheilijaäänestyksestä

Teme

Vammaiset (Leo-Pekka Tähti) ja joukkueet (Suomen jääkiekkojoukkue) pois urheilijaäänestyksistä. Urheilija on aina yksilö. Joukkue koostuu urheilijoista, mutta ei itsessään ole mikään urheilija joten eri joukkueet pois urheilijaäänestyksistä. Toisekseen on urheilijoiden häpäisyä laittaa Leo-Pekka Tähti vuoden urheilijaäänestykseen. Vammaisurheilulla ei ole mitään tekemistä "normaalin urheilun" kanssa eikä tule koskaan olemaankaan. Heillä ei ole asiaa vuoden urheilijaäänestykseen.Se on selvä.

Tässä valitaan vuoden urheilija.Ei vuoden vammaisurheilija. Nämä erotellaan eri kilpailuiksi jo normaalistikin.On parallympialaiset ja olympialaiset.On vammaisurheilukisat ja on urheilukisat. Jos jaottelu tapahtuu jakamalla nämä eri kilpailuiksi(mikä tietenkin on kuuluu tehdäkin),niin minkä vuoksi sitten pitäisi valita vammaisurheilija vuoden urheilijaksi?Ei "tervettä" urheilijaa kuulu valita vuoden vammaisurheilijaksi eikä vammaisurheilijaa kuulu valita vuoden urheilijaksi. Nämä on päivänselviä asioita.
Mutta nykyäänhän on muotia ja trendikästä olla suvaitsevainen ja valita vaikkapa vammainen vuoden urheilijaksi. Näin olet mukava tyyppi, etkä missään tapauksessa saa vaikkapa rasistin leimaa päähäsi, joka on nykyään kuin lähes elinkautinen. Vammaisurheilu on hieno asia ja he voisivat valita joukostaan vuoden vammaisurheilijan kuten tekivätkin valitessaan Leo-Pekka Tähden, mutta vuoden urheilijaäänestyksessä Tähti oli aivan väärässä paikassa.

35

1349

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Janne Ahonen

janne on aika ylivoimainen, historiallisestikin! Janne vuoden urheilijaksi.

• asennevamma?

Ihmisiä on vammaisetkin. Oletko ajatellut, että saatat joutua onnettomuuteen, jonka seurauksena olet sidottu tuoliin, ellet halua mädäntyä sänkysi pohjalla.
      Kärsiikö sinun olematon egosi vai oletko niin pikkusielu?
      Jos kisa on menetynein / paras, niin silloin valittakoon paras. Eniten toi mitalleita juuri paraolympialaisissa ollut joukkue, vaikka ns terveisiin satsataan.

• Kaikki samalla viivalla!

Outoa puhetta nyky Suomessa, kukahan olet, häpeä!

• mina

vammaisurheilu on ihan pilipalihommaa verrattuna siihen, mitä se on huippu-urheilussa lajeissa, jotka ovat levinneet jokaiseen maankolkkaan. Tämä kyseinen Tähti oli saanut puolisattuman kautta kelkan,jolla sitten harjoitteli kelausta ja kappas vain, yht´äkkiä sitä ollaan niin maailman kärkeä että! Todella säälittävää! Olen ihan vakuuttunut siitä, että jos laji olisi levinnyt laajemmalti, hän ei pärjäisi. Itse arvostan enemmän 100 metrin piirinmestaria, kuin jotakin sellaista, joka pärjää marginaalisessa vammaisurheilulajissa.

• Teme

Kelausta ei harrasteta missään muussa piireissä kuin vammaisurheilijoissa. Ei ole mitään terveitten kelausta. Jos terveetkin rupeavat kelaamaan, niin takaan että Tähti ei olisi edes päässty kelausjoukkueeseen. Tämä johtuu siitä, että he pystyisivät paljon monipuolisemmin harjoittamaan tätä lajia. Tämä ei ole kenenkään aliarvioimista vaan fakta, mutta vaikeahaan sitä on "minä olen suvaitsevainen" henkilöille kertoa.

• Teme
        Teme kirjoitti:

Kelausta ei harrasteta missään muussa piireissä kuin vammaisurheilijoissa. Ei ole mitään terveitten kelausta. Jos terveetkin rupeavat kelaamaan, niin takaan että Tähti ei olisi edes päässty kelausjoukkueeseen. Tämä johtuu siitä, että he pystyisivät paljon monipuolisemmin harjoittamaan tätä lajia. Tämä ei ole kenenkään aliarvioimista vaan fakta, mutta vaikeahaan sitä on "minä olen suvaitsevainen" henkilöille kertoa.

Mitä tulee kommentteihin vammaisetkin ovat ihmisiä, niin vastaan että tiedän. Tiedän senkin, että voin itsekkin menettää liikuntakyvyn. Mutta mitä tekemistä näillä aiheilla on vuoden urheilijaäänestyksessä. Johan minä threadin alussa esitin ne perustelut miksi Tähteä ei pidä valita vuoden urheilijaksi.

• veepee

on sitä "oikeaa urheilua"? Ei kai sitä formulaakaan harrasta maailmassa kovin moni mutta niinpä vaan on siitäkin lajista vuoden urheilija ehdokkaita. Turhaa pelleilyä koko vuoden urheilija höpinä. Urheilulle tyypillistä on että tulokset ratkaisee. Tällaiset vuoden urheilija (tai mikä hymypoika se nyt sitten onkin) äänestykset ovat aika vierasta koko urheilulle.
        Vai pitäisikä tuohon citius, altius fortiukseen vielä lisätä vaikka suosituimmin, lipevimmin, kalleimmin jne...

• ...häh!

Eikö vammaisurheilu muka ole levinnyt jokaiseen maailman kolkkaan? Nyt kyllä puhut vastoin oikeaa tietoa.

• Black pearl

pilipalihommaa? saanen nauraa! yhtä kova juttu se on kuin pärjääminen terveidenkin kisoissa! siinä ei ole yhtään mitään eroa! mistäs tiedät, vaikka laji laajentuisikin, ettei hän pärjäisi? oletko kateellinen vai pelkästään tyhmä? vammaiset saavat harrastaa urheilua aivan niinkuin mekin, jos he vaan haluavat! ja 100 metrin piirinmestaruus ei ole sinänsä edes kova juttu, ei tosiaankaan, jos verrataan 100 metrin kelaukseen vaikka olympialaisissa. miksi vammaisurheilu on mielestäsi marginaalista? etpä taida kovin paljon urheilua harrastaa.

• ...tyyppi.

Sä oot sairas, mee psykiatrille !

• Teme

Niinpä. Psykiatrin pakilla käyvät monet sellaiset joilla on vakavia mielenterveysongelmia jotka haittaavat jokapäiväisestä elämästä selviämistä. Siinäpä sitä olisi naurussa pidättelemistä kun menisin psykiatrille ja sanoisin, että elämäni ongelma on kun Leo-Pekka Tähti on ehdokkaana urheilijaäänestyksessä. Voi voi voi, kyllä teitä tyhmiä sitten sikiää...ehkä ainut lohtu teissä tyhmissä on, että teitä kun peilaa niin jotenkin tulee viisas fiilis.

• Surullinen puolestasi.
        Teme kirjoitti:

Niinpä. Psykiatrin pakilla käyvät monet sellaiset joilla on vakavia mielenterveysongelmia jotka haittaavat jokapäiväisestä elämästä selviämistä. Siinäpä sitä olisi naurussa pidättelemistä kun menisin psykiatrille ja sanoisin, että elämäni ongelma on kun Leo-Pekka Tähti on ehdokkaana urheilijaäänestyksessä. Voi voi voi, kyllä teitä tyhmiä sitten sikiää...ehkä ainut lohtu teissä tyhmissä on, että teitä kun peilaa niin jotenkin tulee viisas fiilis.

Niinpä.Mutta sinä et näytä tajuavan että sinulla on ongelma, siksi kannattaisi käydä tarkistuttamassa pannun kunto.

• Teme
        Surullinen puolestasi. kirjoitti:

Niinpä.Mutta sinä et näytä tajuavan että sinulla on ongelma, siksi kannattaisi käydä tarkistuttamassa pannun kunto.

Ihanko minun puolestani olet surullinen, sympaattista. No kerropa mikä minua vaivaa? Ja kun olet vastannut, niin voisit vaikka seuraavaksi pohtia mikä sinua vaivaa.

• Teme
        Teme kirjoitti:

Ihanko minun puolestani olet surullinen, sympaattista. No kerropa mikä minua vaivaa? Ja kun olet vastannut, niin voisit vaikka seuraavaksi pohtia mikä sinua vaivaa.

Vaikka tämä aihe nyt alkaakin poiketa itse aiheesta, niin yksi asia minua ihmetyttää suomalaisessa kulttuurissa. Täällä ei missään tapauksessa saa sanoa pahaa vammaisista, homoista, pakolaisista ja naisista. Shh, älkää missään nimessä sanoko heistä mitään negatiivista vaikka kaikki väitteenne olisi järkevästi perusteltu. Katsos kun tyhmemmät tekee sinusta heti suvaitsemattoman.

• Pitääkö vääntää rautalangas...
        Teme kirjoitti:

Sinua vaivaa asennevamma,ja minua vaivaa kunnioitus
        Leo-Pekka Tähden saavutusta kohtaan.

• Mä täällä
        Teme kirjoitti:

Vaikka tämä aihe nyt alkaakin poiketa itse aiheesta, niin yksi asia minua ihmetyttää suomalaisessa kulttuurissa. Täällä ei missään tapauksessa saa sanoa pahaa vammaisista, homoista, pakolaisista ja naisista. Shh, älkää missään nimessä sanoko heistä mitään negatiivista vaikka kaikki väitteenne olisi järkevästi perusteltu. Katsos kun tyhmemmät tekee sinusta heti suvaitsemattoman.

Sä niputat samaan kasaan vammaiset, pakolaiset, homot ja naiset. Ja väität ettet olisi muka psykiatrikamaa!! Et pidä homoista etkä naisista,niinkö? Mikä sä oikein oot? Peräkamaripoika? Ja sanot ettei Suomessa saa näitä ryhmiä haukkua. No täältäkinhän näitä "ajatuksia(s)"
        "saa" lukea! Pidät itseäs oikein radikaalina, ilmeisesti.
        P.S. Sitten puhut vielä järkevästi perustelluista väitteistä, vaikka sunkin "väite" perustellaan ainoastaan sillä että muut on tyhmempiä. Herää!!

• Mä täällä taas!
        Mä täällä kirjoitti:

Sä niputat samaan kasaan vammaiset, pakolaiset, homot ja naiset. Ja väität ettet olisi muka psykiatrikamaa!! Et pidä homoista etkä naisista,niinkö? Mikä sä oikein oot? Peräkamaripoika? Ja sanot ettei Suomessa saa näitä ryhmiä haukkua. No täältäkinhän näitä "ajatuksia(s)"
        "saa" lukea! Pidät itseäs oikein radikaalina, ilmeisesti.
        P.S. Sitten puhut vielä järkevästi perustelluista väitteistä, vaikka sunkin "väite" perustellaan ainoastaan sillä että muut on tyhmempiä. Herää!!

Ja sitten sä vielä puhut suvaitsevaisuudesta??!! Oikein otsikkoa myöten. Suvaitsevaisuutta vaan sinne sinunkin rauhaan, muita kohtaan. Ristiriitasia ajatuksia sinulla!

• Sarah
        Teme kirjoitti:

Joo haukutaan vaan naisia huoriks, pakolaisia pummeiks, jotka tulevat tänne oleskelemaan meidän verorahoilla, vammaisia sairaiks ja homoja homoiks! Ensinnäkin vammaisuus ei ole sairaus! Tyhmemmänkin pitäisi tajuta se. Tällainen asenne onkin todella fiksu. Naista siis saa haukkua huoraksi, jos sulla on siihen oikein hyvät perustelut, samoin kuin pakolaisia, vammaisia, homoja ja muita ns, epänormaaleita ihmisiä.. Eli ihmisiä saa leimata, jos on vaan tarpeeksi hyvät perustelut. Toi sun sun asenne on kaikkea muuta kuin suvaitsevainen. Itse olen suvaitsevainen ja ihmettelen suuresti miksei vuoden urheilijaksi voitaisiin valita sellaista urheilijaa, joka tuon kunnian oikeasti ansaitsee, vaikka hän sattuukin olemaan paraolympialaisjoukkueen Tähti!

• Black pearl
        Teme kirjoitti:

suvaitsemattomuus on sitä tyhmyyttä. miksi sitä pitää harrastaa? mikseivät ihmiset voi olla ystäviä keskenään ja lopettaa moiset paskanpuhumiset toisistaan.

• Sarah

Vai, että Tähti oli väärässä paikassa... Hmm... ehkäpä sinä olet väärässä paikassa arvostellessasi täällä ihmistä, joka olisi oikeasti tuon voiton ansainnut. Joo on Yli-Hannuksela ja Ahonen loistavia urheilijoita, en minä sitä mene kieltämään. Mutta koko paraolympialaisten joukke toi Suomelle enemmän kultaisia mitalleja, kuin ns. terveiden urheilijoiden joukkue yhteensä! Ykkönen on aina ykkönen ja tässä tapauksessa hän on Tähti!

• Laura

Tästä vuoden urheilija jupakasta näyttääkin syntyvän oikea sanasota.. Olihan se aika yllätys, että Yli-Hannuksela voitti, vaikka tarjolla olisi ollut myös Ahonen ja Tähti. Ahonen on pärjännyt loistavasti ja uusi kausi on myös lähtenyt paremmin kuin hyvin käyntiin. Tähti toi Suomelle kaksi kultamitallia, upeilla suorituksillaan. Ja mitäs se Yli-Hannuksela toikaan... ai niin yhden hopean. Kummallista, että Ahosen nimi unohtui peräti 55:stä urheilutoimittajan lapusta... ja Tähden nimi ilmeisesti oli unohdettu periaate syistä: eihän vammaista voi valita vuoden urheilijaksi. Herää ksymys, että miksi ei?

• itse täälä

Voi Sarah kulta. Otit itse aiemmassa viestissä naisien huoriksi haukkumiset yms.

Pyrit laittamaan toisille näitä haukkumisia suuhun. VoiVoi

• Olivia

Jaa eikös joukkueurheilijat olekaan enää urheilijoita.. Jääkiekosskin on aika pirun vaikea mennä valitsemaan vaan sitä yhtä, joka tykittää maaleja rankimmin. Koska ilman muun joukkueen loistavaa peliä tämä maalitykki tuskin saisi laukaistua montakaan maalia Ja lopuksi koko joukkueen yhteistyö ratkaisee menestyksen. Eli eiköhän kunnia kuulu silloin koko joukkueelle.

Ja mitä tulee Leo-Pekka Tähden menestykseen, niin mielestäni hän toi mahtavasti Suomelle kaksi kultaista olympiamitallia. Olisi kiva tietää, että miten niin on häpäisyä muita urheilijoita kohtaan laittaa Tähti vuoden urheilijaäänestykseen?? Tuskimpa Ahonen ja kumppanit sitä minään häpäisynä pitivät! Ja eikö Tähtikin tietääkseni ole ihminen eikä esim. koira?? Joten eikö ole ihan päivänselvä juttu, että hän urheilijana kuulluu päästä mukaan äänestykseen.

Olympialaiset ja paraolympialaiset... Nyt en kyllä yht`äkkiä keksi, että mikä niiden varsinainen ero on. Kummassakin kilpailevat tietääkseni ihan normaalit ihmiset. Ihmettelen suuresti, että kun kerta puhut "terveistä" urheilijoista, niin ovatko vammaiset urheilijat sinusta sitten "sairaita"? Sinunkin olisi viimeistään tässä vaiheessa hyvä tietää, että vammaisuus ei ole sairaus! Ja eikö Tähtikin ole urheilija? Eli miksi hänellä ei olisi oikeutta olla mukana vuoden urheilijaäänestyksessä? Vai ovatko sinun milestäsi ns. oikeita urheilijoita vain ne, joilla on liikuntakyky, näkö- ja kuuloaisti tallella? Jos näin on niin ehkä minäkin olen silloin väärässä paikassa.

• siksi

Pitäisi erikseen valita vuoden urheilija, vuoden urheilujoukkue, vuoden vammaisurheilija jne.

Mahdoton yhtälö:
        JOUKKUE = VUODEN URHEILIJA
        Sen sijaan seuraava on selkeä yhtälö:
        JOUKKUE = VUODEN URHEILIJAT

edellä mainitun esimerkin mukaisesti joukkuetta EI SAA EIKÄ VOI valita vuoden urheilijaksi.

Miksi muuten valitaan vuoden naisurheilija mutta ei vuoden miesurheilijaa?
        Kuitenkin molemmat sukupuolet on ehdokkaana vuoden urheilija titteliä jaettaessa.
        Tasa-arvoako?

• selityksiä

Normaalit urheilukilpailut ovat avoimia kaikille. Myös vammaiset voivat osallistua niihin. Maailmanmestari on silloin maailmanmertari, paras.

Vammaiskisoihin eivät kaikki saa osallistua. Tämän takia vammaisurheilu ei ole verrattavissa urheiluun. On vammaisia (esim. ampujia), jotka osallistuvat normaaleihin urheilutapahtumiin, mutta ei ole terveitä (vilppi pois suljettuna), jotka pääsisivät vammaiskisoihin.

Leo-Pekka Tähteä ei voi valita parhaaksi urheilijaksi, koska jokaisella ei ole ollut mahdollisuutta yrittää voittaa häntä. Sen sijaan nopein juoksija on aina nopein juoksija jne.

Vielä yksi rinnastettava esimerkki: Jos blondien jalkapallon mm-kisoissa Ruotsi voittaa maailmanmestaruuden, Ruotsin joukkue ei ole maailman paras joukkue. Brasilian brunettijoukkue saattaisi olla oikeasti parempi, mutta eihän sitä tiedä, kun he eivät saaneet osallistua turnaukseen.

Tuliko tämä jo selitettyä tarpeeksi monella tavalla..

• miksi ei urheilua?
        selityksiä kirjoitti:

Normaalit urheilukilpailut ovat avoimia kaikille. Myös vammaiset voivat osallistua niihin. Maailmanmestari on silloin maailmanmertari, paras.

Vammaiskisoihin eivät kaikki saa osallistua. Tämän takia vammaisurheilu ei ole verrattavissa urheiluun. On vammaisia (esim. ampujia), jotka osallistuvat normaaleihin urheilutapahtumiin, mutta ei ole terveitä (vilppi pois suljettuna), jotka pääsisivät vammaiskisoihin.

Leo-Pekka Tähteä ei voi valita parhaaksi urheilijaksi, koska jokaisella ei ole ollut mahdollisuutta yrittää voittaa häntä. Sen sijaan nopein juoksija on aina nopein juoksija jne.

Vielä yksi rinnastettava esimerkki: Jos blondien jalkapallon mm-kisoissa Ruotsi voittaa maailmanmestaruuden, Ruotsin joukkue ei ole maailman paras joukkue. Brasilian brunettijoukkue saattaisi olla oikeasti parempi, mutta eihän sitä tiedä, kun he eivät saaneet osallistua turnaukseen.

Tuliko tämä jo selitettyä tarpeeksi monella tavalla..

Mitä tarkoitat? " Tämän takia vammaisurheilu ei ole verrattavissa urheiluun." Sitten tuosta osallistumis oikeudesta, muistaakseni pyörätuolikoripallossa ja olikohan istumalentopallossa on joku kiintiö,jonka mukaan joukkueessa saa olla määrätty määrä ns."terveitä" pelaajia.Siis muutama pelaaja.

• se kuuluu asiaan
        miksi ei urheilua? kirjoitti:

Mitä tarkoitat? " Tämän takia vammaisurheilu ei ole verrattavissa urheiluun." Sitten tuosta osallistumis oikeudesta, muistaakseni pyörätuolikoripallossa ja olikohan istumalentopallossa on joku kiintiö,jonka mukaan joukkueessa saa olla määrätty määrä ns."terveitä" pelaajia.Siis muutama pelaaja.

Mitenkähän istumalentopallo ja pyörätuolikoripallo liittyy tähän kelaukseen osallistumisoikeuteen?

• Jankukukutus.
        se kuuluu asiaan kirjoitti:

Mitenkähän istumalentopallo ja pyörätuolikoripallo liittyy tähän kelaukseen osallistumisoikeuteen?

Ei millään tavalla,mutta kun nimim. "selityksiä" kertoi että, "mutta ei ole terveitä (vilppi poissuljettuna),jotka pääsisivät vammaiskisoihin.Niinpä yleistyksenä tuo ei pidä paikkaansa.

• totisesti

Tämä ketjun aloittanut heppu puhuu asiaa.

Otetaas ny järki käteen valinnoissa ettei seuraavaksi mukaan oteta vähemmistöryhminen edustajien ehdokas. En sano tätä mitenkään heitäväheksyen tai mollaten vaan siksi että homma ei pysy hanskassa.
      Jos asioita sekoitetaan tällä tavalla niin siitä tulee kuin jouluista sekametelisoppaa. Ei hyvä vaikkain ko. soppa on nyt ajankohtainen.

• Olivia

Jos vammaisurheilijat eivät saa olla mukana vuoden urheilija äänestyksessä, silloin on Suomen urheilukansalla "pikkuriikkinen" asennevamma. Ahonen on loistava mäkihyppääjä, mitä sitä kieltämään samoin kuin Yli-Hannuksela on hyvä painija. Mutta nyt on kyse arvostuksesta. Juu kyllä Ahonen voitti mc:n ja teki sen vielä todella hohdokkaasti, samoin kuin Yli-hannukselan hopeamitalli tuli ansiokkaasti. Mutta siitä huolimatta ainoastaan Tähti toi Suomelle ne kaipaamat kullanväriset mitallit. Eikö se ole saavutus, jos mikä? Ei vammaisuus laske ihmisen arvoa mitenkään ja hän on ihminen ja ennenkaikkea urheilija siinä missä Ahonen, Yli-Hannuksela, Tiia Piili, Poutiainen ja monet muut ovat.

• Ada-Bella

Joo vammaiset pois urheiluäänestyksestä.. samalla voitaisiin ottaa pois myös naiset ja miehet. Eli jäljelle ei jää ketään. Tällainen vuoden urheilija vouhotus on mielestäni ihan hevon peestä. Ei voida valita vain yhtä urheilijaa, joka on vuoden paras. Tähti on ehdottomasti paras kelauksessa, samoin kun taas Ahonen on ehdottomasti paras mäkihyppääjä, Palander loistaa pujottelussa samoin kuin Poutiainen, Räikkönen taas formulassa ( ei tosin paras) jne. Pointtina tässä on se, että jokainen on hyvä omassa lajissaan ja siksi urheilijoita ei voi lähteä laittamaan mihinkään paremmuusjärjestykseen!

• veepee

Urheilun ideahan on juuri siinä että parasta haetaan juuri siellä suorituspaikoilla.
        Jokainen valitsee lajinsa omien edellytystensä mukaan; alle 170 senttiselle miehelle oi ehkä koskaan aukea mahdollisuutta kori- tai lentopallon olympiamitaleille, persaukinen saa yleisimmin vain unelmoida F1 mestaruudesta jne...
        Vammaisella taas on omat rajoituksensa. Tähti on oman lajinsa ykkönen maailmassa. Hän on myös tunnettu ja suosittu urheilija joka kelpaa kenelle tahansa urheilijalle esikuvaksi siitä mitä pitkäjännitteisellä työllä saa aikaiseksi.
        Lisäksi hän on varmaankin kaikista ehdokkaista parhaiten edistänyt oman lajinsa tuntemusta arvostusta Suomessa.

• afe

Kaikki kunnioitus vammaisurheilulle, mutta ei Tähti ole lähellekään verrattavissa Janne Ahoseen huippu-urheilijana.

• Black pearl

no helevetti!!! miten se voi olla HÄPÄISYÄ laittaa vammaisurheilija terveiden urheilijoiden joukkoon???

• Anonyymi

Britit valitsi vuoden urheilijaksi marginaalilaji, kriketin MM-kullan ratkaisseen pelaajan.
      Eli kyllä me voidaan hyvin valita Mörkö vuoden urheilijaksi. Pukkihan on kans hyvä ehdokas, mutta futiksessahan ei vielä kisat ole edes alkaneet ja kisoihin pääsi puolet joukkueista. Färsaaria, Andorraa ym. tällaisiahan ei muissa lajeissa edes oteta karsintoihin, eli lilliputit pelaa omia sarjoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      68
      2219
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      92
      1496
    3. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      62
      1302
    4. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      70
      1281
    5. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      115
      1150
    6. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      90
      1000
    7. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      69
      989
    8. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      72
      943
    9. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      84
      899
    10. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      104