MOT /Kidu, ennenkuin kuolet

Totuuskomissio

Toivottavasti runsas joukko lihaa syöviä ihmisiä katsoi todellisuutta, minkä Mot ohjelma olohuoneisiimme näkyville toi?

Teki todella pahaa nähdä, miten teurastamoissakin tuotetaan viimeiselle etapille tuoduille eläinparoille tuskaa ja kärsimystä, jota nuo viattomat luontokappaleet eivät missään olosuhteissa ole ansainneet.

Sivistyksestä puhuminenkin kuulostaa tuon näkemisen perusteella täysin katteettomalta luonnehdinnalta.

Itse en kuulu lihansyöjiin, joten ehkäpä kuvatun kaltaiset raakuudet koskettavat vieläkin syvällisemmin?

Samalla kun pakotin itseni katsomaan kuinka eläinsuojelurikoksia tapahtuu vielä teurastamoissakin, tuli mieleen nämä rituaaliteurastukset, kun tuotetaan halal ja kosher lihaa.

Pahuuden määrä tuntuu olevan aina vain tapissa, mitä vaan saatetaan tehdä ihmisen tavoin tuskaa ja kärsimystä tunteville eläinparoille katseilta salassa, kuten tuokin ohjelma selkeästi osoitti.

Ei ole Suomikaan sivistyksen kehto!

10

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En_tapa_mutta_syön

      Liha on hyvää, ihmiset ovat syöneet lihaa koko tunnetun historian ajan ja suurin osa tekee sen aivan hyvillä mielin. Niin minäkin. Olen sekasyöjä ja onnellinen sellainen, kasvikset, hedelmät, marjat, kanat, possut, lampaat, naudat, riista, maitotuotteet, kalat, äyriäiset, viljatuotteet - kaikki uppoavat ilman mitään tunnontuskia.

      • Totuuskomissio

        Vaikea ymmärtää, ettei edes tarpeeton julmuus ja kärsimyksen aiheuttaminen kolkuta lihansyöjän omaatuntoa?

        Mutta, sellaisiahan suurin osa lähimmäisistämme valitettavasti on ja osa sanoo olevansa vielä uskossakin!

        Itse en kykene moiseen millään ja toivon jotta ihmisistä tulisi ajattelevia yksilöitä, jotka eivät sysää vastuuta muille, vaan ovat valmiit yksilöinä tekemään hyviä asioita tilanteen vaatiessa.


    • vegaani

      Lihan ostamisella tukee tappamista ja rääkkäämistä. Sellaiset ihmiset ovat oikeesti alhaisia, turha sitä tosiseikkaa on kaunistella. Sama asia kuin turkistarhaus.

    • skinnybob

      saksalaiset toimivat inhimillisemmin tuhoamisleireissä juutalaiset eivät aavistaneet mihin joutuivat kunnes 15-20s kaikki oli ohi kukaan työntekijöistä teurastamossa ei välittänyt mitään eli saksalaiset ovat parempia ihmisiä kun suomalaiset

    • Vääränumero

      Ihminen on sekasyöjä. En pelastaisi yhtään eläintä, vaikka ryhtyisin kiduttamaan itseäni kasvisruokavaliolla.

    • Magisteri

      Liha pitää tappaa ennen syömistä, on se julmaa. Varmaan EU-direktiivit ovat määränneet, ettei tappamisesta saa aiheutua kipua, joten ne tappolaitteet eivät tapa.

    • Heseteurastamo

      Hesburgerin hovitoimittaja Kaivon Liha omistaa Paimion teurastamon.
      Nämäkin kidutetut elukat päätyvät Hesen pariloihin...

    • OikeuttaEläimille

      Ihmiset ovat sairaita ja sadistisia. Tässäkin kyseisessä MOT:in dokumentissa nähdään, kuinka sekaisin olevat ihmiset hakkaavat ja kiduttavat eläimiä julmasti ja täysin turhaan. Voidaan vaan miettiä, mitä näiden ihmisten päässä liikku. Voidaan myös miettiä, millaisia ihmisiä nämä kiduttajat ovat teurastamon ulkopuolella. Koiraa viskellään seinille, vaimoa hakataan ja uhmaiässä oleva lapsi saa korvilleen.

      Ihminen ei tarvitse lihaa. Ihminen pystyy helposti rakentamaan ruokavalionsa ilman lihaa. Kasvisyönti on ekoteko, jolla edistää omaa-, eläinten- ja maapallon hyvinvointia.

      Valitettavasti lihansyönti ei silti koskaan lopu kokonaan, vaikka onneksi kasvissyönti on yleistynyt. Teurastuksen voisi tehdä inhimillisemmin, mutta näin ei tehdä. Minkä takia viattomia luontokappaleita pitää kiduttaa ja vielä syödä. Olisi mukavaa jos oma perheesi olisi menossa teuraalle ja vielä viime metreillä teitä hakattaisiin ja annettaisiin sähköiskuja yms.

      En tajua minkä takia ihmiset ovat näin sekaisin.

    • BLOODisLIFE

      Mä katoin myös ohjelman ja oon aivan järkyttynyt! Se oli ihan zoosadismia ja sillä joka Astudiossa piikitti on aikhmofilia! Pitäis kohdella paremmin eikä tolla tavalla kiduttaa ja kun tapetaan niin sen pitäis olla nopeeta ja mahdollisimman kivutonta ja ohjelmassa se ei sitä todellakaan ollu! Hesestä puhuit niin mä oon ottanu salaatin. Uskonnoista puhuit niin: Islamin halal ja juutalaisuuden kosher teurastus tapahtuu niin että kaulavaltimo viilletään ja veri valutetaan

    • Lisäämaggaraa

      Voivoi. Ymmärrän jos lihakimpaleet olisi hakattu paljain käsin tai ammuttu punppuhaulikolla seulaksi mutta että aivan normaali teurastus? Hm.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      33
      7571
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4506
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      65
      3047
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2156
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1699
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1677
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      351
      1463
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      14
      1379
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1109
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      276
      1060
    Aihe