Kaverini kertoi ostaneensa Taivaallisen rauhan aukiolla 15 markalla Maon Punaisen kirjan, jossa vasemmalla sivulla oli kirjoitusta kiinalaisilla merkeillä ja sama kirjoitus englanniksi aakkosilla. Kaveri sanoi, kiinanaisen kirjoituksen olevan informaatiotiheydellä kompaktimpaa, koska vasemmalla puolella oli vain muutama merkki, kun taas oikea sivu oli täynnä kirjaimia. Mutta eikö tässä kuitenkin kiinalainen merkki sisällä paljon dataa, koska se on monimutkainen kuvio sisältäen miljardien fotonien tuloksen silmän verkkokalvon ja aivojen käsiteltävänä, mutta ihmisen autoassosiatiiviselle muistille se on kuitenkin helppo käsitellä? Esim. jos tunnet autosi rekisterikilven ja se näytetään sinulle paperilla, niin mieleesi tulvahtaa lukemattomasti autostasi kuvia jne.
kiinalaiset kirjoitusmerkit ja informaatiotiheys
XenttuJeppu
1
<50
Vastaukset
- 20000merkkiä
Kiinalainen kirjoitusmerkki vastaa käsittääkseni sanaa tai jopa useampaa sanaa, siksi se on kompaktimpaa. Haittana on että noita merkkejä on tuhansia. Kirjoitusmerkkien informaatiosisältö on kaikille sama, ollut jo parituhatta vuotta. Siksi tuo vertaus auton rekisterikilpeen ontuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645582Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204167Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172896- 1512159
- 171886
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1231689- 951367
- 711148
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o72945