LIDL valikoimat

vähääntyytyväinen

palstalla jotkut valittavat että Lidlissä ei pysty normaali kuluttaja tekemään ruokaostoksia tai että Lidl valikoimat ovat jotenkin epäterveellisiä. Mä olen vähän ihmetellyt tätä ja laitan tähän nyt esimerkin viikonlopun ostoksistani. mielestäni ei kovin yksipuolista. reissumies, maalaissämpylät, tomaatti, kurkku, frisee salaatti, banaani, omena, ruusukaali, porkkana, kahvi, ruokaöljy, kotimainen metwursti, palvikinkku, cheddar-viipale, paahtopaisti, kuhafile, broilerin paistisuikale, sika-nauta jauheliha, maustamaton jugurtti, ruokakerma, herkkusieni(ruskea), rasvaton maito, olut, säilykemaissi, leivinpaperi, spagetti, kuskus, jasminriisi, oivariini, kermaviili, dippi, appelsiinimehu, kivennäisvesi, puurohiutaleet. 100% tarkkudella kaikki tuotteet edullisempia kuin paikkakunnan kilpailevassa kaupassa...se nyt vaan on tyhmää jnejne. en halua maksaa ruoastani ylihintaa siksi että kaupassa on esimerkiksi 12-erilaista kotimaista metwurstia jos se yksi on edullinen ja laadukas.

32

979

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rus_russ_russs

      Minulla on yksi artikkeli, jota pitää löytyä kaupasta, jossa asioin. Se on venäläistyylinen, maitohappokäymisellä valmistettu suolakurkku. Jos sitä ei löydy, se on siinä.

      • bnxnxbxkzkxkx

        minä tykkään tuosta samasta, aidosta venäläisestä virossa valmistetusta suolakurkusta. mutta ostan sitä ässästä useamman purkin kerralla, se säilyy.

        melkein lidlissä tulee asioitua. kyllä sieltä kaiken tarpeellisen saa sellainen, joka tekee ruuan itse. uusavuttomille eines-pullamössöillehän tuo ei hyvä kauppa ole.
        lidlissä on siitä kiva, että tietää sen halvimmankin tuotteen olevan laadukas. ässässä halpikset voi olla täyttä skeidaa.


      • bnxnxbxkzkxkx kirjoitti:

        minä tykkään tuosta samasta, aidosta venäläisestä virossa valmistetusta suolakurkusta. mutta ostan sitä ässästä useamman purkin kerralla, se säilyy.

        melkein lidlissä tulee asioitua. kyllä sieltä kaiken tarpeellisen saa sellainen, joka tekee ruuan itse. uusavuttomille eines-pullamössöillehän tuo ei hyvä kauppa ole.
        lidlissä on siitä kiva, että tietää sen halvimmankin tuotteen olevan laadukas. ässässä halpikset voi olla täyttä skeidaa.

        Kaikkeahan sieltä saa. Eilen juuri ostin tuoretiskistä luonnonsiikafilettä ja sitä paistelimme. Voi kun oli herkullista.


      • VkoRuokalistaKe

        Mitä kaikkea sieltä ei saa, voisi paremmin lausua.
        Saa kalaa, sitä mitä sattuu olemaan, mikä ei välttämättä ole sitä mitä haluaisi. Mutta jos tarjouslehti sanelee mitä teillä tänään ja huomenna syödään, niin siitä sitten.


      • einiintuore
        ich-bin kirjoitti:

        Kaikkeahan sieltä saa. Eilen juuri ostin tuoretiskistä luonnonsiikafilettä ja sitä paistelimme. Voi kun oli herkullista.

        Siis Lidlissä tuoretiski - mikä kauppa ja missä?

        Käsittääkseni kaikki Lidlin tuotteet ovat pakattua ja pakastettua leipä- ja hevi-osastoa lukuunottamatta.


    • vähääntyytyväinen

      korjaus ostoksiin siis ei oivariini vaan ingmariini. minulle on kyllä aivan sama minkä nimistä voi-kasvirasvasekoitetta syön. kaikki ovat maultaan ja koostumukseltaan identtisiä, valitsen aina edullisimman.

    • lidliin

      Kyllä löytyisi Lidlistä meidänkin perheelle kaikki tarpeellinen. Suurimman osan ostankin sieltä, mutta muutama tuote on edullisempi Prismassa, joten kerran viikossa käväisen sielläkin. Samalla tulee ihmeteltyä suurta hintaeroa erityisesti vihanneksissa ja hedelmissä. Erityisesti kesällä ja alkusyksystä kotimaiset tomaatit ja kurkku olivat Lidlissä yli euron halvempia kilohinnaltaan. Ja laatukin on parempi, kun tavara tulee kauppoihin nopeammin.

    • voiskokeilla

      Se on ehkä mihin on tottunut. Varsinkin viikonloppuostokset on meillä aika tiukat, voi olla että kovalla työllä tulisin toimeen pelkällä Lidlillä. Vaan kauhea huuto siitä kotona syntyisi, kun meillä teinit syövät vain pirkka-meetvurstia (enkä itsekään pidä muusta, se ei ole niin rasvaista) ja pitää olla tietyt namipäivän namit. Lidlistä saa jotain oikein hyviä karkkeja, mutta ei juuri niitä, joista muksut tykkää. Niin että tulisi siten kuitenkin kaksi kauppareissua. Tulee kyllä muutenkin. Usein juuri lauantaisin käyn hakemassa Lidlistä jotain ekstra-herkkua viikonlopuksi. Mies taas, joka on rahka-hullu, ei tykkää Lidlin rahkasta. Syö sitä kyllä, jos ostan, mutta mieluummin vetelee Valiota. Ja entäs minä, hm... onkohan Lidlin kevyt-kokis hyvää? Niin ja Grandiosa pizzaa ei saa. Sitä on pakko olla kerran kuussa =). Sen sijaan aika hyvää Infernoa, mutta ei se kokonaan tuota toista korvaa. Että joo, hengissä pysyisi ja tietyt tuotteet saisi hyvät, mutta jos mahdollista, niin toinen kauppa pitää olla myös.

    • ihan.laadun.takia

      Toki minäkin liitedissä käyn mutta ruuat joutuu ostamaan S tai K kaupoista.

    • alehaukka

      "Mitä kaikkea sieltä ei saa, voisi paremmin lausua" tämä on nyt taas näitä kommentteja jotka voi jättää täysin omaan arvoonsa. Et tainnut mainita yhden yhtä esimerkkiä. väitän että tuoteryhmätasolla Lidlistä saa reippaasti yli 95% normaaliostoksista, mutta jos haluaa välttämättä maksaa ylihintaa jostain tietystä brändistä niin saahan sen hakea jokainen ihan mistä haluaa. Itse en esimerkiksi halua maksaa rasvattomasta maidosta tai banaaneista ylihintaa vain siksi että rahoittaisin kaupan sellaista valikoimaa jota en käytä/tarvitse. muista kaupoista kannattaa tietty hakea tarjoukset jos ne sattuvat olemaan edullisempia kuin Lidlin normaalihinta...aina näin ei ole. Onneksi Suomi on vapaa maa ja jokainen käy ostoksilla missä haluaa, mutta minun mielestäni se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa. Ihmettelen kyllä tuota perustetta että joku kauppa on kallis koska siellä on laaja valikoima. Ei kai valikoimaa kannata laajentaa tappiollisilla tai heikosti kannattavilla tuotteilla? Tämän lisäksi vielä kommenttina että eikö se ole ainoastaan järkevää muodostaa ruokalistaa noitten tarjouksien mukaan. Se kai on jopa ihan tarjousten tarkoituskin saada ihmiset ostamaan niitä tuotteita.

      • HeikossaOn

        Sieltä ei saa monia tuotteita ollenkaan, vaikka ei välittäisi merkistä. Sen lisäksi valikoima on liian pieni, en todellakaan halua syödä esim. tummana leipänä aina jotain reissumiestä.


      • alehaukka

        viimeks kun kävin niin tais laskujeni mukaan olla 8-erilaista ruisleipää. myös paistopisteessä muutama toisin kuin kilpailijoilla. ehkä tämä ylläoleva viesti todentaa että se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa. ei tuossa nimimerkin heikossaon kommentissakaan paljoa järkeä ole. ei saa monia tuotteita mutta melkein kaiken saa.


      • KaikkiEiKelpaa

        8 erilaista leipää ei tarkoita, että minulla olisi 8 vaihtoehtoa.


      • nirppanokka

        kyllä se tarkoittaa juuri sitä. eri asia on jos mikään vaihtoehdoista ei kelpaa


      • liiteriin_viiletin

      • leivän_kaa
        KaikkiEiKelpaa kirjoitti:

        8 erilaista leipää ei tarkoita, että minulla olisi 8 vaihtoehtoa.

        liiterin leipätori
        http://www.lidl.fi/fi/uunituoretta.htm
        ainoa joka on lopetettu oli Real nk jyväinen tuoreleipä


      • rea_listi

    • Kaipaansitä

      Mihin on kadonnut lidlistä se loistava säilykepasta (taisi olla joku Baroni valmistaja) missä on lihatäytettä? Purkki ei ollut kuin muutaman euron ja siitä riittää syötävää päiviksi.

      • mmzxnxmxnxlcl

        sieltä välillä tuotteet katoaa moneksi kuukaudeksi ja sitten ilmestyy takaisin. esim se perunamuusijauhe. ainoa jauhe josta saa syömäkelpoisen muusin. se oli monta kuukautta pois valikoimasta, onneksi palasi sitten.
        lidlin alkuaikoina oli aina saksalaisia maksamakkaroita. nykyään ne on korvattu kotimaisilla halpis-skeidoilla ja saksalaista laadukkaampaa saa vain satunnaisesti.


    • eräs_ulkomaalainen

      Meillä on lidl-markkinaosuus 64% kun äskettäin pidettiin kuukauden verran kirjaa kaikesta. Hyvin siitä syötiin. Mitä ei Lidlista saa on melkein tarpeetonkin, mutta jotain tietysti on muualla parempi.

      • Se_valikoima

        Rasvasta ainakin ja reilusti suolattua.


      • jooeieijoo

        ja tämä lausahdus perustuu mihin...??


    • hbrtejhyj

      Aina vaan , kun käy lidistä hakeen ruokakassinsa säästää enemmän tai vähemmän , näin vaan on !

    • plaaplaa1

      Kyllähän lissua tulee käytettyä. Totuus on, että monia ruokia ei niiden aineksilla voi tehdä.
      Lihakeitto, paahtopaisti, linnapaisti, silakkapihvit, liha ja kala juuri niitä mitä todella niukasti siellä.
      Kookosmaitoa ei ole aina, suolakurkut puuttuu, kaalia ei ole aina, onkohan lanttua tai punajuurta?
      Einesruuan ystäville lissuhan on hyvä.

      • jooeieijoo

        juurikin päinvastoin. Lidl sopii erittäin hyvin nimenomaan ruoanlaittos harrastaville. juuri valmisruokavalikoimat hieman suppeammat. Miksi et voi tehdä silakkapihvejä lidlin silakkafileistä. niistä ainakin tietää milloin on pakattu. jos kysyt tätä kaupan palvelutiskiltä, niin kaikki on aina tänään tullutta riippumatta tulopäivästä.


      • Siimatkireinä
        jooeieijoo kirjoitti:

        juurikin päinvastoin. Lidl sopii erittäin hyvin nimenomaan ruoanlaittos harrastaville. juuri valmisruokavalikoimat hieman suppeammat. Miksi et voi tehdä silakkapihvejä lidlin silakkafileistä. niistä ainakin tietää milloin on pakattu. jos kysyt tätä kaupan palvelutiskiltä, niin kaikki on aina tänään tullutta riippumatta tulopäivästä.

        Ainakin meillä on prismassa seinällä kalojen pyyntipäivät ja alueet...


      • jooeieijoo

        joo ja meilläpäin lihamestari kertoo että aina on kaikki samana päivänä pyydettyä ja juuri perattua. uskokoon ken tahtoo. noita teollisuuden pakkauksia valvotaan paljon tarkemmin ja niihin on hieman vaikeampi vaihtaa pyyntipäivää kuin liitutauluun


      • lxlxnxndnkdldld
        jooeieijoo kirjoitti:

        joo ja meilläpäin lihamestari kertoo että aina on kaikki samana päivänä pyydettyä ja juuri perattua. uskokoon ken tahtoo. noita teollisuuden pakkauksia valvotaan paljon tarkemmin ja niihin on hieman vaikeampi vaihtaa pyyntipäivää kuin liitutauluun

        ja ainakin prisman lihatiski on suurta kusetusta. ne lihat tulee sinne suojakaasupakattuna ja sitten ne myydään tuorelihana..


    • Hämäävää
    • eräs_ulkomaalainen

      Meidän perheellä on Lidlin markkinaosuus n. 67 %, ja muut haetaan toreilta ja Prismasta, muttei milloinkaan K:sta. Siis kaikkia perustarvikeita saa Lidl:stä, hyvälaatuisena ja edullisesti. Ei tarvitse muuallta katsella, juostaa ja vertaillaa.

    • hyvääjahalpaa
    • Seurattiin taas ostoskäytäyttymistämme (menikö oikein?) ja vaivatta oli Lidl "markkinaosuus" meillä 68% ja syötiin laadukasta.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      192
      4622
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      122
      2883
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      137
      2294
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      332
      2290
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1962
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1536
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      114
      1451
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      32
      1370
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1200
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe