Unimaisema vanhoista unista

unessaunienmaisemassa

Mielenkiintoisia unia sitä näkee. Viime yönä olin lapsuuden kotini maisemissa ja kerroin jollekin, joka aikoi rakentaa sinne alas (lapsuuteni koti on mäellä) tasaiselle, että pitää rakentaa hyvin, koska siellä on pohjavesi korkealla, siellä on avoin lähdekin, jossa olen monesti käynyt kalastamassa (siis niin iso). Lupasin lähteä näyttämään tuota paikkaa, jonka ensin piirsin paperille ja hahmotin siihen paperille, mistä tie pitää tehdä, koska veljeni rakentaa sinne viereen.

Tuo unen lähde on ollut joskus unissani aikaisemminkin, oikeasti siellä ei ole lähdettä, eikä mitään avointa vettä, ainoastaan kivikkoinen joutomaa. Aikaisemmissa unissani olen todellakin joskus useinkin käynyt kalastamassa tuolla rakennuspaikan maisemassa olevalla lähteellä, jonne on virrannut purokin ja olen saanut sieltä unissani isojakin kaloja.

Uneni vei minut siis entisten unien maisemaan, lähteelle, jossa olen vain aikaisemmissa unissani käynyt, siitä on pitkä aika, mutta ehkä olen merkinnyt jopa noita lähteellä käyntiuniani joskus myös ylös. Unien muistikuvat siis tallentuvat muistisoluihin myös - senhän siitä voi päätellä.

Joskus olen myös nähnyt unia taloista, joissa olen sitten vieraillut useassakin unessa. Minulla on ollut unissani joskus kolmekin täysin erilaista taloa. Yksi ränsistynyt huvila järvenrannalla, jota unissani joskus olen ajatellut, että se pitäisi kai panna kuntoon. Toinen taloni sitten on ollut valtvan iso, ainakin neljän ison huoneiston käsittämä rivitalon tyyppinen, josta olen unessani joskus harmitellut, miksi ei yhtä huoneistoa ole pantu vuokralle. Samoin siellä on ollut paljon puulämmitteisiä uuneja ja takkoja ja olen ajatellut, että niissä pitäisi välillä pitää tulia. Molemmat uneni talot ovat esiintyneet useamman kerran unissani ja usein noissa talounissa olen vielä joko rakentanut kolmatta taloa tai jopa se on ollut valmiina. Tuo kolmas unieni talo on aina ollut sitten erilainen, mutta kaksi unieni taloa ovat esiintyneet samanlaisina.

Mielenkiintoista näissä unissani on tuo yhtymäkohta, että olen uudessa unessani siis vieraillut entisten unieni lähteellä tai taloissa - uni on vienyt minut siis uudelleen entisten unieni kohteisiin. Sillä varmaan on jokin merkitys.

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hauskojakinunia

      Lisää unia. Vaimoni näki viime yönä unta, että minä hänen miehensä olin ottanut pienen vaimon, ensin häntä oli kovasti harmittanut, mutta sitten hän ajatteli, että voihan tuo pieni vaimo leikkiä lapsenlapseni (6 v) kanssa. Huvittavasti olin vielä unessa sanonut, että koska minulla on niin pieni pippeli, otin pienen vaimon.

      Itse näin unta, että olin pyytämässä naapurin pellon laidalla naapurilta lupaa tehdä vedenpumppaamo, jotta saan kurpitsoilleni vettä omalle maalleni. Olin myös jo unessa asiasta puhunut kaivurimiehelle, joka on toinen naapuri. Tämä unen naapurit oli lapsuuteni maatilan naapurit ja minä siis aioin viljellä kurpitsoita lapsuuteni kodin pellolla. (Oikeasti ei siis ole veden tarvetta naapurilta, vettä kyllä löytyy omilta mailta, kun osa pelloista on suota eli entistä järvenpohjaa. Nuo uneni naapurit asuvat edelleen siellä lapsuuteni kodin naapureina.)

      Nämä unet näimme siis viime yönä.

    • Viime yönä näin unta, jossa tuo lapsuuteni naapuri oli rakentanut talon tuolle samalle pellolle. Sitten näin unta, että tuolla lapsuuteni kodin metsässä tai kauempana syttyi metsäpaloja, kaksikin niitä taisi olla. Ajattelin, kun näin unessa savujen nousevan, ettei se muuta voi olla, pitäisiköhän mennä sammuttamaan noita tulipaloja ..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      314
      3672
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      268
      2115
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      99
      1449
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1353
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      93
      1338
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1207
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1198
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1034
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      49
      1028
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      924
    Aihe