Paras tummasuklaa?

tummasuklaafani

Mikä on parasta tummaasuklaata?

30

2837

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äläuskofuulaa

      Fasun talous-suklaa - se käy moneen ja ihan vain naposteltavaksi.

    • hyvääsuklaata

      Makuasia, mutta Lidlin tummasuklaavalikoimasta löytyy varmasti jokaiselle mieluinen.

      • chocore

        Lidlin tummat suklaat (70% ja 80%) on minunkin suosikkeja. Fazerin tummasuklaa, joka on pienessä valkoisessa pakkauksessa on myös aika hyvä.


    • turponalle

      Maraboun Premium 70% Cocoa Mint on erittäin hyvvvvvvvää!

      • tuttanajuu

        Maraboun suklaat on silkkaa sokeria. Yäk ! Ennen vanhaan niitä söi, nyt ei enää mene.


    • Tupsluurit

      Tähän on helppo vastata. Hyvältä maistuva.

    • Brunberg

    • tupou

      Minusta 50%:inen tumma suklaa on parasta. Sitten kun mennään esim. luokkaan 70% niin siinä ei ole enää tarpeeksi makeutta, jota se minusta vaatii. Olen joutunut ottamaan hienoa sokeria kyytipojaksi.

      Ihan sama vika kuin suolattomassa ruuassa. Kyllä ruoka vaatii suolaa, ei se muuten maistu, ei vaikka olisi muita mausteita.

      Mitä makuihin tulee, niin minttu toimii aina nimenomaan tumman suklaan kanssa, Positiivinen yllätys ollut LIDLin inkiväärisuklaa - ja karpalo suklaakin hyvä.

      Olen syönyt jo vuosikausia, toista kymentä vuotta, lähes ainoastaan tummaa suklaata, jo paljon ennen kuin siitä tuli trendikästä.

      Söin joskus aikoinaan F:n sinistä ja kysyin itseltäni, miksi syön tätä kun ei ole edes hyvää, kummallinen maku siinä oli minusta. Sen jälkeen siirryin tummaan.

      Fazer Mint on kyllä hyvää. Tumma suku ja minttu, klassikko. Kuten jo sanoin.

      Ja kylmän maidon kanssa! Etenkin minttu lisää kylmäefektiä, saa maidon tuntumaa entistäkin kylmemmältä. Jännä juttu että maistuu paremmalta tumma suklaa ja maito, kuin maito suklaaseen lisättynä, eli maitosuklaa.

      Yksi hyvä on minusta LIDLin After Eight kopio Hatherwood. Vähintään yhtä hyvä ja halvempi kuin esikuvansa.

      Jouluksi LIDLiin tuleva, tullut jo, Alte Excellent brandysuklaakonvehti, hinta/laatusuhteella mitattuna parhaasta päästä.

      Tää voi vaikuttaa LIDLin mainokselta mutta mulla ei oo mitään kytköksiä LIDLiin. Nää tuotteet joita kehun on musta vaan niin hyviä ja halpoja.

      • kalorioitakertyy

        70%:ssa on se hyvä puoli, että ei tule vetäistyä koko levyä kerralla. Muutama pala riittää. Makuunkin tottuu hyvin nopeasti.


      • fgsdhgjjgfjgdjj

        Kun tottuu, niin yli 80 %:inenkin on makeaa (ja valitettavasti voin syödä sitä kuin leipää). Ainoastaan 99 %:inen jäi syömättä, joskus aikanaan ostin Ruotsin reissulta.


    • tykkään

      Lidlin 70 prosenttiset appelsiini- ja vadelmasuklaat suosikkejani.

      • chocoaddict

        Nuo ovat minunkin suosikit. Kannattaa kokeilla!


    • ei_mahan_täydeltä

      Marabou Premium 86%. Sokerissa on se huono puoli, että se laittaa ahmimaan. Kun on niin mahottoman makiaa ettei malta lopettaa. Sen tietää, kun fasun sininen oli ennen suosikki.

    • ryppyruusu

      kaikki tummat käy, mielummin mintulla. ja ei tarvi lisäsokeria. levy uppoaa kyl kerralla.

    • S-ryhmä myy 85% tummaa luomu suklaata. Tosi hyvää mutta kallista

    • Taloussuklaa on herkuin sokerihiiren imeläntuskaan :)

    • kokeillut

      Itse tehty suklaa parasta, Voimaruoka-ohjeella onnistuu helposti.

    • Suklaamies

      Geishan tumma suklaa on ainoa, jota syö hyvin mielellään. Tumma suklaa on terveellisempää, mutta kitkeränä ei samanlaista kuin esim. maitosuklaa. Makuasioita tietenkin, mutta ainoa jota voi suositella. Normi-Geishahan on sitten pelkkiä ongelmien lähtökohtia, aivan liian hyvää.

    • minusta fazerin sininen on parasta tummaa suklaata geishan jälkeen

    • tykkäänvaaleasta

      En voi syödä mitään muuta tummaa suklaata, kuin da capo -patukkaa. Sen sijaan en ymmärrä, miksi sitten tykkään siitä, koska inhoan tummaa suklaata. Kasvoni vääntyvät irveeseen aivan kuin sitruunaa puraisisi. Mutta miksi sitten tykkään da caposta, tätä en osaa selittää. Siinä on päällä ohuelti tummaa suklaata, sisällä jotain hyvin tummaa mössöä. En syö konvehtirasioistakaan vahingossakaan niitä, jotka on kuorrutettu tummalla suklaalla.

      • eiedesparemmaksisaa

        Da Capo on parhaimmuutta - sen sisältämä rommi maistuu vain niin hyvältä.

        Itse ostan kaupasta aina suomalaisen neliyhteisyyden eli da-capon, suffelin, jimin ja fanin eli klassinen herkkupaketti.


    • Ravintoaineita

      RAAKASUKLAA <3

    • kaakaota
      • Helvetica

        Syy, miksi Pirkka 72% tumma luomusuklaa on paras:
        se on made in Switzerland.


    • Ruomionfii

      Esim. Lindt 99% mutta sitä saa melko harvasta paikasta. Kaikki muu suklaa maistuu sen maistamisen jälkeen lähinnä rasvalta. En erityisesti suklaasta välitä, mutta tuo on poikkeus.

      • kaakaota

        Totta jo noissa pienemmissäkin prosenteissa. Fazerin sininen on hyvää, mutta kun suu pääsee tumman makuun, on suorastaan hämmästyttävää huomata nimenomaan kaakaon suhteellisen osan merkitys maun kannalta. Saapi todeta, että se sininen maistui joskus paremmalta... :D


    • makujaonmonia
    • hgklgkjögköjgkjö

      Kannattaa vaihdella merkkiä. Mielestäni maku ei ole kiinni edes hinnasta. Välttämättä käsin tehty ei ole parasta. Samoin kannattaa välillä pitää kokonaan taukoa suklaasta. Harvemmin syötynä maistuu paremmalta, eikä siihen turru (itse en saisi syödä suklaata refluksitaudin vuoksi, joten taukoa on tullut ja tiedän).

      Jos "suklaatauolla" tekee mieli suklaata, keitän kaakaota. Siinäkin voi tehdä omia variaatioita mielensä mukaan. Omassa kaakaossanikin on tuplasti enemmän kaakaota kuin sokeria, eli on "tummaa".

    • Kiitosjahyvästi

      Jäljelle jää vain rakkaus,"tummaan suklaaseen".

    • Juha7834

      Gepan Sao Tome 95% tai itse tehty. Cocovin aineksilla kaakaomassaa, kaakaovoita ja kaakaojauhetta vaahterasiirappia. Kaikkia 15g niin tulee 75% suklaata.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7229
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      35
      2781
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2356
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      99
      2062
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      16
      1757
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1545
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1407
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1371
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1333
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    Aihe