Miten joku voi oikeasti tykätä fazerin sinisestä?

choco_

En tajua, ehkä olen vain outo tai jotain mutta mun mielestä se on pahanmakuista. Pelkkää sokeri-maito-rasva mössöä, jossa on kaakaota vain 30 prosenttia. Ihan liian makeeta ym. Toisaalta en tykkää kauheasti muistakaan maitosuklaista, ne on vaan niin makeita, rasvaisia ja epäterveellisiä. Toisin on tumman suklaan laita. Esim. 70 % Nellie dellies sokeriton suklaa <3 Hyvää, ja melko terveellistäkin. Joulukonvehdit on kuitenkin ihan ok.

15

2856

Vastaukset 15

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lfssflfl

Olen samaa mieltä. Suklaassa on hyvä olla vähintään 70 prossaa kaakaota. Ja kun niihin on tottunut, ei noita Sinisiä sun muita enää oikeastaan voi syödä. En tiedä, ehkä me suomalaiset ollaan niin rasvaan ja sokeriin mieltyneitä että tuo on siksi niin suosittu.

• vaaleaaa

Minustakin se on pahaa, mutta siksi, että on liian väkevää! Marabou on parempaa ja muut vaaleammat maitosuklaat, valkosuklaista puhumattakaan. Fazeria käytän vain leivontaan.

• ruotsidemokraatti

Marabou on Sinulle sopivaa. Ei ole väkevää koska siihen on kuulemma lisätty sahanpurua. Sen kyllä huomaamausta.

• derse

Jossain vaiheessa, ehkä muutama vuosi sitten, kyseinen suklaa alkoi olla kovaa ja mauttomampaa. Jokin muutos oli tehty.

• jeptiedetään-

Sen jälkeen kun alkaa tajuta noiden korkean kaakapitoisuuden omaavien tuotteiden päälle jotain, eli kun ymmärtää, mille oikea kaakao/suklaa maistuu, ei enää tee mieli mitään sokeroituja versioita. Voin allekirjoittaa kahden ensimmäisen kirjoittajan näkemykset, että kaakaopitoisuuden pitää olla yli 70 %, tosin oma makuaistini on mieltynyt vieläkin korkeapitoisempiin tuotteisiin, 85 % ja enemmän.

Suosittelen kaikkien maistamaan myös oikeaa raakakaakaota, niin siinä tulee ymmärtäneeksi, että perinteisen makeisteollisuuden "suklaa"tuotteet ja luomu-raaka-kaakaotuotteet ovat aika kaukana toisistaan. Kaakaossa on niin paljon erilaisia makuvivahteita, että siinä tulee huomanneeksi kaakaosta aivan uuden makumaailman, joiden kanssa tavallisilla sokeroiduilla kaakao-/suklaatuotteilla ei ole mitään tekemistä.

• tummamaitosuklaa

Olisikohan tuossa fazerissa jotenkin liian vähän maitoa tai jotain. Se ei maistu MAITOsuklaalle, jota sen pitäisi olla, vaan tummalle suklaalle. Niillä on kyllä se lempeäkin versio, punainen sininen =).. mutta sekään ei ole tarpeeksi maitoisa. Sen makua muistaakseni kuvailtiin toffeemaiseksi. Voi olla, mutta edelleen liian paljon kaakaota ollakseen kunnon maitosuklaa.
      Tumma suklaa on sitten erikseen niille, jotka siitä tykkää.

• sinistänaamaan

No se on kuulkaa makuasia...sano mäyräkoira kun persettään nuoli. Aika moni sinisestä tykkää...minä myös. Vittuako se kenellekään kuuluu mistä tykkää....

• banskusokolaati

Itseasiassa suomalainen maku on astetta tiukempi makeuden suhteen kuin keski-eurooppalainen tai ruotsalainen, joten fasun sininen maistuu hyvin - toki talous-suklaa maistuu paremmin naposteltaessa varsinkin banskun kera - bansku ja suklaa vain toimivat hyvin yhdessä.

• kurikkaa

Sulatejuustoa sellua ja mitä viel laittavat et saa painoks

• ihanasini

Makuja on monia, mun mielestä Fazerin sininen on parasta. Ja olen syönyt vaikka mitä suklaita ja vaikka miten monesta maasta. Ihmettelen sitä sveitsiläisen suklaan ihannoimista, musta se on rasvaista ja imelää. Fazerin sinisessä on minusta just oikea koostumus ja hyvä kaakaon maku. Maitosuklaa on parasta, tumma suklaa on kitkerää.

Kuka syö suklaata niin paljon, että sillä olisi mitään epäterveys- tai terveysvaikutteita? No jotkut jos on elämä heittänyt täysin häränpyllyä ja syö ainoastaan roskaruokaa ja suklaata voi olla näin, mutta normaalisti suklaata nautitaan vain joskus eikä yleensä sitä pysty kilokaupalla sisälleen ahtamaankaan. Sama se silloin on, onko se nyt sitä ns. terveellistä mahdollisimman tummaa suklaata vai jotain muuta.

Marabou on liian imelää minun makuuni, kalevipoikien suklaa taas suorastaan pahaa. Kyllä mulle suomalainen sininen on sitä parasta herkkua. Valkosuklaasta en ole oppinut ikinä tykkäämään, vaikka sitä vaaleaa Tobleronea on monet kerrat kannettu laivoilta kotiin. Kahvin kanssa just ja just menee yksi pala, mutta sekin vähän ällöttää.

• trtb

täytyy olla maahanmuuttaja tai joku muu turvapaikanhakija jos ei tykkää fazerin sinisestä.

• Anonyymi

miksi joku voi tykä tmasta suklaasta jossa ei ole mitään makua
      zatrerin sininen on maultaanpaljon patempi

• Anonyymi

Minä en ole ikinä tajunnut fazerin sinisen suosiota. Todella huonoa suklaata. Rakenne on ällöttävän tahmainen, ihan erilainen kuin muilla suklailla. Kieli liimaantuu suuhun sen kanssa. Liian homogeeninen koostumus myös. Jotain siihen mukaan tarvitsisi. Myöskään maku ei ole kyllä yhtään minun suosikkini. Olen lapsesta saakka pitänyt paljon enemmän Maraboun suklaista.

• Anonyymi

Minä tykKÄÄN FASUN SINISESTÄ.

• Anonyymi

Fazerin Sininen on hyvää, mutta esimerkiksi Maraboun ja Milkan maitosuklaat eivät maistu paljon miltään, kuin jauhoista, murenevaa mautonta juustoa. Kunnon tummia suklaita ei jälkimmäisillä olekaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      108
      1275
    2. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      45
      891
    3. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      716
    4. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      656
    5. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      123
      632
    6. Uskaltaisitko

Tavata kaivattusi tässä tilanteessa?
      Ikävä
      67
      606
    7. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      53
      587
    8. Halaus juuri sinulle

Kaikki järjestyy kyllä. Luota vain. ❤️🫶
      Ikävä
      55
      535
    9. Onko Sofia jälleen jätetty?

Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      463
    10. Mitä jos...

Susta tykätään poikana enemmän, kun tyttönä? Miten asian käsittelet tai otat tiedon vastaan? T nainen gubetellija herät
      Sinkut
      142
      443
    11. Kuka se on

Kuhmon komein aikamies?
      Kuhmo
      5
      438
    12. Meneekö unohtamis

Projektisi hyvin??
      Ikävä
      34
      437
    13. Voin tulla

Sisustamaan sulle 🤭
      Ikävä
      51
      435
    14. Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?

Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?
      Ikävä
      113
      434
    15. Mies, näetkö minut myös

Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?
      Ikävä
      19
      430
    16. Uskallatko paljastaa

Millä nimellä löydyn puhelimestasi?
      Ikävä
      49
      427
    17. Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .

EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuus­ongelmien vuoksi, sanoo alan e
      Kajaani
      82
      417
    18. Et sinä mitään

Oikeasti halua
      Ikävä
      52
      403
    19. Miksi jätit vastaamatta mies

Silloin kauan sitten 😔
      Ikävä
      42
      390
    20. Veikkauksen asiamiehen provikat?

Minkä verran peliautomaatin pitäjä saa peliautomaatin tuotosta?
      Maailman menoa
      28
      379
    Aihe