Tulkintakysymys taas...

10-14

Kysytäänpä taas raadin mielipidettä. Liikennepalstalla käytiin (avaamaani) keskustelua erään tietyn risteyksen väistämisasetelmasta ja kirjoitin siellä, että tilannetta selkiyttäisi, jos pyörätien eteen laitettaisiin väistämisvelvollisuutta osoittava kolmio. Omasta mielestäni on täysin yksiselitteistä, että "eteen" voi tuossa tarkoittaa vain sitä, että kolmio asetetaan sen nähtäväksi ja noudatettavaksi, joka lähestyy pyörätietä ylittääkseen sen. Mutta toinen kirjoittaja tulkitsi minun sanovan, että kolmio asetettaisiin pyörätietä pitkin kulkevien nähtäväksi, siis heitä koskemaan. (Ja jatkoi, ettei kolmio auttaisi, koska pyöräilijät eivät sitä noudattaisi.)

Mitä mieltä muut?

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Komppaan

      Olen kanssasi samaa mieltä, koska keskusteltiin risteyksestä. Jotta kolmio koskisi pyörätiellä kulkijoita, niin se pitäisi asettaa pyörätien varteen, autotien eteen.

    • angela_merkel23523

      Bum, bum, bum. Tänään on kolmiopäivä.

    • taloni.eteen

      Pyörätielle tultaessa tai sanat toisinpäin.

    • EteenVaiEnnen

      Jos auto on tulossa sivutieltä päätielle ja siinä välittömästi päätien vieressä kulkee pyörätie, on se kolmio usein ennen pyörätietä osoittamassa väistämisvelvollisuutta. Jos taas on kyseessä kääntymistilanne pois valtatieltä, jäisi valtatien suuntaisesti asetettu ennen pyörätietä asetettu merkki helposti huomaamatta.

      Itse näköjään käytin ilmausta ennen pyörätietä.

      • trgfdfgrs

        Tuossa jälkimmäisessä tapauksessa ei kolmiota olisi missään tapauksessa. Kääntyjällä on väistämisvelvollisuus joka tapauksessa.


    • valvontakomissio

      Brysselin valvontakomissio 11 Marras 2015 10:45

      Mitähän poliittista kasatsokkia yritetään taas tarjoilla viihdykkeeksi,, sillä jos kansainväliset liikejätit haluavat vallaata Suomen yksityisen lääkebisniksen, hallituksen järein are sitä vastaan on puristella nyrkkejä taskussa.

      Suomella ei ole mitään mahiksia suitsia itsen'isen, kans.välisen yhtiön rahaliikennettä, verosuunnittelua, tai torpata vapaa kilpailu, sillä hinnoilla on ennenkin nurkkia valllattu.

      Jo kilpailuidean kannalta esitys ei ole tätä maailmaa..
      Jos esim. Euro-knife leikkaa tyrän satasella ja kilpaiijät kahdella, myös markkinaosuuksien säätely-yritykset paukkuvat rikki kestämättöminä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3239
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2956
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2268
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      25
      1796
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1529
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe