Mutta kun veli White sanoo...

naisetjyräsimeitin

Tietääkseni kertaakaan suomalaisissa sapattikoulutilanteissa ei ole vedottu sen paremmin suullisesti kuin läksyvihoissakaan siihen, mitä _veli_ White sanoi.

Ja kuten alla olevassa linkissä hänestä on kerrottu, hän oli merkittävä mies.

Voimansa päivinä näytti jopa vaimolleen Ellenillekin ”kaapin paikan”.

On se niin väärin miehiä kohtaan se, että Jamesia on niin syrjitty.

https://en.wikipedia.org/wiki/James_Springer_White

Jos kyseisestä pariskunnasta Ellen olisi kuollut aikaisemmin ja James olisi elänyt vielä sen jälkeen parikymmentä vuotta, sapattikouluissa kai vedottaisiin veli Whiteen eikä sisar Whiteen.

Ja adventtikirkko olisi nykyistä paremmassa jamassa. IMO.

19

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ELLENIKIN

Tekikö se siulle vaekkeetakin, ku pittii kirjottoo

• pyhpyh

Meitä ei aloittajan valheet hetkauta.

• kun.taas

Kun taas sinun kirjoituksesi kiinnostavat jokaista meistä?

• pyhpyh

Silmä silmästä, hammas hampaasta.

• omalehmä
        pyhpyh kirjoitti:

Silmä silmästä, hammas hampaasta.

Kuinkas sinä "pyhpyh" nyt Hammurabin lakiin vetoat. Eihän Hammurabi ollut mikään lauantaisapatinviettäjä. :-)

• pyhpyh

Noin vähän tiedät.

2. Moos. 21:24 "silmä silmästä, hammas hampaasta, käsi kädestä, jalka jalasta,"

• pyhpyh kirjoitti:

Noin vähän tiedät.

2. Moos. 21:24 "silmä silmästä, hammas hampaasta, käsi kädestä, jalka jalasta,"

Noin yksipuolisesti luet.

Matt. 5:38–41 "Teille on opetettu: 'Silmä silmästä, hammas hampaasta.' Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa. Jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle vasenkin. Jos joku yrittää oikeutta käymällä viedä sinulta paidan, anna hänelle viittasikin. Jos joku vaatii sinut mukaansa virstan* matkalle, kulje hänen kanssaan kaksi."

• pyhpyh

Ja noin vähän sinä tiedät.

• pyhpyh kirjoitti:

Ja noin vähän sinä tiedät.

Oletko, arvoisa pyhpyh, oikeasti sitä mieltä, että meidän tulee noudattaa Mooseksen lakia?

Jos olet, sillä on koko joukko mielenkiintoisia seurauksia.

Minkä kokoisia kiviä suosittelet käytettäväksi kivityksessä? Liian pienellä ei ole vaikutusta, mutta liian isolla taas on vaikea ylettyä ja osua. Olisko semmoinen nyrkin kokoinen hyvä?

• Exap
        v.aari kirjoitti:

Oletko, arvoisa pyhpyh, oikeasti sitä mieltä, että meidän tulee noudattaa Mooseksen lakia?

Jos olet, sillä on koko joukko mielenkiintoisia seurauksia.

Minkä kokoisia kiviä suosittelet käytettäväksi kivityksessä? Liian pienellä ei ole vaikutusta, mutta liian isolla taas on vaikea ylettyä ja osua. Olisko semmoinen nyrkin kokoinen hyvä?

Vaari, tyydyn nauttimaan vierestä tätä adventistisen mytologian kannalta aika oleellista keskustelua, jossa aiempien havaintojeni perusteella vastakkain ovat terve järki ja sen lähes absoluuttinen vastakohta. Uskonnolla ei ole osuutta asiaan :)

• Exap

Lienee totta ettei veli Whiten lausuntoja ole sapattikoulussa argumentteina käytetty. Mutta kyllä hänenkin sanomisillaan on ollut merkitystä advenstismissa.
      Esimerkiksi EGW:n kirjoitusten puolustelemisessa on paljon käytetty veli Whiten lausuntoja, kun hän on selitellyt vaimonsa tekosia ja kirjoitteluja parhain päin ikäänkuin "puolueettoman todistajan" ominaisuudessa.
      Toiseksi sisar Whitekin on itse kertonut että veli White ilmestyi hänelle tämän kuoleman jälkeen ja antoi hänelle hyviä neuvoja, joita Ellen-täti sitten noudattikin. Nehän tulivat luotettavasta lähteestä.
      Kyllä minusta noita veli Whiten lainauksia pitäisi kuulua nykyään enemmän, kun jopa sisar White niistä nautti ja niitä noudatti. Jos oikein pinnistää, niin ehkä veli White voi jollekin ilmestyä ja antaa taas hyviä neuvoja ihan henkilökohtaisestikin ?

• pyhpyh

"Toiseksi sisar Whitekin on itse kertonut että veli White ilmestyi hänelle tämän kuoleman jälkeen ja antoi hänelle hyviä neuvoja, joita Ellen-täti sitten noudattikin. Nehän tulivat luotettavasta lähteestä."

Tuo on täyttä potaskaa koko väitteesi.

• Exap
        pyhpyh kirjoitti:

"Toiseksi sisar Whitekin on itse kertonut että veli White ilmestyi hänelle tämän kuoleman jälkeen ja antoi hänelle hyviä neuvoja, joita Ellen-täti sitten noudattikin. Nehän tulivat luotettavasta lähteestä."

Tuo on täyttä potaskaa koko väitteesi.

"Tuo on täyttä potaskaa koko väitteesi." - no eipä ollutkaan.
        Luepa ihan itse koko kirje jonka EGW asiasta kirjoitti vaikkapa tästä:
        http://www.truthorfables.com/EGW_Talking_to_the_Dead_James.htm

• Minäkin olin ollut tietoinen siitä, että Ellen G White jutusteli sujuvasti vainajahengen kanssa, vaikka muuten oli kova tuomitsemaan spiritismiä yms.

• Exap
        totuusfriikki7678 kirjoitti:

Minäkin olin ollut tietoinen siitä, että Ellen G White jutusteli sujuvasti vainajahengen kanssa, vaikka muuten oli kova tuomitsemaan spiritismiä yms.

Tämä tapaus on sikäli mielenkiintoinen koko EGW:n uskottavuuden kannalta, että hän itse tulkitsi luotettavaksi tämän näkynsä kuolleesta aviomiehestään. Uskoipa sen tulleen Jumalalta tai ei, lopputulos on sama; eli hän uskoi saaneensa Jumalalta sanan joko kuollelta itseltään tai ikäänkuin "kuolleen kautta", vaikka oli aiemmin tuominnut Saulin saaman vastaavan kokemuksen "opin mukaisesti" olevan saatanasta. Tämä ristiriita ei ole loogisesti ratkaistavissa. Toisin sanoen, joko hän ei uskonut omaan opetukseensa tai hän tiesi sen opetuksensa olevan valhetta. Ei ole muita mahdollisuuksia, koska muussa tapauksessa hänen olisi pitänyt tulkita tämä näkynsä olevan saatanasta, eikä seurata sitä - kuten hän kuitenkin teki.

• kysynvaan

Oletko lukenut kirjan Rakkaudella Isältä?

• Exap
        kysynvaan kirjoitti:

Oletko lukenut kirjan Rakkaudella Isältä?

Olen. Tosin on siitä jo aikaa.

• perkelesiellä

Siellä sitä mennään vanhan liiton siinailla lakia noudattamassa eläimiä uhraamassa.

• Uhrilla.on.sanoma

Täytyy muistaa, että Jumalalla on aina ollut kansa, joka on seurannut Häntä ja porukka, joka on omilla teillään.
        Siinain laki on Jumalan sormella kirjoitettu Pyhä Laki, jonka päämäärä on rakkaus. Eläimet edustivat ihmisille viestiä sijaisuhrin merkityksestä, eli oli varjolakia tähänpäivään mitä Gogatalla tapahtui.
        Tämä uhraaminen alkoi jo Jumalan käsistä Eedenissä, kun ja koska Aadam ja Eevan alastomuus synnin tähden peitettiin, niin se tapahtui asuun, jonka omistaja uhrilammas kuoli.
        Synnin palkka on kuolema, joko Aadamin ja Eevan, he olisivat kuolleet, mutta heidän Herran edessä käyty asiankäsittely johti siihen, että tämä opetus sinunkin silmillesi on tuotu esiin. Elääkseen on synti sovitettava. Nyt Jumala puki ensimmäisen ihmisparin.

Varjolaissa se sovituksen syy merkitykset tuotiin esiin, koska se viittasi Gogatalle. Varjolaki päättyi, eli se seremoniallinen osuus, kun Jumalan täydellinen sijaisuhrin kuolema tuli esiin. Siis Jeesus.
        Golgatalla tappaminen tehtiin ihmisen toimesta. Ei kestetty parannuksen puheita ja mitens siellä se toteutettiin.??

Barappas oli muotojumalisille hyvä vapautettava / murhamies, sopi erinomaisesti edustamaan elämää. Siinä vanhat aatamit, sinä myös, tunnet vapautta nahoissasi, kaltaisesi, myötä-ajattelijasi, joka kahvikuppisi ääressä aamukahveella jakaa samanmielisiä ajatuksia.
        Barappas pöytäsi äärellä. Tapetaan vain Jumala, ei tarvita sijaista, voimme elää riistäen ja tappaen lähimmäisiämme.
        Se passaa vapaasti olla ja elää ja tutki tieteen kuvalehtiä.
        Barappas ei tuo vain elämää. Siinä katsotaan vain omaa kuvaa.

Mutta, sijainen. Nyt ollaankin varjonpuolelta Valoa katsomassa. Kuka on nähnyt Minut on nähnyt Isän. Siis rakkauden. Rakkauden laki. Siinä itse Jeesus/ Jashua = Jumala pelastaa toi valon.

Rakasta Herraasi ja lähimmäistäsi ja se erottaisikin sinut maailmasta ja huomaisit, että olit naulannut siihen asti Mestarisi ristiin, niillä omilla naulaamisillasi. Ollaankin Uudessa liitosssa, ja eläinuhreja ei tarvita. Tämä sovitus, rikkomuksiimme tarvitsee sovituksen.
        Tuossa on naulat jotka löin, tuossa haavat jotka aiheutin. Siis lähimmäisiinikin, sitä kautta Jumalaan, joka loi lähimmäiseni rinnalle. Minä naulasi tässäkin asiassa lähimmäiseni ristille, jonka minä veistin ristinä hänelle. Tapoin sen rakkauden väliltämme.
        Rikoin rakkauden lain ja yhteyden sydämestä.

Siksi tarvitsin parannusta, yhteyden muodostukseen - uudelleen.
        Mielenmuutos entisiin tekoihin. Tämä syntini tuli esiin tuossa laittomuudessa. Siksi parannus ja kenet minä ristiinnaulitsin, tarvitaan sovituksen sanoja.
        Rikoin Jumalaa vastaan, hän loi lähimmäiseni ja siksi suvereeni Hallitsijan laki tuli valoksi ilmaisemaan tekoni. Onko se kuolemakseni vai elämäksi, se on minun valinta, miten siitä jatkan.

Anteeksianto tapahtuu Jumalan kanssa, siksi varjolaki Vl-aikaan edusti valoa, joka paljastuu Valona Golgatalla.
        Siksi tuo laki on ikuinen, siksi se tuo valoa matkaani, siksi se on sydämessä Uudessa liitossa, siksi tarvitsen tuota sijaista, joka näyttää minulle synnin kauheuden, minun kätteni teot.

Mutta nähdessäni ja parannuksessani, tulee vastaan sovitus.
        Synti pyyhitään pois, jatketaan matkaa Uudessa. Laki sydämessä, koska on puhe rakkaudesta. Voima on Ylhäältä, ei enää varjolain, seremonialain mukaan, vaan Herran muisto-aterialla muistuttaa minua, etten unohtaisi. jne. Pukeminen on sijaisuhrin puhetta, ettei alastomuuttani nähtäisi.
        Rakkaudessa on itselläni paljon opittavaa, sen valo paljastaa.
        Särkyneessä saviastiassa on Savenvalajalla paljon työtä, kun se särähtää monesti niin vaikeasti, mutta olen sillä pöydällä muovailtavana. Siis Jumalan kansa on aina ollut, Eedenistä - ajanloppuun. Uhrit - ne peittävät alastomuutemme.
        Uhraaminen kertoi varjolain aikana, että se kansa ymmärsi parannuksen tarpeen. Herran pöytä, -ei enää varjolakina, vaan ehtoollisena jatkaa viestiä.
        Siksi ehtoollisessakin on asetussanat.

Ja tämä sitten jakaa maailman ja meidät. Ei - kansan ja JumalanKansan.
        Jumalan kansalla on rakkaus- tahtona sydämessään ja siksi teot kulkevat siinä mukana, armonkautta. So. verenmerkki sydämen pihtipielissä. Sen sitten ohittaa kuolemanenkeli.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      72
      1692
    2. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      59
      1678
    3. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      167
      1400
    4. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      304
      1331
    5. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      67
      1260
    6. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      107
      1228
    7. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      61
      1086
    8. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      60
      1079
    9. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      96
      1029
    10. Nyt tiistain galluppi alkaa....

Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      57
      980
    Aihe