Pari viikkoa sitten kävin Helsingin Länsi-Pasilassa sijaitsevassa ravintola Windsorissa iltaoluella ja huomasin jotain mielenkiintoista: Selvästi humaltuneille, juuri ja juuri pystyssä pysyville känniääliöille tarjoillaan alkoholia, vaikka se käsittääkseni on lainvastaista. Otin tilanteesta pari kännykuvaa ja videon. No sehän ei sopinut miespuoliselle lyhytkasvuiselle lähes kaljulle työntekijälle. Hän painoi minut seinää vasten, uhkaili ja vaati poistamaan videon sekä kuvat. Tämä yllätti minut täysin, koska ravintolahan on julkinen paikka ja siellä saa kuvata. Koin tilanteen sen verran uhkaavaksi, että ollessani työntekijän otteessa poistin videon ja kuvat. Olin huolissani terveydestäni. Jälkeenpäin ihmettelin, mitä oikein tapahtui. Päädyin siihen, että taloudellisten seikkojen takia tämän ravintolan on pakko ottaa rahaa vastaan asiakkaalta kuin asiakkaalta, olipa heidän kuntonsa mikä tahansa. Tuntuu myös siltä, että viranomaisten tulisi tarkastaa ravintolan kirjanpito ja muu toiminta. Tarkka-aistisena olen huomannut lisäksi, että ravintolan eräs toinen miespuolinen työntekijä on pahasti peliongelmainen, joka on vakioasiakas esim. Pasilan aseman uhkapelipaikassa. Oli viimeinen kerta, kun Winsorissa kävin ja kokemukseni olen jakanut jo monen ihmisen kanssa.
Valokuvaaminen ravintolassa
6
112
Vastaukset
- Selvitä_asia
Kuvata saat, mutta et esim henkilökuntaa. Salakatselu on myös termi johon kannattaa perehtyä.
- novähäntekeepahaa
Itseasiassa ravintola ei ole julkinen paikka ja julkisillakin paikoilla saat kuvata vain yleisnäkymää etkä yksittäistä henkilöä ilman hänen suostumustaan.
Joten poista kuvat/videot kännykästäsi äläkä missään nimessä laita niitä someen muiden nähtäville.
Ihmiset eivät näemmä ymmärrä yksityisyydensuojaa ja käyttävät puhelimien kameroita vastoin lakeja - ravintolassa ei saa kuvata ilman omistajan ja asianosaisten lupaa, joten mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää.
Toki Windsor voi olla lähinnä juottalo ravintolan sijaan, mutta silti se ei oikeuta kuvien tai videoiden ottoa liiketilassa ilman omistajan lupaa. - salakyttä
Ravintola ei ole julkinen paikka. Lisäksi päihtyneillehän tarjoillaan liki jokaisessa baarissa, se lienee suomen rikotuin laki. Eihän baareja muuten olisi.
- pirtuakehiinjaheti
Itseasiassa kaksi bisseä olisi maksimi, jos lakia tiukasti tulkittaisiin - pari riittää hyvin humaltumiseen ja humaltuneille ei saisi myydä alkoholia.
No just joo - ihmisethän tulevat rafloihin juuri humaltuakseen ja raflat taas saavat tulonsa viinan ja oluen myynnistä, joten laki on jotenkin kateissa.
Ehkä myös hihhulit ja kukkahattutädit ovat erillään todellisuudesta tehdessään lakeja, joita ei voi käytännössä toteuttaa.
- Redensilberschweigengold
Juuri niin, kuin nämä muutamat viimeiset kirjoittajat tässä jo totesivatkin: ravintola - kuten muutkin firmat - ovat yksityisoikeudellisia paikkoja eivätkä mitään julkisia laitoksia.
Villevalle: olet väärässä. Ja kun nyt niin innokas sen kamerasi kanssa olet, niin olethan jo käynyt valokuvaamassa väkeä myös uimahallin saunassa, lääkärin vastaanottohuoneessa ja sosiaalikeskuksessa: "Tämä on julkinen laitos ja Minä Minä Minä Minä saan huvitella tämän leikkikaluni kanssa niinkuin tyhmään päähäni juolahtaa..."
Olisikohan mitenkään mahdollista, että hoitaisit omia asioitasi ja huolehtisit vain itsestäsi. Ei sinun enemmän innokasta kuin älykästä apulaislainvartijan ahkerointiasi yhteiskunta tarvitse.
Villevalle, opettele olemaan jouten. Niin sinusta on vähiten vahinkoa yleiselle järjestykselle ja itsellesi. - VilleValle
Nyt kävin taas tänään uudelleen samaisessa paikassa ja otin pari kuvaa, jonka jälkeen lähdin juosten pois paikalta ja kun olin juossut noin pari sataa metriä niin kaaduin kadulle ja molemmat jalkani murtuivat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik195790- 173256
MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1192956Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun6382193Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1592110Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja711434Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s421415Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31208Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan4061136Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641107