Milloin ostatte joulukinkun?

joulukunkki

Ja missä säilytätte ennen paistamista?

Itse ostin jo tällä viikolla ja pitänyt parvekkeella vaikka ei ole edes pakkasta.

14

411

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näläkäinen

      piitäxe paistaa, puolet jo syöty

      • possuntakakankkuanam

        ei kannata säilyttää lämmässä.äkki uuniin eneen kuin härskiintyy pilalle.paistettuna säilyy kuukausia.ellei satu olemaan nälkä.minä söin jo kolmannen sian takakankun nam


    • Nissepolkka

      Ostan yleensä jäisen kinkun siinä vaiheessa, kun se on aika ottaa sulamaan. Eli 4-5 päivää ennen paistoa. Jos ulkona on jääkaappikelit niin pidän siellä. Terassilla. Jos ulkona on liian kylmä tai lämmin, niin mulla kinkku mahtuu jääkaappiinkin. Joskus autotallissa, kun sielläkin on jääkaappilämpötila.

    • Östeynessöen

      Nyt on vielä pakkasessa, pitää ottaa heti kun meen kotiin, niin sulamaan. Varaston lattialle, siinä lämpö kuin jääkaapissa eli 4 - 5 astetta. Paisto ke-illasta alkaen. Klo 22 uuniin ja mittari piippaa aamuyöllä neljän jälkeen, että valmis on. Antaa siellä jäähtyä ja aamulla koristelut sun muut. Varastossa säilytän sen myös paiston jälkeen.

    • Talon

      kylmäkellarissa . Ostettu lauantaina . Keskiviikkona yöksi uuniin aamuyöllä uuni ilmoittaa valmistumisen ja kytkeytyy pois päältä. Jääkaapissa säilytys . Parvike lasitettu ja laitettu kaapisto jossa voi myös säilyttää muiden ruokien mukana jos pakkanen ei kiristy.

    • Hyvin_kinkutettu

      Joulukinkku säilyy parvekkeella juhannukseen, että ei hätää. Toivottavasti parveke on varjon puolella!

    • pläshi

      Ostin pakastekinkun pari viikkoa sitten, kun oli tilipäivä. Pari päivää sitten otin sen sulamaan jääkaappiin, paistan aatonaattona. Muutamaa tuntia ennen paistoa otan jo huoneenlämpöön hieman lämpiämään. Mulla on hyvä tilanne, on tilava jääkaappi, jonne mahtuu tuollaista ylimääräistäkin tavaraa. Kinkku on sen verran pieni, että tuleesyötyä joulunpyhinä pois, ei tarvi miettiä, mitä tehdään tähteille.

    • ertya3e

      Kinkku kannattaa ostaa tapaninpäivänä tai 27.12.. saa puoleen hintaan ;-)

    • ornitologikin

      Elä veikkone laita sitä parvekkeelle. Harakat nokkii ja sitten sitä ei voi tarjota ku anopille.

    • urtsukainen

      Helvetin viisas keskustelun aihe.

      • Älä.välitä

        Keskustelunaihe on yhdyssana! :-D
        Helvetin vaikeaa helvetin viisaallekin.

        Tämä on ihan hauska ketju.


    • mitensäilöäkuollutta

      Onneksi ei ole tätä ongelmaa,
      koska suurin osa perheestäni ei syö kuolleita eläimiä.
      ( lihansyöjäsukulaiset ostavat kaupasta jo valmiiksi tapetun ja paistetun palan haluamaansa eläintä, yleensä sikaa)

      • 27vmies

        Hyvältä maistuu tämä tapettu ja kuollut sika.

        Oiskohan tätäkin sikaa hakattu tainnutuspistoolilla päähän?

        Ei kiinnosta.


    • Ensyö

      Kinkkua,laitan uunilohta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1418
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      942
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      731
    4. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      667
    5. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      32
      645
    6. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      641
    7. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      110
      624
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      614
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      588
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      587
    Aihe