Ruuan maustaminen

Chilipää

Että mua naurattaa et vielä nykyään on porukkaa mitkä ei kestä ruuassa poltetta yhtään, ja varsinkin jos ne kuvittelee vielä olevansa miehiä. Eilen illanistujaisissa tehtiin ruuat kaikille parhaan kaverin kanssa ja kysyttiin et kai kaikille on ok et maustetaan sitä vähän ja kaikille kävi. Laitettiin sit siihen Blairsin Pure Death kastiketta pullollinen makua antamaan.

Siinä sit kun ruokaa ruvettiin syömään ni kaikki muut paitsi mä ja se toinen kokkaaja rupes hikoileen ja itkeen et on liian tulista, oltiin vaan et mitä vittua, eihän toi oo ees paha vielä! Mulla sit sattu löytyyn jotain helvetin el doradon jalapenoja ni heitin purkin pöytään ja sanoin et vetäkää siitä mammanpojat et vähän helpottas.

Olin vielä varannut koko porukalle illaks baaria varten Chilipääpipot, mut eihän noille mammareille kehdannu niitä ees antaa. Joillekin ilmeisesti se suola ja pippuri on ruuan maustamiseen ihan tarpeeksi.

15

121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raine-pappa

      Minä olen sitä sukupolvea, jolle opetettiin ettei ruoan kanssa pidä leikkiä. Afrikassa nähdään nälkää ja täällä kakarat pelleilee elintarvikkeiden kanssa. Tuollaiset pitäisi laittaa pariksi viikoksi nälkäpaastolle, niin oppisivat arvostamaan ruokaa kuten sitä kuuluukin arvostaa.

    • jjzjz

      Kyllä myös naurattaa , säälittävää on syödä sellaista tavallista lähes mausteetonta sapuskaa, ei edes närästä eikä peräaukko kirvele, ei mene vatsa ripulille, ei mitään tajua näillä mausteettoman syöjillä ruokakulttuurista!!!

    • pahaveljes

      Kait sen ruuankin pitäisi maistua...
      Harrastatte niin trendikästä mausteiden syöntiä, jossa laitatte täytteeksi jotain ruokaakin, tuohan on halpa konsti, kun kaikki maistuu samalle vaikka kokkaisi jätöksiä.

    • terveydeksi

      Nyt se vielä naurattaa, mutta kun lääkäri diagnosoi myrkkyjen syönnistä johtuvan mahasyövän, niin eiköhän hymy hyydy.

      • makusinfoania

        ruokaan muutakin kuin poltetta , ei suolaa ,vaan ikivanha keksintö ,yrtit
        http://www.ruokamenot.fi/uutiset/ruokatietoa/310-nain-maustat-yrteilla
        Yllättävän moni on esim parika-allerginen.


    • alkuperäinen_maku
    • Käsittämätön_Spede

      Spedet keulii ja kuvittelee olevansa jotain kun syövät chiliä, eivät ole siitä huolimatta.
      Ruoka, hyvä sellainen maistuu hyvälle eikä aiheuta ongelmia sen syöjille, chili on mauste samoin kuin esim valkosipuli joka antaa makua mutta ei peitä sitä - jos osaa kokata.

      Sinulle Spede - vedä naga morich poikineen - mutta sillä on turha elvistellä.
      Sillä, että erottaa eri chililajikkeet toisistaan muustakin kuin kuvakirjasta - sillä voi keulia.

      Ps sama juttu oli jossain pentujen Demi lehdessä vuosi sitten - eli levittelet samaa juttua vuodesta toiseen - hienoa ei tarvitse kehitellä mitään uutta....säälittävää.

    • voitemporavoimores

      Hmm, tuo Chilipää on varsinainen maustetrolli. Mutta peruskäytöstavoista tai isännän vieraanvaraisuudesta ei tunnu olevan mitään tajua... Hyvä isäntä/emäntä ottaa vieraiden makutottumukset huomioon, ruuassa perusmausteet ja pöydässä lisämausteet heitä varten, joita tulisempi versio viehättää. Kaikilta - ja ikävä kyllä näköjään monelta nuorelta nykysuomalaiselta - kai turha vaatia etikettitietoutta, kun ei sitä ilmeisesti kotona opita. Vaikka eihän kyse pohjimmiltaan ole mistään kirjasta opitusta ruokailukäyttäytymisen etikettitiedosta, vaan muiden ihmisten huomioon ottamisesta. Ja juuri sen puute on ikäväkseni huomiotavissa kaikkialla ja kaikessa Suomessa. Olemme edelleenkin junttikansa, jonka ruotsalaiset maihin noustessaan noukkivat puista...

      • Hei_hei_naga

        Siis todellinen trolli Spede koko Chilipää - ei kannata vastailla. Keskenkasvuinen maalta tuleva poikamies vailla itsetuntoa - ja todellisuudessa ei kestä chilin poltetta lainkaan - näin veikkaan.


    • sujdfhgoi8

      Nämä paprikanpurijat ovat itsekästä porukkaa, jotka vähät välittävät muista. Ovat samaa porukkaa kuin vilkkua käyttämättömät autoilijat ja valottomana pimeässä polkevat pyöräilijät. Mitä sitä minä muista, kun eivät muutkaan minusta? Peilissähän se vika on, jos sieltä joka kerta katsoo minäminä.

    • NinskuHoo

      Olimme viime juhannuksena isolla porukalla sukumme kesämökillä ja serkun uusi poikafrendi oli varannut mukaansa jotain chilimössöä mitä laittoi joka ruokaan jota hänelle tarjottiin. Suurtalouskeittiönkin emäntänä aikanaan toiminut mummoni katseli sitä touhua kolme päivää. Loppuniitti oli kun tuo tampio laittoi chilimössöään kermasienikastikkeessa olevaan paistettuun kuhaan, silloin mummoni ilmoitti että chilimaakari ottaa sitten seuraavalla mökkireissulle omat eväät mukaan kun normaali ruoka ei näytä maistuvan. Sitä seuraavaa mökkireissua ei ole vielä tullut, taisi chilimaakarin lempinimen saanut nuorimies suuttua ja lopettaa mökkeilyn serkkuni kanssa.

    • torvi_pää

      No ootpas mahtava ja kova tyyppi, uskallat pilata toisten ruuat liialla chilillä.
      Ette varmaan ole enää kavereita, tuskin minäkään toista kertaa menisin jos joku naurettava kuspiä vetäsi överit ihan sen takia että voi näyttää kuinka ääliö on itse.

    • sepolttaasittenkin

      Et mua naurattaa, että idiootti tunkee jokaisen ruokaan mausteita kysymättä lupaa ja vielä nauraa perään.

      Toki mausteisuus on aina syöjän suussa ja minulle muiden tulisuus on vain mietoa poltetta - niin naga kuin moruga ovat tuttuja.

      Yksi vinkki tosin on eli älkää koskaan heittäkö nagaa pienennettynä kuumalle, öljytylle pannulle liesituulettimen ollessa kiinni - tein kerran näin ja sain vasten kasvoja uskomattoman kaasuhyökkäyksen, jota kakoilin kymmenisen minuuttia - ruoan maku taas oli bueno kakoilusta huolimatta.

      Chili kannattaa lisätä jo pannulla olevaan ruokaan eikä kuumaan öljyyn - näin välttyy edellämainitusta.

    • rajansa_kaikella

      Toiset tampiot tunkee tomaattisosetta https://en.wikipedia.org/wiki/Ketchup
      , isä ekana, lautaselle maistelematta. Pikkupiltit seuraaa esimerkkä. Ja taas uusi sukupolvi pilaa maistamisen ihanuuden .
      En koskaan ole ostanut purkin purkkia, ainoastaan prässättyä tai parsseerattua tomaattia, jos tarve on, itse maustelen . Tomaatin kaveri on sokeri ja basilika.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1303
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      986
    3. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      16
      949
    4. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      929
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      904
    6. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      870
    7. 3
      820
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      2
      811
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      4
      799
    10. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      788
    Aihe