Olen yksinäinen ja hullu.

skitso-tyttö-vai

Olen 16v tyttö. Vanhempani varmaan vihaavat minua. Heille en voi puhua tunteistani. Lisäksi valehtelen koko ajan yrittäen suojella sillä tavalla itseäni. Valehtelu on myös pakokeino ahdistukseeni. Valehtelemalla itselleen, että kaikki on hyvin, voin vähän paremmin. Valehtelu on paisunut niin pahaksi, että olen alkanut tuntea syyllisyyttä. Haluan eroon pakonomaisesta valehtelusta. Olen alkanut epäillä mielenterveyttäni, sillä valehtelen koko ajan ja alan joskus itse uskoa valheisiini. Sairastan pakko-oireita, joten mietin onko valehtelu jokin pakko-oireistani? En halua valehdella, mutta en kykene lopettamaan. Kun valehtelen niin tunnen syyllisyyttä. Kun taas en valehtele niin tunnen olevani vaarassa. Minulla on myös useita fobioita: bakteerikammo, ihmiskammo, korkeanpaikankammo jne. Olen harkinnut itsemurhaa valehtelun takia. En kestä tätä syyllisyyden tunnetta. Tietääkö kukaan hyvää lääkäriä Turusta, joka osaisi auttaa? Voisitteko kertoa kokemuksianne, jos teillä on? Jos jollakin on samoja ongelmia kuin minulla niin voisitko kertoa miten selvisit/pääsit eroon valehtelusta? Kiitos jos joku vastaa asiallisesti.

10

112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • founi

      Valehtelusta tulee helposti kierre ja aina on uusi valkoinen valhe seuraavan perään.Siinä vaihees se iskee tajuntaan kun olet jääny kiikkiin valehtelusta häpeä on sietämätön mut voi myös samalla lopettaa valehtelun siihen.Noihin kammoihin pitää siedättää itsensä vähän kerrallaan mennä epämukavuusalueelle ja kun huomaa et selviää siitä hengissä se tunne on mieletön.Pelko pitää vaan kohdata,fobioistakin pääsee kyl eroon.Lääkärin pakeilla vois kyllä käydä juttelemassa en kyl osaa suositella ketään.Jos tästä oli jotain apua..

    • Matiax223

      Kik: Matiax223 jos joku tarttee juttuseuraa :3

    • HopiHopi2

      Ei sun vanhemmat varmaan suo vihaa, niillä on vaan raskasta, kun sulla tuntuu olevan niin paljon ongelmia. Ja sä vaan pahennatte tilannetta, kun et uskalla olla rehellinen. Musta tuntuu, että sulla on hirveän huono itsetunto. Sä kuvittelet, ettet kelpaa sellaisena kuin olet. Mutta vanhemmillesi varmasti kelpaat, jos puhut niille rehellisesti. Mutta jos et siihen pysty, niin Turussa on tyttöjen talo. Kannattaisi varmaan mennä sinne sitten juttelemaan. Ne neuvoo terapeutit ja muut. Googlettamalla löydät yhteystiedot.

    • mäkin meen aina mettään ja cut mai wrists offf
      666 cynical

    • Noniinnäin

      Juu tiiän miltä susta tuntuu, ainakin jotenkuten koska oon aika samanlainen. Mut nyt oon tehny ns uudenuoden lupauksen et koitan valehdella vaan jos on oikeesti pakko ja koitan lopettaa pakko-oireiset jutut. Mietin esim et haluunko käyttää mun elämästä yhtään enää aikaa noille helvatin pakko-oireille ja et tuntuuks se muka niin hyvältä valehdella, pääseekö sillä muka loppujen lopuksi pakoon totuutta? Ja aattelen et sitten, kun oon isompi niin haluunko muistaa nuoruudestani sitä et 'ainii sillo mul oli tosi paljon niit pakko-oireita ja sit vissii valehtelin vähä liikaa ja satutin ihmisii sillai.' Vai jotain iha muuta, niitä hyviä asioita. Ja okei, noiden lopettamiseen tarvitaan tositosi paljon tahdonvoimaa, mut sit kun jaksaa yrittää nii se on vapauttava tunne ku tajuut et et tyylii tällä kertaa tehnykkää sitä sun pakko-oireista juttua, tulee oikeesti semmonen voittajafiilis. Ja jos tos onnistuu edes kerran nii voi sitten onnistua ihan varmasti vielä useamminkin. Ja ehkä sitä lopulta tajuaa päässeensä eroon siitä pakko-oireilusta, jokasella omat tapansa toki yrittää. Tosi paljon tsemppiä ja tahdonvoimaa sulle ja muillekin jotka tälläisista jutuista kärsii, kyl te pystytte! :)

    • vaikeuksistavoittoon

      Samaistun sinuun jossain määrin. Luulen, että ongelmamme voivat kummuta (osittain) samoista asioista. Pakenen todellisuutta television katseluun, puhelimelle ym. Koko ajan pitäisi olla jotakin, muuten ahdistun. Tällä hetkellä minulla ei ole ketään, jolle kokisin voivani puhua tunnoistani. Tai on toki, moniakin. Mutta en puhu koska koen silloin asettavani itseni epämukavaan, haavoittuvaan tilaan, kun avaudun. Pelkään että minuun sattuu. Samoin olen aina yltiökohtelias ihmisille (lukuun ottamatta eräitä kavereitani) mutta kuitenkaan en epäröi käyttää valheita selvitäkseni epämukavasta tilanteesta. Menen siitä mistä aita on matalin. Valheet mahdollistavat helpon elämäni. Häpeän tätä itsessäni. Olen munaton nahjus joka kieroilee selän takana mutta jossa ei ole miestä sanomaan asioita suoraan päin naamaa. Niin tunnen. Keskityn liikaa negatiivisiin puoliin itsessäni ja muutenkin. Ehkä juuri siksi näen todellisuuden niin synkkänä että pakenen sitä muualle. Mutta kuitenkin toisaalta ehkä ajattelen positiivisten ominaisuuksien korostaminen itsessään on heikkoutta. Huh huh. En myöskään luota itseeni tai omaan arvostelukykyyni. Onko meissä samoja piirteitä? Ne saattavat kummuta samoista asioista. Voimia ja jaksamista sinulle. Ihan oikeasti. Tarinasi kosketti minua. En voi sinua tämän ruudun läpi halata, mutta jos voisin, antaisin niin monta halia kuin vain ikinä tahtoisit! En ehkä ole kokenut läheskään yhtä rankkoja asioita kuin sinä, enkä tiedä kuinka vaikeaa sinulla on, mutta se ei estä minua rukoilemasta puolestasi. Toivon sydämestäni, että voitat vaikeudet ja elämästäsi tulee valoisampaa. Voit olla sataprosenttisen varma, että täältä löytyy ihminen joka välittää sinusta ja jota kiinnostaa miten sinulla menee. Olen tukenasi. Kaikkea hyvää elämääsi ja Jumalan Siunausta! Sinä selviät. Sinä pärjäät kyllä. Minä uskon niin.

    • Mä oon 15 ja mulki on OCD (pakko-oirehäiriö) Mul ne ilmenee tosi ajoittain ja vaihtelevasti vaik kokoajan mul on niitä pakkoajatuksii ollu viimeset 5 vuotta. Sit pari viikkoo dit rupesin tuntee uudestaan vähän yli vuoden jälkeen aika isoo tarvetta koskee mun jalalla niiku mattoon ja lattiaan ku astun, ja ennen ku meen mun huoneeseen nukkuun mun pitää kattoo et kaikkein oikeinpuoleisin kulma mihin nään ni et siel ei näy ylimpänä punertavaa, iha vitun rasittavaa ja surullista. Mä syön seronilii ja yritän käydä terapias koska ainaki pienempän se autto, mul on aika kerran viikos

    • Kyl terapia auttaa jos siel käy säännöllisesti

    • veio1

      Muista, paljon syytä löytyy yhteiskunnista jotka pitävät totuutta piilossa ettei edellinen sukupolvi paljastuisi.
      Lue ajankuluksi NUORIA SYYTETÄÄN. Siinä näkisin asioiden ytimen ja myös sen miksi sinulla on huono olla.

    • Lilja-Mari

      Hei. Hakeudu ehdottomasti hoitoon. Itse pelkäsin ocdn takia hakeutua hoitoon. Kun pääset terapiaan tm varmasti olosi helpottuu. Itsel kävi niin, jos haluut itse parantua voit. Ei sinulle käy mitää. Kun uskot siihen että ei käy. Itse uskoin olevani huonompi ym. Kun uskot itseesi voit parantua. Onko sinulla kiva sukulainen jolle puhua? Serkkua tai tätiä?

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      539
      3949
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      467
      3454
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      143
      3070
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2362
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2220
    6. 227
      1678
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1417
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1319
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      96
      1309
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1100
    Aihe