Henki ja sielu ei kuole

kuolemattomuus

Mooses on osoittanut kertomuksessa orjantappurapensaasta jossa hän sanoo Herraa Abrahamin Jumalaksi, Iisakin Jumalaksi ja Jaakobin Jumalaksi. Ei hän ole kuolleiden Jumala vaan elävien, sillä hänelle kaikki ovat eläviä (Luuk.20:37-38).

41

110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eli "HÄNESSÄ" ME ELÄMME - LIIKUMME ja OLEMME: Näinhä "Jeesuskin kirjoitta evankeliumissaan. Sentään löytyy sieltä jotakin järkevääkin?

      • Minä en usko että synnissä olisi iankaikkista elämää ja siksi en usko että yksikään meistä olisi tällaisena kuolematon - mutta uskon siihen Raamatun lupaukseen että kuoleman voi ihminenkin Jumalan avulla voittaa .. viimeisenä vihollista .. mutta ainoastaan Jumalan avulla - meissä itsessämme ei tällaisena ole iankaikkista elämää .. me tuhoudumme ja ihan omien tekojemme seurauksena .. ja sen voi jopa todeta olevan täysin johdonmukaista ja oikeudenmukaista .. Jumalan rakkaus taas tulee esiin siinä että meille on tarjolla tie pois syntisestä elämästä ja sen tuomasta kuolemasta - pois synnin orjuudesta vapauteen ja aina iankaikkiseen elämään asti .. Jumalan tarjous on voimassa jokaiselle joka sitä haluaa - siis haluaa elää todellisessa rakkaudessa ja oikeudenmukaisuudessa ilman syntiä. Sellainen ihminen saa paikan Jumalan lapsena - mutta teeskentelemällä uuskovaista ei kukaan vi elämää saada .. iankaikkinen elämä on realiteetti .. ei mikään pilvilinna ..

        alex :)


      • Lue mitä tapahtui kun ihminen menetti Jumalan lapseutensa, valitessaan oman tiensä varoituksista huolimatta.

        1. Moos. 2: 15 - 17
        Ja Herra Jumala otti ihmisen ja pani hänet Eedenin paratiisiin viljelemään ja varjelemaan sitä. Ja Herra Jumala käski ihmistä sanoen: "Syö vapaasti kaikista muista paratiisin puista, mutta hyvän-ja pahantiedon puusta älä syö, sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman".

        Se ei ollut uhkaus, vaan toteamus .. siitä kuinka ihmisen käy jos hän menettää Jumalan lapseutensa .. ja alkaa etsimään iankaikkisuutta omin voimin ..

        Jari tuossa toi esiin senkin, että kuolleista herättäminen on Raamatullinen lupaus .. ja se on myös välttämättömyys .. jotta kuollut voisi saada elämän takaisin .. Ihminen on Jumalan muistissa ja saa uuden kropan herätessään missä jatkaa elämäänsä .. Kuolemassa elämän henki palaa Jumalan luo ja loput on sitten Jumalan muistissa .. ja heräämisessä tapahtuu päin vastoin .. se mikä herää on vain siemen iankaikkiseen elämään joka kasvaa Jeesuksen hallitessa iankaikkiseksi elämäksi.


        Paavali kirjoitti pitkään tästä asiasta:
        Mutta jos Kristuksesta saarnataan, että hän on noussut kuolleista, kuinka muutamat teistä saattavat sanoa, ettei kuolleitten ylösnousemusta ole?

        Vaan jos ei ole kuolleitten ylösnousemusta, ei Kristuskaan ole noussut.

        Mutta jos Kristus ei ole noussut kuolleista, turha on silloin meidän saarnamme, turha myös teidän uskonne ja silloin meidät myös havaitaan vääriksi Jumalan todistajiksi, koska olemme todistaneet Jumalaa vastaan, että hän on herättänyt Kristuksen, jota hän ei ole herättänyt, jos kerran kuolleita ei herätetä.

        Sillä jos kuolleita ei herätetä, ei Kristuskaan ole herätetty.
        Mutta jos Kristus ei ole herätetty, niin teidän uskonne on turha, ja te olette vielä synneissänne. Ja silloinhan Kristuksessa nukkuneetkin olisivat kadotetut. Jos olemme panneet toivomme Kristukseen ainoastaan tämän elämän ajaksi, niin olemme kaikkia muita ihmisiä surkuteltavammat.

        Mutta nytpä Kristus on noussut kuolleista, esikoisena kuoloon nukkuneista.

        Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta. Sillä niinkuin KAIKKI kuolevat Aadamissa, niin myös KAIKKI tehdään eläviksi Kristuksessa, mutta jokainen vuorollaan:
        ESIKOISENA Kristus,
        SITTEN sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan;
        SITTEN tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, KUKISTETTUAAN kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.

        Sillä hänen pitää hallitseman "SIIHEN ASTI, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle".

        Vihollisista VIIMEISENÄ kukistetaan kuolema.

        Sillä: "kaikki hän (Isä) on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa. Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.

        -- Näin siis Paavali ja tuon jos lukee ajatellen niin sen pitäisi selvittää aika paljon siitä mitenkä iankaikkinen elämä tulee mahdolliseksi ..

        alex

        alex


    • Hei!

      Mooses oli erikoistapaus. Samoin Eenok oli erikoistapaus. Jeesus Kristus myös- ja Jeesuksen kuollessa Matt 27:51-51 erikoistapauksia jotka todistivat esikuvin kuolleiden ylösnousemusta.
      Mutta muun väestön ylösnousemus tapahtuu täsmälleen; 1 Tess 4:13-18, ja 1 Kor 15: 51-52, sekä Ilm 20; 5-6, 12-15 mukaan. Lue koko 20 luku.
      Nämä lähtivät ennakolta ylösnousemuksen esikuvina Jumalan luo. Kaikki muu pelastushistorian väestö odottaa I- tai Ii- ylösnousemusta em. mukaan.

      Siunauksia
      Jari Laurila
      keskustelija

      • Lisäys edelliseeni;

        Muu väestö odottavat nimenomaan kuolleiden ylösnousemusta, että Jeesus Kristus "herättää heidät viimeisenä päivänä kuolleista."

        Elävien herättämistä kuolleista ei odoteta.

        Siunausta
        Jari Laurila
        keskustelija


      • filade

        Herättää vain ruumiin ylösnousemusruumiina, yhdistäen sielun, hengen ja ruumiin.
        Paavalia lainaten on ensin ylösnousemukseen asti vain taivaallisia ruumita.


      • filade kirjoitti:

        Herättää vain ruumiin ylösnousemusruumiina, yhdistäen sielun, hengen ja ruumiin.
        Paavalia lainaten on ensin ylösnousemukseen asti vain taivaallisia ruumita.

        Tuo selityksesi ontuu molemmilla jaloilla - ja siksi sinä et sitä huomaa - jos olisit kuolematon et tarvitsisi ketään kuolemaan puolestasi.

        No nyt voi tietenkin olla niinkin, että et edes tunnusta että Jeesus kuoli .. vaan uskottelet että hän sen sijaan ikäänkuin siirtyi toiseen olotilaan.. näinhän monet uskottelevat itselleen ja muille.

        Mutta Raamattu sanoo, että hän kuoli - haudattiin ja herätettiin kuolleista kolmantena päivänä.

        Ja Raamattu kertoo myös mitä kuolemalla tarkoitetaan - että sielu on elävä olento joka koostuu kehosta ja hengestä jonka Jumala on puhaltanut ihmiseen ja niin ihmisestä tuli elävä olento (eli sielu) - Raamattu sanoo, että sielun kuolemassa tämä henki palaa Jumalan luo ja ruumis palaa maahan takaisin ja sielu lakkaa olemasta sielu.

        Ota huomioon että Raamatun mukaan myös eläimet ovat sieluja.

        Sielu kuolee kun sillä (siinä) ei ole elämiseen tarvittavia edellytyksiä.

        Näin yksinkertainen asia on Raamatun mukaan. Raamattu sanoo kuoleman syyksi synnin - "synnin palkka (eli seuraus) on kuolema" - sanotaan Raamatussa.

        Voimme todeta että juuri näin se on, jokainen meistä on syntinen ja iankaikkista elämää vailla - ainakin ilman Jeesuksen antamaa lunastusta.

        Raamattu sanoo siis että synti on siis periaatteessa elämän tuhoamista .. ja siksi voimme sanoa että kaikki sellainen mikä tuhoaa elämäämme on syntiä.

        Jokainen meistä on syntinen ja siksi kuoleman oma - vain yksi oli joka ei valinnut syntiä - Jeesus Kristus - ja hänet tämä maailma murhasi - koska se ei kestänyt kuulla totuutta ..

        Nyt sanoo Jumala - se joka tunnustaa Jeesuksen syyttömäksi ja että hänet tuomittiin ja tapettiin (murhattiin sanoo Raamattu) epäoikeudenmukaisella tuomiolla - siis väärillä perusteilla - ja joka haluaa elää Jumalan tahdossa saa käyttää tätä Jeesuksen kuolemaa sijaiskuolemana omien elämää tuhoavien syntiensä seurauksena ja saa lupauksen ylösnousemuksesta ja pääsystä Jumalan valtakuntaan.

        alex


    • pyhpyh

      Puhut aloittaja läpiä päähäsi.

    • näinyksinkertaista

      Se sielu joka syntiä tekee sen on kuoltava, kuinka monta synnitöntä tässä maailmassa on? Luulenpa ettei yhtään, siksi tarvitsemme Kristusta joka kuoli edestämme että me saisimme elää jos vain haluamme ottaa hänet vastaan henkilökohtaiseksi Vapahtajaksi.

    • Exap

      Tyhjää potkaistessa henki, sielu ja ruumis eroavat toisistaan. Ruumis kuolee (ja maatuu), henki palajaa Jumalan tykö joka sen on antanutkin ja sielua puolestaan Jeesuksen mukaan ei voi kukaan ihminen tappaa, joten se nyt ei vaan yksinkertaisesti kuole ruumiin kuollessa.
      Raamattu sanoo asian niin selvästi ettei siitä voi erehtyä.
      Synnin palkka on hengellinen kuolema joka tarkoittaa eroa Jumalasta, ja sekin on lapsen järjellä ymmärrettävissä. Sama asia toisin sanottuna: synti erottaa meidät Jumalasta. Mutta toisaalta, Jumalan omia ei ruumiin kuolema voi erottaa Jumalan rakkaudesta. Jos sielu kuolisi, se joutuisi eroon Jumalan rakkaudesta, mutta Raamatun mukaan tämä ei ole mahdollista. Sen ilmaisi Jeesus:
      "Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin."
      ... "Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
      ... ja sen ilmaisee Paavali:
      "38 Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat,
      39 ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."
      Aadam kuoli hengellisesti eli erosi Jumalan yhteydestä aivan kirjaimellisesti juuri sinä päivänä kun söi hyvän- ja pahantiedon puusta. Mikään muu tulkinta tästä kohdasta kuin "hengellinen kuolema" ei yksinkertaisesti toteutunut. Jeesuskin puhuu hengellisesti kuolleista: "Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Seuraa sinä minua, ja anna kuolleitten haudata kuolleensa."

      • No voi voi ..

        ##"Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin." ##

        Kyllä sinunkin pitäisi jo tätä nykyä tietää että Raamatussa ei edes ole sellaista sanaa kuin helvetti .. mutta kuitenkin sitä kerta kerran jälkeen tälläkin palstalla saa lukea? MIKSI ? Raamattu ei tunne helvettiä . eikä muutakaan ikuista piinaa - sellainen on minusta lähellä Jumalan pilkkaa ja Sanan vääristelyä. mutta se siitä tällä kertaa.

        Ja totta - kaikkien elämä on Jumalan kädessä - siksi ihmettelen kuinka oikein luet tuonkin Raamatun kohdan jossa selvästi sanotaan että "Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta EIVÄT VOI voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, JOKA VOI ..
        Minä en käsitä kuinka tuota voi käyttää kuolemattomuuden tukemiseen - siinähän ihan selvästi sanotaan että Jumala VOI tuhota ihmisen lopullisesti gehennassa..

        ja tuo toinen esiin ottamasi kohta: #Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?#

        Kukaan ei väitä vastaan .. mutta ne jotka eivät usko kuolevat .. juuri siitähän Raamaussa on kyse kaiken aikaa..

        ja sama tuon viimeisen kanssa . Paavali puhuu niistä joilla on todellinen usko .. Se ei mitenkään todista sitä että synnissä olisi iankaikkista elämää.. oikeastaan päin vastoin ..

        Ja väitös että Adam olisi kuollut vain hengellisesti on ihan kummallinen versio .. Adam kuoli .. koska hänessä ei ollut itsessään iankaikkista elämää.

        # Herra Jumala sanoi ihmiselle: "Saat vapaasti syödä puutarhan kaikista puista.
        Vain siitä puusta, joka antaa tiedon hyvästä ja pahasta, älä syö, sillä sinä päivänä, jona siitä syöt, olet kuoleman oma."#

        alex


      • Tämä toi jälleen esiin sen että kuinka tärkeää on ottaa selvää Raamatun kokonaissanomasta ENNEN KUIN alkaa poimimaan yksittäisiä lauseita Raamatusta.

        Vasta kun ymmärtää mistä Raamatussa on kysymys voi eri paikkoja soveltaa Raamatun sanomaan, mutta jos lukija alkaa juoksemaan jokaisen sanan perässä ennen sitä - voi Raamatusta tulla erittäin sekava kokoelma kirjoituksia - Ja tätä asiaa ei ainakaan paranna kaikki kirkkojen erilaiset käännökset jossa samja asioita kerrotaan eri sanoilla - niinkuin niin monesti huomaa tälläkin palstalla ..

        Siis kun Raamattua luetaan on sen SANOMA - > SE < joka on meille annettu - erilaiset käännökset ja väännökset eivät voi poistaa sitä.. mutta voivat hyvinkin muuttaa määrättyjä sanoja ..

        Siksi minun mielestäni paras tapa lukea Raamattua on, että ensin ottaa selvää siitä mistä Raamatussa on kysymys ja vasta sen jälkeen alkaa poimimaan yksittäisiä paikkoja.. muuten siinä voi käydä niin että alkaa uskomaan ihan kumalliisiin asioihin - niinkin esimerkiksi että Kaikkivaltias - erehtymätön - kaikkitietävä - rakkaudellinen ja oikeudenmukainen Luoja loi elämää kitumaan ikuisesti tulessa. Koko ajatus on niin ristiriitainen että jokaisen tulisi se tajuta ..

        Raamatun sanomasta pääsee perille siten että lukee Raamattua täsmälleen sellaisena kuin se on kirjoitettu. Kun sanoma on selvinnyt voi alkaa tutkimaan asiaa syvemmin - ei ennen.

        alex


      • Exap
        alex.kasi kirjoitti:

        No voi voi ..

        ##"Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin." ##

        Kyllä sinunkin pitäisi jo tätä nykyä tietää että Raamatussa ei edes ole sellaista sanaa kuin helvetti .. mutta kuitenkin sitä kerta kerran jälkeen tälläkin palstalla saa lukea? MIKSI ? Raamattu ei tunne helvettiä . eikä muutakaan ikuista piinaa - sellainen on minusta lähellä Jumalan pilkkaa ja Sanan vääristelyä. mutta se siitä tällä kertaa.

        Ja totta - kaikkien elämä on Jumalan kädessä - siksi ihmettelen kuinka oikein luet tuonkin Raamatun kohdan jossa selvästi sanotaan että "Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta EIVÄT VOI voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, JOKA VOI ..
        Minä en käsitä kuinka tuota voi käyttää kuolemattomuuden tukemiseen - siinähän ihan selvästi sanotaan että Jumala VOI tuhota ihmisen lopullisesti gehennassa..

        ja tuo toinen esiin ottamasi kohta: #Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?#

        Kukaan ei väitä vastaan .. mutta ne jotka eivät usko kuolevat .. juuri siitähän Raamaussa on kyse kaiken aikaa..

        ja sama tuon viimeisen kanssa . Paavali puhuu niistä joilla on todellinen usko .. Se ei mitenkään todista sitä että synnissä olisi iankaikkista elämää.. oikeastaan päin vastoin ..

        Ja väitös että Adam olisi kuollut vain hengellisesti on ihan kummallinen versio .. Adam kuoli .. koska hänessä ei ollut itsessään iankaikkista elämää.

        # Herra Jumala sanoi ihmiselle: "Saat vapaasti syödä puutarhan kaikista puista.
        Vain siitä puusta, joka antaa tiedon hyvästä ja pahasta, älä syö, sillä sinä päivänä, jona siitä syöt, olet kuoleman oma."#

        alex

        "Ja väitös että Adam olisi kuollut vain hengellisesti on ihan kummallinen versio .. Adam kuoli .. koska hänessä ei ollut itsessään iankaikkista elämää.
        # Herra Jumala sanoi ihmiselle: "Saat vapaasti syödä puutarhan kaikista puista.
        Vain siitä puusta, joka antaa tiedon hyvästä ja pahasta, älä syö, sillä sinä päivänä, jona siitä syöt, olet kuoleman oma."#"
        Näitä uusia höpökäännöksiä nyt esitetään jos jonkinlaista, aivan kuten Flinkinkin adventistimytologiset käännökset. Alkuperäinen teksti nyt vaan sanoo että Aadam kuolee juuri nimenomaan sinä päivänä jona hän puusta syö. KJV:n käännös on varsin sanatarkka. Samoin Amplified, Young's yms. ja ylipäätään kaikki arvostetut käännökset.
        KJV:"But of the tree of the knowledge of good and evil, thou shalt not eat of it: for in the day that thou eatest thereof thou shalt surely die."
        Joten opettelepa Alex ensin lukemaan Raamatusta se kokonaisuus, ettei sinun tarvitse aina yrittää puolustella sitä adventistista mytologiaa, jonka olet omaksunut.


      • ihanjärjetöntä

        Tuolle Exap näyttää olevan tuo sana adventistimytology jokin taika sana kun hän käyttää sitä lähes jokaisessa kirjoituksessaan, tekeekö tuo sana sinun harha käsitteesi ihmisen kuolemasta paremman ymmärrettävän.
        Raamatun sana kuitenkin sanoo että kun me kuolemme, ei meistä jää mitään elävää enää eloon, kunnes Jeesus herättää meidät, mitä herättämistä meistä olisi jos me emme todellisuudessa kuolisikaan, sillä jos ihmisen sielu elää se on osa sitä ihmistä joka hautaan lasketaan se tuntee se voi puhua se voi syödä, eihän silloin voida puhua että hän kuoli. Laittakaa hyvät ihmiset vähän järkeä kirjoituksiinne, älkääkä puhuko ja kirjoittako kuin järkeä vailla.


      • moolok
        Exap kirjoitti:

        "Ja väitös että Adam olisi kuollut vain hengellisesti on ihan kummallinen versio .. Adam kuoli .. koska hänessä ei ollut itsessään iankaikkista elämää.
        # Herra Jumala sanoi ihmiselle: "Saat vapaasti syödä puutarhan kaikista puista.
        Vain siitä puusta, joka antaa tiedon hyvästä ja pahasta, älä syö, sillä sinä päivänä, jona siitä syöt, olet kuoleman oma."#"
        Näitä uusia höpökäännöksiä nyt esitetään jos jonkinlaista, aivan kuten Flinkinkin adventistimytologiset käännökset. Alkuperäinen teksti nyt vaan sanoo että Aadam kuolee juuri nimenomaan sinä päivänä jona hän puusta syö. KJV:n käännös on varsin sanatarkka. Samoin Amplified, Young's yms. ja ylipäätään kaikki arvostetut käännökset.
        KJV:"But of the tree of the knowledge of good and evil, thou shalt not eat of it: for in the day that thou eatest thereof thou shalt surely die."
        Joten opettelepa Alex ensin lukemaan Raamatusta se kokonaisuus, ettei sinun tarvitse aina yrittää puolustella sitä adventistista mytologiaa, jonka olet omaksunut.

        Adam ja Mooses ovat taruhehkilöitä juutalaisessa mytologiassa, vai löytyykö historiallisia todisteita?


    • 1. Joh. 3:15
      Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.

      Olisi aivan turhaa (jopa väärin) luvata kenellekään sellaista mitä ei Raamattu lupaa..

      alex

      • siirtynyt

        1 joh 3:14 Me rakastamme veljiämme, ja siitä me tiedämme siirtyneemme kuolemasta elämään. Joka ei rakasta, pysyy kuoleman vallassa.


      • siirtynyt kirjoitti:

        1 joh 3:14 Me rakastamme veljiämme, ja siitä me tiedämme siirtyneemme kuolemasta elämään. Joka ei rakasta, pysyy kuoleman vallassa.

        Ihan näin se on - me olemme kuoleman omia itsessämme .. koska olemme syntisiä ja synnin palkka on kuolema ..

        alex


      • Siirtynyt

        1 Joh 3:14 " pas ho mison ton adelphon autou anthropoktonos""= "Everyone who hates his Brother is a murderer; and you know that no murderer has eternal life abiding in him."

        Veljensä vihaaja on tässä yhteydessä jo "murhaaja" ja hänellä ei ole iankaikkista elämää vaikka hän niin voisikin luulla mutta kuitenkin uudestisyntyessään ihminen siirtyy jo tässä ajassa kuolemasta iankaikkiseen elämään.


      • Siirtynyt
        Siirtynyt kirjoitti:

        1 Joh 3:14 " pas ho mison ton adelphon autou anthropoktonos""= "Everyone who hates his Brother is a murderer; and you know that no murderer has eternal life abiding in him."

        Veljensä vihaaja on tässä yhteydessä jo "murhaaja" ja hänellä ei ole iankaikkista elämää vaikka hän niin voisikin luulla mutta kuitenkin uudestisyntyessään ihminen siirtyy jo tässä ajassa kuolemasta iankaikkiseen elämään.

        Korj 3:15


      • Siirtynyt

        Joh 5:24 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.

        "on siirtynyt kuolemasta elämään"

        Joh 11:25,26 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
        Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"

        "joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole"


    • armonkerjäläinen

      Saarnaajan kirjassa sanotaan: Tomu palaa maahan, josta se on tullut. Henki palaa Jumalan luo, joka on sen antanut. Saarn. 12:7. Tässä esitetään täysin sama käsitys kuolemasta. Kuolemassa ihminen menettää elämän hengen, joka hänelle luomisessa annettiin. Tekstiyhteys Saarnaajan kirjassa viittaa kääntymättömään ihmiseen, jota kehotetaan kääntymään, nennen kuin kuolema tulee. Jos tätä tekstiä käytetään todistamaan kuolemattoman sielun paluu taivaaseen, joudutaan hyväksymään myös se, että jumalattomatkin sielut menevät Jumalan tykö. Kaikkien ihmisten elämän lahja palaa tämän tekstin mukaan antajalleen. Jos ihmisestä lähtisi kuolemasta tietoinen henki, olisi hengen täytynyt olla tietoinen ihmiseen tullessaankin. Sanoohan teksti: "Henki palaa Jumalan luo, joka on sen antanut."Tämä merkitsisi sitä, että kaikki maan päällä olevat ihmiset olisivat olleet tietoisina henkinä jo ennen syntymää.
      Ihminen menettää kuolemassa elämänvoiman, ja se merkitsee kaiken persoonallisen ja tietoisen elämän menettämistä.

      • Hyvä kommentti - joka pysyy Raamatun sanomassa .. kiitos siitä.

        alex


      • filade

        RK:lle; Joh.11:25. Jeesus sanoi hänelle: ”Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
        26. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko tä­män?”
        Apostoli Paavali todisti ikuisen sielun ja hengen kun kipuili pääsevänsä jo pois Herran tykö.
        Samoin Ilm.6:9 ..näin alttarin alla niiden sielut, jotka oli surmattu Jumalan sanan ja sen todistuksen tähden, joka heillä oli.
        10. He huusivat kovalla äänellä: ”Kuinka kauaksi aikaa sinä, pyhä ja tosi Valtias, jätät tuomitsematta ja kostamatta meidän veremme niille, jotka asuvat maan päällä?”
        Lasaruksen kuolema todistaa samoin, vain lihallinen ruumis joka kuollessaan mätänee maaksi.


      • armonkerjäläinen

        kyseessä on vertaus. Jos kertomusta pidetään kirjaimellisena, joudutaan suuriin vaikeuksiin. Siinä tapauksena meidän on uskottava sellaiseen tuonelan tilaan, jossa autuaat ja kadotetut ovat niin lähellä toisiaan, että näkevät toisensa. Olisiko pyhillä, joilla on Kristuksen mieli, yhtään onen hetkeä autuudessa, jos heidän pitäisi kuunella yötä päivää lähimmäistensä tuskan huutoja? Tällaisiin mahdottomuuksiin joudumme, jos otamme tämän vertauksen kirjaimellisesti.
        Luther sanoo: "Lukuunottamatta tätä evankeliumimme esittämää vertausta, ei Raamatussa ole ainoatakaan kohtaa, joka vastustaisi sitä käsitystä, että kuolleet tämän elämän päätyttyä nukkuvat aina viimeiseen päivään asti. Ja vertauksia ei pidä suinkaan soveltaa siten, että ne joutuvat ristiriitaan Raamatun selvien ja ilmeisten lauseiden kanssa. "


      • Siirtynyt

        Matt 16:26 "Mitä hyödyttää ihmistä, jos hän voittaa omakseen koko maailman mutta menettää sielunsa? Millä ihminen voi ostaa sielunsa takaisin?"


      • Siirtynyt kirjoitti:

        Matt 16:26 "Mitä hyödyttää ihmistä, jos hän voittaa omakseen koko maailman mutta menettää sielunsa? Millä ihminen voi ostaa sielunsa takaisin?"

        Sielu = elävä olento ..
        Raamatussakin kerrotaan, että myös eläimet ovat sieluja - miten selität asian ? Vai hyppäätkö vain niiden Raamatunkohtien yli jotka eivät sovi uskoosi?

        Siis oikeastaan kysyt : Miten ihminen voi saada elämänsä takaisin - jos tarkoitat kysymykselläsi että ihminen ITSE voisi ostaa elämänsä takaisin ilman Jumalaa - on se täysi mahdottomuus ..

        Kuolema = elämän loppu.
        Ja synnin palkka on Raamatun mukaan kuolema, eli elämän loppu (ei iankaikkinen elämä esimerkiksi helvetissä). Kaikki vajavainen katoaa ennemmin tai myöhemmin..

        Job 14:4
        Syntyisikö saastaisesta puhdasta? Ei yhden yhtäkään.

        Ps. 14:3
        Mutta kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvää on, ei yhden yhtäkään.

        Room. 3:12
        kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.

        Kysymys on siis siitä että VOIKO syntinen elää iankaikkisesti ja Raamatun vastaus on selvä : EI VOI.

        alex


      • Siirtynyt
        alex.kasi kirjoitti:

        Sielu = elävä olento ..
        Raamatussakin kerrotaan, että myös eläimet ovat sieluja - miten selität asian ? Vai hyppäätkö vain niiden Raamatunkohtien yli jotka eivät sovi uskoosi?

        Siis oikeastaan kysyt : Miten ihminen voi saada elämänsä takaisin - jos tarkoitat kysymykselläsi että ihminen ITSE voisi ostaa elämänsä takaisin ilman Jumalaa - on se täysi mahdottomuus ..

        Kuolema = elämän loppu.
        Ja synnin palkka on Raamatun mukaan kuolema, eli elämän loppu (ei iankaikkinen elämä esimerkiksi helvetissä). Kaikki vajavainen katoaa ennemmin tai myöhemmin..

        Job 14:4
        Syntyisikö saastaisesta puhdasta? Ei yhden yhtäkään.

        Ps. 14:3
        Mutta kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvää on, ei yhden yhtäkään.

        Room. 3:12
        kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.

        Kysymys on siis siitä että VOIKO syntinen elää iankaikkisesti ja Raamatun vastaus on selvä : EI VOI.

        alex

        Raamatun tulkintasi on harhaoppinen ja ohitat keskeiset asiat eli et perustu raamattuun niin kuin tulisi. Rakennut vain omaan mielipiteeseesi asiasta.
        Raamatun siteerauksesi ei keskity aiheeseen ja ihmisen sielun kääntäminen vain "eläväksi olennoksi" ei seuraa alkukieltä. Ikävä kyllä.


      • Siirtynyt

        1 Moos 2:7 "Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu."

        Suomen 1992 vuoden käännöksen "elävä olento" on vain liberaaliteologista harhatukintaa joka ei perustu alkukieleen vaan liberaaliseen "oman pään" ajattelutulkintaan!


      • Exap
        alex.kasi kirjoitti:

        Sielu = elävä olento ..
        Raamatussakin kerrotaan, että myös eläimet ovat sieluja - miten selität asian ? Vai hyppäätkö vain niiden Raamatunkohtien yli jotka eivät sovi uskoosi?

        Siis oikeastaan kysyt : Miten ihminen voi saada elämänsä takaisin - jos tarkoitat kysymykselläsi että ihminen ITSE voisi ostaa elämänsä takaisin ilman Jumalaa - on se täysi mahdottomuus ..

        Kuolema = elämän loppu.
        Ja synnin palkka on Raamatun mukaan kuolema, eli elämän loppu (ei iankaikkinen elämä esimerkiksi helvetissä). Kaikki vajavainen katoaa ennemmin tai myöhemmin..

        Job 14:4
        Syntyisikö saastaisesta puhdasta? Ei yhden yhtäkään.

        Ps. 14:3
        Mutta kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvää on, ei yhden yhtäkään.

        Room. 3:12
        kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.

        Kysymys on siis siitä että VOIKO syntinen elää iankaikkisesti ja Raamatun vastaus on selvä : EI VOI.

        alex

        Sovelletaanpa hieman näitä väitteitäsi Raamatun tekstiin:
        "Sielu = elävä olento .."
        Miltäpä Matt 10:28 kuulostaisi ? "Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa ELÄVÄÄ OLENTOA"
        Alex, tulkintasi ko. sanasta on aivan järjetön.
        Entäpä : "Kuolema = elämän loppu" ?
        Kokeillaan vaikka Joh 8:51 "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä näe ELÄMÄN LOPPUA."
        Tai Joh 5:24 "Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt ELÄMÄN LOPUSTA elämään."
        Alex, ei tämä sinun Raamatuntulkintateoriasi nyt vaan oikein toimi. Mitäpä jos hyväksyisit vain suosiolla sen, että sielua ei ihminen voi tappaa, ja että kuolema on aina ero jostakin, muttei välttämättä fyysisen elämän loppu.


      • Exap kirjoitti:

        Sovelletaanpa hieman näitä väitteitäsi Raamatun tekstiin:
        "Sielu = elävä olento .."
        Miltäpä Matt 10:28 kuulostaisi ? "Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa ELÄVÄÄ OLENTOA"
        Alex, tulkintasi ko. sanasta on aivan järjetön.
        Entäpä : "Kuolema = elämän loppu" ?
        Kokeillaan vaikka Joh 8:51 "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä näe ELÄMÄN LOPPUA."
        Tai Joh 5:24 "Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt ELÄMÄN LOPUSTA elämään."
        Alex, ei tämä sinun Raamatuntulkintateoriasi nyt vaan oikein toimi. Mitäpä jos hyväksyisit vain suosiolla sen, että sielua ei ihminen voi tappaa, ja että kuolema on aina ero jostakin, muttei välttämättä fyysisen elämän loppu.

        Ai että ihan järjetön ? :))

        1. Moos. 2:7
        Ja Herra Jumala muovasi maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän henkäyksen. Näin ihmisestä tuli ELÄVÄ OLENTO.

        Ja tästä "elävästä olennosta" eli ihmisestä Raamattu sitten kertoo - jos se on mielestäsi järjetöntä niin sitten on - minusta se on ainoa looginen - ja myös ainoa raamatullinen näkemys ..

        alex


      • Siirtynyt
        alex.kasi kirjoitti:

        Ai että ihan järjetön ? :))

        1. Moos. 2:7
        Ja Herra Jumala muovasi maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän henkäyksen. Näin ihmisestä tuli ELÄVÄ OLENTO.

        Ja tästä "elävästä olennosta" eli ihmisestä Raamattu sitten kertoo - jos se on mielestäsi järjetöntä niin sitten on - minusta se on ainoa looginen - ja myös ainoa raamatullinen näkemys ..

        alex

        Raamatun alkukieli kertoo meille tässä kohden ihmisen sielusta chai·yim; le·ne·fesh eli "Elävä Sielu" eli ei siis vain mistään"elävästä olennosta" jota liberaalinen uusajattelu meille yrittää tässä väkisin 1992 käännöksessä "vääntää".

        Eli sinä nimimerkki alex.kasi seuraat adventistien lailla tätä liberaalista uusajattelua ja näin vääristät Jumalallisen suunnitelman ihmisten sielujen kohdalla!


    • Ja ei siinä vielä kaikki vaan

      1. Moos. 2:19
      Ja Herra Jumala muovasi maasta kaikki villieläimet ja kaikki taivaan linnut ja vei ne ihmisen luo nähdäkseen, minkä nimen hän kullekin antaisi. Ja jokainen ELÄVÄ OLENTO sai sen nimen, jolla ihminen sitä kutsui.

      1. Kor. 15:45
      Onkin kirjoitettu: "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli ELÄVÄ OLENTO." Mutta viimeisestä Aadamista tuli ELÄVÄKSI TEKEVÄ henki.

      ----
      Muta eihän teitä kuolemattomia tarvitse eläväksi tehdäkään - ainakaan omasta mielestänne. ;) .. meikäläisen on asia AIVAN toinen - minä kun olen kuoleman oma ilman Jumalaa ja lunastusta .. täysin ilman minkäänlaista mahdollisuutta iankaikkiseen elämään .. Minä tarvitsen Jeesuksen lunastusta voidakseni välttyä toiselta kuolemalta .. siis siltä josta ei lunastusta ole annettu .. kenellekään ..

      Että teitä ei mielestänne tarvitse lunastaa kuolemasta elämään .. se minua vähän kummastuttaa .. millä ihmeen konstilla te uskotte olevanne iankaikkisia .. vaikka sitten ilman Jumalaakin?? Se ei mahdu minun päähäni ?! ei sitten millään ..

      alex

      • Siirtynyt

        1 Moos 2:19 puhuu "elävistä olennoista" koska siinä on juuri kysymys siitä miksi Adam tulisi niitä nimittämään kaikki (kol: the whole, all/chayyah: living thing, animal) eli eläimet ja linnut eli apinaa apinaksi ja leijonaa leijonaksi ja kotkaa kotkaksi mutta lainaamasi 1 Kor 15:45 (1992) taas kertoo meille liberaalisesta uusajattelusta joka kääntää raamattua ja juutalaista ajattelua kieroon muuttamalla ihmisen sielun "eläväksi olennoksi"!


        Vertaa 1938 oikein 1 Kor 15:45 Niin on myös kirjoitettu: "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu"; viimeisestä Aadamista tuli eläväksitekevä henki.


      • Siirtynyt kirjoitti:

        1 Moos 2:19 puhuu "elävistä olennoista" koska siinä on juuri kysymys siitä miksi Adam tulisi niitä nimittämään kaikki (kol: the whole, all/chayyah: living thing, animal) eli eläimet ja linnut eli apinaa apinaksi ja leijonaa leijonaksi ja kotkaa kotkaksi mutta lainaamasi 1 Kor 15:45 (1992) taas kertoo meille liberaalisesta uusajattelusta joka kääntää raamattua ja juutalaista ajattelua kieroon muuttamalla ihmisen sielun "eläväksi olennoksi"!


        Vertaa 1938 oikein 1 Kor 15:45 Niin on myös kirjoitettu: "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu"; viimeisestä Aadamista tuli eläväksitekevä henki.

        Sielu = elävä elämä = elävä olento . Ja ei tässä ole mistään liberaalisesta katsannosta kyse vaan vaan Raamatusta ja sen sanomasta.

        Mitä lunastus tarkoittaa?
        Juu, että joku toinen (tässä tapauksessa Jeesus) otti osalleen jonkun toisen (siis syntisen) tekojen kaikki seuraukset.

        Sitä lunastus tarkoittaa.

        Mitä Raamattu sanoo synnin seurauksista ?
        Juu, että synnin palkka on kuolema.

        Siis - Jeesus joka lunasti syntisen - kuoli sen kuoleman joka muutoin olisi (on) ihmisen syntien seuraus. Jeesus kuoli syntisen puolesta jotta syntinen välttyisi kuolemalta.

        Minkälaiseksi ne jotka uskovat olevansa kuolemattomia ajattelevat lunastuksen ?
        Jos synnin palkka olisi (niinkuin he luulevat) ikuinen piina - kuka on siellä ikuisessa piinassa heidän sijastaan - Jeesus ei siellä ainakaan ole, siitä olen 100% varma - sellaista lunastusta ei Raamatussa ole.

        Lunastuksen täytyy olla täydellinen - se juuri tekee lunastuksesta uskottavan ja se on Raamatun mukaan täydellinen korvaus niiden synneistä jotka sen saavat - ottavat vastaan.

        Tosiasiassa Jeesus lunasti koko maailman ja siksi jokainen saa ylösnousemuksen - mutta vain ne jotka haluavat ottaa elämän vastaan sellaisena että se VOI säilyä iankaikkisesti voivat sen saada - Raamattu sanoo että iankaikkisen elämään menevät nousevat ensin .. kasvamaan ja tervehtymään .. sinä (seitsemäntenä) 1000:na vuotena jota viikkosapatti esikuvaa ja josta Imestyskirjassa kerrotaan, ja vasta sen ajan jälkeen nousevat muut. Näin se Raamatussa kerrotaan ..

        Kuinka tämän voi käsittää?
        Minä ajattelen näin - Raamatun tapahtumien aika on kokonaisuudessaan noin 7000 vuotta - (kaikki mitä Raamatussa kerrotaan tapahtuvaksi tapahtuu tänä aikana) ja sitä voi siten oikein hyvin verrata viikkoon jossa on seitsemän 1000 vuotuista päivää, joista viimeinen päivä on se 1000:nen vuoden aika (eli Herran sapatti) jolloin Jeesus on sapatin herra ja johdattaa omansa perille siihen Jumalan täydellisyyteen missä ainoastaan on iankaikkinen elämä.

        Minä en usko että iankaikkinen elämä olisi mikään aikatemppu - minulle se on todellisuutta ja esimerkiksi seuraus siitä kuinka elämä eletään ja missä ..

        Paavali kirjoitti kuolemasta, Kristuksen kuolleista noususta ja tästä 1000 vuotisesta ajasta 1. Kor. 15:20 => oikein valaisevasti :

        Mutta nytpä Kristus on noussut kuolleista, esikoisena kuoloon nukkuneista.
        Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta.
        Sillä niinkuin KAIKKI kuolevat Aadamissa, niin myös KAIKKI tehdään eläviksi Kristuksessa, mutta jokainen vuorollaan:
        esikoisena Kristus,
        sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan; (Ilm. 20:3)
        sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.
        Sillä hänen pitää hallitseman "SIIHEN ASTI", kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle".
        Vihollisista VIIMEISENÄ kukistetaan kuolema.
        Sillä: "kaikki hän (Isä) on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän (Isä) sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa. (Siis Isä itse)
        Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen (Isän) valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala (Jumalan tahto) olisi kaikki kaikissa.
        ---
        Kehottaisin lukemaan tämän Paavalin kirjoituksen .. ja mieluiten ilman omia ennakko käsityksiä ..

        alex


      • Siirtynyt
        alex.kasi kirjoitti:

        Sielu = elävä elämä = elävä olento . Ja ei tässä ole mistään liberaalisesta katsannosta kyse vaan vaan Raamatusta ja sen sanomasta.

        Mitä lunastus tarkoittaa?
        Juu, että joku toinen (tässä tapauksessa Jeesus) otti osalleen jonkun toisen (siis syntisen) tekojen kaikki seuraukset.

        Sitä lunastus tarkoittaa.

        Mitä Raamattu sanoo synnin seurauksista ?
        Juu, että synnin palkka on kuolema.

        Siis - Jeesus joka lunasti syntisen - kuoli sen kuoleman joka muutoin olisi (on) ihmisen syntien seuraus. Jeesus kuoli syntisen puolesta jotta syntinen välttyisi kuolemalta.

        Minkälaiseksi ne jotka uskovat olevansa kuolemattomia ajattelevat lunastuksen ?
        Jos synnin palkka olisi (niinkuin he luulevat) ikuinen piina - kuka on siellä ikuisessa piinassa heidän sijastaan - Jeesus ei siellä ainakaan ole, siitä olen 100% varma - sellaista lunastusta ei Raamatussa ole.

        Lunastuksen täytyy olla täydellinen - se juuri tekee lunastuksesta uskottavan ja se on Raamatun mukaan täydellinen korvaus niiden synneistä jotka sen saavat - ottavat vastaan.

        Tosiasiassa Jeesus lunasti koko maailman ja siksi jokainen saa ylösnousemuksen - mutta vain ne jotka haluavat ottaa elämän vastaan sellaisena että se VOI säilyä iankaikkisesti voivat sen saada - Raamattu sanoo että iankaikkisen elämään menevät nousevat ensin .. kasvamaan ja tervehtymään .. sinä (seitsemäntenä) 1000:na vuotena jota viikkosapatti esikuvaa ja josta Imestyskirjassa kerrotaan, ja vasta sen ajan jälkeen nousevat muut. Näin se Raamatussa kerrotaan ..

        Kuinka tämän voi käsittää?
        Minä ajattelen näin - Raamatun tapahtumien aika on kokonaisuudessaan noin 7000 vuotta - (kaikki mitä Raamatussa kerrotaan tapahtuvaksi tapahtuu tänä aikana) ja sitä voi siten oikein hyvin verrata viikkoon jossa on seitsemän 1000 vuotuista päivää, joista viimeinen päivä on se 1000:nen vuoden aika (eli Herran sapatti) jolloin Jeesus on sapatin herra ja johdattaa omansa perille siihen Jumalan täydellisyyteen missä ainoastaan on iankaikkinen elämä.

        Minä en usko että iankaikkinen elämä olisi mikään aikatemppu - minulle se on todellisuutta ja esimerkiksi seuraus siitä kuinka elämä eletään ja missä ..

        Paavali kirjoitti kuolemasta, Kristuksen kuolleista noususta ja tästä 1000 vuotisesta ajasta 1. Kor. 15:20 => oikein valaisevasti :

        Mutta nytpä Kristus on noussut kuolleista, esikoisena kuoloon nukkuneista.
        Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta.
        Sillä niinkuin KAIKKI kuolevat Aadamissa, niin myös KAIKKI tehdään eläviksi Kristuksessa, mutta jokainen vuorollaan:
        esikoisena Kristus,
        sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan; (Ilm. 20:3)
        sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.
        Sillä hänen pitää hallitseman "SIIHEN ASTI", kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle".
        Vihollisista VIIMEISENÄ kukistetaan kuolema.
        Sillä: "kaikki hän (Isä) on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän (Isä) sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa. (Siis Isä itse)
        Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen (Isän) valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala (Jumalan tahto) olisi kaikki kaikissa.
        ---
        Kehottaisin lukemaan tämän Paavalin kirjoituksen .. ja mieluiten ilman omia ennakko käsityksiä ..

        alex

        Oletko sinä siirtynyt kuolemasta elämään ? (Joh 5:24)


      • Siirtynyt

        " Mitä hyödyttää ihmistä, jos hän voittaa omakseen koko maailman mutta menettää sielunsa? Millä ihminen voi ostaa sielunsa takaisin? (Matt 16.26)


      • Siirtynyt
        Siirtynyt kirjoitti:

        " Mitä hyödyttää ihmistä, jos hän voittaa omakseen koko maailman mutta menettää sielunsa? Millä ihminen voi ostaa sielunsa takaisin? (Matt 16.26)

        Miten siis ihminen eläessään menettää sinun mukaan "elävän olennonsa" ja miten ihminen ostaa "elävän olennonsa" takaisin ?


      • Siirtynyt kirjoitti:

        Oletko sinä siirtynyt kuolemasta elämään ? (Joh 5:24)

        Se on täysin Jumalan kädessä missä minä olen .. ei minun tarvitse sitä murehtia ..

        alex


      • Siirtynyt kirjoitti:

        Miten siis ihminen eläessään menettää sinun mukaan "elävän olennonsa" ja miten ihminen ostaa "elävän olennonsa" takaisin ?

        Ihminen kuolee koska ihmisellä/ssä ei ole elämään tarvittavia edellytyksiä - tämä on kai ihan selvä asia .. Jokainen meistä on kuitenkin Jumalan MUISTISSA ja Raamatun Jumala lupaakin jokaiselle ylösnousemuksen kuolleista - kuolleet HERÄTETÄÄN .. ensin ne jotka haluavat Jeesuksen avulla oppia elämään siten, että heidän elämänsä VOI säilyä ja sitten ne jotka eivät halua elää siten että iankaikkinen elämä tulisi heillekin mahdolliseksi (se on eivät halua elää Jumalan tahdossa - mikä taas tarkoittaa elämää ilman minkäänlaista sitä tuhoavaa syntiä. )

        Se elämä mikä meissä nyt on on kaikin puolin (ruumiillisesti ja hengellisesti) vajavaista ja siksi se ei voi säilyä - vaan jokainen meistä kuolee. Ensimmäisessä ylösnousemuksessa nousevat saavat Jumalan lapsen aseman ja parantua syntiensä tuottamista hengellisitä vaurioista. Sillä lasta ohjataan ei rangaista. Toisessa ylösnousemuksessa nousseet eivät halua lapsen asemaa ja siksi heillä ei ole mahdollisuutta parantua - sillä ihmisen omat kyvyt eivät siihen riitä.

        Lue esimerkiksi 1. Kor. 15:20 > 28

        alex


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3195
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

      Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      27
      2243
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

      Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1829
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

      Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      25
      1677
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

      Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1391
    6. Miten hetki

      Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1351
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

      Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1256
    8. Mitä, kuka, hä .....

      Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1230
    9. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1167
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

      miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      63
      1147
    Aihe