Vanholillislestadiolainen kaste

Pikkuesikoinen

Seuraavalla sivulla voimme lukea miten vanhollislestadiolaiset suhtautuvat kasteeseen:

http://rauhanyhdistys.fi/fi/nain-me-uskomme/usko-ja-opetus/

Siinä lukee: "KASTE on hyvän omantunnon liitto Jumalan kanssa. Uskon lahjan omistava ihminen otetaan siinä seurakunnan hoitoon. Kasteen armosta langennut voi saada uskon lahjan takaisin parannuksen kautta."

Jos lapsi ei saa synnit anteeksi kasteessa, miten voi olla mahdollista että "Kasteen armosta langennut voi saada uskon lahjan takaisin parannuksen kautta."?

63

224

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helluntailaiselle

>>>Jos lapsi ei saa synnit anteeksi kasteessa, miten voi olla mahdollista että "Kasteen armosta langennut voi saada uskon lahjan takaisin parannuksen kautta."?>>>

Ompa sairas kysymys - täysin epälooginen joka sisältää myös oletuksia.

• ketähellaritkinostaa

Sairaampi on tuo helluntailainen rikollinen joka tunkee itsensä vastaamaan, vaikka otsikon kysymys oli selvästi vanhoillislrstadiolaisille heidän kasteesta.

Tyhmää vastata helluntailaisten tavasta.

• 141

Kaste on hyvän omantunnon pyytämistä. Parannusta tarvitsee jokainen. Tulee olla Jeesuksen opeille kuuliainen. Armon saa puhdassydäminen, nöyrä ja vääriä tekojaan katuva, kun pyytää anteeksi Herralta Jeesukselta. Eli jatkuva yhteys ylös.
      Paavalikin kehoitti rukoilemaan lakkaamatta eli olla hengessä rukouksessa hetkestä toiseen.
      Armo on Jeesuksen vuodatetussa veressä.
      Kaste oli alkujaan Jordanissa upotuksena. Toinen tapa oli vedellä valelu ja kolmas tapa pirskotus. Eri tavat johtuivat veden määrästä, aina sitä ei ollut paljoa. Meille on talven kylmistä johtuen tullut se kolmas tapa. Pääasia on opettaa lapset kristinuskoon. Moni luopuu näistä varhain. Jumalan henki etsii kadonneita lampaitaan. Joku ottaa armon vastaan, monet eivät.
      Armosta olemme pelastetut, emme tekojemme kautta, ettei kukaan kerskaisi. Usko on lahja.

• Uudessa Testamentissa on useita kohtia, (mm Hebr. 4 ja 6 luku), jossa kerrotaan selvästi, ettei uskoa Jeesukseen saa takaisin.

Matt 3; 10 Kirves on jo pantu puun juurelle. Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, kaadetaan ja heitetään tuleen

Tämä kertoo siitä, oli kuinka uskova tahansa, ja palaa takaisin tielle, jossa ei seuraa Jeesusta, Hänet leikataan irti ja tuleen heitetään.

Paluuta ei ole.
      Hebr 6;
      4 Mahdotontahan on auttaa niitä, jotka kerran ovat päässeet valoon, maistaneet taivaan lahjaa (elävää uskoa Jeesuksessa) ja tulleet osallisiksi Pyhästä Hengestä,
      5 nauttineet Jumalan hyvää sanaa ja kokeneet tulevan maailman voimia
      6 mutta luopuneet uskostaan. Ei heitä voi toistamiseen johdattaa kääntymykseen -- niitä, jotka nyt itse ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja nostavat hänet kaikkien pilkattavaksi!

Myös tässä, joka on saanut maistaa Taivaan lahjaa, ja luopuneet siitä, Ei heitä TOISTAMISEEN VOI JOHTAA kääntymykseen.

Ns lestadiolaisten palaamisen armoa ei ole olemassa, jäsenyyttä voi hakea, mutta pelastus on mennyt.

Myös Paavali kirjoitti Korinttiin useita avartavia kohtia.

Mihinkään kasteiden, tai SRK;n armoihin ei voi palata, muuten kun mieliski, mutta Jeesus ei pelastusta suo heille, jotka ovat kerran käyneet maailmassa.

Kes.

• 9.4-9

Kesitas

27.9.2014 10:31

Sitaatteja:

"Jo otetaan esim Oulun alue, muualla sitä ei esiinnyt, kun teillä ja tapahtumia on satoja, ellei jo tuhatkin." (hänen mukaan muualla /(voi ymmärtää myös "muilla ihmisillä"/) ei esiinny pedofiliaa)

"Kukaan muu tähän ei pysty, kun te, asia joka oli minun nuoruudessa jotenkin itsestään selvyys." (muut ei pysty vastaavaan pf, ja hänen nuoruudessa pf oli itsestäänselvyys)

"Mutta kun et ole VL, et ehkä ole joutunut raiskatuksi" (arvio vastakirjoittajasta)

Kesitas 17.9.2014 20:22 1

>>"Täältä löytyy VESTADIOLISEN OIKUS Oulussa.. Veikko Vihelä raiskasi ja hyväksikäytti 14 lasta? Mitkä oikeus Hänellä on Suomen Oikeudessa, 70 pv ehtoollista?" (Kesitas Henna Oikariselle).**

**Näinhän se VL mafia toimii? eikö vaan.

He pelastivat omansa?

Muualla jo neljän lapsen jutusta tulee ”penaltia” useampi vuosi.

Näin toimii SRK kristillisyys.

Eihän siinä tule kun 5 pv yhtä kohti.

Halpaa se on jatkaa Vihelän hippalointia*

Kesitas kirjoitti toukokuussa 2013:

""Kaikesta näkee, että mielesi on saastainen.

Näet kaikessa vain seksuaalisuutta.

Sairastat ilmeisesti samaa addiktiota, kun valtaosa koko VL liikkeen isistä, jotka raiskaavat kesäisesti pukeutuneita ala- ikäisiä lapsiaan

Tuleeko ruumiita ennen kuin yhteiskunta herää?

En näe tasoeroa mainitun lääkärin kirjoituksen ja toisaalta tällä palstalla vellovan "keskustelun" välillä.

http://m.suomi24.fi/node/10233527

Uutta pukkaa:

Kesitas

tänään 19:15

Vai vähättelet pedofiliaa?

Mikään "uskonnollinen" järjestö ei vedä teille mitään vertaa, niin järjestelmällistä menetelmänne lasten nainneissa oli ja on osin vieläkin Pohjois- Suomessa

Kesitas

Sitaatteja:

"Jo otetaan esim Oulun alue, muualla sitä ei esiinnyt, kun teillä ja tapahtumia on satoja, ellei jo tuhatkin." (hänen mukaan muualla /(voi ymmärtää myös "muilla ihmisillä"/) ei esiinny pedofiliaa)

"Kukaan muu tähän ei pysty, kun te, asia joka oli minun nuoruudessa jotenkin itsestään selvyys." (muut ei pysty vastaavaan pf, ja hänen nuoruudessa pf oli itsestäänselvyys)

"Mutta kun et ole VL, et ehkä ole joutunut raiskatuksi" (arvio vastakirjoittajasta)

>>"Täältä löytyy VESTADIOLISEN OIKUS Oulussa.. Veikko Vihelä raiskasi ja hyväksikäytti 14 lasta? Mitkä oikeus Hänellä on Suomen Oikeudessa, 70 pv ehtoollista?" (Kesitas Henna Oikariselle).**

He pelastivat omansa?

Sairastat ilmeisesti samaa addiktiota, kun valtaosa koko VL liikkeen isistä, jotka raiskaavat kesäisesti pukeutuneita ala- ikäisiä lapsiaan

En näe tasoeroa mainitun lääkärin kirjoituksen ja toisaalta tällä palstalla vellovan "keskustelun" välillä.

Uutta pukkaa:

Kesitas

Mikään "uskonnollinen" järjestö ei vedä teille mitään vertaa, niin järjestelmällistä menetelmänne lasten nainneissa oli ja on osin vieläkin Pohjois- Suomessa

Näytä lisää

Mutta onhan helluntailaisella meriittejä:

http://keskustelu.suomi24.fi/t/13996167/potilas-on-ilkosillaan

Kommentoi lainaten

Ilmianna

Jaa

OnkoKuvaaKlovnista

14.1.2016 22:39

potilaskupotilas kirjoitti:

Näytä lisää

Kesitas

24.11.2015 17:38

Kepulainen Pääministeri on kaiken pahan alkuunpania ja Valtuustossa lestadiolais- keput ajoivat tilojen vuokraamista, pystyssä taputtaen, sopulit olivat jo omaksuneet asian ja heillehän raiskaus on arkipäivää

• 9.4-9

Kesitas

Sitaatteja:

He pelastivat omansa?

Uutta pukkaa:

Kesitas

Kesitas

Sitaatteja:

He pelastivat omansa?

Uutta pukkaa:

Kesitas

Näytä lisää

Näytä lisää

Kesitas

Kepulainen Pääministeri on kaiken pahan alkuunpania ja Valtuustossa lestadiolais- keput ajoivat tilojen vuokraamista, pystyssä taputtaen, sopulit olivat jo omaksuneet asian ja heillehän raiskaus on arkipäivää

• 9.4-9

Kesitas
        Sitaatteja:

He pelastivat omansa?

Uutta pukkaa:

Kesitas

Kesitas

Sitaatteja:

He pelastivat omansa?

Uutta pukkaa:

Kesitas

Kesitas

• 123_44

Mistä olet karannut, mikä on vastauksesi?

• 746

Kesitas yrittää torjua pelastuksen uskostaan luopuneelta ja väittää, ettei tällaisella ihmisellä ole palaamisen mahdollisuutta. Kovin on lakihenkistä harhaista Raamatun tulkintaa. Jeesus itse opetti:
        Luuk.15:12 Ja nuorempi heistä sanoi isälleen: 'Isä, anna minulle se osa tavaroista, mikä minulle on tuleva'. Niin hän jakoi heille omaisuutensa.
        13 Eikä kulunut montakaan päivää, niin nuorempi poika kokosi kaiken omansa ja matkusti pois kaukaiseen maahan; ja siellä hän hävitti tavaransa eläen irstaasti.
        14 Mutta kun hän oli kaikki tuhlannut, tuli kova nälkä koko siihen maahan, ja hän alkoi kärsiä puutetta.
        15 Ja hän meni ja yhtyi erääseen sen maan kansalaiseen, ja tämä lähetti hänet tiluksilleen kaitsemaan sikoja.
        16 Ja hän halusi täyttää vatsansa niillä palkohedelmillä, joita siat söivät, mutta niitäkään ei kukaan hänelle antanut.
        17 Niin hän meni itseensä ja sanoi: 'Kuinka monella minun isäni palkkalaisella on yltäkyllin leipää, mutta minä kuolen täällä nälkään!
        18 Minä nousen ja menen isäni tykö ja sanon hänelle: Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinun edessäsi
        19 enkä enää ansaitse, että minua sinun pojaksesi kutsutaan; tee minut yhdeksi palkkalaisistasi.'
        20 Ja hän nousi ja meni isänsä tykö. Mutta kun hän vielä oli kaukana, näki hänen isänsä hänet ja armahti häntä, juoksi häntä vastaan ja lankesi hänen kaulaansa ja suuteli häntä hellästi.
        21 Mutta poika sanoi hänelle: 'Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinun edessäsi enkä enää ansaitse, että minua sinun pojaksesi kutsutaan'.
        22 Silloin isä sanoi palvelijoilleen: 'Tuokaa pian parhaat vaatteet ja pukekaa hänet niihin, ja pankaa sormus hänen sormeensa ja kengät hänen jalkaansa;
        23 ja noutakaa syötetty vasikka ja teurastakaa. Ja syökäämme ja pitäkäämme iloa,
        24 sillä tämä minun poikani oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt.' Ja he rupesivat iloa pitämään.
        Tässä on sitä palaamisen armoa.

• 746 kirjoitti:

Kesitas yrittää torjua pelastuksen uskostaan luopuneelta ja väittää, ettei tällaisella ihmisellä ole palaamisen mahdollisuutta. Kovin on lakihenkistä harhaista Raamatun tulkintaa. Jeesus itse opetti:
        Luuk.15:12 Ja nuorempi heistä sanoi isälleen: 'Isä, anna minulle se osa tavaroista, mikä minulle on tuleva'. Niin hän jakoi heille omaisuutensa.
        13 Eikä kulunut montakaan päivää, niin nuorempi poika kokosi kaiken omansa ja matkusti pois kaukaiseen maahan; ja siellä hän hävitti tavaransa eläen irstaasti.
        14 Mutta kun hän oli kaikki tuhlannut, tuli kova nälkä koko siihen maahan, ja hän alkoi kärsiä puutetta.
        15 Ja hän meni ja yhtyi erääseen sen maan kansalaiseen, ja tämä lähetti hänet tiluksilleen kaitsemaan sikoja.
        16 Ja hän halusi täyttää vatsansa niillä palkohedelmillä, joita siat söivät, mutta niitäkään ei kukaan hänelle antanut.
        17 Niin hän meni itseensä ja sanoi: 'Kuinka monella minun isäni palkkalaisella on yltäkyllin leipää, mutta minä kuolen täällä nälkään!
        18 Minä nousen ja menen isäni tykö ja sanon hänelle: Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinun edessäsi
        19 enkä enää ansaitse, että minua sinun pojaksesi kutsutaan; tee minut yhdeksi palkkalaisistasi.'
        20 Ja hän nousi ja meni isänsä tykö. Mutta kun hän vielä oli kaukana, näki hänen isänsä hänet ja armahti häntä, juoksi häntä vastaan ja lankesi hänen kaulaansa ja suuteli häntä hellästi.
        21 Mutta poika sanoi hänelle: 'Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinun edessäsi enkä enää ansaitse, että minua sinun pojaksesi kutsutaan'.
        22 Silloin isä sanoi palvelijoilleen: 'Tuokaa pian parhaat vaatteet ja pukekaa hänet niihin, ja pankaa sormus hänen sormeensa ja kengät hänen jalkaansa;
        23 ja noutakaa syötetty vasikka ja teurastakaa. Ja syökäämme ja pitäkäämme iloa,
        24 sillä tämä minun poikani oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt.' Ja he rupesivat iloa pitämään.
        Tässä on sitä palaamisen armoa.

Panet vertuksen (joka on kirjoiettu juutalaislle) 1. kpl. sekeän sanan joita löytyy yli 10 edelle.

Jos oska, joka on kuivunut, heiteään tuleen, eikö se pala?

Hankala on palaneen ihmisen saada "sitä palaamisen armoa", joka on pelkkää lööperiä.

Ei se esinny Raamatussa, ainoastaan lahkoramatussanne.

Kes.

• 746

Sinähän luet Raamattua kuin piru oman "tarpeen" mukaan.

• leikitkövaioletkotyhmä
        Kesitas kirjoitti:

Panet vertuksen (joka on kirjoiettu juutalaislle) 1. kpl. sekeän sanan joita löytyy yli 10 edelle.

Hankala on palaneen ihmisen saada "sitä palaamisen armoa", joka on pelkkää lööperiä.

Kes.

Kiihko tuottaa kirjoitusvirheitä, joita löytyy 1. riviltä jo 4 kpl. Relaa vähän ja mieti ketä varten Raamattuun kirjoitettu Jumalan sana on? Tuhlaajapoika vertaus on kirjoitettu niin juutalaisille kuin kreikkalaisille.

• leikitkövaioletkotyhmä kirjoitti:

Kiihko tuottaa kirjoitusvirheitä, joita löytyy 1. riviltä jo 4 kpl. Relaa vähän ja mieti ketä varten Raamattuun kirjoitettu Jumalan sana on? Tuhlaajapoika vertaus on kirjoitettu niin juutalaisille kuin kreikkalaisille.

Jos minä teen virheitä kirjoittamalla, mutta annan Sinulle tonnin, (tuhat euroa) jos osoitat, että se on kirjoitettu muille paitsi meille, juutalaisille.

On hyvä, että korjaat kirjoitusvirheet, mutta Hermeneutiikka on Sinulle täysin "hebreaa".

• tuhlaajan_armo
        Kesitas kirjoitti:

Kes.

Jaakobin kirjeessä sanotaan mm.näin.
        "Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja hänet joku palauttaa,
        20. niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden."
        Joten kyllä eksynyt(uskosta luopunut)voi palata,nimenomaan kasteen armoliittoon,eli uskovaiseksi.
        Näin on myös ilmestyskirjassa,ja monessa muussakin raamatun kohdassa.

• leikitkövaioletkotyhmä
        Kesitas kirjoitti:

Jos minä teen virheitä kirjoittamalla, mutta annan Sinulle tonnin, (tuhat euroa) jos osoitat, että se on kirjoitettu muille paitsi meille, juutalaisille.

On hyvä, että korjaat kirjoitusvirheet, mutta Hermeneutiikka on Sinulle täysin "hebreaa".

Room.15:4 Sillä kaikki, mikä ennen on kirjoitettu, on kirjoitettu meille opiksi, että meillä kärsivällisyyden ja Raamatun lohdutuksen kautta olisi toivo.
        Tässä sulle hermeneutiikkaa.

• tuhlaajan_armo kirjoitti:

Jaakobin kirjeessä sanotaan mm.näin.
        "Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja hänet joku palauttaa,
        20. niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden."
        Joten kyllä eksynyt(uskosta luopunut)voi palata,nimenomaan kasteen armoliittoon,eli uskovaiseksi.
        Näin on myös ilmestyskirjassa,ja monessa muussakin raamatun kohdassa.

Missään Raamatussa ei ole sanaakaan "kasteen armoliitosta".

Pain se mieleesi.

Kes.

• leikitkövaioletkotyhmä kirjoitti:

Room.15:4 Sillä kaikki, mikä ennen on kirjoitettu, on kirjoitettu meille opiksi, että meillä kärsivällisyyden ja Raamatun lohdutuksen kautta olisi toivo.
        Tässä sulle hermeneutiikkaa.

Eikö nuo kirjoittamani kohdat ole totta?

Kopioin sen Raamatusta ja panen aiheesta lisää, jos haluat.

• tuhlaajan_armo
        Kesitas kirjoitti:

Pain se mieleesi.

Kes.

1.Piet.3:21 Se nyt meitäkin kasteessa autuaaksi tekee, joka sitä aavisti (ei että lihan saastaisuudet pannaan pois, vaan että se on hyvän omantunnon liitto Jumalan tykönä) Jesuksen Kristuksen ylösnousemisen kautta,

• etsivä-xx
        Kesitas kirjoitti:

Pain se mieleesi.

Kes.

1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus, [Ef. 5:26; Hepr. 10:22]

Kasteeseen liittyy siis liitto. Liiton perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.
        Silläkö ei ole mitään tekemistä armon kanssa? Lauseen alussahan sanotaan "teidät pelastaa".

• Niin sanotaan, mutta sanotaan tarkasti luettuna;NYT PELASTAA siis kaste.

Eilen, tai vaikka viikkoa aikaisemmin ei pelastanut, sillä kaste pelastaa vain Kristukseen uskovat.

Kaste ei pelasta koskaan ennen tunnustattua uskoa.

Mutta Sinäkin, mainitseko missä se Raamatussa esiityy; Kasteen armolliito?

Kannattaa pysyä Jumalan Sanassa.

Kes.

• Muuten xx, oliko ne mainistemani muutamat UT;n kohdat, jossa sanotaan "tahallisesti Kristuksesta kuopuneilla" vapaana käännöksenä sitten vain turhaa puhetta, esiityyhän se 5 eri kirjoituksessa.

Näin se vaan on.

Hankala on palvella Jeesusta jos on risujen mukaan heitetty ja poltettu, pois Kristus rungosta.

Näin Jeesus sen itse sanoi.

Vai auttaako se pakanallinen mantra "palaamisen armo"?

Kes.

• IsäNitro
        Kesitas kirjoitti:

Muuten xx, oliko ne mainistemani muutamat UT;n kohdat, jossa sanotaan "tahallisesti Kristuksesta kuopuneilla" vapaana käännöksenä sitten vain turhaa puhetta, esiityyhän se 5 eri kirjoituksessa.

Näin se vaan on.

Hankala on palvella Jeesusta jos on risujen mukaan heitetty ja poltettu, pois Kristus rungosta.

Kes.

Tässä lisää

• etsivä-xx
        Kesitas kirjoitti:

Muuten xx, oliko ne mainistemani muutamat UT;n kohdat, jossa sanotaan "tahallisesti Kristuksesta kuopuneilla" vapaana käännöksenä sitten vain turhaa puhetta, esiityyhän se 5 eri kirjoituksessa.

Näin se vaan on.

Kes.

Uuden tetamentin vertausksia ei voi jakaa sellaisiin, jotka on tarkoitettu juutalaisille ja mitkä on tarkoitettu pakanakristityille, koska ennen Paavalin ja Pietarin lähetysmatkoja ei ollut sellaista kuulijakuntaa, jolle Jeesus itsekään olisi kiertänyt saarnaamassa. Jeesus on todennut omasta tehtävästään:
        Matt. 15:24
        Mutta Jeesus vastasi: "Ei minua ole lähetetty muita kuin Israelin kansan kadonneita lampaita varten." [Matt. 10:6 ]

Siitä huolimatta Abrahamin jälkeläiset ovat kaikista kansoista ja lähetyskäsky koskee muitakin kuin Israelin kadonneita lampaita. Ei siis voi ajatella että tuhlaajapoika-vertaus koskisi vain juutalaisia.
        Yksi vakava esimerkki on itse Pietari, joka kolmasti kielsi Jeesuksen. Silti Jeesus kuoltuaan sanoi hänelle "kaitse minun lampaitani". Minusta Raamatussa nimenomaan on pohjavireenä inhimillisen ihmisen hyväksyminen. Samoin kävi Emmauksen tien kulkijoille, jotka eivät uskoneet eli olivat epäuskon tilassa Jeesuksen tullessa. Uskon loppuminen ei merkitse sitä, että ei voisi palata. Poikkeus on Pyhän Hengen pilkka, synti johon fariseukset syyllistyivät, niin syvä paatumus, että siitä ei voi pelastua.

• etsivä-xx

Kes kirjoittaa "Hankala on palvella Jeesusta jos on risujen mukaan heitetty ja poltettu, pois Kristus rungosta."

Raamatun mukaan tulee viskataan vasta viimeisellä tuomiolla, ei tämän maallisen vaelluksemme aikana. Sitä selkeästi kielletään ihmistäkin tekemästä että kaloja perkaisi tai jyviä erottelisi. Se on toisen erehtymättömän tuomarin tehtävä. Vielä voisit lukea ilmestyskirjoista mitä seurakuntien paimenille sanotaan. Kylmenneestä uskostakin siinä tekstissä on asiaa.
        "Minä tiedän sinun tekosi. Sinä olet elävien kirjoissa, mutta sinä olet kuollut. Herää ja vahvista sitä, mikä vielä on jäljellä, sitä, mikä jo oli kuolemaisillaan. Olen havainnut, että tekosi eivät täytä minun Jumalani vaatimusta. Muista, kuinka kuulit sanan ja otit sen vastaan, tarkkaa sitä ja tee parannus. Ellet ole hereillä, minä tulen kuin varas, yllätän sinut hetkellä, jota et aavista.

• lääkäriJaPotilas
        etsivä-xx kirjoitti:

Kes kirjoittaa "Hankala on palvella Jeesusta jos on risujen mukaan heitetty ja poltettu, pois Kristus rungosta."

Raamatun mukaan tulee viskataan vasta viimeisellä tuomiolla, ei tämän maallisen vaelluksemme aikana. Sitä selkeästi kielletään ihmistäkin tekemästä että kaloja perkaisi tai jyviä erottelisi. Se on toisen erehtymättömän tuomarin tehtävä. Vielä voisit lukea ilmestyskirjoista mitä seurakuntien paimenille sanotaan. Kylmenneestä uskostakin siinä tekstissä on asiaa.
        "Minä tiedän sinun tekosi. Sinä olet elävien kirjoissa, mutta sinä olet kuollut. Herää ja vahvista sitä, mikä vielä on jäljellä, sitä, mikä jo oli kuolemaisillaan. Olen havainnut, että tekosi eivät täytä minun Jumalani vaatimusta. Muista, kuinka kuulit sanan ja otit sen vastaan, tarkkaa sitä ja tee parannus. Ellet ole hereillä, minä tulen kuin varas, yllätän sinut hetkellä, jota et aavista.

Niin mutta jos se poltti risujen mukana potilaansa vaatteetkin ja ovat sen jälkeen molemmat loppuiän ilkosilllaan?

Tässä lisää

• kesillesl
        Kesitas kirjoitti:

Näin se vaan on.

Kes.

හිතෝ. 13:16
        නිපුණතා වැඩ බලන සෑම දූරදර්ශී මිනිසා, නමුත් පිස්සුවක් ව්යාප්ත කිරීමට මෝඩයෙක්.
        hitō. 13:16
        nipuṇatā væḍa balana sǣma dūradarśī minisā , namut pissuvak vyāpta kirīmaṭa mōḍayek .

• etsivä-xx kirjoitti:

Uuden tetamentin vertausksia ei voi jakaa sellaisiin, jotka on tarkoitettu juutalaisille ja mitkä on tarkoitettu pakanakristityille, koska ennen Paavalin ja Pietarin lähetysmatkoja ei ollut sellaista kuulijakuntaa, jolle Jeesus itsekään olisi kiertänyt saarnaamassa. Jeesus on todennut omasta tehtävästään:
        Matt. 15:24
        Mutta Jeesus vastasi: "Ei minua ole lähetetty muita kuin Israelin kansan kadonneita lampaita varten." [Matt. 10:6 ]

Siitä huolimatta Abrahamin jälkeläiset ovat kaikista kansoista ja lähetyskäsky koskee muitakin kuin Israelin kadonneita lampaita. Ei siis voi ajatella että tuhlaajapoika-vertaus koskisi vain juutalaisia.
        Yksi vakava esimerkki on itse Pietari, joka kolmasti kielsi Jeesuksen. Silti Jeesus kuoltuaan sanoi hänelle "kaitse minun lampaitani". Minusta Raamatussa nimenomaan on pohjavireenä inhimillisen ihmisen hyväksyminen. Samoin kävi Emmauksen tien kulkijoille, jotka eivät uskoneet eli olivat epäuskon tilassa Jeesuksen tullessa. Uskon loppuminen ei merkitse sitä, että ei voisi palata. Poikkeus on Pyhän Hengen pilkka, synti johon fariseukset syyllistyivät, niin syvä paatumus, että siitä ei voi pelastua.

Vain Jeesus kertoi asioista, joiden piti jatkua suvussa polvesta polveen ja ne tärkeimmät Hän kertoi juutalaisille.
        Kenellekään muulle Hän ei kertonut yhtään vertausta henkilökohtaiseksi.
        Se on meidän kulttuurimme yksi helmistä, ja olen elänyt sen myötä.
        Se mistä lähti koko Vertausjuttu tässä ketjussa oli tuhlaajapoika.
        Sen sanomaa ei monikaan ymmärrä.
        Suurin sanoma on ottaa perintö, ennen perinnönomistajan kuolemaa.
        Se johti aina kivitykseen. Mutta kun sitä ei juuri tapahtunut sen tabumaisuuden vuoksi, ei yhtään kirjoitusta siitä ole juutalaisten ortodoksien osalta julkaistu.
        Vain ani harva teologi edes tietää, mikä se sanoma on. Jos tietää, he ovat asuneet maassa, tai ovat osa heimoa.
        Vertaus on aivan eri, mitä lähetys ja Jeesuksen elämän määrittely.
        Jeesus on Jumalana oikeassa kun Hän sanoo epäilijöille Matteuksessa, joka on kirjoitettu Juutalaiselle ( vain Luukas koko maailmalle), Hän tuli vain omiaan varten.
        Nykyään omia on kaikki uudestisyntyneet Pyhät, jotka ovat voittaneet.
        Abrahamin jälkeläisiä on vain Hänen jälkeläisensä, mutta Jeesuksen vastaanottaneet uudestisyntyneet ovat aivan yhtä Pyhiä nyt, mitä Juuda ja Israel.
        He nimittäin eivät VIELÄ ole ottaneet kovinkaan innolla Jeesusta kaikkivaltiaana vastaan.
        Peite kuitenkin poistetaan Jumalan toimesta ja koko Israel pelastuu, näin kertoo Ilmestys.
        Olet siinä oikeassa, että on hyvä ottaa myös oppia kaikkien ihmisten tästäkin vertauksesta.
        Pietari lakesi, ei poikennut pois Jeesuksen seuraamisesta.
        Heillä on mahdollisuus palata, kuten tuhlaajapojallakin.
        Johannes kertoo
        Joh. 10:16
        Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minunääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen

Jeesus on meille heikoille ihmislle, jotka horjumme ainoa todellinen ymmärtäjä ja pelastaja.
        On aivan eriä lähteä kulkemaan pois- poikennutta tietä, mitä Israel teki matkalla luvattuun maahan, harhailtiin ja kieltäydyttiin seuraamasta Jumalaa, ja katso, VAIN KAKSI alkuperäistä pääsi perille.
        Heidät karsittiin pois Israelista ne oksat, jotka olivat kuivia Jumala rungossa.
        Pietari on langenneesta, mutta uskonsa selityttävistä kristityistä yksi parhaita esimerkkejä.
        >>Minusta Raamatussa nimenomaan on pohjavireenä inhimillisen ihmisen hyväksyminen. Juuri näin, Jeesukselle riittää pienikin usko, jopa huokaus, mutta ei askeleet poispäin.
        Hän tukee todella uskoa Häneen, heikkonakin ihmisenä.
        >>Samoin kävi Emmauksen tien kulkijoille, jotka eivät uskoneet eli olivat epäuskon tilassa Jeesuksen tullessa. **Mitähän haluat tuoda julki?
        >> Uskon loppuminen ei merkitse sitä, että ei voisi palata. Poikkeus on Pyhän Hengen pilkka, synti johon fariseukset syyllistyivät, niin syvä paatumus, että siitä ei voi pelastua.**
        Miksi sitten Jeesus kirveellä lyö sen oksan pois, jossa ei ole uskoa?
        Hän jopa polttaa ne, ja aiheesta on kymmenkunta kohtaa lisää, mutta ihmiset pelkäävät puhua TOTUUDESTA.
        Se on Raamatun sanaa.
        Mutta me emme voi sitä tietää, kuka on luisunut pois Jeesuksesta, saatanan suuntaan, ja sillä ja SRK;n markkinoima ”uskonsa kieltäminen” on ihmis- tuomioita, naurettavia sellaiseksi.
        Miten muuten xx selvität tuon jakeen kun kuiva oksia leikataan pois Kristus ruumiista, ja poltetaan.
        Miten Hän pääsee takaisin.
        Samoin Heprealaiskirjeen 4 ja 6 luvun selkeät tuomiot?
        Mikä on kantasi.
        Kes.

• etsivä-xx kirjoitti:

>>Raamatun mukaan tulee viskataan vasta viimeisellä tuomiolla, ei tämän maallisen vaelluksemme aikana. ** Silloinkin heitetään, mutta etkö usko Jeesuksen omaa sanomaa, joka on Hänen yksi tuomioistaan;
        Matt. 3:10
        Jo on kirves pantu puitten juurelle; jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, siis hakataan pois ja heitetään tuleen.
        Matt. 7:19
        Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.

Jeesus on runko, josta kirveellä hakataan pois ihminen, joka on kuivettunut ja lähtenyt seuraamaan maailmaa.
        Etkö usko tuota, vai pelottaako osaltasi.
        En ole mitään maininnut ihmisten erottelusta, olen maininnut sen, ettei edes SRK;lla ole sitä valtaa, vaikka se sillä elvistelee.
        Ilmestyskirja on kirja, jota opetan useissa eri paikoissa ja seurakunnissa.
        Siellä ei paimenille sanota mitään, vaan seurakuntien enkeleille.
        Heille mainitaan kyllä kylmenneestä uskosta, että pitkää se joka teillä on.
        Ilm. 2:25
        pitäkää vain, mitä teillä on, siihen asti kuin minä tulen.

>>"Minä tiedän sinun tekosi. Sinä olet elävien kirjoissa, mutta sinä olet kuollut. Herää ja vahvista sitä, mikä vielä on jäljellä, sitä, mikä jo oli kuolemaisillaan. Olen havainnut, että tekosi eivät täytä minun Jumalani vaatimusta. Muista, kuinka kuulit sanan ja otit sen vastaan, tarkkaa sitä ja tee parannus. Ellet ole hereillä, minä tulen kuin varas, yllätän sinut hetkellä, jota et aavista.** Kaiketi tarkoitat Sardeksen seurakunnan enkelille kirjoitettua kirjettä, 3 luku.
        Siitä seurakunnasta ei löytynyt mitään hyvää, ja olennainen kysymys; SÄÄSTIKÖ JEESUS SARDEKSEN SEURAKUNNAN? Ei.
        Se tuhottiin Hänen toimestaan, kuten muutkin luuseri seurakunnat.
        Vain Jeesuksen kulmakivekseen ottaneet seurakunnat toimivat vieläkin.
        Olikohan hyvä yritys?
        En usko, että oli.
        Kes.

• 1243

#Jeesus on runko, josta kirveellä hakataan pois ihminen, joka on kuivettunut ja lähtenyt seuraamaan maailmaa.#
        On sulla tuo hengellinen ymmärrys joissain asioissa kovin ohut. Näät vain yhden puolen ja uhohdat kurkata puuhun ,että näkisit kokonaisuuden. Tuomioita luettelet: ikäänkuin olisi vain karsimista. Jumala on oikeamielinen ja Jeesuksen Kristuksen tähden myös oksastaa.
        Room.11:17 Jos jalosta oliivipuusta on katkaistu oksia ja jos sinut, joka olet peräisin villistä oliivipuusta, on oksastettu oikeiden oksien joukkoon niin että olet päässyt osalliseksi puun juurinesteestä,
        18 älä ylvästele alkuperäisten oksien rinnalla! Mutta jos ylvästelet, muista, ettet sinä kannata juurta vaan juuri kannattaa sinua.
        19 Sanot ehkä, että nuo oksat katkaistiin, jotta sinut voitaisiin oksastaa.
        20 Se on totta. Ne katkaistiin pois epäuskonsa tähden, mutta sinä pysyt, kun uskot. Älä silti ole ylimielinen, vaan pelkää!
        21 Jos Jumala ei säästänyt luonnollisia oksia, ei hän säästä sinuakaan.
        22 Katso, kuinka Jumala on sekä lempeä että ankara. Langenneita kohtaan hän on ankara, sinua kohtaan lempeä, jos pysyt kiinni hänen hyvyydessään; muuten sinutkin leikataan pois.

• inu_zosokonekeratu
        Kesitas kirjoitti:

>>Raamatun mukaan tulee viskataan vasta viimeisellä tuomiolla, ei tämän maallisen vaelluksemme aikana. ** Silloinkin heitetään, mutta etkö usko Jeesuksen omaa sanomaa, joka on Hänen yksi tuomioistaan;
        Jo on kirves pantu puitten juurelle; jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, siis hakataan pois ja heitetään tuleen.

Jeesus on runko, josta kirveellä hakataan pois ihminen, joka on kuivettunut ja lähtenyt seuraamaan maailmaa.
        En ole mitään maininnut ihmisten erottelusta, olen maininnut sen, ettei edes SRK;lla ole sitä valtaa, vaikka se sillä elvistelee.

>>"Minä tiedän sinun tekosi. Sinä olet elävien kirjoissa, mutta sinä olet kuollut. Herää ja vahvista sitä, mikä vielä on jäljellä, sitä, mikä jo oli kuolemaisillaan. Olen havainnut, että tekosi eivät täytä minun Jumalani vaatimusta. Muista, kuinka kuulit sanan ja otit sen vastaan, tarkkaa sitä ja tee parannus. Ellet ole hereillä, minä tulen kuin varas, yllätän sinut hetkellä, jota et aavista.** Kaiketi tarkoitat Sardeksen seurakunnan enkelille kirjoitettua kirjettä, 3 luku.
        Siitä seurakunnasta ei löytynyt mitään hyvää, ja olennainen kysymys; SÄÄSTIKÖ JEESUS SARDEKSEN SEURAKUNNAN? Ei.
        Olikohan hyvä yritys?
        En usko, että oli.
        Kes.

Noita sun jorinoitasi vilkaistessa tuli mieleen Raamatun kohta, joka kuvaa hyvin tuotostesi sisältöä.
        Tit.1:10 Varsinkin juutalaisuudesta kääntyneiden joukossa on monia kurittomia, tyhjänpuhujia, jotka johtavat toisia harhaan.
        11 Heidän suunsa on tukittava, sillä he villitsevät kokonaisia perheitä esittämällä oman voiton toivossa vääriä oppejaan.
        12 Onhan eräs heidän maanmiehensä, heidän oma profeettansa, sanonut: -- Petturi Kreetan mies, peto ilkeä, ahne ja laiska.
        Jos Raamattu kirjoitettaisiin nyt, niin jakeen loppu kuuluisi:" --Petturi Kempeleen mies,peto ilkeä,ahhe ja laiska."

• 1243 kirjoitti:

#Jeesus on runko, josta kirveellä hakataan pois ihminen, joka on kuivettunut ja lähtenyt seuraamaan maailmaa.#
        On sulla tuo hengellinen ymmärrys joissain asioissa kovin ohut. Näät vain yhden puolen ja uhohdat kurkata puuhun ,että näkisit kokonaisuuden. Tuomioita luettelet: ikäänkuin olisi vain karsimista. Jumala on oikeamielinen ja Jeesuksen Kristuksen tähden myös oksastaa.
        Room.11:17 Jos jalosta oliivipuusta on katkaistu oksia ja jos sinut, joka olet peräisin villistä oliivipuusta, on oksastettu oikeiden oksien joukkoon niin että olet päässyt osalliseksi puun juurinesteestä,
        18 älä ylvästele alkuperäisten oksien rinnalla! Mutta jos ylvästelet, muista, ettet sinä kannata juurta vaan juuri kannattaa sinua.
        19 Sanot ehkä, että nuo oksat katkaistiin, jotta sinut voitaisiin oksastaa.
        20 Se on totta. Ne katkaistiin pois epäuskonsa tähden, mutta sinä pysyt, kun uskot. Älä silti ole ylimielinen, vaan pelkää!
        22 Katso, kuinka Jumala on sekä lempeä että ankara. Langenneita kohtaan hän on ankara, sinua kohtaan lempeä, jos pysyt kiinni hänen hyvyydessään; muuten sinutkin leikataan pois.

Onko?
        Puuhan on Jeesus, oksat kristittyjä.
        Siina on kokonaisuus, kristityn elää Kristus rungossa, niin kauna kun on kristitty, mutta kirves on valmiina juuressa, jos käy kuten VL;illä, että puhuja tai merkkimies haluaa erota vaimostaan, niin eroaa lahkosta, kieltämällä uskonsa (todellisuudessa se on vain uskoa lestadiolaisuuteen, ei muuhun) ja jättää vaimonsa sopien, että palaa kun on uusi vihitty.
        Tiedän kolme tällaista tapausta.
        Mutta ei toimi. Kun lähtee niin kirves lyö oksan ja paluuta ei ole muuhun kun lahkoon, ei Jeesukseen oksana.
        Mutta et kuitenkaan tajua, mutta jos joku toinen.
        Se ei ole minun, vaan Jeesuksen tuomio, yritä älytä.
        Tuo mitä Room 11 sanoo on uskoon tulleelle, ei esimerkin ominaiselle lestadiolaiselle.
        Paluun mahdollisuutta ei Raamatun mukaan ole, jos TÄMÄ LIITTO rikotaan ihmisen osalta.
        Mutta liitto purkaantuu;
        Näin ne ei säästä, sinuakaan.
        Mutta mikä on viinipuu, se on Israel, johon tekin pääsette jos uudestisynnytte. Ei muuten.
        Etkö ole kuullut, että Viinipuu on Israel ja Jeesus, mutta öljypuu (oliivipuu) on Jumala.
        Mieti, oliko oikea puu?

Parempi kun olisto oattanut esimerkin siitä, mitä Jeesus iste sanoo asiasta, ei Paavali.
        Kes.

• Helluntailainen_Sika
        Kesitas kirjoitti:

Olikohan hyvä yritys?
        En usko, että oli.
        Kes.

Kesitas

"Kukaan muu tähän ei pysty, kun te, asia joka oli minun nuoruudessa jotenkin itsestään selvyys."
        "Mutta kun et ole VL, et ehkä ole joutunut raiskatuksi"

• hellarsaastalle
        Kesitas kirjoitti:

Onko?
        Puuhan on Jeesus, oksat kristittyjä.
        Siina on kokonaisuus, kristityn elää Kristus rungossa, niin kauna kun on kristitty, mutta kirves on valmiina juuressa, jos käy kuten VL;illä, että puhuja tai merkkimies haluaa erota vaimostaan, niin eroaa lahkosta, kieltämällä uskonsa (todellisuudessa se on vain uskoa lestadiolaisuuteen, ei muuhun) ja jättää vaimonsa sopien, että palaa kun on uusi vihitty.
        Tiedän kolme tällaista tapausta.
        Mutta ei toimi. Kun lähtee niin kirves lyö oksan ja paluuta ei ole muuhun kun lahkoon, ei Jeesukseen oksana.
        Mutta et kuitenkaan tajua, mutta jos joku toinen.
        Se ei ole minun, vaan Jeesuksen tuomio, yritä älytä.
        Tuo mitä Room 11 sanoo on uskoon tulleelle, ei esimerkin ominaiselle lestadiolaiselle.
        Paluun mahdollisuutta ei Raamatun mukaan ole, jos TÄMÄ LIITTO rikotaan ihmisen osalta.
        Mutta liitto purkaantuu;
        Näin ne ei säästä, sinuakaan.
        Mutta mikä on viinipuu, se on Israel, johon tekin pääsette jos uudestisynnytte. Ei muuten.
        Etkö ole kuullut, että Viinipuu on Israel ja Jeesus, mutta öljypuu (oliivipuu) on Jumala.
        Mieti, oliko oikea puu?

Parempi kun olisto oattanut esimerkin siitä, mitä Jeesus iste sanoo asiasta, ei Paavali.
        Kes.

Olet sinä katala,syvästi harhaantunut, epäystävällinen ja suorastaan vittumainen tyyppi.

• mistäsentiedämme

Onko kesitas luopunut?

• Ryytimaa_kalle

Kirjoittiko hän omasta uskostaa, ei vaan Raamatun tiukkaa sanaa väärään opetukseenne.

• vanhurskaslankeaajanouse

Ei niin mutta halusin kuulla kuka sen luomuksen määrittelee.

ettei vaan menisi sekaisin lankeemukset ja luopumukset. niissä kun on melkoinen ero.

• Samalla voisit vastata, kumpaan korvakorut sekä hiusten värjääminen kuuluu?

Kes.

• 649

... helluntaihin.

• lapsettykkääää

Vanhassa testamentissa on kohtia, jotka kehottaa harrastamaan seksiä lapsen kanssa. Me lestadiolaisessa liikkeessä olemme ottaneet tämän kehotuksen ihan tosissaan. Hoidamme lapsia ihan tuosta vaan ja näin sen pitää olla. Liittymällä meihin myös sinä voit olla tässä jumalyhteydessä mukana.

• Onko?

Näytä kohta, missä näin kehotetaan?

Se on kirjoiettu vain VL raamattuun.

• pistitän_paikan

• Vl_uskova

Pienen lapsen ei tarvitse saada mitään syntejä anteeksi kasteessa, koska hän ei ole vielä mitään syntiä tehnytkään. Lapsi on syntyessään Jumalan lapsi ja hänellä on lapsen usko Jumalan antamana lahjana.

• Jeesus on kuollut myös pienten lasten puolesta, joten heidätkin tulee kastaa Jeesuksen kuolemaan osalliseksi. Ihminen ei ole syntinen vain tekosyntien vuoksi, vaan siksi kun hän on syntyessään syntinen, vihan lapsi ja siksi alkaakin tekemään syntiä jo aivan pian.

"Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet-" (Room.5:12).

"niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan"(Room.3:10).

"Olimme luonnostamme vihan lapsia niin kuin muutkin" (Ef.2:3)

Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki. (Joh.3:5-6).

• Aloitukseen sen verran, etteipä oiota ja vaieta kastekohdasta. Miksi pitää olla vaiti?Kohta kuuluu näin: Raamatun sanoo näin:

1.Piet.3:21 Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus, [Ef. 5:26; Hepr. 10:22]

weha: Kaste pelastaa: Tämä on Raamatun sanaa!!!. Kaste ei poista syntiä, mutta antaa synnit anteeksi, ettei syntiä enää lueta (apt.22:16). Kaste on hyvän omantunnon liitto Jumalan luona. Kasteen merkitys ja perustus on Jeesuksen kuolema ja ylösnousemus.

• jeesusvaanpelastaa

Vauvankin kuuluu päästä taivaaseen. Kasteen kautta. Yritätte erottaa ihmisiä kirkosta ja kasteesta ja estää päästä kasteelle. Muista uskonnoista kääntyneille on omat jutut. Kyllä voi kastaa upotuksellakin aikuisia muista uskoist kääntyviä mutta Monet käännytetään jehoviin siinaille ojasta allikkoon. Jotkut juoksee monessa kasteessa monessa vapaissasuunnissa uudelleen ja uudelleen silti tekevät syntejä . Lihan silpominen ei pelasta .

• jeesukseen

Jo perkele käy erottamaan kristittyjen lapsiakin perheistään ja suvustaan täällä . Älkää näitä uskoko. Kastakaa vauvoja ja lapset heti .

• Pimeydenenkelit

Ääliöopetuksia missä vaiheessa sitten kastetaan kun on ensin tehnyt syntejä vai. Helluntailapsetkin kuolee kastamattomina jopa vanhat kun eivät koskaan kelpaa kasteelle.SAATANAN SYNAGOGIA . ÄLKÄÄ ESTÄKÖ LAPSIA TULEMASTA TYKÖNI SANOI JEESUS SILLÄ SEN KALTAISTEN ON TAIVASTEN VALTAKUNTA.

• huhuuhuuhuu

Eikö kele anna nukkua vai miksi yöllä huutelet noita päättömyyksiä vauvan kastamisista joka on ääliöin temppu eikä sillä ole minkäänlaista Raamatun tukea.

Jeesus sanoi älkää estäkö, mutta mistään kastamisista ei siinä puhuta!
        Mikä estää tajuamasta paria lausetta mieti sitä yöpöllö.

• 11AH10

Aimo piti Pookissa yli vuosi sitten puheen niin hän puhui kasteesta.

Hän sanoi, että heitä syytetään, että he väheksyvät kastetta mutta kastejuhlassahan
      lapset ovat nätisti puetut ja kammatut ja monet herkut on pöydässä
      ja onhan sen hyvän oman tunnon liitto, jonka kaste vaikuttaa.

Sellaista on siis vl-kaste.

• anekauppias

Parempi tuokin kuin pakonomainen helluntailainen upotusyritys.

• tammialessako
        anekauppias kirjoitti:

Paljonko teilläpäin aneet maksaa nykysin?

entäs vauvakaste, onko halpa vaiko miten tyyris?

• anekauppias kirjoitti:

Kumpihan on pakonomainen?

Sekö että vauva virutellaan Hänen lupaa kysymymättä, vai se, että ihminen itse hakeutuu kasteelle Jeesukseen, kuten Raamattu kehottaa.

Onkohan puurot ja vellit sekaisin.

• anekauppias
        tammialessako kirjoitti:

Paljonko teilläpäin aneet maksaa nykysin?

entäs vauvakaste, onko halpa vaiko miten tyyris?

Jumalan luomistyöhän jatkuu. Sitä mitä Hän luo, Hän itse sanoo hyväksi. Näin ollen on oikein raamatullista kastaa lapsi, pieni Jumalan taimi , hyvän omantunnon liittoon.
        Tuossa jäljenpänä kesitas ymmärtämättömyyttään puolustaa omatehtoista ihmisen uskonratkaisua ja kastetta pakonomaisesti, kun ei ymmärrä,että Jumala vaikuttaa ihmisessä sekä halun että tekemisen.
        Entä maksu? Rakkaus teettää kaikenlaista ja se rakkaus on lähtöisin Jumalalta ja Jeesukselta Kristukselta.

• anekauppias kirjoitti:

Jumalan luomistyöhän jatkuu. Sitä mitä Hän luo, Hän itse sanoo hyväksi. Näin ollen on oikein raamatullista kastaa lapsi, pieni Jumalan taimi , hyvän omantunnon liittoon.
        Tuossa jäljenpänä kesitas ymmärtämättömyyttään puolustaa omatehtoista ihmisen uskonratkaisua ja kastetta pakonomaisesti, kun ei ymmärrä,että Jumala vaikuttaa ihmisessä sekä halun että tekemisen.
        Entä maksu? Rakkaus teettää kaikenlaista ja se rakkaus on lähtöisin Jumalalta ja Jeesukselta Kristukselta.

Jumalan luomistyöhän jatkuu. ** Miksi väärennät Jumalalan sanomaa vl tyyliin: Gen 2
        1 Näin tulivat valmiiksi taivas ja maa ja kaikki mitä niissä on.
        2 Jumala oli saanut työnsä päätökseen, ja seitsemäntenä päivänä hän lepäsi kaikesta työstään
        Näin TULI VALMIIKSI, eli työ oli Hänen osaltaan tehty.
        Miksi et tutki Raamattua, sieltä ne Jumalan teot paljastuvat.
        Maan osalta kuitenkin Hän sanoi; Gen 1 ;24 Jumala sanoi: "Tuottakoon maa kaikenlaisia eläviä olentoja, kaikki karjaeläinten, pikkueläinten ja villieläinten lajit." Ja niin tapahtui.
        Senkin Hän totesi tapahtuneen; - Ja niin tapahtui.
        Jumala ei itse puhu kasteesta mitään, joten pysy asiassa.
        Ensinnäkin, minulla ei ole pakkoa mihinkään.
        Olen omahohkaisesti tehnyt valinnan, seuraan Jeesusta ja kerron Hänen suurista teoistaan, jopa tällä palstalla.
        Tätä sanotaan uskon ratkaisuksi, kuten Paavali teki ja hakeutui kasteelle.
        Meitä molempia Jumala veti Poikansa puoleen, mutta ratkaisun tekee vain pelastusta hakeva ihminen.
        Se kuka vaikuttaa on Jeesus sekä Pyhä Henki, joka kirkastaa Häntä ja antaa armolahjoja, jotka VL;iltä tyystin uupuu.
        Oletko kuullut, että Jeesuksella on kaikki valta, ei Jumalalla.
        Jos et ole kuullut, lue se Matt. 28;18.
        Maksanut en ole mitään, paisti kymmenykset, kuten Raamatussa sanotaan, mutta sitä ei sanota, että Jumala antaa rakkautensa.
        Jumalan rakkaus on yksin Jeesus.
        Kes.

• anekauppias
        Kesitas kirjoitti:

Jumalan luomistyöhän jatkuu. ** Miksi väärennät Jumalalan sanomaa vl tyyliin: Gen 2
        1 Näin tulivat valmiiksi taivas ja maa ja kaikki mitä niissä on.
        2 Jumala oli saanut työnsä päätökseen, ja seitsemäntenä päivänä hän lepäsi kaikesta työstään
        Näin TULI VALMIIKSI, eli työ oli Hänen osaltaan tehty.
        Miksi et tutki Raamattua, sieltä ne Jumalan teot paljastuvat.
        Maan osalta kuitenkin Hän sanoi; Gen 1 ;24 Jumala sanoi: "Tuottakoon maa kaikenlaisia eläviä olentoja, kaikki karjaeläinten, pikkueläinten ja villieläinten lajit." Ja niin tapahtui.
        Senkin Hän totesi tapahtuneen; - Ja niin tapahtui.
        Jumala ei itse puhu kasteesta mitään, joten pysy asiassa.
        Ensinnäkin, minulla ei ole pakkoa mihinkään.
        Olen omahohkaisesti tehnyt valinnan, seuraan Jeesusta ja kerron Hänen suurista teoistaan, jopa tällä palstalla.
        Tätä sanotaan uskon ratkaisuksi, kuten Paavali teki ja hakeutui kasteelle.
        Meitä molempia Jumala veti Poikansa puoleen, mutta ratkaisun tekee vain pelastusta hakeva ihminen.
        Se kuka vaikuttaa on Jeesus sekä Pyhä Henki, joka kirkastaa Häntä ja antaa armolahjoja, jotka VL;iltä tyystin uupuu.
        Oletko kuullut, että Jeesuksella on kaikki valta, ei Jumalalla.
        Jos et ole kuullut, lue se Matt. 28;18.
        Maksanut en ole mitään, paisti kymmenykset, kuten Raamatussa sanotaan, mutta sitä ei sanota, että Jumala antaa rakkautensa.
        Jumalan rakkaus on yksin Jeesus.
        Kes.

Miksi aliarvioit Jumalaa.
        1. Kor.!5:37 Ja kun kylvät, et kylvä sitä vartta, joka on nouseva, vaan paljaan jyvän, nisun jyvän tai muun minkä tahansa.
        38 Mutta Jumala antaa sille varren, sellaisen kuin tahtoo, ja kullekin siemenelle sen oman varren.
        Jos Jumala herättää siemenen ja antaa sille kasvun, eikö Hän toimi samoin luomansa ihmisen kanssa. Mielestäsi koko luomakunta maan päällä on oman onnensa varassa. Tätäkö on juutalaishelluntailaisuuden näkemys?
        Jatkuvasti jeesustelet, että Jeesuksella on kaikki valta. Hänhän sai vallan Isältään Jumalalta ja toisaalla Jeesus sanoo, että minä olen Isässä ja Isä on minussa, joten kummallakin on kaikki valta. Se on sitten Heidän välinen asia, milloin kumpikin käyttää valtaa.
        1. Piet. 4:11
        Jos joku puhuu, puhukoon niinkuin Jumalan sanoja; jos joku palvelee, palvelkoon sen voiman mukaan, minkä Jumala antaa, että Jumala tulisi kaikessa kirkastetuksi Jeesuksen Kristuksen kautta. Hänen on kunnia ja valta aina ja iankaikkisesti. Amen.
        Sinä yrität tyrkyttää vasta-alkaneena oppejasi Raamattua tunteville. Häpeä.

• anekauppias kirjoitti:

Miksi aliarvioit Jumalaa.
        1. Kor.!5:37 Ja kun kylvät, et kylvä sitä vartta, joka on nouseva, vaan paljaan jyvän, nisun jyvän tai muun minkä tahansa.
        38 Mutta Jumala antaa sille varren, sellaisen kuin tahtoo, ja kullekin siemenelle sen oman varren.
        Jos Jumala herättää siemenen ja antaa sille kasvun, eikö Hän toimi samoin luomansa ihmisen kanssa. Mielestäsi koko luomakunta maan päällä on oman onnensa varassa. Tätäkö on juutalaishelluntailaisuuden näkemys?
        Jatkuvasti jeesustelet, että Jeesuksella on kaikki valta. Hänhän sai vallan Isältään Jumalalta ja toisaalla Jeesus sanoo, että minä olen Isässä ja Isä on minussa, joten kummallakin on kaikki valta. Se on sitten Heidän välinen asia, milloin kumpikin käyttää valtaa.
        1. Piet. 4:11
        Jos joku puhuu, puhukoon niinkuin Jumalan sanoja; jos joku palvelee, palvelkoon sen voiman mukaan, minkä Jumala antaa, että Jumala tulisi kaikessa kirkastetuksi Jeesuksen Kristuksen kautta. Hänen on kunnia ja valta aina ja iankaikkisesti. Amen.
        Sinä yrität tyrkyttää vasta-alkaneena oppejasi Raamattua tunteville. Häpeä.

Mitä sinä höpötät.
        Jumalalla on minulle sama arvo kun Jeesuksellakin, jopa isompikin.
        Hän on kaiken Isä.
        Mutta Sinä arvioit minua sen mukaan, miten tuon Raamatun Sanan palstalle.
        Se on vain totuus, että Jumalalla on ollut KAIKKI VALTA maailman alusta lähtien, mutta HÄN ON LUOVUTTANUT SEN pari tuhatta vuotta sitten Pojalleen, Jeesukselle, joka nyt hallitsee kaikkea.
        Myös kaikki on luotu Jeesuksen kautta. Joh 1;1-3
        1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.
        2 Jo alussa Sana oli Jumalan luona.
        3 Kaikki syntyi Sanan voimalla. Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä.
        Kolamas seikka on se, että vaikka kuinka uskot Jumalaan, et pelastu, eli pääse Taivaaseen, sillä Jeesus sanoo Sinulle, kun huudat – Herra, Herra?? – Mene pois, en tunne Sinua.
        Myös on raa’asti sanottu, mutta totta; - Paavali teki parannuksen Jumala- uskosta Jeesuksen seuraamiseen.
        Jos sitten katsomme, mitä Jeesus itse tykkää siitä, että ”jeesustelen”.
        Yksinkertaisesti, tykkää.
        Hän sanoo; Minä olen.
        Tämä ON JUMALAN NIMI, joten Hän korottaa itsensä Jumalaksi kerta kerran jälkeen Uudessa Testamentissa ja varmistaa meille, jotka olemme Pyhän Hengen voideltuja; -
        Joh. 14:6
        Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä.
        Hän kaikki.
        Mutta Hän jatkaa; - vain minun kauttani ihminen pääsee Isän luo.
        Muista yksi asia, upotuksessa saa Pyhän Hengen, Hän kirkastaa Kristuksen, muut sitä ei Sinulle tee.
        Jos mietit, et ilmeisesti omaa yhtään armolahjaa, se on toinen merkki kuivuudesta.
        Sitten siihen valtaan.
        Ilmestyskirja on Raamatun viimeinen kirja, sen ”raamit”.
        Siellä on kertomus aivan lopussa kun Jeesus on valloittanut Pahan maan päällä Pyhien ihmisten, ja Israelin kanssa, Hän tekee sen siksi, että Isä voi tulla puhtaaseen alueeseen, maahan, hallitsemaan luomakuntaa, ikuisesti, sillä Jeesus luovuttaa valtansa Hänelle.
        1. Kor. 15:24
        Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman.
        Tätä valtaa Häneltä ei ota kukaan pois, kuten ei Jeesuksen, eikä siellä hallitsevien ihmisten valtaa.
        Silloin toimii maailman ensimmäinen demokraattinen maa.
        Jatketaan sitten vielä tekstistäsi, johon on ilo vastata.
        On selvää, että Hän ”jeesustelee”, joka on ottanut Jeesuksen vastaan ja toteuttaa HÄNEN KÄSKYÄÄN. Matt 28
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."
        Tässä on ehkä selvin Jeesuksen asettama tehtävä.
        Minä toimin sen mukaan ja olen kastettu Häneen, sekä saanut Hengen, joka ohjaa toimintaani kirkastamaan Jeesusta.
        Jollakin toisella on kirkastunut joku muu, mutta Pyhällä Hengellä sen asian kanssa ole mitään tekemistä, eikä myöskään pelastumisella.
        Vaikea on löytää Uudesta Testamentista, että joku pelastuu, uskomalla Jumalaan.
        Rumasti sanottu, mutta saatanakin uskoo Häneen, mutta ei Jeesukseen Messiaana, eikä tunnusta Häntä kaikkivaltiaaksi, kuten… no olkoot.
        Sinulla on vielä mahdollisuus, mutta ei kauan, rukoilen puolestasi.
        Hän sai vallan Isältä, mutta on eri asia se, että Tosi Jumala on kolmiyhteinen.
        Jos todella luet UT;ta, huomaat, että Jeesus ennen kastetaan kirkasti aina Jumalaa, Isää, mutta sen jälkeen otti toisen, Jumalan roolin, minä olen.
        Jos et tiedä miten minä olen liittyy Jumalaan? Jo Vt;ssä Jumala vastasi mm Moosekselle Siinain vuorella, kun Hän kysyi kuka olet, Jumala vastasi; - Minä olen.
        Tämä esiintyy VT;ssa n 900 kertaa ja UT;ssa n 250 kertaa asiayhteydessä.
        Ehkä selvimmin 2. Moos 3 luvun alussa.
        Valta on aina Hänellä, kenelle se annetaan.
        Jumala ei käytä nyt, toistan NYT valtaa, vaan Hän katsoo jopa pahuuttakin, eli synti Poikansa läpi/ kautta.
        Ei itse puutu asiaan.
        Jumalalla on ollut valta miljardeja vuosia, ihmis- ajalla sitä ei voi laskea, sillä se alkaa ennen alkua ja nyt Hän lepää, mutta kun saa sen takaisin, se jatkuu taas ikuisuuteen.
        Tuo ottamasi Pietarin kirjeen osa kirkastaa Kristusta, ja on kirjoitettu LOPUN ajan vuoksi.
        Panen koko jakson, josta selviää, mitä se tarkoittaa.
        7 Kaiken loppu on lähellä. Olkaa siis ymmärtäväiset ja raittiit voidaksenne rukoilla.
        8 Ennen kaikkea pysykää kestävinä keskinäisessä rakkaudessanne, sillä "rakkaus peittää paljotkin synnit".
        9 Olkaa nurkumatta vieraanvaraisia toinen toisellenne.
        10 Palvelkaa kukin toistanne sillä armolahjalla, jonka olette saaneet, Jumalan moninaisen armon hyvinä haltijoina
        11 Joka puhuu, puhukoon Jumalan antamin sanoin, ja joka palvelee, palvelkoon voimalla, jonka Jumala antaa, jotta Jumala tulisi kaikessa kirkastetuksi Jeesuksen Kristuksen kautta. Hänen on kirkkaus ja valta aina ja iankaikkisesti. Aamen
        Tässä entinen opetuslapsi puhuu lopun ajoista.
        Jakeessa 7 Kaiken loppu on lähellä. Olkaa siis ymmärtäväiset ja raittiit voidaksenne rukoilla.
        Asiaa ei voi käsitellä, etteikö Jumalan rooli korostuisi.
        Asia on eskatologinen, sillä siinähän Jumalan v

• jatkan; Asia on eskatologinen, sillä siinähän Jumalan valtakunta on tulossa ihmisen valtakunnan tilalle.
        Siitä ilmenee myös se, 11 jakeessa, että kaikki tulee Jeesuksen kautta.
        Otoksesi ei mitenkään siirrä valtaa Isälle, ennen aikojaan, mutta se kertoo sen, että Hänen valtakuntansa tulee Hänen mukanaan, joten tuo SRK;n ”jumalan valtakunta” on aivan jostain muusta jumalasta, mitä Jeesuksen Isästä.
        Lopuksi jakeessa sanotaan; Hänen on kirkkaus ja valta aina ja iankaikkisesti?
        Ketähän se mielestäsi tarkoittaa.
        Yksi on hyvä tietää, jeesustelijat erotetaan SRK;n puhujien tehtävistä, kun He kirkastavat ”liikaa” Jeesusta, kuten kävi kempeleläiselle puhujalle Helsingissä.
        Hän pelastuu, muut hukkuu.
        >>Sinä yrität tyrkyttää vasta-alkaneena oppejasi Raamattua tunteville. Häpeä.** Pitääkjö minun hävetä itsenäni, sillä olen opiskellut Isäni johdolla ja itse tutkien, sekä muuten opiskellen yli 60 vuotta? Eikä Raamatun sanoma ole minulle koskaan ollut vaikeaa.
        Joten jos minä olen vasta alkaja, minä vuonna sinä aioit tutkia, tai milloin meinaat aloittaa sen?
        Kes.

• anekauppias
        Kesitas kirjoitti:

jatkan; Asia on eskatologinen, sillä siinähän Jumalan valtakunta on tulossa ihmisen valtakunnan tilalle.
        Siitä ilmenee myös se, 11 jakeessa, että kaikki tulee Jeesuksen kautta.
        Otoksesi ei mitenkään siirrä valtaa Isälle, ennen aikojaan, mutta se kertoo sen, että Hänen valtakuntansa tulee Hänen mukanaan, joten tuo SRK;n ”jumalan valtakunta” on aivan jostain muusta jumalasta, mitä Jeesuksen Isästä.
        Lopuksi jakeessa sanotaan; Hänen on kirkkaus ja valta aina ja iankaikkisesti?
        Ketähän se mielestäsi tarkoittaa.
        Yksi on hyvä tietää, jeesustelijat erotetaan SRK;n puhujien tehtävistä, kun He kirkastavat ”liikaa” Jeesusta, kuten kävi kempeleläiselle puhujalle Helsingissä.
        Hän pelastuu, muut hukkuu.
        >>Sinä yrität tyrkyttää vasta-alkaneena oppejasi Raamattua tunteville. Häpeä.** Pitääkjö minun hävetä itsenäni, sillä olen opiskellut Isäni johdolla ja itse tutkien, sekä muuten opiskellen yli 60 vuotta? Eikä Raamatun sanoma ole minulle koskaan ollut vaikeaa.
        Joten jos minä olen vasta alkaja, minä vuonna sinä aioit tutkia, tai milloin meinaat aloittaa sen?
        Kes.

Tuo eskatologinen on vähän ongelmallinen. Jo Jeesuksen aikalaiset odottivat lopun aikoja eläessään, eivätkä he nähneet loppua.
        Toisaalta Pietarihan osoitti aikanaan nuo kirjeet mm. Pontoon,Galatiaan,Aasiaan... hajallaan asuville valituille ja ohjeisti heitä sen hetkisessä elämässä.
        1.Piet.4:11 Jos joku puhuu, puhukoon niinkuin Jumalan sanoja; jos joku palvelee, palvelkoon sen voiman mukaan, minkä Jumala antaa, että Jumala tulisi kaikessa kirkastetuksi Jeesuksen Kristuksen kautta. Hänen on kunnia ja valta aina ja iankaikkisesti. Amen.
        Mielestäni tarkoittaa tätä:
        Juud.1:24 Mutta hänelle, joka voi varjella teidät lankeamasta ja asettaa teidät nuhteettomina, riemuitsevina, kirkkautensa eteen,
        25 hänelle, ainoalle Jumalalle ja meidän pelastajallemme Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, hänelle kunnia, majesteetti, voima ja valta ennen kaikkia aikoja ja nyt ja iankaikkisesti! Amen.

• anekauppias kirjoitti:

Tuo eskatologinen on vähän ongelmallinen. Jo Jeesuksen aikalaiset odottivat lopun aikoja eläessään, eivätkä he nähneet loppua.
        Toisaalta Pietarihan osoitti aikanaan nuo kirjeet mm. Pontoon,Galatiaan,Aasiaan... hajallaan asuville valituille ja ohjeisti heitä sen hetkisessä elämässä.
        1.Piet.4:11 Jos joku puhuu, puhukoon niinkuin Jumalan sanoja; jos joku palvelee, palvelkoon sen voiman mukaan, minkä Jumala antaa, että Jumala tulisi kaikessa kirkastetuksi Jeesuksen Kristuksen kautta. Hänen on kunnia ja valta aina ja iankaikkisesti. Amen.
        Mielestäni tarkoittaa tätä:
        Juud.1:24 Mutta hänelle, joka voi varjella teidät lankeamasta ja asettaa teidät nuhteettomina, riemuitsevina, kirkkautensa eteen,
        25 hänelle, ainoalle Jumalalle ja meidän pelastajallemme Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, hänelle kunnia, majesteetti, voima ja valta ennen kaikkia aikoja ja nyt ja iankaikkisesti! Amen.

Se on ongelmallinen hänelle, joka ei tunne Ilmestyskirjaa.
        Kirja on selkeä eskatologinen teos ja hyvin kronologinen.
        Lopun aikoja, eikä sen tapahtumia löydy mistään muualta Uudessa Testamentissa kun sieltä.
        Jopa Daniel, Hesekiel sekä Jesaja valaisee aikaa enemmän, mitä muu UT.
        On totta, että Pietarin kirje, jota Pietari itse ei tutkijoiden mukaan kirjoittanut painottaa hyvin voimakkaasti Jeesuksen valtaa, sekä palvontaa, voimalla, jonka jokainen on Jumalan mukaan jokaisella olevana.
        Kaikista ei ole puhujiksi, kaikista ei vanhimmistoon ja joku voi olla myös huono kokouksissa kävijä.
        Tärkeintä on sydämen usko Häneen.
        Kes.

• anekauppias
        Kesitas kirjoitti:

Se on ongelmallinen hänelle, joka ei tunne Ilmestyskirjaa.
        Kirja on selkeä eskatologinen teos ja hyvin kronologinen.
        Lopun aikoja, eikä sen tapahtumia löydy mistään muualta Uudessa Testamentissa kun sieltä.
        Jopa Daniel, Hesekiel sekä Jesaja valaisee aikaa enemmän, mitä muu UT.
        On totta, että Pietarin kirje, jota Pietari itse ei tutkijoiden mukaan kirjoittanut painottaa hyvin voimakkaasti Jeesuksen valtaa, sekä palvontaa, voimalla, jonka jokainen on Jumalan mukaan jokaisella olevana.
        Kaikista ei ole puhujiksi, kaikista ei vanhimmistoon ja joku voi olla myös huono kokouksissa kävijä.
        Tärkeintä on sydämen usko Häneen.
        Kes.

Koeta pysyä asiassa. Itsehän sinä edellä väitit Pietarin kirjeen sisältöä eksatologiseksi ja sitten kerrot, että se on ongelmallinen sille joka ei tunne Ilmestyskirjaa ja kuitenkin itse tulkitset Pietarin kirjeen jakeet lopun aikoihin, vaikka kyse on sen hetkisestä ajasta.
        Et kuitenkaan huomioinut sitä, kenestä on kysymys, kun valta Hänellä on ollut ennen kaikkia aikoja, on nyt ja on oleva iankaikkisesti.

• anekauppias kirjoitti:

Koeta pysyä asiassa. Itsehän sinä edellä väitit Pietarin kirjeen sisältöä eksatologiseksi ja sitten kerrot, että se on ongelmallinen sille joka ei tunne Ilmestyskirjaa ja kuitenkin itse tulkitset Pietarin kirjeen jakeet lopun aikoihin, vaikka kyse on sen hetkisestä ajasta.
        Et kuitenkaan huomioinut sitä, kenestä on kysymys, kun valta Hänellä on ollut ennen kaikkia aikoja, on nyt ja on oleva iankaikkisesti.

Ehkä olisi ollut osaltani viisasta erottaa ne kohdat, jotka saivat kuulla Pietarin sanoman myös vaikeuksissa, joiden vuoksi olisi helppo kilvoitella. En puhunut eskatologiasta mitään Pietarin kirjeen kommentoinnissa.
        Ensinnäkin jokainen uskova on Jumalan suunnitelman mukaisesti valittu (1 Piet 1:1,2; 5:13). Hän kuuluu "VALITTUUN, PELASTUVAAN SUKUUN" (2:9). Hän on Pyhän kutsuma (1:15). Jumala on kutsunut hänet pimeydestä ihmeelliseen valoonsa (2:9) JA IANKAIKKISEEN KIRKKAUTEEN Kristuksessa. (5:10).
        Voidaan kysyä, eikö tämä ole tukea eskatologiselle ajalle ja arvioida sitä, että voiko kenelläkään ihmisellä olla tämän suurempaa etuoikeutta?
        Mutta totuuden vuoksi on sanottava, että luit sen hosuen, sillä mainitsin eskatologian kirjoittaessani Ilmestyksestä, mutta kun kirjoitin Pietarin kirjoituksesta, en maininnut ollenkaan eskatologiaan.
        Kuitenkin Pietarin ensimmäisessä kirjeessä sitä sivutaan, josta kirjoitan nyt.

Kes.

• anekauppias

Toistan:Et kuitenkaan huomioinut sitä, kenestä on kysymys, kun valta Hänellä on ollut ennen kaikkia aikoja, on nyt ja on oleva iankaikkisesti.

• 6ja13

Ananias Saulukselle josta sitten tuli Paavali
      Apt. 22
      12 Ja eräs mies, hurskas lain mukaan, nimeltä Ananias, josta kaikki siellä asuvat juutalaiset todistivat hyvää,
      13 tuli minun tyköni, astui eteeni ja sanoi minulle: 'Saul, veljeni, saa näkösi jälleen'. Ja sillä hetkellä minä sain näköni ja katsoin häneen.
      14 Niin hän sanoi: 'Meidän isiemme Jumala on valinnut sinut tuntemaan hänen tahtonsa ja näkemään Vanhurskaan ja kuulemaan hänen suunsa äänen;
      15 sillä sinä olet oleva hänen todistajansa kaikkien ihmisten edessä, sen todistaja, mitä olet nähnyt ja kuullut.
      16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

SRK-oppi toisin kun Ananias väheksyy kasteen merkitystä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      155
      1957
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1876
    3. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      118
      1317
    4. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      91
      1276
    5. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      196
      1238
    6. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      427
      1176
    7. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      62
      899
    8. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      851
    9. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50
      846
    10. En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita

Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä
      Maailman menoa
      220
      721
    Aihe