Oravat paisti

Pihka

Muistan lapsena miten sotien jälkeen syötiin uunissa pellillä paistettuja nyljettyjä oravia. Lihan maku oli niin pihkainen ettei se lapselle maistunut hyvältä. Oliko kysymyksessä jonkinlainen hätäruoka pettuleipään verraten. En muista sitä olleeen kotonani tarjolla kuin kerran.
Mikäpä siinä. Lihaa se on sekin. Syödäänhän kiinalaisessa keittiössä myös koiria.Sika on parhain jouluruoka. Pääskysenpesäkeitto. Mjam, mjam!!! Varmaan hyvää jos vain ei tiedä mistä liha on peräisin. (Anteeksi enhän vienyt tällä vuodatuksellani kenenkään ruokahalua.

7

2889

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syöä

      Pari vuotta sitten kun asuin vielä muualla, niin siellä erään kerrostalon pihalla kiinalaiset kesällä juoksivat muovipussin kanssa oravien perässä. Pihkainen maku kuulostaa hyvältä. Paljonko oli syötävää lihaa yhdessä oravassa?

      • onhan

        mm. perussa erityisherrkua friteerattu marsu. Sopisikohan sama oravaankin? ts. pääsisiköhän siitä pihkan mausta eroon jos upottaisi elikon rasvakeittimeen?


    • orava mies

      nyt ei oravia kannata ampua nahan takia.sillä ei saa mitään tukkivat vain pajatsot,mutta liha on hyvää keitetään nyljetty orava ilman suolia,keittämisen jälkeen nypitään liat luista luut käy koiralle makupaloiksi,lihat pannaan panulle paistetaan runsaassa voissa.lisätään suola ja kermaa on valmis.keitä perunat parempaa ruokaa ei ole olemassakaan.

    • kurresta pupuseen
    • korpikulinaristi

      Huokeassa punaviinissä yön yli liottamalla saa maun 'sivistyneemmäksi'.
      Paistetaan pannulla kevyesti. Kääräistaan folioon,tilkka oliiviöljyä,suolaa ja jotain maustetta.annetaan olla uunissa 150 astetta 30 min. Kyytipojaksi pullo huurteista ja perunaa. Sama ohje käy myös rastaalle.

    • Anonyymi

      kissahan syö oravia.. Kaipa se siitä on hyvää ja egolokista lihaa...
      Jamppa

    • Anonyymi

      Meillä oli lapsena kaneja, harmi kun en muista mnakua, mutta liha oli tummaa kypsänä. Olisi työttömillekin maalla hyvä kasvatettavaksi, mutta miten niitä raaskisi tappaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      352
      3972
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1739
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1487
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1305
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      196
      1259
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe