Heitetään faktat pöytään: olen 15, minulla ei ole vielä kertaakaan ole ollut suhdetta, vaikka kovasti olen yrittänyt. Ainoat kiinnostuneet ovat joitain pervoja keski-ikäisiä.
En ole mitenkään kaunis (minulla on aika pyöreät kasvot ja silmälasit, eli pitäisi varmaan yrittää sokeaa) olen 165cm, hukun pitkien ihmisten joukkoon, painan n. 53 kiloa, vartalon malli on tiimalasi. Liikuntaa harrastan aina välillä. Meikkaan hillitysti, pääasiassa meikkivoide, ripsiväri ja huulipuna. Minulla ei ole paljoakaan merkkivaatteita koska halpoja vaatteita saa enemmän samalla rahalla => enemmän erilaisia asuja.
Olen tummahiuksinen (otan varmaan taas raitoja, että pääsen takaisin hunajablondeihin, ne ovat kiinnostavampia kuin brunetit mutta fiksumman oloisia kuin blondin) ja hiukseni ylettyvät suorassa seistessääni lonkkaluuhun saakka, olen kasvattanut niitä koko ikäni.
Voin olla hauska ja mukava ja ihana ja mitä vain, "ole oma itsesi" on maailman huonoin neuvo, sama asia kuin kutsuisi vieraita ilman että on siivonnut talon ja leiponut kakun.
Kertokaa nyt mikä on vikana ja mikä mun taso on.
Mikä on tasoni (nainen)
43
189
Vastaukset
Kuulostat aika normaalilta. Typotit varmaan ikäsi.
- IkuisestYksin
Valitettavasti en. Olen syntynyt vuonna 2000.
IkuisestYksin kirjoitti:
Valitettavasti en. Olen syntynyt vuonna 2000.
Mä kans uskon että 15-vuotiaat tytöt käyttävät kaksoispistettä ja implikaationuolia sepustuksissaan. Jos jokaisen pisteen korvaisi pistekolmikolla, ilmiasu olisi uskottavampi.
Kyllä meitä "liian hyvän" kirjoitusasun omaavia on.
Olisi vain ollut toivottavaa, ettette nyt taas heti hyökkäisi kimppuun spekulointienne kanssa, vaan keskittyisitte kerrankin aiheeseen.
Aloittajalle sanoisin, että vaikutat älykkäälle, mikä ei välttämättä itsessään tasoa nosta. Sosiaalisesti älykäs ihminen osaa kuitenkin havaita, mistä pienemmistäkin jutuista (eleistä, tavasta puhua) ihmiset pitävät. Tästä on hyötyä suhteiden alkupuolella, aikana, sekä ulkopuolellakin.
Nuorella iällä ongelmana on se, etteivät "jonnet" tahdo suhteeseen, ellet ole juurikin tällainen freddy-lissu, sillä heitä on helpompaa lähestyä, ja on sosiaalisesti arvokasta iskeä kaikkien kuolaama bimbo.
Toisaalta kyseisessä iässä jonnejen suhteet kestävät vain sen max. pari kuukautta, ja ovat pääosin pelkkää harjoittelua. Treffit=pyöritään kauppakeskuksen käytävällä ja ollaan kännykällä, ei tehdä oikein mitään. Itse en näihin suhteisiin aikaa edes tuhlaisi.
Parasta on varmaankin siis odottaa, että on iässä, milloin vanhemmat (en tarkoita keski-ikäsiä), henkisesti kypsemmät vastakkaisen sukupuolen edustajat uskaltavat lähestyä, ilman yhteisön paheksuntaa.- Luolamadonna
HC-ätmel kirjoitti:
Mä kans uskon että 15-vuotiaat tytöt käyttävät kaksoispistettä ja implikaationuolia sepustuksissaan. Jos jokaisen pisteen korvaisi pistekolmikolla, ilmiasu olisi uskottavampi.
Implikaationuoli oli mulle ihan uusi asia tässä brainstormissa.
(Hihitystä) - IkuisestYksin
HC-ätmel kirjoitti:
Mä vihaan kirjoitusvirheitä ja äikkä on aina ollu ysi tai parempi. Oon osannu oikeinkirjoituksen iät ja ajat, sitä vaan ihmettelen kun ei aikuiset osaa. Mä olen niitä tyttöjä, jotka hengaa abien kanssa.
IkuisestYksin kirjoitti:
Mä vihaan kirjoitusvirheitä ja äikkä on aina ollu ysi tai parempi. Oon osannu oikeinkirjoituksen iät ja ajat, sitä vaan ihmettelen kun ei aikuiset osaa. Mä olen niitä tyttöjä, jotka hengaa abien kanssa.
Oikeiden 15-vuotiaiden tyttöjen ulosanti näyttää tältä:
"nuuska peten corolla on tosi magee... ajettii eile mummon päält XD"- IkuisestYksin
HC-ätmel kirjoitti:
"nuuska peten corolla on tosi magee... ajettii eile mummon päält XD"Tuo on suosittujen (kuvittele, että sana 'suosittujen' on kursivoitu) tyttöjen kirjoitusta. Normaalit tytöt kirjoittavat tällä tavalla, tervetuloa todellisuuteen. Tämä tyyli on paitsi helpposelkoisempi myös älykkäämmän oloinen.
Naiset eivät pukeudu tai opiskele miehiä varten, vaan toisia naisia varten. Luolamadonna kirjoitti:
Implikaationuoli oli mulle ihan uusi asia tässä brainstormissa.
(Hihitystä)Yksi implikaationuoli voi romuttaa pitkänkin tekstin uskottavuuden.
- Totuudenkertojatar
HC-ätmel kirjoitti:
"nuuska peten corolla on tosi magee... ajettii eile mummon päält XD"Höpön pöpön. Noita karmeasti kirjoittavia on ihan joka ikäluokassa. Kyllähän kouluissa oikeinkirjoitusta opetetaan, tuon ikäisellähän se on vielä hyvin muistissa, jos on tunneilla kuunnellut. Itse kirjoitin varmasti 15 vuotiaana paljon puhtaammin kuin nyt pari vuotta vanhempana. XD
- helgamies
Kuten kerrot, saat kiinnostusta tasoisiltasi miehiltä.
- Älä.viitsi
Eli keski-ikäisiltä pervoilta. Sekö on oikeasti 15 -vuotiaan tytön taso?
- Poikamies45
Älä.viitsi kirjoitti:
Eli keski-ikäisiltä pervoilta. Sekö on oikeasti 15 -vuotiaan tytön taso?
Jos he ovat oikeita POIKAmiehiä, en näe asiassa suurta ongelmaa, silloinhan molemmat osapuolet ovat seksuaalisesti samassa kehitysvaiheessa.
- Ikis__M
Nylyinen tasosi on mainio eikä tarvitse olla huolissaan. Sitten kun olet tuplannut ikäsi ja elopainosi, sinulla on pari lasta ja kova elämän koulu käytynä saattaa olla aihetta huolestua vaikka kelpaathan sinä sittenkin niille pervoille keski-käisille hetkeksi.
- 1919
Ikis ei petä koskaan! Aina on saatava toiselle paha mieli aikaan jollakin tavalla!
- Ikis__M
1919 kirjoitti:
Ikis ei petä koskaan! Aina on saatava toiselle paha mieli aikaan jollakin tavalla!
Miten niin paha mieli? Ap:n ei tarvitse kuin välttää elämässään suden kuoppia, olla turpoamatta & lutkailematta ja ennen kaikkea tekemättä lapsia jännämiehille niin taso pysyy korkeana koko ikänsä, se on ihan itsestään kiinni.
- Arvojärjestys
Ikis__M kirjoitti:
Miten niin paha mieli? Ap:n ei tarvitse kuin välttää elämässään suden kuoppia, olla turpoamatta & lutkailematta ja ennen kaikkea tekemättä lapsia jännämiehille niin taso pysyy korkeana koko ikänsä, se on ihan itsestään kiinni.
Lapset ovat ihania ja todellinen lahja! Itsekeskeiset ja oman kullinsa ympärillä pyörivät miehet tulee ja menee, mutta lapsia voi rakastaa sydämen täydeltä hautaan saakka. Miestä ei koskaan.
- kurppatäti
Leikitään, että palstalle on eksynyt elämässään pahinta teiniangstia elävä heikolla itsetunnolla varustettu "sakkoliha" teinix.
Hyvä ettei sinuun ole vielä päässyt käsiksi parikymppiset pojat! Olet välttynyt paljolta hyväksikäytöltä eli olet selvästi fiksu tyttö. Se huokuu ympärillesi nin jottei väärät miehet viitsi edes yrittää leikkikalua sinusta.
Ja olet myös alaikäinen joten onneksi suurin osa miehistä ymmärtää sen.
Tuossa iässä ei kannata miettiä höpötasoja. Opiskele ja elä nuoruuttasi.
Oikea poika osuu kohdallesi eikä mitään höpötyksiä kokemusten hakemisesta kannata ikinä kuunnella tulevaisuudessa. ;)
Se ettei kimpussasi ole "kaikki" kertoo vain hyvästä tasosta, jos nyt ajatellaan niin.
Ehdit kyllä kokea elämää kasvaessasi rauhassa. Itse päätät tietysti kuinka sitten käyttäydyt mutta mitä olen elämää nähnyt niin ei ne valheellisesti suositut (lue helpot yhteishyvät) tytöt vanhempina kaikki ole niinkään ylpeitä menneistä riekkumisista ja useista lyhyistä "suhteistaan" :)
Nuorena tuntuu aivan toiselta ja voi tuntea itsensä huonoksi jos vertaa muihin itseään.
Mutta ei pidä tehdä mitään sellaista mikä vain olisi yriystä olla kuin ne "suositut tytöt"..
Suosittelen ettet ota vakavissasi tälläisiä palstoja ja keskityt elämään omien arvojesi ja tuntojesi mukaan.
Täällä on niin hirveitä aikuisia ihmisiä jotta vähemmästäkin hämmentyy nuori ihminen.
Terv.joskus kaltaisesi kokematon hissukka, jota ei kaduta yhtään se ns.elämätön nuoruus- IkuisestYksin
Pakko kommentoida:
En tiedä sinun asuinalueestasi, mutta minä asun tuppukylässä ja täällä kaikki parikymppiset jätkät juo ja polttaa ketjussa, fiksut meni jo. Tai sit ne harvat mun ikäset ihanat asuu jossain sadan kilsan päässä.
Jos nämä "höpötasot" ei merkitse mitään, miksi te aikuiset sitten otatte ne niin tosissanne? Eikä ole elämäni pahin teiniangsti, se meni jo aikaa sitten. Pitää vaan niellä ylpeytensä ja kasvaa aikuiseksi, joka tekee oman osansa.
En tiedä, oletko pannut merkille, mutta suositut tytöt ovat järkyttävän tyhmiä. Teen joskus säälistä heidän läksyjään. Bangladesh ei ole kaupunki.
Tiedän, että tarkoitat hyvää ja arvostan sitä kritiikistä huolimatta.
- Kilttiatm
Tasosi on ihan mikä haluat olla. Saisit ihan kenet tahansa komean pitkän miehen.
- IluisestYksin
En halua pitkää ja komeaa, koska kaikki juoksevat heidän perässään ja joskus voi houkutus käydä liian suureksi.
kasvarauhassa: Mikäli biologiankirjaani on uskominen, olen ollut nainen jo kolme vuotta. (Kirjassa sanotaan, että "tyttö on henkisesti kypsä äidiksi vasta pari vuotta kuukautisten alkamisen jälkeen" ja terveystiedon kirjassa että "aikuinen pystyy huolehtimaan sekä itsestään että toisesta") Lisäksi paino ei määritä ihmistä millään tavalla, esimerkiksi ylipainoinen voi olla hyvin mukava henkilö eikä paino aina riipu ruokavaliosta, vaan myös mm. Lääkkeet ja geenit vaikuttavat.
- Kilttiatm
Muista kuitenkin että 99% varmasti kelpuutat jonkun pahiksen joka pettää ja kohtelee huonosti sinua vaikka että sitä vielä tiedä.
- kasvarauhassa
Eikö meitä täällä juuri valistettu, ettei mitään teininaisia ole olemassa?
Tasosi on "ihan pentu vielä". Mitään kiirettä ole vielä, ja tyttönä/naisena, et tule jäämään yksin, jos olet normaalipainon rajoissa. - Mies3210
Ei kasvojen pyöreys, rillit tai tukka määritä tasoa. Eikä 165cm pituudessa ole mitään vikaa.
Näillä tiedoin tasostasi ei voi kovin paljoa sanoa, mutta eiköhän se ihan hyvä ole. Ulkonäköäkin kai on, sillä emme me setämiehetkään kenen kanssa tahansa ala limaisiksi.
Odotahan nyt muutama vuosi ennen kuin alat höpisemään ikuisista yksinäisyyksistä. Todennäköisesti muutat isoon kaupunkiin opiskelemaan ja siellä on paljon miehiä tarjolla sinullekin. Fiksuna opit ottamaan haluamasi, jos sinua ei oteta ensin.
Varo vaan, ettet yliopistolla feministisoidu ja kommunististu, aistin sinussa riskin sellaiseen. - iskäiskäiskä
Sinänsä hauska ketju. Oletan, että olet kertonut itsestäsi rehellisesti.
Ensinnäkin on niin paljon tyttöjä ja poikiakin. Eritoten varmasti pojat kiinnostavat enemmän. on melkein puolet ja puolet pojista/miehistä jotka pitävät hoikemmasta ja toiset pulskemmasta tosin sinä olet täysin normaalipainoinen jolle vientiä riittää molemmin puolin. Se, etten syyllistyisi just tähän lässyttämiseen, että joku löytää aina jonkun ja eihän sulla kiirettä. Kuvailusi perusteella olet ehkä enemmänkin kuin pelkästään viehättävä tyttö. Olen ehkä jäävi yksityiskohtiin puuttumaan mutta kuvailemasi pitkät hiukset ovat aivan mahtava valtti. Minä en moisista tyttönä/naisena luopuisi koskaan. Tietysti täytyy ottaa huomioon, että olen jo varttunut mies. Oma kuvauksesi itsestäsi vastaa aika liki vaimoani josta en luopuisi, vaikka hän päättäisikin luopua mahtavista hiuksistaan. Minulla on sinua jo jonkun verran vanhempi tyttö ja näitä kysymyksiä käytiin aikanaan hyvinkin paljon läpi.
Taas tähän lässyttämiseen. Kun oma tyttöni oli sinun ikäinen nämä asiat olivat kyllä meidän tapaan pöydällä tämän tästä. Jos näistä asioista voi puhua isän tai äidin kanssa olettaen että he eivät sorru mihinkään; kyllä se siitä-ajatteluun. Itse pidän rikkautena sitä, että tyttö on syntynyt meille nuorina. Ollaan ikäänkuin samalla kronologisella janalla ts. asiat ei ole muuttuneet niin paljon eli voidaan puhua asioista oikeilla nimillä. Positiivisella elämän asenteella ja mutkattomuudella tytöstä on tullut aivan mahtava tapaus.
Täähän oli vähän offia alkuperäiseen juttuun nähden mutta ei noin pohtivalla ja itelleen kysymyksiä herättävä 15 vuotias kaltaises fiksu tapaus jää koskaan katteleen liikaa sivusta. Enemmän olettaisin, että pojat, jotka kypsyy vähän hitaammin just sun ikäluokassa pikkasen ujostelevat fiksussa seurassas mutta siinä ne pojat kasvaa, kun tytötkin ja vienti on jossain vaiheessa aivan hurjaa. Oon itsekin joutunut jossain ikävaiheessa käyttämään isä ääntä, että tyttö sai pahaisenkin rauhan. vähän vanhempana, kun sinä nyt, tosin.
Jatka vaan funtsaamista ja kehitä sen myötä itestäs fiksu, kelpo tyttö !- rumamaija
Ai pitkät hiukset muka kovakin valtti? Etköhän nyt vähän liioittele niiden merkitystä... Itselläni on aina ollut pitkät hiukset eivätkä ne ole auttaneet miesten saannissa sitten yhtään!
Vikasi on, että olet aikamoisen pikkuvanha, jos 15-vuotiaana ulosantisi on tuollaista :DDD
- IkuisestYksin
Otan tuon kohteliaisuutena.
iskäiskäiskälle kiitos kommentista, vanhemmilleni ei kärsi sanoa mitään, kun asenne on aina "no tuo taas, eikö se ikinä muuta pois." - katosvaan
Ap on sama ätmi kuin neitsytmaria.
- IkuisestYksin
katosvaan kirjoitti:
Ap on sama ätmi kuin neitsytmaria.
Otan tämänkin kohteliaisuutena, vaikken koko hahmoa tunne.
- sdadasd
"olen 15, minulla ei ole vielä kertaakaan ole ollut suhdetta, vaikka kovasti olen yrittänyt"
Oot vasta 15 ja kovasti oot yrittänyt?? O_o Kuinkakohan monta vuotta tossa on ollut aikaa "kovasti yrittää" Ei ala-aste tai ylä-aste ikäisten suhteet ole yleensä kuin harjoittelua ja harvoin kestävät aikuisuuteen. Keskittyisit mielummin opiskeluun etkä miettisi tollaisia. Pitäisi olla Mikä on tasoni (tyttö) Kyllä sinulla on aikaa löytää kumppani aikuisenakin. - Karvamuna-
15 vuotiaan ei kannata miettii tasoja vielä eikä kannata seurustella koska sen ikäiset pojat kyllästyy nopeesti , tulee mustasukkaisuutta ja kaikkea. Itse kyllä seurustelin sen ikäisenä mutta olinkin fiksu ja tyttöystävänikin oli fiksu.
- isisiskääääää
Niin, ihan retorisesti, asiaa ajatellen, olettaen kuitenkin, että keskustelu on enemmänkin hypoteettinen. Kaikki vastaajat, kommentoijat ottavat 15vuotiaan tytön 'huolet' ikäänkuin niillä ei olisi mitään merkitystä. Onko väärin, että nuori, itseään etsivä tyttö on vain retoriikan sekaan eksynyt objekti? Toki tuon ikäinen ihminen ajattelee ja asettaa kysymyksiä itselleen enemmän kuin koko asiaan kantaa ottava porukka.
Ei ole missään nimessä väärin, että tyttö ajattelee parisuhteeseehenkin liittyviä asioita, vaikka sitä, vastaajien kysymyksenä kuuluttavaa kokemusta ei olisikaan.
Tästä päästään taas vihaamaani piirteeseen ihmisissä. Esimerkiksi kolme vuotiaan pojan tai tytön kuullen hänestä puhutaa aivan, kun hän ei olisi läsnäkään ja tällainen väheksyminen, vaikka olisikin vain hyväntahtoista saattaa pienen ihmisen hämilleen ja oma identiteetti ikäänkuin alkaa perustua sille mitä aikuiset hänessä näkevät.
15 vuotias tyttö ajattelee täysin itsenäisesti ja kokee sen, että hänet asetetaan keskustelun ulkopuolelle todella hämillisenä, koska juuri alkanut naisellisuuden hormonitoiminta ja sen mukanaantuomat fyysiset ja psyykiset muutokset ovat tässä iässä hieman outoja ja asettavat kysymyksiä nimenomaan omaan habitukseen liittyen.
Juuri tämän ikäinen tyttö kaipaa enemmänkin hyväksyntää, kuin arvostelua. Ei siinä kulje naisen kroppaan istutettu pikkutyttö vaan ihan oma persoonansa, joka on hieman vain ihmeissään siitä mitä on tapahtunut ja tapahtuu koko ajan ja on tapahtunut niin pienessä ajassa.
Vaikka kysymys olisikin hypoteettinen niin pelkkä otsikko ajaa tähän ketjuun juuri tuon ikäisiä. Kokonaisuutena, olkoonkin lähde mikä hyvänsä täytyy vanhempien ihmisten ottaa vastuunsa tässäkin. kannustaa ja asettaa lisää kysymyksiä. Vastata, eikä luoda ilmapiiriä epäilysten ja nuoren tytön kokemuksia vähättelevänä.- IkuisestYksin
Mitä oon itse huomannu niin esimerkiksi ihmisoikeudet saa sitten kun täyttää 18. Siihen saakka ei ole esimerkiksi oikeutta omaan mielipiteeseen.
Sitten sinä, joka kehotit keskittymään opiskeluihin, niin keskiarvoni on 9.2 ettei tässä paljoo tartte nähdä vaivaa. Et pääsee lukioon pitää olla yli 6.5 joten se on piece of cake.
Sanoisin, että ton ikäisen pitäisi pysyä pois täältä palstalta.
Todella vaikeaa määrittää 15 v tytön taso. Joka tapauksessa se parissa vuodessa nousee hurjiin korkeuksiin.
Mitä jos kiinnität huomiota niihin luokan Timo Tavallisiin. Toimiiko kylässäsi esim Partio-liike.
Muutenkin koita löytää poika harrastusten kautta. Yksilöurheilu voisi olla hyvä. Yleisurheilun, hiihdon parista voisi löytyä mukavia ahkeria tavoitteellisia poikia.
Itse olin tuon ikäisenä ainakin niin ujo, että en todellakaan uskaltanut tehdä aloitteita tytöille. Josten sinä voisit olla aloitteellinen. Ei välttämättä niin, että heti kysyisit alaks olee, vaan että keksit yhteistä juteltavaa tms. Ja huomaa, että kiinnostunutkin poika voi menna aluksi aivan lukkoon, eikä aluksi osaa vastata mitään järkevää.- IkuisestYksin
Kaikki pojat kuolaa mun trendejä :'D Mihinkään urheilujoukkueeseen tai yksilölajeihin en pääse, tyssää pääsykokeissa.
IkuisestYksin kirjoitti:
Kaikki pojat kuolaa mun trendejä :'D Mihinkään urheilujoukkueeseen tai yksilölajeihin en pääse, tyssää pääsykokeissa.
No tekosyitä löytyy, kun niitä kehittelet. Partioon pääset, VPK:hon pääset.
Jep, 15-vuotiaan naisen taso.. :)
- Äädämi1111111
Korkkaamattoman teininaisen taso on hyvin korkea, ainakin jos verrataan johonkin käytettyyn kurppaan.
Äädämi1111111 kirjoitti:
Korkkaamattoman teininaisen taso on hyvin korkea, ainakin jos verrataan johonkin käytettyyn kurppaan.
Varmasti, paitsi että 15-vuotias ei ole nainen, vaan tyttö, eikä kenekään tytön pitäisi miettiä mitään tasoja, varsinkaan tällä kusen polttamalla palstalla, vaan elää huoletonta tytön elämää.. elämä edessä jne.
En pidä aloitusta uskottavana.- huomi.iva
PikkuLikka kirjoitti:
Varmasti, paitsi että 15-vuotias ei ole nainen, vaan tyttö, eikä kenekään tytön pitäisi miettiä mitään tasoja, varsinkaan tällä kusen polttamalla palstalla, vaan elää huoletonta tytön elämää.. elämä edessä jne.
En pidä aloitusta uskottavana.susta on tulossa Pikku_viha_Likka... :)
- ikisinkkutar
Pysy nyt lapsiparka pois tältä sairaalta neitsytsetä palstalta. Saat vain sekopäisiä pervoja täältä kimppuusi. Minä en sinun ikäisenä ajatellutkaan mitään seurusteluja, sun aivot on vasta noin 8 vuoden päästä täysin kehittyneet. Keskity ihan muihin asioihin, tuon ikäisillä seurustelu on pelkkää leikkimistä.
- Curona
On sitten todellinen tai ei tämä aloittaja niin tasosi on: olet vielä nuori, älä hätäile äläkä suotta mieti tällaisia vielä. Teet vielä jotain jota saattaisit katua myöhemmin..jos arvostat itseäs niin säästä myös koskemattomuuttasi koska on vielä olemassa ihmisiä jotka sitä arvostaa ja kunnioittaa, he eivät ole sukupuuttoon kuolleita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html422836Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens292409Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4362408Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau192193Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1421796Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1421762Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat241295Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,31187- 741089
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671007