Onko kenelläkään oikein hyvää prinsessakakun reseptiä?
Prinsessakakku!
4
2972
Vastaukset
- EX-kondiittori
Arvoisa prinsessa, miksi haluatte tehdä näin monimutkaisen kakun?( Siis kotona tehtäväksi) Mutta voin opastaa jotenkin teitä asiaan.
Ensinnäkin täytyy vispata kakkupohja seuraavista aineista:
yksi lasi kananmunaa
yksi lasi sokeria, nämä vispataan kuohkeaksi.
Lisätään 1 lasi vehnäjauhoja.
Paistetaan kakkuvuo,assa 210 asteessa noin 20 minuuttia.
Kun kakkupohja on jäähdytetty, leikataan se kolmeen osaan. Kerrokset voi kostuttaa lievästi sokerivedellä, joka on maustettu pistaasi esanssilla.
Kahteen väliin pannaan vaniljakiisseliä, jota saa valmiina kaupasta. Se valmistetaan lisäämällä maitoa tähän jauheeseen.Tietenkin itse tehty vaniljakiisseli on maukkaampaa.
Kun pohja on täytetty, niin vispataan kerma kovaksi sokerin kanssa, ja muotoillaan siitä kakun päälle paksu ympyränmuotoinen kerros jonka päälle kaulataan keväänvihreä marsipaani, jota varmaankin saa nykyisin kaupasta ostaa. Kun kakku on nyt puoli palloa muistuttavassa muodossa sihdataan kakun päälle kevyesti puuterisokeria. Ennen puuterointia pintaan voi kiinnittää koristeeksi värikkäitä marmelaadikuulia tai muuta
värikästä hyytelöä. - amatörköksa
Prinsessakakun voi tehdä ostetuista kakkupohjista, vaikka omatekoiset ovat tietenkin parempia.
Minun vakio-ohjeeni on tämä:
3 munaa, 3 dl sokeria, 1 dl lämmintä vettä, 3 dl vehnäjauhoja, 1½ tl leivinjauhetta. Munat ja sokeri kuohkeaksi, vesi vispauksen lopussa, jauhot, joihin leivinjauhe on sekoitettu, varovaisesti nostellen mukaan. Kakkutaikina n 2 l:n jauhotettuun vuokaan (minä teen pohjan aina 5:n litran vuuassa, jos haluan ison kakun) ja 175 asteiseen uunin alaosaan n 30 minuutiksi.
Juhlakakuille teen vaniljakreemin itse, tavallisesti teen sen marsanin avulla (paketin kyljessä on ohje)
Jonkin verran vispattua kermaa vaniljakreemin joukkoon ja se kakkupohjien väliin. Päälle kummuksi kasa vispattua kermaa ja tämän katteeksi vaalenavihreä marsipanipeite.
Tämä on Ruotsin malla suosituin kakku, ja melko helppotekoinen, kun sen on kerran tehnyt. - ryhveli
HEI!
glorian ruoka&viini lehdessä 2/2004 on selkeä ja helppo prinsessakakun ohje kuvineen kaikkineen. voin tietysti tähänkin ohjeen laittaa...
KAKKUPOHJA:
4 kananmunaa
1½dl sokeria
1dl vehnäjauhoja
1dl perunajauhoja
1tl leivinjauhetta
kakku korppujauhotettuun vuokaan, uunissa 200c ja noin 25-30min.
VANILJAKREEMI:
1dl maitoa
1 vaniljatanko
1 kananmunankeltuainen
1/4dl sokeria
1rkl maissitärkkelysjauhetta (maizena)
TÄYTTEEKSI:
vaniljakreemi
kermavaahto (n.3dl kermaa)
vadelmahilloa, -marmeladia
KOSTUTUS:
1½dl vettä
2-3rkl sokeria
KUORRUTUS:
250g vihreää marsipaania (saa kaupasta)
KORISTEEKSI:
tomusokeria
marsipaanikukkia, -hahmoja
kakkupohja kolmeen osaan, kostutus ja vadelmahillo ja kermavaahto vaniljakreemitäyte sisään. päälle loppu kermavaahto kreemi. kokoa kakun keskelle vaahtoa keoksi niin kakku saa oikeanlaisen pyöreän muodon. kaulitse marsipaani noin. 3mm paksuksi levyksi ja pyöritä se kaulimen ympärille, näin saat kätevästi levitettyä marsipaanilevyn kakun päälle. leikkaa ylimääräiset reunat pois.- ryhveli
vielä ohje tuohon kreemin tekoon. siis kaikki aineet kylmään, pinnoitettuun kattilaan. anna lämmetä keskilämmöllä KOKO AJAN sekoittaen pohjaa myöten kunnes kreemi sakenee. jäähdytä kreemi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3522816Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201559Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481380Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151058Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa571007Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta28958En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82933Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149908- 80908
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205849