Isä meidän -rukouksesta lisää

toinenluterilainen

Mitä tosiaankin tarkoittaa tuo kohta "anna syntimme anteeksi niin kuin mekin anteeksi annamme niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet"

eli mitä hyödyttää pyytää anteeksi syntejään, jos ei kuitenkaan itse anna anteeksi mitään eikä kenellekään

Eikö Jeesus tästäkin pitänyt aika hurjan saarnan suoraan sanoen....ja eikö siellä puhuta anteeksiannosta aika paljon, UT:ssa siis?

Kyllä voi vihastua toiselle, mutta että jää ikuisesti marmattamaan asiasta, onko se edes kenellekään hyvä. Pystyykö jatkamaan matkaa.

Epäilemättä tuo on kyllä myös yksi vaikeimmista kohdista.

Johtuuko se siitä, että Jeesus on täydellinen mutta me ihmiset emme totisesti, teemme tosiaan aika pahojakin toisillemme?

97

374

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voivoivoivoivoi

Kokolailla turhakin avaus;
      " Johtuuko se siitä, että Jeesus on täydellinen mutta me ihmiset emme totisesti, teemme tosiaan aika pahojakin toisillemme?"
      Ts. kysyt ja vastaat, huomaatko ?

• Mutta sitä on huokunut, että uskovalla ei ole syntejä, joita pyytäsi antamaan anteeksi. Ainakaan tällä palstalla ei ole synnintuntoa; paitsi muiden synneistä.

• toinenluterilainen

Onko tällä palstalla vain epärakentavia ja ilkeitä ihmisiä? Mitä pahaa mielestäsi tein?

Tämä ei ollut ollenkaan turha aloitus, eikä erityisestikään tällä palstalla, jolla näyttää siltä, että ihmiset ovat sarvistaan tarttuneet toisistaan kiinni ja riitelevät, vaikka tämä ei nyt tätä koskenutkaan, vaan tietenkin ihan on todellakin turha pyytää anteeksi mitään, koska ei sillekään mitään anteeksi anneta, joka ei itse ole antanut anteeksi.

Mutta silti myönnän anteeksianto on vaikeata ja vielä vaikeampaa, jos aloitetaan siitä, että mitä pahempaa on tehty.

Kun oikein ajattelee, Jumalan vaatimukset ovat aika korkealla, pitäisi antaa anteeksi, vaikka on tehty vääryyttäkin. On silti maapallolla ihmisiä, jotka ovat pystyneet antamaan anteeksi jopa jonkun rakkaansa murhan. Mutta tietysti näin radikaaleista asioista tässä ei nyt tarvitse puhua, sillä harvempi meistä sentään joutuu noin kovaan osaan, ja harvemmalta meistä nyt sentään murhataan joku.

• toinenluterilainen kirjoitti:

Onko tällä palstalla vain epärakentavia ja ilkeitä ihmisiä? Mitä pahaa mielestäsi tein?

Tämä ei ollut ollenkaan turha aloitus, eikä erityisestikään tällä palstalla, jolla näyttää siltä, että ihmiset ovat sarvistaan tarttuneet toisistaan kiinni ja riitelevät, vaikka tämä ei nyt tätä koskenutkaan, vaan tietenkin ihan on todellakin turha pyytää anteeksi mitään, koska ei sillekään mitään anteeksi anneta, joka ei itse ole antanut anteeksi.

Mutta silti myönnän anteeksianto on vaikeata ja vielä vaikeampaa, jos aloitetaan siitä, että mitä pahempaa on tehty.

Kun oikein ajattelee, Jumalan vaatimukset ovat aika korkealla, pitäisi antaa anteeksi, vaikka on tehty vääryyttäkin. On silti maapallolla ihmisiä, jotka ovat pystyneet antamaan anteeksi jopa jonkun rakkaansa murhan. Mutta tietysti näin radikaaleista asioista tässä ei nyt tarvitse puhua, sillä harvempi meistä sentään joutuu noin kovaan osaan, ja harvemmalta meistä nyt sentään murhataan joku.

Jos lähtee liikkeelle vaikka pahoista ajatuksista, joka oli TOINEN paha miksi Jumala tuhosi maan vedenpaisumuksella.

• toinenluterilainen

Onko teillä koskaan sellaista "varjorukousta" kun luette Isä meidän -rukousta, varjorukouksessa pyytää joka kohdalla anna voimaa tehdä tämä ja tämä, ja tietenkin "niin kuin mekin anteeksi annamme niille" on se jossain tuo varjorukous vasta kannattaakin lukea. "Anna voimaa antaa anteeksi".

Sillä useinhan huomaa, että on antanut vääryyksiäkin anteeksi, mutta sitten ne taas ponnahtavat jostain pintaan, erityisesti jos samantyyppinen käytös jatkuu, ja vaikka sitä ei enää tekisi samat ihmiset, joilta alunperin on saanut tuollaista kohtelua.

En puhu tästä palstasta, koska en ole täällä riidoissa kenenkään kanssa. Puhun siis yleisellä tasolla.

Eikö teidän muiden omatunto siis koskaan soi tuossakaan kohdassa "niin kuin mekin anteeksi annamme niille" - olenko todellakin antanut anteeksi, ei minään uhkavaatimuksena, vaan koska Jumalakin on antanut anteeksi itselleen pahat teot.

Vai on kaikki Jumalaa ja hänen tahtoaan pohdiskelevat aloitukset turhia. Hmm... Varmaankin täällä, jossa vain mielellään haetaan riidanaiheita ja sensellaisia.

• toinenluterilainen
        torre12 kirjoitti:

Jos lähtee liikkeelle vaikka pahoista ajatuksista, joka oli TOINEN paha miksi Jumala tuhosi maan vedenpaisumuksella.

MIksi vastasit ja vieläpä tosi oudosti, sillä en minä ole kommentoinut sinulle mitään. Elikkä olen vähän ulalla mistäköhän mahdat puhua.

• annaolla
        toinenluterilainen kirjoitti:

MIksi vastasit ja vieläpä tosi oudosti, sillä en minä ole kommentoinut sinulle mitään. Elikkä olen vähän ulalla mistäköhän mahdat puhua.

Torre on kajahtanu, älä välitä.

• toinenluterilainen

Ja tietenkin en tuota varjorukousta silloin välttämättä ehdi mielessäni lausua, kun olen kirkossa tai kuuntelen jumalanpalvelusta, vaan jos mielessäni rukoilen sitä, jolloin siihen tulee aika luontaisesti se varjorukous. Kuten kohdassa : tapahtukoon Sinun tahtosi myös päällä niin kuin...eli että itsensä kautta myös tapahtuisi se Jumalan tahto ja että Jumala antaisi voimaakin siihen. Ja siinä on itse asiassa paljon varjorukouksia, koska sitten rukoilee myös että se tapahtuisi koko kristikunnan kautta, eikä pelkästään itsensä kautta jne. Ja että me antaisimme me kristityt anteeksi toisillemme myös jne. jne. Tämä on erittäin runsas rukous, nyt vain sattui tulemaan mieleen tämä anteeksianto-kohta.

Joskus rukoilen siinä kohtaa, päästä meidät pahasta, tietenkin synnistäkin, mutta sitten vainotut kristityt tulevat usein mieleen tuossa kohtaa myös ja tulee samalla rukoiltua heidän puolestaan.

• anna-anteek-si

Älä torresta välitä, hän automaattivastaaja kaikille.
        Mutta tuohon anteeksiantoon, kysymyksesi on hyvä, tosin itsekkin ensin ajattelin, että kysyt ja vastaat itse, mutta tarina jatkuu..
        "Mutta silti myönnän anteeksianto on vaikeata ja vielä vaikeampaa, jos aloitetaan siitä, että mitä pahempaa on tehty. "

Anteeksianto on vaikeinta inhimilliselle ihmiselle, eli jos Jumalanhenki ei asu ihmisessä ja häntä on loukattu verisesti, niin on luonnollista tuntea vihaa , katkeruutta ect. Koska on kärsinyt vääryyttä tuon ihmisen taholta ja mitä läheisempi tuo ihminen on, se moninkertaistaa sen vaikeusasteen.

Mutta, kun ihminen tulee Jeesuksen luo = tulee uskoon (= mielenmuutos), hän saa PUOLLUSTAJAN, eli Pyhän hengen eli lapseudenhengen.
        Tämä henki meissä uskovissa on se rakkaudenhenki. (ei meidän oma aatumme tai eevamme= oma lihanmieli )Joka vaikuttaa meissä anteeksiannon mielialaa.
        Kun luovuttaa sen mieltä painavan vihan ja katkeruuden Jumalalle, se pikkuhiljaa sulaa ja on mahdollista antaa anteeksi. Olen sen itse kokenut.

Vihasta ja ketkuuresta vielä senverran, että on tieteellisesti todistettu, että monen mm. sydänperäisentaudin, masennuksen ect. TAUSTALLA on katkeruus tai viha.
        Eli anteeksiannolla on näin monimuotoiset vaikutukset..

• kristitty_mies
        anna-anteek-si kirjoitti:

Älä torresta välitä, hän automaattivastaaja kaikille.
        Mutta tuohon anteeksiantoon, kysymyksesi on hyvä, tosin itsekkin ensin ajattelin, että kysyt ja vastaat itse, mutta tarina jatkuu..
        "Mutta silti myönnän anteeksianto on vaikeata ja vielä vaikeampaa, jos aloitetaan siitä, että mitä pahempaa on tehty. "

Anteeksianto on vaikeinta inhimilliselle ihmiselle, eli jos Jumalanhenki ei asu ihmisessä ja häntä on loukattu verisesti, niin on luonnollista tuntea vihaa , katkeruutta ect. Koska on kärsinyt vääryyttä tuon ihmisen taholta ja mitä läheisempi tuo ihminen on, se moninkertaistaa sen vaikeusasteen.

Mutta, kun ihminen tulee Jeesuksen luo = tulee uskoon (= mielenmuutos), hän saa PUOLLUSTAJAN, eli Pyhän hengen eli lapseudenhengen.
        Tämä henki meissä uskovissa on se rakkaudenhenki. (ei meidän oma aatumme tai eevamme= oma lihanmieli )Joka vaikuttaa meissä anteeksiannon mielialaa.
        Kun luovuttaa sen mieltä painavan vihan ja katkeruuden Jumalalle, se pikkuhiljaa sulaa ja on mahdollista antaa anteeksi. Olen sen itse kokenut.

Vihasta ja ketkuuresta vielä senverran, että on tieteellisesti todistettu, että monen mm. sydänperäisentaudin, masennuksen ect. TAUSTALLA on katkeruus tai viha.
        Eli anteeksiannolla on näin monimuotoiset vaikutukset..

Minusta anteeksiantaminen on helppoa, mutta anteeksipyytäminen voi olla vaikeampaa. Joillekin se on surastaan mahdotonta.

• vaikutat.siltä
        kristitty_mies kirjoitti:

Minusta anteeksiantaminen on helppoa, mutta anteeksipyytäminen voi olla vaikeampaa. Joillekin se on surastaan mahdotonta.

Sinulle anteeksi pyytäminen on varmaan mahdotonta?

• kristitty_mies kirjoitti:

Tuokin riippunee aika tavalla aiheesta?

Anteeksi pyytämistä ei aina voi edes tehdä ja anteeksi antaminen voi kestää vuosia.

• Anteeksi antaminen on aika keskeinen opetus Jeesuksella. Ja lienee se ehdottomasti vaikein paikka.

Toiselle anteeksi antamisen tulee lähteä sydämestä. Jo se vaatii asettumista toisen asemaan, ymmärrystä siitä, mikä saa toisen tekemään jotain loukkaavaa ja pahaa. Ei tapahdu hetkessä eikä kerralla.

Kun rukouksessa sanotaan että kuten on antanut itsekin anteeksi niin samalla tavalla Jumala antaa anteeksi kun sitä häneltä anomme. Meillä tulee olla ymmärrys siitä, mitä ja miksi olemme syntiä tehneet. Eihän sitä muuten voi pyytää anteeksi. Emmekä muuten voi korjata asiaa oikeaan suuntaan.

On siis oltava vilpitön myös itseään kohtaan jotta voi olla vipitön Jumalaa kohtaan.

• Olet.säälittävä

Attemummeli se taas leikkii roolileikkejä!

• fttvgukvgvgvk

mummomuorille
        7.2.2016 7:18 johdosta:

Hyvä oppi sinulta sinänsä...
        mutta
        puutteellinen...

MITEN, HELEVETIN LAILLAKO PYYDÄT JA SAAT ANTEEKSI JOS ESIM. TAPAT JONKU?
        Toisen puolesta ja toisen pyynnöstä toisen puolesta rukoilut ja anteeksi saamiset ovat OMAVANHURSKAUTTA ja se on syntiä. Siis rippi ja saatanallisuuden salaripit rippi isineen on perkeleen perisyntisten rikollisen rituaaleja.

"Älä tapa" käskylle raamatun mukaan ei ole muuta poikkeusta, kuin mitä Jumala tai Jeesus ilmoittaa.

• fttvgukvgvgvk kirjoitti:

mummomuorille
        7.2.2016 7:18 johdosta:

Hyvä oppi sinulta sinänsä...
        mutta
        puutteellinen...

MITEN, HELEVETIN LAILLAKO PYYDÄT JA SAAT ANTEEKSI JOS ESIM. TAPAT JONKU?
        Toisen puolesta ja toisen pyynnöstä toisen puolesta rukoilut ja anteeksi saamiset ovat OMAVANHURSKAUTTA ja se on syntiä. Siis rippi ja saatanallisuuden salaripit rippi isineen on perkeleen perisyntisten rikollisen rituaaleja.

"Älä tapa" käskylle raamatun mukaan ei ole muuta poikkeusta, kuin mitä Jumala tai Jeesus ilmoittaa.

Anteeksi voi aina pyytää. Siihen koko kristinusko perustuu. Ja aina voimme rukoilla toistemme puolesta.

Jumala päättää anteeksi antamisesta ja jos luet tarkkaan Raamattua, selviää sekin.

Ihminen on luonut jo monta poikkeusta tuollekin käskylle - puolustatuminen ja sota ovat esimerkkejä.

• ikhnhbvgvfc
        mummomuori kirjoitti:

Anteeksi voi aina pyytää. Siihen koko kristinusko perustuu. Ja aina voimme rukoilla toistemme puolesta.

Jumala päättää anteeksi antamisesta ja jos luet tarkkaan Raamattua, selviää sekin.

Ihminen on luonut jo monta poikkeusta tuollekin käskylle - puolustatuminen ja sota ovat esimerkkejä.

Tarkkaan kun tutki mitä raamattu on, niin voit oppia ymmärtämään, että se on rikollisen kristinuskon, paavalilais-luterilaisuuden saatanaa jumalanaan palvelemaan eksytettyjen KÄSIKIRJA.
        Jeesus ei ole rikollisen kristinuskon seurakuntien perustaja vaikka niin uskotaan/väitetään.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavalin_kirjeet
        "Apostoli Paavali oli ensimmäisen kristillisen sukupolven merkittävin uskonoppinut. Hän julisti evankeliumia ja perusti seurakuntia kolmen vuosikymmenen ajan Rooman valtakunnan itäosiin."

Usko ei pelasta oppi...
        http://www.lukio.palkane.fi/raamattunet/paavkirj.html

http://www.ortodoksi.net/tietopankki/henkilot/pyhat/uuden_testamentin_pyhat/apostolit/apostoli_paavali.htm
        #Nykyinen Raamatun tutkimus kiistelee useiden kirjeiden autenttisuudesta. Kirjeestä hebrealaisille kiistellään erityisesti ja siitä on kiistelty jo alkukirkon ajoista asti. Se ei ilmeisesti ole apostoli Paavalin kirjoittama. Kuinka tahansa, kirkon Raamatun kohtia sisältävä luettelo esittelee nämä kaikki Paavalin kirjeinä. Tähdellä merkittyjä kirjeitä pidetään todennäköisesti Paavalin seuraajien kirjoittamina.
        Kirje roomalaisille
        Ensimmäinen kirje korinttilaisille
        Toinen kirje korinttilaisille
        Kirje galatalaisille
        Kirje efesolaisille *
        Kirje filippiläisille
        Kirje kolossalaisille *
        Ensimmäinen kirje tessalonikalasille
        Toinen kirje tessalonikalasille *
        Ensimmäinen kirje Timoteukselle *
        Toinen kirje Timoteukselle *
        Kirje Titukselle *
        Kirje Filemonille
        Kirje hebrealaisille * #

ja paavali itse oli rikollinen saatanan palvelija joka ei eroa saatanasta saanut:
        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta ja se sama saatana on pääpiru edelleen kristittyjen yli 3500 lahkossa maailmalla kuten historia todistaa.

Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan Pyhää Raamattua ei ole koskaan ollutkaan kirjoitetussa muodossa. Mutta se on ollut Jeesuksen opetuslapsilla ja Jeesusta seuranneillä KRISTILLISILLÄ muisti tietoina kunnes Paavali oppikuntineen ja sen aikaiset hallitsijat tapatti, pakko käännyttivät jne Jeesusta seuranneet KRISTILLISET pois Jumalallisuuden tietoudesta kristittyjen rikollisen kristinuskon uskovaisiksi.

Nykyinset käytössä olevat raamatut ovat paavalilais-luterilaisuuden sopaskaa.

Jeesus lähetti valituilleen, omilleen, Pyhän Hengen tueksi/avuksi, ettei heitä eksytettäisi mm väärennetyillä raamatuilla.

USKONTUNNUSTUKSENSA kaltaiset järjettömät tarvii saatanallisuuden käsikirjaa:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
        Pappislupaus
        Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
        "Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."

Tuon tunnustuksen mukaan pappi ei saa Jeesuksen evankeliumia saarnata vaan paavalilais-luterilaisuuden sopaskaa!
        Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa"

uskontunnustuksesta ja sen kaltaisuudesta...
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'

Ymmärtämättömyydenne:
        'Meillä ei ole ymmärrystä'

Ihmisyydestänne luopuminen:
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'

Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

ero JUMALASTA; herra saatanasta uusi jumala:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä eikä rikollisia kristittyjä:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

Tosi uskovaisiksi aivopestyistä ei saa ihmisiä tekemälläkään!
        mutta....

/jatkuu...

• lkjhgytfrdew
        ikhnhbvgvfc kirjoitti:

Tarkkaan kun tutki mitä raamattu on, niin voit oppia ymmärtämään, että se on rikollisen kristinuskon, paavalilais-luterilaisuuden saatanaa jumalanaan palvelemaan eksytettyjen KÄSIKIRJA.
        Jeesus ei ole rikollisen kristinuskon seurakuntien perustaja vaikka niin uskotaan/väitetään.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavalin_kirjeet
        "Apostoli Paavali oli ensimmäisen kristillisen sukupolven merkittävin uskonoppinut. Hän julisti evankeliumia ja perusti seurakuntia kolmen vuosikymmenen ajan Rooman valtakunnan itäosiin."

Usko ei pelasta oppi...
        http://www.lukio.palkane.fi/raamattunet/paavkirj.html

http://www.ortodoksi.net/tietopankki/henkilot/pyhat/uuden_testamentin_pyhat/apostolit/apostoli_paavali.htm
        #Nykyinen Raamatun tutkimus kiistelee useiden kirjeiden autenttisuudesta. Kirjeestä hebrealaisille kiistellään erityisesti ja siitä on kiistelty jo alkukirkon ajoista asti. Se ei ilmeisesti ole apostoli Paavalin kirjoittama. Kuinka tahansa, kirkon Raamatun kohtia sisältävä luettelo esittelee nämä kaikki Paavalin kirjeinä. Tähdellä merkittyjä kirjeitä pidetään todennäköisesti Paavalin seuraajien kirjoittamina.
        Kirje roomalaisille
        Kirje galatalaisille
        Kirje efesolaisille *
        Kirje filippiläisille
        Kirje kolossalaisille *
        Kirje Titukselle *
        Kirje Filemonille
        Kirje hebrealaisille * #

ja paavali itse oli rikollinen saatanan palvelija joka ei eroa saatanasta saanut:
        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.

2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta ja se sama saatana on pääpiru edelleen kristittyjen yli 3500 lahkossa maailmalla kuten historia todistaa.

Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan Pyhää Raamattua ei ole koskaan ollutkaan kirjoitetussa muodossa. Mutta se on ollut Jeesuksen opetuslapsilla ja Jeesusta seuranneillä KRISTILLISILLÄ muisti tietoina kunnes Paavali oppikuntineen ja sen aikaiset hallitsijat tapatti, pakko käännyttivät jne Jeesusta seuranneet KRISTILLISET pois Jumalallisuuden tietoudesta kristittyjen rikollisen kristinuskon uskovaisiksi.

Nykyinset käytössä olevat raamatut ovat paavalilais-luterilaisuuden sopaskaa.

Jeesus lähetti valituilleen, omilleen, Pyhän Hengen tueksi/avuksi, ettei heitä eksytettäisi mm väärennetyillä raamatuilla.

USKONTUNNUSTUKSENSA kaltaiset järjettömät tarvii saatanallisuuden käsikirjaa:
        Pappislupaus
        "Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."

Tuon tunnustuksen mukaan pappi ei saa Jeesuksen evankeliumia saarnata vaan paavalilais-luterilaisuuden sopaskaa!
        Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa"

'Meillä ei ole järkeä'

Ymmärtämättömyydenne:

'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Olemme syntisiä'

Tosi uskovaisiksi aivopestyistä ei saa ihmisiä tekemälläkään!
        mutta....

/jatkuu...

Jeesusta elukkana teurastavia lahtareita teistä on ollut pitkän historianne aikana oinnistuneet kouluttamaan.
        Ei Jeesusta seuranneet Jeesusta ristille asettaneet vaan kristityt joiden oppi elää edelleen ja nyt ei pilkata kuninkaaksi vaan Jeesusta elukkana teurastamisen opein.
        Jeesuksen evankeliumi Johanneksen mukaan;
        1:11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10558668#comment-54486271
        "TEU.
        2.4.2012 09:30
        2. jUMALA HEITTI KRISRTUKSEN PÄÄLLE KAIKKIEN IHMISTEN SYNTIVELAN
        JA HEIDÄN ANSAITSEMANSA RANGAISTUKSEN , JA HÄN OLI " LYÖTYNÄ "
        HEIDÄN RIKKOMUSTENSA TÄHDEN JAKEET 4-5. . HÄNESSÄ ITSESSÄÄN EI OLLUT VÄÄRYYTTÄ EIKÄ SYNTIÄ , VAAN HÄN KANTOI TOISTEN SYNNIT . JUMALAN KARITSANA , HÄNET TEURASTETTIIN, VERI UHRINA SYNTISTEN PUOLESTA ."

Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        7:19 "Eikö Mooses ole antanut teille lakia? Ja kukaan teistä ei lakia täytä. Miksi tavoittelette minua tappaaksenne?"

Omia, seurakuntanne lapsia ovat aivopestyt pikku pirut tappaneet ja tapattaneet se osoittaa saatanallisuudenne rakkautta lapsiakin raiskaneen saatanallisuudenne herran tahto:

herra on herra epäjumala jonka ensimmäistä käskyä ei ole raamatussa.
        herra kieltää itseensä uskovia palvelemasta muita kuin häntä jumalana.
        HUOM!
        Siis luterilainen EI saa palvella Jumalaa ja Jeesusta!!!
        herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

herra epäjumalanne rikollisilleen antama käsky:
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan
        23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan;
        25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

saatanaa jumaloivan pedofiilien suojelijan vale:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9944923
        "teuta
        21.6.2011 18:31
        KIITOS VAAN TARJOUKSESTA , MUTTA SULTAHAN JO LOPPUI
        KOKONAAN TUO PAHNA TUSKA ., KUN TULI KESÄ JA KÄRPÄSET,
        AIVAN OIKEIN OLET KOPIONUT JP :N ASIAN .Mat. 5:43-48
        SE ON JOKAINEN PEFOFIILI SAA SYNTINSÄ ANTEEKSI , JOS
        HÄN KATUU TEKOAAN JA TAHTOO TEHDÄ PARANNUKSEN .
        JA ANOO ANTEEKSI /TEKEE RIPIN."

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9955763
        "Jeesus on tie
        1.7.2011 20:09
        Jokainen bedofiili toiaan saa syntinsä anteeksi, jos hän antaa Jeesuksen sovintoveren virran puhdistaa sydämensä, hallelujaa kiitos Jeesus!
        Jos parannusta ei tule, niin sinun raukan käy huonosti.
        Keneltä, kysyi yksi mäntti?!!!
        Jumalalta!"

jne...

TODISTAPPA KAIKKI JUMALAN, JEESUKSEN JA PYHÄN HENGEN NIMEEN SUOMESSAKIN NOITAROVIOILLA TAPAETTUJEN KRISTITTYJEN RIKOKSET JUMALAN TAI JEESUKSEN TAHDON MUKAISIKSI?

Ellet pysty, niin tunnet saatanan herraksesi!

• jhgytfre32

mummomuorille:

Tähänkö teidän jumalanne tahto perustuu:
        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'

Tuo on osa todista saatanaa jumaloivien historiaanne jota ilmeisesti pyrit edustamaan paratiisin käärmenä.

Ei koulutetut aivopestyt rikolliset tunne muuta jumalaa kuin saatanan:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10835053#comment-57305312
        "teuta 8.8.2012 00:24
        Kyllä minä ja paavi sen tiedämme , pitäisikö kysyä Jumalalta vielä ."

Ja käyttäytyminen jopa vainajien suhteen on sanaa saatanallisuuden tasoa KUN SYNTIEN/RIKOKSTEN SUHTEEN TOTUUS OTETAAN HUOMIOON:
        "teuta: Uskosa 11.4.2011 12:15
        TÄSSÄ KERROTTU SYNTIEN ANTEEKSI SAANTI :
        On jokin asteen ero , siitä mitä Jeesus on luvannut ja
        se oli Murhan synninkin anteeksi antamisessa . Varmsti
        voidaan määritellä , niin kuin joku jo sanoitikin , nämä
        raiskaukset oli heti murhan jälkeen , Kuinka nyt sanotaan
        kun murhan synnin saisi myös henkilökohtaisia syntejä
        saada anteeksi . Älkää kinatko epätietoisina asioista jota
        örvelö ja savon ukko ette tiedä ja nyt on tullut(ei tuomari )"
        --
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10813480
        teuta.
        21.8.2012 14:29
        Satut tietämään että montakertaa olen ollut Ruumishuoneella törppö .
        olen sen kerran ilmoittanut enkä ollut yksin , näkemiin"

Aivopesty rikollisen kristinuskon uskovainen, on pahimmillaan julma rikollinen saatanaa ja sen herra jumalia palvelevana tosi uskovaisena. Ei ole viellä sataa vuottakaan, kun suomessakin kristityt valtionkirkkolaiset tappoi ja tapatti omia seurakuntalaisia ja mummomuori julistaa antaeeksi antamisen oppia!
        KUINKA MONI MURHATTU ON ILMOITTANUT, ETTÄ MURHAAJAT OVAT SAANEET ANTEEKSI HEILTÄ RIKOKSET?

saatanallisuuden rippi ja salarippi rikollisuudessa kristityt jakaa rikolliset rikollisilleen rikoksista sovituksia, jopa lasten raiskaajille rikollisesti. Rippi ja salarippi kuten rippikoulukaan EI OLE JUMALAN JA JEESUKSEN ASETTAMIA vaan saatanaa palvelevien rikollisuuden OMAVARHURSKAUS RIKOLLISUUDEN EKSYTYS OPPEJA. Armon jakamis oikeus on JUMALAN VALTAKUNNAN oikeus eikä saatanaa palvelemaan eksytettyjen rippi isien! Tarkista faktat jos järkesi siihen riittää.

Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joilla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina. Nk. rikollisuuden miekka sivistystä.

Kristilliset = Jeesuksen perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä järkeviä IHMISIÄ; seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen. He eivät anna aivopesu uskontunnustusta herra jumalille.

JEESUKSEN PERUSTAMAAN SEURAKUNTAAN EI KUULU USKONTUNNUSTUKSEN SAATANALLISUUDEN HERRALLE JA SEN HERRA JUMALALLE ANTANIETA:
        Ilm. 2:1-29
        Näistä, Jeesuksen perustamista seurakunnista ei ole yhtään kristittyjen seurakuntia vaan ne ovat kristillisten seurakuntia:
        Pergamos
        Tyatira
        Sardes
        Smyrna
        Filadelfia
        Efeso
        Laodikea
        ----------------------

Ota opiksi kaikella ystävyydellä.

• kjhgftrew

VAHVISTUS TÄHÄN....:
        "Näistä, Jeesuksen perustamista seurakunnista ei ole yhtään kristittyjen seurakuntia vaan ne ovat kristillisten seurakuntia"

Esiinnytte kristillisinä valkeuden enkeleinä saatanaa jumalanaan palvelevina valehteljoina, mutta jopa teidän oma uskontunnustuskin paljastaa todellisen herranne herra jumalineen.

Vetoatte usein opeissanne, saarnoissanne jne JUMALAAN, JEESUKSEN JA PYHÄÄN HENKEEN vaikka vaikka uskontunnustuksessa olette HEISTÄ eksytettyinä luopuneet:

LUOPUMALLA YHDESTÄ, LUOPUU KAIKESTA JA JUMALALLISUUDESTAN:
        Johanneksen evankeliumi:
        10:30 Minä ja Isä olemme yhtä.
        Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!

JOTEN

JO PYHÄN HENGEN NIMEEN TOIMIMISENNE ON ANTEEKSI ANTAMATON PYHÄN HENGEN PILKKAAMIS RIKOS JOTA EI ANNETA ANTEEKSI JEESUKSEN ANTAMAN OPIN MUKAAN.

Keneltä pyydät, että saat syntisi anteeksi, saatanaltako?

• Isä Meidän Rukous on alun pitäen omistettu Babylonialaiselle Merodah (Marduk)-Jumalalle ja sieltä juutalaiset teki siitä kaddish-rukouksensa Talmudiin ja sieltä se napattiin paljon myöhemmin Raamattuun.

Rukous ei siis ole Jeesuksen keksimä rukous eikä juutalaistenkaan.

• luterilainen

Onko rukous sinun mielestäsi kuitenkin hyvä ja keskeinen myös kristinuskossa?

• pekuparka

52. Voi teitä, te lainoppineet, kun te olette vieneet tiedon avaimen!

Itse te ette ole menneet sisälle, ja sisälle meneviä te olette estäneet."

11. Ja kuka teistä on se isä, joka poikansa häneltä pyytäessä kalaa antaa hänelle kalan sijasta käärmeen,
        12. taikka joka hänen pyytäessään munaa antaa hänelle skorpionin?

13. Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja,

kuinka paljoa ennemmin taivaallinen Isä antaa Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä anovat!"

Evankeliumi Luukkaan mukaan 11

1. Ja kun hän oli eräässä paikassa rukoilemassa ja oli lakannut,

sanoi eräs hänen opetuslapsistansa hänelle:

"Herra, opeta meitä rukoilemaan, niinkuin Johanneskin opetti opetuslapsiansa".

2. Niin hän sanoi heille:
        "Kun rukoilette, sanokaa: Isä, pyhitetty olkoon sinun nimesi; tulkoon sinun valtakuntasi;
        tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa.

3. anna meille joka päivä meidän jokapäiväinen leipämme;

4. ja anna meille meidän syntimme anteeksi, sillä mekin annamme anteeksi jokaiselle velallisellemme;
        äläkä saata meitä kiusaukseen; vaan päästä meidät pahasta.

• lkjhgtrew

EIKÖ TEILLE KELPAA TÄMÄ OPPI???
        JEESUKSEN EVANKELIUMIA
        Matteuksen mukaan 6:
        1 "Kavahtakaa, ettette harjoita vanhurskauttanne ihmisten nähden, että he teitä katselisivat; muutoin ette saa palkkaa Isältänne, joka on taivaissa.
        2 Sentähden, kun annat almuja, älä soitata torvea edelläsi, niinkuin ulkokullatut tekevät synagoogissa ja kaduilla saadakseen ylistystä ihmisiltä. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
        3 Vaan kun sinä almua annat, älköön vasen kätesi tietäkö, mitä oikea kätesi tekee,
        4 että almusi olisi salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
        5 Ja kun rukoilette, älkää olko niinkuin ulkokullatut; sillä he mielellään seisovat ja rukoilevat synagoogissa ja katujen kulmissa, että ihmiset heidät näkisivät. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
        6 Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
        7 Ja kun rukoilette, niin älkää tyhjiä hokeko niinkuin pakanat, jotka luulevat, että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan.
        8 Älkää siis olko heidän kaltaisiaan; sillä teidän Isänne kyllä tietää, mitä te tarvitsette, ennenkuin häneltä anottekaan.
        9 Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi;
        10 tulkoon sinun valtakuntasi; tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa;
        11 anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme;
        12 ja anna meille meidän velkamme anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillemme;
        13 Äläkä saata meitä kiusaukseen; vaan päästä meidät pahasta, sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Amen.
        14 Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;
        15 mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne.
        16 Ja kun paastoatte, älkää olko synkännäköisiä niinkuin ulkokullatut; sillä he tekevät kasvonsa surkeiksi, että ihmiset näkisivät heidän paastoavan. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
        17 Vaan kun sinä paastoat, niin voitele pääsi ja pese kasvosi,
        18 etteivät paastoamistasi näkisi ihmiset, vaan sinun Isäsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
        19 Älkää kootko itsellenne aarteita maan päälle, missä koi ja ruoste raiskaa ja missä varkaat murtautuvat sisään ja varastavat.
        20 Vaan kootkaa itsellenne aarteita taivaaseen, missä ei koi eikä ruoste raiskaa ja missä eivät varkaat murtaudu sisään eivätkä varasta.

jne.....
        22 Silmä on ruumiin lamppu. Jos siis silmäsi on terve, niin koko sinun ruumiisi on valaistu.
        23 Mutta jos silmäsi on viallinen, niin koko ruumiisi on pimeä. Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys!
        24 Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa.
        25 Sentähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte tai mitä joisitte, älkääkä ruumiistanne, mitä päällenne pukisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet?
        26 Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa eivätkä kokoa aittoihin, ja teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ettekö te ole paljoa suurempiarvoiset kuin ne?
        27 Ja kuka teistä voi murehtimisellaan lisätä ikäänsä kyynäränkään vertaa?
        28 Ja mitä te murehditte vaatteista? Katselkaa kedon kukkia, kuinka ne kasvavat; eivät ne työtä tee eivätkä kehrää.
        29 Kuitenkin minä sanon teille: ei Salomo kaikessa loistossansa ollut niin vaatetettu kuin yksi niistä.
        30 Jos siis Jumala näin vaatettaa kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna uuniin heitetään, eikö paljoa ennemmin teitä, te vähäuskoiset?
        31 Älkää siis murehtiko sanoen: 'Mitä me syömme?' tahi: 'Mitä me juomme?' tahi: 'Millä me itsemme vaatetamme?'
        32 Sillä tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkea tätä tarvitsevan.
        33 Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.
        34 Älkää siis murehtiko huomisesta päivästä, sillä huominen päivä pitää murheen itsestään. Riittää kullekin päivälle oma vaivansa."

• oiun3r8v0n3

> Mitä tosiaankin tarkoittaa tuo kohta "anna syntimme anteeksi niin kuin mekin anteeksi annamme niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet"

Heprealaiskirjeen 4. luvun 12. jakeessa sanotaan:

"Jumalan sana on elävä ja väkevä. Se on terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka, se iskee syvään ja viiltää halki sielun ja hengen, nivelet ja luiden ytimet, se paljastaa sisimmät aikeemme ja ajatuksemme."

Tämä opetus kuvaa erinomaisesti myös Isä meidän -rukouksen anteeksiantoa käsittelevää kohtaa. Samalla, kun me näennäisen kuuliaisina rukoilemme Jumalan tahdon mukaista rukousta, tuo rukous lävistää meidän omankin sielumme ja paljastaa sen salat: olemmeko me oikeutettuja saamaan Jumalalta anteeksi vai emmekö ole.

Vastaus on tietenkin aina ja jokaisen ihmisen kohdalla: emme ole oikeutettuja. Emme me ansaitse minkäänlaista anteeksiantoa, emme vähimmässäkään määrin. Me voimme saada anteeksi YKSINOMAAN Jumalan armollisuuden vuoksi, Jeesuksen sovitustyön tähden.

Tätä se kohta tarkoittaa. Rukoile se kohta rohkeasti ja rehellisesti, ja ymmärrä, että sinä et ole ansainnut anteeksiantoa, vaan saat sen lahjana.

• luterilainen

Hyvä! Me emme ansaitse anteeksiantamusta Jumalalta, mutta sen jälkeen meidän pitäisi osoittaa armollisuutta myös lähimmäisillemme.

Anteeksiantamisen ja anteeksipyytämisen ajatus on niin keskeinen kristinuskossa että voidaan perustellusti sanoa että ilman sitä uskonto ei ole kristinuskoa.

• toinenluterilainen

Niin tämähän onkin vain yksi kohta, missä vain taas huomaa, ettei ole vähimmässä määrinkään täyttänyt Jumalan tahtoa, joten ei auta muu kuin ottaa se evankeliumi vastaan ja turvata siihen, vaikka sitten tietenkin pyrkisi yhäti tuohon suuntaan ja pyytäisi Jumalaltakin apua siihen - ja kuka mitenkin, kokemuksemme ovat aina erilaisia ja toisille annetaankin jo vaikeuksia enemmän ja kenties vääryyden kohtaamistakin.

• luterilainen kirjoitti:

Hyvä! Me emme ansaitse anteeksiantamusta Jumalalta, mutta sen jälkeen meidän pitäisi osoittaa armollisuutta myös lähimmäisillemme.

Anteeksiantamisen ja anteeksipyytämisen ajatus on niin keskeinen kristinuskossa että voidaan perustellusti sanoa että ilman sitä uskonto ei ole kristinuskoa.

Totta se mikä saadaan lahjana, annetaan edelleen lahjana eteenpäin.

• ölkjhgfdsa
        mummomuori kirjoitti:

Totta se mikä saadaan lahjana, annetaan edelleen lahjana eteenpäin.

Niin teette varmaan, rikollisuuden herraa ja sen epäjumalia palvelevina järjettöminä.

HUOM!

"Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallaan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukomurhasta. " (IL)

23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
        25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

• ölkjhgfdsa kirjoitti:

Niin teette varmaan, rikollisuuden herraa ja sen epäjumalia palvelevina järjettöminä.

HUOM!

Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallaan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukomurhasta. " (IL)

Sinulla taitaa olla joku oma uskonto?

• Arvostettava_teko

Arkkipiispa Kari Mäkinen pyysi anteeksi jo vuosia sitten tapahtunutta erään kirkkoherran seksuaalista hyväksikäyttöä nyt jo aikuiselta uhrilta. Tämä kertoi myöhemmin sen olleen hyvin vapauttava ja merkittävä kokemus; vihdoinkin häntä kuultiin aidosti ja hän sai itselleen oikeutta. Viime kesänä arkkipiispa pyysi anteeksi myös vuosisataista kirkon seksuaalisiin vähemmistöihin kohdistunutta syrjintää. Nämä olivat ainakin minun arvostukseni ja kunnioitukseni herättäviä tekoja kirkon korkeimmalta paikalta.

• toinenluterilainen

Ei saa kehua liikaa johtohenkilöitä, sillä usein heille se kostautuu sillä, että luulevat itseään hyviksi, eikä sitten enää evankeliumia tarvita. Mielestäni hän on paremminkin soitellut fariseusten kelloja edellään ja kamerat paikalle, kun tehdään "hyvää".

• toinenluterilainen

Ja erikoisesti tuollaisen hyväosaisen eliitin kehumisen ja suitsutuksen voi jättää kokonaan sikseen., heillä on jo riittävän väärät luulot hyvyydestään.

• Arvostettava_teko

Ei saa kehua liikaa johtohenkilöitä, sillä usein heille se kostautuu sillä, että luulevat itseään hyviksi, eikä sitten enää evankeliumia tarvita. Mielestäni hän on paremminkin soitellut fariseusten kelloja edellään ja kamerat paikalle, kun tehdään "hyvää".

Minä arvostan rehellisyyttä ja suoraa puhetta vaikka se ei kaikkia miellyttäisikään. Kun arvostelemme kirkkoa, on myös se hyvä, mitä kirkosta tiedämme, sanottava tasapuolisuuden nimissä.

• tulimieleen

Ja erikoisesti tuollaisen hyväosaisen eliitin kehumisen ja suitsutuksen voi jättää kokonaan sikseen., heillä on jo riittävän väärät luulot hyvyydestään.

Kadehditko "hyväosaisia)?

• Arvostettava_teko

Kirkossa on niin vähän aitoa välittämistä heikommista lähimmäisistämme, että kun tuollaista kohtaa, on se sanottava ääneen.

• luterilainen
        Arvostettava_teko kirjoitti:

Kirkossa on niin vähän aitoa välittämistä heikommista lähimmäisistämme, että kun tuollaista kohtaa, on se sanottava ääneen.

On hienoa olla luterilainen, kun meillä on niin hyvä arkkipiispa. John Vikström oli myös hyvä.

• toinenluterilainen
        tulimieleen kirjoitti:

Kadehditko "hyväosaisia)?

En ollenkaan. He näyttävät tosi karseilta täältä katsoen.

• toinenluterilainen
        luterilainen kirjoitti:

On hienoa olla luterilainen, kun meillä on niin hyvä arkkipiispa. John Vikström oli myös hyvä.

Ketju ei ole arkkipiispasta, mutta toivottavasti arvostat rehellisyyttä sen verran, että meillä ei käytännöllisesti katsoen ole arkkipiispaa tällä hetkellä.

• rehellisyyttä

• toinenluterilainen

Kristuksen olen kuullut hänen mainitsevan kerran ja se oli vain sellaisessa yhteydessä, jossa hän löi joitakin toisia kristityitä, Luojan kiitos en ole heidän joukoissaan, sitten minulla vasta tupenrapinat olisi tässä kirkossa. Näen hänet jonkinlaisena henkilönä, joka raavaiden puolensa pitävien ja raakojen ateistien ja agnostikkojen voimalla hajoittaa kristillistä kirkkoa. Sikäli olemme pulassa. Nyt ei jää sitten syrjitylle enää evankeliumin toivoakaan. Onneksi meillä ei arkkipiispa päätä kaikista asioista. Mutta mitä lainkaan mahtaa tulla seuraavaksi.

• luterilainen

Kristuksen olen kuullut hänen mainitsevan kerran ja se oli vain sellaisessa yhteydessä, jossa hän löi joitakin toisia kristityitä, Luojan kiitos en ole heidän joukoissaan, sitten minulla vasta tupenrapinat olisi tässä kirkossa. Näen hänet jonkinlaisena henkilönä, joka raavaiden puolensa pitävien ja raakojen ateistien ja agnostikkojen voimalla hajoittaa kristillistä kirkkoa. Sikäli olemme pulassa. Nyt ei jää sitten syrjitylle enää evankeliumin toivoakaan. Onneksi meillä ei arkkipiispa päätä kaikista asioista. Mutta mitä lainkaan mahtaa tulla seuraavaksi.

Millä tavalla olet syrjitty kirkossa?

• toinenluterilainen

Tupenrapinani ovat lähinnä siinä, että näen huolestuttavasti noiden kristinuskolle vihamielisten voimien tunkeutuvan sisään kirkkoon. Näitähän on ulkopuolella jo niin paljon, ettei niitä sisäpuolella tarvita. Kari Mäkinen toistaa sitä, mitä agnostinen ja ateistinen ja muunuskoinen maailma toistaa kaiken aikaa mediassa, kristinusko on paha, kristinusko on paha, kristinusko on paha. Enemmän on siis huolissaan noista vihapuheista, itsehän en ole vielä pää pölkyllä, kuten näemmä jotkut kristityt siellä. Tämä tulee kuitenkin edistymään tämä pää pölkyllä -meininki, ja kaikki nimenomaan suuren omahyväisen, farisealaisen , valkeisiin vaatteisiin pukeutuneen valheen avulla. Ihmiset ovat nyt omahyväisiä, eivätkä tahdo kuulla evankeliumia. Sen takia pitää olla hieman syrjitty yhteiskunnassa muuten ja elämässä ja tapahtua pahojakin, että ymmärtää, että pahuutta on olemassa sekä itsessä että muissa. Tulee ihan mieleen se kohtaus, missä yhtäkkiä kaikki kääntyivät Kristusta vastaan, kun fariseukset sun muut olivat levittäneet riittävästi valheita, ja vähän ajan päästä Jeesus oli ristillä. Väkijoukko huutaa: Ristiinnaulitse. He ovat niin vakuuttuneita siitä, että kaikki paha tässä maailmassa on tullut kristinuskosta, maailmankatsomuksesta riippumatta, siis ateistien ja agnostikkojen lisäksi. JOtkut todellakin kääntyvät ihan vakavissaan new ageen tai vastaavaan. Ihmisistä on tullut siis jollain tapaa pelottavan mielettömiä suorastaan hulluja.

Eliitin pahin ongelma on sitten vielä, että haluavat säilyttää rahansa, maineensa ja kunniansa ja miellyttää ihmisiä ja näin on sitten ihan sama, mitä julistetaan, mitä uskontoa tai mitä maailmankatsomusta, kunhan saadaan pidettyä korkea elintaso ja se kaikki maine. (Vaikka toki on ihmisiä, joilla vaikka rahaa onkin, eivät ole hyväosaisia. Hyväosaisuus ei siis ole pelkästään rahaa, omaisuutta jne. enkä niitä itse kaipaa, sillä mammona on tosi paha juttu, mutta tosiaan sitä on niin monenlaista huono-osaisuutta.)

• toinenluterilainen

Toki olen aika vaativa arkkipiispan suhteen. Eikä minulle kelpaa oikeastaan kukaan muu kuin Pietari, enkä tarkoita katolisen kirkon paavia, vaan apostoli Pietaria, joka tällä hetkellä yhdessä Kristuksen kanssa johtaa seurakuntaa taivaan valtakunnasta, ylhäältä käsin.

Ilmoitan täten: arkkipiispani on apostoli Pietari.

• kfkvkdkekw

Arvostettava_teko: kirjoitti:
        7.2.2016 9:38
        "Arkkipiispa Kari Mäkinen pyysi anteeksi jo vuosia sitten tapahtunutta erään kirkkoherran seksuaalista hyväksikäyttöä nyt jo aikuiselta uhrilta. Tämä kertoi myöhemmin sen olleen hyvin vapauttava ja merkittävä kokemus; vihdoinkin häntä kuultiin aidosti ja hän sai itselleen oikeutta. Viime kesänä arkkipiispa pyysi anteeksi myös vuosisataista kirkon seksuaalisiin vähemmistöihin kohdistunutta syrjintää. Nämä olivat ainakin minun arvostukseni ja kunnioitukseni herättäviä tekoja kirkon korkeimmalta paikalta."

Tuollainen käyttäytyminen tuntuu enemmänkin omavanhurskauteen langenneen keinottelija opilta!
        Jos olis asiallisesti altanut kohta kohdalta pyytämään anteeksi kristittyjen suomessa tekemiä, teettämiä jne rikoksia niin olisi osoittanut jonkin asteista rehellisyyttä siitä ketä todellisuudessa palvelee.
        Miekka sivitys ei ole, eikä koskaan tule olemaan suomalaisten IHMISTEN kansan perinnettä vaan rikollisen kristinuskon uskovaisten saatanallisuutta jota Jumalan, Jeesuksen ja Pyhän Hengen Nimeen ammatikseen harrastavat, monet vapaamuurareinakin.

Oletan, että Mäkinenkin on uskontunnustuksen kaltainen pappislupauksen antanut ja esiintyy paratiisin käärmeen kaltaisella kieroudella.
        'Meillä ei ole järkeä'

Ymmärtämättömyydenne:

'Olemme syntisiä'

Pappislupaus

HUOM!!!

HUOMATKAA, että JUMALA JA JEESUS ei ole pappeja virkaan asettanut. Ja että Jeesus on heistä varoittanut tavalla, joka osoittaa, että papisto itsesi itsensä tuomitsee ihmisyydestä luopuneena ihmisiä kaltaisekseen eksyttäjänä:
        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        12:38 Ja opettaessaan hän sanoi: "Varokaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla
        12:39 ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
        12:40 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion."

HUOMATKAA myös se, että, kristitty ei ole Jumalaa ja jeesusta palveleva KRISTILLINEN:

Faktaa:
        Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joilla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina.
        Rikollisuuden miekka sivistyksen kristityt uskovat itseensä Jeesuksen seuraajiksi vaikka ovat paavalilais-luterilaisuuden saatanaa jumaloivia saatanaa jumalaksi uskovia uskovaisia.

Faktaa:
        Kristilliset = Jeesuksen perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä järkeviä IHMISIÄ; seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen. He eivät anna aivopesu uskontunnustusta.

joten
        varokaa kristillisinä esiintyviä rikollisia kristittyjä.

• Jeesus sanoi: "Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi; MUTTA JOS TE ETTE anna ihmisille anteeksi, NIIN EI myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne."

• fjfjrekeke

rikollisen kristinuskon kristittynä käytät JEESUSTA SEURANNEIDEN KRISTILLISTEN SYMBOOLIA saatanaa palvelevana eksyttäjänä:

Siis kristityt ja kristilliset ovat eri ryhmiä, Jeesuksen seuraajat olivat/ovat kristillisiä ja paavalilais-luterilaisuuden uskovaiset kristittyjä:

Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskontunnustuksensa kaltaisia uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joilla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina.

ET OLE EDES JEESUKSEN PERUSTAMAN SEURAKUNNAN JÄSEN:
        Kristilliset = Jeesuksen perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä järkeviä seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen.
        Ilm. 2:1-29
        Näistä, Jeesuksen perustamista seurakunnista ei ole yhtään kristittyjen seurakuntia vaan ne ovat kristillisten seurakuntia:
        Pergamos
        Tyatira
        Sardes
        Smyrna
        Filadelfia
        Efeso
        Laodikea
        ----------------------------------
        Opetelkaa olemaan rehellisiä ja tunnustakaa yhteinen herranne kun niitä jumaloitte.

• kjh321gfdsa

George_L :lle:

Kirje roomalaisille
        Kirje galatalaisille
        Kirje efesolaisille *
        Kirje filippiläisille
        Kirje kolossalaisille *
        Kirje Titukselle *
        Kirje Filemonille
        Kirje hebrealaisille * #

1.Korinttolaiskirje:

2 Korinttolaiskirje 12:

TUTKI FAKTAT ÄLÄKÄ EDUSTA EDES saatanaa palvelevana SITÄ herraas jumalana IHMISILLE, ihmisyydestä luopuneena ikuisena rikollisena.
        -järjettömyydenne:
        'Meillä ei ole järkeä'
        -Ymmärtämättömyydenne:
        -Ihmisyydestänne luopuminen:
        'Olemme syntisiä'
        -Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
        -ero JUMALASTA; herra saatanasta uusi jumala:
        -Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä eikä rikkollisia kristittyjä:

• näin_tapahtui

Hitler oli myös rukoileva kristitty, mutta mahtoiko hän pyytää Jumalalta syntejään anteeksi? Hänhän pani kaikki homot kaasukammioihin Jumalansa tahtoa noudattaen.

• varokaa----

Vaarallisia nuo synnittömät uskovat

• EI_JOKAINEN_JOKA_SANOO
        varokaa---- kirjoitti:

Kalevi Lehtisen opetusta: ”Anteeksiantamus on niin täydellinen, että sen jälkeen kun Kristus kuoli ristillä ja huusi: 'Se on täytetty!' ei koko Uudessa testamentissa yksikään kristitty ihminen enää rukoile: 'Isä, anna syntini anteeksi!' tai 'Armahda minua!' tai 'Anna minulle armosi!' Ketään kristittyä ei myöskään Kristuksen ristinkuoleman jälkeen enää kehoteta rukoilemaan näitä asioita.” (Löytöretkellä 168)

• pikkuneuvoni

MIelenkiintoista. Niin se muuten onkin. Ei siellä kyllä sanota. Toki ohjataan seurakuntaa ja nuhdellaan jne. ja neuvotaan, mutta ei, ja niistä käy ilmi, että vielä syntisiä ollaan. Ainoa rukous, missä puhutaan synneistä on Isä meidän.

Mutta ilmeisesti vapaa pohdinta ei ole kirkossamme sallittua vaikka luterilainen olenkin. Mystisesti ne tosiaan puuttuvat. Intressantti yksityiskohta. PIdän minäkin itseäni syntisenä vielä ja kaiken mahdollisen parannuksen tarpeessa. Kaunastasi ja katkeruudestasi Lehtistä kohtaan näyttää olevan hyötyä, mitä et tarkoittanut.

Sinä varmaan oletkin sitten se, joka farisealaisesti lukee kohdan anna syntimme anteeksi ja sitten et edes huomaa, että niin kuin mekin anteeksi annamme niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet. JOs hän on rikkonut mielestäsi sinua kohtaan, mikä on tämä katkeruus mikä jäytää sinua? Olisi meinaan itsellekin parempi päästä siitä. Siellä saattaa olla jokin suuri tragedia ja trauma takana, ja joskushan käy niin, että vain inhotaan jotain henkilöä.

• pikkuneuvoni

Tai paremminkin ainoa kohta siis, missä pyydetään anteeksi syntejä. Synnithän ilman muuta tunnustetaan muuten ja sen vuoksi ihmiset eivät siedäkään UT:n lukua, kun ei Jeesus olekaan saippua-Jeesus.

• vivamolaiselle

Kerrohan mikä Hitlerin elämässä osoitti, että hän olisi ollut kristitty?

• pikkuneuvoni
        EI_JOKAINEN_JOKA_SANOO kirjoitti:

Kalevi Lehtisen opetusta: ”Anteeksiantamus on niin täydellinen, että sen jälkeen kun Kristus kuoli ristillä ja huusi: 'Se on täytetty!' ei koko Uudessa testamentissa yksikään kristitty ihminen enää rukoile: 'Isä, anna syntini anteeksi!' tai 'Armahda minua!' tai 'Anna minulle armosi!' Ketään kristittyä ei myöskään Kristuksen ristinkuoleman jälkeen enää kehoteta rukoilemaan näitä asioita.” (Löytöretkellä 168)

Annoit muuten aikaisemmin väärää tietoa, ei tuo mikään ns. syntisen rukous ole, vaan Isä meidän -rukous. Siinä pyydetään ja rukoillaan kaikenlaista muutakin, enkä ole ikinä kuullut sitä sanottavan syntisen rukoukseksi. Hyvä toki, että siellä on edes yksi, jossa sitten anna syntimme anteeksi sanotaan.

Enemmän minusta UT:ssa on eräänlaista tuhkassa kierittelyä tai katumusta ja sen sellaista, mitä kuvataan. On tullut murheellinen mieli ja katumus omista pahoista teoista. Sitä on sitten vaikea sanoa, minkälaisia rukouksia heillä oli tuossa tilanteessa. En usko, että alkuseurakunta pelkästään jäi jankkaamaan Isä meidän -rukousta, vaikka se onkin hyvä rukous.

• pikkuneuvoni

Eivät he varmaan tuhkaa heittäneet päälleen, vaan siis murehtivat syntejään, joista Paavali sanoi, että on Jumalan mielen mukaista katumusta.

• pikkuneuvoni

Ja muutenkin tämä sinun Lehtisen parjaamisesi alkaa käydä tosi tylsäksi, kun olet jankannut sitä Kirkko kuulolla -palstalta saakka. Miksi näillä palstoilla on aina tällaisia yhden asian jankkaajia katkerine vuodatuksineen?

• pikkuneuvoni

Eniten minua nauruttaa tässä kumminkin se, että tuo jankkaaja näyttää kuvittelevan Lehtistä joksikin tämän maailman pääbelsebubiksi. Uskonnollisesti tehdään väärin asioita, mutta ei hän nyt kuitenkaan ollut siellä belsebubin joukoissa, eikä tehnyt mitään niin pahasti väärin, että voisi syyttää. Tulet pettymään, kun hän ei olekaan syytettyjen listalla rajan tuolla puolen.

• P.P
        pikkuneuvoni kirjoitti:

Ja muutenkin tämä sinun Lehtisen parjaamisesi alkaa käydä tosi tylsäksi, kun olet jankannut sitä Kirkko kuulolla -palstalta saakka. Miksi näillä palstoilla on aina tällaisia yhden asian jankkaajia katkerine vuodatuksineen?

Tämä palsta on tasapainottomien luusereiden palsta. Kukaan normaali ihminen ei täällä pitkään voi olla! Muutama tyyppi on vuosikaidet 24/7 terrorisoimassa palstaa ja purkamassa omi ahdistuksiaan muiden niskaan.

• luterilainen
        EI_JOKAINEN_JOKA_SANOO kirjoitti:

Jokainen voi Lehtisen kirjoja lukemalla (mm. Löytöretkellä) havaita että hänellä oli tosi huono raamatuntuntemus tai hän jostain syystä halusi kieltää tosiasiat.

Luterilaisuudesta hänen oppinsa olivat hyvin kaukana. Hän sanoikin olleensa mieleltään helluntailainen, mutta halusi kuitenkin falskisti toimia luterilaisessa kirkossa.

• yhteisiäpiirteitäpaljon
        vivamolaiselle kirjoitti:

Kerrohan mikä Hitlerin elämässä osoitti, että hän olisi ollut kristitty?

En ole "vivamolainen" mutta vastaan. Tämän palstan uskovilla ja Hitlerillä on paljon yhteistä mm. homojen vihaaminen, toisin uskovien vihaaminen (mm. Jehovantodistajien) fundamentalistinen Raamatun lukeminen ja tietysti usko Jumalaan ja Jeesukseen. Johanneksen evankeliumi oli Hitlerille rakas ja erityisesti ne kohdat jossa Jeesus sanoo juutalaisten olevan isästä Perkeleestä. Hitler näki itsensä synnittömänä ja Jumalan aseena ja varjelemana messiaana. Luterilainen perisyntioppi oli hänen mielestään mielettömimpiä ajatuksia mitä ihmisaivot olivat koskaan keksineet. Näin ajattelevat myös vapaat suunnat.

• Hus.homo.Hus
        yhteisiäpiirteitäpaljon kirjoitti:

En ole "vivamolainen" mutta vastaan. Tämän palstan uskovilla ja Hitlerillä on paljon yhteistä mm. homojen vihaaminen, toisin uskovien vihaaminen (mm. Jehovantodistajien) fundamentalistinen Raamatun lukeminen ja tietysti usko Jumalaan ja Jeesukseen. Johanneksen evankeliumi oli Hitlerille rakas ja erityisesti ne kohdat jossa Jeesus sanoo juutalaisten olevan isästä Perkeleestä. Hitler näki itsensä synnittömänä ja Jumalan aseena ja varjelemana messiaana. Luterilainen perisyntioppi oli hänen mielestään mielettömimpiä ajatuksia mitä ihmisaivot olivat koskaan keksineet. Näin ajattelevat myös vapaat suunnat.

Mene sinä homopalstoille homottamaan!

• liberaali
        yhteisiäpiirteitäpaljon kirjoitti:

Unohdit yhden tärkeän asian. Hitlerkään ei hyväksynyt tieteitä niin kuin ei tämän palstan useimmat uskovatkaan. Evoluutiobiologit, psykologit ja raamatuntutkijat ovat olleet niitä pahiksia joita täälläkin haukutaan liberaaleiksi. Sen sijaan natsi-Saksassa eli voimakkaana monenlainen huuhaa ja taikausko.

• anna.mun.nauraa
        liberaali kirjoitti:

Unohdit yhden tärkeän asian. Hitlerkään ei hyväksynyt tieteitä niin kuin ei tämän palstan useimmat uskovatkaan. Evoluutiobiologit, psykologit ja raamatuntutkijat ovat olleet niitä pahiksia joita täälläkin haukutaan liberaaleiksi. Sen sijaan natsi-Saksassa eli voimakkaana monenlainen huuhaa ja taikausko.

Mitä tekemistä tieteellä ja evoluutiosadulla on keskenään?

• liberaali
        anna.mun.nauraa kirjoitti:

Mitä tekemistä tieteellä ja evoluutiosadulla on keskenään?

Jos evoluutio on mielestäsi satua, olisi kiva tietää mikä olisi sinun mielestä sitten tiedettä.

• varokaa---- kirjoitti:

Puuttumatta siihen, kuka tuollaista opettaa mutta selkeästi sellaista opetusta on.
        Vaaralliseksi sen tekee se, että näin väistetään vastuusta kaikista omista teoista ja sanoista. Se jos mikä päästää pahan valloilleen.

• lkjhgtfrdew
        mummomuori kirjoitti:

Puuttumatta siihen, kuka tuollaista opettaa mutta selkeästi sellaista opetusta on.
        Vaaralliseksi sen tekee se, että näin väistetään vastuusta kaikista omista teoista ja sanoista. Se jos mikä päästää pahan valloilleen.

mummomuorille:

Ylempänä on sinulle asiallista faktaa anteeksi annosta ja muustakin
        JA
        SIELLÄ EI OLE MONTA KYSYMYSTÄ JOTEN VASTAA!!!

• lkjhgtfrdew kirjoitti:

mummomuorille:

Ylempänä on sinulle asiallista faktaa anteeksi annosta ja muustakin
        JA
        SIELLÄ EI OLE MONTA KYSYMYSTÄ JOTEN VASTAA!!!

En löytänyt mitään kysmyksiä. Tosin läysin näitä samoja litaniaoita joita taidat postailla vailla mitään punaista lankaa.

• kiinnostuneille

Kalevi Lehtinen opetti ettei ratkaisunsa jälkeen uskovan tarvinnut enää pyytää anteeksi syntejään Jumalalta (Eero Huovinen: ”Elävä dogma” ss. 94-120. Amerikkalaisen pyhityskristillisyyden suomalainen muunnelma. Suomalaisen teologisen kirjallisuusseuran julkaisuja 155) Eero Huovisen lisäksi Kalevi Lehtisen uskonkäsityksiä on kritisoinut Olavi Peltola. Hänen kirjoituksensa löytyy TA:sta 4/1985. Lehtisen ajatus, ettei uskovan tarvitse pyytää syntejään anteeksi Jumalalta, on jumalaton ja kaukana kristillisestä uskosta.

• vaisillätavalla

NO niinpa taitaa olla omassa kirkossammekin aikamoisen jumalatonta menoa jo tätä nykyä, että ollaan nyt rehellisiä, eikö niin. Vaikka ei nyt koko kirkkoa olekaan menetetty vielä.

Kuvitteletko ihan vakavissasi että ääriliberaaliteologiassa ja muussa ylipäätään rukoillaan Jumalaa ollenkaan, saati että pyydetään mitään syntejä anteeksi. Älä yritä siirtää huomiota jonnekin, mille ei ole mitään merkitystä luterilaiselle kirkolle, vaan yritetään nyt pitää tämä kirkko edes kristillisenä, luterilainen se ei ole enää ollutkaan muulta kuin niiltä säilyneiltä osin ja nyt se on jo noin 1/3-ei-kristillinenkin.

Eli tämä maailmaan mukautunut "luterilaisuus", jossa mikään ei ole syntiä (enkä puhu nyt siitä ikuisuusaiheesta, vaan yleensä synnistä), niin ei tarvitse mitään pyytää anteeksikaan, eikö niin?

Saanko kysyä, miksi Huovinen ei kirjoita heistä mitään kirjaa? Saanko kysyä, miksi kukaan muu ei sano mitään, eikä arvostele tuota pyhä lehmä -kristinoppia, jossa pappi saa suoltaa ihan mitä tahansa ja se on muka luterilaisuutta.

Tässä kirkon tuhoutumistilanteessa, mikä siis jatkuu ja parinkymmenen vuoden päästä ei ole luterilaista kirkkoa ollenkaan, enkä puhu siitä, kuuluuko sinne ketään, vaan sen opeista ja mikä sanoma sillä on, vai onko sillä mitään sanomaa.

• vaisillätavalla

Ja mitä enemän tuo liberaaliteologia jatkuu, sitä enemmän kirkosta saattaa nimenomaan eksyä lampaita kaiken maailman vaarallisiin lahkoihin, ja anteeksi nyt vaan, mutta ei Lehtinen vielä mitään vaarallista lahkoa edustanut.

Niitä ovat sitten vasta amerikkalaiset äärimenestysteologit, ja tuo leviää maailmalla voimalla vieden normaaleista seurakunnista, siis hyvistä seurakunnista ihmisiä, ja joka maanosassa sillä on hieman oma muotonsa.

Siinä on sinulle pääpiru ja perkele, jos sitä etsit.
        Älkää tällaisia Lehtisiä siivilöikö hyttyskauhallanne, kun tässä on tärkeämpää tekemstä.

• vaisillätavalla

Hyvänen aika, kun omassakin kirkossamme menee jo samaan aikaan valtavia kameleita läpi ja te kuvittelette, ettei kukaan huomaa niitä. Kun tavallinen kansakin jo huomaa ne.

• UUT
        vaisillätavalla kirjoitti:

Ja mitä enemän tuo liberaaliteologia jatkuu, sitä enemmän kirkosta saattaa nimenomaan eksyä lampaita kaiken maailman vaarallisiin lahkoihin, ja anteeksi nyt vaan, mutta ei Lehtinen vielä mitään vaarallista lahkoa edustanut.

Niitä ovat sitten vasta amerikkalaiset äärimenestysteologit, ja tuo leviää maailmalla voimalla vieden normaaleista seurakunnista, siis hyvistä seurakunnista ihmisiä, ja joka maanosassa sillä on hieman oma muotonsa.

Siinä on sinulle pääpiru ja perkele, jos sitä etsit.
        Älkää tällaisia Lehtisiä siivilöikö hyttyskauhallanne, kun tässä on tärkeämpää tekemstä.

Kaikki maailmalta tutuksi tulleet vaaralliset lahkot tunnetaan siitä että ne menettivät kriittisyyden omiin oppeihinsa eivätkä tarvinneet enää parannusta ja syntien tunnustamista ja anteeksiantoa. Jumalaan uskovat melkein kaikki mutta piru piileksiikin yksityiskohdissa.

• kriittisyyttätarvitaan
        UUT kirjoitti:

Kaikki maailmalta tutuksi tulleet vaaralliset lahkot tunnetaan siitä että ne menettivät kriittisyyden omiin oppeihinsa eivätkä tarvinneet enää parannusta ja syntien tunnustamista ja anteeksiantoa. Jumalaan uskovat melkein kaikki mutta piru piileksiikin yksityiskohdissa.

Kannattaa myös muistaa ettei Saatana koskaan tule esittelemään itseään Saatanaksi vaan valkeuden enkeliksi.

• vaisillätavalla

Erikoisinta tässä meidän luterilaisen kirkon kameleiden läpipääsyssä on se, että jos joku pappi tai muu jotain sanoo siitä, hänpä onkin äkkiä pihalla ja ilman virkaa. Oikeastaan se tässä kaikkein omituisinta on. Jostain syystä niitä siis hyssytellään, eikä niistä voi sanoa mitään, niitä ei voi kritisoida. Sokean reetankin, joka on kristitty, pitäisi jo huomata jotain. Eli siis kristinusko aiotaan hävittää kirkostamme. En oikein ymmärrä, miksi noin suuri kameli pääsee läpi. Onko siis kyseessä jostain syystä kirkkoon kuuluvien agnostikkojen rahat, vai mistä siinä on kyse? MIksi heillä on silmät kiinni, eivätkä he ole huomaavinaan sitä?

Mitä kannattaa pitää rahoja, jos se itse sanoma sitten lakkaa kirkosta? Sittenhän tulette olemaan tyhjin käsin Jumalan edessä ja siellä sitten Jumala kysyy, että miksi te kirkosta teitte ei-kristillisen. Ei varsinaisella kirkolla tietysti ole hätää, sillä kirkko tietenkin siirtyy jonnekin muualle, jossain sitä sitten julistetaan. mutta tosiaan mitä virkaa noilla rahoilla sitten on, jos kerran sanoma on lopetettu ja se on siinä ikään kuin tyhjän panttina ja antaen vieläpä koko ajan väärää tietoa Jumalasta. Eihän kukaan Jumalan luo löydä, jos väärää tietoa annetaan, saati että sellaiseen kirkkoon tulisivat kristityt, joita vetää Jumala luokseen. Kannattaako tämä siis tuhota, kun se kuitenkin oli niin hyvässä kunnossa vielä jokin aika sitten. Ja näyttää siltä, että nämä tuhovoimat ovat nyt oikein kiihtymässä.

• vaisillätavalla

Kalevi Lehtisestä jankuttaminen on sikälikin outoa, että ette taida sitten tietää siellä norsunluutorneissanne, että noin kenties yli puolet kirkkoon kuuluvista ei tiedä edes kuka on Kalevi Lehtinen, tai kuka on Eero Huovinen, puhumattakaan Peltolasta. Olen sillä tavalla harvinainen tapaus, että satun tietämään tällaiset asiat.

Sitten taas kirkon esim. ääriliberaaliteologiasta ei ole tietoinen kuin ihan muutama harva ja vieläpä lisäksi kaikesta tuon homopapiston, joka haluaa häät homoille, siitäkään ei suurin osa tiedä mitään. Jos heiltä kysyisitte, he luulisivat, että kirkossa pukeudutaan mustaan jne ja siitä nämä jankutukset johtuvat. Kaikki yritykset saada ihmisiä mukaan menevät tyhjiin, sillä eivät kaikki huomaa edes Ylen tietoiskuja kirkosta ja kun yritetään olla niin "suvaitsevaisia niin suvaitsevaisia " ja sillä mainostaa kirkkoa, eli he eivät tiedä siitä juurikaan mitään.

Ulkopuolelta näyttää siltä, että jotkut jaarittelevat jostakin, jos joku sattuu lukemaan. Sitten on tietysti se aggressiivinen ateisti/agnostikko-osasto, joista suurin osa ei edes kuulu kirkkoon, eikä aio koskaan kuuluakaan siihen, mutta joka metelöi kovalla äänellä ja sitä sitten kuunnellaan, luullen sitä suureksi yleisöksi.

Kaikki jutut kirkosta uskotaan, mitä pöyristyttävämmät, sen paremmat. Koska ette ymmärrä olevanne yksin, haluatte kumminkin häivyttää kirkosta vielä nekin, jotka siitä jotain vielä haluaisivat ja siellä kävisivät. Sittenpä saatte olla kokonaan yksinänne, kun ne kristitytkin ovat sieltä lähteneet. Saatte jäädä tappelemaan hankalien agnostikkojen ja ateistien kanssa ja uskokaa tai älkää, he tulevat tekemään teistäkin selvää jälkeä tai mitä lie -uskoisia sinne sitten tulee new agea ja mihin nyt nykyään uskotaan. He sitten vääntävät loputkin kristinuskot ulos tästä kirkosta. Mutta olette tehneet päätöksenne ja omapa on sitten hautanne.

• luterilainen

Erikoisinta tässä meidän luterilaisen kirkon kameleiden läpipääsyssä on se, että jos joku pappi tai muu jotain sanoo siitä, hänpä onkin äkkiä pihalla ja ilman virkaa. Oikeastaan se tässä kaikkein omituisinta on. Jostain syystä niitä siis hyssytellään, eikä niistä voi sanoa mitään, niitä ei voi kritisoida. Sokean reetankin, joka on kristitty, pitäisi jo huomata jotain. Eli siis kristinusko aiotaan hävittää kirkostamme. En oikein ymmärrä, miksi noin suuri kameli pääsee läpi. Onko siis kyseessä jostain syystä kirkkoon kuuluvien agnostikkojen rahat, vai mistä siinä on kyse? MIksi heillä on silmät kiinni, eivätkä he ole huomaavinaan sitä?

Mitä kannattaa pitää rahoja, jos se itse sanoma sitten lakkaa kirkosta? Sittenhän tulette olemaan tyhjin käsin Jumalan edessä ja siellä sitten Jumala kysyy, että miksi te kirkosta teitte ei-kristillisen. Ei varsinaisella kirkolla tietysti ole hätää, sillä kirkko tietenkin siirtyy jonnekin muualle, jossain sitä sitten julistetaan. mutta tosiaan mitä virkaa noilla rahoilla sitten on, jos kerran sanoma on lopetettu ja se on siinä ikään kuin tyhjän panttina ja antaen vieläpä koko ajan väärää tietoa Jumalasta. Eihän kukaan Jumalan luo löydä, jos väärää tietoa annetaan, saati että sellaiseen kirkkoon tulisivat kristityt, joita vetää Jumala luokseen. Kannattaako tämä siis tuhota, kun se kuitenkin oli niin hyvässä kunnossa vielä jokin aika sitten. Ja näyttää siltä, että nämä tuhovoimat ovat nyt oikein kiihtymässä.

"Sittenhän tulette olemaan tyhjin käsin Jumalan edessä"

-Löysin kirjoituksesta tämän yhden tosi luterilaisen ajatuksen. Sinä taisit käyttää sitä kuitenkin kielteisessä merkityksessä.
        Jumalan eteen ei todellakaan tulla millään ansioilla vaan tyhjänä ja syntisen rukouksella: "Armahda minua syntistä".

• vaisillätavalla

Minkä ihmeen vuoksi tässä luterilaisuudesta jankututat kun et itsekään ole luterilainen. Vai luuleeko tuo kirkon osa olevansa luterilaista?

• vaisillätavalla

Tuo on vai jo melkeinpä täysin maallistunutta jälkikristinuskoa, jolla ei ole mitään tekemistä luterilaisuuden kanssa, jota sinun poppoosi kirkossa edustaa.

Ja mitä kristillisyyteen, tosiaankin jälkikristillisyyttä. Jos ei itsekään ole kumpaakaan, niin mitä siinä valittaa.

• vasillätavalla

Kaipa täytyy avata tässä ihmisille, jos ei sinullakaan ole auennut. Jeesus Kristus on siis Kolminaisuuden yksi Persoona. Jos kuvittelee, että Jeesus oli vain ihminen, on jo pudonnut kristittyjen joukoista.

Kirkkoonhan haetaan tällaista, missä uskotaan hämärästi johonkin jumaluuteen, mutta se ei ole enää kristittyjen Jumala. Siis maksavien jäsenien mukaan yritetään muokata sitä jonkinlaiseksi yleisesti jumaluuteen uskomiseksi. Kristittyjä on kirkossa enää pappeina noin puolet ja sitten seurakunnasta noin puolet karkeasti ottaen. Toinen puoli vetelee kuka missäkin.

Ja tämä puoli, jota sinä kannatat, ottaa sinne mieluummin vaikka islamin kuin kristittyjen Jumalan.

• luterilainen

Minkä ihmeen vuoksi tässä luterilaisuudesta jankututat kun et itsekään ole luterilainen. Vai luuleeko tuo kirkon osa olevansa luterilaista?

Jos et tiedä mitä luterilaisuudella tarkoitetaan, kannattaisi lukea Augsburgin tunnustusta. Se on nimenomaan luterilainen tunnustus. Katekismus on myös hyvä opas tässä.

• vaisillätavalla

Sellainen luterilainenkin juuri et olekaan. Eikä tämä meidän kirkko enää ole mikään Augsburgin tunnustuksiin nojaava.

Sen lisäksi kuten tiedät emerituspiispa Riekkinen on itse sanonut, että antaisi tiloja muslimeillekin mieluummin esim. kuin Lähetyshiippakunnalle. Lähetyshiippakunta on täysin luterilainen porukka, ja luterilaisempi kuin te. Ja tämän sanon ihan, vaikka itse hyväksyn naispappeuden.

Puolet meidän kirkon papistosta ei enää ole luterilaista, joten mitä tässä luterilaisuudesta jankutetaan, kun ei itsekään olla luterilaisia.

• luterilainen

Sellainen luterilainenkin juuri et olekaan. Eikä tämä meidän kirkko enää ole mikään Augsburgin tunnustuksiin nojaava.

Sen lisäksi kuten tiedät emerituspiispa Riekkinen on itse sanonut, että antaisi tiloja muslimeillekin mieluummin esim. kuin Lähetyshiippakunnalle. Lähetyshiippakunta on täysin luterilainen porukka, ja luterilaisempi kuin te. Ja tämän sanon ihan, vaikka itse hyväksyn naispappeuden.

Puolet meidän kirkon papistosta ei enää ole luterilaista, joten mitä tässä luterilaisuudesta jankutetaan, kun ei itsekään olla luterilaisia.

Missä kohtaa en ole luterilainen? Voisitko perustella Augsburgin tunnustuksella? Katekismuskin riittäisi.

• vaisillätavalla

Luterilaisuus ylipäätään on niin katoava luonnonvara, ettei tästä virkakantakysymyksestä olisi kannattanut harvojen jäljelle jääneiden luterilaisten riidellä eikä savustaa ulos sitten eri virkakannalla olevia luterilaisia. Ilmeisesti luulo siitä, että ylipäätään kristittyjä pyörii kovasti vielä länsimaissa, lähtee siitä, että kristityt ylensä ovat keskenään tekemisissä ja näin ollen tulee luulo siitä, että muukin länsimaailma on kristillinen. Täällä on jo täysin Rooman antiikin tilanne ja täällä on runsaasti eri uskontoja ja tosiaan ihan kantalänsimaalaisetkin kääntyvät jopa islamiin.

Toki täytyy sanoa, että Suomen kirkon tilanne on parempi kuin esim. jonkin Ruotsin, jossa ei käytännöllisesti katsoen ole kirkkoa enää ollenkaan, vaan jonkinlainen synkretistinen paikka , jossa jotenkin yleisesti hämärästi uskotaan, että jokin jumaluus saattaa olla olemassa, mutta kristinuskoa ei saa oikeastaan julistaa ollenkaan, vaan vain eräänlaisena perinteenä, ja Ruotsin kirkkoon kuuluvista 7 % uskoo Kristuksen Jumalan Pojaksi.

Ja siellähän papeilla aina vain hauskempia ulostuloja on. Viimeksi ehdotettiin jo, että voimme hyväksyä jälleensyntymän. Heh.

Pistetään kissa pöydälle ja keskustellaan asioista eikä kaivella jotain Lehtistä, josta ei ole mitään vaaraa kirkolle ja hänestä on jo aikakin jättänyt. Jos oli yhteiskristillinen, niin sen kuin oli, mutta näinhän tässä kai pitäisikin olla yhteistyössä muiden kanssa.

Maailmalle jää arvioiden mukaan enää vain katolinen kirkko ja sitten karismaattinen kristillisyys tässä ajan saatossa.

• huomio-

Augsburgin tunnustus ei kiellä naispappeutta, ei myöskään ev. lut. kirkon Ketekismus.

• luterilainen

Luterilaisuus ylipäätään on niin katoava luonnonvara, ettei tästä virkakantakysymyksestä olisi kannattanut harvojen jäljelle jääneiden luterilaisten riidellä eikä savustaa ulos sitten eri virkakannalla olevia luterilaisia. Ilmeisesti luulo siitä, että ylipäätään kristittyjä pyörii kovasti vielä länsimaissa, lähtee siitä, että kristityt ylensä ovat keskenään tekemisissä ja näin ollen tulee luulo siitä, että muukin länsimaailma on kristillinen. Täällä on jo täysin Rooman antiikin tilanne ja täällä on runsaasti eri uskontoja ja tosiaan ihan kantalänsimaalaisetkin kääntyvät jopa islamiin.

Toki täytyy sanoa, että Suomen kirkon tilanne on parempi kuin esim. jonkin Ruotsin, jossa ei käytännöllisesti katsoen ole kirkkoa enää ollenkaan, vaan jonkinlainen synkretistinen paikka , jossa jotenkin yleisesti hämärästi uskotaan, että jokin jumaluus saattaa olla olemassa, mutta kristinuskoa ei saa oikeastaan julistaa ollenkaan, vaan vain eräänlaisena perinteenä, ja Ruotsin kirkkoon kuuluvista 7 % uskoo Kristuksen Jumalan Pojaksi.

Ja siellähän papeilla aina vain hauskempia ulostuloja on. Viimeksi ehdotettiin jo, että voimme hyväksyä jälleensyntymän. Heh.

Pistetään kissa pöydälle ja keskustellaan asioista eikä kaivella jotain Lehtistä, josta ei ole mitään vaaraa kirkolle ja hänestä on jo aikakin jättänyt. Jos oli yhteiskristillinen, niin sen kuin oli, mutta näinhän tässä kai pitäisikin olla yhteistyössä muiden kanssa.

Maailmalle jää arvioiden mukaan enää vain katolinen kirkko ja sitten karismaattinen kristillisyys tässä ajan saatossa.

"Yhteiskristillisiin" kuuluvat vain vapaat suunnat ja viidesläiset. Todellista yhteiskristillisyyttä nämä samanmieliset porukat eivät edusta. Viidesläisyys on kirkossa vähiten luterilainen

• vaisillätavalla
        huomio- kirjoitti:

Augsburgin tunnustus ei kiellä naispappeutta, ei myöskään ev. lut. kirkon Ketekismus.

En ole sanonut tässä, että tuo olisi syy miksi olisi luterilaisempi. Mutta jos haluaa jotain luterilaisuudesta tietää, niin se on varmaan tulevaisuudessa, kenties jo parinkymmenen vuoden päästä, paikka josta saa siitä kaikkein luotettavimman tiedon ja sitä siellä rakkaudella vaalitaan.

Meidän kirkossa taas on tilanne, jossa hämmentävästi kaikki on olevinaan luterilaisuutta.

Tulevaisuudessa, jos joku haluaa vielä luterilaisuudesta tietää, niin sinne vaan. Itsellä tuskin tulee sinne asiaa, eivät asia ehdi kehittyä vielä ihan niin pahoiksi, ennen kuin poistun näyttämöltä luontaista tietä. Silloin virkakanta olisi ihan yhdentekevä ja jos olisi vielä kiinnostunut luterilaisuudesta niin paljon. Todennäköisesti jopa sen tehtävä kristikunnassa on säilyttää tuo luterilaisuus. Jos siitä sitten aikanaan halua vielä jotain kuulla.

On toki tässäkin kirkossa vielä hyviä luterilaisia pappeja, kuten Sammeli Juntunen.

Niin no kyllä kristityillä yllättävän paljon on tapana olla jo keskenään tekemisissä, sanotaan sitä sitten millä sanalla tahansa. Eikä Lehtinenkään ollut joku, joka olisi esim. kieltäytynyt katolisen seurasta. Jotkut saattavat olla enemmän sellaisia että kallistuvat johonkin suuntaan. NÄitä on vähän erilaisia porukoita ja kuka kenenkin kanssa seurustelee.

En väitä etteikö näissä piilene myös vaaroja, sillä paavihan kutsui Copeland & Co:n peräti VAtikaaniin, ja melkeinpä sopimusluonnosta tekemään. Tuo Copeland-porukka on kuitenkin äärikarismaattista menestysteologiaa, ja protestantitkin vähän välttelevät heidän seuraansa, eikä oikeastaan vähän , vaan aika paljon, sitä pidetään aikaharhaoppisena porukkana.

Ihan mielenkiintoista katsoa, mitä tästä kehittyy.

• vaisillätavalla

Oikeastaan voimme tosiaan vaihtaa sanonnan: otetaan kissa pöydälle,
        otetaan k a m e l i pöydälle ja tutkitaan sitä.

Itse en ole teologi, joten en voi sitä tehdä. Enkä liioin pappi.

Kunhan tällainen tavallinen luterilainen ja nainen.

• luterilainen

Oikeastaan voimme tosiaan vaihtaa sanonnan: otetaan kissa pöydälle,
        otetaan k a m e l i pöydälle ja tutkitaan sitä.

Itse en ole teologi, joten en voi sitä tehdä. Enkä liioin pappi.

Kunhan tällainen tavallinen luterilainen ja nainen.

Jos haluat oikeaa tietoa mitä luterilaisuus on, niin suosittelisin myös emerituspiispa Eero Huovisen kirjoittamia kirjoja aiheesta. Hänhän on kirjoittanut Katekismuksenkin Lutherin Isosta katekismuksesta. Se seuraa aika uskollisesti juuri Lutherin teosta. Tietysti mainitsemani Augsburgin tunnustus on tärkein. Onhan se nimenomaan luterilainen tunnustus.
        Tällä kirjoituksellani en pane uskonnollisia ideoita paremmuusjärjestykseen, kunhan vain kerron mitä luterilaisuus on ja mitä se ei ole. Itse kyllä arvostan luterilaisuutta sellaisena kuin se esiintyy mm. Lutherin Galatalaiskirjeen selityksessä ja Sidotussa ratkaisuvallassa, mikä oli Lutherin mielestä hänen pääteoksensa.

• kjhgfdrew
        luterilainen kirjoitti:

Jos haluat oikeaa tietoa mitä luterilaisuus on, niin suosittelisin myös emerituspiispa Eero Huovisen kirjoittamia kirjoja aiheesta. Hänhän on kirjoittanut Katekismuksenkin Lutherin Isosta katekismuksesta. Se seuraa aika uskollisesti juuri Lutherin teosta. Tietysti mainitsemani Augsburgin tunnustus on tärkein. Onhan se nimenomaan luterilainen tunnustus.
        Tällä kirjoituksellani en pane uskonnollisia ideoita paremmuusjärjestykseen, kunhan vain kerron mitä luterilaisuus on ja mitä se ei ole. Itse kyllä arvostan luterilaisuutta sellaisena kuin se esiintyy mm. Lutherin Galatalaiskirjeen selityksessä ja Sidotussa ratkaisuvallassa, mikä oli Lutherin mielestä hänen pääteoksensa.

luder/luther ei ole ihmisten jumala vaikka kuinka monta kirjaa hänen oppien pohjalta väännetään.
        Jo pelkästään miljoonia ihmisiä, pieniä lapsiakin noitaroviolla tapattaneen rikollisuuden todellinen herra on saatana ja se totuus ei muutu muille kuin saataanallisuuteen aivopestyjen sairaiden korvien välissä.

Jokainen lapsikaste on rikos, uskovapaus on henkilö kohtainen.
        Lasten kouluttaminen lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden uskontunnustuksen kaltaisten ja pappislupauksen herra jumalalle antaneet eivät palvele, eikä opeta Jumalallisuuden oppeja vaan JUMALAN, JEESUKSEN JA PYHÄN HENGEN NIMISSÄ aivopesevät ihmisiä luopumaan Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta ja sen ihmisyydelle tuomasta Jumaalallisuuksista.

uskontunnustus ei ole Jumalaa ja Jeesusta palvelevien aivopesu oppia vaan saatanaa jumalanaan palvelevien eksytettyjen mielen turmelemista!
        SAATANAA JUMALOIVAT OVAT TÄLLAISIKSI AIVOPESTYJÄ RIKOLLISUUDEN SAATANAA JA SEN HERRA JUMALINA ESIINTYVINÄ EKSYTTÄJINÄ IHMISYYDEN SIELUN VIHOLLISINA OPPEINEEN, TEKOINEEN JNE KUTEN HISTORIA OSOITTAA.

TÄTÄ, RIKOLLISUUDEN AIVOPESU PERKELEEN RIKOLLISUUTTA ETTE JUMALAN JA JEESUKSEN ANTAMISTA LAIN JA OPPEIN TEKSTEISTÄ LÖYDÄ:
        'Meillä ei ole järkeä'

Ymmärtämättömyydenne:

'Olemme syntisiä'

Alaikäisistä lapsista, tuollaisiksi aivopesu menetelmin saatanaa jumalaksi uskovien koulutus on järkyttävää!
        JOTEN LAPSIAKIN TAPPANEEN, TAPATTANEEN, RAISKAANNEEN JNE RIKOLLISUUDEN OPIT EIVÄT KUULU LASTEN KOULUTTAMISIIN SAATANAA JUMALOIVIKSI JOS ASIOITA KATSOTAAN JUMALALLISUUDEN JA IHMISYYDEN KANNALTA.
        TUOLLAISIKSI, USKONTUNNUSTUKSEN KALTAISIKSI KOULUTET PAPPISLUPAUKSEN ANTANEET EIVÄT SAA EDES JEESUKSEN EVANKELIUMIA SAARNATA TAI OPETTAA MUTTA SAATANAA PALVELEVIKSI AIVOPESTYINÄ HEIDÄN TULEE ESIINTYÄ RIKOLLISESTI VÄÄRÄÄ TOTUUTTA JAKAVINA EKSYTTÄJINÄ.:
        Pappislupaus

HUOM!!!

rippikoulu, rippi ja salarippi ovat rikollisen kristinuskon oma oppi jolla saadaan aikaan eksyttävä omavanhurskaus synti/rikos AINAKIN, esimerkiksi seurakuntien petofiilien suojelemis rituaaleissa joissa tavallaan rikoksen taakka jää lapsi raukan taakaksi. JUMALA JA JEESUS EI OLE RIPPI SAATANALLISUUTTA ASETTANUT!
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Vanhurskaus
        "Omavanhurskaus tarkoittaa hurskautta, johon ihminen pyrkii omilla teoillaan tai saavutuksillaan. Omavanhurskaus voi olla ainakin lain noudattamisen kautta koettavaa omavanhurskautta. Myös omavanhurskautta, joka on ylpeyttä siitä, että ei tarvitse kenenkään tai minkään muun vanhurskautta kuin omaa tai itse tuotettua tunnetta tai kokemusta siitä, että uskoen pelkästään itseensä kelpaisi Jumalalle.[3][4][5]"

Ymmärrän, että monia suututtaa ja vihastuttaa faktojen ja uskon ja uskomuksien vastakkain asettelut mutta kyseessä on ihmisiksi varttuneiden suomen kansalaisten lasten mielen terveys ja oikeus omaan, Lailla suojattuun oikeuteen ja henkilökohtaiseen asenteeseen uskon asioissa.
        Mielestäni ei ole Jumalallisuuden tai edes ihmisyyden kannalta hyödyksi turmella lapsia, ihmisiä; ihmisyydestään luopuneiksi ikuiseksi rikollisiksi.
        MIKSI SE ON NIIN TÄRKEÄÄ "SIVISTYNEEKSI" USKOTTAVASSA SUOMESSA, MIKSI?

Kaikki, mitä Jumala ja Jeesus ei ole ilmoittanut on rikollisuuden Heidän Nimissä esittämää saatanallisuuden sopaskaa.

JATKUU...

• kjhgytfre
        kjhgfdrew kirjoitti:

luder/luther ei ole ihmisten jumala vaikka kuinka monta kirjaa hänen oppien pohjalta väännetään.
        Jo pelkästään miljoonia ihmisiä, pieniä lapsiakin noitaroviolla tapattaneen rikollisuuden todellinen herra on saatana ja se totuus ei muutu muille kuin saataanallisuuteen aivopestyjen sairaiden korvien välissä.

Jokainen lapsikaste on rikos, uskovapaus on henkilö kohtainen.
        Lasten kouluttaminen lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden uskontunnustuksen kaltaisten ja pappislupauksen herra jumalalle antaneet eivät palvele, eikä opeta Jumalallisuuden oppeja vaan JUMALAN, JEESUKSEN JA PYHÄN HENGEN NIMISSÄ aivopesevät ihmisiä luopumaan Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta ja sen ihmisyydelle tuomasta Jumaalallisuuksista.

uskontunnustus ei ole Jumalaa ja Jeesusta palvelevien aivopesu oppia vaan saatanaa jumalanaan palvelevien eksytettyjen mielen turmelemista!
        SAATANAA JUMALOIVAT OVAT TÄLLAISIKSI AIVOPESTYJÄ RIKOLLISUUDEN SAATANAA JA SEN HERRA JUMALINA ESIINTYVINÄ EKSYTTÄJINÄ IHMISYYDEN SIELUN VIHOLLISINA OPPEINEEN, TEKOINEEN JNE KUTEN HISTORIA OSOITTAA.

TÄTÄ, RIKOLLISUUDEN AIVOPESU PERKELEEN RIKOLLISUUTTA ETTE JUMALAN JA JEESUKSEN ANTAMISTA LAIN JA OPPEIN TEKSTEISTÄ LÖYDÄ:
        'Meillä ei ole järkeä'

Ymmärtämättömyydenne:

'Olemme syntisiä'

Alaikäisistä lapsista, tuollaisiksi aivopesu menetelmin saatanaa jumalaksi uskovien koulutus on järkyttävää!
        JOTEN LAPSIAKIN TAPPANEEN, TAPATTANEEN, RAISKAANNEEN JNE RIKOLLISUUDEN OPIT EIVÄT KUULU LASTEN KOULUTTAMISIIN SAATANAA JUMALOIVIKSI JOS ASIOITA KATSOTAAN JUMALALLISUUDEN JA IHMISYYDEN KANNALTA.
        TUOLLAISIKSI, USKONTUNNUSTUKSEN KALTAISIKSI KOULUTET PAPPISLUPAUKSEN ANTANEET EIVÄT SAA EDES JEESUKSEN EVANKELIUMIA SAARNATA TAI OPETTAA MUTTA SAATANAA PALVELEVIKSI AIVOPESTYINÄ HEIDÄN TULEE ESIINTYÄ RIKOLLISESTI VÄÄRÄÄ TOTUUTTA JAKAVINA EKSYTTÄJINÄ.:
        Pappislupaus

HUOM!!!

rippikoulu, rippi ja salarippi ovat rikollisen kristinuskon oma oppi jolla saadaan aikaan eksyttävä omavanhurskaus synti/rikos AINAKIN, esimerkiksi seurakuntien petofiilien suojelemis rituaaleissa joissa tavallaan rikoksen taakka jää lapsi raukan taakaksi. JUMALA JA JEESUS EI OLE RIPPI SAATANALLISUUTTA ASETTANUT!
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Vanhurskaus
        "Omavanhurskaus tarkoittaa hurskautta, johon ihminen pyrkii omilla teoillaan tai saavutuksillaan. Omavanhurskaus voi olla ainakin lain noudattamisen kautta koettavaa omavanhurskautta. Myös omavanhurskautta, joka on ylpeyttä siitä, että ei tarvitse kenenkään tai minkään muun vanhurskautta kuin omaa tai itse tuotettua tunnetta tai kokemusta siitä, että uskoen pelkästään itseensä kelpaisi Jumalalle.[3][4][5]"

Ymmärrän, että monia suututtaa ja vihastuttaa faktojen ja uskon ja uskomuksien vastakkain asettelut mutta kyseessä on ihmisiksi varttuneiden suomen kansalaisten lasten mielen terveys ja oikeus omaan, Lailla suojattuun oikeuteen ja henkilökohtaiseen asenteeseen uskon asioissa.
        Mielestäni ei ole Jumalallisuuden tai edes ihmisyyden kannalta hyödyksi turmella lapsia, ihmisiä; ihmisyydestään luopuneiksi ikuiseksi rikollisiksi.
        MIKSI SE ON NIIN TÄRKEÄÄ "SIVISTYNEEKSI" USKOTTAVASSA SUOMESSA, MIKSI?

Kaikki, mitä Jumala ja Jeesus ei ole ilmoittanut on rikollisuuden Heidän Nimissä esittämää saatanallisuuden sopaskaa.

JATKUU...

Esimerkkejä rikollisuuden vääristä todistuksista...:
        -"Jumala on avioliiton asettanut" on vale, Jeesuskaan ei sitä asettanut vaikka oli Kaanan häissä. Siihen hää tilaisuuteen ei tarvittu Jumalan, Jeesuksen, fariseuksien, papiston tai edes luterilaisuuden edustajaa.
        -"älä tee aviorikosta" on väärennetty 1992 vuoden raamattuun "älä tee huorin" käskyn tilalle jotta uskovaiset irstailisivat itsensä pois Jumalallisuudestaan.
        -"kastekäsky" on väärennetyn raamatun tekstiä. Kreikan kielen "kaste" merkitsee peseytimistä kuten Jeesuskin teki itselleen ja opetuslapsilleen mm pesemällä heidän jaltat.
        -"lapsikaste" jota ei raamattu tunne on rikollisen lisäys.
        -"kummi" sanaakaan ei edes väärennetty raamattu tunne.
        -"hätälapsikaste" valheellinen oppi.
        -"ehtoollinen" Jeesuksesta ulostusta tekevien pilkkaus rituaali.
        -"kolminaisuusoppi" on eksyttäjän oppi; ks. Johanneksen evankeliumi 10:30
        -"perisyntiä" ei raamattu tunne vielä mutta ehkä jo seuraavassa raamatun väärennöksessä sekin on.
        -"rakkauden kaksoiskäsky" ei ole Jumalan ja Jeesuksen oppia.
        -"rippi" sanaa ei ole raamatussa, rikollisten oma epäjumalallinen rituaali.
        -"rippisalaisuus" ei ole raamatussa, sillä suojataan lahkojen sisällä olevien rikollisia joutumasta maallisen oikeuden eteen, mm kirkon pedofiilit ovat tukea saaneet.
        -"ristiäiset" sanaa ei ole raamatussa. Se on lasten oikeuksia rikkova rituaali jossa lapsi "tapetaan" hengellisesti ja asetetaan hengellisesti kuolleen merkki Jumalan Valtakunnan kaltaisen lapsen otsaan.
        -sakramentit ei ole Jumalan ja Jeesuksen asettamia. Törkeää valetta.
        -"tuomiosunnuntai" ei ole raamatullinen eikä evankeliumin oppia niinkuin ei "tuomiokirkotkaan" joita omistavat seurakunnat jotka eivät ole Jeesuksen perustamia.
        -uskontunnustus lutherille ei ole edes väärennetyn raamatun oppia ja uskontunnustuksen kaltaisuus on Jumalasta ja ihmisyydestä luopumisen aivopesu oppi!

jne....

YLÖSNUOSSUTTA JEESUSTA "kristukseksi" pilkkaavat ovat joko eksyttäjiä ja niitä matkivia eksytettyjä.
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

JEESUS PATSAITA KIRKOISSA KRISTUKSENA KUMARTELEVILLE FAKTAA:
        Jumalan Moosekselle antana Laki jonka Jeesus vahvisti:
        1 Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi:
        2 "Minä olen (Herra,) sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
        3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
        4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
        5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, (Herra,) sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
        6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.

(oleva teksti ei kuulu muiden kuin raamatun väärentäjien teksteihin)

Ei Jeesusta seuranneet Jeesusta ristille asettaneet vaan RIKOLLISET kristityt joiden oppi elää edelleen ja nyt ei pilkata kuninkaaksi vaan Jeesusta elukkana teurastamisen opein.

"TEU.
        HEIDÄN RIKKOMUSTENSA TÄHDEN JAKEET 4-5. . HÄNESSÄ ITSESSÄÄN EI OLLUT VÄÄRYYTTÄ EIKÄ SYNTIÄ , VAAN HÄN KANTOI TOISTEN SYNNIT . JUMALAN KARITSANA , HÄNET TEURASTETTIIN, VERI UHRINA SYNTISTEN PUOLESTA ."

7:19 "Eikö Mooses ole antanut teille lakia? Ja kukaan teistä ei lakia täytä. Miksi tavoittelette minua tappaaksenne?"

• k32jhgfdsa
        kjhgytfre kirjoitti:

Esimerkkejä rikollisuuden vääristä todistuksista...:
        -"Jumala on avioliiton asettanut" on vale, Jeesuskaan ei sitä asettanut vaikka oli Kaanan häissä. Siihen hää tilaisuuteen ei tarvittu Jumalan, Jeesuksen, fariseuksien, papiston tai edes luterilaisuuden edustajaa.
        -"älä tee aviorikosta" on väärennetty 1992 vuoden raamattuun "älä tee huorin" käskyn tilalle jotta uskovaiset irstailisivat itsensä pois Jumalallisuudestaan.
        -"kastekäsky" on väärennetyn raamatun tekstiä. Kreikan kielen "kaste" merkitsee peseytimistä kuten Jeesuskin teki itselleen ja opetuslapsilleen mm pesemällä heidän jaltat.
        -"lapsikaste" jota ei raamattu tunne on rikollisen lisäys.
        -"kummi" sanaakaan ei edes väärennetty raamattu tunne.
        -"hätälapsikaste" valheellinen oppi.
        -"ehtoollinen" Jeesuksesta ulostusta tekevien pilkkaus rituaali.
        -"kolminaisuusoppi" on eksyttäjän oppi; ks. Johanneksen evankeliumi 10:30
        -"perisyntiä" ei raamattu tunne vielä mutta ehkä jo seuraavassa raamatun väärennöksessä sekin on.
        -"rakkauden kaksoiskäsky" ei ole Jumalan ja Jeesuksen oppia.
        -"rippi" sanaa ei ole raamatussa, rikollisten oma epäjumalallinen rituaali.
        -"rippisalaisuus" ei ole raamatussa, sillä suojataan lahkojen sisällä olevien rikollisia joutumasta maallisen oikeuden eteen, mm kirkon pedofiilit ovat tukea saaneet.
        -"ristiäiset" sanaa ei ole raamatussa. Se on lasten oikeuksia rikkova rituaali jossa lapsi "tapetaan" hengellisesti ja asetetaan hengellisesti kuolleen merkki Jumalan Valtakunnan kaltaisen lapsen otsaan.
        -sakramentit ei ole Jumalan ja Jeesuksen asettamia. Törkeää valetta.
        -"tuomiosunnuntai" ei ole raamatullinen eikä evankeliumin oppia niinkuin ei "tuomiokirkotkaan" joita omistavat seurakunnat jotka eivät ole Jeesuksen perustamia.
        -uskontunnustus lutherille ei ole edes väärennetyn raamatun oppia ja uskontunnustuksen kaltaisuus on Jumalasta ja ihmisyydestä luopumisen aivopesu oppi!

jne....

YLÖSNUOSSUTTA JEESUSTA "kristukseksi" pilkkaavat ovat joko eksyttäjiä ja niitä matkivia eksytettyjä.
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
        24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

JEESUS PATSAITA KIRKOISSA KRISTUKSENA KUMARTELEVILLE FAKTAA:
        Jumalan Moosekselle antana Laki jonka Jeesus vahvisti:
        1 Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi:
        2 "Minä olen (Herra,) sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
        3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
        4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
        5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, (Herra,) sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
        6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.

(oleva teksti ei kuulu muiden kuin raamatun väärentäjien teksteihin)

Ei Jeesusta seuranneet Jeesusta ristille asettaneet vaan RIKOLLISET kristityt joiden oppi elää edelleen ja nyt ei pilkata kuninkaaksi vaan Jeesusta elukkana teurastamisen opein.

"TEU.

uskonvapaus on Lailla suojattu oikeus MUTTA SE EI ANNA OIKEUTTA USKOA TOISEN/TOISTEN PUOLESTA.
        JA
        uskonvapaus Laki, ei anna oikeutta AIVOPESTÄ lapsiakaan mieleltään uskontunnustuksen kaltaisiksi sairaiksi joita on helppo rikollisuuden hallita ja teettää heillä uskon tuella mm rikoksia, jopa omia lapsiaan noitarovioilla tappattamisia vielä 2000 luvulla:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
        Noitavainot nykyaikana
        Vielä nykyään joissakin vahvasti taikauskoisissa ja perinteisiin nojaavissa yhteisöissä harjoitetaan noitavainoja. Nykyajan vainot vaativat tuhansia ihmishenkiä vuosittain.[14] Etelä-Afrikan pohjoisosassa jopa satojen noidiksi epäiltyjen ihmisten uskotaan saaneen surmansa noitavainoissa 1990-luvulla.[15] Kamerunissa järjestetään noitaoikeudenkäyntejä, joissa syytetty voi saada tuomion noitatohtorina esiintymisestä. Lynkkausjoukot ovat polttaneet elävältä tuhansia ihmisiä Tansaniassa, Keniassa ja Zimbabwessa 1990-luvulla. Noitavainot ovat jatkuneet myös vuosituhannen vaihteen jälkeen. Länsi-Keniassa väkijoukot polttivat 11 noidiksi epäiltyä miestä ja naista toukokuussa 2008. [16] Nigeriassa noin 5000 lasta on hylätty kymmenessä vuodessa vanhempien karkottaessa heidät noitina. Lapsia on syytetty avioeroista, sairauksista, onnettomuuksista tai työn menetyksestä.[17] Afrikan noitavainojen syyt ovat usein myös poliittiset, sillä vaikutusvaltaiset noidat ja noitatohtorit ovat yleensä uudistusten jarruina. Pastorit saavat myös lisämainetta paljastaessaan uusia "noitia." Vuonna 2010 Haitilla tapettiin 45, joita syytettiin koleran levittämisestä voodoon avulla.[18]

http://www.huffingtonpost.com/huff-wires/20091018/af-nigeria-child-witches/

YRITTÄKÄÄ LÖYTÄÄ JUMALA TAI JEESUKSEN KÄSKY NOIHIN LÄHETYSTYÖ SAATANALLISUUKSIIN?
        ELLEI LÄYDY
        NIIN TUNNETTE TODELLISEN HERRAN JOTA JUMALOIVAT TUOLLAISIA RIKOKSIA AIVOPESTYILLÄ TEETTÄÄ!!!

Jos mielenrauhasi uskossa edelleen olet säilyttänyt faktoista huolimatta, niin olet paitsi Jumalasta niin myös ihmisyyden järjestä ja ymmärtämisen lahjastasi luopunut rikollisuuden saatanaa jumalana palveleva uskovainen:
        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'

• kjhgfds
        k32jhgfdsa kirjoitti:

uskonvapaus on Lailla suojattu oikeus MUTTA SE EI ANNA OIKEUTTA USKOA TOISEN/TOISTEN PUOLESTA.
        JA
        uskonvapaus Laki, ei anna oikeutta AIVOPESTÄ lapsiakaan mieleltään uskontunnustuksen kaltaisiksi sairaiksi joita on helppo rikollisuuden hallita ja teettää heillä uskon tuella mm rikoksia, jopa omia lapsiaan noitarovioilla tappattamisia vielä 2000 luvulla:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
        Noitavainot nykyaikana
        Vielä nykyään joissakin vahvasti taikauskoisissa ja perinteisiin nojaavissa yhteisöissä harjoitetaan noitavainoja. Nykyajan vainot vaativat tuhansia ihmishenkiä vuosittain.[14] Etelä-Afrikan pohjoisosassa jopa satojen noidiksi epäiltyjen ihmisten uskotaan saaneen surmansa noitavainoissa 1990-luvulla.[15] Kamerunissa järjestetään noitaoikeudenkäyntejä, joissa syytetty voi saada tuomion noitatohtorina esiintymisestä. Lynkkausjoukot ovat polttaneet elävältä tuhansia ihmisiä Tansaniassa, Keniassa ja Zimbabwessa 1990-luvulla. Noitavainot ovat jatkuneet myös vuosituhannen vaihteen jälkeen. Länsi-Keniassa väkijoukot polttivat 11 noidiksi epäiltyä miestä ja naista toukokuussa 2008. [16] Nigeriassa noin 5000 lasta on hylätty kymmenessä vuodessa vanhempien karkottaessa heidät noitina. Lapsia on syytetty avioeroista, sairauksista, onnettomuuksista tai työn menetyksestä.[17] Afrikan noitavainojen syyt ovat usein myös poliittiset, sillä vaikutusvaltaiset noidat ja noitatohtorit ovat yleensä uudistusten jarruina. Pastorit saavat myös lisämainetta paljastaessaan uusia "noitia." Vuonna 2010 Haitilla tapettiin 45, joita syytettiin koleran levittämisestä voodoon avulla.[18]

http://www.huffingtonpost.com/huff-wires/20091018/af-nigeria-child-witches/

YRITTÄKÄÄ LÖYTÄÄ JUMALA TAI JEESUKSEN KÄSKY NOIHIN LÄHETYSTYÖ SAATANALLISUUKSIIN?
        ELLEI LÄYDY
        NIIN TUNNETTE TODELLISEN HERRAN JOTA JUMALOIVAT TUOLLAISIA RIKOKSIA AIVOPESTYILLÄ TEETTÄÄ!!!

Jos mielenrauhasi uskossa edelleen olet säilyttänyt faktoista huolimatta, niin olet paitsi Jumalasta niin myös ihmisyyden järjestä ja ymmärtämisen lahjastasi luopunut rikollisuuden saatanaa jumalana palveleva uskovainen:
        Lainattua tekstiä:

jk

uskonvapautta koskeva Laki antaa oikeuden usko mutta uskolla on myös velvollisuus USKON JUMALAN, JEESUKSEN JA SUOMEN LAKIA!

JOTEN historia osoittaa että Lakia rikotaan Lain tuella!!!!

VASTUU KANSALAISISTAAN ON KANSAN VALITSEMALLA EDUSTAJILLA!!!
        joissa ilmeisesti kansaa turmelevalta rikollisuudelta suljetaan silmät....
        ilmeisesti oma lehmä ojassa... kai.... mitä tyhmempi kansa, sitä helpompi sitä on helevettiin taluttaa.....

• lkjhgf3edd
        luterilainen kirjoitti:

"Yhteiskristillisiin" kuuluvat vain vapaat suunnat ja viidesläiset. Todellista yhteiskristillisyyttä nämä samanmieliset porukat eivät edusta. Viidesläisyys on kirkossa vähiten luterilainen

samaa paavalilais-luterilaisuuden saatanallisuudelle väärennettyä raamattua lukevat! Ei saatanata IHMISILLE tule herra jumalaa mutta uskovaisille se kelpaa!!!

SEN VUOKSI

Jeesus lähetti omilleen Pyhän Hengen tueksi, että maailmassa olisi IHMISIÄKIN saatanaa palveleville osoittamassa oikeaa tietoa joka ei ole usko vaan Jumalallisuuden tietoutta ja ymmärrystä. Mutta se ei järjettömille aivopestyille eksytetyille rikollisille kelpaa.

• >>ateistin Isä meidän <<
      Isä meidän, jos olisit taivaissa.
      Pyhitetty olisi sinun nimesi.
      Tulisi sinun valtakuntasi.
      Tapahtuisi sinun tahtosi,
      myös maan päällä niin kuin taivaassa.
      Antaisit meille tänä päivänä
      meidän jokapäiväinen leipämme
      Ja antaisit meille meidän syntimme anteeksi,
      niin kuin meidänkin pitäisi anteeksi antaa niille,
      jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.
      Etkä saattaisi meitä kiusaukseen,
      vaan päästäisit meidät pahasta.
      Sillä sinun olisi valtakunta
      ja voima ja kunnia iankaikkisesti.
      Aamen.
      Loppuun ateistin iltarukous:
      Kiitos Jeesus, että et ole olemassa
      Aamen

• luterilainen

Lisää rovasti-evankelista kalevi Lehtisen opetuksia. Eero Huovinen nostaa mm. seuraavat ajatukset Lehtisen kirjoista:

”Yksikään kristitty ei enää rukoile: Herra, armahda minua!”

”Rippi ei kuulu jumala-suhteeseen.”

”Kristityn syyllisyydentunto on ”harha-aistimus””

”Kristitty ei voi langeta uskosta pois”

• eimitäänväliä

Kaikenmoiset poppamiehet ovat kirkossa saaneet opettaa ja saa edelleen opettaa Riittää kun sanoo väliin jumala tai jeesus tai pyhä henki. Täydestä menee ja kuulijoita piisaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      8
      1672
    2. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1165
    3. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      117
      1157
    4. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      51
      963
    5. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      63
      864
    6. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      193
      796
    7. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      746
    8. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      81
      743
    9. solmussa solmussa

Tilanne solmussa. Umpisommussa🫢
      Ikävä
      35
      689
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      42
      653
    Aihe