Tutkimuksessa myös kerrotaan millaisia ovat ei-suositut ja tavalliset tytöt:
"Tiedättehän ne teinielokuvat, joissa tyttöjen maailma on suhdekoukeroita, juonittelua ja kisaamista söpöjen poikien huomiosta?
Sosiologi Taru Kulmalainen tietää, hyvin. Hän nimittäin seurasi väitöskirjaansa varten seiskaluokkalaisia tyttöjä yhden lukuvuoden ajan.
Selvisi, että hittileffoissa on tiettyä perää: tytöt jakautuvat selkeästi kolmeen eri ryhmään sen perusteella, kuinka suosittuja he ovat.
Näillä ryhmillä on kaikilla on keskinäinen asemansa ja suosiolla selkeät mittarit.
Kulmalainen nimittää tutkimaansa järjestelmää kaverisuosioksi, ja näin se toimii:
Suositut
Suositut tytöt ovat koulun pihan kingejä. He täyttävät Kulmalaisen mukaan kolme kriteeriä: he ovat sosiaalisia, poikien suosiossa ja hyvännäköisiä.
Tärkein ominaisuus eli sosiaalisuus on melko yksiselitteinen asia: kuinka moni tuntee sinut, kuinka monet sinä tunnet ja miten ulospäin suuntautunut olet.
Suhde poikiin liittyy nimenomaan suosituimpiin poikiin, heiltä saatuun huomioon ja hyväksyntään: he haluavat hengailla kanssasi.
”Seiskaluokalla ei vielä seurustelua juuri ole, vaan enemmän sitä kaverihengailua. Suositut tytöt hengailivat enemmän sekaporukassa suosittujen poikien kanssa”, Kulmalainen sanoo.
Ulkonäön suhteen suositut tytöt pystyi monesti tunnistamaan siitä, että he käyttivät merkkivaatteita, meikkasivat ja pukeutuivat korostetun naisellisesti. Haastatellut myös luettelivat aina saman litanian piirteitä, joita suosituilta tytöiltä vaaditaan:
”Pitää olla nätti ja laiha, hyvännäköinen ja hyvännäköiset hiukset”, Kulmalainen sanoo.
Silti suositut tytöt erotti muista nimenomaan se, että he pystyivät halutessaan pukeutumaan ja käyttäytymään paljon muita ryhmiä vapaammin. Suosittuun ryhmään kuuluminen toi siis liikkumavaraa.
Suosittu tyttö voi olla poikamaisesti pukeutuva, meikitön ja lenkkarityttö, eikä siitä tehty mitään numeroa, Kulmalainen sanoo.
Positiivisen kääntöpuolena suositut tytöt kokivat myös eniten painetta ryhmässä pysymisestä ja pelkäsivät, milloin heidät ”pudotetaan” ja joku toinen ”nostetaan” tilalle.
Näitä tunteita ei koettu niinkään muissa ryhmissä.
Ei-suositut
Ei-suositut ovat se jengi, joka on koulun pihalla omissa oloissaan. Nimensä mukaisesti ryhmä määrittyy suhteessa suosittuihin tyttöihin: heillä ei ole yhtä selkeästi laajaa kaveripiiriä, poikia kavereina tai naisellista tyyliä.
Tähän ryhmään joutuvat helposti silmätikuiksi, joihin suositut tytöt haluavat ottaa etäisyyttä, joten ei-suosituksi ei erityisemmin haluta.
Se ei tarkoita, etteikö ryhmän sisällä voisi solmia oikeita ystävyyksiä.
”Hirveästi puhuttiin myös lojaalisuudesta ja aidosta ystävyydestä”, Kulmalainen sanoo.
Tavikset
Suosittujen ja ei-suosittujen ryhmien välistä erottui selkeästi kolmas ryhmä, tavikset. Tähän ryhmään kuuluvat eivät herättäneet suurempaa huomiota itseensä eivätkä halunneet herättää sitä.
He korostivat itse tavallisuuttaan ja ottivat näin etäisyyttä suosittujen ja ei-suosittujen väliseen peliin.
Tämän ovat huomanneet nuorisotutkijat jo aiemminkin, sanoo Kulmalainen. Kyse on ihan pohjoismaisesta ilmiöstä: ”Yleisesti tavallisuus on jotain positiivista ja tavoiteltavaa. Se on sosiaalisesti järkevä strategia.”
Tämän näki siitäkin, että kun Kulmalainen kysyi haastattelemiltaan tytöiltä, miten he kuvailisivat omaa tyyliään, hyvin usein kaikki sanoivat ”ihan tavallinen” – riippumatta siitä, kuuluivatko he taviksiin, suosittuihin tai ei-suosittuihin.
Kun heitä pyysi tarkentamaan, mitä se ”tavallinen” omalla kohdalla tarkoitti, sai ihan erilaisia vastauksia riippuen siitä, mihin ryhmään tyttö kuului.
Taru Kulmalainen muistaa itse, millaista oli olla koulussa ”tuikitavallinen”.
”Se oli vähän sellaista tasapainoilua. Mietin usein aamulla, että voinko laittaa tämän paidan, että onko se hyvä vai huono juttu.”
Mitä tämä tarkoittaa:
Tyttöjen tutkiminen alkoi Suomessa vasta 1990-luvulla, paljon poikia myöhemmin. Kulmalainen ymmärsi jo alakoulutyttöjä koskevaa gradua tehdessään, että kyseessä on hyvin latautunut aihe, josta on vaikea kirjoittaa.
”Tutkijana täytyy ottaa huomioon eettisyys, ettei uusinna niitä ennakkoluuloja, mitä tässä olisi tarkoitus purkaa.”
Tutkimuksessa kävi hyvin selkeästi ilmi, että pojat pystyvät vaikuttamaan todella suuresti tyttöjen asemaan: jos söpö ja suosittu poika juttelee kanssasi, olet erittäin hyvässä asemassa pääsemään suosituksi tytöksi. Ilman tätä huomionosoitusta on vaikea tulla suosituksi.
Kiinnostavasti tytöt olivat tästä ilmiöstä hyvin tietoisia ja pitivät sitä ongelmallisena.
”Haastatteluissa tytöt itse ihmettelivät, että miten ne pojat voivatkin vaikuttaa niin paljon!”
Kun tytöiltä kysyttiin, mikä ero on suosituilla ja ei-suosituilla tytöillä, vastaus oli, että ensin mainitut hengailevat poikien kanssa. Ulkopuolelta tuleva paine kiinnostua vastakkaisesta sukupuolesta romanttisesti ja pariutua olivat vahvoja siis jo seiskaluokalla.
Tällaisia ovat suositut tytöt
212
3988
Vastaukset
- Tutkittua.tietoa
Jatkoa:
"Kulmalaisella on ilmiöön hyvin ristiriitainen suhde.
”Se ehkä myös ärsytti minua tosi paljon, se, miten paljon poikien huomio vaikuttaa vielä tänäkin päivänä tyttöjen välisiin suhteisiin.”
”Se liittyy myös ajatukseen siitä, että miessukupuoli on arvostetumpi kuin naissukupuoli.”
Kolmen ydinryhmän ulkopuolelle jäi kuitenkin vielä hahmottumaton neljäs ryhmä, johon kuuluvat usein vähälukuiset alakulttuurit, kuten tummiinpukeutuvat metallifanit, animeintoilijat tai larppaajat.
Tähän ryhmään kuuluvat eivät lähde mukaan ulkonäön korostamiseen ja ottavat näin etäisyyttä tai irtisanoutuvat koko suosiojärjestelmästä.
Näin he saavat olla samaan tapaan rauhassa koulun pihalla kuin taviksetkin.
Kaverisuosion jakautumisesta selkeästi kolmeen ryhmään voi Kulmalaisen mukaan päätellä, että se on ihan oikea suosiojärjestelmä, jolle ei ole yhtä syytä.
Kaverisuosio tekee tietyllä tavalla samaa kuin koululaitoskin: luokittelee ihmisiä ja laittaa heitä paremmuusjärjestykseen.
Kouluista puhutaan usein yhteisöinä, mutta yhteisöllisyys ei lähtökohtaisesti tarkoita pelkästään positiivisia juttuja, Kulmalainen muistuttaa.
”Siihen liittyy aina ulossulkemista.”- entinendemari
Minä pidin tyttöä joka roikkui ja pussaili kaikkien urheilujätkien(olin itsekin) kanssa täys horona. Ei se poikiin vaikutusta tee. Pidetään helppona tai leimaantuneena tiettyyn jätkään >Koitti kaksi vuotta minuakin mutta kun ei horo kiinnostanut. Pelasin futista yhdessä sm tason joukkoeessa, olin hyvä piirtämään (ihan oma porukkansa) ja matematiikassa ja olin ujoin ja huono itsetuntoisin poika mitä voi olla. Vapaa-ajalla hengasin naapuruston kaverien kanssa enkä joukkoeen.
Olin mielestäni ruma enkä voinut kuvitellakaan itseäni kenenkään kanssa. Mistään jaotteluista en tiennyt mitään eikä kiinnostanut. Silti koulun suosituin tyttö (sinun jaottelusi mukaan) roikkui perässäni. Tupakilla roikkuvia cooleja (kuten tätä tyttöä) pidin idiootteina.
Poika voi kuulua moneen eri ryhmään samaan aikaan ja käsittää itsensä erilailla kuin muut ja ne muut voivat omata monta eri käsitystä hänestä. Tyttöjen arvostama voi olla poikien mielestä kaukaa kierrettävä tapaus.
Tyttöjen maailma vaikuttaa tämän valossa lapselliselta ja raa-alta. >Itse tiedän poikien maailman olevan moniulotteisempi eikä liity tyttöihin arvostuksen osalta juurikaan. Ei ihme että olen kokenut naisten myöhemminkin arvostelevan minuakin täysin epäasiallisesti ja etenkin pinnallisesti siis vaatteiden yms perusteella. He koettavat saada miehetkin osaksi omaa paskaansa hierarkioineen ja henkisine väkivaltoineen.
On erittäin harvinaista tavata henkisesti miehen tasolle kehittynyt tyttö tai nainen. Suun soittaminen ei korvien väliä oikealla tavalla kehitä. - Anonyymi
"”Se ehkä myös ärsytti minua tosi paljon, se, miten paljon poikien huomio vaikuttaa vielä tänäkin päivänä tyttöjen välisiin suhteisiin.”
”Se liittyy myös ajatukseen siitä, että miessukupuoli on arvostetumpi kuin naissukupuoli.”"
Minkäänlaisen "yleisen" suosion tavoitteleminen ei ollut agendallani seiskaluokkalaisena. En antanut poikien määritellä asemaani silloin enkä ole antanut sen jälkeenkään. Olen pitänyt huolen siitä, että omat saavutukseni puhuvat selkeämmin kuin asemani laumassa tai sukuelinteni muoto.
Onneksi minulla oli ystävä, joka myös keskittyi koulunkäyntiin ja arvosti aitoa ystävyyttä. En ehkä olisi koskaan edes jaksanut niiden ihmisten seuraa, jotka eivät suhtautuneet koulunkäyntiin vakavasti. Näin jo seiskaluokkalaisena, että tupakointi ja turhanpäiväinen miesten kanssa hengailu johtaisi vain tylsään elämään ja köyhyyteen.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"”Se ehkä myös ärsytti minua tosi paljon, se, miten paljon poikien huomio vaikuttaa vielä tänäkin päivänä tyttöjen välisiin suhteisiin.”
”Se liittyy myös ajatukseen siitä, että miessukupuoli on arvostetumpi kuin naissukupuoli.”"
Minkäänlaisen "yleisen" suosion tavoitteleminen ei ollut agendallani seiskaluokkalaisena. En antanut poikien määritellä asemaani silloin enkä ole antanut sen jälkeenkään. Olen pitänyt huolen siitä, että omat saavutukseni puhuvat selkeämmin kuin asemani laumassa tai sukuelinteni muoto.
Onneksi minulla oli ystävä, joka myös keskittyi koulunkäyntiin ja arvosti aitoa ystävyyttä. En ehkä olisi koskaan edes jaksanut niiden ihmisten seuraa, jotka eivät suhtautuneet koulunkäyntiin vakavasti. Näin jo seiskaluokkalaisena, että tupakointi ja turhanpäiväinen miesten kanssa hengailu johtaisi vain tylsään elämään ja köyhyyteen.
🦄Ai että! Olipas hyvä teksti minulta! 👍
🦄
On äärimmäisen oireellista, että tässä pojista puhuttaessa tarkoitettiin aina suosittuja poikia. Muut pojat eivät olleet edes olemassa.
- NäinMeillä
Suositut pojat olivat ainoita jotka vaikuttivat tyttöjen elämään. Ja täytyy muistaa että tuo tutkimus koski 7. luokkalaisia. Sen ikäisissä niin tavalliset tytöt kuin tavalliset pojatkin ovat vielä hyvin vähän tekemisissä keskenään. Moni poika on 7. luokkalaisena vielä esipubetreerissa ja lähes lapsi.
NäinMeillä kirjoitti:
Suositut pojat olivat ainoita jotka vaikuttivat tyttöjen elämään. Ja täytyy muistaa että tuo tutkimus koski 7. luokkalaisia. Sen ikäisissä niin tavalliset tytöt kuin tavalliset pojatkin ovat vielä hyvin vähän tekemisissä keskenään. Moni poika on 7. luokkalaisena vielä esipubetreerissa ja lähes lapsi.
Jutussa oli käsienvääntelyä siitä, miten "miessukupuoleen" suhtaudutaan, vaikka data koski vain suosittuja poikia. Ehkä tutkija unohti myös nuo asiat?
- tarralenkkari666
Henkilökohtaisen kokemukseni mukaan epäsuositut pojatkin ovat kiinnostuneita vähintäänkin tavis-tytöistä ja osallistuvat epäsuosittujen tyttöjen kiusaamiseen päästäkseen suosittujen suosioon.
- tarralenkkari666
HC-ätmel kirjoitti:
Jutussa oli käsienvääntelyä siitä, miten "miessukupuoleen" suhtaudutaan, vaikka data koski vain suosittuja poikia. Ehkä tutkija unohti myös nuo asiat?
Heidän huomionsa ei luultavasti nosta epäsuositun tytön statusta muutenkaan, tai näin ainakin olin lukevinani rivien välistä. Statuksestahan tässä koko tutkimuksessa oli kyse.
tarralenkkari666 kirjoitti:
Heidän huomionsa ei luultavasti nosta epäsuositun tytön statusta muutenkaan, tai näin ainakin olin lukevinani rivien välistä. Statuksestahan tässä koko tutkimuksessa oli kyse.
Niin, tässä tosiaan käsiteltiin naisten kilpailua statusmiehistä ja näiden statusmiesten valtaa naisten elämässä. Jostain syystä tekstissä kuitenkin välillä lipsahdettiin puhumaan kaikista miehistä, vaikka käsitelty ilmiö ei liittynyt millään tavalla suurimpaan osaan heistä.
- 1119
HC-ätmel kirjoitti:
Niin, tässä tosiaan käsiteltiin naisten kilpailua statusmiehistä ja näiden statusmiesten valtaa naisten elämässä. Jostain syystä tekstissä kuitenkin välillä lipsahdettiin puhumaan kaikista miehistä, vaikka käsitelty ilmiö ei liittynyt millään tavalla suurimpaan osaan heistä.
Miksi ihmeessä tuosta piti herneet nekkuun vetää? Tutkimushan koski tyttöjä. Pojat olivat siinä vain ympäristötekijän asemassa. Se on aivan toinen tutkimus, jossa pojat huomioidaan kokonaisvaltaisesti.
Sitäpaitsi, silloin kun puhutaan naisten/tyttöjen vaikutuksesta miesten/poikien elämään, tarkoitetaan myöskin ainoastaan suosittuja naisia/tyttöjä, vaikka käytetään yleistävää sanaa. Eiväthän ätmitkään huomaa ei-suosittujen tyttöjen olemassaoloa. He (kuten muutkin miespuoliset) noteeraavat vain ja ainoastaan suositut naispuoliset yksilöt. - adgadg
NäinMeillä kirjoitti:
7. luokkalainen on jo nuori nainen. Eikä heidän tarvitse oman ikäistensä poikien kanssa olla tekemisissä vaan pari vuotta vanhempien kanssa.
1119 kirjoitti:
Miksi ihmeessä tuosta piti herneet nekkuun vetää? Tutkimushan koski tyttöjä. Pojat olivat siinä vain ympäristötekijän asemassa. Se on aivan toinen tutkimus, jossa pojat huomioidaan kokonaisvaltaisesti.
Sitäpaitsi, silloin kun puhutaan naisten/tyttöjen vaikutuksesta miesten/poikien elämään, tarkoitetaan myöskin ainoastaan suosittuja naisia/tyttöjä, vaikka käytetään yleistävää sanaa. Eiväthän ätmitkään huomaa ei-suosittujen tyttöjen olemassaoloa. He (kuten muutkin miespuoliset) noteeraavat vain ja ainoastaan suositut naispuoliset yksilöt.Koska leipätekstissä alettiin puhumaan "miesten arvostuksesta" kokonaisena sukupuolena, vaikka tytöt oikeasti arvostivat vain tiettyjä poikia.
- työnipuolesta
adgadg kirjoitti:
7. luokkalainen on jo nuori nainen. Eikä heidän tarvitse oman ikäistensä poikien kanssa olla tekemisissä vaan pari vuotta vanhempien kanssa.
Tunnen useampia seiskaluokkalaisia. Tykkäämiset tytöillä tuntuvat kohdistuvan hyvin tiukasti oman ikäisiin. Nuoremmat tai edes vuotta vanhemmat eivät kiinnosta. Kaikkia ei kiinnosta pojat/miehet vielä paljon muutenkaan.
- Ex------------PUA
NäinMeillä kirjoitti:
"Suositut pojat olivat ainoita jotka vaikuttivat tyttöjen elämään."
BINGO!
Hypergamian ydin on tässä.
Jo varhaisessa vaiheessa siihen aktivoidutaan, ja sitä mallia seurataan loppuelämä.
EI-suositut edustavat sitä 90-99% mieskatrasta, joka tunnetaan tasoina ATM-KTM.
"Suositut pojat", usein esim. koulukiusaajat ja muut vallankäyttäjät taas tunnetaan 1-10% edustajistona, joka on ainoana on olemassa naisille.
Muut, kuten hyvä ystäväni HC-Ätmel sen sanoi, saisi naisista ajaa oksasilppurin läpi.
Voidanakin ehkä siis sanoa, että kyseessä on pikemminkin biologinen kuin sosiologinen malli. - Ex------------PUA
Henkilökohtaisen kokemukseni mukaan epäsuositut pojatkin ovat kiinnostuneita vähintäänkin tavis-tytöistä ja osallistuvat epäsuosittujen tyttöjen kiusaamiseen päästäkseen suosittujen suosioon.
"Olin ruma lapsi, ja koska en saanut olla suosittu tyttö koulussa enkä myöskään saanut itseäni tasokaampia poikia, oikeutuksentunteeni ajoi minut feministiksi joka nyt vihaa kaikkia miehiä ja tuntee itsensä tärkeäksi uhriksi tämän valheuskontonsa avulla".
Arvasinkin, että tuo sinun stereotyyppisyytesi ei ollut sattumaa. :D - fghjkvv
No löytyihän se uhriutumisen aihe tästäkin tekstistä. Tyttöjen välinen sosiaalinen hierarkia onkin vain miesten syrjintää.
- fghjkvv
Ja ei, kaikki tytöt eivät ole kiinnostuneita niistä isoista ja meluavista pojista joita "suositut" yleensä ovat. Minua ainakin kiinnosti taiteelliset ja omaperäiset tapaukset enemmän.
- 1119
HC-ätmel kirjoitti:
Koska leipätekstissä alettiin puhumaan "miesten arvostuksesta" kokonaisena sukupuolena, vaikka tytöt oikeasti arvostivat vain tiettyjä poikia.
Niimpä, mutta ymmärrätkö ollenkaan, että "kokonainen miessukupuoli" arvostaa vain ja ainoastaan näitä suosittuja naispuolisia olentoja? Siksi siinä varmaan huomioitiin miehet kokonaisena sukupuolena.
1119 kirjoitti:
Niimpä, mutta ymmärrätkö ollenkaan, että "kokonainen miessukupuoli" arvostaa vain ja ainoastaan näitä suosittuja naispuolisia olentoja? Siksi siinä varmaan huomioitiin miehet kokonaisena sukupuolena.
Höpsis, naiselle on aina joku.
- rumamaija
HC-ätmel kirjoitti:
Ei välttämättä vielä yläasteiässä, jos on niitä epäsuosittuja tyttöjä. Tosin se pisti kyllä yläasteella silmään, että yllättävän usein ne vähän pyöreämmät ja ylipainoiset tytöt kuitenkin seukkasivat, vaikka kaikki hoikatkaan (ainakaan ne kiusatut ja siten huonoitsetuntoisiksi ja myrttynaamaisiksi "syödyt") välttämättä eivät.
- Ei-pidä-paikkaansa
adgadg kirjoitti:
No en minä ainakaan ollut 7 -luokkalaisena nuori nainen... Tissitön ja kaikin tavoin lapsen näköinen ja pääsin joka paikkaan lastenalennuksella (alle 12 -vuotiaille tarkoitetulla), vaikka olin kohtalaisen pitkä - eikä minulta edes kysytty ikää, vaan lipun myyjä myi automaattisesti lastenlipun. Näytin vaan niin lapselta ja lapsi olinkin, myös henkisesti. Leikin vielä nukeilla tuohon aikaan... Enkä ollut ainoa samanlainen. Puberteetti alkaa tytöilläkin yksilöllisesti, eikä kaikkien seiska -luokkalaisten tyttöjen voi yleistää olevan nuoria naisia, saati poikien lapsia. Oli samaan aikaan koulussa jo hyvinkin varhaiskypsiä poikia... Ja fyysiset muutoksetkaan ei tee lapsesta aikuista nuorta naista tai -miestä, vaan mieleltään teini voi olla lapsi, vaikka kuinka näyttäisi kypsältä fyysisesti.
- rumamaija
Ei-pidä-paikkaansa kirjoitti:
No en minä ainakaan ollut 7 -luokkalaisena nuori nainen... Tissitön ja kaikin tavoin lapsen näköinen ja pääsin joka paikkaan lastenalennuksella (alle 12 -vuotiaille tarkoitetulla), vaikka olin kohtalaisen pitkä - eikä minulta edes kysytty ikää, vaan lipun myyjä myi automaattisesti lastenlipun. Näytin vaan niin lapselta ja lapsi olinkin, myös henkisesti. Leikin vielä nukeilla tuohon aikaan... Enkä ollut ainoa samanlainen. Puberteetti alkaa tytöilläkin yksilöllisesti, eikä kaikkien seiska -luokkalaisten tyttöjen voi yleistää olevan nuoria naisia, saati poikien lapsia. Oli samaan aikaan koulussa jo hyvinkin varhaiskypsiä poikia... Ja fyysiset muutoksetkaan ei tee lapsesta aikuista nuorta naista tai -miestä, vaan mieleltään teini voi olla lapsi, vaikka kuinka näyttäisi kypsältä fyysisesti.
No nämä palstan pedofiilisedät vain yrittävät puolustella sairaita mielihalujaan tuolla "7. luokkalainen on jo nainen" -mantralla.
- 1119
HC-ätmel kirjoitti:
So? Tyytymissuhteet eivät poista sitä tosiasiaa, että miehenpuolet ätmistä ytmiin, arvostavat vain ja ainoastaan niitä suosituimpia naisenpuolia.
- 5125
rumamaija kirjoitti:
No nämä palstan pedofiilisedät vain yrittävät puolustella sairaita mielihalujaan tuolla "7. luokkalainen on jo nainen" -mantralla.
Jep! Osuit jälleen asian ytimeen.
- Ei-pidä-paikkaansa
rumamaija kirjoitti:
Niinhän se taitaa olla... Tuntuu vain oksettavalta nuo puheet nuorista naisista pikku -teinien kohdalla, kun muistaa kuinka kaikin tavoin lapsi sitä silloin vielä oli. Oli mulla myös yksi kaveri, joka kypsyi fyysisesti varhain, mutta henkisesti oli yhtälailla lapsi kuin minä ja kiinnostunut yhtälailla nukeista ja leikkimisestä, eikä mistään aikuisten miesten kanssa seukkaamisesta. Edes oman ikäisten poikien kanssa seukkaaminen ei kiinnostanut.
- tarralenkkari666
Ex------------PUA kirjoitti:
"Suositut pojat olivat ainoita jotka vaikuttivat tyttöjen elämään."
BINGO!
Hypergamian ydin on tässä.
Jo varhaisessa vaiheessa siihen aktivoidutaan, ja sitä mallia seurataan loppuelämä.
EI-suositut edustavat sitä 90-99% mieskatrasta, joka tunnetaan tasoina ATM-KTM.
"Suositut pojat", usein esim. koulukiusaajat ja muut vallankäyttäjät taas tunnetaan 1-10% edustajistona, joka on ainoana on olemassa naisille.
Muut, kuten hyvä ystäväni HC-Ätmel sen sanoi, saisi naisista ajaa oksasilppurin läpi.
Voidanakin ehkä siis sanoa, että kyseessä on pikemminkin biologinen kuin sosiologinen malli.Sama pätee myös teinipoikien elämään. Ainoastaan suositun tytön kanssa oleminen nostaa statusta. Hypergamiasi on siis sukupuolesta riippumatonta.
1119 kirjoitti:
So? Tyytymissuhteet eivät poista sitä tosiasiaa, että miehenpuolet ätmistä ytmiin, arvostavat vain ja ainoastaan niitä suosituimpia naisenpuolia.
Vain naisilla on "tyytymissuhteita", koska naiset oikeasti haluaisivat aina sen suositumman tyypin. Miehet eivät ajattele suhteistaan, että ne olisivat "tyytymissuhteita", koska miehet eivät ole hypergamisia.
Sama pätee myös teinipoikien elämään. Ainoastaan suositun tytön kanssa oleminen nostaa statusta. Hypergamiasi on siis sukupuolesta riippumatonta.
Höpö höpö. Tyttöystävän saaminen nostaa aina tuonikäisen pojan statusta.
- tarralenkkari666
"Olin ruma lapsi, ja koska en saanut olla suosittu tyttö koulussa enkä myöskään saanut itseäni tasokaampia poikia, oikeutuksentunteeni ajoi minut feministiksi joka nyt vihaa kaikkia miehiä ja tuntee itsensä tärkeäksi uhriksi tämän valheuskontonsa avulla".
Arvasinkin, että tuo sinun stereotyyppisyytesi ei ollut sattumaa. :DEn koskaan halunnut niitä suosituimpia poikia, vaan olin ihastunut kaikista pahimpaan nörttiin koko koulussa. Vaille poikien (suosittujen, epäsuosittujen, tavisten) huomiota jäivät yläasteella kaikki paitsi suositut tytöt.
Lukiossa tilanne alkoi tasoittua. - rumamaija
HC-ätmel kirjoitti:
Höpö höpö. Tyttöystävän saaminen nostaa aina tuonikäisen pojan statusta.
Tuskinpa. Muuten olisivat pyytäneet minuakin tyttöystäväkseen, tai siis ainakin ne epäsuosituimmat tapaukset. Muistan kerran kun 7. luokalla yhdet luokkatoverini yrittivät parittaa minut erään todella epäsuositun, silmälasipäisen pojan kanssa, jolla oli ainakin huhujen mukaan asperger. No, kun siinä niin pitkään jankkasivat ja kinusivat, sanoin jo ihan sen takia että "no okei mennään kysymään siltä" (vaikkei ko. poika kyllä minua kiinnostanut). Mutta mitä vastasi poika? "Ei".
Tätä taustaa vasten onkin erittäin nurinkurista, että sitten ollessani 9. luokalla se suosittu pahispoika yritti parikin kertaa pyydellä mua "alkamaan" kanssaan, ja vielä kieltäytymisteni jälkeenkin jatkoi lähestymis- ja hurmaamisyrityksiä vähemmän suoralla tavalla ainakin kuukauden tai parin ajan (ja lopulta rakastuinkin häneen eli hänestä tuli ensirakkauteni, vaikken edes halunnut rakastua, koska hän oli pikkurikollinen ja jo tuolloin 7. luokalla mm. murtautunut pariin paikkaan). rumamaija kirjoitti:
Tuskinpa. Muuten olisivat pyytäneet minuakin tyttöystäväkseen, tai siis ainakin ne epäsuosituimmat tapaukset. Muistan kerran kun 7. luokalla yhdet luokkatoverini yrittivät parittaa minut erään todella epäsuositun, silmälasipäisen pojan kanssa, jolla oli ainakin huhujen mukaan asperger. No, kun siinä niin pitkään jankkasivat ja kinusivat, sanoin jo ihan sen takia että "no okei mennään kysymään siltä" (vaikkei ko. poika kyllä minua kiinnostanut). Mutta mitä vastasi poika? "Ei".
Tätä taustaa vasten onkin erittäin nurinkurista, että sitten ollessani 9. luokalla se suosittu pahispoika yritti parikin kertaa pyydellä mua "alkamaan" kanssaan, ja vielä kieltäytymisteni jälkeenkin jatkoi lähestymis- ja hurmaamisyrityksiä vähemmän suoralla tavalla ainakin kuukauden tai parin ajan (ja lopulta rakastuinkin häneen eli hänestä tuli ensirakkauteni, vaikken edes halunnut rakastua, koska hän oli pikkurikollinen ja jo tuolloin 7. luokalla mm. murtautunut pariin paikkaan).Tyttöystävä nostaa statusta, koska sen hankkiminen koetaan hankalaksi -- etenkin epäsuositulle pojalle. Lisäksi kun tyttö tulee ehdottelemaan "todella epäsuositulle" pojalle, tämä olettaa sen olevan jekku.
- rumamaija
HC-ätmel kirjoitti:
Tyttöystävä nostaa statusta, koska sen hankkiminen koetaan hankalaksi -- etenkin epäsuositulle pojalle. Lisäksi kun tyttö tulee ehdottelemaan "todella epäsuositulle" pojalle, tämä olettaa sen olevan jekku.
Tuo kyseinen todella epäsuosittu poika vieläpä heitteli minua myöhemmin (taisi olla ollessamme molemmat 8. luokalla) luokassa paperitolloilla. En ymmärrä, sillä hän oli itsekin usein kiusattu, luulisi sellaisen ymmärtävän olematta kiusaamatta muita. Vastaiskuna autoin erästä kyseistä poikaa kiusannutta poikaa keräämään luokassamme olleista irtokirjaimista lauseen "x (kyseisen epäsuositun pojan nimi) on homo". Tuskin olisin tehnyt sitä, jos se epäsuosittu poika ei itse olisi ensin heitellyt minua niillä paperitollukoilla.
- Mies3210
rumamaija kirjoitti:
Tuo kyseinen todella epäsuosittu poika vieläpä heitteli minua myöhemmin (taisi olla ollessamme molemmat 8. luokalla) luokassa paperitolloilla. En ymmärrä, sillä hän oli itsekin usein kiusattu, luulisi sellaisen ymmärtävän olematta kiusaamatta muita. Vastaiskuna autoin erästä kyseistä poikaa kiusannutta poikaa keräämään luokassamme olleista irtokirjaimista lauseen "x (kyseisen epäsuositun pojan nimi) on homo". Tuskin olisin tehnyt sitä, jos se epäsuosittu poika ei itse olisi ensin heitellyt minua niillä paperitollukoilla.
Ei tullut mieleen, ettei kasiluokkalainen todennäköisesti heittele paperitollukoita kovin pahantahtoisesti?
Tai seiskaluokkalainen nörtti osaa suhtautua siihen, kun yllättäen tullaan oikein porukalla kysymään, että alatko oleen? Tai seiskaluokkainen nörtti välttämättä muutenkaan seurustelua suunnittele? - 12121212
Aika suurella todennäköisyydellä tuo seiskaluokkalainen nörtti oli kiinnostunut ja siksi heitteli paperitolloilla.
Joko yllättyi tilanteesta tai oletti sen olevan jekku - mitä se kertomuksen mukaan olikin. - rumamaija
12121212 kirjoitti:
Aika suurella todennäköisyydellä tuo seiskaluokkalainen nörtti oli kiinnostunut ja siksi heitteli paperitolloilla.
Joko yllättyi tilanteesta tai oletti sen olevan jekku - mitä se kertomuksen mukaan olikin."Aika suurella todennäköisyydellä tuo seiskaluokkalainen nörtti oli kiinnostunut ja siksi heitteli paperitolloilla."
Harmi, etteivät joidenkin sosiaaliset taidot riitä osoittamaan "kiinnostusta" muulla tavoin...
"Joko yllättyi tilanteesta tai oletti sen olevan jekku - mitä se kertomuksen mukaan olikin."
Kyllä ne tytöt tosissaan meidät halusivat parittaa, kun tiesivät että oltiin molemmat epäsuosittuja. - Mies3210
rumamaija kirjoitti:
"Aika suurella todennäköisyydellä tuo seiskaluokkalainen nörtti oli kiinnostunut ja siksi heitteli paperitolloilla."
Harmi, etteivät joidenkin sosiaaliset taidot riitä osoittamaan "kiinnostusta" muulla tavoin...
"Joko yllättyi tilanteesta tai oletti sen olevan jekku - mitä se kertomuksen mukaan olikin."
Kyllä ne tytöt tosissaan meidät halusivat parittaa, kun tiesivät että oltiin molemmat epäsuosittuja.Tai sitten halusivat saada hyvät naurut.
Harmi, etteivät sosiaaliset taidot toimineet - kummallakaan. - Kilttiatm
rumamaija kirjoitti:
Tätä taustaa vasten onkin erittäin nurinkurista, että sitten ollessani 9. luokalla se suosittu pahispoika yritti parikin kertaa pyydellä mua "alkamaan" kanssaan, ja vielä kieltäytymisteni jälkeenkin jatkoi lähestymis- ja hurmaamisyrityksiä vähemmän suoralla tavalla ainakin kuukauden tai parin ajan (ja lopulta rakastuinkin häneen eli hänestä tuli ensirakkauteni, vaikken edes halunnut rakastua, koska hän oli pikkurikollinen ja jo tuolloin 7. luokalla mm. murtautunut pariin paikkaan).Olet siis jännämiehen exä. Et voinut antaa pakkeja pahikselle.
- rumamaija
Kilttiatm kirjoitti:
Olet siis jännämiehen exä. Et voinut antaa pakkeja pahikselle.
Ei me ehditty seurustella, kun yksi kiusaajatytöistä ehti väliin ja nolaamaan mut jätkän silmissä (kun aioin rakastumisen tuoman voiman turvin kerrankin poikkeuksellisesti puolustautua kiusaajatyttöä vastaan, niin jätkä vielä oikein kannusti mua että "hyvä, lyö, lyö", mutta sitten tuli yksi bussikuski väliin ja sanoi että "älkää kiusatko"), ja siihen lopetti jätkä käymiset luonani koulun katoksessa koulun jälkeen kun selvisi että olin "nössö". Ja tämä tapahtui jotain 4 päivää sen jälkeen kun olin vasta ehtinyt rakastua tyyppiin.
Ja annoinhan minä alussa hänelle kaksi kertaa pakit kun hän kysyi siitä "olemaan alkamisesta". Kesti peräti kuukauden tai pari ennen kuin rakastuin häneen. HC-ätmel kirjoitti:
Tyttöystävä nostaa statusta, koska sen hankkiminen koetaan hankalaksi -- etenkin epäsuositulle pojalle. Lisäksi kun tyttö tulee ehdottelemaan "todella epäsuositulle" pojalle, tämä olettaa sen olevan jekku.
Ei naiset tee semmoisia jekkuja. Kaikissa high school -elokuvissa kylläkin käy niin, että pojat lyövät vetoa siitä kuka löytää rumimman tytön, jonka voi viedä päättäjäistansseihin.. ja semmoista se on todellisuudessakin.
PikkuLikka kirjoitti:
Ei naiset tee semmoisia jekkuja. Kaikissa high school -elokuvissa kylläkin käy niin, että pojat lyövät vetoa siitä kuka löytää rumimman tytön, jonka voi viedä päättäjäistansseihin.. ja semmoista se on todellisuudessakin.
Vaikka eivät tekisikään, "todella epäsuosituksi" luonnehditut on voitu polkea niin maan rakoon, että he sepittävät kaikenlaisia kauhutarinoita mielessään.
HC-ätmel kirjoitti:
Vaikka eivät tekisikään, "todella epäsuosituksi" luonnehditut on voitu polkea niin maan rakoon, että he sepittävät kaikenlaisia kauhutarinoita mielessään.
Tuon kyllä uskon.. teininä olin ihan varma, että jotain tuollaista kuvatunlaista källiä ollaan minun päänmenoksi suunnittelemassa.
- Höpö.höpö
HC-ätmel kirjoitti:
Vain naisilla on "tyytymissuhteita", koska naiset oikeasti haluaisivat aina sen suositumman tyypin. Miehet eivät ajattele suhteistaan, että ne olisivat "tyytymissuhteita", koska miehet eivät ole hypergamisia.
Jatkuvastihan täällä valitetaan, kun miehet joutuvat tyytymään itseään alempiarvoisiin naisiin, koska naiset on hypergamisia ja huolivat vain itseään tasokkaamman. Että höpö höpö ätmel... Odotin sulta vähän tasokkaampaa ajatuksen juoksua, koska yleensä olet fiksumpi.
- 1119
HC-ätmel kirjoitti:
Nythän sä puhut aivan palstatotuuksien vastaisesti. Lähes kaikki muut palstapojat ovat vakuuttamalla vakuuttaneet, että mies joutuu AINA tyytymään naiseen jota ei haluaisi, jos hänellä ei ole mahiksia niihin kaikkein tavoitelluimpiin misuihin.
Vaikka käänteishuumorina sinä varmaan tuon kommenttisi heitit. - Anonyymi
HYVÄ POINTTI
- Anonyymi
"suositulla pojalla" tarkoitettiin tässä yhteydessä tulevia jännämiehiä
- Kilttiatm
suosittu poika on se jännäpoika josta tulee jännämies.
- gghjjklö
Ei välttämättä. Jännämiehet ovat monet olleet epävarmoja ja syrjäytyneitä nuorina.
- 353
gghjjklö kirjoitti:
Ei välttämättä. Jännämiehet ovat monet olleet epävarmoja ja syrjäytyneitä nuorina.
Syrjäytyneitä yhteiskunnallisesti ehkä, mutta epävarmoja aniharvoin.
Suosittuja tuntui olevan ne villit ja estottomat, ei niinkään ne parhaiten pukeutuneet tai edes näteimmät. Itse kuulun tuohon tavis porukkaan, olen aina tykännyt olla yksi muiden joukossa. Mitä vähemmän keskipisteenä sen parempi.
- Luolamadonna
Mä olin taas aina jossain pulassa. Siis ei päivää ettei olisi joku sotku päällä. Miten helvetissä sitä voi opiskella, kun kaikki enercia kului sössimisten selvittelyyn ja yleiseen kalabaliikkiin.
Kiva että päästötodistuksen antoivat.
(Naurua) - Luolamadonna
Luolamadonna kirjoitti:
Mä olin taas aina jossain pulassa. Siis ei päivää ettei olisi joku sotku päällä. Miten helvetissä sitä voi opiskella, kun kaikki enercia kului sössimisten selvittelyyn ja yleiseen kalabaliikkiin.
(Naurua)Kammottavaa huomata kuinka rauhallista aikuisuus on.
(Reps) Luolamadonna kirjoitti:
(Naurua)Mää kattelin vaan muiden pulassa olemista. ;) viikonloppuja sullekin. Älä järjestä ittees pulaan.
- Luolamadonna
sönkkö kirjoitti:
Mää kattelin vaan muiden pulassa olemista. ;) viikonloppuja sullekin. Älä järjestä ittees pulaan.
Kiitti kiitti.
Itseasiassa mä olen yrittänyt hankkiutua raskaaksi.
(Hihitystä)
- mies-mies-
Korkkasin 9 luokalla kaksi tyttöä, olin niin suosittu koska tein kaikkia rikoksia, varastelin tavaraa kaupoista, koruja varastelin ja annoin tytöille.
- Immenkalvopalkinto
Teinitytön korkkaaminen on kyllä hienointa, mitä miehen elämässä voi tapahtua. Ja jätkä on vielä tehnyt sen tuplana. Respektiä! Kuka väittää, että rikos ei kannata?
- 43V
Näin se menee. Nyt 43v nuo touhut hävettää, mutta silloin se oli toimiva konsepti.
valitettavasti.
- pihtarihuora
no nytkö se tämäkin tarvitsi tutkia.jos olisi kysytty keneltä tahansa niin olisi tämän tiennyt ilman tutkimistakin.
2004-2005 jolloin olin seiskalla, en pahemmin päässyt hengailemaan suosittujen tyttöjen kanssa sillä olin 150cm pitkä, verkkareihin pukeutuva finninaama. Sen sijaan nyt kun olen komistunut ja kasvanut iän myötä, opetellut sosiaalisia taitoja ja olen suhde/seksiasioissa edelleen samalla viivalla seiskaluokkalaisten kanssa, ansaitsisin suositun, sosiaalisen ja hyvännäköisen seiskaluokkalaisen tyttöystäväkseni. Eihän 100m juoksukilpailuunkaan kukaan osallistu 200m lähtötelineestä.
- TotuusSattuu
Eiköhän se kerro aika paljon kypsyytesi asteesta että haluat vielä 10 vuotta vanhempanakin edelleen 7-luokkalaista tyttöä. Eivät aikuiset yleensä enää kilpaile lasten sarjoissa.
- Ex------------PUA
TotuusSattuu kirjoitti:
Eiköhän se kerro aika paljon kypsyytesi asteesta että haluat vielä 10 vuotta vanhempanakin edelleen 7-luokkalaista tyttöä. Eivät aikuiset yleensä enää kilpaile lasten sarjoissa.
Sinun nimimerkkisi kuvaa hyvin reaktiotasi, ja kurpparaivon leimahdusta, jossa yrität häpäistä Totuus2016 hänen havainnostaan.
Naisistahan tuo kertoo.
He eivät ole muuttuneet mitenkään 7-alasteen ajoista. - TotuusSattuu
Sinun nimimerkkisi kuvaa hyvin reaktiotasi, ja kurpparaivon leimahdusta, jossa yrität häpäistä Totuus2016 hänen havainnostaan.
Naisistahan tuo kertoo.
He eivät ole muuttuneet mitenkään 7-alasteen ajoista."Sinun nimimerkkisi kuvaa hyvin reaktiotasi, ja kurpparaivon leimahdusta, jossa yrität häpäistä Totuus2016 hänen havainnostaan."
Olematonta näkökykyäsi kuvaa hyvin se että kuvittelet minut naiseksi.
"Naisistahan tuo kertoo."
Mitä kertoo naisista se että yli parikymppinen mies haluaisi edelleen kumppanikseen ihan lapsen tasolla olevan tytön, siis 7. luokkalaisen?
"He eivät ole muuttuneet mitenkään 7-alasteen ajoista."
Kukahan tässä oli se joka ei ole muuttunut? Jospa kerrankin ottaisit jonkun normaalin logiikan käyttöön etkä tulkitse kaikkea vain oman kieroutuneen maailmankuvasi kautta jossa vain nainen voi olla syyllinen. - Isäihminen
Naisistahan tuo kertoo.
He eivät ole muuttuneet mitenkään 7-alasteen ajoista.Toivon että löydät naisen, jonka kanssa menet naimisiin ja perustat perheen. Toivon että sinulle syntyy liuta tyttölapsia. Ei yhtä ainutta poikaa. Vain tyttöjä... Pääset sitten katselemaan oikein lähietäisyydeltä sitä tytön ja naisen elämää, ja kuinka helppoa kullikarusellia se onkaan, ja sitä hypergamiaa ja vieläkö tekee mieli syyllistää kaikki maailman tytöt ja naiset, ja velvoittaa heidät antamaan pimperoa joka ikiselle katkeralle olmille... Pääset myös kokemaan sen, miltä tuntuu isänä, kun omia lapsia aletaan katsella "sillä silmällä" aikuisten miesten toimesta.
- TotuusSattuu
Isäihminen kirjoitti:
Toivon että löydät naisen, jonka kanssa menet naimisiin ja perustat perheen. Toivon että sinulle syntyy liuta tyttölapsia. Ei yhtä ainutta poikaa. Vain tyttöjä... Pääset sitten katselemaan oikein lähietäisyydeltä sitä tytön ja naisen elämää, ja kuinka helppoa kullikarusellia se onkaan, ja sitä hypergamiaa ja vieläkö tekee mieli syyllistää kaikki maailman tytöt ja naiset, ja velvoittaa heidät antamaan pimperoa joka ikiselle katkeralle olmille... Pääset myös kokemaan sen, miltä tuntuu isänä, kun omia lapsia aletaan katsella "sillä silmällä" aikuisten miesten toimesta.
Touche! - kuten miekkailussa sanotaan...
- 650
TotuusSattuu kirjoitti:
Touche! - kuten miekkailussa sanotaan...
Kiitos teille kummallekin miehelle (Isäihminen ja TotuusSattuu) näistä viisaista sanoista, joita olette tässä ketjussa kirjoittaneet!
650 kirjoitti:
Kiitos teille kummallekin miehelle (Isäihminen ja TotuusSattuu) näistä viisaista sanoista, joita olette tässä ketjussa kirjoittaneet!
Todellakin kiitos! Jauhot suuhun noille idiooteille.
- koettunähty
Meidän luokilla oli kyllä sellaisia idiootteja poikia, joiden kanssa ei voinut keskustella asiallisesti tai leikkiä (pienempänä.) "Suosittu" poika oli mäntti idiootti muiden kiusaaja ja arvostelija. Yläasteella nämä "suositut" roikkui tupakkipaikalla ja lintsasi koulusta. "Suositut" tytöt oli ihan yhtä tyhmää sakkia minun mielestä... Huorittelivat muuten toisiaan. Varmaan antoivat p*llua näille pahisjäbille. Yksinkertaista sakkia kokonaisuudessaan.
Onneksi aikuisena tapaa järkevää vastakkaista sukupuolta, jonka kanssa kykenee kommunikoimaan. Tosin, monilla vieläkin on jotain seksuaalisia taka-ajatuksia. - PohPuhPih
”Tutkijana täytyy ottaa huomioon eettisyys, ettei uusinna niitä ennakkoluuloja, mitä tässä olisi tarkoitus purkaa.”
Kommentti paljastaa tutkijan välittömästi postmoderniksi marxilaiseksi dekonstruktionistiksi.
Naiseus tuo mieleen myös feminismin.
Tästä voidaan vahvasti epäillä, että tutkimus sisältää tökerösti tai kierosti ujutettua idelogista paskaa.
Vaan sanoihan sen wanha neuvosto-sosiologikin: "Tieteen on astuttava pois passiivisen tarkkailijan roolista ja valittava rohkeasti puolensa!".- KysynVaan-76
Onko sinusta sitten tiede, joka vain kertaa tuloksissaan aikaisempia käsityksiä, jotenkin hyvää tiedettä?
- PohPuhPih
KysynVaan-76 kirjoitti:
Onko sinusta sitten tiede, joka vain kertaa tuloksissaan aikaisempia käsityksiä, jotenkin hyvää tiedettä?
"Mene ja lyö pääsi matka-arkun kulmaan".
- KysynVaan-76
PohPuhPih kirjoitti:
"Mene ja lyö pääsi matka-arkun kulmaan".
Ei sinulla sitten muuta sanottavaa ollut ihan asialliseen kysymykseen?
- PohPuhPih
No kysy nyt sitten se asiallinen kysymys.
- TässäSittenTulee
PohPuhPih kirjoitti:
No kysy nyt sitten se asiallinen kysymys.
"Onko sinusta sitten tiede, joka vain kertaa tuloksissaan aikaisempia käsityksiä, jotenkin hyvää tiedettä?"
- 720
TässäSittenTulee kirjoitti:
"Onko sinusta sitten tiede, joka vain kertaa tuloksissaan aikaisempia käsityksiä, jotenkin hyvää tiedettä?"
Ei se tarkoita, että tiede vain kertaisi tuloksissaan aikaisempia käsityksiä, jos se tekee neutraaleja havaintoja, eikä pyri sovittamaan tuloksia johonkin tiettyyn poliittiseen kantaan sopiviksi.
Tieteen oikeasti kuuluu olla puolueetonta, muuten tuloksia on kiusaus vääristellä, ja niin väistämättä tehdäänkin, jos puolueettomuudesta luovutaan. - Mies3210
KysynVaan-76 kirjoitti:
Voi vitun vittu teitä taliaivoja! Jos tutkimustulos vahvistaa aikaisempia käsityksiä, niin sitten vahvistaa ja se on hyvä ja arvokas tulos. Silloin aiemmat käsitykset on tieteellisesti vahvistettu, eikä kukaan voi vedota niiden olevan harhaluuloja.
Mitä vitun tiedettä se on, jonka on lähtökohtaisesti tarkoitus purkaa aiempia käsityksiä ennen kuin asiaa on tutkittukaan?
Voi vitunvittu, kun sinunlaisesi taliaivot pääsevät tekemään tutkimusta, niin ei ihme, että koko akateemisen tutkimuksen ja tieteen maine on pilattu ja tieteestä leikkaaminen alkaa kummasti houkuttaa äänestäjiä.
- Kiivas.Feministi
""Kulmalaisella on ilmiöön hyvin ristiriitainen suhde.
”Se ehkä myös ärsytti minua tosi paljon, se, miten paljon poikien huomio vaikuttaa vielä tänäkin päivänä tyttöjen välisiin suhteisiin.”
”Se liittyy myös ajatukseen siitä, että miessukupuoli on arvostetumpi kuin naissukupuoli.”
Tämähän on törkeää, asiaan on saatava muutos, miten sitä voidaan muuttaa?!- Yksinkertaista
Syytetään kaikesta niitä ei-suosittuja poikia. Toimiihan se patriarkaatti-teoriankin kohdalla.
- 12121212
Ja tähän upotettiin veronmaksajien rahoja? Eikä yllätys että feministinäkökulma oli pakko upottaa loppupäätelmiin :D
Eli ongelma: _suosittujen poikien_ suosio määrittää ketkä tytöt ovat korkeammassa kastissa. Huomaa, _suosittujen poikien_.
No mikä tekee niistä pojista suosittuja? Ettei vain olisi se että tytöistä niin Suositut, Tavikset kuin Ei-suositutkin haaveilevat niistä samoista pojista? Siitä että joku päivä suosittu poika huomaa ja kysyy treffeille?
Ratkaisuhan on suosia kaikkia poikia tasapuolisesti. Sitten ei ole _suosittuja poikia_ ja hupsistakeikkaa ongelma katoaa.
Tuohan on sama kuin markkinataloudessa. Rikkaat, tavikset ja köyhät ostavat firman X tuotteita viimeisillä rahoillaan ja sitten valittavat miksi firman X omistaja on rikkaampi kuin muut.- Ex------------PUA
Hypergamia aloitetaan jo varhaisellä iällä.
Tätä faktaa totta kai yritetään selitellä pois, ja pitää se mahdollisimman piilossa. - TotuusSattuu
"Ratkaisuhan on suosia kaikkia poikia tasapuolisesti. Sitten ei ole _suosittuja poikia_ ja hupsistakeikkaa ongelma katoaa."
Tuo on aivan samoin ratkaisu aikuisten naisten hypergamiaan josta täällä niin paljon kohkataan. Miehet alkavat vain tasapuolisesti tavoittelemaan kaikkia naisia, ei vain nuorimpia ja kauneimpia. Silloin naisten valta valita isosta miejoukosta romahtaa välittömästi koska kysyntää ja tarjontaa on tasaisesti kaikille naisille.
Mutta tämähän ei ainakaan tämän palstan nillittäjille sovi koska kyllähän heillä on toki jokin jumalallinen oikeus kelpuuttaa vain ne kauneimmat nuoret naiset. - 12121212
TotuusSattuu kirjoitti:
"Ratkaisuhan on suosia kaikkia poikia tasapuolisesti. Sitten ei ole _suosittuja poikia_ ja hupsistakeikkaa ongelma katoaa."
Tuo on aivan samoin ratkaisu aikuisten naisten hypergamiaan josta täällä niin paljon kohkataan. Miehet alkavat vain tasapuolisesti tavoittelemaan kaikkia naisia, ei vain nuorimpia ja kauneimpia. Silloin naisten valta valita isosta miejoukosta romahtaa välittömästi koska kysyntää ja tarjontaa on tasaisesti kaikille naisille.
Mutta tämähän ei ainakaan tämän palstan nillittäjille sovi koska kyllähän heillä on toki jokin jumalallinen oikeus kelpuuttaa vain ne kauneimmat nuoret naiset.Ongelma on siinä että naisena haluat syödä ja säästää kakun samaan aikaan. Haluat olla kapitalisti voittaessa ja sosialisti hävitessä.
Vai miten on? Kun olit nuori, suositko sinä ja ystäväsi kaikkia miehiä tasapuolisesti, vai jätittekö suuren osan ilman? Saiko lyhyt ja ujo rillipäänörtti oman ikäisensä tyttöystävän? Olivatko säädöt, hoidot ja fuckbuddyt tasapuolisesti kaikenlaisia nuoria miehiä?
Vasta nyt kun olet vanha ja rahat (nuoruus/kauneus) on tuhlattu, sosialismi alkaakin kelvata. - TotuusSattuu
12121212 kirjoitti:
Ongelma on siinä että naisena haluat syödä ja säästää kakun samaan aikaan. Haluat olla kapitalisti voittaessa ja sosialisti hävitessä.
Vai miten on? Kun olit nuori, suositko sinä ja ystäväsi kaikkia miehiä tasapuolisesti, vai jätittekö suuren osan ilman? Saiko lyhyt ja ujo rillipäänörtti oman ikäisensä tyttöystävän? Olivatko säädöt, hoidot ja fuckbuddyt tasapuolisesti kaikenlaisia nuoria miehiä?
Vasta nyt kun olet vanha ja rahat (nuoruus/kauneus) on tuhlattu, sosialismi alkaakin kelvata."Ongelma on siinä että naisena haluat syödä ja säästää kakun samaan aikaan. Haluat olla kapitalisti voittaessa ja sosialisti hävitessä."
Mistä olet päätellyt että olisin nainen? Siitäkö että olen eri mieltä kanssasi?
"Vai miten on? Kun olit nuori, suositko sinä ja ystäväsi kaikkia miehiä tasapuolisesti, vai jätittekö suuren osan ilman? Saiko lyhyt ja ujo rillipäänörtti oman ikäisensä tyttöystävän? Olivatko säädöt, hoidot ja fuckbuddyt tasapuolisesti kaikenlaisia nuoria miehiä?"
En minä tunne yhtään miestä tai naista joka suhdeasioissa kohtelisi jokaista täysin tasapuolisesti. Ne ovat aina makuasiota. Ja siksihän onkin niin suuri paradoksi että täällä itketään miten naiset eivät ole tasapuolisia mutta me miehet emme itse ole sen valmiimpia olemaan naisia kohtaan tasapuolisia.
"Vasta nyt kun olet vanha ja rahat (nuoruus/kauneus) on tuhlattu, sosialismi alkaakin kelvata."
En minä ole toivonut "sosialismia". Totesin vain että kun joku tarjosi ratkaisuksi poikien kohtelemista tasapuolisesti, sen olisi hyvä koskea ihan samoin myös sitä miten pojat kohtelevat tyttöjä. Tämä siis ottamatta kantaa siihen onko tuo käytänössä mahdollista. TotuusSattuu kirjoitti:
"Ongelma on siinä että naisena haluat syödä ja säästää kakun samaan aikaan. Haluat olla kapitalisti voittaessa ja sosialisti hävitessä."
"Vai miten on? Kun olit nuori, suositko sinä ja ystäväsi kaikkia miehiä tasapuolisesti, vai jätittekö suuren osan ilman? Saiko lyhyt ja ujo rillipäänörtti oman ikäisensä tyttöystävän? Olivatko säädöt, hoidot ja fuckbuddyt tasapuolisesti kaikenlaisia nuoria miehiä?"
En minä tunne yhtään miestä tai naista joka suhdeasioissa kohtelisi jokaista täysin tasapuolisesti. Ne ovat aina makuasiota. Ja siksihän onkin niin suuri paradoksi että täällä itketään miten naiset eivät ole tasapuolisia mutta me miehet emme itse ole sen valmiimpia olemaan naisia kohtaan tasapuolisia.
"Vasta nyt kun olet vanha ja rahat (nuoruus/kauneus) on tuhlattu, sosialismi alkaakin kelvata."
En minä ole toivonut "sosialismia". Totesin vain että kun joku tarjosi ratkaisuksi poikien kohtelemista tasapuolisesti, sen olisi hyvä koskea ihan samoin myös sitä miten pojat kohtelevat tyttöjä. Tämä siis ottamatta kantaa siihen onko tuo käytänössä mahdollista.Olipa mukavaa lukea tällä palstalla kerrankin fiksua ja myöskin realistista tekstiä, vieläpä miehen kirjoittamana, ilmeisesti. Tasapuolinen kohtelu tulee tuskin ikinä olemaan mahdollista, mutta on hyvä tiedostaa asia ja huomata, että ikävät tosiseikat koskevat molempia sukupuolia yhtälailla.
- 17171
TotuusSattuu kirjoitti:
"Ongelma on siinä että naisena haluat syödä ja säästää kakun samaan aikaan. Haluat olla kapitalisti voittaessa ja sosialisti hävitessä."
En minä ole toivonut "sosialismia". Totesin vain että kun joku tarjosi ratkaisuksi poikien kohtelemista tasapuolisesti, sen olisi hyvä koskea ihan samoin myös sitä miten pojat kohtelevat tyttöjä. Tämä siis ottamatta kantaa siihen onko tuo käytänössä mahdollista.Olipas hyvä puheenvuoro!
Minustakin tuon 12121212.n kommentit ovat lapsellisia juuri siksi, että hänen mielestään tuo "kapitalismi" on täysin väärin, jos sitä harjoittavat naiset, mutta miesten kohdalla se onkin hyvä ja kannatettava asia. - 12121212
PikkuLikka kirjoitti:
Olipa mukavaa lukea tällä palstalla kerrankin fiksua ja myöskin realistista tekstiä, vieläpä miehen kirjoittamana, ilmeisesti. Tasapuolinen kohtelu tulee tuskin ikinä olemaan mahdollista, mutta on hyvä tiedostaa asia ja huomata, että ikävät tosiseikat koskevat molempia sukupuolia yhtälailla.
"Olipa mukavaa lukea tällä palstalla kerrankin fiksua ja myöskin realistista tekstiä, vieläpä miehen kirjoittamana, ilmeisesti."
Niinpä. Ja onhan niitä hyviä naiskirjoittajiakin, esim. Neitsytmaria. - 345
12121212 kirjoitti:
"Olipa mukavaa lukea tällä palstalla kerrankin fiksua ja myöskin realistista tekstiä, vieläpä miehen kirjoittamana, ilmeisesti."
Niinpä. Ja onhan niitä hyviä naiskirjoittajiakin, esim. Neitsytmaria."Naiskirjoittajia" :D
12121212 kirjoitti:
Niinpä. Ja onhan niitä hyviä naiskirjoittajiakin, esim. Neitsytmaria.Kyllähän täällä naiset pyrkivät pääasiassa kirjoittamaan hyvinkin asiallisesti. Toinen juttu sitten on miten viesti menee perille ja kuinka asiallisesti siihen vastataan.
345 kirjoitti:
"Naiskirjoittajia" :D
Palsta on kuin Setan bileet, ei täällä kukaan voi loppujen lopuksi olla varma kuin omasta sukupuolestaan.
- 12121212
345 kirjoitti:
"Naiskirjoittajia" :D
TotuusSattuu = "mieskirjoittaja" :D
- Mies3210
PikkuLikka kirjoitti:
Palsta on kuin Setan bileet, ei täällä kukaan voi loppujen lopuksi olla varma kuin omasta sukupuolestaan.
Eihän Setan bileissä juuri kukaan ole siitä varmoja.
- tarralenkkari666
Samalla tavoinhan ne pojatkin haaveilevat kaikki niistä suosituimmista tytöistä.
- Riiiiiiiiii
Juuri näin. Kaverini oli kasiluokalla erittäin suosittu isorintainen blondi. Juurikin rintojensa ja meikkaamisensa vuoksi, miksi muutenkaan? Hänelle lähettivät aina rakkaita terveisiä rinnakkaisluokan pienimmätkin rillipäätkin, jotka eivät todellakaan olisi häntä saaneet. Ja miksi olisi pitänytkään saada? Naisen pitäisi aina huolia kuka vaan, muuten on varmaankin hypergaminen?
- 12121212
Riiiiiiiiii kirjoitti:
Juuri näin. Kaverini oli kasiluokalla erittäin suosittu isorintainen blondi. Juurikin rintojensa ja meikkaamisensa vuoksi, miksi muutenkaan? Hänelle lähettivät aina rakkaita terveisiä rinnakkaisluokan pienimmätkin rillipäätkin, jotka eivät todellakaan olisi häntä saaneet. Ja miksi olisi pitänytkään saada? Naisen pitäisi aina huolia kuka vaan, muuten on varmaankin hypergaminen?
Ei tietenkään. On tunnettua että naiset noudattavat tasoteoriaa miehiäkin orjallisemmin. Sinustakin tuntuisi oudolta jos suosittu nuori YTN valitsisi alempitasoisen miehen.
Samalla myönnät naisten miesmaun olevan samanlainen: pienikokoinen rillipää on yksinkertaisesti alempaa tasoa kuin isokokoinen ja möreä-ääninen poika.
Miksi täällä aina kiistellään tasoteoriasta, kun lopulta olemme asiasta samaa mieltä? - syön.paskaa
TotuusSattuu kirjoitti:
En minä ole toivonut "sosialismia". Totesin vain että kun joku tarjosi ratkaisuksi poikien kohtelemista tasapuolisesti, sen olisi hyvä koskea ihan samoin myös sitä miten pojat kohtelevat tyttöjä. Tämä siis ottamatta kantaa siihen onko tuo käytänössä mahdollista.Ai, meillä on täällä sitten miesvittu. Hauska tavata. :)
- 09110
12121212 kirjoitti:
TotuusSattuu = "mieskirjoittaja" :D
Luultavasti on(?), mutta jos joku ajattelee NeitsytMarian oikeasti olevan nainen, niin voi pojat..
- Ex------------PUA
Hauska huomata, miten taas kerran palstatotuudet on todistettuja.
Samoin, monia noita piirteitä on havaittavissa palstan naisten logiikkaa seuraamalla.
Muuten taas pitää sanoa, että eipä noin tyhjentävään aloitukseen ole paljon mitään lisättävää.- TotuusSattuu
"Hauska huomata, miten taas kerran palstatotuudet on todistettuja."
Miten ihmeessä palstatotuuksia todisti havainto että suosituimmat pojat määrittivät tyttöjen aseman tyttöjen välisessä hierarkiassa? Luulin että "The Palstatotuus" on ollut se että naiset hallitsevat parisuhdemarkkinoita ja miehet vikisevät. Nyt kyllä vaikutti että tietty joukko poikia pyöritti markkinoita ja tytöt vikisivät. Ja tytöistäkin kaikki "tavalliset" olivat ihan yhtä pihalla asioista kuin tavalliset pojatkin. - 12121212
TotuusSattuu kirjoitti:
"Hauska huomata, miten taas kerran palstatotuudet on todistettuja."
Miten ihmeessä palstatotuuksia todisti havainto että suosituimmat pojat määrittivät tyttöjen aseman tyttöjen välisessä hierarkiassa? Luulin että "The Palstatotuus" on ollut se että naiset hallitsevat parisuhdemarkkinoita ja miehet vikisevät. Nyt kyllä vaikutti että tietty joukko poikia pyöritti markkinoita ja tytöt vikisivät. Ja tytöistäkin kaikki "tavalliset" olivat ihan yhtä pihalla asioista kuin tavalliset pojatkin.Palstalla on huomioitu että alle 18v ikäluokassa ne muutamat kingit ovat vahvimmassa asemassa. Joka ei kylläkään tarkoita sitä että tavispoika olisi paremmassa asemassa kuin tavistyttö. Syy tähän on että tuossa iässä pyöritään pienissä porukoissa, eikä tyttöjä ole tavoittelemassa suurta määrää eri ikäisiä poikia/miehiä.
Suosio jakautuu eri tavalla, ei poikien takia vaan tyttöjen. Tyttöjen tapa suosia poikia jotka ovat korkealla statushierarkiassa korostaa heidän suosiotaan entisestään, mutta toisaalta vähentää tavispoikien ja ei-suosittujen poikien suosiota entisestään. Tyttö haluaa tasokkaan pojan jonka muutkin tytöt haluavat, poika haluaisi tytön jota muut eivät halua, mutta joutuu hyväksymään että tasokkaasta tytöstä kilpailevat muutkin.
Siksi suositut pojat>tytöt>kaikki muut pojat.
Baari-ikä on se jossa naisilla on valinta, 18-22v kaunis nainen vastaa käytännössä formulakuskia tai NHL-jääkiekkoilijaa, ja tuon ikäinen tavisnainen saa miehiä sormia napsauttamalla kun taas luokkakaveripojalle naisen saaminen on työn ja tuskan takana.
Tunnen poikia jotka olivat suosittuja yläasteella tai jopa lukiossa, eikä yksikään heistä yltänyt samaan suosioon baari-iässä. Eikä yltänyt kukaan muukaan.
= baari iässä suositut naiset ovat hierarkian huipulla. - rumamaija
12121212 kirjoitti:
Palstalla on huomioitu että alle 18v ikäluokassa ne muutamat kingit ovat vahvimmassa asemassa. Joka ei kylläkään tarkoita sitä että tavispoika olisi paremmassa asemassa kuin tavistyttö. Syy tähän on että tuossa iässä pyöritään pienissä porukoissa, eikä tyttöjä ole tavoittelemassa suurta määrää eri ikäisiä poikia/miehiä.
Suosio jakautuu eri tavalla, ei poikien takia vaan tyttöjen. Tyttöjen tapa suosia poikia jotka ovat korkealla statushierarkiassa korostaa heidän suosiotaan entisestään, mutta toisaalta vähentää tavispoikien ja ei-suosittujen poikien suosiota entisestään. Tyttö haluaa tasokkaan pojan jonka muutkin tytöt haluavat, poika haluaisi tytön jota muut eivät halua, mutta joutuu hyväksymään että tasokkaasta tytöstä kilpailevat muutkin.
Baari-ikä on se jossa naisilla on valinta, 18-22v kaunis nainen vastaa käytännössä formulakuskia tai NHL-jääkiekkoilijaa, ja tuon ikäinen tavisnainen saa miehiä sormia napsauttamalla kun taas luokkakaveripojalle naisen saaminen on työn ja tuskan takana.
Tunnen poikia jotka olivat suosittuja yläasteella tai jopa lukiossa, eikä yksikään heistä yltänyt samaan suosioon baari-iässä. Eikä yltänyt kukaan muukaan.
= baari iässä suositut naiset ovat hierarkian huipulla."Baari-ikä on se jossa naisilla on valinta, 18-22v kaunis nainen vastaa käytännössä formulakuskia tai NHL-jääkiekkoilijaa, ja tuon ikäinen tavisnainen saa miehiä sormia napsauttamalla kun taas luokkakaveripojalle naisen saaminen on työn ja tuskan takana."
Avainsana: kaunis nainen. Ei niinkään yleisesti senikäiset, vaan juuri ne KAUNIIT sen ikäiset niitä miehiä saavat. - 12121212
rumamaija kirjoitti:
"Baari-ikä on se jossa naisilla on valinta, 18-22v kaunis nainen vastaa käytännössä formulakuskia tai NHL-jääkiekkoilijaa, ja tuon ikäinen tavisnainen saa miehiä sormia napsauttamalla kun taas luokkakaveripojalle naisen saaminen on työn ja tuskan takana."
Avainsana: kaunis nainen. Ei niinkään yleisesti senikäiset, vaan juuri ne KAUNIIT sen ikäiset niitä miehiä saavat.Kyllä, yleisesti sen ikäiset. Ne kauniit vastaavat formulakuskia tai NHL-jääkiekkoilijaa. Mutta yhtä lailla taviksetkin saavat miehiä sormia napsauttamalla. Olethan sinäkin saanut miehiä, tekemättä asian eteen yhtään mitään.
Pareton jakauma pätee aika hyvin. 20/80.
20% miehistä saa seksiä/suhteen melko helposti
80% naisista saa seksiä/suhteen melko helposti
Toki seksi on eri asia kuin seurustelu; sinäkin valkkaat seksiin keskivertoa tasokkaamman miehen, mutta en oikein usko että saisit ytmiä suhteeseen. - TotuusSattuu
12121212 kirjoitti:
Palstalla on huomioitu että alle 18v ikäluokassa ne muutamat kingit ovat vahvimmassa asemassa. Joka ei kylläkään tarkoita sitä että tavispoika olisi paremmassa asemassa kuin tavistyttö. Syy tähän on että tuossa iässä pyöritään pienissä porukoissa, eikä tyttöjä ole tavoittelemassa suurta määrää eri ikäisiä poikia/miehiä.
= baari iässä suositut naiset ovat hierarkian huipulla."Baari-ikä on se jossa naisilla on valinta, 18-22v kaunis nainen vastaa käytännössä formulakuskia tai NHL-jääkiekkoilijaa, ja tuon ikäinen tavisnainen saa miehiä sormia napsauttamalla kun taas luokkakaveripojalle naisen saaminen on työn ja tuskan takana."
Tuo on tietysti ihan totta. Sitä "palstatotuutta" en vain ole koskaan ymmärtänyt että tuo olisi jotenkin noiden naisten vika. Miehethän siinä ympärillä pörräävät ja aiheuttavat ongelman haluamalla kaikki sitä yhtä samaa naista, ei tuo nainen. TotuusSattuu kirjoitti:
"Baari-ikä on se jossa naisilla on valinta, 18-22v kaunis nainen vastaa käytännössä formulakuskia tai NHL-jääkiekkoilijaa, ja tuon ikäinen tavisnainen saa miehiä sormia napsauttamalla kun taas luokkakaveripojalle naisen saaminen on työn ja tuskan takana."
Tuo on tietysti ihan totta. Sitä "palstatotuutta" en vain ole koskaan ymmärtänyt että tuo olisi jotenkin noiden naisten vika. Miehethän siinä ympärillä pörräävät ja aiheuttavat ongelman haluamalla kaikki sitä yhtä samaa naista, ei tuo nainen."Tuo on tietysti ihan totta. Sitä "palstatotuutta" en vain ole koskaan ymmärtänyt että tuo olisi jotenkin noiden naisten vika. Miehethän siinä ympärillä pörräävät ja aiheuttavat ongelman haluamalla kaikki sitä yhtä samaa naista, ei tuo nainen."
Täsmälleen näin .
12121212 vielä edellä vahvisti itsekin asian olevan niin:
"Tuohan on sama kuin markkinataloudessa. Rikkaat, tavikset ja köyhät ostavat firman X tuotteita viimeisillä rahoillaan ja sitten valittavat miksi firman X omistaja on rikkaampi kuin muut."- rumamaija
12121212 kirjoitti:
Kyllä, yleisesti sen ikäiset. Ne kauniit vastaavat formulakuskia tai NHL-jääkiekkoilijaa. Mutta yhtä lailla taviksetkin saavat miehiä sormia napsauttamalla. Olethan sinäkin saanut miehiä, tekemättä asian eteen yhtään mitään.
Pareton jakauma pätee aika hyvin. 20/80.
20% miehistä saa seksiä/suhteen melko helposti
80% naisista saa seksiä/suhteen melko helposti
Toki seksi on eri asia kuin seurustelu; sinäkin valkkaat seksiin keskivertoa tasokkaamman miehen, mutta en oikein usko että saisit ytmiä suhteeseen.En saanut miehiä vielä tuossa iässä, vaikka olin hoikka. Eka poikaystävä (komea ja sai siksi naisia yhdeksi yöksi ja jopa aloitteellisia sellaisia, mutta luonteensa puolesta ei mikään ytm vaan sen verran lapanen ettei yleensä kelvannut naisille aitoon seurustelusuhteeseen) tuli vasta 22-vuotiaana ja sekin muisti töksäyttää suoraan, että "ulkonäöllä ei ole väliä, vain sisimmällä on, sulla on tosi hyvä sydän" (eli toisin sanoen kutsui mua rumaksi). Vasta toka eksäni, joka tuli vasta kuukautta vaille 25-vuotiaana (sanoisin että selkeä ktm), kutsui minua kauniiksi ja seksikkääksi.
Mitä väliä sillä saisinko ytm:n vai en, koska sellainen rehti ja reilu ktm kelpaa ihan hyvin (jos vain tunteita on). - 876
12121212 kirjoitti:
= baari iässä suositut naiset ovat hierarkian huipulla."....poika haluaisi tytön jota muut eivät halua, ....." Olipas taas lapsellista tekstiä.
Oikeasti poika haluaa juuri sen saman (tai siis jokaisen niistä!) tytön jonka haluavat kaikki muutkin pojat. Hänen toiveensa vain on, että jokainen noista suosituista tytöistä haluaisi vain hänet ja jättäisi kaikki muut jätkät yksin runkkaamaan. Mitä suurempi haaremi, (ja mitä useamman kaverin nenän edestä on pystynyt statusta nostattavan tytön iskemään) sen korkeampi status pojalla on muiden poikien silmissä. Siihen tilanteeseen jokainen ytmi, ketmi ja ätmi toivoisi joskus pääsevänsä. - rumamaija
876 kirjoitti:
"....poika haluaisi tytön jota muut eivät halua, ....." Olipas taas lapsellista tekstiä.
Oikeasti poika haluaa juuri sen saman (tai siis jokaisen niistä!) tytön jonka haluavat kaikki muutkin pojat. Hänen toiveensa vain on, että jokainen noista suosituista tytöistä haluaisi vain hänet ja jättäisi kaikki muut jätkät yksin runkkaamaan. Mitä suurempi haaremi, (ja mitä useamman kaverin nenän edestä on pystynyt statusta nostattavan tytön iskemään) sen korkeampi status pojalla on muiden poikien silmissä. Siihen tilanteeseen jokainen ytmi, ketmi ja ätmi toivoisi joskus pääsevänsä.Allekirjoitan.
- 1620
rumamaija kirjoitti:
Avainsana: kaunis nainen. Ei niinkään yleisesti senikäiset, vaan juuri ne KAUNIIT sen ikäiset niitä miehiä saavat.Allekirjoitan!
Ongelma onkin siinä, että palstalaiset puhuessaan "naisista", tarkoittavat VAIN niitä kauniita naisia. Muita ei heille oikeastaan ole edes olemassa. - 12121212
1620 kirjoitti:
Allekirjoitan!
Ongelma onkin siinä, että palstalaiset puhuessaan "naisista", tarkoittavat VAIN niitä kauniita naisia. Muita ei heille oikeastaan ole edes olemassa.Kyllä, mutta ätmille/ketmille nuorista naisista n. 80% on niitä kauniita naisia, kun taas naisten silmissä hädin tuskin 20% ylittää keskiarvon (matemaattisesti ei mahdollista, mutta kts. tutkimukset). Esim. omista luokkakavereistani kaikki paitsi yksi olivat silmissäni kauniita, ja se yksikin olisi saattanut muuttua kauniiksi jos olisimme vaikka ihastuneet toisiimme.
Luonnollisesti sille ytmille jonka naiset haluavat riittävän kauniita _suhteeseen_ on pienempi osa.
Ja totta on että kun miehet puhuvat naisista, he usein tarkoittavat muita naisia paitsi ätnejä.
Mutta kun naiset puhuvat miehistä, tarkoittavat he vain ytmejä. - 1620
12121212 kirjoitti:
Kyllä, mutta ätmille/ketmille nuorista naisista n. 80% on niitä kauniita naisia, kun taas naisten silmissä hädin tuskin 20% ylittää keskiarvon (matemaattisesti ei mahdollista, mutta kts. tutkimukset). Esim. omista luokkakavereistani kaikki paitsi yksi olivat silmissäni kauniita, ja se yksikin olisi saattanut muuttua kauniiksi jos olisimme vaikka ihastuneet toisiimme.
Luonnollisesti sille ytmille jonka naiset haluavat riittävän kauniita _suhteeseen_ on pienempi osa.
Ja totta on että kun miehet puhuvat naisista, he usein tarkoittavat muita naisia paitsi ätnejä.
Mutta kun naiset puhuvat miehistä, tarkoittavat he vain ytmejä.Älä nyt ihan noin räikeästi viitsi liioitella.
TotuusSattuu kirjoitti:
Tuo on tietysti ihan totta. Sitä "palstatotuutta" en vain ole koskaan ymmärtänyt että tuo olisi jotenkin noiden naisten vika. Miehethän siinä ympärillä pörräävät ja aiheuttavat ongelman haluamalla kaikki sitä yhtä samaa naista, ei tuo nainen." Sitä "palstatotuutta" en vain ole koskaan ymmärtänyt että tuo olisi jotenkin noiden naisten vika. "
Ihmiset käpertyvät aina siilipuolustukseen ja ryhtyvät sähisemään, jos kokevat että joku asia luetaan heidän viakseen. Totta että jotkut väittävät joidenkin asioiden olevan aina naisten tai miesten vika. Kuitenkin monesti ryhdytään puolustautumaan aivan samalla tavalla vaikka ketään ei ole syytetty mistään, vaan todetaan vain miten asiat jostain näkökulmasta näyttävät olevan. Jos elämä oli kovaa koulussa tai nyt, niin syytön minä siihen olen.
Suosituista tytöistä minä en tiedä mitään, mutta tämä on mielenkiintoista: ”Haastatteluissa tytöt itse ihmettelivät, että miten ne pojat voivatkin vaikuttaa niin paljon!”
Missähän vaiheessa pojat/miehet lakkaavat vaikuttamasta? Olen jotain mummoja kuunnellessa joskus alkanut epäilemaan että ei koskaan tai että jotkut naiset säilyy ikuisesti teini-ikäisinä.- jsjsjjs789
PikkuLikka kirjoitti:
"Tuo on tietysti ihan totta. Sitä "palstatotuutta" en vain ole koskaan ymmärtänyt että tuo olisi jotenkin noiden naisten vika. Miehethän siinä ympärillä pörräävät ja aiheuttavat ongelman haluamalla kaikki sitä yhtä samaa naista, ei tuo nainen."
Täsmälleen näin .
12121212 vielä edellä vahvisti itsekin asian olevan niin:
"Tuohan on sama kuin markkinataloudessa. Rikkaat, tavikset ja köyhät ostavat firman X tuotteita viimeisillä rahoillaan ja sitten valittavat miksi firman X omistaja on rikkaampi kuin muut."Mitä höpinää tämä nyt on, että kaikki miehet haluavat vain jotain yhtä kaunista naista? Miehelle kelpaa tavisnainenkin oikein hyvin, ei tarvitse olla mikään erityiskaunis. Tavisnainen saa baarissa aina lähestymisiä miehiltä, deitti-ilmoitukseenkin tulee heti kymmeniä vastauksia, kun taas tavismiehellä määrä on nolla.
Naiset toimivat kyllä noin miehiä kohtaan, eli himoitsevat vain muutamaa komeaa yt-miestä. Jotenkin hämärästi ja täysin todellisuuspakoisesti naiset kuvittelevat, että miehet muka toimisivat samoin. - rumamaija
jsjsjjs789 kirjoitti:
Mitä höpinää tämä nyt on, että kaikki miehet haluavat vain jotain yhtä kaunista naista? Miehelle kelpaa tavisnainenkin oikein hyvin, ei tarvitse olla mikään erityiskaunis. Tavisnainen saa baarissa aina lähestymisiä miehiltä, deitti-ilmoitukseenkin tulee heti kymmeniä vastauksia, kun taas tavismiehellä määrä on nolla.
Naiset toimivat kyllä noin miehiä kohtaan, eli himoitsevat vain muutamaa komeaa yt-miestä. Jotenkin hämärästi ja täysin todellisuuspakoisesti naiset kuvittelevat, että miehet muka toimisivat samoin."Tavisnainen saa baarissa aina lähestymisiä miehiltä"
Eikä saa. Tai no okei, mut varmaan sitten luetaan enemmänkin rumaksi, mutta eipä mua ainakaan pahemmin baarissa edes seksimielessä lähestytä. Joskus harvoin saattaa joku yksittäinen heppu tulla jutustelemaan, mutta suurinosa baari-illoista kuluu yksin nyhjöttäen. jsjsjjs789 kirjoitti:
Mitä höpinää tämä nyt on, että kaikki miehet haluavat vain jotain yhtä kaunista naista? Miehelle kelpaa tavisnainenkin oikein hyvin, ei tarvitse olla mikään erityiskaunis. Tavisnainen saa baarissa aina lähestymisiä miehiltä, deitti-ilmoitukseenkin tulee heti kymmeniä vastauksia, kun taas tavismiehellä määrä on nolla.
Naiset toimivat kyllä noin miehiä kohtaan, eli himoitsevat vain muutamaa komeaa yt-miestä. Jotenkin hämärästi ja täysin todellisuuspakoisesti naiset kuvittelevat, että miehet muka toimisivat samoin.Se että jokin "kelpaa" on eri asia, kuin se, että "haluaa" jotakin. Miehet ihan yhtä lailla haluavat niitä kauneimpia naisia, mutta saattavat kelpuuttaa tavisnaisen, koska on pakko jos aikovat edes jonkinlaisen naisen saada.
Minua vähän naurattaa ja suuresti ihmetyttää nuo vallitsevat kuvitelmat huikeista määristä lähestymisiä mitä tavisnaiset mukamas saavat. Mihin ihmeeseen nämä teidän kuvitelmanne oikein perustuvat?- tavisketmi
PikkuLikka kirjoitti:
Se että jokin "kelpaa" on eri asia, kuin se, että "haluaa" jotakin. Miehet ihan yhtä lailla haluavat niitä kauneimpia naisia, mutta saattavat kelpuuttaa tavisnaisen, koska on pakko jos aikovat edes jonkinlaisen naisen saada.
Minua vähän naurattaa ja suuresti ihmetyttää nuo vallitsevat kuvitelmat huikeista määristä lähestymisiä mitä tavisnaiset mukamas saavat. Mihin ihmeeseen nämä teidän kuvitelmanne oikein perustuvat?No mikä luokitellaan huikeaksi määräksi lähestymisiä?
Jos ei lasketa muutamaa ympärikännissä olevaa vanhempaa naista per vuosi, minulle lähestymisiä suurin piirtein oman ikäisiltä naisilta tulee ehkä joka toinen vuosi. Pidän sitä melko normaalina, vaikka tiedän että monia tavismiehiä ei lähestytä koskaan.
Tavisnaiselle on ilmeisesti pettymys jos harvemmin kuin joka toinen ilta joku komea YTM lähestyy? - rumamaija
tavisketmi kirjoitti:
No mikä luokitellaan huikeaksi määräksi lähestymisiä?
Jos ei lasketa muutamaa ympärikännissä olevaa vanhempaa naista per vuosi, minulle lähestymisiä suurin piirtein oman ikäisiltä naisilta tulee ehkä joka toinen vuosi. Pidän sitä melko normaalina, vaikka tiedän että monia tavismiehiä ei lähestytä koskaan.
Tavisnaiselle on ilmeisesti pettymys jos harvemmin kuin joka toinen ilta joku komea YTM lähestyy?Ei ole kyse pelkästään komeista miehistä, vaikka laskettaisiin KAIKKI miehet niin minua lähestytään todella harvoin baareissa.
- rumamaija
rumamaija kirjoitti:
Ei ole kyse pelkästään komeista miehistä, vaikka laskettaisiin KAIKKI miehet niin minua lähestytään todella harvoin baareissa.
Niin ja silloinkin kun joku mies jotain sanoo, niin joskus se on vaan: "Hymyile nyt vähän!" Eikä sen enempää...
- tavisketmi
rumamaija kirjoitti:
Ei ole kyse pelkästään komeista miehistä, vaikka laskettaisiin KAIKKI miehet niin minua lähestytään todella harvoin baareissa.
Mitä tarkoittaa todella harvoin?
- rumamaija
tavisketmi kirjoitti:
Mitä tarkoittaa todella harvoin?
Arviolta joka 5. - joka 10:llä kerralla ehkä yksi yksittäinen ukkeli lähestyy (ja se ei siis tosiaankaan ole kovinkaan usein komea...). Ja tuskin yksikään niistä vakavissaan, vaan lähes 100 % seksin perässä (joskus on treffeille päästy baarin kautta, mutta nekin olivat kaikki ulkomaalaisia, suomalaiset miehet eivät ole halunneet numeroaan antaa vaan on pyritty vain yhteiseen paikkaan yöksi).
Vaikea tosin nykyisellään arvioida tuota tiheyttä, sillä en ole käynyt baarissa vuoteen (ja se vuosi sittenkin tehty kerta oli ulkomailla) ja sitä yksittäistä kertaa ennen en myöskään vuoteen. Ei vain riitä kavereita joita kiinnostaisi enää tässä iässä käydä baareissa (mulla on Suomessa tätä nykyä 1 varsinainen kaveri, vielä vuosi sitten oli pari miespuolistakin kaveria mutta sitten yhteydenpito jäi). - tavisketmi
rumamaija kirjoitti:
Arviolta joka 5. - joka 10:llä kerralla ehkä yksi yksittäinen ukkeli lähestyy (ja se ei siis tosiaankaan ole kovinkaan usein komea...). Ja tuskin yksikään niistä vakavissaan, vaan lähes 100 % seksin perässä (joskus on treffeille päästy baarin kautta, mutta nekin olivat kaikki ulkomaalaisia, suomalaiset miehet eivät ole halunneet numeroaan antaa vaan on pyritty vain yhteiseen paikkaan yöksi).
Vaikea tosin nykyisellään arvioida tuota tiheyttä, sillä en ole käynyt baarissa vuoteen (ja se vuosi sittenkin tehty kerta oli ulkomailla) ja sitä yksittäistä kertaa ennen en myöskään vuoteen. Ei vain riitä kavereita joita kiinnostaisi enää tässä iässä käydä baareissa (mulla on Suomessa tätä nykyä 1 varsinainen kaveri, vielä vuosi sitten oli pari miespuolistakin kaveria mutta sitten yhteydenpito jäi).Mitäpä veikkaat, kuinka suurta osaa miehistä lähestytään noin usein?
Ja keskityhän maija nyt miettimään ihan kaikkia miehiä, ei vain niitä joita pidät keskitasoisina tai sitä komeampina. - rumamaija
tavisketmi kirjoitti:
Mitäpä veikkaat, kuinka suurta osaa miehistä lähestytään noin usein?
Ja keskityhän maija nyt miettimään ihan kaikkia miehiä, ei vain niitä joita pidät keskitasoisina tai sitä komeampina.Tarkoitin KAIKKIA miehiä kuten jo aiemmassa postauksessa sanoin. Siinä olivat keskimääräiset lähestymiset KAIKENLAISTEN miesten osalta, atm:t mukaan lukien. Yksi atm meinasi kerran vetää väkisin perässään tanssilattialle, ei jättänyt kovin mukavaa kuvaa.
tavisketmi kirjoitti:
No mikä luokitellaan huikeaksi määräksi lähestymisiä?
Tavisnaiselle on ilmeisesti pettymys jos harvemmin kuin joka toinen ilta joku komea YTM lähestyy?Täällä tunnutaan ylläpitävän sellaista mielikuvaa, että naisille tulee oikein useampi mies illan aikana ehdottelemaan, näin ei kuitenkaan vältämättä tosiasiassa ole, riippuu toki naisesta, mutta taviksistahan nyt puhuttiin.. Jos nainen asioi tavallisessa kuppilassa, voi mennä mittaamattomia aikoja ilman, että kukaan tulee sanomaan yhtään mitään, pois lukien vanhat rapajuopot. Iskumestojen meiningistä en tiedä, kun en ole ikinä käynyt sellaisissa. Viimeisen vuoden aikana minua on lähestytty 2-4 kertaa, pari tapausta oli epäselviä, mutta oli kaksi suoraa seksiehdotusta tuttujen toimesta. Sanoisin, että kuvitelmat naisten flaksista ovat suuresti liioitellut. Tosin myönnän, että en ole ollut viimeisen vuoden aikan missään tyrkylläkään, mutta historia toistanee itseään jatkossakin.
- tavisketmi
PikkuLikka kirjoitti:
Täällä tunnutaan ylläpitävän sellaista mielikuvaa, että naisille tulee oikein useampi mies illan aikana ehdottelemaan, näin ei kuitenkaan vältämättä tosiasiassa ole, riippuu toki naisesta, mutta taviksistahan nyt puhuttiin.. Jos nainen asioi tavallisessa kuppilassa, voi mennä mittaamattomia aikoja ilman, että kukaan tulee sanomaan yhtään mitään, pois lukien vanhat rapajuopot. Iskumestojen meiningistä en tiedä, kun en ole ikinä käynyt sellaisissa. Viimeisen vuoden aikana minua on lähestytty 2-4 kertaa, pari tapausta oli epäselviä, mutta oli kaksi suoraa seksiehdotusta tuttujen toimesta. Sanoisin, että kuvitelmat naisten flaksista ovat suuresti liioitellut. Tosin myönnän, että en ole ollut viimeisen vuoden aikan missään tyrkylläkään, mutta historia toistanee itseään jatkossakin.
Eli vaikket ole ollut missään tyrkyllä vuoteen, vuoden aikana sama määrä lähestymisiä kuin minulle 4-8 vuoden aikana :D
Ja tuona aikana olen käynyt aika monessakin baarissa/tapahtumassa.
Miehen näkökulmasta tuollainen flaksi tuntuu aika satumaiselta, ei tarvitse edes oikein käydä missään kun tulee lähestymisiä. - Mies3210
PikkuLikka kirjoitti:
Täällä tunnutaan ylläpitävän sellaista mielikuvaa, että naisille tulee oikein useampi mies illan aikana ehdottelemaan, näin ei kuitenkaan vältämättä tosiasiassa ole, riippuu toki naisesta, mutta taviksistahan nyt puhuttiin.. Jos nainen asioi tavallisessa kuppilassa, voi mennä mittaamattomia aikoja ilman, että kukaan tulee sanomaan yhtään mitään, pois lukien vanhat rapajuopot. Iskumestojen meiningistä en tiedä, kun en ole ikinä käynyt sellaisissa. Viimeisen vuoden aikana minua on lähestytty 2-4 kertaa, pari tapausta oli epäselviä, mutta oli kaksi suoraa seksiehdotusta tuttujen toimesta. Sanoisin, että kuvitelmat naisten flaksista ovat suuresti liioitellut. Tosin myönnän, että en ole ollut viimeisen vuoden aikan missään tyrkylläkään, mutta historia toistanee itseään jatkossakin.
Sinä saat siis mitään yrittämättä saman verran aloitteita kuin keskivertomies viettämällä jokaisen viikonlopun ja monta keskiviikkoa tyrkyllä seduloissa. Edellyttäen, että mies on viimeisen päälle laittautunut.
- tavisketmi
rumamaija kirjoitti:
Tarkoitin KAIKKIA miehiä kuten jo aiemmassa postauksessa sanoin. Siinä olivat keskimääräiset lähestymiset KAIKENLAISTEN miesten osalta, atm:t mukaan lukien. Yksi atm meinasi kerran vetää väkisin perässään tanssilattialle, ei jättänyt kovin mukavaa kuvaa.
Tavismiehelle tuollainen määrä lähestymisiä olisi aivan valtava, etenkin jos ei ole ihan supersosiaalinen heppu joka tuntee kaikki ja kiertää non stop juttelemassa kaikille. Meidän vakiporukoissa on kaksi miestä joita lähestytään usein (molemmat varattuja), muita ei käytännössä koskaan.
Mies3210 kirjoitti:
Sinä saat siis mitään yrittämättä saman verran aloitteita kuin keskivertomies viettämällä jokaisen viikonlopun ja monta keskiviikkoa tyrkyllä seduloissa. Edellyttäen, että mies on viimeisen päälle laittautunut.
Vaikka en olekaan ollut missään tyrkyllä, en silti sanoisi että olen ollut täysin tekemättä mitään. Olen joka päivä pukeutunut ja meikannut siististi, huolehtinut painostani ja pessyt hampaat, lisäksi ollut kiltti ja mukava kyseisille miehille, ehkä vähän flirttaillutkin. Valitettavasti kaikissa oli joku juttu, miksi heitä ei voi ajatella sen enempää.
Se, että naiset eivät lähesty miehiä, ei johdu välttämättä siitä että, miehessä olisi jotain vikaa tai että mies ei olisi kiinnostava. Naiset eivät vaan helposti uskalla lähestyä koska sitä saatetaan vielä nykäänkin katsoa pahalla.. täälläkin näitä lutkittelijoita riittää. Lisäksi kun vielä tiedetään että miesten vaatimustaso on pilvissä niin ei tee tavistiinan mieli lähestyä ketään.- tavisketmi
PikkuLikka kirjoitti:
Vaikka en olekaan ollut missään tyrkyllä, en silti sanoisi että olen ollut täysin tekemättä mitään. Olen joka päivä pukeutunut ja meikannut siististi, huolehtinut painostani ja pessyt hampaat, lisäksi ollut kiltti ja mukava kyseisille miehille, ehkä vähän flirttaillutkin. Valitettavasti kaikissa oli joku juttu, miksi heitä ei voi ajatella sen enempää.
Se, että naiset eivät lähesty miehiä, ei johdu välttämättä siitä että, miehessä olisi jotain vikaa tai että mies ei olisi kiinnostava. Naiset eivät vaan helposti uskalla lähestyä koska sitä saatetaan vielä nykäänkin katsoa pahalla.. täälläkin näitä lutkittelijoita riittää. Lisäksi kun vielä tiedetään että miesten vaatimustaso on pilvissä niin ei tee tavistiinan mieli lähestyä ketään.Ihmeesti ne tavistiinat kuitenkin uskaltaa lähestyä näitä kahta pitkää, komeaa ja sporttista kaveria meidän porukoissa...
"Vaikka en olekaan ollut missään tyrkyllä, en silti sanoisi että olen ollut täysin tekemättä mitään. Olen joka päivä pukeutunut ja meikannut siististi, huolehtinut painostani ja pessyt hampaat, lisäksi ollut kiltti ja mukava kyseisille miehille, ehkä vähän flirttaillutkin."
Miehen vastine tohon vois olla että reenaa super hyvän kropan, perustaa firman ja hankkii valtavasti kavereita jotka kiertää vuoron perään taputtelemassa selkään. Sitten alkaa näkymään. Ja pikku flirttihän ei paljon riitä, tarttee olla sellaista itsevarmaa käytöstä jota ei opi ihan heti. Työmäärä on 50X mitä naisen pitää tehdä jotta miehet huomaa. - 12121212
tavisketmi kirjoitti:
Ihmeesti ne tavistiinat kuitenkin uskaltaa lähestyä näitä kahta pitkää, komeaa ja sporttista kaveria meidän porukoissa...
"Vaikka en olekaan ollut missään tyrkyllä, en silti sanoisi että olen ollut täysin tekemättä mitään. Olen joka päivä pukeutunut ja meikannut siististi, huolehtinut painostani ja pessyt hampaat, lisäksi ollut kiltti ja mukava kyseisille miehille, ehkä vähän flirttaillutkin."
Miehen vastine tohon vois olla että reenaa super hyvän kropan, perustaa firman ja hankkii valtavasti kavereita jotka kiertää vuoron perään taputtelemassa selkään. Sitten alkaa näkymään. Ja pikku flirttihän ei paljon riitä, tarttee olla sellaista itsevarmaa käytöstä jota ei opi ihan heti. Työmäärä on 50X mitä naisen pitää tehdä jotta miehet huomaa.Tismalleen.
Tuon PÄÄLLE tulee se että pukeutuu siististi, painoa on riittävästi ja hampaat on kunnossa. Ja flirttailussa ei riitä että ilmaisee olevansa kiinnostunut, vaan pitää osata flirtata sopivan näkyvästi muttei liian näkyvästi, ja niin taitavasti että läpäisee testit joilla nainen kokeilee rakoileeko miehen itseluottamus jne.
Kun tämä kaikki on suoritettu riittävän taitavasti, nainen lähtee ehkä mukaan, toki ollen koska tahansa valmis näyttämään punaista valoa jos miehen ote herpaantuu nanosekunninkin ajaksi. tavisketmi kirjoitti:
Ihmeesti ne tavistiinat kuitenkin uskaltaa lähestyä näitä kahta pitkää, komeaa ja sporttista kaveria meidän porukoissa...
Miehen vastine tohon vois olla että reenaa super hyvän kropan, perustaa firman ja hankkii valtavasti kavereita jotka kiertää vuoron perään taputtelemassa selkään. Sitten alkaa näkymään. Ja pikku flirttihän ei paljon riitä, tarttee olla sellaista itsevarmaa käytöstä jota ei opi ihan heti. Työmäärä on 50X mitä naisen pitää tehdä jotta miehet huomaa.Heh.. ei kai se nyt ihan noin ole, vai onko niillä sun kavereilla sitten superkroppa, firma, valtavasti kavereita ja pelimiehen elkeet? Lähestymisiä on kuitenkin heille tullut.. ja sinullekin.
Naisten selkeän aloitteen tekemisen kynnys vaan on korkeampi ja sen ylittymiseen tarvitaan suurempi palkkio kuin miehelle. Se ei silti tarkoita, etteikö nainen haluaisi tulla lähestytyksi jonkun muunkin taholta. Lisäksi saattaa myös olla niin, että tietyn tyyppiset naiset ovat hanakampia tekemään selkeitä aloitteita ja heillä saattaa olla tietynlainen yhtenevä maku, tai tarkoitusperä näissä lähestymisissään.- Mies3210
PikkuLikka kirjoitti:
Se, että naiset eivät lähesty miehiä, ei johdu välttämättä siitä että, miehessä olisi jotain vikaa tai että mies ei olisi kiinnostava. Naiset eivät vaan helposti uskalla lähestyä koska sitä saatetaan vielä nykäänkin katsoa pahalla.. täälläkin näitä lutkittelijoita riittää. Lisäksi kun vielä tiedetään että miesten vaatimustaso on pilvissä niin ei tee tavistiinan mieli lähestyä ketään.Ei se lähestyminen näinä feministisinä aikoina niin helppoa ole miehellekään. Arabien töherrysleikin jälkimainingeissa Ylekin kaivoi esiin videota 60-luvulta, jotta päästiin kauhistelemaan kuinka kravattikaulaiset suomalaismiehet ovat kehdanneet silloin ehdotella tutustumista naiselle.
Itse en oikein koskaan alle 25-vuotiaana edes sisäistänyt, että edelleen aloite kuuluu 95%:sti miehelle. Teininä odotin, että joku tyttö tekee aloitteen minulle ja siitä pääsen homman makuun. No on tytöt niitä tehneet sittemmin, muutenkin kuin silmillä, mutta ei siihen leikkiin vaan silti meinaa päästä mukaan. Jostain syystä kaveripiirikin oli yhtä outoa nössöjengiä, joten ei tullut rohkaisua tai malliakaan mistään. 12121212 kirjoitti:
Tismalleen.
Tuon PÄÄLLE tulee se että pukeutuu siististi, painoa on riittävästi ja hampaat on kunnossa. Ja flirttailussa ei riitä että ilmaisee olevansa kiinnostunut, vaan pitää osata flirtata sopivan näkyvästi muttei liian näkyvästi, ja niin taitavasti että läpäisee testit joilla nainen kokeilee rakoileeko miehen itseluottamus jne.
Kun tämä kaikki on suoritettu riittävän taitavasti, nainen lähtee ehkä mukaan, toki ollen koska tahansa valmis näyttämään punaista valoa jos miehen ote herpaantuu nanosekunninkin ajaksi.Miten nainen testaa miestä?
- 12121212
PikkuLikka kirjoitti:
Heh.. ei kai se nyt ihan noin ole, vai onko niillä sun kavereilla sitten superkroppa, firma, valtavasti kavereita ja pelimiehen elkeet? Lähestymisiä on kuitenkin heille tullut.. ja sinullekin.
Naisten selkeän aloitteen tekemisen kynnys vaan on korkeampi ja sen ylittymiseen tarvitaan suurempi palkkio kuin miehelle. Se ei silti tarkoita, etteikö nainen haluaisi tulla lähestytyksi jonkun muunkin taholta. Lisäksi saattaa myös olla niin, että tietyn tyyppiset naiset ovat hanakampia tekemään selkeitä aloitteita ja heillä saattaa olla tietynlainen yhtenevä maku, tai tarkoitusperä näissä lähestymisissään.Minä luin tavisketmin jutun niin että niitä kahta ytmiä lähestytään jatkuvasti, muita ei juuri koskaan...
Voisi kysyä sitäkin että kun miehiä ja naisia on sama määrä, miten voi olla mahdollista että naiset vaativat suuremman palkkion (=tasokkaamman miehen)?
Ps. ExPua varmasti ilahtuu kovasti siitä että myönsit juuri hypergamian. - 12121212
PikkuLikka kirjoitti:
Miten nainen testaa miestä?
Tuosta voisi kirjoittaa romaanin. Googlaa "shit test" ensi alkuun. Nainen testaa oletko alfa vai beta, kuinka helposti saisit muita naisia, kykenetkö pitämään naisesta henkisen yliotteen kun hän oikuttelee, jne. Ja ennen kuin heität standardivastauksen "minuun tuollainen ei pure, haluan kiltin miehen ja tasa-arvoa" - muistele sitä jännämiestä jonka perään yhä haikailet.
http://illimitablemen.com/2014/12/14/the-shit-test-encyclopedia/
Esim. sinä olet selvästi kova harrastamaan näitä. Kun mies vastaa pikku nälväisyihisi itsevarmasti ja sarkastisen ilkeästi, hänen pisteensä nousevat silmissäsi. Jos mies alkaa hätkähtäen selittelemään ja kiltteilemään, hän on sinulle p/s-mielessä täysi nolla. Onkohan selitys vakio eli "daddy issues", kukapa tietää. - ShitTestProof
12121212 kirjoitti:
Tuosta voisi kirjoittaa romaanin. Googlaa "shit test" ensi alkuun. Nainen testaa oletko alfa vai beta, kuinka helposti saisit muita naisia, kykenetkö pitämään naisesta henkisen yliotteen kun hän oikuttelee, jne. Ja ennen kuin heität standardivastauksen "minuun tuollainen ei pure, haluan kiltin miehen ja tasa-arvoa" - muistele sitä jännämiestä jonka perään yhä haikailet.
Esim. sinä olet selvästi kova harrastamaan näitä. Kun mies vastaa pikku nälväisyihisi itsevarmasti ja sarkastisen ilkeästi, hänen pisteensä nousevat silmissäsi. Jos mies alkaa hätkähtäen selittelemään ja kiltteilemään, hän on sinulle p/s-mielessä täysi nolla. Onkohan selitys vakio eli "daddy issues", kukapa tietää.Tuo on muuten totta. Nuorena miehenä en uskonut "pleijerijuttuihin", mutta opin kantapään kautta miten homma toimii. Olen menettänyt naisen treffeillä suostumalla tarjoamaan drinkin (sen JÄLKEEN kun oltiin jo fyysisessä kontaktissa), suostumalla pitämään naisen drinkkiä kun se jutteli kamuilleen (sen JÄLKEEN kun nainen kertoi olevansa kiinnostunut), selittämällä etten ole mikään peluri (sen JÄLKEEN kun nainen kertoi tykkäävänsä musta koska en ole mikään peluri), jne.
Kierot ämmät oikeesti testaa miestä ihan koko ajan, luultavasti ne ei tiedä itsekään testaavansa.
On testeistä ilonsakin, oon pari kertaa pokannut h-vetin kuuman kissan petiin siksi koska olin satavarma ettei tuo ole kiinnostunut, tai koska naikkonen oli aluksi niin ärsyttävän oloinen bitch etten halunnut pelailla. Paskatestit meni läpi heittäen kun pystyi olemaan rentona ja välittämättä saako naista vai ei.
Miehet kyllä tietää mitä tarkoitan, yleensä saat helpoimmin naisia joita et halua :/ 12121212 kirjoitti:
Minä luin tavisketmin jutun niin että niitä kahta ytmiä lähestytään jatkuvasti, muita ei juuri koskaan...
Voisi kysyä sitäkin että kun miehiä ja naisia on sama määrä, miten voi olla mahdollista että naiset vaativat suuremman palkkion (=tasokkaamman miehen)?
Ps. ExPua varmasti ilahtuu kovasti siitä että myönsit juuri hypergamian.Tietenkin luit Tavisketmin jutun haluamallasi tavalla, niinhän täällä on tapana tehdä... Ja nyt kertoa nyt iskälle mitä minä sanoin? Eikös me puhuttu tämä selväksi jo eilen. Naiselle lisääntyminen on biologisesti suurempi riski, joten naisen rohkaistuessa tekemään aloitteen hän saattaa tavoitella suhteessa suurempaa palkkioita. Se ei silti tarkoita, etteikö naiselle kelpaisi mainiosti omantasoinen mies, silloin kun tavismies tekee aloitteen. Ja kuten sanoin, aloitteita saattaa tehdä joku tietty aktiivinen ryhmä naisista, mikä taas ei kerro enemmistöstä mitään.
12121212 kirjoitti:
Esim. sinä olet selvästi kova harrastamaan näitä. Kun mies vastaa pikku nälväisyihisi itsevarmasti ja sarkastisen ilkeästi, hänen pisteensä nousevat silmissäsi. Jos mies alkaa hätkähtäen selittelemään ja kiltteilemään, hän on sinulle p/s-mielessä täysi nolla. Onkohan selitys vakio eli "daddy issues", kukapa tietää.Kiinnostavaa.. tuo nyt on vähän sen ja tämän välissä.. minun tapauksessa ennemminkin kyseessä on tapa, millä olen kaverimiesten kanssa tottunut kommunikoimaan, pientä leikkimielistä piikittelyä lähinnä, vailla sen suurempia tarkoitusperiä. Mutta on tuossa varmasti hitunen faktaakin mukana, olisihan se nyt kamalaa, jos mies olisi joka suhteessa ihan vässykkä, kun itsekään ole sellainen.. täytyishän sen jatkossa kestää minun juttuja. Tosiasiassa heittäydyn ihastuneena enimmäkseen pikku koiranpennuksi, mutta se on varmaankin täysin väärä lähestymistapa.. Kiltteys ei tepsi miehiin, mutta kiitos linkistä, jatkossa tiedän paremmin kuinka tulee toimia.
- 12121212
PikkuLikka kirjoitti:
Kiinnostavaa.. tuo nyt on vähän sen ja tämän välissä.. minun tapauksessa ennemminkin kyseessä on tapa, millä olen kaverimiesten kanssa tottunut kommunikoimaan, pientä leikkimielistä piikittelyä lähinnä, vailla sen suurempia tarkoitusperiä. Mutta on tuossa varmasti hitunen faktaakin mukana, olisihan se nyt kamalaa, jos mies olisi joka suhteessa ihan vässykkä, kun itsekään ole sellainen.. täytyishän sen jatkossa kestää minun juttuja. Tosiasiassa heittäydyn ihastuneena enimmäkseen pikku koiranpennuksi, mutta se on varmaankin täysin väärä lähestymistapa.. Kiltteys ei tepsi miehiin, mutta kiitos linkistä, jatkossa tiedän paremmin kuinka tulee toimia.
Taisit ymmärtää väärin.
Kiltteys tepsii kyllä. Paskatesti ei ole tapa miellyttää tai iskeä miestä, päin vastoin. Se on tasotesti kun ollaan epävarmoja siitä onko mies liian heikko ja matalatasoinen.
Olen myös huomannut sellaisen hauskan jutun että kaikkein tasokkaimmat naiset testaavat ihan eri tavalla. Siis naiset jotka tietysti ovat nuoria ja kauniita, mutta sen lisäksi älykkäitä ja tasapainoisia. He ovat varsin ystävällisiä jopa ätmeille ja ketmeille, eivätkä testaa miehiä aktiivisesti. Mutta testi onkin siinä. Jossain vaiheessa kun mies on kiinnostava (komea/varakas/statuksekas), he käyttäytyvät välinpitämättömästi. Ei mitään reaktiota, katsovat muualle tms. Ja miehet menevät ansaan, joko luovuttavat tai yrittävät liikaa. Ja paljastavat etteivät ole riittävän tasokkaita saamaan helposti muitakin tasokkaita naisia. 12121212 kirjoitti:
Taisit ymmärtää väärin.
Kiltteys tepsii kyllä. Paskatesti ei ole tapa miellyttää tai iskeä miestä, päin vastoin. Se on tasotesti kun ollaan epävarmoja siitä onko mies liian heikko ja matalatasoinen.
Olen myös huomannut sellaisen hauskan jutun että kaikkein tasokkaimmat naiset testaavat ihan eri tavalla. Siis naiset jotka tietysti ovat nuoria ja kauniita, mutta sen lisäksi älykkäitä ja tasapainoisia. He ovat varsin ystävällisiä jopa ätmeille ja ketmeille, eivätkä testaa miehiä aktiivisesti. Mutta testi onkin siinä. Jossain vaiheessa kun mies on kiinnostava (komea/varakas/statuksekas), he käyttäytyvät välinpitämättömästi. Ei mitään reaktiota, katsovat muualle tms. Ja miehet menevät ansaan, joko luovuttavat tai yrittävät liikaa. Ja paljastavat etteivät ole riittävän tasokkaita saamaan helposti muitakin tasokkaita naisia.Enpä tiedä siitä kiltteyden toimimisesta, mutta sillä on tähän saakka menty.. Enkä ihan tosiaan ymmärrä tuota, kun minulla ei ole tapana pelailla mitään pelejä jos olen kiinnostunut, kuten jo totesin. Kyllähän sen aikalailla heti tietää kiinnostaako vai ei, jos pitää jotenkin testailla se on sen merkki, ettei kiinnosta?
- 590
tavisketmi kirjoitti:
Eli vaikket ole ollut missään tyrkyllä vuoteen, vuoden aikana sama määrä lähestymisiä kuin minulle 4-8 vuoden aikana :D
Ja tuona aikana olen käynyt aika monessakin baarissa/tapahtumassa.
Miehen näkökulmasta tuollainen flaksi tuntuu aika satumaiselta, ei tarvitse edes oikein käydä missään kun tulee lähestymisiä.Se kuuluu ihmisten (ja kaikkien nisäkkäiden) biologiaan, että urospuolinen tekee aloitteen. Minusta sinulla menee tosi hyvin, jos naiset ovat tuossa määrin sinua iskemään tulleet.
- 12121212
PikkuLikka kirjoitti:
Enpä tiedä siitä kiltteyden toimimisesta, mutta sillä on tähän saakka menty.. Enkä ihan tosiaan ymmärrä tuota, kun minulla ei ole tapana pelailla mitään pelejä jos olen kiinnostunut, kuten jo totesin. Kyllähän sen aikalailla heti tietää kiinnostaako vai ei, jos pitää jotenkin testailla se on sen merkki, ettei kiinnosta?
Ei noin vaan päin vastoin. Paskatestejä tehdään vain miehille jotka kiinnostavat, tai ovat vähintäänkin potentiaalisia. Siksihän pelimiespiireissä on nykyään sellainen asenne että paskatestit ja tietysti niiden läpäiseminen pyritään näkemään positiivisena asiana.
Tuskin sinullakaan niin menee että päätät sekunnissa onko mies kiinnostava, ja sen jälkeen kaikki on selvää petipuuhiin ja alttarille asti?
Kaikki naiset paskatestaavat. Elleivät tiedostetusti, niin tiedostamattaan. Siinä vaiheessa kun jännämies pääsi alistamaan sinua, hän oli läpäissyt testit. Ja luultavimmin helposti. 12121212 kirjoitti:
Ei noin vaan päin vastoin. Paskatestejä tehdään vain miehille jotka kiinnostavat, tai ovat vähintäänkin potentiaalisia. Siksihän pelimiespiireissä on nykyään sellainen asenne että paskatestit ja tietysti niiden läpäiseminen pyritään näkemään positiivisena asiana.
Tuskin sinullakaan niin menee että päätät sekunnissa onko mies kiinnostava, ja sen jälkeen kaikki on selvää petipuuhiin ja alttarille asti?
Kaikki naiset paskatestaavat. Elleivät tiedostetusti, niin tiedostamattaan. Siinä vaiheessa kun jännämies pääsi alistamaan sinua, hän oli läpäissyt testit. Ja luultavimmin helposti.Juttuhan on niin, että en kiinnostu tai ihastu kovinkaan usein, itseasiassa varsin harvoin. Jännämiehen tapauksessa tiesin kirjaimellisesti heti ensi näkemällä, että haluan sen ja samalla tavalla on käynyt joskus ennenkin. Ensimmäisen tapaamisen jälkeen oli muutama kuukausi ettei tavattu, mutta sitten kun taas tavattiin, asiat etenivät suht nopeasti haluamaani suuntaan, eikä sen kummepia testejä ollut tarve tehdä.
- 12121212
PikkuLikka kirjoitti:
Juttuhan on niin, että en kiinnostu tai ihastu kovinkaan usein, itseasiassa varsin harvoin. Jännämiehen tapauksessa tiesin kirjaimellisesti heti ensi näkemällä, että haluan sen ja samalla tavalla on käynyt joskus ennenkin. Ensimmäisen tapaamisen jälkeen oli muutama kuukausi ettei tavattu, mutta sitten kun taas tavattiin, asiat etenivät suht nopeasti haluamaani suuntaan, eikä sen kummepia testejä ollut tarve tehdä.
Koska mies oli riittävän komea ja viettelytaitoinen, ei ollut tarvetta testeille.
Tai itse asiassa olisi ollut, mutta naisethan testaavat ensisijaisesti miehen haluttavuutta ja tasoa eikä sitä kuinka aitoa ja pysyvää kiinnostus mahtaa olla ;) Ja niinhän siinä sitten käy...
"asiat etenivät suht nopeasti haluamaani suuntaan"
Naisten tulisi käyttää muotoa:
"asiat _vain_ etenivät suht nopeasti haluamaani suuntaan" 12121212 kirjoitti:
Koska mies oli riittävän komea ja viettelytaitoinen, ei ollut tarvetta testeille.
Tai itse asiassa olisi ollut, mutta naisethan testaavat ensisijaisesti miehen haluttavuutta ja tasoa eikä sitä kuinka aitoa ja pysyvää kiinnostus mahtaa olla ;) Ja niinhän siinä sitten käy...
"asiat etenivät suht nopeasti haluamaani suuntaan"
Naisten tulisi käyttää muotoa:
"asiat _vain_ etenivät suht nopeasti haluamaani suuntaan"Kyllä minä olin tässä tapauksessa poikkeuksellisesti ihan yhtälailla aktiivinen osapuoli, ei mitään "asiat vain tapahtuivat" , mikä oli kylläkin virhe. Jos nainen on aktiivinen, silloin mies ei välttämättä halua tarpeeksi. Ihmisillä kun on semmoinen taipumus, että ne haluavat sitä mitä eivät voi saada ts. jos joutuu tekemään töitä jonkun asian eteen siitä muodostuu tärkeämpi ja tavoittelemisen arvoinen.
- 12121212
PikkuLikka kirjoitti:
Kyllä minä olin tässä tapauksessa poikkeuksellisesti ihan yhtälailla aktiivinen osapuoli, ei mitään "asiat vain tapahtuivat" , mikä oli kylläkin virhe. Jos nainen on aktiivinen, silloin mies ei välttämättä halua tarpeeksi. Ihmisillä kun on semmoinen taipumus, että ne haluavat sitä mitä eivät voi saada ts. jos joutuu tekemään töitä jonkun asian eteen siitä muodostuu tärkeämpi ja tavoittelemisen arvoinen.
Korjaan väitettäsi hieman.
On kaksi eri asiaa johtuuko tarve naisen aloitteellisuuteen miehen ujoudesta vai sitä ettei tämä ole riittävän kiinnostunut innostuakseen naisesta ilman että nainen vie asioita eteenpäin.
Ilman muuta on niin että naiset yrittävät kovasti miestä vain kun mies on heitä tasokkaampi. Siitä olen samaa mieltä että harvemmin nämä suhteet kestävät. Tasokkaampi mies ottaa vastaan helpon seksin kun sitä on tarjolla, mutta vaihtaa naista kun löytyy sellainen joka kiinnostaa ilmankin naisen aloitteellisuutta. Naiset eivät ikinä opi. - rumamaija
PikkuLikka kirjoitti:
Kyllä minä olin tässä tapauksessa poikkeuksellisesti ihan yhtälailla aktiivinen osapuoli, ei mitään "asiat vain tapahtuivat" , mikä oli kylläkin virhe. Jos nainen on aktiivinen, silloin mies ei välttämättä halua tarpeeksi. Ihmisillä kun on semmoinen taipumus, että ne haluavat sitä mitä eivät voi saada ts. jos joutuu tekemään töitä jonkun asian eteen siitä muodostuu tärkeämpi ja tavoittelemisen arvoinen.
"ts. jos joutuu tekemään töitä jonkun asian eteen siitä muodostuu tärkeämpi ja tavoittelemisen arvoinen."
Totta. Ihan kuten silloin kun menetin kolmannen rakkauteni. Ei koskaan pitäisi hätiköidä, ja kaipa ne miehet edelleen nykyaikanakin haluavat vähän "saalistaa". Mitä salaperäisempi nainen, sen parempi. 12121212 kirjoitti:
Korjaan väitettäsi hieman.
On kaksi eri asiaa johtuuko tarve naisen aloitteellisuuteen miehen ujoudesta vai sitä ettei tämä ole riittävän kiinnostunut innostuakseen naisesta ilman että nainen vie asioita eteenpäin.
Ilman muuta on niin että naiset yrittävät kovasti miestä vain kun mies on heitä tasokkaampi. Siitä olen samaa mieltä että harvemmin nämä suhteet kestävät. Tasokkaampi mies ottaa vastaan helpon seksin kun sitä on tarjolla, mutta vaihtaa naista kun löytyy sellainen joka kiinnostaa ilmankin naisen aloitteellisuutta. Naiset eivät ikinä opi.Älä yleistä, oppii ne.
- 12121212
rumamaija kirjoitti:
"ts. jos joutuu tekemään töitä jonkun asian eteen siitä muodostuu tärkeämpi ja tavoittelemisen arvoinen."
Totta. Ihan kuten silloin kun menetin kolmannen rakkauteni. Ei koskaan pitäisi hätiköidä, ja kaipa ne miehet edelleen nykyaikanakin haluavat vähän "saalistaa". Mitä salaperäisempi nainen, sen parempi.Pelimiehet haluavat saalistaa, ja ehkä alfat.
Luonnollistahan on että jos nainen, tässä tapauksessa PikkuLikka, käyttää jännämieskokemuksiaan ajatushimmelinä jolla suljetaan ujot ja kiltit miehet pois kuvioista.
"Ei olisi pitänyt olla aloitteellinen jännämiehelle, niinpä on järkevää vaatia että mies on aloitteellinen vaikka haraan vastaan".
Kuka on rohkein ja aloitteellisin, kyvykkäin murtamaan naisen siilipuolustuksen? Jännämies/pelimies/alfa.
Näin se naisten logiikka toimii. - 12121212
PikkuLikka kirjoitti:
Älä yleistä, oppii ne.
Todistusaineisto puhuu tätä väitettä vastaan.
Ja vaikka naiset oppisivat järjen tasolla, he eivät opi tunnetasolla joka ratkaisee lopulta.
En sano tätä ilkeydestä koska sinussa vaikuttaa olevan paljon hyviäkin ominaisuuksia, mutta en uskoa että tulet koskaan rakastumaan aidosti muuhun kuin jännämieheen. Kukaan ei-jännämies ei tule tarjoamaan yhtä vahvoja tunteita tai himoa kuin jännäalistaja.
Jännämies on naiselle kuin huumetta joka antaa hyvät tripit mutta syö naisen elinvoimaa. Riippuvuus on ikuinen. - Mies3210
12121212 kirjoitti:
Pelimiehet haluavat saalistaa, ja ehkä alfat.
Luonnollistahan on että jos nainen, tässä tapauksessa PikkuLikka, käyttää jännämieskokemuksiaan ajatushimmelinä jolla suljetaan ujot ja kiltit miehet pois kuvioista.
"Ei olisi pitänyt olla aloitteellinen jännämiehelle, niinpä on järkevää vaatia että mies on aloitteellinen vaikka haraan vastaan".
Kuka on rohkein ja aloitteellisin, kyvykkäin murtamaan naisen siilipuolustuksen? Jännämies/pelimies/alfa.
Näin se naisten logiikka toimii.Heh, hieno logiikka tosiaan: tein aloitteen jännämiehelle ja hän satutti minua, joten jatkossa annan vain jännämiehille (=aloitteellisille).
12121212 kirjoitti:
Pelimiehet haluavat saalistaa, ja ehkä alfat.
Näin se naisten logiikka toimii.Mutta eihän naisen kannatakaan olla aloitteellinen (kiltille ja kunnolliselle) miehelle, joka ei itse osoita mitään mielenkiinnon merkkejä tai aktiivisuutta. Edessä olisi vain sitkeä jään murtaminen ja nainen olisi lopulta entistäkin heikommassa tilanteessa, kun miehen ei tarvitse nähdä yhtään vaivaa saadakseen naisen. Hypergamian vaarakin poistuu, jos nainen on täysin passiivinen ja vain odottaa kenelle kelpaa.
12121212 kirjoitti:
Todistusaineisto puhuu tätä väitettä vastaan.
Ja vaikka naiset oppisivat järjen tasolla, he eivät opi tunnetasolla joka ratkaisee lopulta.
En sano tätä ilkeydestä koska sinussa vaikuttaa olevan paljon hyviäkin ominaisuuksia, mutta en uskoa että tulet koskaan rakastumaan aidosti muuhun kuin jännämieheen. Kukaan ei-jännämies ei tule tarjoamaan yhtä vahvoja tunteita tai himoa kuin jännäalistaja.
Jännämies on naiselle kuin huumetta joka antaa hyvät tripit mutta syö naisen elinvoimaa. Riippuvuus on ikuinen.En allekirjoita tuota yleisellä tasolla, mutta kyseisen tapauksessa olet oikeassa. Hyvin suurella todennäköisyydellä menisin kaiken tolkun vastaisesti heti häntä heiluen takaisin, jos se olisi mahdollista. Tämän seikan tiedostaminen on äärimmäisen nöyryyttävää ja minua ällöttää, etten saa itseäni kuriin tässä asiassa.
Mies3210 kirjoitti:
Heh, hieno logiikka tosiaan: tein aloitteen jännämiehelle ja hän satutti minua, joten jatkossa annan vain jännämiehille (=aloitteellisille).
On kai niitä nyt sentään muitakin aloitteellisia, kuin vain jännämiehiä.
- 12121212
PikkuLikka kirjoitti:
Mutta eihän naisen kannatakaan olla aloitteellinen (kiltille ja kunnolliselle) miehelle, joka ei itse osoita mitään mielenkiinnon merkkejä tai aktiivisuutta. Edessä olisi vain sitkeä jään murtaminen ja nainen olisi lopulta entistäkin heikommassa tilanteessa, kun miehen ei tarvitse nähdä yhtään vaivaa saadakseen naisen. Hypergamian vaarakin poistuu, jos nainen on täysin passiivinen ja vain odottaa kenelle kelpaa.
Muista että naisen seksiMA > suhdeMA.
"Mutta eihän naisen kannatakaan olla aloitteellinen (kiltille ja kunnolliselle) miehelle, joka ei itse osoita mitään mielenkiinnon merkkejä tai aktiivisuutta."
Jos miestä ei kiinnosta, sitten ei tietysti kannata. Mutta tosielämässä naiset tarkoittavat "kiinnostuksen osoittamisella" peliä, ja nopeaa etenemistä kosketteluun kaavalla käsivarsi-vyötärö/alaselkä-reisi/peppu. - rumamaija
PikkuLikka kirjoitti:
En allekirjoita tuota yleisellä tasolla, mutta kyseisen tapauksessa olet oikeassa. Hyvin suurella todennäköisyydellä menisin kaiken tolkun vastaisesti heti häntä heiluen takaisin, jos se olisi mahdollista. Tämän seikan tiedostaminen on äärimmäisen nöyryyttävää ja minua ällöttää, etten saa itseäni kuriin tässä asiassa.
Et ole ainoa. Menisin minäkin vielä takaisin vakipanoni luo. Ja olen muutenkin jo palannut hänen luokseen kolmesti aikaisemminkin.
- 12121212
PikkuLikka kirjoitti:
En allekirjoita tuota yleisellä tasolla, mutta kyseisen tapauksessa olet oikeassa. Hyvin suurella todennäköisyydellä menisin kaiken tolkun vastaisesti heti häntä heiluen takaisin, jos se olisi mahdollista. Tämän seikan tiedostaminen on äärimmäisen nöyryyttävää ja minua ällöttää, etten saa itseäni kuriin tässä asiassa.
Yleisellä tasolla tilanne on yhtä huono, ellei huonompi. Jännämiesaddiktioon ei ole tunnettua parannuskeinoa, jäljet lienevät lapsuudessa. Samoin kerran alfaa maistanut nainen haluaa jatkossakin alfan, ja tyytyy betaan vain saadakseen lapsia ja talon.
Tämä järkyttävä artikkeli kuvaa vähemmän pidättyväisiä naisia joilla on enemmänkin historiaa jännämiesten ja pelimiesten kanssa. Kirjoittaja on tunnettu pelimies ja jännämies.
https://heartiste.wordpress.com/2014/08/27/the-difference-between-promiscuous-men-and-promiscuous-women/
Toivon vilpittömästi ettei tämä kuvaa sinun tulevaisuuttasi :( - 12121212
12121212 kirjoitti:
Yleisellä tasolla tilanne on yhtä huono, ellei huonompi. Jännämiesaddiktioon ei ole tunnettua parannuskeinoa, jäljet lienevät lapsuudessa. Samoin kerran alfaa maistanut nainen haluaa jatkossakin alfan, ja tyytyy betaan vain saadakseen lapsia ja talon.
Tämä järkyttävä artikkeli kuvaa vähemmän pidättyväisiä naisia joilla on enemmänkin historiaa jännämiesten ja pelimiesten kanssa. Kirjoittaja on tunnettu pelimies ja jännämies.
https://heartiste.wordpress.com/2014/08/27/the-difference-between-promiscuous-men-and-promiscuous-women/
Toivon vilpittömästi ettei tämä kuvaa sinun tulevaisuuttasi :(Mies sinänsä erinomaisen blogin takana, "Roissy in DC" aka James C. Weidmann:
http://shufflingdead.com/totw/shamefulhuman/roissy-in-dc.php 12121212 kirjoitti:
Toivon vilpittömästi ettei tämä kuvaa sinun tulevaisuuttasi :(Kiinnostavaa, mutta höpöhöpöä.. Tuo sivusto ei käsittääkseni perustu mihinkään tutkimuksiin, vaan kuten totesit, jännämies/pelurin puheisiin. Kokemuksesta tiedän, että vähintäänkin puolet jännämiehen jutuista on pelkkää viihdyttävää paskaa, joten artikkeliinkin on syytä suhtautua sen mulkaisesti.
Mutta kiitos vaan huolenpidosta.- 12121212
PikkuLikka kirjoitti:
Kiinnostavaa, mutta höpöhöpöä.. Tuo sivusto ei käsittääkseni perustu mihinkään tutkimuksiin, vaan kuten totesit, jännämies/pelurin puheisiin. Kokemuksesta tiedän, että vähintäänkin puolet jännämiehen jutuista on pelkkää viihdyttävää paskaa, joten artikkeliinkin on syytä suhtautua sen mulkaisesti.
Mutta kiitos vaan huolenpidosta.Jännämiehistä ei taida olla tutkimuksia, joten täytyy pelata lähinnä empiirisillä havainnoilla.
En kuitenkaan vertaisi blogia juttuihin joita kerrotaan naiselle, "pelissähän" yksi teesi on ettei naiselle saa puhua liian järkeviä vaan tulee keskittyä siihen miten asiat sanotaan. Millaisella äänellä, miten jännittävästi, rennosti, itsevarmasti, jne.
C.H. on hyvä kirjoittaja, olkoonkin että rasisti ja ehkä sovinistikin (tosin suuri osa naisista pitää sovinismista, siitä että Mies on Mies ja Nainen on vain nainen vahvemman/kyvykkäämmän/dominoivan miehensä rinnalla).
Nyt pitää mennä nukkumaan, kiitti hassuista keskusteluista ja hyvät yöt. - Mies3210
12121212 kirjoitti:
Jännämiehistä ei taida olla tutkimuksia, joten täytyy pelata lähinnä empiirisillä havainnoilla.
En kuitenkaan vertaisi blogia juttuihin joita kerrotaan naiselle, "pelissähän" yksi teesi on ettei naiselle saa puhua liian järkeviä vaan tulee keskittyä siihen miten asiat sanotaan. Millaisella äänellä, miten jännittävästi, rennosti, itsevarmasti, jne.
C.H. on hyvä kirjoittaja, olkoonkin että rasisti ja ehkä sovinistikin (tosin suuri osa naisista pitää sovinismista, siitä että Mies on Mies ja Nainen on vain nainen vahvemman/kyvykkäämmän/dominoivan miehensä rinnalla).
Nyt pitää mennä nukkumaan, kiitti hassuista keskusteluista ja hyvät yöt.Hölynpölyä on muuten helpompi jauhaa pilke silmäkulmassa, vakavampien aiheiden kanssa mies tylsistyy, eikä ole jännä olemukseltaan.
Linkin takana evoluutiobiologi Harvardista kertoo miksi naiset tykkäävät jänniksistä. Palstatotuudet tiedossa hänelläkin:
http://www.thephora.net/forum/showthread.php?t=48085 12121212 kirjoitti:
Jännämiehistä ei taida olla tutkimuksia, joten täytyy pelata lähinnä empiirisillä havainnoilla.
Nyt pitää mennä nukkumaan, kiitti hassuista keskusteluista ja hyvät yöt.Kyllä, aina niin kovin hassuja keskusteluja. :D Öitä!
- Riiiiiiiiii
12121212 kirjoitti:
Muista että naisen seksiMA > suhdeMA.
"Mutta eihän naisen kannatakaan olla aloitteellinen (kiltille ja kunnolliselle) miehelle, joka ei itse osoita mitään mielenkiinnon merkkejä tai aktiivisuutta."
Jos miestä ei kiinnosta, sitten ei tietysti kannata. Mutta tosielämässä naiset tarkoittavat "kiinnostuksen osoittamisella" peliä, ja nopeaa etenemistä kosketteluun kaavalla käsivarsi-vyötärö/alaselkä-reisi/peppu.Anna anteeksi, mutta kommenttisi täällä alkaavat sylettämään todella raskaasti. Jotkut jaksavat vielä väitellä kanssasi, vaikka et oikeasti tiedä naisista mitään. Kerrot heille, minkälaisia miehiä he suosivat. Et suostu kuuntelmaan naisten kokemuksia ollenkaan.
Mikään ei ole ällöttävämpää kuin puolituntematon mies joka alkaa koskettelemaan "kevyesti" käsille, reisille ja selkään. Väitätkö, että tällainen koskettelu vetoaa aina ja kaikkialla, oli kuvioissa alkoholia eli ei? - flowersreally
Riiiiiiiiii kirjoitti:
Anna anteeksi, mutta kommenttisi täällä alkaavat sylettämään todella raskaasti. Jotkut jaksavat vielä väitellä kanssasi, vaikka et oikeasti tiedä naisista mitään. Kerrot heille, minkälaisia miehiä he suosivat. Et suostu kuuntelmaan naisten kokemuksia ollenkaan.
Mikään ei ole ällöttävämpää kuin puolituntematon mies joka alkaa koskettelemaan "kevyesti" käsille, reisille ja selkään. Väitätkö, että tällainen koskettelu vetoaa aina ja kaikkialla, oli kuvioissa alkoholia eli ei?Ykskakkonenhan vaan testaa pelitaktiikkojaan täällä, turha niistä on hikeentyä.
- 12121212
Riiiiiiiiii kirjoitti:
Anna anteeksi, mutta kommenttisi täällä alkaavat sylettämään todella raskaasti. Jotkut jaksavat vielä väitellä kanssasi, vaikka et oikeasti tiedä naisista mitään. Kerrot heille, minkälaisia miehiä he suosivat. Et suostu kuuntelmaan naisten kokemuksia ollenkaan.
Mikään ei ole ällöttävämpää kuin puolituntematon mies joka alkaa koskettelemaan "kevyesti" käsille, reisille ja selkään. Väitätkö, että tällainen koskettelu vetoaa aina ja kaikkialla, oli kuvioissa alkoholia eli ei?En väitä. On harvinaisia poikkeuksia, ja ilman alkoholia toimivuus heikkenee todella paljon. Mutta kun Suomen alkoholikulttuuri on mitä on, tällä ei ole suuremmin väliä.
Voisin kysyä seuraavan kysymyksen vaikkapa kaikilta naisilta:
"Oletko koskaan syttynyt kun puolituntematon mies tuli viettelemään ja koskettelemaan baarissa?"
Ylivoimainen enemmistö joutuisi vastaamaan kyllä.
Ja enkö juuri kuunnellut PikkuLikan ja rumamaijan kertomuksia? He kertoivat suosivansa jännämiehiä, minkä kyllä tiesin muutenkin.
Syy miksi pelkkä kuunteleminen ei riitä, on se että naiset äänestävät eri tavoin puheillaan ja jaloillaan. Monikin _kertoo_ haluavansa kiltin ja kunnollisen ei-pelimiehen, mutta se mies jonka kanssa poistuttiin raflasta kikatellen olikin toista maata. - 12121212
flowersreally kirjoitti:
Ykskakkonenhan vaan testaa pelitaktiikkojaan täällä, turha niistä on hikeentyä.
Äläs nyt paljasta muille kaikkea :/
- rumamaija
Itse olin yläasteaikaan niitä epäsuosittuja tyttöjä, joilla ei tosiaankaan ollut yhtä ainutta miespuolista kaveria. Tosin naispuolisiakin oli vain yksi. Koko yläasteen aikana minusta kiinnostui vain 3 poikaa, jostain kumman syystä peräti kaksi heistä oli kuitenkin hyvännäköisiä (ja heistä toinen äärimmäisen suosittu, toinen taas vähän ujompi mutta kuitenkin sellainen jolle heti 7. luokasta lähtien tyttöystäviä ilmaantui ja vaihtuikin pariinkin kertaan, nämä tyttöystävät olivat kyllä kaikki enemmän tai vähemmän ylipainoisia vaikka poika itse oli hoikka ja hyvännäköinen).
- 12121212
Suurimmalle osalle yläasteikäisistä pojista se jos kolme tyttöä kiinnostuu, on hyvin. Todistaa sen että pl. poikien ja tyttöjen suosituimmat, tytöillä on etu jo yläasteella.
- TotuusSattuu
Miehet eivät ole aina ihan niin yksioikoisia kuin tällä palstalla annetaan ymmärtää. Itsekin muistan opiskeluajalta yhden pojan joka näytti olevan erittäin suosittu naisten keskuudessa. Kun olimme "riennoissa", häntä pyydettiin aina naisten taholta tanssimaan yms. Hän oli kuitenkin oikein tyytyväisenä parisuhteessa varsin vaatimattoman näköisen tytön kanssa. Tuo tyttö oli kuitenkin todella mukava ja häneen paremmin tutustuttuaan ei enää ihmetellyt miksi tuo suosittu poika oli hänen kanssaan.
Ja oma parisuhdehistoriani on myös minulle opettanut että suhteen hyvyys (eikä edes seksin hyvyys) juurikaan korreloi sen vastapuolen kauneuden kanssa mihinkään suuntaan. Kaunein ei ole automaattisesti paras kuten vaatimattomin ei ole toisaalta automaattisesti paras sekään. Kaikissa ulkonäkötasoissa on sekä mukavia ihmisiä että vähemmän mukavia tai ainakin minulle vähemmän sopivia.
Tärkeintä on että siinä ulkonäössä on se "jokin" joka saa kiinnostumaan, sen ei tarvitse olla mikään perinteisen kauneuskäsityksen mukainen asia. - 204
TotuusSattuu kirjoitti:
Miehet eivät ole aina ihan niin yksioikoisia kuin tällä palstalla annetaan ymmärtää. Itsekin muistan opiskeluajalta yhden pojan joka näytti olevan erittäin suosittu naisten keskuudessa. Kun olimme "riennoissa", häntä pyydettiin aina naisten taholta tanssimaan yms. Hän oli kuitenkin oikein tyytyväisenä parisuhteessa varsin vaatimattoman näköisen tytön kanssa. Tuo tyttö oli kuitenkin todella mukava ja häneen paremmin tutustuttuaan ei enää ihmetellyt miksi tuo suosittu poika oli hänen kanssaan.
Ja oma parisuhdehistoriani on myös minulle opettanut että suhteen hyvyys (eikä edes seksin hyvyys) juurikaan korreloi sen vastapuolen kauneuden kanssa mihinkään suuntaan. Kaunein ei ole automaattisesti paras kuten vaatimattomin ei ole toisaalta automaattisesti paras sekään. Kaikissa ulkonäkötasoissa on sekä mukavia ihmisiä että vähemmän mukavia tai ainakin minulle vähemmän sopivia.
Tärkeintä on että siinä ulkonäössä on se "jokin" joka saa kiinnostumaan, sen ei tarvitse olla mikään perinteisen kauneuskäsityksen mukainen asia.Juurikin näin :)
- 12121212
TotuusSattuu kirjoitti:
Tärkeintä on että siinä ulkonäössä on se "jokin" joka saa kiinnostumaan, sen ei tarvitse olla mikään perinteisen kauneuskäsityksen mukainen asia."Miehet eivät ole aina ihan niin yksioikoisia kuin tällä palstalla annetaan ymmärtää."
Totta. Mutta naiset ovat. - 519
12121212 kirjoitti:
"Miehet eivät ole aina ihan niin yksioikoisia kuin tällä palstalla annetaan ymmärtää."
Totta. Mutta naiset ovat.Onko sulla diagnosoitu aspergerin oireyhtymä?
Kykenemättömyytesi objektiivisuuteen, ja tuo valtava jankkaamisintosi viittaisivat siihen. - Mies3210
Ei minua kohtaan yksikään nainen osoittanut kiinnostusta muuten kuin katsekontaktilla yläasteella tai vielä lukiossakaan, vaikka olen saanut ulkonäöstäni lukemattomia kehuja, siis satoja, ja myös myöhemmät tyttöystävät ja heidän kaverinsa ovat sen aikaisia kuviani kehuneet päivitellen millainen sydäntensärkijä olinkaan (myös minun kuulematta, jolloin ei syytä kohteliaisuuksille). Niin ja siskojen kavereilta jotain kehuja urheilullisesta kropasta tuli myös, kiertokautta. Mutta suoraan ei siis oikein mitään, paitsi kerran kadulla kaljanhakuun minua pyytäneeltä, olin siis 16-17v, mutta tyttö luuli täysi-ikäiseksi.
Tästä voidaan siis päätellä, että ruma nainen on paratiisissa komeaan mieheen verrattuna mitä tulee saatuihin aloitteisiin. Tilanne voi toki kääntyä, jos komea mies on aloitteellinen. - Totuus1
Siis mitä??? Kerrot, että sinusta kiinnostui ei yksi ekä edes kaksi vaan peräti kolme poikaa yläasteen aikana ja laitat siihen eteen sanan "vain". Ja näistäkin kaksi olivat hyvännäköisiä. Jos jostain pojasta olisi kiinnostunut edes yksi ok näköinen tyttö, olisi se ollut todella kova suoritus.
- Riiiiiiiiiiiiii
519 kirjoitti:
Onko sulla diagnosoitu aspergerin oireyhtymä?
Kykenemättömyytesi objektiivisuuteen, ja tuo valtava jankkaamisintosi viittaisivat siihen.Touche. Allekirjoitan.
- Outcast_
Itse olin epäsuosittu, jota kaikki pojat omasta tasostaan huolimatta pilkkasi ja kiusasi. Myös tytöistä suurin osa pilkkasi ja kiusasi, niin suosituista kuin tavis -tytöistä, loput ignoorasivat. Pienessä koulussa olin ainut ei-suosittu ja samalla se "ernu" eli mustissa vaatteissa kulkeva hevari... Ei-suositut ja tavis -pojatkin saivat hetkeksi kohotettua omaa asemaansa vittuilemalla minulle, jos onnistuivat sanomaan jotain, joka sattui luokan kingejä huvittamaan.
Täällä on ollut ilmeisesti käynnissä kumpi oli ensin - muna vai kana -tyylinen debatti... Eli kun tutkimuksen mukaan suosittujen poikien kiinnostus nosti tytöt suosittujen joukkoon, on täällä osa väittänyt noiden poikien olevan suosittuja siksi, koska tytöt ovat suosineet heitä ensin... Ei pidä paikkaansa - ainakaan omien kokemusten perusteella. Omien kokemusten mukaan ala-asteella tytöt ja pojat ei olleet paljon tekemisissä keskenään. Ne pojat jotka oli suosittuja jo ala-asteella toisten poikien keskuudessa, olivat suosittuja myös yläasteella - eli suositut pojat oli nostettu suosioon toisten poikien toimesta.
Tytöissä ala-asteen toisten tyttöjen suosimat saattoi pudota arvoasteikossa tavisten joukkoon yläasteelle tultaessa, jos eivät herättäneetkään suosittujen poikien kiinnostusta, koska eivät olleet tarpeeksi kauniita... Minä olin ei-suosittu ja kiusattu läpi koko peruskoulun. Amiksessa sain olla rauhassa, eli olin huomaamaton, mutta en tosiaankaan suosittu. Muutaman ystävän olen saanut vasta aikuisena työelämässä ja harrastusten parista.- rumamaija
"Itse olin epäsuosittu, jota kaikki pojat omasta tasostaan huolimatta pilkkasi ja kiusasi. Myös tytöistä suurin osa pilkkasi ja kiusasi, niin suosituista kuin tavis -tytöistä, loput ignoorasivat. Pienessä koulussa olin ainut ei-suosittu ja samalla se "ernu" eli mustissa vaatteissa kulkeva hevari... Ei-suositut ja tavis -pojatkin saivat hetkeksi kohotettua omaa asemaansa vittuilemalla minulle, jos onnistuivat sanomaan jotain, joka sattui luokan kingejä huvittamaan."
Samansuuntaisia kokemuksia mullakin. Epäsuositut ja esim. lihavat pojat eivät itsekään olleet usein mitään enkeleitä saati ainakaan epäsuosittua naista arvostavia. - 12121212
Entäs miten analyysiin liitettäisiin havainto että naiset arvostavat statusta, ts. suosivat miestä joka vaikuttaa johtavan muita miehiä?
Ja eikö voitaisi päätellä että biologiassa yksi merkittävä syy miesten kilpailuun tuulisesta paikasta huipulla porukan alfana on tieto siitä että naiset tyypillisesti valitsevat tämän miehen?
Jos tämä pitää kutinsa, muna/kana-kysymykseen on kuin onkin vastaus. - 8plus12
12121212 kirjoitti:
Entäs miten analyysiin liitettäisiin havainto että naiset arvostavat statusta, ts. suosivat miestä joka vaikuttaa johtavan muita miehiä?
Ja eikö voitaisi päätellä että biologiassa yksi merkittävä syy miesten kilpailuun tuulisesta paikasta huipulla porukan alfana on tieto siitä että naiset tyypillisesti valitsevat tämän miehen?
Jos tämä pitää kutinsa, muna/kana-kysymykseen on kuin onkin vastaus.Alfaaminen on miehen kauneutta, ja vallanhaluisuuteen ei tarvita naisia - taistelu nokkimisjärjestyksestä alkaa jo ennen seksuaalista heräämistä.. (Oli olemassa jokin tutkimuskin, jossa selvisi, että korkeamman testosteronitason omaava mies on aina dominoivampi vuorovaikutuksessa, riippumatta fyysisestä koosta etc.)
Toki mm. kumppanin mahdollisimman korkea taso, samoin kuin seksuaalisten valloitusten määrä miehellä, on myös statusta yhteisössä nostattava tekijä.
Tiedän useammankin narsistisen alfan, joilla on heikosti seksuaalisia intohimoja, mutta viettelevät naisia lähes pelkästään vallanhimosta.
Mielestäni oleellisia aspekteja. - Outcast_
12121212 kirjoitti:
Jos tämä pitää kutinsa, muna/kana-kysymykseen on kuin onkin vastaus.Mutta sen aivan alkuperäisen suosion ja tason on antaneet miehelle toiset miehet/pojat jo silloin kun tytöillä ei ollut vielä poikia ja heidän keskinäistä nokkimisjärjestystään kohtaan mitään kiinnostusta. Omien kokemusten mukaan ne, jotka oli ala-asteen kingejä toisten poikien keskuudessa, säilyttivät asemansa yläasteelle ja sen jälkeenkin. Tiedän että heistä on tullut hyvinkin menestyksekkäitä aikuisuudessakin. Itse taas kiusattuna vihasin syvästi näitä poikia ja itseasiassa ihan kaikkia jotka kiusaamiseeni osallistuivat omasta sukupuolestaan ja tasostaan huolimatta. Vieläkin meinaan oksentaa, jos joku heistä jossain vastaan tulee. Enkä siis mistään hinnasta ikimaailmassa olisi tavaraani näille kusipää ytmeille antanut. En tosin taviksille ja ei-suosituillekaan, mutta siksi, että hekin itse kiusasivat minua ja tekivät elämästäni silkkaa helvettiä vuosikaudet.
Eli siis alkuperäisen alfan aseman pojille antaa toiset pojat ennen kuin murrosikä ja tyttöjen kiinnostus astuu kehiin. Tytöt vain katsovat sitten ketkä on laumanjohtajia poikien keskuudessa ja alkavat liehitellä näitä. Siis ne suositut ja tavis -tytöt. Ei-suositut vihaa kaikkia tasapuolisesti. Itse jos kenestäkään luokkalaisestani "fantasioin" teininä, niin aiheena fantasioissa oli miten kiduttaisin jotain kusipäätä, joka oli sinä päivänä pahimman olon minulle tehnyt. - 12121212
Outcast_ kirjoitti:
Mutta sen aivan alkuperäisen suosion ja tason on antaneet miehelle toiset miehet/pojat jo silloin kun tytöillä ei ollut vielä poikia ja heidän keskinäistä nokkimisjärjestystään kohtaan mitään kiinnostusta. Omien kokemusten mukaan ne, jotka oli ala-asteen kingejä toisten poikien keskuudessa, säilyttivät asemansa yläasteelle ja sen jälkeenkin. Tiedän että heistä on tullut hyvinkin menestyksekkäitä aikuisuudessakin. Itse taas kiusattuna vihasin syvästi näitä poikia ja itseasiassa ihan kaikkia jotka kiusaamiseeni osallistuivat omasta sukupuolestaan ja tasostaan huolimatta. Vieläkin meinaan oksentaa, jos joku heistä jossain vastaan tulee. Enkä siis mistään hinnasta ikimaailmassa olisi tavaraani näille kusipää ytmeille antanut. En tosin taviksille ja ei-suosituillekaan, mutta siksi, että hekin itse kiusasivat minua ja tekivät elämästäni silkkaa helvettiä vuosikaudet.
Eli siis alkuperäisen alfan aseman pojille antaa toiset pojat ennen kuin murrosikä ja tyttöjen kiinnostus astuu kehiin. Tytöt vain katsovat sitten ketkä on laumanjohtajia poikien keskuudessa ja alkavat liehitellä näitä. Siis ne suositut ja tavis -tytöt. Ei-suositut vihaa kaikkia tasapuolisesti. Itse jos kenestäkään luokkalaisestani "fantasioin" teininä, niin aiheena fantasioissa oli miten kiduttaisin jotain kusipäätä, joka oli sinä päivänä pahimman olon minulle tehnyt.Mutta syy miksi nokkimisjärjestyksestä kilpaillaan on naiset. Kuka pääsee levittämään geenejään eteenpäin? Se jolla on statusta. Pojat kilpailevat naisten suosiosta jo ennen kuin ajattelevat naisia seksuaalisessa mielessä. Jos naiset _eivät_ suosisi korkean statuksen poikia, nuorena olisi suhteellisen helppoa muuttaa käyttäytymismalleja.
Eli lopulta, kaiken takana on nainen ;) Nainen on miestä arvokkaampi ("women and children first"), ja naiset käytännössä määräävät kuinka miesten tulee käyttäytyä. Ei lakeja kirjoittamalla, vaan nostamalla hametta.
Kiusaaminen on ikävä asia. Toki erilainen miehille ja naisille. Jos naista kiusataan, hän menettää luottamuksensa miehiä kohtaan, muttei välttämättä kiinnostavuuttaan miesten silmissä. Jos miestä kiusataan ja hän menettää itseluottamuksensa, sellainen mies on heikko ja epäkelpo jatkamaan sukua.
En ollut itse koulukiusattu lähinnä koska olin hauska, mutta kyllä siitä on isosti haittaa kiusatuille, sen olen huomannut. - 1719
12121212 kirjoitti:
Jos tämä pitää kutinsa, muna/kana-kysymykseen on kuin onkin vastaus.Eivät pojat ala-aste- ja tarhaikäisinä vielä mistään naisista kisaile. Tytöthän yököttävät heitä silloin. Nokkimisjärjestys miesten kesken kylläkin luodaan jo pikkupoikaiässä, siihen tulee vain murrosiässä yksi elementti (tytöt) lisää, ei sen kummempaa. Miehet kisailisivat tuulisesta paikasta porukan alfana, vaikkei heillä olisi mitään mahdollisuksia koskaan edes nähdä naisia.
Ensin siis tulee se miesten keskinäinen kilpailu, ja sen jälkeen sivutuotteena myös naiset. - 12121212
1719 kirjoitti:
Eivät pojat ala-aste- ja tarhaikäisinä vielä mistään naisista kisaile. Tytöthän yököttävät heitä silloin. Nokkimisjärjestys miesten kesken kylläkin luodaan jo pikkupoikaiässä, siihen tulee vain murrosiässä yksi elementti (tytöt) lisää, ei sen kummempaa. Miehet kisailisivat tuulisesta paikasta porukan alfana, vaikkei heillä olisi mitään mahdollisuksia koskaan edes nähdä naisia.
Ensin siis tulee se miesten keskinäinen kilpailu, ja sen jälkeen sivutuotteena myös naiset.Tuo ei muuten ole totta. Asiaa on tutkittu ja havaittu että kun naiset poistetaan kuvioista, miesten keskinäinen käyttäytyminen muuttuu huomattavasti vähemmän kilpailulliseksi.
"Eivät pojat ala-aste- ja tarhaikäisinä vielä mistään naisista kisaile."
Ei tiedostetusti, mutta tiedostamattomasti. Nyt puhutaan biologiasta. - Outcast_
12121212 kirjoitti:
Mutta syy miksi nokkimisjärjestyksestä kilpaillaan on naiset. Kuka pääsee levittämään geenejään eteenpäin? Se jolla on statusta. Pojat kilpailevat naisten suosiosta jo ennen kuin ajattelevat naisia seksuaalisessa mielessä. Jos naiset _eivät_ suosisi korkean statuksen poikia, nuorena olisi suhteellisen helppoa muuttaa käyttäytymismalleja.
Eli lopulta, kaiken takana on nainen ;) Nainen on miestä arvokkaampi ("women and children first"), ja naiset käytännössä määräävät kuinka miesten tulee käyttäytyä. Ei lakeja kirjoittamalla, vaan nostamalla hametta.
Kiusaaminen on ikävä asia. Toki erilainen miehille ja naisille. Jos naista kiusataan, hän menettää luottamuksensa miehiä kohtaan, muttei välttämättä kiinnostavuuttaan miesten silmissä. Jos miestä kiusataan ja hän menettää itseluottamuksensa, sellainen mies on heikko ja epäkelpo jatkamaan sukua.
En ollut itse koulukiusattu lähinnä koska olin hauska, mutta kyllä siitä on isosti haittaa kiusatuille, sen olen huomannut.No ei nyt jotkut 7 -vuotiaat pojat mieti pariutumista ja geenien levittämistä. Älä nyt hulluja puhu! Jo tuossa iässä kuitenkin laumahierarkia muodostuu kouluissa pojilla poikien kesken, tytöillä tyttöjen kesken. Ainut mikä muuttuu myöhemmin on joidenkin tyttöjen asema, ja se siis murrosiän ja seksuaalisen heräämisen ja poikien kiinnostuksen vaikutuksesta. Näteistä ja kiinnostavista tytöistä tulee niitä kuningatttaria ja osa pysyy huomaamattomina, osa nälvinnän ja kidutuksen kohteena.
Ja sanonta että "naiset ja lapset ensin" on vaan eloonjäämisen ja lajin säilyvyyden sanelemaa. Naiset kun yleensä on niitä, jotka ne kersat hoitaa ja ruokkii. Alkuvaiheessa jopa omalla ruumiillaan (ensin kohdussa, myöhemmin tisseillään). Jos miehet synnyttäisivät ja imettäisivät, olisi tuo "miehet ja lapset ensin" - eli lähinnä ne on ne lapset, jotka on arvokkaita ja heidän eloonjääminen pyritään turvaamaan turvaamalla myös naiset. - Outcast_
12121212 kirjoitti:
Tuo ei muuten ole totta. Asiaa on tutkittu ja havaittu että kun naiset poistetaan kuvioista, miesten keskinäinen käyttäytyminen muuttuu huomattavasti vähemmän kilpailulliseksi.
"Eivät pojat ala-aste- ja tarhaikäisinä vielä mistään naisista kisaile."
Ei tiedostetusti, mutta tiedostamattomasti. Nyt puhutaan biologiasta.Ei se varsinaisesti ole kilpailun tuotosta jossa joillekin pojille ja miehille luovutetaan se alfan asema. Se tulee vain luonnostaan... Miehet ylipäänsä ihailee toisiaan eri tavalla kuin naiset. Otetaan esimerkiksi komea urheilullinen mies - miehet fanittaa sellaista ihan täysillä, vaikka itse olisivat minkälaisia. He antavat tälle tyypille alfan aseman, eikä hänen tarvi taistella siitä. Hän SAA sen automaattisesti toisilta miehiltä ja kaikki miehet haluavat olla kavereita hänen kanssaan. Sitten taas naiset voi käydä keskenään hyvinkin verisiä kissatappeluita kuka on kaunein ja parhain, ja jotain kaunista ja lahjakasta naista kohtaan tunnetaan raastavaa kateutta ja vihaa. Hän ei saa asemaansa alfanaaraana toisilta naisilta, vaan miehiltä... Eli juuri niin kuin tutkimuskin kertoo tapahtuvan jo yläasteen pihalla.
- Mies3210
Outcast_ kirjoitti:
Ei se varsinaisesti ole kilpailun tuotosta jossa joillekin pojille ja miehille luovutetaan se alfan asema. Se tulee vain luonnostaan... Miehet ylipäänsä ihailee toisiaan eri tavalla kuin naiset. Otetaan esimerkiksi komea urheilullinen mies - miehet fanittaa sellaista ihan täysillä, vaikka itse olisivat minkälaisia. He antavat tälle tyypille alfan aseman, eikä hänen tarvi taistella siitä. Hän SAA sen automaattisesti toisilta miehiltä ja kaikki miehet haluavat olla kavereita hänen kanssaan. Sitten taas naiset voi käydä keskenään hyvinkin verisiä kissatappeluita kuka on kaunein ja parhain, ja jotain kaunista ja lahjakasta naista kohtaan tunnetaan raastavaa kateutta ja vihaa. Hän ei saa asemaansa alfanaaraana toisilta naisilta, vaan miehiltä... Eli juuri niin kuin tutkimuskin kertoo tapahtuvan jo yläasteen pihalla.
Lauman henkiinjäämismahdollisuudet heikkenevät huomattavasti, jos miehet kuolevat. Joku balanssi noiden välillä olisi saavutettava. Luulenpa kuitenkin, että villissä luonnossa miehet jäävät henkiin, koska ovat vahvempia ja henkilökohtainen henkiinjäämisvaisto voittaa lauma-ajattelun. Tosin eivät kaikki miehet, alfa voi häätää haaskalta ätmit pois että ruokaa riittäisi naaraille.
Ja kyllähän miehet taistelevat alfa-roolista, kuten mitkä vain elukat. Tietenkään omega ei avoimesti haasta alfaa, mut tasaisen vahvat usein selvittävät hierarkiansa. - 12121212
Mies3210 kirjoitti:
Lauman henkiinjäämismahdollisuudet heikkenevät huomattavasti, jos miehet kuolevat. Joku balanssi noiden välillä olisi saavutettava. Luulenpa kuitenkin, että villissä luonnossa miehet jäävät henkiin, koska ovat vahvempia ja henkilökohtainen henkiinjäämisvaisto voittaa lauma-ajattelun. Tosin eivät kaikki miehet, alfa voi häätää haaskalta ätmit pois että ruokaa riittäisi naaraille.
Ja kyllähän miehet taistelevat alfa-roolista, kuten mitkä vain elukat. Tietenkään omega ei avoimesti haasta alfaa, mut tasaisen vahvat usein selvittävät hierarkiansa.Niin. Tuosta tehtiin tutkimuskin. Eniten väkivaltaa oli miesten välillä jotka olivat lähellä toisiaan laumahierarkiassa. Ja sen lisäksi viimeistään yläasteella aletaan lyömään heikoimpia. Alfa voi olla ihailtu, mutta alfaksi pääseminen useimmissa tapauksissa edellyttää sitä veristä kilpailua. Voidaan miettiä tätäkin: mitä jos alfa menettää asemansa? Kohdellaanko epäonnistuneita entisiä huippu-urheilijoita erityisen hyvin? Ihailevatko penkkiurheilijat heitä? Heitähän lyödään kuin vierasta sikaa.
Syy miksi alfaa ihaillaan ja kauneinta naista halveksutaan, on että kaiki tietävät alfaksi tulemisen olevan vaikeaa, kun taas hyvillä geeneillä syntyminen on helppoa ja tuuripeliä. Eihän lottovoittajaakaan ihailla.
Ja Outcast, et vieläkään ymmärrä. Taistelu naisista ja lisääntymisestä on upotettu geeneihin. Tietenkään 7-vuotias ei _mieti_ pariutumista, mutta vaistojen ohjaama taistelu naisten tavoitteleman alfan valtikasta on jo alkanut. - Outcast_
12121212 kirjoitti:
Niin. Tuosta tehtiin tutkimuskin. Eniten väkivaltaa oli miesten välillä jotka olivat lähellä toisiaan laumahierarkiassa. Ja sen lisäksi viimeistään yläasteella aletaan lyömään heikoimpia. Alfa voi olla ihailtu, mutta alfaksi pääseminen useimmissa tapauksissa edellyttää sitä veristä kilpailua. Voidaan miettiä tätäkin: mitä jos alfa menettää asemansa? Kohdellaanko epäonnistuneita entisiä huippu-urheilijoita erityisen hyvin? Ihailevatko penkkiurheilijat heitä? Heitähän lyödään kuin vierasta sikaa.
Syy miksi alfaa ihaillaan ja kauneinta naista halveksutaan, on että kaiki tietävät alfaksi tulemisen olevan vaikeaa, kun taas hyvillä geeneillä syntyminen on helppoa ja tuuripeliä. Eihän lottovoittajaakaan ihailla.
Ja Outcast, et vieläkään ymmärrä. Taistelu naisista ja lisääntymisestä on upotettu geeneihin. Tietenkään 7-vuotias ei _mieti_ pariutumista, mutta vaistojen ohjaama taistelu naisten tavoitteleman alfan valtikasta on jo alkanut.Sanonpahan vaan, että ollakseen komea ja esim. urheilullisesti tai millä tavalla hyvänsä lahjakas (ytmin ominaisuuksia), tarvii aika helkkarin hyvät geenit... Totuus on kuitenkin se, että ne hierarkiat on sementoitu usein jo ekaluokalla poikien kesken - oli sitten syynä alitajuinen tarve lisääntyä ja täyttää maa, tai ei - mutta jokatapauksessa ne on poikien kesken jo taputeltu ilman tyttöjen vaikutusta puoleen jos toiseen. Tytöillä taas saattaa tapahtua arvon alenemista murrosiän myötä, kun pojat tulevat kuvioihin. Harvemmin arvon ylenemistä, ellei sitten tapahdu joku yksi miljoonasta -tyylinen Hollywood elokuvaimainen juttu, että murkkuiässä rumasta ankanpoikasesta kuoriutuu joutsen...
- Mies3210
Outcast_ kirjoitti:
Sanonpahan vaan, että ollakseen komea ja esim. urheilullisesti tai millä tavalla hyvänsä lahjakas (ytmin ominaisuuksia), tarvii aika helkkarin hyvät geenit... Totuus on kuitenkin se, että ne hierarkiat on sementoitu usein jo ekaluokalla poikien kesken - oli sitten syynä alitajuinen tarve lisääntyä ja täyttää maa, tai ei - mutta jokatapauksessa ne on poikien kesken jo taputeltu ilman tyttöjen vaikutusta puoleen jos toiseen. Tytöillä taas saattaa tapahtua arvon alenemista murrosiän myötä, kun pojat tulevat kuvioihin. Harvemmin arvon ylenemistä, ellei sitten tapahdu joku yksi miljoonasta -tyylinen Hollywood elokuvaimainen juttu, että murkkuiässä rumasta ankanpoikasesta kuoriutuu joutsen...
Melkeinpä millä vaan geeneillä pojasta tulee urheilullinen, jos vaan treenaa pienestä pitäen. Jos vielä treenaa jotain kamppailulajia, niin voi nostaa asemaansa väkivalloin. Väkivallan ykkösellä taas itseluottamus muutenkin paranee, kun ei tarvitse kokea itseään evoluution harhalaukaukseksi, kaikessa heikommaksi ja huonommaksi.
Itseltäni vanhemmat estivät urheiluharrastukset lapsena, mutta yläasteella pallien laskeuduttua kun aloin väkivaltaiseksi kiusaajia kohtaan, niin itsetuntoni parani ja kiusaaminen loppui. Onneksi olen lahjakas väkivallassa, vaikka en sitäkään päässyt treenaamaan vielä tuolloin. Sanoisin, että väkivaltaisuuteni on suurin ero minun ja rauhanomaisten kouluampujanössyköiden välillä. Pekka-Eric ei arvatakseni koskaan tapellut, joten hänen tiensä vei syvyyksiin, minun tieni taas vahvaan itsetuntoon ja neitsytpillujen päälle.
Ja minähän siis olen ehdoton pasifisti, mutta kyllä pojan täytyy peruskouluviidakossa pystyä mäsäyttämään vittuilijalta nenä sisään kasvaakseen terveeksi aikuiseksi mieheksi.
Säännöt ovat sairaat, mutta en minä niitä luonut. Syyttäkää Jumalaa tai Darwinia. - Outcast_
Mies3210 kirjoitti:
Melkeinpä millä vaan geeneillä pojasta tulee urheilullinen, jos vaan treenaa pienestä pitäen. Jos vielä treenaa jotain kamppailulajia, niin voi nostaa asemaansa väkivalloin. Väkivallan ykkösellä taas itseluottamus muutenkin paranee, kun ei tarvitse kokea itseään evoluution harhalaukaukseksi, kaikessa heikommaksi ja huonommaksi.
Itseltäni vanhemmat estivät urheiluharrastukset lapsena, mutta yläasteella pallien laskeuduttua kun aloin väkivaltaiseksi kiusaajia kohtaan, niin itsetuntoni parani ja kiusaaminen loppui. Onneksi olen lahjakas väkivallassa, vaikka en sitäkään päässyt treenaamaan vielä tuolloin. Sanoisin, että väkivaltaisuuteni on suurin ero minun ja rauhanomaisten kouluampujanössyköiden välillä. Pekka-Eric ei arvatakseni koskaan tapellut, joten hänen tiensä vei syvyyksiin, minun tieni taas vahvaan itsetuntoon ja neitsytpillujen päälle.
Ja minähän siis olen ehdoton pasifisti, mutta kyllä pojan täytyy peruskouluviidakossa pystyä mäsäyttämään vittuilijalta nenä sisään kasvaakseen terveeksi aikuiseksi mieheksi.
Säännöt ovat sairaat, mutta en minä niitä luonut. Syyttäkää Jumalaa tai Darwinia.Ei kenestä tahansa tule urheilullista, ainakaan huippua. Tietysti voi oppia liikunnallisen elämäntavan, mutta ei ole varsinaisesti mikään atleetti. Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että ne joilla on urheilullista lahjakkuutta hakeutuu jotenkin luonnollisesti sellaisten harrastusten pariin, kuten myös taiteelliset taiteen, musikaaliset musiikin... Älykkäät on sitten nenä kirjassa viihtyviä. No nyt puhuttiin kuitenkin pikkulapsista ja siitä miten heillä muodostuu laumahierarkia. Olen edelleen omien havaintojen perusteella sitä mieltä, että sen alfan aseman antaa tietyille pojille toiset pojat. Ne jotka sen alfan aseman saa, ovat tietysti jo lapsena urheilullisen ja ulospäin suuntautuneen oloisia. Mutta pointtini oli että tytöillä siihen ei ole alunperin mitään vaikutusta. Se on poikien keskinäinen juttu, ehkä jopa siksi että pojat ja miehet on enemmän laumaelukoita kuin tytöt ja naiset.
- Mies3210
Outcast_ kirjoitti:
Ei kenestä tahansa tule urheilullista, ainakaan huippua. Tietysti voi oppia liikunnallisen elämäntavan, mutta ei ole varsinaisesti mikään atleetti. Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että ne joilla on urheilullista lahjakkuutta hakeutuu jotenkin luonnollisesti sellaisten harrastusten pariin, kuten myös taiteelliset taiteen, musikaaliset musiikin... Älykkäät on sitten nenä kirjassa viihtyviä. No nyt puhuttiin kuitenkin pikkulapsista ja siitä miten heillä muodostuu laumahierarkia. Olen edelleen omien havaintojen perusteella sitä mieltä, että sen alfan aseman antaa tietyille pojille toiset pojat. Ne jotka sen alfan aseman saa, ovat tietysti jo lapsena urheilullisen ja ulospäin suuntautuneen oloisia. Mutta pointtini oli että tytöillä siihen ei ole alunperin mitään vaikutusta. Se on poikien keskinäinen juttu, ehkä jopa siksi että pojat ja miehet on enemmän laumaelukoita kuin tytöt ja naiset.
Ei sitä mikään huippu tarvitse ollakaan, että on luokkansa parhaimmistoa urheilussa. Varsinkin jos vielä treenaa jotain painia, niin lihaksen lisäksi kehittyy tappelutekniikka. Ja kehittyyhän harrastuksissa sosiaalisuuskin.
Ei ehkä geneettisesti pienimmästä ja heikoimmasta tule luokan alfaa, mutta joka tapauksessa itseensä ja asemaansa voi vaikuttaa. Harmi vaan, ettei lapsi sitä itse ymmärrä, eikä näköjään moni aikuinenkaan.
Minusta älykkyyteen kuuluu monipuolisuus, ei siis nenä kirjassa elävä välttämättä ole älykäs, vaan voi olla ihan muuten vaan nörtti. Renessanssineron ihanne tuntuisi olevan edelleen voimissaan, uusimman tutkimustiedonkin mukaan. Eli ruumiinkulttuuri ei ole vaihtoehto älylle ja kirjoille, vaan ne tukevat toisiaan. Useamman kirjatoukkalapsenkin (tai vanhempiensa) soisi ymmärtävän tämän.
Pojat antavat asemaa myös ja ehkä eniten sen urheilullisuuden mukaan. Lisäksi urheilupiireistä saa kavereita, sosiaalisuutta ja itsetuntoa, niinpä lukutoukka helposti ätmiytyy urheilijaan verrattuna jo ihan kokemuksiensakin takia, vaikka geenit olisivat samat.
Lopulta on aika vaikea sanoa, että mitkä kenenkin geneettiset rajat olisivat olleet esimerkiksi urheilun saralla, jos olisi elänyt urheiluun kannustavassa perheessä? Aika monella liikunnallisesti "lahjattomalla" homma alkanut mennä pieleen jo vauvavuonna. Sama tietysti pätee muillakin elämänalueilla. - Outcast_
Mies3210 kirjoitti:
Ei sitä mikään huippu tarvitse ollakaan, että on luokkansa parhaimmistoa urheilussa. Varsinkin jos vielä treenaa jotain painia, niin lihaksen lisäksi kehittyy tappelutekniikka. Ja kehittyyhän harrastuksissa sosiaalisuuskin.
Ei ehkä geneettisesti pienimmästä ja heikoimmasta tule luokan alfaa, mutta joka tapauksessa itseensä ja asemaansa voi vaikuttaa. Harmi vaan, ettei lapsi sitä itse ymmärrä, eikä näköjään moni aikuinenkaan.
Minusta älykkyyteen kuuluu monipuolisuus, ei siis nenä kirjassa elävä välttämättä ole älykäs, vaan voi olla ihan muuten vaan nörtti. Renessanssineron ihanne tuntuisi olevan edelleen voimissaan, uusimman tutkimustiedonkin mukaan. Eli ruumiinkulttuuri ei ole vaihtoehto älylle ja kirjoille, vaan ne tukevat toisiaan. Useamman kirjatoukkalapsenkin (tai vanhempiensa) soisi ymmärtävän tämän.
Pojat antavat asemaa myös ja ehkä eniten sen urheilullisuuden mukaan. Lisäksi urheilupiireistä saa kavereita, sosiaalisuutta ja itsetuntoa, niinpä lukutoukka helposti ätmiytyy urheilijaan verrattuna jo ihan kokemuksiensakin takia, vaikka geenit olisivat samat.
Lopulta on aika vaikea sanoa, että mitkä kenenkin geneettiset rajat olisivat olleet esimerkiksi urheilun saralla, jos olisi elänyt urheiluun kannustavassa perheessä? Aika monella liikunnallisesti "lahjattomalla" homma alkanut mennä pieleen jo vauvavuonna. Sama tietysti pätee muillakin elämänalueilla.No ei jollain alaluokkien nassikoilla mitään lihaksia ole... Tappelutaitoja viiteryhmässään kylläkin, mutta ei ne tyttöjä viehätä, vaan sellaiset pojat on pikemmin pelottavia ja ne sellaiset pojat myös on niitä jotka saattaa mukiloida ja kampata tyttöjä, sotkea tyttöjen leikit ja rikkoa tavaroita jne. Toiset pojat sellaisesta käytöksestä kyllä viehättyy ja nostaa sen painija-jantterin jalustalle ja kingiksi, jota seuraavat laumana.
- Kilttiatm
Muistan kun koulussa oli tanssia liikunta tunneilla ja kukaan tyttö ei halunnut tanssia minun kanssani. Suositut tytöt tanssi rööki jengiin kuuluvien kanssa.
- Kilttiatm
Luokallani oli riina niminen tyttö joka oli pullukka eikä sekään tanssinut minun kanssani. Se valitsi tytön parikseen joten minä jäin ilman paria.
- rumamaija
No ei haluttu tanssia minunkaan kanssani. Vanhojen tanssissa yläasteella parinani oli ainoastaan tämän takia TYTTÖ - kun kaikki koulun pojat olivat jo pyytäneet parikseen jonkun muun tytön. Lukiossa en edes osallistunut vanhojen tanssiin vanhojen päivään, kun kukaan pojista ei silloinkaan pyytänyt minua parikseen.
- Totuus1
rumamaija kirjoitti:
No ei haluttu tanssia minunkaan kanssani. Vanhojen tanssissa yläasteella parinani oli ainoastaan tämän takia TYTTÖ - kun kaikki koulun pojat olivat jo pyytäneet parikseen jonkun muun tytön. Lukiossa en edes osallistunut vanhojen tanssiin vanhojen päivään, kun kukaan pojista ei silloinkaan pyytänyt minua parikseen.
Mistä lähtien yläasteella on ollut vanhojen tanssit?
- rumamaija
Totuus1 kirjoitti:
Mistä lähtien yläasteella on ollut vanhojen tanssit?
No joku sentyyppinen nimitys niilläkin oli. Jos oikein muistan. Mutta ne oli joka tapauksessa yseille tarkoitetut tanssit.
- Tahallaantavis
Höpö höpö. Ketään ei ole lokeroonsa laitettu. Ei tarvitse suostua lokeroitavaksi tai välittää siitä. Jokainen voi kehittyä ja kasvaa sellaiseksi ihmiseksi kuin haluaa. Jos oikeasti haluaa ja viitsii nähdä vaivan. Viimeistään kun muuttaa pois kotoa ja päättää itse asioistaan.
Jos haluaa olla suosittu, katsoo mikä on suosittua, mitä muut etsivät ja haluavat ja kehittää itseään siihen suuntaan. Ei siinä prosessissa omaa itseään tarvitse myydä. Mutta jos haluaa muilta positiivista huomiota on valitettavasti miellytettävä muita. Jos ei halua miellyttää ketään paitsi itseään, on turha ruikuttaa jos on yksin. So simple!
Voin olla väärässäkin. Mutta tämä oma kokemus. Enkä ollut itse mikään suosittu. Pikemminkin niitä välimaaston tyyppejä. Mutta kun itse sai alkaa päättää ulkonäöstään ja vaatehankinnoista, muutuin yhä enemmän suosituksi. Lopulta kotoa pois muutettua oli niin paljon vientiä että piti tehdä "tason laskua" ja esittää taviksempaa kuin ehkä muuten olisin ulkoisesti halunnut olla.
Nyt aika tyytyväinen nykytilanteeseen. Nyt ei sentään baarissa, töissä ja muualla tule enää säännöllisesti iskuyrityksiä. Flirttiä kyllä mutten pidä sitä niin vakavana, saahan sitä harrastaa huvikseenkin itse kukin.
Ehkä kuulostaa huvittavalta, mutta ulkonäöstä voi saada vääränkin kuvan ja huomiota voi olla liikaakin. Uskon että ihan jokaisesta on kehitettävissä ns. suosittu, epäsuosittu tai tavis. Vanhemmat valitettavasti nuorena rajaavat hyvässä ja pahassa mahdollisuuksia, ainakin itsellä.- rumamaija
Nojaa. Tavallaan yhdeltä osin ehkä allekirjoitankin tämän, sillä olen ollut kerran elämässäni jopa kaunis. Silloin kun eräs senaikainen tuttava meikkasi mut viimeisen päälle. Hämmästytin kaikki koulutoverit, etenkin miespuoliset, tulemalla sennäköisenä juhlailtaan. Yksi tyttö ei ollut ensin tunnistaa minua.
Itse en kuitenkaan ihan noin hyviä meikkaustaitoja osaa, vaikka meikkaisin sitten viimeisen päällekin, jotenka se kauneus jäi yhden illan ihmeeksi. "Jos haluaa olla suosittu, katsoo mikä on suosittua, mitä muut etsivät ja haluavat ja kehittää itseään siihen suuntaan."
Muistan, miten yläasteella yksi tyyppi teki noin. Se pääsi "piirien" liepeille, mutta kaikki niissä piireissä pitivät sitä pellenä.- flowersreally
Muutitko kotoa veks jo seiskalla?
- Tahallaantavis
En mutta heti täysi-ikäisenä muutin omaan kotiin. Äiti vahti jokaista treffeillä käyntiäkin kuin nunnaluostarin abbedissa. :D
Minua ei ainakaan pidetty pellenä koska en yrittänyt mielistellä ketään, kunhan pukeuduin niin kuin itsestä oli kiva, eli muodin mukaan ja meikkasin ja aloin laittaa hiuksia kauniisti. En hylännyt "nörttikavereita" vaikka liikuin myös suositumpien seurassa.
Olin hyvä koulussa ja aika ujo, mutta silti sain paljon huomiota ja iskuyrityksiä pojilta. Ehkä se on vaikuttanut itsetunnon kehitykseen että minusta tuli rohkeampi ja itsevarma vastakkaisen sukupuolen suhteen, tiedän oman arvoni.
Tietynlainen ujous vieraiden ja puolituttujen kanssa ei silti ole poistunut. Kai se on kasvatuksen tulos koska muuten olen avoin, ennakkoluuloton, spontaani ja välitön tyyppi. Eikä ole tarvis liikaa miellyttää toisia. Tykkään silti laittautua kauniiksi, mutta en siinä määrin että varsinaisesti hakisin huomiota. Tiedän muutenkin että olen viehättävä.
En ollut ns. niitä koulun suosituimpia tyttöjä, tosin liikunnallinen ja ilmeisesti söpö ja osasin ujoudesta huolimatta vähän vaivihkaa flirttailla, välillä ilmeisesti tahtomattakin, käytös tulee jotenkin luontaisesti, joten huomiota riitti. Ja sama juttu kai edelleen... :D
- Totuus1
Minulle jäi epäselväksi se, että miten on määritelty onko joku "suosittu"?
Ja muuten, naiset ovat suositumpi sukupuoli:
https://blog.photofeeler.com/gender-bias-study/ Tavis olin ja olen edelleenkin.
- nollatutkimus
Miksi se menee niin, että suosituista tytöistä tulee ei suosittuja (julkisuuskiimaisia) naisia. Pilaako suosio tytön todellisuustajun (nouseeko kusi päähän)?
Miksi tavistytöistä kasvaa parhaat naiset ja suosituista pahimmat?- rumamaija
Omasta lukiostani ainakin se suosituin on edelleen suosittu, vaikka kohteli miehiä aina välillä aika paskamaisesti (mm. alkoi yhden miehen kanssa vain, koska oli ollut sinkku kolme päivää eikä "kestänyt" sitä enää, ja jälkeenpäin haukkui ko. miehen rumaksi läskiksi, petti tätä yläasteaikaisen panonsa kanssa, ja korosti ettei koskaan harrastanut seksiä tämän "ruman" miehen kanssa). Hän oli aina sarjaseurustelija ja kykeni olemaan, koska miesten suosio ei ikinä lakannut. Kuulemma ei koskaan eläissään ollut viikkoa pidempään sinkkuna.
- Tahallaantavis
Varmaan koska taviksilla on älyä joka tekee mielenkiintoiseksi ja aika menee muuhunkin itsensä kehittämiseen. Suosittu voi jäädä laimean pinnalliseksi ihmiseksi koska on aina saanut jo ulkonäöllään kaiken mitä haluaa ja keskittyy elämässään vain itsensä puleeraamiseen ja ulkoiseen statukseen, mikä on pidemmän päälle tosi tylsistyttävää. Jäänyt siis kehittymättä muilla mielenkiintoisilla tasoilla...
- Mies33vee
Hohhoijaa. Nyt hesaria tilaavien lapset miettii että mihinköhän kuuluvat. Semi 7 ostaa uudet vitun rumat converset, loreal mascaran, ja kuuntelee justin bieberiä(JOS se on OK sen tietyn "pomon" mielestä), alkaa vegaaniksi, änkee entisen tavismaisen perseensä pillifarkkuihin, ehkä harkitsee 9sentin korkoja ja harjoittelee niillä kävelyä pikkusiskonsa avustuksella(pikkusisko on siinä vaiheessa tavis ja sellainen ihailija ja ensimmäinen joka komppaa ylöspäin). OIIII, Maija mitä sulle on tapahtunu, olet kuin uus gimma!!!!! -tarinoi petra, Suosittujen jengin prospecti. Christianilla olis bileet perjantaina, sain kutsun - joten niin säkin! <3 ja siellä on paikalla myös adolf, se kundi johon olet ollu rakastunu jo tarhasta saakka. -Eikä! OMG, pakko laihduttaa 2,7 kiloa asap!
Samaa paskaa ja ali-ihmisiä blaablaa. Luulis että äo about 110-120 mitä näilläkin juustoilla on, vois käyttää paremmin. Huomioida yksilöllisyys, kannustaa siihen että on yksin. Mutta koulun pihalla ollessa yksin ei ole kuitenkaan yksin. Ei koulun pidä olla vankila.
Itse olin aina Oma Minä tarhasta tähän päivään. En mennyt jengeihin, olin luultavasti ei suosittu ja hyvä niin. Olin ainoa joka oli mamujen ystävä. Paras ystäväni(sitä tänäänkin) oli koulun kiusatuin jne..
Sama skeida toimii täälläkin. Mielekkäin persoona Hämis on kuin se outcast. Mitä enemmän kommentteja sitä paskempi ketju, forumwarriorit saavat itsensä puhtaaksi vain kylpemällä siinä loputtomassa kusessaan. Taisin joskus sanoa jos Ex-pua olis adonis ja tulis kadulla vastaan jokainen ämmä tältäkin palstalta lankeaisi. Ja lankeamisen jälkeen mykkänä patukka huulien välissä tyytyisivät nyökkäämään masterinsa ajatuksille. Darkkis taasen on niin dissattu täällä - että se herättää uuden pataljoonan, ellei jopa kansan puolustamaan ja huzzaa! Todellisuudessa darkkikselta näyttävä kalju pari haiventa päässä olisi koulussa kuin Oopperan kummitus, frankenstein tai joku "nörö" joka fixaa koneesi jos se on paskana(=päivitys). Tytöt ne ns. ei kerhoon kuuluvatkin ounastelisivat 1960-luvulta säilynyttä moppia kieli ulkona metsästämässä lumihiutaleita.
Ja mitä nyt 12vuoden netissä olon aikana muistan: Homo olen ollut 3278 kertaa, outo, kusipää about 5006, sairas 1978, säälittävä, narsisti, naisvihaaja ja muuta ainakin yli 9000.
Kaunista. Jatkakaa :)(aito hymiö, ei passiivisagre) - Vitsillä-eteenpyäin
Ja tälläisiä ovat suositut pojat :D :D :D
http://bit.ly/se-on-poika- ruma-anne89-maija
Sopivanikäinen, mutta liian pieni!
- Anonyymi
"Selvisi, että hittileffoissa on tiettyä perää"
Hollywood tietää aivan pilkulleen mikä vetoaa katsojiin. Mutta ollenkaan kaikkea tuosta skenestä ei voi/kannata esittää elokuvisssa/TVssä.- Anonyymi
Ei muuten todellakaan tiedä.
Hollywood-elokuvissa ei ole yhtäkään naista, joka olisi sekä ahkera että onnellinen. Eli kaikki järkevät samaistumisen kohteet puuttuvat.
Hollywood-elokuvissa ei ole myöskään sellaisia ihania miesoletettuja, joita on oikeassa elämässä.
Hollywood-leffoissa ei ole mitään logiikkaa, mitään mielenkiintoista eikä mitään hyödyllistä.
🦄
- Anonyymi
Mua harmittaa ku muilla kouluilla tytöt on paljon paljon seksikkäämpiä kun meidän koulun tytöt. Kaikilla niillä on isot tissit, levee perse ja muutenkin seksikkäitä. Pelkästään meidän 8 luokalla ei oo jättitissejä ku yhellä. Tosin yks on jonka tissit ei oo niin isot mut se tykkää selkeästi niistä. Se on lähetelly kuvia ittestään rintsikoissa ja sillee et näkyy paljasta tissiä. Siitä mä tykkään
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau566608Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens404482- 542229
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat391828Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,71428Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil151199- 171151
- 241124
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671077- 671018