Oikea tie, varma tie

jaikaliii91

OIKEA TIE, VARMA TIE
Palstalla on keskustelua eksytyksistä ja niistä varottamisesta. Monet saarnaajat ja Sanan opettajat keskittävät paljon voimaa ja aikaa eksytyksistä kertomiseen ja niistä varottamiseen. Tämä on hyvää ja asiallista toimintaa mutta vain tiettyyn pisteeseen asti. Minä kerron miten minä koen eksytyksistä varottamisen.

Ajatellaan että sinä kävelet kaupungin kadulla tai kylätiellä. Vierellesi pysähtyy auto. Auton ikkuna avataan ja sieltä kysytään sinulta tiestä. Kysyjä tahtoo tietää mitä tietä tulee ajaa jotta löytää Taivaankatu 7 osoitteeseen. Mitä sinä vastaat jos sinä tiedät osoitteen ja kykenet antamaan tarkat ajo-ohjeet? Alatko selittämään minne ei pidä ajaa? Varotatko siis vääristä teistä vai kerrotko heti sen oikean tien? Todennäköistä joka tapauksessa on se että kysyjä ei ole kiinnostunut tietämään niitä vääriä teitä, Hän ei löydä perille vaikka hänelle kerrottaisiin ne kaikki väärät tiet ja kadut jotka eivät vie Taivaankatu 7 osoitteeseen. Hän tarvitsee tietään se yhden oikea tien ja sitä hän kysyi. Hänelle annettakoon oikea tie.

Jos sinä kerrot vaikka vain yhden väärän tien jonne ajattelet kysyjän ajavan mikäli hän ei tiedä että se on väärä tie, hän risteykseen tultuaan ei enää muista että oliko tuo se oikea vai väärä tie. Vääristä teistä kertominen saa matkalaisen epävarmaksi ja hän varmasti valitsee juuri sen väärän tien kunnes itse huomaa että se olikin se tie josta sinä varotit häntä. Sinun varottaminen veikin hänet juuri sille väärälle tielle.

Nyt tässä esimerkissä kyselijä oli jo lähtökohtaisesti "eksyksissä" koska kysyi oikeaa tietä. Eksyneelle kulkijalle on hyvin tärkeää että kerrotaan vain se oikea tie. Ja se tulee kertoa mahdollisimman selväsanaisesti ja välttää tarpeettomia sanoja ja pitkiä selityksiä. Silloin tien kyselijä suurimmalla mahdollisella todennäköisyydellä löytää perille oikeaan osoitteeseen.

Näin on myös hengellisesti, ajattelen. Jos uskosta osatonta varotetaan kovin paljon eksytyksistä, hän pelkää kaikkia seurakuntia ja julistajia että he ovatkin potentiaalisia eksyttäjiä. Kohta hän ei tiedä mikä seurakunta ja julistaja on oikea seurakunta ja oikea Jumalan palvelija. Hän ei uskalla mennä mihinkään seurakuntaan eikä luota keneenkään julistajaan ja opettajaan. Hän jää yksin uskonsa kanssa. Niin hänelle on tehty vahinkoa.

Sitten ne uskovat jotka ovat oikealla tiellä? Tarvitsevatko he tietää vääristä teistä? Tuleeko heitä johdattaa suoraan eteen päin tien keskiviivaa pitkin katse tiukasti Jeesukseen Kristukseen Hyvään Paimeneen? Vai tuleeko heidän katseensa kiinnittää sivuteihin? Tuleeko heille siis osoittaa vaarallisia sivuteitä? Mielestäni uskosta osaton ja uskova tarvitsee katsoa vain siihen oikeaan ja kulkea katse kiinni siinä oikeassa tiessä. Silloin hän ei eksy.

Jos sinä auton ratissa kiinnität katseesi kovin intensiivisesti ympärilläsi oleviin sivuseikkoihin, vääriin teihin, voi olla että kohta rysähtää ja ja kolisee ja sinä olet joutunut autoinesi metsähallituksen puolelle. Toivottavasti säästi henkesi ja selvisit vammoitta.

Julistakaamme ihmisille keskitietä Kristusta Jeesusta ja jättäkäämme väärät tiet omaan arvoonsa. Näin pidämme Jumalan lauman keskellä tietä ja se tie vie perille, VARMASTI, vaikka emme tienneet niistä sivuteistä mitään!

Mutta niin kuin alussa sanoin. En ole täysin eksytyksistä varottamista vastaan. Joissakin tilanteissa tulee varottaa eksytyksistä mutta se ei saa olla julistajan päätehtävä. En usko että Jumala antaa kenellekään sellaista tehtävää että aina pitää puhua eksytyksistä. Varottaminen tulisi mielestäni tapahtua pienissä piireissä ja ehkä sielunhoitotilanteissa mikäli Pyhä Henki osoittaa että tässä on tarpeellista varottaa eksytyksestä ja/tai eksyttäjästä. Mutta olkaamme varovaisia ettemme varottaisi Jumalan palvelijasta ja tuomitsisi häntä eksyttäjäksi. Kukaan ei ole virheetön. Kaikki olemme vajavia ja erehtyviä joissakin asioissa. Kuitenkaan ei meitä voida sanoa eksyttäjiksi sen tähden että olemme vajavia sillä kaikki ovat vajavia.

98

252

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaikallin.naamio.pettää

Jaikalliii soluttaa taas kerran palstalle valhetta viekkaalla tavalla. Tapansa mukaan hän voimakkaasti suosii ja puolustaa karismaattisia eksyttäjiä (Hinn, Selkomaa etc).

Sinänsä tökerösti hän kuvaa raittiin evankeliumin kannattajat henkilöiksi, jotka muka turhan päiten varoittelevat eksytysten vaaroista. Jaikal ohjaa kulkijat lavealle tielle.

On äärimmäisen helppo todeta, mikä jaikalliiin sydäntä on lähellä. Hänen sydämensä palaa eksyttävän opetuksen kaikin puoliselle hyväksymiselle. Naamiot eivät hänen todellisia pyrkimyksiään pysty peittämään.

"Eikä ihme; sillä itse s.aatana tekeytyy valkeuden enkeliksi." 2.Kor.11:14

• jaikaliii91

Opetuslapset tulivat kertomaan Jeesukselle eräästä "harhaoppisesta ei Jeesuksen seuraajasta" joka teki voimatekoja Jeesuksen nimessä, mutta joka EI SEURAA MEITÄ, ei ole meidän kanssamme, eikä meidän oikeassa opissa. Opetuslapset sanoivat kieltäneensä häntä. Mitä Jeesus vastasi?

Mark 9:38-40 "Johannes sanoi hänelle: "Opettaja, me näimme erään, joka ei seuraa meitä, sinun nimessäsi ajavan ulos riivaajia; ja me kielsimme häntä, koska hän ei seurannut meitä." Mutta Jeesus sanoi: "Älkää häntä kieltäkö; sillä ei kukaan, joka tekee voimallisen teon minun nimeeni, voi kohta sen jälkeen puhua minusta pahaa.
        Sillä joka ei ole meitä vastaan, se on meidän puolellamme."

• jaikaliii91

Minulle kaikkein tärkeintä on se että ihmisiä tulee uskoon ja Jumalan työ etenee. Sitten tulee opetus paikallisseurakunnassa. Kun jonku julistuksen kautta tätä tapahtuu, miksi hänet pitää tuomita eksyttäjäksi? Siksikö että hänen toimintansa tai puheensa mahdollisesti poikkeavat MINUN opeistani, hän ei ole MINUN kanssani, niinkö?

• jaikaliii91

On myös huomioitava että eksytyksestä tai eksyttäjästä varottaja saattaa itse olla eksynyt eksyttäjä. Silloin hän varottaa siitä oikeasta, eikä hänen varotustaan pidä kuunnella. Ongelma syntyykin siinä ettei tiedä onko varottaja itse oikeassa. Usein ei ole. Näissä nettikeskusteluissa voi kuka tahansa varottaa kenestä tahansa ja tekeytyä uskovaksi. Varottaja voi siis tekeytyä uskovaksi ja varottaa eksytyksestä vaikka ei itse olekaan uskossa. Täällä voi vaikka muslimi tai JT varottaa Tiaisesta. Nettikirjoittelun perusteella ei sis pidä tuomita ketään eksyttäjäksi. perustelut tuomioille tulee saada muusta lähteestä. Ne tulee saada Jumalalta oman jumalasuhteen, Jumalan tuntemisen ja Raamatun tuntemuksen kautta.

Palstalla jotkut vaativat Patrick Tiaiselta selitystä opeistaan. Nämä vaatijat, mikäli he ovat kiinnostuneet hänen opeistaan ja mikäli heillä on aito huoli Patrickista ja hänen kuulijoistaan, menevät hänen kokouksiinsa kuuntelemaan häntä. Siellä paikan päällä voi koetella opetuksen ja hengen. Jumalan palvelija ei ryhdy näissä nettikeskusteluissa puolustautumaan. Olen aikaisemmin perustellut miksi. Myös Patrick on kertonut Facebookissa miksi.

Olen siis sitä mieltä että Pyhä Henki ei kehota palvelijaansa puolustautumaan netissä kaikenlaisia syytöksiä vastaan. Siksi palvelija ei puolustaudu täällä. Siksi Pyhässä Hengessä, Hengen johdatuksessa elävä ja toimiva, kirjoittava, henkilö EI VAADI HERRAN PALVELIJALTA SELLAISTA. Nämä puolustautumis- ja selitysvaatimukset tulevat toisesta lähteestä. Niissä on selvästi sama henki joka vaati Jeesusta Kristusta todistamaan että Hän on Jumalan Poika. Pyhässä Hengessä elävä ja toimiva aidosti huolestunut Jumalan rakkaudessa elävä uskova menee Patrickin tilaisuuksiin ja keskustelee hänen kanssaan kasvotusten.

Niin jättäkään nämä vaatijat omaan arvoonsa. Älkää uskoko ja kuunnelko heitä. He eivät ole Pyhässä Hengessä. Mikäli Patrickin julistuksen ja toiminnan kautta tulee ihmisiä elävään uskoon, se on hyvä hedelmä ja todistus itsessään. Se myös todistaa siitä miksi häntä vastustetaan. Mielestäni ensin ei tule hutkia ja sitten vasta tutkia, vaan ensin tulee tutkia tarkoin ja sitten vasta hutkia jos siihen osoittautuu olevan aihetta. Niin ensin kannattaa antaa tukea ja rohkaisua kunnes asia toisin paljastuu, jos paljastuu. Siksi minä mieluummin annan tukea ja rohkaisua kuin tuomioita. En ole vielä nähnyt mitään väärää ko. henkilön puheissa tai toiminnassa. Mutta en olekaan tutkinut kunnolla. Kuitenkin ihmettelen näitä tuomareita. Keitä he ovat? Ovatko he Sanan opettajia vaiko yksityisuskovia jotka ovat korottaneet itse itsensä tuomariksi ja profeetaksi? Miettikää tätä ja tutkikaa myös kriitikoita.

• Niin, olet aivan oikeassa, Joukovanhus.

Mutta mistä johtuu että uskovat ovat -muista poiketen-kovin kärkkäitä arvostelemaan?

• Totuus.voittaa.valheen

Jaikalliilla on ollut monta kymmentä vuotta aikaa tutkia esimerkiksi Benny Hinnin touhua. Ja aivan yhtä kauan hän on voinut tutkia lukuisten, hyvin lukuisten muiden räävittömien eksyttäjien ja rienaajien häpeällisen antikristillistä toimintaa.

Onko hän tehnyt mitään?

Todennäköisesti ei. Tai sitten jaikallliii on niin sokaistunut eksyttäjien lumoihin, ettei hän pysty erottamaan millään tavalla oikeaa ja puhdasta Jumalan Henkeä väärästä ja antikristillisestä saatanan hengestä.

Murheellista. Hyvin murheellista.

Jaikalliin missio ja tehtävä on puolustaa kaikenkarvaisia uskonnollisia eksyttäjiä.

Hän VASTUSTAA Totuuden Henkeä. Varoitan sinua jaikalllii jatkamasta sillä tiellä.

• Huono.vertaus

Samanlailla ne eksyttäjätkin todellisuudessa väittää tietävänsä oikean tien "taivaankatu 7"

• dkkb

Kertoisitko minulle Jaikal miten taivaankatu 7 ajetaan?

• jaikaliii91

Taivaankadulla 7 ajetaan Psalmin 119 jakeen 105 Sanan ohjeen mukaan. Jeesus itse on siis valomme ja suuntaviittamme. Kysymme Häneltä risteyksissä. Valo näyttää sinne minne jatketaan.

Psalmit:119:105 "Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni.

Joh 8:12 "Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus.""
        12:46 "Minä olen tullut valkeudeksi maailmaan, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen."

Minä en ole yhtä "nöyrä" ja hengellinen kuin jotkut täällä ovat antaneet ymmärtää etteivät he ole kenenkään ihmisen opetuksen tarpeessa, heillä kun on Jumalan Sana ja se riittää heille. Minä kuitenkin näen Raamatusta, Jumalan Sanasta, että myös toinen uskova on maailman valkeus. Jeesus itse sanoo sen. Toiselta hengelliseltä vanhemmalta Raamattua tuntevalta kokeneelta uskovalta saa hyviä opetuksia ja neuvoja ja rohkaisuja ja tukea. Toinen uskovakin voi siis olla opastajana. Ja Jumala on hänet pannut seurakuntaan sinua varten sinulle avuksi ja siunaukseksi. Me kasvamme yhdessä toisten uskovien kanssa Jumalan asumukseksi Hengessä.

Matt 5:14- "Te olette maailman valkeus. Ei voi ylhäällä vuorella oleva kaupunki olla kätkössä; eikä lamppua sytytetä ja panna vakan alle, vaan lampunjalkaan, ja niin se loistaa kaikille huoneessa oleville. Niin loistakoon teidän valonne ihmisten edessä, että he näkisivät teidän hyvät tekonne ja ylistäisivät teidän Isäänne, joka on taivaissa."

Kolossalaiskirje:3:16 "Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne."

Efesolaiskirje:2:22 "ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä."

Lue tästä "yhdessä muitten kanssa" asiasta vielä Psalmi 27. Jakeessa viisi minä näen seurakunnan. Seurakunta on Jumalan huome ja Jumalan asunto. Lue myös Apt 2. luku. Myös 1 Kor 12. lukvussa puhutaan yhteen tulleesta seurakunnasta, siis uskovien yhteydestä.

Tässä näitä Sanan valon osoittamia Taivaankatu 7 ajo-ohjeita. Kun noudatat Raamatun Sanan ohjeita elämässäsi, sinä pysyt aina oikealla kadulla ja sinä tulet kerran kohteeseesi vaikka matka tuntuisikin olevan liian pitkä ja vaivalloinen. Sitäpaitsi sinun ei tarvitse tehdä matkaasi yksin. Älä siis ole niin "nöyrä" että sanot ettet tarvitse uskovien yhteyttä, toisia uskovia; seurakuntaa.

• dkkb
        jaikaliii91 kirjoitti:

Taivaankadulla 7 ajetaan Psalmin 119 jakeen 105 Sanan ohjeen mukaan. Jeesus itse on siis valomme ja suuntaviittamme. Kysymme Häneltä risteyksissä. Valo näyttää sinne minne jatketaan.

Psalmit:119:105 "Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni.

Joh 8:12 "Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus.""
        12:46 "Minä olen tullut valkeudeksi maailmaan, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen."

Minä en ole yhtä "nöyrä" ja hengellinen kuin jotkut täällä ovat antaneet ymmärtää etteivät he ole kenenkään ihmisen opetuksen tarpeessa, heillä kun on Jumalan Sana ja se riittää heille. Minä kuitenkin näen Raamatusta, Jumalan Sanasta, että myös toinen uskova on maailman valkeus. Jeesus itse sanoo sen. Toiselta hengelliseltä vanhemmalta Raamattua tuntevalta kokeneelta uskovalta saa hyviä opetuksia ja neuvoja ja rohkaisuja ja tukea. Toinen uskovakin voi siis olla opastajana. Ja Jumala on hänet pannut seurakuntaan sinua varten sinulle avuksi ja siunaukseksi. Me kasvamme yhdessä toisten uskovien kanssa Jumalan asumukseksi Hengessä.

Matt 5:14- "Te olette maailman valkeus. Ei voi ylhäällä vuorella oleva kaupunki olla kätkössä; eikä lamppua sytytetä ja panna vakan alle, vaan lampunjalkaan, ja niin se loistaa kaikille huoneessa oleville. Niin loistakoon teidän valonne ihmisten edessä, että he näkisivät teidän hyvät tekonne ja ylistäisivät teidän Isäänne, joka on taivaissa."

Kolossalaiskirje:3:16 "Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne."

Efesolaiskirje:2:22 "ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä."

Lue tästä "yhdessä muitten kanssa" asiasta vielä Psalmi 27. Jakeessa viisi minä näen seurakunnan. Seurakunta on Jumalan huome ja Jumalan asunto. Lue myös Apt 2. luku. Myös 1 Kor 12. lukvussa puhutaan yhteen tulleesta seurakunnasta, siis uskovien yhteydestä.

Tässä näitä Sanan valon osoittamia Taivaankatu 7 ajo-ohjeita. Kun noudatat Raamatun Sanan ohjeita elämässäsi, sinä pysyt aina oikealla kadulla ja sinä tulet kerran kohteeseesi vaikka matka tuntuisikin olevan liian pitkä ja vaivalloinen. Sitäpaitsi sinun ei tarvitse tehdä matkaasi yksin. Älä siis ole niin "nöyrä" että sanot ettet tarvitse uskovien yhteyttä, toisia uskovia; seurakuntaa.

Eli ohjeita kysyvälle siis sanot, että hommaa kartta ja tutki itse?

"Minä en ole yhtä "nöyrä" ja hengellinen kuin jotkut täällä ovat antaneet ymmärtää etteivät he ole kenenkään ihmisen opetuksen tarpeessa, heillä kun on Jumalan Sana ja se riittää heille. "

Jumalan Sana, ei sitten riitä vai?

"Toiselta hengelliseltä vanhemmalta Raamattua tuntevalta kokeneelta uskovalta saa hyviä opetuksia ja neuvoja ja rohkaisuja ja tukea. Toinen uskovakin voi siis olla opastajana."

Miten henkilö voi olla varma, mitä hänelle opetetaan, ellei itse tunne kirjoituksia hyvin?
        Tänä päivänä on lukuisia eri Kristinuskon suuntauksia, mihin sinä niistä yhteyttä etsivän ohjaisit?

"Kun noudatat Raamatun Sanan ohjeita elämässäsi"

Noudatatko sinä niitä?

• jaikaliii91
        dkkb kirjoitti:

"Minä en ole yhtä "nöyrä" ja hengellinen kuin jotkut täällä ovat antaneet ymmärtää etteivät he ole kenenkään ihmisen opetuksen tarpeessa, heillä kun on Jumalan Sana ja se riittää heille. "

"Toiselta hengelliseltä vanhemmalta Raamattua tuntevalta kokeneelta uskovalta saa hyviä opetuksia ja neuvoja ja rohkaisuja ja tukea. Toinen uskovakin voi siis olla opastajana."

Miten henkilö voi olla varma, mitä hänelle opetetaan, ellei itse tunne kirjoituksia hyvin?
        Tänä päivänä on lukuisia eri Kristinuskon suuntauksia, mihin sinä niistä yhteyttä etsivän ohjaisit?

Noudatatko sinä niitä?

Vastasin sinulle asiallisesti ja Jumalan Sanalla Sanan mukaisesti. Kukaan oikea todellinen uskova ei hyökkää sitä vastaan. Jos siis tahdot "ajaa" tällä tiellä ja edistyä ja päästä eteen päin, noudata Sanaa. Mutta jos et ollut kiinnostunut ajo-ohjeista, miksi kysyit? Oliko tarkoituksesi löytää vastauksestani kritisoimista? Et löytänyt väärää ohjetta.

Ymmärrätkö sinä ollenkaan miksi meillä on Raamattu? Ymmärrätkö mistä se on tullut? Jumala on antanut meille Raamatun Sanan siunaukseksi. Siunaukset ovat kätketty Sanaan ja sen seuraamiseen. Jumala nostaa esille Sanasta ja antaa meille kun uskomme ja otamme Sanan vastaan ja seuraamme sitä. Jumalan Sana on elävä Sana ja se myös vaikuttaa meissä jotka uskomme. Me siis saamme kokea näitä asioita uskon ja kuuliaisuuden kautta. Siksi seuraa Sanaa. Aloita se tänään jos et ole vielä tiellä.

• jaikaliii91
        dkkb kirjoitti:

Noudatatko sinä niitä?

>>>Tänä päivänä on lukuisia eri Kristinuskon suuntauksia, mihin sinä niistä yhteyttä etsivän ohjaisit?<<<

Minä en ohjaa ketään mihinkään määrättyyn seurakuntaan. Pyhä Henki osoittaa jokaiselle yksilöuskovalle mikä uskovien joukko on Jumalan suunnitelma häntä varten. Minä en aina voi tietää mikä seurakunta on se oikea seurakunta justiinsa tässä tapauksessa. Mutta jos joku tulee uskoon esim. helluntailaisten kautta, heidän kokouksessaan, on luultavaa että Jumala vei hänet helluntaiseurakuntaan. Silloin uusi uskova liittyy mielellään siihen joukkoon.

>>>"Kun noudatat Raamatun Sanan ohjeita elämässäsi"

Noudatatko sinä niitä?<<<

Tuo oli todella hyvä kysymys. Minä pyrin noudattamaan Raamatun ohjeita elämässäni vaikka en aina onnistu mutta pyrkimys ja tahto on. Kaikki me jäämme vajamittaisiksi joissakin asioissa. Mutta sen tähden on armo.

• dkkb
        jaikaliii91 kirjoitti:

>>>Tänä päivänä on lukuisia eri Kristinuskon suuntauksia, mihin sinä niistä yhteyttä etsivän ohjaisit?<<<

Minä en ohjaa ketään mihinkään määrättyyn seurakuntaan. Pyhä Henki osoittaa jokaiselle yksilöuskovalle mikä uskovien joukko on Jumalan suunnitelma häntä varten. Minä en aina voi tietää mikä seurakunta on se oikea seurakunta justiinsa tässä tapauksessa. Mutta jos joku tulee uskoon esim. helluntailaisten kautta, heidän kokouksessaan, on luultavaa että Jumala vei hänet helluntaiseurakuntaan. Silloin uusi uskova liittyy mielellään siihen joukkoon.

>>>"Kun noudatat Raamatun Sanan ohjeita elämässäsi"

Noudatatko sinä niitä?<<<

Tuo oli todella hyvä kysymys. Minä pyrin noudattamaan Raamatun ohjeita elämässäni vaikka en aina onnistu mutta pyrkimys ja tahto on. Kaikki me jäämme vajamittaisiksi joissakin asioissa. Mutta sen tähden on armo.

"Vastasin sinulle asiallisesti ja Jumalan Sanalla Sanan mukaisesti. Kukaan oikea todellinen uskova ei hyökkää sitä vastaan."

En minä Jumalan Sanaa vastusta, mutta jos uskosta osaton, joka ei tiedä mitään näistä asioista, tulee luoksesi ja kysyy mitä minun tulee tehdä, jotta pelastuisin? Niin sanotko hänelle, vain, että noudata Sanaa? Etkö sano parannuksesta mitään? Uudestisyntymisestä? Mistä kannattaa aloittaa lukeminen? Jotain?

"edistyä ja päästä eteen päin, noudata Sanaa."

Mitä edistymistä ja etenemistä, sinussa on tapahtunut?

"Minä en aina voi tietää mikä seurakunta on se oikea seurakunta justiinsa tässä tapauksessa."

Oikea seurakunta on Kristuksen ruumis, mutta kai sinä nyt osaat sanoa mitkä suuntaukset ovat oikeita ja hyviä ja mitkä harhassa, jos sinulta, joku sitä kysyy?

"Minä pyrin noudattamaan Raamatun ohjeita elämässäni vaikka en aina onnistu mutta pyrkimys ja tahto on."

Joko sinä noudatat niitä tai sitten sinä et noudata?

"Kaikki me jäämme vajamittaisiksi joissakin asioissa."

Varmasti, jos vaeltaa omassa voimassa.

Tiedätkö mikä voima Kristuksessa vaikutti sen, että Hän pysyi loppuun asti kuuliaisena kiusauksista huolimatta? Ja Tiedätkö minkä voiman Kristus jätti seuraajilleen?

• Jaikalilla hyvää pohdintaa eksytyksistä. Erityisesti seuraava ajatus on itseänikin paljon puhutellut ja olen tällasta jopa joskus nähnyt:

"On myös huomioitava että eksytyksestä tai eksyttäjästä varottaja saattaa itse olla eksynyt eksyttäjä."

Kerran on koko uskonelämäni lähes kaatunut, kun luin erään eksytyksistä varoittavan kirjan. Se vei uskoa ja luottamusta meistä huolta pitävään Jumalaan. Aloin pelkäämään, etten enään olisi aidossa uskossa itsekään, vaikka olin elämäni Herralle antanut. Raittiin Sanan kautta pääsin kuitenkin tästä yli. Eli se varoittelu voi olla väärässä hengessä tehtynä todella tuhoisaa.

Meidän pitäisi kirkastaa Jeesusta Kristusta ja ohjata Hänen luokseen ihmisiä. Liiallisen pelon lietsominen voi johtaa siihen, ettei uskalla enää ketään pastoria kuunnella väärän opetuksen pelosta ja hengellinen kasvu pysähtyy, jopa alkaa hiipumaan.

• jaikalii91

Uskoon tuloni jälkeen luin Raamattua ja kävin ahkerasti seurakunnassa jossa sain opetusta. Nämä kaksi asiaa yhdistettynä -oma Raamatun tutkiminen ja seurakunnan opetus- pitävät oikealla tiellä.

Joku on täällä joskus kirjoittanut kirjoittajalle joka pyrki monisanaisesti kommentoimaan kaikkea ja nuhtelemaan kaikkia: "Jätä hyvä mies Jumalallekin jotakin".

Siis olen sitä mieltä että....
        Mikäli sattuu olemaan niin että seurakunta tai opettaja on harhaoppinen, Jumala on voimallinen varjelemaan ja jopa johdattamaan uskovan toiseen seurakuntaan. Jumala voi puhua uskovalleen suoraan. Meidän tulee siis jättää vähän eksytyksistä varottamista ja vastuuta myös Jumalalle ja sille yksilöuskovalle ja luottaa heihin. Emme saa luulla että meidän tulee varottaa kaikkia kaikista "tietämistämme" eksytyksistä. Uskovan tulee ennen kaikkea valvoa itseään ja omaa opetustaan ettei itse kuuluisi eksyttäjiin.

• Lyhykäisesti. Jaikal kirjoittaa turvallisesti!

• Truth_teller

Sinä puhut höpsöjä. Tosielämässä jokainen tie vie samaan paikkaan, rotkon pohjalle. Tärkeää siis on valita tie, jolla näkee paljon eri asioita ja joka kestää pisimpään.

• jaikaliii91

>>>Tärkeää siis on valita tie, jolla näkee paljon eri asioita ja joka kestää pisimpään.<<<

Niin, siksi minä kylvänkin Jumalan Sanaa koska Jumalan Sanan tiellä kulkeva ihminen näkee ja kokee paljon ja elää pitkään. Hän elää ikuisesti. Lue Joh 11:25).

• mietson
      • jaikalii91

Olen kirjoittanut joistakin näkemistäni ja kokemistani eksytyksistä. Ekumenia on yksi sellainen eksytys. Perustelen kotisivullani "eksytyksiä" osiossa. Sinne ei nyt päässyt teknisen vian tai jonkun muun asian tähden. Mutta sivusto on www.jaikal.se

• vanhurskantie

San 2:
      7 Oikeamielisille hänellä on tallella pelastus, kilpi nuhteettomasti vaeltaville,

8 niin että hän suojaa oikeuden polut ja varjelee hurskaittensa tien.

9 Silloin ymmärrät vanhurskauden ja oikeuden ja vilpittömyyden-hyvyyden tien kaiken;

10 sillä viisaus tulee sydämeesi, ja tieto tulee sielullesi suloiseksi,

11 taidollisuus on sinua varjeleva ja ymmärrys suojeleva sinut.

12 Se pelastaa sinut pahojen tiestä, miehestä, joka kavalasti puhuu;

13 niistä, jotka ovat hyljänneet oikeat polut vaeltaaksensa pimeyden teitä;

14 niistä, jotka iloitsevat pahanteosta, riemuitsevat häijystä kavaluudesta,

15 joiden polut ovat mutkaiset ja jotka joutuvat väärään teillänsä. -

16 Se pelastaa sinut irstaasta naisesta, vieraasta vaimosta, joka sanoillansa liehakoitsee,

17 joka on hyljännyt nuoruutensa ystävän ja unhottanut Jumalansa liiton.

18 Sillä hänen huoneensa kallistuu kohti kuolemaa, hänen tiensä haamuja kohden.

19 Ei palaja kenkään, joka hänen luoksensa menee, eikä saavu elämän poluille.

20 Niin sinä vaellat hyvien tietä ja noudatat vanhurskasten polkuja.

21 Sillä oikeamieliset saavat asua maassa, ja nuhteettomat jäävät siihen jäljelle;

22 mutta jumalattomat hävitetään maasta, ja uskottomat siitä reväistään pois.

• älkääeksykö

Ekumenia on kauhea eksytys.

• Herranontotuus

Ekumenia on pahan tie.

• Ekumenia on rakkautta. Ja mikä olikaan se suurin käsky?

Nyt Joukovanhuksen kirjoituksesta lähti koko pohja pois sillä hän itse varoittaa eksyttäjistä.

Vain häntäkö tässä pitäisi kuunnella ja kaikki muut eksytyksistä varoittajat on väärässä?

Kyllä on ylpeä mies tuo Joukovanhus.

• djre
        auroraboreallis kirjoitti:

Ekumenia on rakkautta. Ja mikä olikaan se suurin käsky?

Nyt Joukovanhuksen kirjoituksesta lähti koko pohja pois sillä hän itse varoittaa eksyttäjistä.

Vain häntäkö tässä pitäisi kuunnella ja kaikki muut eksytyksistä varoittajat on väärässä?

Valheiden rakastaminen, Ei ole rakkautta.
        Eksyneiden herättely ja varoittaminen, on lähimmäisen rakkautta. Huolimatta siitä, miten he sen itse ottavat. Totuus on rakkaus.
        Sinä olet silloin tehnyt sen mitä lähimmäisen rakkaus vaatii.

Jos läheisesi on hengenvaarassa, niin etkö sinä varoita?
        Miten silloin voisit puhua lähimmäisen rakkaudestakaan?

• djre kirjoitti:

Valheiden rakastaminen, Ei ole rakkautta.
        Eksyneiden herättely ja varoittaminen, on lähimmäisen rakkautta. Huolimatta siitä, miten he sen itse ottavat. Totuus on rakkaus.
        Sinä olet silloin tehnyt sen mitä lähimmäisen rakkaus vaatii.

Jos läheisesi on hengenvaarassa, niin etkö sinä varoita?
        Miten silloin voisit puhua lähimmäisen rakkaudestakaan?

Mutta mikä on ekumenian vastakohta?

• Djre

Mutta mikä on ekumenian vastakohta?

Totuus.

"Mutta niinkuin lihan mukaan syntynyt silloin vainosi Hengen mukaan syntynyttä, niin nytkin.
        Mutta mitä sanoo Raamattu? "Aja pois orjatar poikinensa; sillä orjattaren poika ei saa periä vapaan vaimon pojan kanssa."
        Niin me siis, veljet, emme ole orjattaren lapsia, vaan vapaan.
        Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen."

"Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
        Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
        Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
        Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani

• iästäkiinnostunut

Ekumenia on rakkautta. Ja mikä olikaan se suurin käsky?

aroraboreallis puhuu tuolla Jouko vanhuksesta. Oletko sinä itse nuori? Etkö osaa kunnioittaa kypsää ikää? Vai miksi ikään kuin korotat tuota vanhus-sanaa?
        Oletko itse nuori, vai oletko vanha?
        Koska korotat tuota vanhus-sanaa, niin olisin erittäin kiinnostunut siitä minkä ikäinen olet.

• iästäkiinnostunut kirjoitti:

aroraboreallis puhuu tuolla Jouko vanhuksesta. Oletko sinä itse nuori? Etkö osaa kunnioittaa kypsää ikää? Vai miksi ikään kuin korotat tuota vanhus-sanaa?
        Oletko itse nuori, vai oletko vanha?
        Koska korotat tuota vanhus-sanaa, niin olisin erittäin kiinnostunut siitä minkä ikäinen olet.

Jouko on iältään 70-80vuotias. Minä olen häntä 20 vuotta nuorempi.
        Tein aikoinaan saattohoitotyötä.
        Jos joku vanhus olisi alkanut selittämään että "Jeesus teki lisää betonia työpaikalla kun se loppui"olisin säälinyt häntä ja ajatellut:"antaa ukon olla harhoissaan että kuolema on helpompi."

Joukovanhus terapioi itseään kirjoittamalla Jumalasta aivan mielipuolisia, luonnonlakien vastaisia juttujaan.

Ne on hänen mielikuvitusta, harhaa.

Minut on kuintekin koulutettu siihen ettei noihin harhoihin tule mennä mukaan.

Jumalaa voi palvoa rehellisestikin, kuten l_s tekee, ilman että täytyy keksiä asioita.

Enkä kuitenkaan usko sitäkään ettäkö Luoja olisi hylännyt Joukovanhusta. Siellä jossain odottaa perille kotiin.

Suurin osa elämästä on mennyt meiltä molemmilta.

En sano Joukoa vanhukseksi ilkeilläkseni todellakaan!

Ihmisen elinkaari...näen vain sen...Joukovanhuksella se alkaa olla lopussa.

En toivo hänen kuolemaansa. Taikka sairautta hänelle.

Mutt tulee hetki jolloin joukonkin on tunnustettava luonnonlait ja se että ihmettä ei tapahdukkaan vaikka hän sitä toivoo. Ja niihin ihmeisiin nyt uskoo.

Useimmilla vain se todellisuus lävähtää silmien eteen aiemmin.

• Koko.totuus
    • voimiajaikal

Olen aika järkyttynyt ja hyvin surullinen tuollaisista jaikalin mollaamisista. Hän kirjoittaa hyvin sävyisästi ja jotkut vastaavat hyvinkin ilkeästi. Miksi näin? Koska paha ei anna minkään hyvän tehdä työtään rauhassa. Ihminen voi olla vaikka kuinka vajavainen kasvussaan, mutta jos hän on uskossa ja ilkeä, niin hänessä ei voi raamatun mukaan olla Jumalan Henkeä, eikä olekaan. Sen kyllä näkee joidenkin kirjoituksista. Noin se paha pääsee tekemään tuhojaan. Olkoon jaikal vaikka miten keskeneräinen, niin silti ketään ei tarvitse lannistaa. Muutama asiallinenkin vastaus löytyi, mutta ei voi kuin ihmetellä ihmisten ilkeyttä ja pahuutta, kuinka he oikein nauttivat tehdessään henkistä väkivaltaa muille. Jotkut samat nimimerkit olivat muidenkin kirjoittajien kimpussa eri ketjuissa ja sielläkin he ilkkuivat!
      Jaikal, älä missään nimessä lannistu ilkeyksistä, vaan ota ne, kuten raamattu opettaa ilolla, sillä sitä suurempi sinun palkkasi on taivaassa. Se, että kärsimme pilkkaa, on silti Jumalan suurta armoa, koska mitä tärkeämpi työ, sitä suurempi vastus. Herra on voimallinen sinua auttamaan ja tukemaan työssäsi, joka on tärkeä! Mene ja tee työsi, sillä palkkasi on suuri!

• villitsijöistä

Varsinkin kaksi naista tekee tuota henkistäväkivaltaa jakalille ja muille. Vanhempi nainen villitsee nuorempaa.

• Aikaonalkanut
        villitsijöistä kirjoitti:

Varsinkin kaksi naista tekee tuota henkistäväkivaltaa jakalille ja muille. Vanhempi nainen villitsee nuorempaa.

Vanhempi nainen villitsee nuorempaa. Tuollainenhan pitää pysäyttää. Mistä tuo kaksikko on kotoisin. Ovatko naapureita, vai keskustelevatko puhelimessa tehden suunnitelmiaan.
        Joka tapauksessa katoilta julistetaan synnit, eikä kukaan niitä paljastumatta tee.

• monionjärkyttynyt

Tuosta on moni muukin järkyttynyt. Henkinen väkivalta on kamala asia.
        Jos ajatellaan, että naiset harrastavat sitä täällä, niin millaisia äitejä Suomen maassa onkaan? Naisten tulee olla hellämielisiä ja kärsivällisiä kasvattaakseen kunnon kansalaisi. Tuollaiset naiset eivät tarvitse lapsia.

• keitäovat
        monionjärkyttynyt kirjoitti:

Tuosta on moni muukin järkyttynyt. Henkinen väkivalta on kamala asia.
        Jos ajatellaan, että naiset harrastavat sitä täällä, niin millaisia äitejä Suomen maassa onkaan? Naisten tulee olla hellämielisiä ja kärsivällisiä kasvattaakseen kunnon kansalaisi. Tuollaiset naiset eivät tarvitse lapsia.

Huomasitko sinulla jäi tuo a kirjain tuosta yhdestä sanasta pois? Pitäisikö minun nyt haukkua sinut? Herra kehoittaa meitä kaikkia kohtelemaan toisiamme hyvin, ei koskaan huonosti. Olkoon ihminen uskova tai ei, niin olemme kaikki saman yhteiskunnan jäseniä. Jos nuo kaksi naista, jotka kulkevat monissa ketjuissa haukkumassa olisivat minun ystäviäni, niin en kehtaisi sitä kenellekään edes tunnustaa. Minusta sekä miesten, että naisten tulee olla aina alaikäisille ja aikuisille esimerkkeinä. Minkälainen kasvatuksen on täytynyt olla, kun ollaan kuin "hirviöitä" toisille ihmisille.
        Minä kunnioitan kaikkia ihmisiä, en voisi erotella ketään, jolle voisin puhua tai kirjoittaa rumasti. Onneksi rakkaus on aina suurempi kuin pahuus! Luojan kiitos!

• keitäovat kirjoitti:

Huomasitko sinulla jäi tuo a kirjain tuosta yhdestä sanasta pois? Pitäisikö minun nyt haukkua sinut? Herra kehoittaa meitä kaikkia kohtelemaan toisiamme hyvin, ei koskaan huonosti. Olkoon ihminen uskova tai ei, niin olemme kaikki saman yhteiskunnan jäseniä. Jos nuo kaksi naista, jotka kulkevat monissa ketjuissa haukkumassa olisivat minun ystäviäni, niin en kehtaisi sitä kenellekään edes tunnustaa. Minusta sekä miesten, että naisten tulee olla aina alaikäisille ja aikuisille esimerkkeinä. Minkälainen kasvatuksen on täytynyt olla, kun ollaan kuin "hirviöitä" toisille ihmisille.
        Minä kunnioitan kaikkia ihmisiä, en voisi erotella ketään, jolle voisin puhua tai kirjoittaa rumasti. Onneksi rakkaus on aina suurempi kuin pahuus! Luojan kiitos!

Miksi sitten haukut niitä"kahta naista"? Ei näy rakkautta sinun kirjotuksesta, pelkästään puoluemieltä.

• iästäkyse
        villitsijöistä kirjoitti:

Kuinka vanha tuo vanhempi nainen on? Entä minkä ikäinen tuo nuorempi? Jos nuorempi on kovinkin nuori ja joutunut vanhemman ihmisen kehään, niin eikö tuota pidä auttaa siitä kehästä pakenemaan?
        Minkä ikäisistä ihmisistä on kyse?

• mitenniinvanhempi
        iästäkyse kirjoitti:

Kuinka vanha tuo vanhempi nainen on? Entä minkä ikäinen tuo nuorempi? Jos nuorempi on kovinkin nuori ja joutunut vanhemman ihmisen kehään, niin eikö tuota pidä auttaa siitä kehästä pakenemaan?

Ette voi tietää ellei ikiä ole ilmoitettu. Ettekä tiedä sitäkään jos vaikka toinen olisi mies.

• NAISIAMOLEMMAT
        mitenniinvanhempi kirjoitti:

Ette voi tietää ellei ikiä ole ilmoitettu. Ettekä tiedä sitäkään jos vaikka toinen olisi mies.

Tiedetään enemmän kuin uskoisitkaan. Tietoa on, mutta uskaltavatko nuo naiset itse kertoa edes ikäänsä?

• kysyäsaa
        iästäkyse kirjoitti:

Parempi kysyä heiltä itseltään.

• kuka.kuiskii
        NAISIAMOLEMMAT kirjoitti:

Tiedetään enemmän kuin uskoisitkaan. Tietoa on, mutta uskaltavatko nuo naiset itse kertoa edes ikäänsä?

Kerrotko muillekin sen, mistä tuo varma tietosi on peräisin ?

Kuiskiiko joku korvaasi sellaisia, ja nousevatko karvasi pystyyn siinä kohtaa ?

• tarkistaasia
        kuka.kuiskii kirjoitti:

Kerrotko muillekin sen, mistä tuo varma tietosi on peräisin ?

Kuiskiiko joku korvaasi sellaisia, ja nousevatko karvasi pystyyn siinä kohtaa ?

Minä kehoittaisin sinua kysymään luetaankosanaa2 ja auroraboreallikselta ovatko he naisia. Kysy suoraan, niin saadaa tietää oliko tieto varma. Kannattaa laittaa ihan aloitus aiheesta. Ikäkin näyttäisi kiinnostavan, joten kysele siitäkin. Se ei kuitenkaan ole niin tärkeä tieto mitä on tuo sukupuoli.

• kuka.kuiskii
        tarkistaasia kirjoitti:

Minä kehoittaisin sinua kysymään luetaankosanaa2 ja auroraboreallikselta ovatko he naisia. Kysy suoraan, niin saadaa tietää oliko tieto varma. Kannattaa laittaa ihan aloitus aiheesta. Ikäkin näyttäisi kiinnostavan, joten kysele siitäkin. Se ei kuitenkaan ole niin tärkeä tieto mitä on tuo sukupuoli.

Etkö ymmärtänyt sitä, että en ole kiinnostunut siitä, vaan siitä että mistä tuollainen "varma tieto" on peräisin ???

Siis kertoiko joku henki, korvaan kuiskien, sen "varman tiedon" ?

Sen haluaisin vain tietää !

Muuten, mitä merkitystä on kenenkään sukupuolella tai iällä ???

• ymmärrysHOI
        kuka.kuiskii kirjoitti:

Etkö ymmärtänyt sitä, että en ole kiinnostunut siitä, vaan siitä että mistä tuollainen "varma tieto" on peräisin ???

Siis kertoiko joku henki, korvaan kuiskien, sen "varman tiedon" ?

Sen haluaisin vain tietää !

Muuten, mitä merkitystä on kenenkään sukupuolella tai iällä ???

Mistä hengestä kyselet ja mistä kuiskimisista? Jos jollakin on varmaa tietoa asiasta, niin kyllä sen pitäisi sinulle riittää.
        Monia kiinnostaa tuo asia, että onko nuo kahdestaan toisia alati haukkuvat henkilöt molemmat naisia. Siitä tässä pitäisi olla kyse, eikä muusta. Naisillahan saattaa olla tapana puhua enemmän kuin tarkoittavatkaan. Tietohan on saattanut lipsahtaa sellaisesta. Yrittääkö esim. luetaankosanaa2 salata jotakin, esim. sukuopuolensa. Se jos mikä oisi väärin tehty. Jos joku kysyy jotakin, niin mikä estää vastaamasta? Kieroiluko?
        Olkoon varma tieto mistä tahansa peräisin, sillä nyt kiinnostas tietää onko tieto varma.

• ONTÄRKEÄTIETÄÄ
        ymmärrysHOI kirjoitti:

Mistä hengestä kyselet ja mistä kuiskimisista? Jos jollakin on varmaa tietoa asiasta, niin kyllä sen pitäisi sinulle riittää.
        Monia kiinnostaa tuo asia, että onko nuo kahdestaan toisia alati haukkuvat henkilöt molemmat naisia. Siitä tässä pitäisi olla kyse, eikä muusta. Naisillahan saattaa olla tapana puhua enemmän kuin tarkoittavatkaan. Tietohan on saattanut lipsahtaa sellaisesta. Yrittääkö esim. luetaankosanaa2 salata jotakin, esim. sukuopuolensa. Se jos mikä oisi väärin tehty. Jos joku kysyy jotakin, niin mikä estää vastaamasta? Kieroiluko?
        Olkoon varma tieto mistä tahansa peräisin, sillä nyt kiinnostas tietää onko tieto varma.

Kyllä sukupuoli pitää tietää. Luetaankosanaa2 yrittää olle paimen, opettaja, profeetta ja mitä muuta liekään. On TÄRKEÄ tietää hänen sukupuolensa, jotta näemme elääkö hän raamatun mukaista järjestystä. Jos on siinäkin mennyt yli raamatun, niin tiedämme kuka on valtuudet antanut.

• Ehdottomastivaadimme
        ymmärrysHOI kirjoitti:

Kyllä luetaankosanaa2 esiintyy täällä paimenena. Hänen pitää ehdottomasti tulla vastaamaan kaikkiin kysymyksiin, jotka koskevat häntä. Ei kukaan saa uskoa ihmiseen, joka pitää itseään paimenena ja josta ei ole hyvää todistusta antaa.
        Mikä ihmisistä on tehnyt niin sokeita, että uskovat sellaiseen, joka ei kysymyksiin vastaa ja josta ei näin ollen voi antaa hyvää todistusta.
        Jos luetaankosanaa2 on oikeamielinen ja rehellinen hän tulee vastaamaan. Jos häneltä kysytään millä muilla nimimerkeillä hän on täällä paimentanut, opettanut, profetoinut, kuten hän erittäin ahkerana tuollaisten tekijänä esiintyy. pitää hänen kertoa entiset ja nykyiset nimimerkit.
        Jumalan asettamalla paimenella ei ole koskaan mitään salattavaa.

• kuka.kuiskii
        ymmärrysHOI kirjoitti:

Vastatkoon se, jolla se "varma tieto" on !

Sopiiko tämä sinulle ?

Haluan kuulla, että mistä sellainen "varma tieto" on peräisin !

On helppoa sanoa mitä vaan "varman tiedon" nimissä, ilman mitään todellista perustetta sanoille !

Siis vastaako kirjoittaja vihdoin siihen, että mistä se "varma tieto" on peräisin ?

• minäkinodotan
        Ehdottomastivaadimme kirjoitti:

Kyllä luetaankosanaa2 esiintyy täällä paimenena. Hänen pitää ehdottomasti tulla vastaamaan kaikkiin kysymyksiin, jotka koskevat häntä. Ei kukaan saa uskoa ihmiseen, joka pitää itseään paimenena ja josta ei ole hyvää todistusta antaa.
        Mikä ihmisistä on tehnyt niin sokeita, että uskovat sellaiseen, joka ei kysymyksiin vastaa ja josta ei näin ollen voi antaa hyvää todistusta.
        Jos luetaankosanaa2 on oikeamielinen ja rehellinen hän tulee vastaamaan. Jos häneltä kysytään millä muilla nimimerkeillä hän on täällä paimentanut, opettanut, profetoinut, kuten hän erittäin ahkerana tuollaisten tekijänä esiintyy. pitää hänen kertoa entiset ja nykyiset nimimerkit.

Toivottavsti vastaa. On oikein vaatia vastauksia ihmiseltä, joka esiintyy paimenen viittaa vedettynä päällimäiseksi. En ymmärrä mikä voi olla niin suuri este, että ei vastaisi.

• luetaankosanaa2
        Ehdottomastivaadimme kirjoitti:

Vai oikein vaaditaan jo ! :)

Olen varmaan KYMMENIÄ kertoja sanonut suoraan, että minä en ole mikään paimen enkä opettaja siis !

EN OLE KOSKAAN sellaisek

si pykinyt enkä pyri !!!

EN esiinny opettaja/paimenena todellakaan, vaan olen kaiken aikaa sanonut vain olevani ns. riviuskova, joka jakaa vain sen, mitä itse olen Herralta opetusta saanut !

Eli SILKKAA VALHETTA taas kerran !

Voisitteko jo lopettaa valehtelunne, en jaksaisi taas kymmeniä kertoja uudestaan samasta asiasta täällä kirjoittaa !

Olen jopa kieltäytynyt johtajuus tehtävistä ihan itse, vaikka minua pyydettiin ja tavallaan painostettiinkin sellaiseen ryhtymään.

Minä en saanut Herralta vahvistusta siihen, että minun olisi sellaiseen minulle tarjottuun tehtävään ryhtyä, joten jätin väliin, ja myöhemmin Herra vahvisti sen minulle, että toimin oikein kieltäytyessäni !

Minä siis olen täysin erilainen kuin esim. Jaikali, joka on himoinnut tehtäviin ja jopa velehdellut Jumalan hänet asettaneen opettajaksi !

Minä olen Herralle sanonut, että en halua näkyviin tehtäviin, vaan olen mielummin kynnys mattona Herran huoneessa, kuin ensimmäisillä sijoilla pullistelu !

Minä tajuan ja ymmärrän esim. paimen/opettajan tehtävän suuren vastuun, ja sen tehtävän vaativuuden !

Siis jos Seurakunnan kaitsijan tehtävään Herra jonkun asettaa, niin se tehtävä on 24/7 eli laumasta tulee huolehtia kuin omista luonnollisista pienistä lapsista ja se vaatii täydet 24h vuorokaudessa, eli vastuu on suuri Jumalankin lapsista ja heidän hyvin voinnistaan !

Mutta nämä "jaikalit" eivät ymmärrä edes tätä, vaikka väittävät olevansa jopa itsensä Jumalan asettamia opettajia eli paimenia !

Minä vaikka siis en ole mikään paimen ymmärrän enemmän sen tehtävän vaatimuksista, ja sellainen vastuu tuntuisi liian isolta näille hartioille ja vähäisille voimavaroilleni !

Lopettakaa jo tuo valheittenne levittely, se on SYNTIÄ !

• arvostelua
        luetaankosanaa2 kirjoitti:

Olen varmaan KYMMENIÄ kertoja sanonut suoraan, että minä en ole mikään paimen enkä opettaja siis !

EN OLE KOSKAAN sellaisek

si pykinyt enkä pyri !!!

EN esiinny opettaja/paimenena todellakaan, vaan olen kaiken aikaa sanonut vain olevani ns. riviuskova, joka jakaa vain sen, mitä itse olen Herralta opetusta saanut !

Voisitteko jo lopettaa valehtelunne, en jaksaisi taas kymmeniä kertoja uudestaan samasta asiasta täällä kirjoittaa !

Olen jopa kieltäytynyt johtajuus tehtävistä ihan itse, vaikka minua pyydettiin ja tavallaan painostettiinkin sellaiseen ryhtymään.

Minä en saanut Herralta vahvistusta siihen, että minun olisi sellaiseen minulle tarjottuun tehtävään ryhtyä, joten jätin väliin, ja myöhemmin Herra vahvisti sen minulle, että toimin oikein kieltäytyessäni !

Minä siis olen täysin erilainen kuin esim. Jaikali, joka on himoinnut tehtäviin ja jopa velehdellut Jumalan hänet asettaneen opettajaksi !

Minä olen Herralle sanonut, että en halua näkyviin tehtäviin, vaan olen mielummin kynnys mattona Herran huoneessa, kuin ensimmäisillä sijoilla pullistelu !

Minä tajuan ja ymmärrän esim. paimen/opettajan tehtävän suuren vastuun, ja sen tehtävän vaativuuden !

Siis jos Seurakunnan kaitsijan tehtävään Herra jonkun asettaa, niin se tehtävä on 24/7 eli laumasta tulee huolehtia kuin omista luonnollisista pienistä lapsista ja se vaatii täydet 24h vuorokaudessa, eli vastuu on suuri Jumalankin lapsista ja heidän hyvin voinnistaan !

Mutta nämä "jaikalit" eivät ymmärrä edes tätä, vaikka väittävät olevansa jopa itsensä Jumalan asettamia opettajia eli paimenia !

Minä vaikka siis en ole mikään paimen ymmärrän enemmän sen tehtävän vaatimuksista, ja sellainen vastuu tuntuisi liian isolta näille hartioille ja vähäisille voimavaroilleni !

Miksi sitten paimenat täällä muita kertoen ketkä ovat eksyttäjiä. Muitakin OPETUKSIA jaat innolla, vaikka et itse ole mitään oppinut. Miksi teet tuolaista suurta ja vakavaa syntiä?
        Naisen tehtävä ei ole paimentaa ketään, koska raamatun järjestyksen mukaan se tehtävä kuuluu miehelle. Sellaiselle, josta on hyvä todistus antaa.
        Nainen, sinä olet etupään eksytyksien julistaja ja teet paljon pahaa.
        Meneppäs itse tälle palstalle tutkimaan montako ihmistä olet haukkunut pelkästään tämän päivän aikana. Akkamainen teko. Miehet ei tuollaiseen lankea.

• luetaankosanaa2
        arvostelua kirjoitti:

Miksi sitten paimenat täällä muita kertoen ketkä ovat eksyttäjiä. Muitakin OPETUKSIA jaat innolla, vaikka et itse ole mitään oppinut. Miksi teet tuolaista suurta ja vakavaa syntiä?
        Naisen tehtävä ei ole paimentaa ketään, koska raamatun järjestyksen mukaan se tehtävä kuuluu miehelle. Sellaiselle, josta on hyvä todistus antaa.
        Nainen, sinä olet etupään eksytyksien julistaja ja teet paljon pahaa.
        Meneppäs itse tälle palstalle tutkimaan montako ihmistä olet haukkunut pelkästään tämän päivän aikana. Akkamainen teko. Miehet ei tuollaiseen lankea.

Et näemmä ymmärrä mitään paimentamisesta !

Se tapahtuu vain paikallis Seurakunnassa !

Eli et näköjään itse ymmärrä edes asioita joihin otat kantaa !

Jos syytät minua haukkumisesta sun muusta, niin näytä toteen, missä olen ketään haukkunut !!!

Muuten tuo siunun oma touhusi on vain silkkaa panettelua !

Siis Totuuden kertominen ei ole syntiä, kerron tämän sinulle, jos ja kun et sitä itse vielä ymmärrä !

Kuka sinulle on sanonut, että olen nainen ???

• tälläinenkysymys

Et näemmä ymmärrä mitään paimentamisesta !

Se tapahtuu vain paikallis Seurakunnassa !

Eli et näköjään itse ymmärrä edes asioita joihin otat kantaa !

Jos syytät minua haukkumisesta sun muusta, niin näytä toteen, missä olen ketään haukkunut !!!

Muuten tuo siunun oma touhusi on vain silkkaa panettelua !

Siis Totuuden kertominen ei ole syntiä, kerron tämän sinulle, jos ja kun et sitä itse vielä ymmärrä !

Kuka sinulle on sanonut, että olen nainen ???

Missä seurakunnassa vaikutat? Seurakunta voi olla vaikka nettiseurakunta, mutta jos et sitä sinä pidä, niin mikä seurakunta on kotiseurakuntasi?

• Samajatkuu

EN OLE KOSKAAN sellaisek

si pykinyt enkä pyri !!!

Luetaankosanaa2 kirjoitti:
        "Minä siis olen täysin erilainen kuin esim. Jaikali, joka on himoinnut tehtäviin ja jopa velehdellut Jumalan hänet asettaneen opettajaksi !"

Käykääpä lukemassa tuon naisen kirjoitus. Hän kehuu siellä itseään ja haukkuu muita, joten edelleenkin sama tulee jatkumaan. Hän tulee kirjottamaan ilman nimimerkkiäkin tuodakseen pahaa luontoaan esiin. Mitä Jumalan pitää vielä tehdä, että tuo ihminen nöyrtyy.
        Onko naisten vaikeampi päästä tuntemaan totuus, vai miksi on niin monta naista, joiden suu jauhaa pahuutta?
        Millainen vaimo on ihminen, joka on kodin ulkopuolella torainen? Mitä raamattu sanookaan toraisesta vaimosta?
        Odotetaan kehuja ja muiden haukkumisia, sillä mihin luontonsa voi laittaa. Herra armahda tuota naista ja tyhjennä hänet tuosta hengestä.
        (Armik?)

• Kysyyyksi
        Samajatkuu kirjoitti:

Luetaankosanaa2 kirjoitti:
        "Minä siis olen täysin erilainen kuin esim. Jaikali, joka on himoinnut tehtäviin ja jopa velehdellut Jumalan hänet asettaneen opettajaksi !"

Käykääpä lukemassa tuon naisen kirjoitus. Hän kehuu siellä itseään ja haukkuu muita, joten edelleenkin sama tulee jatkumaan. Hän tulee kirjottamaan ilman nimimerkkiäkin tuodakseen pahaa luontoaan esiin. Mitä Jumalan pitää vielä tehdä, että tuo ihminen nöyrtyy.
        Onko naisten vaikeampi päästä tuntemaan totuus, vai miksi on niin monta naista, joiden suu jauhaa pahuutta?
        Millainen vaimo on ihminen, joka on kodin ulkopuolella torainen? Mitä raamattu sanookaan toraisesta vaimosta?
        Odotetaan kehuja ja muiden haukkumisia, sillä mihin luontonsa voi laittaa. Herra armahda tuota naista ja tyhjennä hänet tuosta hengestä.
        (Armik?)

Onko kyseessä Teuvo Sunin kanssa yhteistyötä tehnyt Armik?

• kahvillekomenivät

Minuakin kiinnostaa, ovatko he siis tuttuja keskenään? Jos he ovatkin sukua keskenään nämä naiset? Laittaahan tämmöinen kiinnostamaan, eikä tässä mitään puolueita tarvita ja kaikki haluavat tietää miksi he voivat arvostella kaikkia, mutta heitä ei saisi arvioida?
      Mihin nämä naiset katosivat ketjusta?

• Tässäsyy

Jotku eivät kestä kysymyksiä ja siksi poistuvat paikalta. Varsinkin luetaankosanaa2 on ihminen, joka ei vastaa rehellisiin kysymyksiin. Nuhteita hän ei siedä ollenkaan. Alkaa paikalla syyttämään nuhteiden antajaa ja valitus alkaa heti. Hänessä ei ole sellaista ryhtiä, mitä lähimmäiseltä jokainen odottaa. Ikävää arvion tekeminen on, mutta se on tehtävä ihmisistä, jotka kaiken aikansa käyttävät muiden arvioimiseen ja tekevät sen harvinaisen rumasti.

• kanalauma

Kuule sanos muuta, aika akkamaista käytöstä!
      Tulee mieleen sellainen naisvaltainen ala, jossa nokitaan toisilta silmät päästä syyttä. Olin kerran sellaisessa työpaikassa, mutta se loppui lyhyeen. Siellä oli oikein sellaiset puolet toisiaan vastaan! Oikea harakkakerho. Ei kiitos! Heillä oli ruokatauolla oikein eri puolet ruokatiloista ja istuivat omilla puolillaan visusti. Ois voinut saada vakipaikan, mutta ei siellä olis kovin kauaa kestänyt kenenkään ulkopuolisen hermot!

• kuullutsellaista

Mitä luulet? Kirjoittaako jotku tänne humalassa, tai huumaavien aineden alaisena?

• kuullutsellaista kirjoitti:

Mitä luulet? Kirjoittaako jotku tänne humalassa, tai huumaavien aineden alaisena?

Minulla on ollut juomisongelma. Nyt-Jumalan armosta olen siitä selville vesille päässyt.

On muuten todella törkeää arvostella kirjoittelijoita vain sukupuolen mukaan.

Ja ikään kuin l_S ei saisi mielipiteitään tuoda julki koska on nainen, todella sivistymätöntä ja keskiaikaista.

• epvaknaisetasialla

Minulla on ollut juomisongelma. Nyt-Jumalan armosta olen siitä selville vesille päässyt.

Ja ikään kuin l_S ei saisi mielipiteitään tuoda julki koska on nainen, todella sivistymätöntä ja keskiaikaista.

Mielipiteen saavat kaikki tuoda julki, mutta pari pahankurista naista tekevät kaikkensa, että niin ei olisi. Raamatun mukaan nainen ei kuitenkaan saa paimenen paikkaa koskaan ja siitä tuolla ylempänä on ollut selvästi kyse.
        Lutetaankosanaa2:ssa on ollut selvät merkit epävakaasti käyttäytyvästä naisesta.
        Oletteko pidempään olleet ystäviä keskenänne?

• epvaknaisetasialla kirjoitti:

Mielipiteen saavat kaikki tuoda julki, mutta pari pahankurista naista tekevät kaikkensa, että niin ei olisi. Raamatun mukaan nainen ei kuitenkaan saa paimenen paikkaa koskaan ja siitä tuolla ylempänä on ollut selvästi kyse.
        Lutetaankosanaa2:ssa on ollut selvät merkit epävakaasti käyttäytyvästä naisesta.
        Oletteko pidempään olleet ystäviä keskenänne?

Luetaanko sanaa on tukenut minua tässä raittiudessani ja jumalan seuraamisessa kun toiset ovat olleet epäileväisiä.

• olinpavoinutauttaa

Luetaanko sanaa on tukenut minua tässä raittiudessani ja jumalan seuraamisessa kun toiset ovat olleet epäileväisiä.

Tarkoittaako usko sinulle vain ja ainoastaan sinun tukemista raittiuteen? Sinäkö olet sitä mieltä, että oikea usko löytyy vain sieltä, missä sinua tuetaan?
        Etkö sinä ole nähnyt tuon tukijasi vääryyttä? Pahuutta muita ihmisiä kohtaan?
        Sinä ole oikea tuuliviiri, joka et koskaan löydä oikealle tielle. Sinut on helppo viedä mukaan, kunhan kehuu sinua ja siunaa kaikki tekosi, ne pahimmatkin. Niin vastapuoli laumansa kokoaa.

• olinpavoinutauttaa kirjoitti:

Tarkoittaako usko sinulle vain ja ainoastaan sinun tukemista raittiuteen? Sinäkö olet sitä mieltä, että oikea usko löytyy vain sieltä, missä sinua tuetaan?
        Etkö sinä ole nähnyt tuon tukijasi vääryyttä? Pahuutta muita ihmisiä kohtaan?
        Sinä ole oikea tuuliviiri, joka et koskaan löydä oikealle tielle. Sinut on helppo viedä mukaan, kunhan kehuu sinua ja siunaa kaikki tekosi, ne pahimmatkin. Niin vastapuoli laumansa kokoaa.

Kirjoitin myös#Jumalan seuraamisessa"
        Ja mitä enemmän mä sinun kanssa keskustelen sitä enemmän pidän luetaankosanaasta.
        Hän on aivan oikeassa....

• Kehoitus

Kirjoitin myös#Jumalan seuraamisessa"
        Ja mitä enemmän mä sinun kanssa keskustelen sitä enemmän pidän luetaankosanaasta.
        Hän on aivan oikeassa....

Olet vaarallisella tiellä. Kysy ystävältäsi onko hän kirjoittanut Armik-nimimerkillä.

• nainenyksinäinenon

Onko hän oikeasti nainen? Mistä tiedät? Ja vaikka olisikin keskiaikaista, niin ls2 esiintyy tällä palstalla ikäänkuin olisi paimen. Voisiko hän olla paimen, jos on kerran nainen ja hänellä ei voi olla laumaakaan?
      Nainen ei voi olla seurakunnan paimen, eikä tämä palsta ole seurakunta.

• tulipavaanmieleen

Palstalla kirjoitti aikoinaan nimimerkki "greeeeen". Oli tiettävästi nainen ja sitä paitsi erittäin kovaotteinen kaikkia kohtaan, jotka olivat oikeasti jotain mieltä jostain. No, Auroraboreallista tuo greeeeen lohdutteli usein. Se hänelle plussana mainittakoon. Mutta liekö sama henkilö; luetaankosanaa2 ja greeeen, mene ja tiedä. Toisaalta sehän on aivan sama, onko vai ei, heh.

• Näkevä

Näwetkö? Minä näen, että

Selvänäkijät ovat sokeita.

• kukanäki

Kukahan kumma tuo oli joka näki selvästi kyseessä olevan naisen.
        Toivotaan, että tuo nainen, luetaankosanaa2 ei enää teeskentele opettajaa ja opastajaa, vaan alkaa itse oppimisen. Jostakin luin, että tuon ihmisen puolesta kuulemma jopa paastottiin jossakin.

• luetaankosanaa2

Olette jo aivan sekaisin päästänne ja olette todella pahasti harhaisia !

Minä en ole mikään nainen !!!

Elätte siis omassa harhaisessa todellisuudessanne, jolla ei ole mitään tekemistä Totuuden ja todellisuuden kanssa !

• luetaankosanaa2

EN OLE KOSKAAN sellaiseksi pykinyt enkä pyri !!!

Ettekö yhtään osaa edes hävetä harhaista touhuanne, kun yhdelläkin oli mukamas "varma tieto" siitä, että olen mukamas nainen !

Ja muut lähtevät tuollaisiin selviin valheisiin mukaan riemurinnoin !

Ei ole siis mitään tolkkua touhuissanne, elätte siis omassa harhaisessa "todellisuudessanne", jolla ei ole mitään tekemistä Totuuden ja todellisuuden kanssa !

2. Tim. 3:9 Mutta he eivät pitemmälle edisty, sillä heidän mielettömyytensä on käyvä ilmeiseksi kaikille, niinkuin noidenkin mielettömyys kävi ilmi.

Tässä vielä tuo Sanankohta teille harhaisille laajemmin !

2. Tim. 3:1 Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.
      2 Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,
      3 rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä,
      4 pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;
      5 heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.
      6 Sillä niitä ovat ne, jotka tungettelevat taloihin ja pauloihinsa kietovat syntien rasittamia ja monenlaisten himojen heiteltäviä naisparkoja,
      7 jotka aina ovat opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen.
      8 Ja niinkuin Jannes ja Jambres vastustivat Moosesta, niin nuokin vastustavat totuutta, nuo mieleltään turmeltuneet ihmiset, jotka eivät uskonkoetuksissa kestä.
      9 Mutta he eivät pitemmälle edisty, sillä heidän mielettömyytensä on käyvä ilmeiseksi kaikille, niinkuin noidenkin mielettömyys kävi ilmi.

• totuuseiolevaikeaa

Yritätkö nyt muokata asiaa siten, että tuo VARMA tieto ei pitänytkään paikkaansa? Väitäkö nyt, että et olekaan nainen? Et olisi sitä ikinä itse kertonut, mutta ystäväsi ei alkanut valehtelemaan ja julkaisi tiedon, että sinä olet nainen.
        Oletko Armik nimmarilla aikaisempina vuosian raamattupalstalla ja tälläkin palstalla kirjoittanut?

• UskoToivonen

Jeesus opettajana:

Aihe: "Minä ja muut" Luuk. 18.

9. Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
        10. "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
        11. Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
        12. Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
        13. Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
        14. Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."

• nettikiusaajalle.LOPETA
        totuuseiolevaikeaa kirjoitti:

Yritätkö nyt muokata asiaa siten, että tuo VARMA tieto ei pitänytkään paikkaansa? Väitäkö nyt, että et olekaan nainen? Et olisi sitä ikinä itse kertonut, mutta ystäväsi ei alkanut valehtelemaan ja julkaisi tiedon, että sinä olet nainen.
        Oletko Armik nimmarilla aikaisempina vuosian raamattupalstalla ja tälläkin palstalla kirjoittanut?

"totuuseiolevaikeaa" näkyy olevan varsinainen nettikiusaaja. Oletko aloittanut tuon iljettävän harrastuksesi kouluiässä vai jo sitäkin aiemmin? HÄPEÄ!

• totuuseiolevaikeaa
        nettikiusaajalle.LOPETA kirjoitti:

"totuuseiolevaikeaa" näkyy olevan varsinainen nettikiusaaja. Oletko aloittanut tuon iljettävän harrastuksesi kouluiässä vai jo sitäkin aiemmin? HÄPEÄ!

Nettikiusaajat ovat muualla. Luetaankosanaa2 on sellainen etupään nettikiusaaja ja siksi hänen pitää kyetä vastaamaan mistä hän on tuon taidon oppinut. Onko hän ollut Teuvo Sunin opetuksessa vuosikaudet?
        Ei ole vaikea vastata helppoihin kysymyksiin jos on rehellinen ihminen.
        Älkää kääntäkö asioita päälaelleen tekemällä kiusaajiksi sellaiset, jotka vaativat rehellisyyttä. Eikö mielestäsi ihmisen tule olla rehellinen? Ainakin minä olen oppinut sen, että rehellisyys on tärkeintä niille, jotka pyrkivät muita johtamaan.
        Rehellisyys on tärkeä kaikille. Totuus ei ole rehelliselle koskaan vaikea.

• luetaankosanaa2
        totuuseiolevaikeaa kirjoitti:

Nettikiusaajat ovat muualla. Luetaankosanaa2 on sellainen etupään nettikiusaaja ja siksi hänen pitää kyetä vastaamaan mistä hän on tuon taidon oppinut. Onko hän ollut Teuvo Sunin opetuksessa vuosikaudet?
        Ei ole vaikea vastata helppoihin kysymyksiin jos on rehellinen ihminen.
        Älkää kääntäkö asioita päälaelleen tekemällä kiusaajiksi sellaiset, jotka vaativat rehellisyyttä. Eikö mielestäsi ihmisen tule olla rehellinen? Ainakin minä olen oppinut sen, että rehellisyys on tärkeintä niille, jotka pyrkivät muita johtamaan.
        Rehellisyys on tärkeä kaikille. Totuus ei ole rehelliselle koskaan vaikea.

Ongelmasi näyttää olevan se, että sinä luulet kaikkien haluavan sinua johtaa !

Minulla esim. ei ole mitään halua tai tarvetta johtaa ketään, eikä olla mikään johtaja, joten älä hyvä ihminen minua ala seurata !

Minä en ole ollut Sunin kanssa tekemisissä, mutta muistaakseni hänellä ei kaikki ollut kunnossa, siis kun jossain hänen kirjoituksiinsa olen törmännyt !

Mutta en muista tarkemmin, kun siitä on vuosia aikaa, kun tuohon Sunin nimeen olen törmännyt !

Ja yhä sanon, että olen mies !

Eikä minulla ole mitään tarvetta valehdella mistään asiasta, sillä Herra kyllä näkee kaiken, enkä Häneltä voi salata mitään !

Minulla vain taitaa olla hyvin erilainen asenne tuohon pyrkimykseen olla valehtelematta kuin teillä, siis te olette nytkin levittäneet valheita minusta, eikä teillä näemmä ole Jumalan pelkoa sen vertaa, että tajuaisitte joutuvanne Jumalan edessä kuitenkin valheistanne vastuuseen !

Siis teitä ei auta se, että pystyisitte ihmisille valehtelemaan kiinni jäämättä, vaan Herra näkee ihan kaiken ja jokaisesta valheesta saatte vastata ihan itse !

Mutta olette kai tottuneet ihmisten keskuudessa sen paatuneen toimintatavan, että kun ette valheistanne jää ihmisille kiinni, niin sen kautta luulette Jumalankin olevan sokean ?

Mutta Jumala ei ole sokea, olkaa varmoja siitä, ja Hän näkee valheenne ja kaikki väärät toimenne, ettekä pääse Herraa pakoon !

Varokaa siis ja tehkää parannus, sillä nyt sydämenne katumattomuudella vain kartutatte Jumalan vihaa päällenne !

Room. 2:5 Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,
        6 hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":
        7 niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän,
        8 mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus.
        9 Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee, juutalaisen ensin, sitten myös kreikkalaisen;
        10 mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle!
        11 Sillä Jumala ei katso henkilöön

Jos ette siis ihmisiä pelkää, niin pelätkää edes Jumalaa !

• Älävalehtele

Ongelmasi näyttää olevan se, että sinä luulet kaikkien haluavan sinua johtaa !

Minulla esim. ei ole mitään halua tai tarvetta johtaa ketään, eikä olla mikään johtaja, joten älä hyvä ihminen minua ala seurata !

Minä en ole ollut Sunin kanssa tekemisissä, mutta muistaakseni hänellä ei kaikki ollut kunnossa, siis kun jossain hänen kirjoituksiinsa olen törmännyt !

Mutta en muista tarkemmin, kun siitä on vuosia aikaa, kun tuohon Sunin nimeen olen törmännyt !

Ja yhä sanon, että olen mies !

Eikä minulla ole mitään tarvetta valehdella mistään asiasta, sillä Herra kyllä näkee kaiken, enkä Häneltä voi salata mitään !

Minulla vain taitaa olla hyvin erilainen asenne tuohon pyrkimykseen olla valehtelematta kuin teillä, siis te olette nytkin levittäneet valheita minusta, eikä teillä näemmä ole Jumalan pelkoa sen vertaa, että tajuaisitte joutuvanne Jumalan edessä kuitenkin valheistanne vastuuseen !

Siis teitä ei auta se, että pystyisitte ihmisille valehtelemaan kiinni jäämättä, vaan Herra näkee ihan kaiken ja jokaisesta valheesta saatte vastata ihan itse !

Mutta olette kai tottuneet ihmisten keskuudessa sen paatuneen toimintatavan, että kun ette valheistanne jää ihmisille kiinni, niin sen kautta luulette Jumalankin olevan sokean ?

Mutta Jumala ei ole sokea, olkaa varmoja siitä, ja Hän näkee valheenne ja kaikki väärät toimenne, ettekä pääse Herraa pakoon !

Varokaa siis ja tehkää parannus, sillä nyt sydämenne katumattomuudella vain kartutatte Jumalan vihaa päällenne !

Room. 2:5 Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,
        6 hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":
        7 niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän,
        8 mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus.
        9 Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee, juutalaisen ensin, sitten myös kreikkalaisen;
        10 mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle!
        11 Sillä Jumala ei katso henkilöön

Jos ette siis ihmisiä pelkää, niin pelätkää edes Jumalaa !

Auroraboreallisko valehteli sinun olevan nainen, vai saitko hengeltä kehoituksen valehdella? Nyt sinä teet yhtä suurimmista vääryyksistä, mitä tähän asti olet tehnyt.

• Älävalehtele
        Älävalehtele kirjoitti:

Auroraboreallisko valehteli sinun olevan nainen, vai saitko hengeltä kehoituksen valehdella? Nyt sinä teet yhtä suurimmista vääryyksistä, mitä tähän asti olet tehnyt.

Auroraboreallis kirjoitti näin:

"Minulla on ollut juomisongelma. Nyt-Jumalan armosta olen siitä selville vesille päässyt.

Ja ikään kuin l_S ei saisi mielipiteitään tuoda julki koska on nainen, todella sivistymätöntä ja keskiaikaista."

Häneen luotan satakertaisesti enemmän mitä sinuun.
        Tiedän teidän olevan yhteydessä toisiinne, joten aroraboreallis tuntee sinut.

• luetaankosanaa2
        Älävalehtele kirjoitti:

Auroraboreallis kirjoitti näin:

"Minulla on ollut juomisongelma. Nyt-Jumalan armosta olen siitä selville vesille päässyt.

Ja ikään kuin l_S ei saisi mielipiteitään tuoda julki koska on nainen, todella sivistymätöntä ja keskiaikaista."

Häneen luotan satakertaisesti enemmän mitä sinuun.
        Tiedän teidän olevan yhteydessä toisiinne, joten aroraboreallis tuntee sinut.

Yhä vain jatkat harhaisessa mielessäsi !

AuroraB ei todellakaan tunne minua !!!

Minä en vastaa hänen sanoistaan, kysy häneltä itseltään sitä, mitä hän oikeasti sanoillaan tarkoitti !

Olet aivan sekaisin noissa harhoissasi !

• luetaankosanaa2
        Älävalehtele kirjoitti:

Minä en vastaa hänen sanoistaan, kysy häneltä itseltään sitä, mitä hän oikeasti sanoillaan tarkoitti !

" Auroraboreallisko valehteli sinun olevan nainen, vai saitko hengeltä kehoituksen valehdella? Nyt sinä teet yhtä suurimmista vääryyksistä, mitä tähän asti olet tehnyt. "

Minä en ole mitään valehdellut, joten kaikki tuo on vain harhaisen mielesi tuotosta !

Olen YHÄ MIES, en ole sukupuolen vaihdos leikkauksessa käynyt vieläkään !

On se valhe ja väärä todistus eli jonkun hurahtaneen "varma tieto" tiukassa teissä kiinni, mieti sitä, että kuka teille ja sille hörhölle sitä valhetta syöttää ?

• luetaankosanaa2 kirjoitti:

AuroraB ei todellakaan tunne minua !!!

Minä luulin että olet nainen, mutta nyt siis tiedän paremmin.

Mies tai nainen-teksteissäsi on asiaa..

Ja nyt täytyy lähteä kun sisko tarvitsee lapsenvahtia.

Yritä pärjätä ...:)

ps. en ole missään väittänyt että tuntisin sinut muuten kuin tältä palstalta.

• luetaankosanaa2

Minä luulin että olet nainen, mutta nyt siis tiedän paremmin.

Mies tai nainen-teksteissäsi on asiaa..

Ja nyt täytyy lähteä kun sisko tarvitsee lapsenvahtia.

Yritä pärjätä ...:)

ps. en ole missään väittänyt että tuntisin sinut muuten kuin tältä palstalta.

Ok, minä vähän ihmettelinkin asiaa !

Mutta hyvä että oikaisit asian !

Olen siis mies ja 40v ollut uskossa jo !

Kyllä minä pärjään, älä ole huolissasi eikä sinun tarvitse minua puolustaa, kyllä Herra pitää huolen omistaan ! :)

Tiedän sen kyllä, että et ole sellaista väittänyt, että tuntisimme toisemme, sillä sellaiselle ei ole mitään perusteita.

Mutta voimia sinulle Tiellesi, iloitsen siitä, kun sinulla nyt menee paremmin ! :)

• erikoinentapauson

Sama täällä, aurorab on kuitenkin ilmeisen rehellinen. Hän kirjoittaa kuten ajattelee, mutta ei silti kieroile. Suomessahan on sanan vapaus. Mutta me uskovat olemme Herran edessä kaikesta vastuussa ja kaikki ajatuksemme, tekemisemme ja sanomisemme kirjataan ylös ja sitten ne otetaan esille tuomioita varten.

• montakosivupersoonaa

Tässäkin ketjussa ls2 esiintyy kuin ei olisi mihinkään muuhun ketjuun koskaan aiemmin kirjoittanut kotkotuksiaan ja nytkin hän ottaa asiat esille kuin hänellä olisi useampi eri persoona. Niinkuin olisi unohtanut mitä on jo aiemmin kirjoittanut. Ja sitten vielä perään ojentaa muita, vaikka itse selkkaukset aiheuttaa tahallaan tai eri persoonistaan.

• kummallisistailment

Tuo on erikoinen ilmentymä joissakin ihmisissä. Armik, joka kirjoitti vuodesta toiseen Sunin keralla omasi tuon saman ilmentymän. Jumalan Sanalla ei ollut hänelle mitään merkitystä, vaikka itse sitä runsaasti toikin palstalle. Hän vetosi henkeen, joka tunnisti, että Jumalan Sanan tuojat toivat ne VÄÄRÄSSÄ hengessä:)

• luetaankosanaa2

Olette totaalisen sekaisin noissa harhoissanne !

Te keksitte mitä mielikuvituksellisempia selityksiä, en voi kuin ihmetellä !

Siis kuka keksii edes tuollaisia ?

Teidän pitää itsenne siis toimia multipersoonina, kun asiasta niin paljon tiedätte !

Mutta vaikka te toimisitte miten tahansa, niin minä en kuitenkaan toimi samoin, uskokaa jo se, eli en ole kaltaisenne valehtelija ja kieroilija !

Siis esimerkkinä: Usein se puoliso, joka pettää toista puolisoa, luulee tuon toisenkin pettävän häntä itseään !

Siis vaikka toinen ei petä, niin se pettäjä oman syyllisyytensä kautta ja vuoksi syyttää toistakin pettäjäksi, jotta oma olo helpottuisi !

Joten tästä lienee kyse nyt teidänkin kohdallanne !

Minä olen Herran kanssa oppinut tietämällä tietämään sen, että en voi valehdella Herran sitä näkemättä ja tietämättä !

Vaikka ihmisiltä joku voisikin salata valheensa, niin minä siis tietämällä tiedän sen, että Herralta en voi salata yhtään mitään !

Siis vastaan Herralle ensisijaisesti toimistani, enkä todellakaan halua jonkun tyhmän valehtelun vuoksi särkeä suhdettani Herraani, jota rakastan !

Minulla siis ei ole todellakaan mitään halua rikkoa suhdettani Herraani, jota tarvitsen joka ikinen päivä ja joka ikinen hetki avukseni !

Siis minä todella TIEDÄN, että sellainen tyhmä valehtelu olisi silkkaa hulluutta !

Minulle suhteeni Herraan on ensimmäisellä sijalla, enkä halua minkään häiritsevän sitä suhdetta rakkaaseeni, sillä minulla ei ole muuta kuin Hän !

Hän on kaikkeni, enkä pärjäisi hetkeäkään ilman Häntä !

Joten älkää luulko todellakaan, että vaarantaisin tärkeimmän suhteeni jonnen joutavan valehtelun vuoksi, josta valehetelusta yleensäkin, en koe edes hyötyväni yhtään mitään.

• mikävaivaa

Teidän pitää itsenne siis toimia multipersoonina, kun asiasta niin paljon tiedätte !

Mutta vaikka te toimisitte miten tahansa, niin minä en kuitenkaan toimi samoin, uskokaa jo se, eli en ole kaltaisenne valehtelija ja kieroilija !

Siis esimerkkinä: Usein se puoliso, joka pettää toista puolisoa, luulee tuon toisenkin pettävän häntä itseään !

Siis vaikka toinen ei petä, niin se pettäjä oman syyllisyytensä kautta ja vuoksi syyttää toistakin pettäjäksi, jotta oma olo helpottuisi !

Minä olen Herran kanssa oppinut tietämällä tietämään sen, että en voi valehdella Herran sitä näkemättä ja tietämättä !

Vaikka ihmisiltä joku voisikin salata valheensa, niin minä siis tietämällä tiedän sen, että Herralta en voi salata yhtään mitään !

Siis vastaan Herralle ensisijaisesti toimistani, enkä todellakaan halua jonkun tyhmän valehtelun vuoksi särkeä suhdettani Herraani, jota rakastan !

Minulla siis ei ole todellakaan mitään halua rikkoa suhdettani Herraani, jota tarvitsen joka ikinen päivä ja joka ikinen hetki avukseni !

Siis minä todella TIEDÄN, että sellainen tyhmä valehtelu olisi silkkaa hulluutta !

Minulle suhteeni Herraan on ensimmäisellä sijalla, enkä halua minkään häiritsevän sitä suhdetta rakkaaseeni, sillä minulla ei ole muuta kuin Hän !

Joten älkää luulko todellakaan, että vaarantaisin tärkeimmän suhteeni jonnen joutavan valehtelun vuoksi, josta valehetelusta yleensäkin, en koe edes hyötyväni yhtään mitään.

Jos sinä et enää käsitä milloin valehtelet. Sinä kehut itseäsi, mutta haukut muita. Et edes tunnusta niin tekeväsi. Jos sinulle huomautetaan valheista ja luuloistasi muuttuu käyttäytymisesi erikoisen oudoksi. Alat vain syyttelemään toisia valehtelijoiksi, että ota mitään kantaa siihen, mistä huomautus tuli. Jokin on pahasti vialla.

• kestätkötotuutta

Jeesus on meillekin rakkain. Juuri meille, joita sinä aina syytät. En tiedä yritätkö sinä omistaa yksin Jeesuksen ja sen takia meitä muita halvennat. Se nyt ei kyllä onnistu. Oletko sinä noudattanut rakkaan Jeesuksen käskyjä rakastaa lähimmäistä itsesi tavoin. Mielestäni et, koska olet kovat itseäsi kehumaan ja rakastamaan ja muita vihaamaan ja syyttämään. Paljonko omatuntosi vielä sietää tuota syytöksissä elämistä. Synnin mitta täyttyy, jos et käännyt ja tee parannusta.

• luetaankosanaa2
        mikävaivaa kirjoitti:

Jos sinä et enää käsitä milloin valehtelet. Sinä kehut itseäsi, mutta haukut muita. Et edes tunnusta niin tekeväsi. Jos sinulle huomautetaan valheista ja luuloistasi muuttuu käyttäytymisesi erikoisen oudoksi. Alat vain syyttelemään toisia valehtelijoiksi, että ota mitään kantaa siihen, mistä huomautus tuli. Jokin on pahasti vialla.

Ei liene outoa ja erikoista käytöstä se, että pyydän näyttämään sen käytännössä, että missä olen mukamas valehdellut !

Sinäkin syytät taas minua valehtelusta, mutta missä on NÄYTTÖ ???

Tuollainen tyhjä syyttely on vain panettelua ja mustamaalausta, Jeesus itse sanoi vastaavassa tilanteessa:

Joh. 18:23 Jeesus vastasi hänelle: "Jos minä pahasti puhuin, niin näytä toteen, että se on pahaa; mutta jos minä puhuin oikein, miksi minua lyöt?"

Joten lopettakaa jo tyhjät syyttelynne ja TODISTEET ja NÄYTTÖ esiin !

• luetaankosanaa2
        kestätkötotuutta kirjoitti:

Jeesus on meillekin rakkain. Juuri meille, joita sinä aina syytät. En tiedä yritätkö sinä omistaa yksin Jeesuksen ja sen takia meitä muita halvennat. Se nyt ei kyllä onnistu. Oletko sinä noudattanut rakkaan Jeesuksen käskyjä rakastaa lähimmäistä itsesi tavoin. Mielestäni et, koska olet kovat itseäsi kehumaan ja rakastamaan ja muita vihaamaan ja syyttämään. Paljonko omatuntosi vielä sietää tuota syytöksissä elämistä. Synnin mitta täyttyy, jos et käännyt ja tee parannusta.

Vai olen minä mukamas itseäni kehunut !

Anna mun nauraa jo ! :)

Mutta jos oikeasti olet tuota mieltä, niin NÄYTTÖÄ kiitos !

• kestätkötotuutta

Vai olen minä mukamas itseäni kehunut !

Anna mun nauraa jo ! :)

Mutta jos oikeasti olet tuota mieltä, niin NÄYTTÖÄ kiitos !

Onko esim. tämä sinun kirjoittamasi lause?
        Jos on, niin tarkoitatko lauseella, että sinä olet erillaisuudessasi hyvä ja Jaikal valehtelija, eli paha ihminen, joka himoitsee valtaa, tai jotakin muuta sopimatonta?

• luetaankosanaa2

Jos Jeesus on sinulle/teillekin rakkain, niin ettekö pelkää ollenkaan valehtelun vaarantavan suhdettanne Herraan ?

Siis minusta on seitetty nytkin jo niin paljon valheita, että se ei ole enää vahinkoa sellainen toiminta vaan tahallista mustamaalausta jonkun katkeruuden tai puoluehengen sun muun syyn vuoksi !

Ei se voi halventaa teitä millään tavalla, jos sanon rakastavani Herraani, ja siitä syystä en halua valehdella, sillä minun rakkaudellani, jonka Herra itse on synnyttänyt, ei ole mitään tekemistä teidän kanssanne ja teidän oman suhteenne itsenne ja Herran kesken !

En mielestäni ole missään kehunut itseäni, sillä en löydä syytä tai aihetta edes sellaiseen, olen nimittäin juuri kirjoittanut toisaalla seuraavaa:

-
        " Niin se on, että pelastus on pelkkää lahjaa !

Mutta niin on ihan kaikki muukin mitä uskovalla on, pelkkää lahjaa, mutta sitä kun moni uskovakaan ei tajua vielä, kun Herra ei ole asioita päässyt opettamaan ja näyttämään !

Siis Raamattu puhuu ja opettaa, että uskova on vain tyhjä astia, ja siihen tyhjään astiaan Jumala voi laittaa tarjolle jotakin, mutta astia itse ei sitä saa aikaan eikä astia itse pysty mitään synnyttämään ja astiaan saamaan tarjolle !

Siis kun uskova oppii ymmärtämään asemansa oikein, niin hän tajuaa olevansa vain tyhjä astia pelkästään, eikä astia voi ottaa kunniaa siitä, mitä Jumala siihen silkasta suuresta armostaan laittaa !

Mutta liian moni uskovakin on yhä täysin ymmärtämätön tämän asian suhteen, kun Herra ei ole päässyt heitä vielä kasvattamaan eikä tyhjentämään harhaluuloistaan itsensä ja oman tilansa suhteen !

Siis uskova on itsessään vain viheliäinen ja kurja ja köyhä ja alaston oikeasti !

Jeesuksessa ja Jeesuksen ansiosta vain olemme saaneet ja saamme kaiken sen mitä meillä on.

Mutta liian moni yhä luulee ja kuvittelee suuressa ymmärtämättömyydessään yhä itse jotakin olevansa ja jotakin hyvää itsestään kykenevänsä synnyttämään sun muuta, vaikka se ei perustu Todellisuuteen eli Totuuteen ollenkaan, ja näin moni uskova ottaa kunniaa kaiken aikaa itselleen, ja Jumala ei jaa kunniaansa kuitenkaan ! "
        -

Sitten väitteeseesi, että vihaisin jotakin ihmistä !

Herra on opettanut minua, että vihaa kantava kiusaa vain itseään ja vahingoittaa ensisijaisesti itseään sekä katkeruudessaan levittää ja saastuttaa sillä lähimmäisensäkin !

Hepr. 12:15 ja pitäkää huoli siitä, ettei kukaan jää osattomaksi Jumalan armosta, "ettei mikään katkeruuden juuri pääse kasvamaan ja tekemään häiriötä", ja monet sen kautta tule saastutetuiksi,

Minulla ei ole mitään halua tai tarvetta vihata yhtään ketään !!!

Nämä keskustelut täällä eivät aiheuta edes mitään tunnekuohuja minussa saati sitten vihaa, vaan keskustelen asioista vain kaikessa Rauhassa, jonka Herra on antanut sydämeeni, ja siitä olen kiitollinen !

Sitä Herran Rauhaa en minä todellakaan halua menettää, jonkun vihan tai anteeksiantamattomuuden vuoksi !

Siis minulla ei ole mitään halua torpeedoida Jumala suhdettani jonnen joutavan vihaamisen tai katkeruuden vuoksi, ja vaikka sinä siten toimisitkin itse, kun siis luulet minun niin toimivan, niin siinä erehdyt minun suhteeni pahasti !

Siis minulla ei ole vihaa eikä katkeruutta ketään ihmistä kohtaan, sellainen haittaisi vain minun omaa Jumalan suhdettani siis !

Minä en syytä ketään, vaan kerron Totuuden kuten sen näen, enkä minä tuomitse ketään, vaan Sana aina tuomitsee kunkin teon ja toimet, minun ei sitä tarvitse tehdä itse !

Itse asiassa Sana paljastaa kunkin, ja siksi käytän sitä, mutta myös ihmisen omat sanat hänet paljastavat ja tuomitsevat !

Hepr. 4:12 Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;

Matt. 12:37 Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."

Sitten sanoit minun tekevän syntiä, mutta en näe synniksi sitä, että olen tuonut Sanasta Totuuden tietoon ja se Sanan Totuus eli Sanan miekka on paljastanut valheet ja vääryydet !

Joten meillä on selvästikin hyvin eri käsitys siitä, mikä on syntiä ja mikä taas ei sitä ole !

Mutta sinä siis ITSE olet esittänyt VALHEITA minusta !

1) Siis en ole mielestäni ketään halventanut oman rakkauteni Herraan kautta ja vuoksi, en kiellä ketään rakastamasta Herraa !

2) En ole kehunut itseäni, sillä siihen minulla ei ole EI PIENINTÄKÄÄN syytä tai aihetta !

3) En vihaa ketään, joten sekin on valhetta !

4) En ITSE syytä ketään enkä tuomitse, vaan Sana ja ihmisen omat sanat hänet tuomitsevat, minun ei sellaista tarvitse tehdä !

Oletko valmis pyytämään anteeksi valheitasi ???

Siis itsesi vuoksi, sillä vain tunnustamalla syynnit, Herra voi niistä vapauttaa !

• kestätkötotuutta

Jos Jeesus on sinulle/teillekin rakkain, niin ettekö pelkää ollenkaan valehtelun vaarantavan suhdettanne Herraan ?

Siis minusta on seitetty nytkin jo niin paljon valheita, että se ei ole enää vahinkoa sellainen toiminta vaan tahallista mustamaalausta jonkun katkeruuden tai puoluehengen sun muun syyn vuoksi !

Ei se voi halventaa teitä millään tavalla, jos sanon rakastavani Herraani, ja siitä syystä en halua valehdella, sillä minun rakkaudellani, jonka Herra itse on synnyttänyt, ei ole mitään tekemistä teidän kanssanne ja teidän oman suhteenne itsenne ja Herran kesken !

En mielestäni ole missään kehunut itseäni, sillä en löydä syytä tai aihetta edes sellaiseen, olen nimittäin juuri kirjoittanut toisaalla seuraavaa:

-
        " Niin se on, että pelastus on pelkkää lahjaa !

Mutta niin on ihan kaikki muukin mitä uskovalla on, pelkkää lahjaa, mutta sitä kun moni uskovakaan ei tajua vielä, kun Herra ei ole asioita päässyt opettamaan ja näyttämään !

Siis Raamattu puhuu ja opettaa, että uskova on vain tyhjä astia, ja siihen tyhjään astiaan Jumala voi laittaa tarjolle jotakin, mutta astia itse ei sitä saa aikaan eikä astia itse pysty mitään synnyttämään ja astiaan saamaan tarjolle !

Siis kun uskova oppii ymmärtämään asemansa oikein, niin hän tajuaa olevansa vain tyhjä astia pelkästään, eikä astia voi ottaa kunniaa siitä, mitä Jumala siihen silkasta suuresta armostaan laittaa !

Mutta liian moni uskovakin on yhä täysin ymmärtämätön tämän asian suhteen, kun Herra ei ole päässyt heitä vielä kasvattamaan eikä tyhjentämään harhaluuloistaan itsensä ja oman tilansa suhteen !

Siis uskova on itsessään vain viheliäinen ja kurja ja köyhä ja alaston oikeasti !

Jeesuksessa ja Jeesuksen ansiosta vain olemme saaneet ja saamme kaiken sen mitä meillä on.

Mutta liian moni yhä luulee ja kuvittelee suuressa ymmärtämättömyydessään yhä itse jotakin olevansa ja jotakin hyvää itsestään kykenevänsä synnyttämään sun muuta, vaikka se ei perustu Todellisuuteen eli Totuuteen ollenkaan, ja näin moni uskova ottaa kunniaa kaiken aikaa itselleen, ja Jumala ei jaa kunniaansa kuitenkaan ! "
        -

Sitten väitteeseesi, että vihaisin jotakin ihmistä !

Herra on opettanut minua, että vihaa kantava kiusaa vain itseään ja vahingoittaa ensisijaisesti itseään sekä katkeruudessaan levittää ja saastuttaa sillä lähimmäisensäkin !

Hepr. 12:15 ja pitäkää huoli siitä, ettei kukaan jää osattomaksi Jumalan armosta, "ettei mikään katkeruuden juuri pääse kasvamaan ja tekemään häiriötä", ja monet sen kautta tule saastutetuiksi,

Minulla ei ole mitään halua tai tarvetta vihata yhtään ketään !!!

Nämä keskustelut täällä eivät aiheuta edes mitään tunnekuohuja minussa saati sitten vihaa, vaan keskustelen asioista vain kaikessa Rauhassa, jonka Herra on antanut sydämeeni, ja siitä olen kiitollinen !

Sitä Herran Rauhaa en minä todellakaan halua menettää, jonkun vihan tai anteeksiantamattomuuden vuoksi !

Siis minulla ei ole mitään halua torpeedoida Jumala suhdettani jonnen joutavan vihaamisen tai katkeruuden vuoksi, ja vaikka sinä siten toimisitkin itse, kun siis luulet minun niin toimivan, niin siinä erehdyt minun suhteeni pahasti !

Siis minulla ei ole vihaa eikä katkeruutta ketään ihmistä kohtaan, sellainen haittaisi vain minun omaa Jumalan suhdettani siis !

Minä en syytä ketään, vaan kerron Totuuden kuten sen näen, enkä minä tuomitse ketään, vaan Sana aina tuomitsee kunkin teon ja toimet, minun ei sitä tarvitse tehdä itse !

Itse asiassa Sana paljastaa kunkin, ja siksi käytän sitä, mutta myös ihmisen omat sanat hänet paljastavat ja tuomitsevat !

Hepr. 4:12 Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;

Matt. 12:37 Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."

Sitten sanoit minun tekevän syntiä, mutta en näe synniksi sitä, että olen tuonut Sanasta Totuuden tietoon ja se Sanan Totuus eli Sanan miekka on paljastanut valheet ja vääryydet !

Joten meillä on selvästikin hyvin eri käsitys siitä, mikä on syntiä ja mikä taas ei sitä ole !

Mutta sinä siis ITSE olet esittänyt VALHEITA minusta !

1) Siis en ole mielestäni ketään halventanut oman rakkauteni Herraan kautta ja vuoksi, en kiellä ketään rakastamasta Herraa !

2) En ole kehunut itseäni, sillä siihen minulla ei ole EI PIENINTÄKÄÄN syytä tai aihetta !

3) En vihaa ketään, joten sekin on valhetta !

4) En ITSE syytä ketään enkä tuomitse, vaan Sana ja ihmisen omat sanat hänet tuomitsevat, minun ei sellaista tarvitse tehdä !

Oletko valmis pyytämään anteeksi valheitasi ???

Siis itsesi vuoksi, sillä vain tunnustamalla syynnit, Herra voi niistä vapauttaa !

No jopas tuli pitkä vastaus kysymykseen, että pidätkö itsäsi hyvänä ja Jaikal-nimimerkillä kirjoittavaa huonona lausumalla näin:

Sinun uskonkäsityksesi poikkeaa oleellisen tärkeissä asioissa raamatunopetuksesta. Enää en ihmettele käytöstäsi. Sinä et käsit Jumalan antamasta lahjasta mitään. Luulet, että kaikki vain annetaan, mitään ei vaadita. Et ole perustanut uskoasi Jeesuksen opetuksille.

Mistä vihaamisesta muuten tuolla selittelet? Kuka on sanonut sinun vihaavan? On kysytty, että pidätkö itseäsi parempana ihmisenä kuin muita ihmisiä, esim. Jaikal.

Tuo sinun oppisi vie harhaan kaikki, jotka tuollaiseen uskovat. Jumala antaa ja Jumala vaatii.
        En enää ihmettele ollenkaan sitä, kun kehut syntiä tekeväsi. Tuollainen usko johtaa välinpitämättömyyteen ja valvomattomuuteen.

• kestätkötotuutta

No jopas tuli pitkä vastaus kysymykseen, että pidätkö itsäsi hyvänä ja Jaikal-nimimerkillä kirjoittavaa huonona lausumalla näin:

Sinun uskonkäsityksesi poikkeaa oleellisen tärkeissä asioissa raamatunopetuksesta. Enää en ihmettele käytöstäsi. Sinä et käsit Jumalan antamasta lahjasta mitään. Luulet, että kaikki vain annetaan, mitään ei vaadita. Et ole perustanut uskoasi Jeesuksen opetuksille.

Mistä vihaamisesta muuten tuolla selittelet? Kuka on sanonut sinun vihaavan? On kysytty, että pidätkö itseäsi parempana ihmisenä kuin muita ihmisiä, esim. Jaikal.

Tuo sinun oppisi vie harhaan kaikki, jotka tuollaiseen uskovat. Jumala antaa ja Jumala vaatii.
        En enää ihmettele ollenkaan sitä, kun kehut syntiä tekeväsi. Tuollainen usko johtaa välinpitämättömyyteen ja valvomattomuuteen.

Kirjoituksistasi tulee selville, että vihaat ja syytät muita, mutta kiellät sen. Milloin opit olemaan rehellinen, tavallinen keskustelija? Oletko kasvanut ulkopuolella seurakunnan, yksinäisyydessä sen takia, että et kestä totuutta, arvostelua, vaan käännät ja väännät asiat kieroon?
        Ole tällä kertaa rehellinen ja ole tietävinäsi vihastasi joka kohdistuu ihmisiin, jotka ovat pysyneet seurakunnassaan ja siitä kertovat. Anna ihmisten kertoa rauhassa uskostaan, äläkä vihassasi käy heitä sättimässä.
        On ollut surullista seurata miten olet repimästä repinyt täällä ihmisiä, joiden olisi tullut olla sinulle rakkaita lähimmäisiä.

• luetaankosanaa2

Sinä ITSE väitit minun vihaavan ja syyttävän !

Etkö edes tiedä sitä, mitä itse olet JO kirjoittanut ???

-
        kestätkötotuutta 7.3.2016 17:21

" Jeesus on meillekin rakkain. Juuri meille, joita sinä aina syytät. En tiedä yritätkö sinä omistaa yksin Jeesuksen ja sen takia meitä muita halvennat. Se nyt ei kyllä onnistu. Oletko sinä noudattanut rakkaan Jeesuksen käskyjä rakastaa lähimmäistä itsesi tavoin. Mielestäni et, koska olet kovat itseäsi kehumaan ja rakastamaan ja muita VIHAAMAAN ja SYYTTÄMÄÄN. Paljonko omatuntosi vielä sietää tuota syytöksissä elämistä. Synnin mitta täyttyy, jos et käännyt ja tee parannusta. "

Sinä ITSE kirjoitit ja syytit minua vihaamisesta ja syyttämisestä tuossa !!!

Oletko noin sekaisin, että et enää tiedä edes sitä, mitä kirjoitat ???

• luetaankosanaa2

Kirjoituksistasi tulee selville, että vihaat ja syytät muita, mutta kiellät sen. Milloin opit olemaan rehellinen, tavallinen keskustelija? Oletko kasvanut ulkopuolella seurakunnan, yksinäisyydessä sen takia, että et kestä totuutta, arvostelua, vaan käännät ja väännät asiat kieroon?
        Ole tällä kertaa rehellinen ja ole tietävinäsi vihastasi joka kohdistuu ihmisiin, jotka ovat pysyneet seurakunnassaan ja siitä kertovat. Anna ihmisten kertoa rauhassa uskostaan, äläkä vihassasi käy heitä sättimässä.
        On ollut surullista seurata miten olet repimästä repinyt täällä ihmisiä, joiden olisi tullut olla sinulle rakkaita lähimmäisiä.

Älä viitsi jatkaa valheittesi levittämistä !

Tuntuu jo turhalta sanoa yhä uudestaan ja uudestaan samaa, monen monta kertaa, minussa ei ole vihaa eikä katkeruutta !!!

Minussa ei ole vihaa eikä katkeruutta !!!

Tuossa sinulle vastauksia tuleviinkin vääriin syytöksiisi ! :)

• kestätkötotuutta

Älä viitsi jatkaa valheittesi levittämistä !

Tuntuu jo turhalta sanoa yhä uudestaan ja uudestaan samaa, monen monta kertaa, minussa ei ole vihaa eikä katkeruutta !!!

Tuossa sinulle vastauksia tuleviinkin vääriin syytöksiisi ! :)

Tarkoitus on saada sinut näkemään oma tilasi. Sinussa on vihaa ja katkeruutta, on kavaluutta ja pahaa tahtoa. Sen voi moni palstalainen todeta. Laskepas itse montako ihmistä olet loukannut vihalla ja katkeruudella ja itseä kehumalla.
        Oletko kovinkin vanha ihminen? Vähän huolestuttaa se, että osaanko nuhdella vanhaa ihmistä kuten nuhdella tulee, mutta ehdottomasti sinä tarvitset nuhteita. Ne koitukoon koko palstan siunaukseksi. Pääsköön palstalaiset ikeestäsi täysin vapaaksi. Älköön suostuko kantamaan vierasta iestä ja kirjoittakoon kukakin rauhassa omasta henkilökohtaisesta uskosta. Ilman pelkoa, että sinä hyökkäät pensaasta pilkkaamaan ja ivaamaan. Ei ole kenellekään eduksi se, että sinä uskoa tuntemattomana käyt uskovaisten luokse ja aina asiana on paha ja huono arvostelu.

• luetaankosanaa2

Onko esim. tämä sinun kirjoittamasi lause?
        Jos on, niin tarkoitatko lauseella, että sinä olet erillaisuudessasi hyvä ja Jaikal valehtelija, eli paha ihminen, joka himoitsee valtaa, tai jotakin muuta sopimatonta?

Olen kirjoittanut sen toki, että Jaikali himoitsee yhä asemaa !

Sen kirjoitin vain siksi, että minä en sitä himoitse, vaikka te valheellisesti niin väitittekin !

Siis Totuuden kertominen väärin toimivasta veljestä ei ole väärin, vaan sen kautta paljastetaan valheet ja väärät toimet ja eksyneisyys, ja sen Totuuden sanomisen kautta vain on Jaikalinkin mahdollsuus tutkia itseään !

Ja lisäksi muut uskovat voivat ja osaavat varoa tuollaista itsensä korottajaa !

Siitä en ota gredittiä itselleni, että minulla ei ole hinkua eikä halua tai himoa saavuttaa joku asema Seurakunnassa, sillä senkin on Herra minussa vaikuttanut, eli en itse itseäni voi parannella tai muuttaa tai vapauttaa mihinkään enkä mistään !

Se on vain suurta Jumalan armoa, josta olen Hänelle kiitollinen !

Mutta sinä selvästi luulet minun ylpeilevän sillä, mutta sitä en tehnyt enkä tee, sillä se asia ei kerro minun hyvyydestäni vaan Herran hyvyydestä ja työstä minussa !

Miksi jouduin sen kertomaan, oli teidän omat syytöksenne, eli kerroin vain Totuuden omalla kohdallani !

Ja kun Jaikalikin on minua syyttänyt monesti samasta asiasta, niin kerroinpa vain, että täällä on hyvä esimerkki sellaisesta uskovasta, jolla oikeasti on niin kova hinku johonkin asemaan seurakunnassa, että hän on valmis jopa valjastamaan Jumalan hänen omien valheittensa takuumieheksi !

Enkä muuten tiedä sitäkään, ettei Jaikali nytkin kirjoittelisi puskista, kun hän on niin katkera ja vihainen minulle noista paljastuksistani !

Siis jos Totuus sanotaan, eikä sitä oteta vastaan, niin silloin se aiheuttaa vastustuksen ja vihaa ja katkeruutta, ja sen olen Jaikalista jo nähnyt, mutta en ota siitä itseeni, sillä ei hän oikeasti minua vihaa, vaan Totuutta !

Olen siis vain sanansaattaja, joten turhaa minua on vihata, ei kai uskova vihaa Raamattuakaan, vaikka sekin paljastaa meistä Totuuden ?

Mutta tarkoitus oli vain kertoa näistä asioista Totuus, ei muuta, sillä minä olen itsessäni siis vain tyhjä astia, en sen kummempaa, ja astian kin on Herra muovannut, eli astialla ei ole kykyä itseään muovata, joten olen se mikä olen Jumalan Armosta ja ansiosta, mitään ylpeiltävää minulla ei todellakaan ole, vaan ihan päinvastoin !

• ajatustenlukijoita

JuU Jeesuksen nimessä tehdään ihmeitä eikä Jeesus tunne niitä. Budhamunkit kaataa ihmisiä ja parantaa ihan samoin Youtube rajajogakundaliini astantajogakundaliini babtism pastor teacher. Lentävät matot hinduilla aladdinin taikalamput bahia uskonnoissa jne. Kiinalaiset lohikäärmehenget . Islamissa imaamit rabbitkabbalassa gurut hinduilla . Hindupatsailla on hakaristitkin kuten faaraon patsailla . Intiassahan gurut lentääkin ilmassa. Kasvaimet lähtee ajatuksen voimalla meditoinnilla. Sitten on vielä poppamiehet päälle jotka manaa henkiä shamaaneja noitia . Reikihoitajat kaukoparantajat . NOITIA EIKÄ MITÄÄN KRISTITTYJÄ .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      349
      2997
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      301
      1463
    3. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      84
      1292
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1291
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1285
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1235
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      48
      1135
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      1037
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      24
      931
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      837
    Aihe