Onko lapsien vihaaminen normaalia?

fghjyhgjkhjl

Tuntuu, että oon ainut nainen maapallolla, joka vihaa lapsia.
En voi sietää niitä.
Meteli, itsekkyys, tyhmyys, sotkeminen yms. häiritsee.
Haluaisitteko antaa mulle jonkun hullun diagnoosin? Sitä varmaan oon, kun en voi niitä sietää.
Varmaan tabu koko aihe.

83

428

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ehkä olet itsekin vielä vähän lapsi.

• fdgjhnghkjhgjlk

Jaa, millä perusteella?
        Oletko sitä mieltä, että ihmiset vihaavat aina sitä, mikä heijastuu heihin itseensä?
        En usko tuohon.

• fdgjhnghkjhgjlk kirjoitti:

Jaa, millä perusteella?
        Oletko sitä mieltä, että ihmiset vihaavat aina sitä, mikä heijastuu heihin itseensä?
        En usko tuohon.

En ole sitä mieltä, mutta tuumasin että ehkä vierastat aikuisen (tai vanhemman) roolia enemmän kuin lapsia. Koet epäreiluksi sen, että aikuisena joudut tietyllä tasolla sietämään lapsilta tuollaista käytöstä.

• fghbfgjghk

Se on kyllä totta.
        Mutta viittaako tuo nyt kuitenkaan siihen, että olen kehityksestä jäljessä? Eli siis lapsi?

• fghbfgjghk kirjoitti:

Se on kyllä totta.
        Mutta viittaako tuo nyt kuitenkaan siihen, että olen kehityksestä jäljessä? Eli siis lapsi?

Syrjäänvetäytyvänä noliferina kehitys tietyllä tavalla hidastuu/pysähtyy ja silloin jää herkästi kiinni niihin juttuihin, mitä teki teini-ikäisenä. Sosiaalinen elämä ja sen mukanaan tuoma paine ehkä työntää ihmistä eteenpäin kohti uusia juttuja.

• fghjmghkghk

Juu, hyviä pointteja.
        Mä olen kuitenkin itse humanisti ja uskon ihmisen kehitykseen ihan jokaisella saralla.
        Mitä ihminen päättääkin tehdä, se kehittyy siinä.
        Onko vanhoihin asioihin jääminen jotenkin automaattisesti huono asia? Ei mielestäni. Vanhoista asioista voi oppia. Sitähän me olemme, mitä olemme kokeneet.

Itselläni ei ole minkäänlaisia paineita enää, koska olen päättänyt luopua elämästäni kun saavutan 30 iän.
        Täytän kohta 27.

• fghjmghkghk kirjoitti:

Juu, hyviä pointteja.
        Mä olen kuitenkin itse humanisti ja uskon ihmisen kehitykseen ihan jokaisella saralla.
        Onko vanhoihin asioihin jääminen jotenkin automaattisesti huono asia? Ei mielestäni. Vanhoista asioista voi oppia. Sitähän me olemme, mitä olemme kokeneet.

Itselläni ei ole minkäänlaisia paineita enää, koska olen päättänyt luopua elämästäni kun saavutan 30 iän.
        Täytän kohta 27.

Kyllähän se vähän oireellista on, jos niistä vanhoista asioista on muodostunut tyynylinna pahaa maailmaa vastaan. Huipputarkkaa diagnoosiani aikuistumisen pelosta tukee myös se, että olet asettanut takarajan elämälle kohtaan, jossa nuoruuden usein katsotaan loppuvan.

• Naishenkilö
        fghjmghkghk kirjoitti:

Juu, hyviä pointteja.

Täytän kohta 27.

Lapset muistuttaa elämän jatkuvuudesta ja toivosta.
        Kirjoitit luopuvasi elämästäsi kun 30v täyttyy. Olisikohan tuo oma kielteinen tunne elämästä, vain siirretty lapsiin?

• fgjnghjkghjklh
        HC-ätmel kirjoitti:

Kyllähän se vähän oireellista on, jos niistä vanhoista asioista on muodostunut tyynylinna pahaa maailmaa vastaan. Huipputarkkaa diagnoosiani aikuistumisen pelosta tukee myös se, että olet asettanut takarajan elämälle kohtaan, jossa nuoruuden usein katsotaan loppuvan.

No etkö sitten ole itse sitä mieltä, että maailmassa tapahtuu pahaa?
        Tietenkin uutisointi vaikuttaa siihen, että meille syötetään kokoajan niitä negatiivisia asioita. Lopuksi aina kevennys.

Kuitenkin, olen sitä mieltä, että maailmassa tapahtuu enemmän pahaa kuin hyvää. Masentuneena ihmisenä ehkä huomaa asiat realistisemmassa valossa.

Ihmisen luonne on muutenkin niin paska, etten halua itse olla osa sitä.

• fgjnghkhjl
        Naishenkilö kirjoitti:

Kirjoitit luopuvasi elämästäsi kun 30v täyttyy. Olisikohan tuo oma kielteinen tunne elämästä, vain siirretty lapsiin?

Lapset eivät muistuta minua mistään elämän jatkuvuudesta. Päinvastoin.
        Heikko ihminen saatetaan traumatisoittaa joillakin asioilla ja koko loppu elämä on pilalla.
        Itse en ole kokenut mitään suurempia traumoja. Vain perheväkivaltaa ja raiskaus uhkauksia. Se ei kuitenkaan mielestäni ole vaikuttanut minuun mitenkään niin, että nykyään kärsisin siitä.

Mulla on pelko ihmisistä. Ei, en pelkää fyysistä väkivaltaa ollenkaan.
        Pelkään henkistä väkivaltaa kaikista eniten.

• Naishenkilö
        Naishenkilö kirjoitti:

Siis vihan tunne, on yksi tunne muiden joukossa. Se mistä viha johtuu ja mitkä vaikutukset sillä on, ratkaisee mun mielestä.
        Ketään ei voi vaatia pitämään lapsista mutta kaikki me ollaan oltu pieniä joskus. Vilpittömiä elämän asioiden opettelijoita.
        Pärjäätkö sä sen vihasi kanssa?

• fgjnghjkghjklh kirjoitti:

No etkö sitten ole itse sitä mieltä, että maailmassa tapahtuu pahaa?
        Tietenkin uutisointi vaikuttaa siihen, että meille syötetään kokoajan niitä negatiivisia asioita. Lopuksi aina kevennys.

Kuitenkin, olen sitä mieltä, että maailmassa tapahtuu enemmän pahaa kuin hyvää. Masentuneena ihmisenä ehkä huomaa asiat realistisemmassa valossa.

Ihmisen luonne on muutenkin niin paska, etten halua itse olla osa sitä.

No mä ajattelen asiaa enemmän maailmankaikkeuden skaalassa. Tämä koko planeetta voisi lakata nyt olemasta, eikä sillä olisi mitään vaikutusta mihinkään.

Jos uutisista saa niitä negatiivisia asioita, niin ne pitäisi sitten tasapainottaa saamalla positiivisia asioita muita teitä. Työ, harrastukset, kaverit, lapset, lemmikit ym. ovat niitä, mitä kautta sitä positiivisuutta voi saada elämäänsä.

• dhfgjghk

Pärjään.
        Itseasiassa tämä "viha", jota tunnen, ilmenee vain täällä.
        Eli kirjoitin nettiin avatakseni asiaa, joka on mielestäni tervettä.
        Jos en kysyisi muiden mielipidettä ja tekisin oman tahtoni mukaan, en mielestäni olisi kovin tasapainoinen.

Kukaan muu ei tiedä tästä, kuin te täällä kirjoittelevat ihmiset.

• tarralenkkari666

Et ole. Minä en vihaa lapsia mutten halua omia hankkia.

• erkki-täti

"meteli, itsekkyys, tyhmyys, sotkeminen"

Miten nuo ominaisuudet koskevat vain ja ainoastaan lapsia?

Lapsia on monenlaisia, en minäkään ihan kaikkien lasten käytöksestä pidä. Mutta yritän muistaa, että lapset ovat vasta opettelemassa elämistä. Toisaalta lapsosten seura on usein kaikkein parasta seuraa...mutta sen ymmärtää vasta sitten, kun oppii jotain olennaista elämästä (lapset osaavat sen automaattisesti, mutta se taito katoaa jossain vaiheessa, mitähän se mahtaa olla?)...

• fghnghkjhgjlk

Juu, lapsia on moneen lähtöön, mutta usein heitä tahtoo kuitenkin yhdistää se järjetön meuhkaaminen, koska unohtavat säännöt ja kiellot leikkiessään.
        Olen minäkin vähän lapsellinen ja silloin en mieti, miltä nauruni muille kuulostaa tai miten käyttäydyn. Kunhan on hauskaa.
        Mutta eikö jokaisella ole oikeus vihata ja tykätä mistä haluaa?

Tuntuu jotenkin absurdilta, että kun paljastaa vihaavansa lapsia, niin on itse jokin hullu, aggressiivinen tai muuten vaan outo.

• fghnghkjhgjlk kirjoitti:

Juu, lapsia on moneen lähtöön, mutta usein heitä tahtoo kuitenkin yhdistää se järjetön meuhkaaminen, koska unohtavat säännöt ja kiellot leikkiessään.
        Olen minäkin vähän lapsellinen ja silloin en mieti, miltä nauruni muille kuulostaa tai miten käyttäydyn. Kunhan on hauskaa.
        Mutta eikö jokaisella ole oikeus vihata ja tykätä mistä haluaa?

Tuntuu jotenkin absurdilta, että kun paljastaa vihaavansa lapsia, niin on itse jokin hullu, aggressiivinen tai muuten vaan outo.

Ehkä siinä on outoa se, että me kaikki olemme olleet lapsia? En tiedä. Senkus vihaat, ei se kuitenkaan varmaan suoranaisesti kohdistu yhteenkään lapseen, eli kukaan ei kuitenkaan kärsi tässä tilanteessa.
        En itsekään pidä ihan hirveästi lapsista, paitsi sisarusteni muksut ovat kyllä ihania. Kaipaan kuitenkin rauhaa ja tilaa, joten mitään lapsilaumaa en kovinkaan kauaa jaksaisi ympärilläni. Onneksi en ole päiväkodissa tai koulussa töissä, etkä varmaan sinäkään.

• dfhrfgtjghk

Hmm, mun mielestä on jotenkin outo kortti toi että "olemme kaikki olleet lapsia".
        Siis onhan kaikki ollut joskus nolojakin, eikä sitä pidä mitenkään ihannoida?
        Nolouden tunnehan on ihan perseestä!

• erkki-täti
        dfhrfgtjghk kirjoitti:

Hmm, mun mielestä on jotenkin outo kortti toi että "olemme kaikki olleet lapsia".
        Siis onhan kaikki ollut joskus nolojakin, eikä sitä pidä mitenkään ihannoida?
        Nolouden tunnehan on ihan perseestä!

Minä menen nyt ihan eläimen tasolle, ja väitän että on eläimen/elämän sisälle rakennetun koodin mukaista, että haluaa suojella ja edistää seuraavan sukupolven elinmahdollisuuksia. Ihan määrittelemättä onko kyse sienestä, kalasta, niveljalkaisesta, matelijasta tai nisäkkäästä.

Ihmisnisäkkäillä tuo elämän jatkuvuuden koodi ilmenee luontaisena haluna suojella ja opastaa ihmislasta. Omia, sisarusten, serkkujen, ystävien tai muiden lapsia.

Juttua voisin jatkaa ja laajentaa myös siihen, miksi nisäkkäiden poikaset tuntuvat meistä ihmiseläimistä niin söpöiltä. Mutta en jaksa naputtaa useimmille tuttua huttua.

• fgjnghkhgjlk

Tää oli ensimmäinen kommentti, joka oikeasti selvensi mulle jotain.
        Kiitti siitä.

Mä en kuitenkaan OIKEASTI tunne mitään velvotteita tulevia sukupolvia kohtaan. Eläimiä rakastan yli kaiken ja haluaisinkin ammatin siitä itselleni. Työskennellä eläinten parissa siis.

• m-i-e-s

Lapsen vihaaminen on epänormaalia. Vain sairaat paskiaiset vihaavat puolustuskyvyttömiä viattomia pieniä ihmisiä, jotka eivät vielä tiedä ja ymmärrä kaikkia samoja asioita kuin täysikasvuinen yksilö.

• fdhfgghjhk

Heh.
        Sulla on vissiin lapsia?
        Voimakas hoivavietti?

Vain sairas paskiainen vihaa netissä kirjoittelijaa, josta hän ei tiedä mitään.
        Mene aggression hallintakurssille.

• m-i-e-s
        fdhfgghjhk kirjoitti:

Heh.
        Sulla on vissiin lapsia?
        Voimakas hoivavietti?

Vain sairas paskiainen vihaa netissä kirjoittelijaa, josta hän ei tiedä mitään.
        Mene aggression hallintakurssille.

Jokaisessa kylässä ja kaupungissa.

Voimakas hoivavietti pohjautuen Euroopan ihmis- ja lapsioikeuksiin.

Kuka sanoi, että minä vihaan netissä kirjoittajaa, tiesin tai en tiennyt hänestä mitään? Aivan. =D Euroopan unionin jäsenvaltioilla on hyvin tarkat kriteerit lapsen oikeuksille.

Ei minulla kärkkään ilmaisunkaan johdosta ole aggressiota, aggressio on vain yksilöllä, joka tahallisesti tulkitsee viestit mieleisekseen, eli tekee omassa päässään johtopäätöksiä ja tulkintoja pelkästään luettujen sanojen mukaisesti.

• fgjhnghjkmghjkl

Jep. Osuit asian ytimeen.

Voisit miettiä tuon kommentin myös omalle kohdallesi? Eikö?

Kohdistit minuun vihaa, vaikket tiennyt minusta muuta kuin tuon aloittamani ketjun.
        Tulkitsit tahallisesti väärin viestini.
        Kaikki ei ole niin mustavalkoista.

• m-i-e-s
        fgjhnghjkmghjkl kirjoitti:

Jep. Osuit asian ytimeen.

Voisit miettiä tuon kommentin myös omalle kohdallesi? Eikö?

Kohdistit minuun vihaa, vaikket tiennyt minusta muuta kuin tuon aloittamani ketjun.
        Tulkitsit tahallisesti väärin viestini.
        Kaikki ei ole niin mustavalkoista.

Itseasiassa ei, sinä käännät väkisin asiat mieleiseksesi ja haluat johdatella.

Vain sairaat paskiaiset vihaavat lapsia, käsittää kaikki, ei vain sinua, joten sinuun ei ole kohdistunut mitään vihaa. Normaali Euroopan unionin standardi, vika on lapsen vanhemmissa, ei lapsessa. Pelastakaa lapset ry, Mannerheimin lastensuojelujärjestö jne. Lapsilla tulee olla ja on ikään ja kehitykseen nähden oltava tarkat, myös laissaa määritellyt oikeudet. Lastensuojelu laki.

Onko lapsen vihaaminen normaalia, ei ole ja nyt reagoit että minä tulkitsin vääriin ja ei ole mustavalkoista. =D Minä taidan olla ainoa palstalla, joka on kouluttamalla koulutettu ääripäiden värikkään ajatteluun.

Olen immuuni manipulointi yrityksille. =P

• fgjhnghkhjl

Joo, no kieltämättä olet hyvä provosoimaan.

1. En ole ääripää ihminen.
        2. Vain sairaat paskiaiset tuomitsevat standardien nojalla ihmisiä. Standardit kun yleensä ovatkin niitä pahimpia ihmisiä rajoittavia tekijöitä maapallolla.
        3. Mun mielipide on aivan yhtä painava kuin sunkin.
        4. Mun mielestä sä ymmärrät asiat aivan kuten minäkin. Ihmisenlailla. Käännät asiat siis kuten itse haluaisit niiden olevan. Ei siihen auta mikään, joten päätän olla enää vastaamatta sinulle. Se ei johda mihinkään.
        5. Sinä et ole mikään normaaliuden esikuva, joten et voi väittää normaalista yhtään mitään.
        Koko tämä keskustelu oli filosofinen, jos et ymmärtänyt.
        Sulla on vain maalaisjärki tieteellistä keskustelua vastaan.
        6. Sulla on paljon aikaa kirjoitella netissä. Etenkin sellaisille, joista et pidä heti ensi silmäyksellä.
        7. Ei mulla muuta.

• m-i-e-s
        fgjhnghkhjl kirjoitti:

Joo, no kieltämättä olet hyvä provosoimaan.

1. En ole ääripää ihminen.
        2. Vain sairaat paskiaiset tuomitsevat standardien nojalla ihmisiä. Standardit kun yleensä ovatkin niitä pahimpia ihmisiä rajoittavia tekijöitä maapallolla.
        3. Mun mielipide on aivan yhtä painava kuin sunkin.
        4. Mun mielestä sä ymmärrät asiat aivan kuten minäkin. Ihmisenlailla. Käännät asiat siis kuten itse haluaisit niiden olevan. Ei siihen auta mikään, joten päätän olla enää vastaamatta sinulle. Se ei johda mihinkään.
        5. Sinä et ole mikään normaaliuden esikuva, joten et voi väittää normaalista yhtään mitään.
        Koko tämä keskustelu oli filosofinen, jos et ymmärtänyt.
        Sulla on vain maalaisjärki tieteellistä keskustelua vastaan.
        6. Sulla on paljon aikaa kirjoitella netissä. Etenkin sellaisille, joista et pidä heti ensi silmäyksellä.
        7. Ei mulla muuta.

Ehkä te olette hyvä provosoitumaan. =)

1. Väittikö joku näin?

2. Tuomitsinko minä ketään? (Missä lukee, minä tuomitsen?)

3. Onko joku kyseenalaistanut mielipiteesi?

4. Tunneihminen kohtaa järki-ihmisen. Normaali konfliktitilanne.

5. Henkilöhyökkäys ja shaminglanguage. =D Koko kohta ei millään liity alkuperäiseen kysymykseen ja siihen yleiseen vastaukseen. Tunneihmisen kompurointi

6. Tunneihminen. Väittää etten pidä, vaikka kyseessä on pelkästään rivi sanoja. Huom sinä väität, tietämättä edes mitään mielipiteestäni. Paljon aikaa? 10 minuuttia on paljon? Logiikka tässä ja muussakin ontuu, eli tunne ihminen.

7. Tunneihminen. =)

• naistenmaailmaonjulma

Itse en halua lapsia, enkä olla niiden kanssa tekemisissä. En kuitenkaan vihaa niitä. Miksi vihaisin jotain mitä voin helposti vältellä? Jos asia vaivaa sua, voithan jutella siitä jonkun kallolekurin kanssa. Siinä mielessä samaistun suhun, että on tosi ärsyttävää kun naisilta edellytetään aina sitä lasten palvomista. Jos ei palvo, haukutaan kylmäksi, epänaiselliseksi ja sitä jää helposti kaveriporukoistakin ulkopuolelle kun ne alkaa kaikki lisääntyä. Ja se siitä johtuva yksinäisyys voi sitten tuntua lapsivihana. Tuskin sullakaan paljoa kavereita on jos et lapsista tykkää? Ja jos oot vielä nuori, ne loputkin häipyy sun elämästä kun alkavat porsia, joten varaudu siihen.

• erkki-täti

Ketkä sitä lasten palvomista edellyttävät? Eivät ainakaan lapset, joten viha taitaa kohdistua väärään kohteeseen?

Lapset näkevät huijauksen ja feikkauksen läpi heti. Eivät lapset mitään palvontaa ja varauksetonta ihailua halua. Lapset haluavat, että aikuinen on aidosti läsnä. Lapset hyväksyvät myös sen grumpy-face-tyypin, ja kuuntelevat senkin juttuja, ja niin tarkasti ettet uskokaan..Lapsethan ihailevat meitä aikuisia!

On kuule aika veikeä tunne, kun saa olla jollekin ihmisalulle yksi maailman mahtavimmista tyypeistä :)

• dfghnfgjghk

Ehkä juuri siksi vihaankin lapsia.
        Itselläni on sosiaalisten tilanteiden pelko ja pelkään , että ihmiset tuomitsevat.
        Lapsethan tekevät tätä taukoamatta. Heillä on jokin yliluonnollinen kyky erottaa asioita.
        En halua, että se kohdistuu minuun.

En tiedä voiko puhua sittenkään vihasta?

• erkki-täti
        dfghnfgjghk kirjoitti:

Ehkä juuri siksi vihaankin lapsia.
        Itselläni on sosiaalisten tilanteiden pelko ja pelkään , että ihmiset tuomitsevat.
        Lapsethan tekevät tätä taukoamatta. Heillä on jokin yliluonnollinen kyky erottaa asioita.
        En halua, että se kohdistuu minuun.

En tiedä voiko puhua sittenkään vihasta?

Hoidoksi ehdottaisin vaikkapa muutaman viikon mittaista tutustumisjaksoa päiväkodissa. Saattaisi lähteä osa sosiaalisista peloista. Saisit aitoja kavereita, jotka eivät tuomitse ainakaan selän takana. Lasten reaktiot tulevat heti ja suoraan, ja kärhämät osataan unohtaa ajoissa.

• ghjhgjkhjkl
        erkki-täti kirjoitti:

Hoidoksi ehdottaisin vaikkapa muutaman viikon mittaista tutustumisjaksoa päiväkodissa. Saattaisi lähteä osa sosiaalisista peloista. Saisit aitoja kavereita, jotka eivät tuomitse ainakaan selän takana. Lasten reaktiot tulevat heti ja suoraan, ja kärhämät osataan unohtaa ajoissa.

Hei, ei missään nimessä!
        Mä olen ollut päiväkodissa työharjoittelussa monta monta kertaa ja ne olivat painajaista.
        Jatkuvaa sellasta miettimistä, että millon noi kakarat tulis pistää unille ja saako ne nyt tarpeeks leikkiä.
        Jatkuvaa huutoa, ei koskaan voi ilmaista asioita nätisti ja hiljaisella äänellä.
        Lapset eivät kykene kontrolloimaan tunteitaan.

• ghjhgjkhjkl kirjoitti:

Hei, ei missään nimessä!
        Mä olen ollut päiväkodissa työharjoittelussa monta monta kertaa ja ne olivat painajaista.
        Jatkuvaa sellasta miettimistä, että millon noi kakarat tulis pistää unille ja saako ne nyt tarpeeks leikkiä.
        Jatkuvaa huutoa, ei koskaan voi ilmaista asioita nätisti ja hiljaisella äänellä.
        Lapset eivät kykene kontrolloimaan tunteitaan.

Ei kykenekkään, se on tietyssä iässä oikeasti mahdotonta koska sellaisen hallintakyky aivoissa vasta kehittyy. Ihan kuin kuivaksi oppiminen, riippuu aivojen kehityksestä ei pelkästä tahdosta.

Lukaise lapsen kehityksestä jokunen oopus niin aukeaa moni asia miksi mikäkin asia ei mene niinkuin aikuiset haluaa. Ei ennen kuin lapsella on valmiuksia.

• fgdhjnghkjhjgk

En tiedä, onko kovinkaan luontaista suositella "lapsia vihaavalle" ihmiselle kirjoja lasten kognitiivisesta puolesta?
        Sama kuin käskisi sinun syödä paskalla täytetyn sämpylän.

• fgdhjnghkjhjgk kirjoitti:

En tiedä, onko kovinkaan luontaista suositella "lapsia vihaavalle" ihmiselle kirjoja lasten kognitiivisesta puolesta?
        Sama kuin käskisi sinun syödä paskalla täytetyn sämpylän.

On se ihan hyväksi. Usko pois. Ennakkoluulot saattaa väistyä kun tieto lisääntyy miksi ne mukulat on mitä ne on. Mene mukavuusalueelta pois ja tutustu kirjojen kautta, varmaan huomaat pian että ihan hölmöä puhua vihasta, kun ei vaan kestä ja jaksa ihmisiä joita ei voi kontrolloida.

Minusta sun viha on perusteetonta, koska paljon on aukkoja miksi ne mukulat on mitä ne on. Ymmärrys voisi helpottaa vai lisääkö tieto tuskaa?

• fgjnghkjhgjlk
        sönkkö kirjoitti:

On se ihan hyväksi. Usko pois. Ennakkoluulot saattaa väistyä kun tieto lisääntyy miksi ne mukulat on mitä ne on. Mene mukavuusalueelta pois ja tutustu kirjojen kautta, varmaan huomaat pian että ihan hölmöä puhua vihasta, kun ei vaan kestä ja jaksa ihmisiä joita ei voi kontrolloida.

Minusta sun viha on perusteetonta, koska paljon on aukkoja miksi ne mukulat on mitä ne on. Ymmärrys voisi helpottaa vai lisääkö tieto tuskaa?

Tieto ei välttämättä lisää tuskaa.
        Kuten tiedät ihmisen luonnosta, sekin on hyvin valikoivaa mitä haluat omaksua.
        En tunne, että lapset olisivat jotenkin tärkeä osa elämääni.
        Mulla on ihan muita iloja ja lapset tuntuvat vain häiritsevän niitä. Nytkin naapurin lapset meuhkanneet tuolla yläkerrassa jo parisen tuntia taukoamatta. Pudotellaan jotain lattialle ja juostaan perässä! Jeeeeee!

• helmiä.sioille
      • naistenmaailmaonjulma

Totta. Itse olen elämässäni pyrkinyt siihen, etten vihaisi mitään/ketään, vaikka se välillä vaikeaa onkin. Itse siitä vain kärsii. Ärsyttäviä tyyppejä pitää vain vältellä ja karttaa aiheita jotka aiheuttavat vihan tunteita. Lapsia pystyy kuitenkin aika hyvin välttelemään, vaikka niitä joka puolella onkin, mutta suoraan tekemisissä ei ole pakko olla jos ei halua. Joten se on ehkä vähän turhaa vihaamista.

• dfhgfgjhgfhkj

Mulla on paljon aikaa, joten mun mielestä oikein mikään ei ole turhaa.
        Mä oon avoin melkein kaikille asioille.

Mun mielestä asioiden vältteleminen ei oikein auta. Silloin vain "väliajalla" alkaa potemaan entistä enemmän kielteisiä tunteita ja ne voimistuvat, kun kohtaa tämän itse tilanteen, joissa tämä epämukava tunne ilmenee.

• helmiä.sioille
        dfhgfgjhgfhkj kirjoitti:

Mulla on paljon aikaa, joten mun mielestä oikein mikään ei ole turhaa.
        Mä oon avoin melkein kaikille asioille.

Mun mielestä asioiden vältteleminen ei oikein auta. Silloin vain "väliajalla" alkaa potemaan entistä enemmän kielteisiä tunteita ja ne voimistuvat, kun kohtaa tämän itse tilanteen, joissa tämä epämukava tunne ilmenee.

Itse en ole ikinä varsinaisesti inhonnut lapsia. En kyllä niitä itselleni halunutkaan, mutta kun tulin isäksi, en osaa kyllä kuvitella enää elämääni ilman lastani.

Mutta sitten ne jotkut lastenvanhemmat ovatkin ihan oma lukunsa. En ole ikinä nähnyt toivottomia lapsia, mutta kaikista vanhemmista en voi sanoa ihan samaa...

• Ei ole mikäli siihen ei liity mitään tukahdetuttaja tunteita.

Esim. Itseäni ärsytti vauvat aivan älyttömästi ennen kuin sain oman. Tiedän monia muita joilla ollut sama juttu.

Tietenkään se ei kaikilla johdu lapsen kaipuusta, vaan voi olla kyse muustakin.

Ja siis näin äidinkin näkökulmasta. Ei kai kukaan tykkää kiukuttelevasta ärrimurrista oli se sitten 3 tai 30-vuotias. Kyllä ne lapset osaa olla tolkuttoman ärsyttäviä oli ne sitten omia tai muiden. Mutta taas sitten niitä parhaita hetkiä lapsen kanssa... noh, en ole kokenut ikinä sellaista kenenkään muun kanssa.

• Ehkä en kykene ihan tajuamaan "vihaa" ketään kohtaan. En tiedä pystynkö tuntemaan sitä ketään kohtaan kuin hetkittäin. Ehkä enemmän tajuan ettei joku pidä lapsista mutta viha?

• gfdjhnghkhlk
        Nainen_28v kirjoitti:

Ehkä en kykene ihan tajuamaan "vihaa" ketään kohtaan. En tiedä pystynkö tuntemaan sitä ketään kohtaan kuin hetkittäin. Ehkä enemmän tajuan ettei joku pidä lapsista mutta viha?

Eli et ymmärrä ihmisen luontaisia tunteita?
        Olet epäinhimillinen mielestäni.

Kykenet ymmärtämään lapsia, et kykene ymmärtämään mieleltään lapsen tasoista, joka vihaa lapsia. Tai näin ainakin mulle sanottiin, että olisin itsekin lapsi, koska vihaan heitä.

• gfdjhnghkhlk kirjoitti:

Eli et ymmärrä ihmisen luontaisia tunteita?
        Olet epäinhimillinen mielestäni.

Kykenet ymmärtämään lapsia, et kykene ymmärtämään mieleltään lapsen tasoista, joka vihaa lapsia. Tai näin ainakin mulle sanottiin, että olisin itsekin lapsi, koska vihaan heitä.

Siis toki ymmärrän vihan ja tunnistan sen tunteen. Silloin tekee mieli huutaa ja heittää tavarat seinään.

Mitä en ymmärrä on että sen tunteen antaa viedä ja kasvaa. Ja kohdistaa sen johonkin, minne se ei kuulu.

Tietyissä tilanteissa ei voi riehua ja antaa vihan näkyä - ellei ole lapsi. Joka ei vihaa mitään eikä ketään ja muuttaa mielensä kahdessa sekunnissa. Ensin lyödään ja inhotaan. Sitten pussataan ja halataan.

• fcghnfgjghk

Et siis ymmärrä vaikkapa mielenterveydellisiä ongelmia? Vai pitäisikö edes puhua mielenterveydestä. Se on vain ideaali.
        Puhutaan mieluummin marginaaliväestöstä, joka reagoi asioihin eri tavalla kuin suurin osa ihmisistä. Ja siihen, mitä on tottunut näkemään.

Mun mielestä vihan kohdistaminen johonkin yhteen asiaan voi pelastaa ihmisen. Jos vihaa kaikkea epämääräisesti, ei ole kovin terve.

• fcghnfgjghk kirjoitti:

Et siis ymmärrä vaikkapa mielenterveydellisiä ongelmia? Vai pitäisikö edes puhua mielenterveydestä. Se on vain ideaali.
        Puhutaan mieluummin marginaaliväestöstä, joka reagoi asioihin eri tavalla kuin suurin osa ihmisistä. Ja siihen, mitä on tottunut näkemään.

Mun mielestä vihan kohdistaminen johonkin yhteen asiaan voi pelastaa ihmisen. Jos vihaa kaikkea epämääräisesti, ei ole kovin terve.

Mielenterveysongelmaisetko vain vihaavat? Vai näyttävät tunteita? Tipuin kärryiltä ja löin pääni.

• fgjhghkhjl

Mun ongelma on, etten osaa tuoda ajatuksiani selkeästi ilmi kirjoittaen.
        Välillä tuottaa oikeastikin hankaluuksia tämä kirjoittaminen tai puhuminen.

Mietin paljon, mutta en osaa vain tuoda niitä sanoiksi.

Tarkoitan siis tuolla viestilläni, että etkö ymmärrä mielenterveysongelmaisia? Esimerkiksi itsellänihän on mielenterveys taustaa ja on nykyäänkin olemassa oleva diagnoosi, joka rajoittaa elämääni. Tämä siis jotenkin liukenee kaikille eri elämän saroille. "Lapsiviha" ei siis välttämättä olekaan itse ydin. Ongelmani saattaa olla siinä, että pelkään ihmisiä liikaa ja olen täten erakoitunut heistä.
        En enää osaa kanssakäymistä ihmisten kanssa.
        Lapset ovat aitoja ja sanovat asiat suoraan. Joskus he osaavat olla julmiakin. En halua kuulla sitä.

• fgjhghkhjl kirjoitti:

Mun ongelma on, etten osaa tuoda ajatuksiani selkeästi ilmi kirjoittaen.
        Välillä tuottaa oikeastikin hankaluuksia tämä kirjoittaminen tai puhuminen.

Mietin paljon, mutta en osaa vain tuoda niitä sanoiksi.

Tarkoitan siis tuolla viestilläni, että etkö ymmärrä mielenterveysongelmaisia? Esimerkiksi itsellänihän on mielenterveys taustaa ja on nykyäänkin olemassa oleva diagnoosi, joka rajoittaa elämääni. Tämä siis jotenkin liukenee kaikille eri elämän saroille. "Lapsiviha" ei siis välttämättä olekaan itse ydin. Ongelmani saattaa olla siinä, että pelkään ihmisiä liikaa ja olen täten erakoitunut heistä.
        En enää osaa kanssakäymistä ihmisten kanssa.
        Lapset ovat aitoja ja sanovat asiat suoraan. Joskus he osaavat olla julmiakin. En halua kuulla sitä.

Lapset osaavat myös jo pari-kolme vuotiaina vedellä naruista ja juksata. Ei siinä iässä enää "lapsen suusta totuutta kuule", mikä on aika hämmentävää.

Minä en tuomitse mielenterveysongelmaisia, tuo termikin on jo ruma, kaikilla menee joskus huonosti. Ei masennus tee mielestäni kenestäkään mielenterveysongelmaista, vaikka masennus taitaa aika usein olla vain osadiagnoosi.

Enemmän tuomitsen sen, jos ei välitetä lähipiiristä tai omasta itsestä niin että yritettäisi parantaa omaa oloa. Tietystikään asia ei ole noin yksinkertainen ja mielen sairastuminen nappaa otteen koko kehosta. Ehkäpä siinäkin paras keino pidemmän päälle on oppia tuntemaan oma mielensä ja kroppansa ja tietoisesta pyrkiä kompensoimaan niiden puutteita.

• Vihaaminen tuntuu aika kovalta lausunnolta.. ymmärrän hyvin, jos joku ole erityisen kiinnostunut lapsista, tai ettei osaa/halua olla niiden kanssa tekemisissä, tai että lapset toisinaan ärsyttävät melun yms mainitsemasi takia, mutta se, että suorastaan vihaa lapsia.. on kyllä mielestäni melko epätavallista.

• dfhnfgkikghfk

Hmm, mä olen kai dramaattinen ilmaisuissani sitten?
        En mä nimittäin tekisi heille pahaa, korkeintaan huutaisin jos päässä napsahtaa.

Mä olen kiltti ihminen, joka elää aina sääntöjen mukaisesti. Sitten kun joku ei eläkään, niin se ärsyttää.

• dfhnfgkikghfk kirjoitti:

En mä nimittäin tekisi heille pahaa, korkeintaan huutaisin jos päässä napsahtaa.

Mä olen kiltti ihminen, joka elää aina sääntöjen mukaisesti. Sitten kun joku ei eläkään, niin se ärsyttää.

Sama täällä. Onhan se loputon suo alkaa pohtia, miksi tuo ei usko mitään ja kunnioita mitään. Miksi se tekee noin. Mähän just sanoin sille. Toi on vastoin kaikkea mitä olen sille opettanut. Jne. Silti pitää uskoa siihen omaan tekemiseen ja toivoa että se kantaa.

• dfhnfgkikghfk kirjoitti:

Niin vähän ajattelinkin.. Kyse on ehkä ennemminkin siitä, että et vain ole tottunut lapsiin ja niiden käyttäytyminen ja meininki ahdistaa. On kuitenkin hyvä muistaa, että lapset tosiaankin vasta harjoittelevat tätä ihmistouhua, kuten erkki-täti tuolla jo toteskin. Harva lapsi on pahuuttaan sotkeva, meluisa, tai tottelematon, eivät vain vielä osaa toimia kaikissa tilanteissa toivotulla tavalla. Onhan se välillä rasittavaa, mutta ei sentään vihattavaa.

• normaali.olet

ei toisten kakaroita tarvitsekkaan rakastaa ehkä omasi muuttavat inhon rakkastamiseen tai ei ole pakko hankkia lapsia olette sitten jonkun miehen kanssa lapseton pari/aviopari

• KilttienIsä

Vihata sanan käyttö kai oli liioittelua, siihen monet takertuvat. Ei lapsista ole pakko pitää.

Toinen asia, missä olet mennyt harhaan on lasten empatiakyvyn ja älykkyyden väheksyminen. Ominaisuudet ovat voimakkaasti synnynnäisiä, vaikka kehittyvätkin ajan myötä. Tai latistuvat.

Meteli ja sotkeminen ärsyttävät monia, lasten jalustalle nostamisesta puhumattakaan. Et taida tuntea lapsia ja siksi teet vääriä tulkintoja. Ihmisiä hekin ovat hyvine ja huonoine puolineen, mutta vähemmän pahaa harkitusti tehneinä vähemmän vihattavia kuin aikuiset. Mielestäni.

• dfghghkgh

Ei lapset ole älykkäitä.
        Vai miten selität sen, että kerrot heille ydinfysiikasta kaiken oleellisimman ja kun kysyt jälkeenpäin miten asiat menivätkään, he ovat unohtaneet sen? Tai sitten eivät osaakaan selittää kaikkea?
        Toki on mentävä lapsen tasolle, mutta jos se koostuu siitä, miten edistää liukuria liukumaan nopeammin mäessä, en koe sitä kovinkaan älykkääksi.
        Se on luovaa, ei älykästä.

Siinä ihannoin lapsia kyllä, että heillä on luonnollinen kyky tehdä ja luoda asioita. Sellainen puuttuu monelta aikuiselta. Ovat liian jäykkiä.

• älä-käy-kiinni

ei ketään kiinnosta ydinfysiikat lasten liukumäessä vouhotat siitä tai tarhanpihassa kaupassa yms pehmeäksi sinut katsotaan ei kaikki koulun käyneet oppiaineista vouhota kun koulut on käyty älä ole pehmee nyt on lapsikin viisaampi jopa 3 vko vanha tai 1kk vanha lapsi sekin näkee pehmee vaahto suussa paasaa kuin hullu pastori saarnaansa voi poliisitkin tai valkotakkiset tulla hakemaan siellä on muitakin älykkäitä sitten jopa einsteinikin luulin kanssa aluksi ettet välitä toisten lapsista mutta vihaatkin niitä miksi vihaat lapsia älä käy lapsiin käsiksi tai satuta heitä vaikka olet älykäs älä satuta ja koske lapsiin

• VoinLopettaa
        dfghghkgh kirjoitti:

Ei lapset ole älykkäitä.
        Vai miten selität sen, että kerrot heille ydinfysiikasta kaiken oleellisimman ja kun kysyt jälkeenpäin miten asiat menivätkään, he ovat unohtaneet sen? Tai sitten eivät osaakaan selittää kaikkea?
        Toki on mentävä lapsen tasolle, mutta jos se koostuu siitä, miten edistää liukuria liukumaan nopeammin mäessä, en koe sitä kovinkaan älykkääksi.

Siinä ihannoin lapsia kyllä, että heillä on luonnollinen kyky tehdä ja luoda asioita. Sellainen puuttuu monelta aikuiselta. Ovat liian jäykkiä.

Opeta ensin peruskoulu- , lukio- ja yliopistotasoinen matematiikka ja fysiikka. Kerro sitten. Tieto ja äly ovat eri asioita. Se tieto kuuluu jo yleissivistykseen.

Voi ei taas, olet provo. Hetken luulin sinun olevan itsemurhasta haaveileva lastenvihaaja.

• ghjmnhjlhjkl

Tieto ja älykkyys kulkevat käsikädessä.
        Jos ihmisellä on kyky omaksua tietoa, hän on älykäs. Etenkin jos hän soveltaa sitä.

Opeta sä mulle, että miksi olet noin hyökkäävä toista ihmistä kohtaan, joka tuntee aivan luonnollisia tunteita?

Voi ei, taas olet provo. Luulin hetken sinun olevan älykäs lapsia omaava yksinhuoltaja. Tai sitten parisuhteessa, jossa menee huonosti.

• fdghfgjghkj
        älä-käy-kiinni kirjoitti:

ei ketään kiinnosta ydinfysiikat lasten liukumäessä vouhotat siitä tai tarhanpihassa kaupassa yms pehmeäksi sinut katsotaan ei kaikki koulun käyneet oppiaineista vouhota kun koulut on käyty älä ole pehmee nyt on lapsikin viisaampi jopa 3 vko vanha tai 1kk vanha lapsi sekin näkee pehmee vaahto suussa paasaa kuin hullu pastori saarnaansa voi poliisitkin tai valkotakkiset tulla hakemaan siellä on muitakin älykkäitä sitten jopa einsteinikin luulin kanssa aluksi ettet välitä toisten lapsista mutta vihaatkin niitä miksi vihaat lapsia älä käy lapsiin käsiksi tai satuta heitä vaikka olet älykäs älä satuta ja koske lapsiin

Mullaeioosullemitäänsanottavaa

• ei-normi-naisen-juttua

vai onko se muisti muistaa oppikirjan ulkoa et sen viisaampi ja älykkäämpi äiti olisi kuin muutkaan kun lämmität tuttipulloa vauvalle tai vaihdat kakkavaipat vai oletko avuttomampi tai teet perheelle ruokaa yms et ole sen älykkäämpi kuin muutkaan naiset ehkä muistat oppikirjat hyvin eli teorian mutta sen viisaampi et ole tai miehesi toinen koulutettu käskee sytytä kynttilä ja sitten katselemaan salkkareita niin pöpötät liekistä 5 tuntia niin varmasti heittää kynttilän pihalle ei olematonta pöpötystä jaksa kukaan kuunnella taitaa heittää kaalista vähäsen

• fgjghklhjl

Opette kirjoittamaan niin ehkä voisin vastata sulle järkevästi mulla ei ollut mitään halua edes lukea sun viestiäsi ilman pilkkuja, pisteitä ja isoja alkukirjaimia se on ikävää että jotkut eivät ole olleet äidinkielen tunneilla paikalla on myös valitettava tosi asia että älykkäät äidit selviytyvät muita äitejä paremmin oletko kuullut että raskaana olevien naisten aivot menettävät tilavuuttaan joka tarkoittaa sitä että he ovat vähemmän älykkäitä ovat kuitenkin muita ärhäkämpiä suojelemaan

• erkki-täti
        dfghghkgh kirjoitti:

Ei lapset ole älykkäitä.

Tervehdys taas!

Tuohon väitteeseesi, ettäkö lapset eivät olisi älykkäitä haluan vielä heittää kommentin...

On olemassa syntymässä saatua älykkyyttä. Jokainen nerokin on joskus ollut lapsi. (Ja kuinka monta neroa maailma menettää, kun kaikilla hyvin älykkäänä syntyneillä lapsilla ei ole mahdollisuutta kehittää ja hyödyntää kykyjään...?)

En väitä olevani mikään nero, mutta muistan omasta lapsuudestani erään omakohtaisen tapauksen liittyen älyyn ja asioiden hahmottamiseen. Ala-asteella opettaja kertoi avaruudesta ja valon liikkeestä. Aihe kiinnosti, ja tein opettajalle tarkentavan kysymyksen. Kysyin, tarkoittaako kaukaa avaruudesta tuleva valo siis sitä, että näemme kaukoputkella menneisyyteen. Opettaja ei ilmeisimmin osannut vastata, koska hän sivuutti kysymyksen eikä vastannut siihen oikein juuta eikä jaata. Myöhemmin olen saanut todeta asian olevan juuri niinkuin lapsen aivoillani mietinkin sen olevan.

Myös kielten opiskelussa olen lapsena/nuorena hoksannut silloin tällöin syy-seuraus-suhteita, joista opettajalla ei ole ollut hajuakaan, kun joku on kysynyt jotain. Siis kielen rakenteeseen liittyviä juttuja.

Uskallan siis väittää, että itse olen ollut jossakin asioissa lapsena nokkelampi/älykkäämpi kuin yliopistokoulutuksen saaneet opettajani. En usko olevani ainoa laatuani.

• erkki-täti kirjoitti:

Tervehdys taas!

Tuohon väitteeseesi, ettäkö lapset eivät olisi älykkäitä haluan vielä heittää kommentin...

On olemassa syntymässä saatua älykkyyttä. Jokainen nerokin on joskus ollut lapsi. (Ja kuinka monta neroa maailma menettää, kun kaikilla hyvin älykkäänä syntyneillä lapsilla ei ole mahdollisuutta kehittää ja hyödyntää kykyjään...?)

En väitä olevani mikään nero, mutta muistan omasta lapsuudestani erään omakohtaisen tapauksen liittyen älyyn ja asioiden hahmottamiseen. Ala-asteella opettaja kertoi avaruudesta ja valon liikkeestä. Aihe kiinnosti, ja tein opettajalle tarkentavan kysymyksen. Kysyin, tarkoittaako kaukaa avaruudesta tuleva valo siis sitä, että näemme kaukoputkella menneisyyteen. Opettaja ei ilmeisimmin osannut vastata, koska hän sivuutti kysymyksen eikä vastannut siihen oikein juuta eikä jaata. Myöhemmin olen saanut todeta asian olevan juuri niinkuin lapsen aivoillani mietinkin sen olevan.

Myös kielten opiskelussa olen lapsena/nuorena hoksannut silloin tällöin syy-seuraus-suhteita, joista opettajalla ei ole ollut hajuakaan, kun joku on kysynyt jotain. Siis kielen rakenteeseen liittyviä juttuja.

Uskallan siis väittää, että itse olen ollut jossakin asioissa lapsena nokkelampi/älykkäämpi kuin yliopistokoulutuksen saaneet opettajani. En usko olevani ainoa laatuani.

Olen ihan samaa mieltä kanssasi. Kyllä lapsilla on älykkyyttä ja päättelykykyä mielin määrin. Kekseliäisyyttä. On hyvin pitkälle ympäristöstä ja aikuisista kiinni miten paljon lapsi pääsee kehittymään ja kehittämään älyään. Myöhemmin tietysti kykenee enemmän hyvin itsenäisestikin kehittämään itseään, kun pääsee hyödyntämään puitteita. Toki lapsenakin tietyissä määrin, niissä puitteissa mitkä käytettävissä ovat.

Olen useamman kerran törmännyt tilanteeseen, että muna on ollut kanaa eli minua viisaampi ja en ole osannut kertoa lapselle haluttua tietoa. On pitänyt ohjata lapsi itseäni viisaamman luokse asiaa tiedustelemaan. Tai etsiä sitä tietoa lapselle jotta mahdollisia vastauksia saadaan.

Tuo oma kolmen vanha joskus kyselee sellaisia juttuja, että haeskelen hetken aikaa miten ja mitä vastaan. Välillä on pakko sanoa, että nyt joudut kysymään kyllä iskältä, se tietää tuosta asiasta paljon enemmän kuin minä. :)

• Jos se olisi jotenkin perusteltua, mitä se ei taida olla. Olet vaan kontrollifriikki. Kaikkea ei voi kontrolloida, pitää vaan kestää. :)

• fgjhghjlkhjkö.l

Hmm, en kyllä ole kontrollifriikki.
        Mun kämppä on aina kaaoksessa. Vihaan siivoamista.
        En myöskään todellakaan pidä ihmisten kontrolloimisesta. Siitähän tämä"lapsiviha" itseasiassa pohjautuukin. En voi kontrolloida heitä, enkä pidä siitä. En osaa olla heidän kanssaan.
        Vanhemmat ovat kontrollifriikkejä. Kasvattavat lapsensa haluamansa mallin mukaan. Opettavat tiettyjä "normeja" ja vielä kehtaavat aina paasata kuinka omat lapset on niin parhaita!

• fgjhghjlkhjkö.l kirjoitti:

Hmm, en kyllä ole kontrollifriikki.
        Mun kämppä on aina kaaoksessa. Vihaan siivoamista.
        En myöskään todellakaan pidä ihmisten kontrolloimisesta. Siitähän tämä"lapsiviha" itseasiassa pohjautuukin. En voi kontrolloida heitä, enkä pidä siitä. En osaa olla heidän kanssaan.
        Vanhemmat ovat kontrollifriikkejä. Kasvattavat lapsensa haluamansa mallin mukaan. Opettavat tiettyjä "normeja" ja vielä kehtaavat aina paasata kuinka omat lapset on niin parhaita!

Sä haluat kontrolloida muiden ihmisien tunteita ja käytöstä. Kun ne ei käyttäydy sun normien mukaan, alat vihata?

• gfjgfhkhjl
        sönkkö kirjoitti:

Sä haluat kontrolloida muiden ihmisien tunteita ja käytöstä. Kun ne ei käyttäydy sun normien mukaan, alat vihata?

Et ymmärrä psykologiaa.
        Se on käänteistä tässä tapauksessa.

• gfjgfhkhjl kirjoitti:

Et ymmärrä psykologiaa.
        Se on käänteistä tässä tapauksessa.

Voi olla, mutta sä et ymmärrä lapsia ja se on ongelman ydin.

• dfrghfgjghk

Miks mun tulis ymmärtää lapsia?
        Selitä?

Ei kaikki voi ymmärtää kaikesta kaikkea?

Miks mun pitää sulautua johonkin muottiin väkisin ja alkaa tykkäämään lapsista?

• jätä-sönkkö-rauhaan

sinunhan piti olla älykäs älä muita naisia piinaa ja halveksi pyyhitkö peppusi oppikirjan mukaan ja historiaa ja matikkaa ja kun kirja ei sitä neuvo mitä teet olet neuvoton et pyyhi puotasi nostat housut ja jätät vetämättä ja menet keittiösi pöytään istumaan itkunkin päästät naapurin 3v elinan syy kyn maailman viisain ja älykkäin nainen suuttuu 3v elina voi opettaa miten peppu pyyhitään ja saat ystävän

• dfrghfgjghk kirjoitti:

Miks mun tulis ymmärtää lapsia?
        Selitä?

Ei kaikki voi ymmärtää kaikesta kaikkea?

Miks mun pitää sulautua johonkin muottiin väkisin ja alkaa tykkäämään lapsista?

Ehkä se avaisi sulle ovia mitä pidät nyt visusti kiinni. Ja en ole sanonut että tykätä pitää. Ei ymmärräkään, mutta silloin on viisasta pitää suu kiinni. Nimittäin murohirviön vihaaminen ei ole kauhean loogista.

• fgjnghkhjl
        jätä-sönkkö-rauhaan kirjoitti:

sinunhan piti olla älykäs älä muita naisia piinaa ja halveksi pyyhitkö peppusi oppikirjan mukaan ja historiaa ja matikkaa ja kun kirja ei sitä neuvo mitä teet olet neuvoton et pyyhi puotasi nostat housut ja jätät vetämättä ja menet keittiösi pöytään istumaan itkunkin päästät naapurin 3v elinan syy kyn maailman viisain ja älykkäin nainen suuttuu 3v elina voi opettaa miten peppu pyyhitään ja saat ystävän

Joo oon tosi älykäs sinuun verrattuna koska käytän välimerkkejä ja olen istunut äidinkielen tunneilla valitettavasti se kertoo jotain perussivistyksestä jos ei osaa käyttää merkkejä se elina voisi sulle opettaa niiden käytön koska musta tuntuu että oot kiintynyt häneen jollain tasolla sulla varmaan itselläsi on lapsia ja hyökkäät nyt sellaista ihmistä vastaan joka ei pidä samoista asioista todella järkevää sanon minä saat ehkä ystäviä kun opettelet kirjoittamaan ja miettimään asioita rationaalisesti

• fgjhghkhjlk
        sönkkö kirjoitti:

Ehkä se avaisi sulle ovia mitä pidät nyt visusti kiinni. Ja en ole sanonut että tykätä pitää. Ei ymmärräkään, mutta silloin on viisasta pitää suu kiinni. Nimittäin murohirviön vihaaminen ei ole kauhean loogista.

Ööh?
        Sama kuin sanoisi, että catwalk mallien nilkkojen pitäätaipua luonnottomaan asentoon.
        Ihan normaalia ihmisluonnolle ominaista mietiskelyä tämä on.
        Kysyin muiden mielipidettä, koska olen itsekin ihminen (siitä huolimatta, etten pidä lapsista). Mä teen virheitä, mietin, oon ahne kuten muutkin ihmiset, vihaan asioita tai tykkään niistä.
        Ehkä sullekin pitäisi avautua jokin uusi ovi erilaisten ihmisten hyväksymisessä?

• fgjhghkhjlk kirjoitti:

Ööh?
        Sama kuin sanoisi, että catwalk mallien nilkkojen pitäätaipua luonnottomaan asentoon.
        Ihan normaalia ihmisluonnolle ominaista mietiskelyä tämä on.
        Kysyin muiden mielipidettä, koska olen itsekin ihminen (siitä huolimatta, etten pidä lapsista). Mä teen virheitä, mietin, oon ahne kuten muutkin ihmiset, vihaan asioita tai tykkään niistä.
        Ehkä sullekin pitäisi avautua jokin uusi ovi erilaisten ihmisten hyväksymisessä?

Normaalia joo. Eikö sua kiinnosta tietää miksi vihaat? Ja vihaatko ihan turhaan? Ei siinä mitään jos tykkää vihan tunteesta. Mä en tykkäis ja halusiin tietää mitä mä oikein vihaan ja miksi. :)

Mä hyväksyn erilaisia ihmisiä, mutta kun kerran kysyit niin päätin vastata. Epäilen kyllä provoksi kaikesta inttämisestä ja asioiden kääntelystä päätellen. Jollain on vaan tylsää. :)

• sönkkö-älä-vastaa

vai oletko ihminen vai petoko olet ja ylempänä kirjoitit mielenterveys ongelmista nyt ei tytöllä pyyhi hyvin hauku minua mutta jätä sönkkö rauhaan ja muut naiset minua saat haukkua mielin määrin ja petoa ei tarvitse ymmärtää ja hyväksyä lääkäriin saat apua mielenterveys ongelmiin sönkkö jos tämä hihhuli piinaa niin älä vastaa haukkukoon ja raivotkoon minulle puhu kädelleni tosiaan älykäs luulisi tosiaan ymmärtävän lopettaa ajoissa eikä paasata ja haastaa riitaa vielä kerran jätä sönkkö rauhaan

• Lapselliaaikuisia

Et ole ainoa sillä vihaan kimeitä ääniä ja lapsia sillä olen koulukiusattu,

Saan kakaralaumasta heti niin itseni puolustuskannalle että voisin tappaa ne.

Inhon lapsia sillä ne ovat julmimpia ihmisiä mitä maapallo kantaa.

Mitään niin julmaa ei voi tehdä kuin lapsi ja sitä suojellaan kuin kuningasta. Lapsi saan ainoana ihmisenä tehdä tässä maailmassa mitä lystää.

Kukan ei ole´niin vaarallinen kun lapsi. Lapsi voi kiusata ja käyttäytyä ihan mitenkä vain. Ja menee aikuisuuteen että ihminen ei kehity koskaan vaan pysyy kehitystasolla aina ja ikuisesti.

Vihaan lapsia ja lapsentasolle jääneitä aikuisia.

• fgjghjkhjm

Hmm, no ehkä toi oli vähän liioteltua?
        En usko, että haluaisit tappaa ketään.
        Tää viesti oli kirjoitettu vain provokaatio tarkoituksessa.

Mulla itellä ei ainakaan tulis mieleenikään satuttaa lapsia, vaikken heistä pidäkään?

Olen kuitenkin samaa mieltä tuosta, että lapset saavat tehdä mitä lystää. Se on ärsyttävää.
        Kaikkea pitää sietää, koska "Ajatteletko yhtään lapsia??!?!?!?!"

• atännä

Minä pidän lapsista. He ovat ihmisistä niitä aidoimpia. Eniten läsnä.

• 2322

Minusta minkään ikäisten tuntemattomien ihmisten vihaaminen ei ole järin tervettä, mutta olet kyllä huomattavasti fiksumpi, kypsempi ja vastuullisempi kuin ne tuhannet naiset, jotka hankkivat lapsia ja tajuavat vasta sitten vihaavansa niitä. Pointsit sulle.

• Yksin elävä uros ei toisten jälkeläisiä puolusta, eikä elätä. Mutta turha niitä on myöskään vihata.

• Frank09325

Aloittajan kannattaa pohtia sellaista asiaa, että jos lasten vihaaminen olisi yleisempää, niin millaisia aikuisia meistä tulisi? Ympäröivän maailman vaikutus lapsen kehitykseen on suuri ja jos se koostuu vihaajista peilautuu se suoraan aikuisikään. Suosittelen aloittajalle terapeutilla käyntiä, ehkä saat siellä avattua noita henkisiä patoumia. Tosin, kaikkiahan lapset ärsyttävät toisinaan, mutta viha on tunne jolle ei kannata antaa valtaa. Se kuluttaa ihmisen loppuun.

• jammuJr

KYLLÄ VIHAAN JA SE ON NORMAALIA. :)

En tunne yhtään mitään empatiaa lapsia kohtaan, korkeintaan inhoa. Lapset ovat kuin tyhmiä aikuisia. Kiusaajia, valehtelijoita, hierarkiasta taistelevia yms. pelejä.

En keksi mitään hyvää noista teeskentelevistä pikku räkänokista. Aikuiset sentään osaavat käyttäytyä sivistyneemmin.

Poikkeuksena kerran olen tuntenut sympatiaa kuin näin kaupassa nuoren aasialaisen tytön joka osasi käyttäytyä nätistä.

• ghfgjhgfhkkg

Heippa,

tajusin tässä miettiessäni asiaa tarkemmin, että ehkä ei oikeastikaan voi puhua vihasta? Musta tuntuu, että mä vain vierasatan lapsia. Ne tuntuvat mulle joltakin utopialta, koska en muista lähestulkoon mitään niiltä ajoilta kun itse olin lapsi.
      Kaupoissa ja muualla näkee vain sen erilaisen puolen lapsista kuin mitä he saattavat olla kahden kesken.

Voi olla, että lapset ovat paljon avoimempia asioille, kuin monet aikuiset. Ovat kiinnostuneita, uteliaita ja vaikka vastassa olisi millainen aikuinen hyvänsä, he ottavat hänet huomioon. Toisin kuin monet aikuiset. Jos on vaikkapa ujo, he välttelevät tai eivät vain yksinkertaisesti ole kiinnostuneita kommunikoimaan tällaisen ihmisen kanssa.

Myöskin kun muistelen sitä, mikä oli tärkeintä kun itse olin lapsi, ne olivat kaverit. Muulla ei oikein ollut väliä.
      Lapset ovat aitoja ja tarkoittavat usein, mitä sanovat. Minua kuitenkin puistattaa se, että tunnen olevani niin friikki, että he sanoisivat minulle suoraan sen. Yleensähän lapsen suusta kuulee totuuden, vai mitä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      23
      5853
    2. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      60
      1997
    3. Grilli lopettaa?

Pitääkö huhu paikkaansa että grilli lopettaa lähiaikoina?
      Suomussalmi
      27
      1449
    4. Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa

Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom
      Kotimaiset julkkisjuorut
      235
      1238
    5. Pitääkö luovuttaa?

Sano nyt edes jotain 👾
      Ikävä
      74
      1125
    6. Mitä teet nainen

Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,
      Ikävä
      53
      1097
    7. Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?

Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️
      Ikävä
      68
      1084
    8. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      51
      1052
    9. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      143
      1046
    10. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      58
      995
    Aihe