ruoan määrä

kokemusvain

Kun on nuori niin ruokaa kuluu suhteessa enemmän kuin vanhemmalla ihmisellä. Nuorena huomasin että Vaasan ruispala pussi saattoi olla miltei lopussa kun edellisen päivän aamuna olin sen aloittanut. Koira, pystykorva, söi noin neljä palaa ja minä nähtävästi loput, kun iltapäivällä seuraavana päivänä piti aloittaa uusi paketti tai sitä seuraavana aamuna. Nykyisin ruisleipä kuluu edelleen ja koira syö sitä paljon mutta huomasin että kun paistan isoja mallasruisleipiä kaksi ja lohkon ne kahdeksaan osaan eli neljänneksen paloiksi, niin leipä riittää minulla kahdeksan päivää noin. Eli; vanhemmiten ruoan kulutus pienenee ja ruokaa kuluu vähemmän. Elimistö kai, uskoisin, ei tarvitse hirveästi ruokaa, vaan pienemmät annokset oikeaa ruokaa täyttää vatsan. Kun ihminen vanhentuu, niin sitä huomaa, että tarve syödä jatkuvasti jää pois ja tilalle tulee jotain muuta. Mitä kenellekin. Uskoisin, että tämä ruoan tarpeen väheneminen johtuu iästä, sillä en sanottavammin ole laihtunut. Ruokaa vaan kuluu vähemmän ja rahat riittää pitempään.

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viiskytä_ja_risat

      Tottakai sitä kuluu kasvuiässä enempi- luonnollista.
      Yläasteen keittiössä työskennelleenä, jotkut 8-9 lk pojat vetäisi ihan järkyttäviä annoksia ennen kun oli pakko rajoittaa että kaikille riittää ruoka.

      Ei me vanhukset kasveta enää kun leveys suuntaan.

      Itse syön nyt suurinpiirtein saman päivässä mikä nuorena aamiaisella, tosin aktiiviliikunta lisäsi vielä määrää.

    • koiraparka

      Koiraparka. Minäkin pidän ruisleivästä, mutta mitään koiranruokaa se ei ole. Pieninä annoksina ok, mutta koira tarvitsee kyllä aivan toisenlaisen ruokavalion.

      • hoit_su

        Mietin samaa, tuskin vaarallista mutta saattaa lihottaa koiraa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      278
      19162
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      86
      3582
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1298
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1059
    Aihe