Harrastan urheilemista aika tavalla ja reiru puolivuotta sitten minulle syntyi käsittämätön kovettuma ojentajalihakseen. Ikää minulla on 31 vuotta ja lähes koko pienen ikäni olen liikkunut ja urheillutkin harrastaen useita lajeja. Mikä tämä kovettuma voisi olla? Se on ollut joskus kipeäkin, mutta ennen muuta se estää tänä päivänä urheilemisen.
Ainut asia, mikä kovettumaan on vähän saattanut auttaa on sauvakävely. Tänään koitan kuntouttaa sitä kevyesti penkkipunnerruksella. Yhtä tulehdusta lukuunottamatta pari kuukautta sitten lihas on ollut suht. oireeton. Itseäni ärsyttää, kun se sippasi äkkiä kuminauhaharjoituksesta verrattuna toiseen ojentajaan ja nyrkkeilysäkkiin lyöminen on täysin mahdotonta tai kivut varmasti tulisivat. Olen lepuuttanut kättä myös paljon, osittain lähes kokonaan ja osittain treenaten vain muita käden ja vartalon lihaksia sen verran kuin pystyy.
Miten mahdollinen rasitusvamma voi kestää yli puolivuotta parantua? Oletteko törmännyt tällaiseen pattiin/ kovettumaan, mihin ei hierontakaan tepsi? Ultraäänistä ei löytynyt mitään. Jos 20 kg on yli sata kiloa penkistä nostaneelle tänään liikaa, onko kuminauhaharjoituksia vain tehtävä sippaamisen tunteenkin (ehkä jopa kivunkin) yli?
Ojentajalihaksen pitkäaikainen kovettuma
Lihaskovettuma
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka572326Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482007- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1121681Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181