Miksi jumalan on oltava olemassa?

ei.se.naskali

Mikä on uskovien henkilökohtainen näkemys omasta tarpeesta jumalalle. Jokin syy tai tarve selkeästi on, kun kovasti vaivaa ja energiaa menee sen puolustamiseen, todisteluun ja ylipäänsä maailman ja uskon yhteensovittamiseen.

41

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TerveisinUskikset

"Jos Jumalaa ei olisi, ei olisi sinuakaan kysymässä miksi. Näin ollen Jumala on olemassa." - Mark5

"En pidä alkuräjähdysteoriaa johdonmukaisena enkä vähääkään järkevänä. Ainoa mahdollinen vaihtoehto on Jumala." - JC

"Vain evokki voi kysyä jotain noin typerää." - Fiksu-:-:---kreationisti

"Vain evokki voi kysyä jotain noin typerää." - RaamattuOnTotuus

• Taikauskonnoton

"tyhmä" – jyri –

• Jyriiriri
        Taikauskonnoton kirjoitti:

"tyhmä" – jyri –

Älä tyhmä ajattele puolestani sillä avauksen kysymys oli ihan hyvä ja vastaan siihen mielelläni kunhan ehdin.
        Harvoin täällä on noin hyviä kysymyksiä esitetty eli kysyjä ilmeisesti on vakavissaan joten hän ansaitsee hyvän vastauksen joten en heitä sitä lonkalta vaan mietin hiukan ensin. Niin että syt saa avaaja hiukan odottaa.

• MiettiiHän

Usein uskovaiset tosiaan perustaa Jumalan olemassaolon väitteelle, että Jumalan on oltava olemassa. En vain ole keksinyt mitään syytä, miksi sen pitäisi olla olemassa. Kyseessä on siis kehäpäätelmä.

Jännä on sekin perustelu, ettemme tiedä, ymmärrä tai pysty edes havannoimaan kaikkea. Tätä sitten käytetään perusteluna sille, että on oltava jokin yliluonnollinen jota emme vain voi havaita.
      Tietysti on olemassa paljonkin asioita joita emme kykene havaitsemaan. Einsteinkin väitti monen koskaanhavaitsemattoman asian olemassaolon. Ero onkin siinä, että hän perusteli miksi nämä pitää olla (ja monethan näistä on sittemmin löydettykin).
      Kukaan ei vaan ole vieläkään osannut kertoa vakuuttavaa syytä, miksi Jumalan täytyisi olla olemassa.

• jaa.bes

Olen monesti sanonut, ja sanon nytkin sen, että koska Raamatun Jumala on olemassa, hän voi ja tahtoo itse ilmaista itsensä jokaiselle. Tulee myös ymmärtää laittaa kätensä suulleen, ettei sano hänestä mitään halveksivaa, kuten että miksi hän ei ilmoita itseään siten kuin MINÄ haluan? Hän nimittäin itse on viisaudessaan päättänyt sen, miten hän armossaan ilmaisee itsensä. Nimenomaan armoaan hän tahtoo osoittaa jokaiselle syntiselle. Siitä todistuksena syntikahleet katkeavat ja rauha tulee sisimpään. Sinne ihmisen sisimpään Jumala ilmoittaa Poikansa Jeesuksen, Pyhän Hengen kautta. Se on henkilökohtainen todistus ihmiselle.

• ei.se.naskali
        jaa.bes kirjoitti:

Olen monesti sanonut, ja sanon nytkin sen, että koska Raamatun Jumala on olemassa, hän voi ja tahtoo itse ilmaista itsensä jokaiselle. Tulee myös ymmärtää laittaa kätensä suulleen, ettei sano hänestä mitään halveksivaa, kuten että miksi hän ei ilmoita itseään siten kuin MINÄ haluan? Hän nimittäin itse on viisaudessaan päättänyt sen, miten hän armossaan ilmaisee itsensä. Nimenomaan armoaan hän tahtoo osoittaa jokaiselle syntiselle. Siitä todistuksena syntikahleet katkeavat ja rauha tulee sisimpään. Sinne ihmisen sisimpään Jumala ilmoittaa Poikansa Jeesuksen, Pyhän Hengen kautta. Se on henkilökohtainen todistus ihmiselle.

Miltä tuntuisi jos jumalaa ei olisikaan?

• turjeksoplusjyrirrii
        jaa.bes kirjoitti:

No niin, sinunkaan Jumalasi ei siis ole kaikkivoipa koskei kykene ilmaisemaan itseään kuin osalle maailman ihmisistä.

• jaa.bes
        turjeksoplusjyrirrii kirjoitti:

No niin, sinunkaan Jumalasi ei siis ole kaikkivoipa koskei kykene ilmaisemaan itseään kuin osalle maailman ihmisistä.

Oletko koskaan etsinyt häntä tosissasi? Oletko vilpittömästi halunnut tietää kuinka asia on? Jos et, niin Raamattu sanoo Jesaja 55: "Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on. Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta."
        Koettele siis tosissasi onko Jumala olemassa. Sanoohan Jeesus Matteus 7: "Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan. Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan."

• jaa.bes kirjoitti:

Oletko koskaan etsinyt häntä tosissasi? Oletko vilpittömästi halunnut tietää kuinka asia on? Jos et, niin Raamattu sanoo Jesaja 55: "Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on. Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta."
        Koettele siis tosissasi onko Jumala olemassa. Sanoohan Jeesus Matteus 7: "Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan. Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan."

"Käänny aina vieraiden jumalien puoleen. Niiden puheille pääsee jonon ohi." - Stanislaw Jerzy Lec

• IlkimyksenMummonVaimo
        jaa.bes kirjoitti:

"Koettele siis tosissasi onko Jumala olemassa."

Tuohan viittaa siihen ettei Jumalaa välttämättä olekaan olemassa. Tai että Jumala on olemassa vain niille jotka sitä haluavat. Tuosta saa halutessaan oppiriidan sinun ja Mark5:n välille.

• jaa.bes kirjoitti:

"koska Raamatun Jumala on olemassa, hän voi ja tahtoo itse ilmaista itsensä jokaiselle."

Miten niin on olemassa? Ja kun ei ole, niin miten niin tahtoo ilmaista?

Tehdään samantapainen väite, ja ihan yhtä pätevä kuin tuo sinun esittämäsi kehäpäätelmä:

Koska Raamatun Jumalaa ei ole, hän ei tee mitään, koskaan.

Minun väitettäni toki tukee se tosiasia että Raamattu on 100% varmuudella pronssiaikaisista tarinoista kokoon keräilty alkeellinen, paikoin lapsellisen typerä legenda.

Ja tietysti se tosiasia että mikään jumalolento ei ole maailmankaikkeudessa koskaan todistettavasti tehnyt mitään. Ei sitten yhtään mitään.

Jos olet eri mieltä niin kerro toki mitä, ja tuo siitä vakuuttavat todisteet. Ole ensimmäinen.

"Tulee myös ymmärtää laittaa kätensä suulleen, ettei sano hänestä mitään halveksivaa, kuten että miksi hän ei ilmoita itseään siten kuin MINÄ haluan? Hän nimittäin itse on viisaudessaan päättänyt sen, miten hän armossaan ilmaisee itsensä. Nimenomaan armoaan hän tahtoo osoittaa jokaiselle syntiselle. "

Ok, minä en siis ole syntinen.

"Siitä todistuksena syntikahleet katkeavat ja rauha tulee sisimpään. Sinne ihmisen sisimpään Jumala ilmoittaa Poikansa Jeesuksen, Pyhän Hengen kautta. Se on henkilökohtainen todistus ihmiselle."

Niin mitä pitäisi katketa jos ei ole syntejä mitä anoa ja pyytää anteeksi?

Perversseintä kristinukossa on tuo ajatus siitä että ihminen jotenkin ihan vitun pilalla heti synnyttyään ja vain Jeesus voi tästä pilallisuudesta. Kun ei ole.

Kristinusko perustuu samanlaiseen huijaukseen kuin "valkaiseva" hammastahna: Tahna värjää hampaat tummemmiksi, ja kun sen "synnin" eli tahnan pesee pois, tulee illuusio siitä että hampaat / sielu tulisi valkoisemmiksi / puhtaammaksi. Paskat tule.

Kristinusko syyllistää ihmisen ja sitten tuo keinotekoisesti luotu syyllisyys pestään Jeesuksella pois. Silmänkääntötemppuja ja katteettomia lupauksia, noin lyhyesti ilmaistuna.

Miksi muuten Jumala antoi lähetyskäskyn, jos sinä kerrot meille että Mestari ilmoittaa kyllä itsestään KAIKILLE jotka häntä vain jotenkin helvetin nätisti ja sopivasti osaavat anella ja pyytää ilmaisemaan itsensä?

Merkillistä hommaa, ja vielä kun otetaan Raamattu kouraan ja luetaan sieltä mikä on lähetystyön päämäärä, homma saa entistä mielipuolisempia puolia.

Että ihanko tosissasi olet aikuisena ihmisenä liikeellä tuon Jeesus-agendasi kanssa?

• Pakkstori
        IlkimyksenMummonVaimo kirjoitti:

Tuohan viittaa siihen ettei Jumalaa välttämättä olekaan olemassa. Tai että Jumala on olemassa vain niille jotka sitä haluavat. Tuosta saa halutessaan oppiriidan sinun ja Mark5:n välille.

Kuinka kauan te jaksatte lätkyttää tällaisesta asiasta. Tietysti on olemassa KAIKKI olemassaolevat Jumalat, ja sitten on se KAIKEN ALKU, joka olematon, mutta eihän sitä ole koskaan ollut olemassa, koska hän oli ennen ajankin alkua. Hänkö on Jumalanne? Mitä te olemattomuutta etsitte? Ette te nykyään ruumiissanne ymmärrä kovin hyvin mitä se on? Jos olisitte sokeita, ette näkisi, ymmärtäisitte, mitä olla väritön, jos kuuroja, niin mitä olla äänetön, miksi sinne haikailette, ettekö ennemmin olemassaolevampaan suuntaan, kasvuun? Moni joka ei osaa tehdä jotakin, ymmärtää ateismin, koska häneltä puuttuu ammattitaitoja ja kykyjä.

• Hihhuuli
        IlkimyksenMummonVaimo kirjoitti:

Halu on todella joillekin sieluille tai mielille(10 Ymmärrys) jonkinlainen Jumala? Se on vain eräs käyttäytymispiirre, luultavasti vain "enkeli".
        "Mää haluun - MÄÄ haluun voittaa kaikki, mää haluun", ja Isi sanoo, harjoittele ahkerasti ja kysy neuvoa kavereiltasi jos häviät heille, ja opeta heitä, jos he häviävät sinulle, niin saat rahaa ja mainetta.

• KAUHEAA
        ei.se.naskali kirjoitti:

Miltä tuntuisi jos jumalaa ei olisikaan?

KAUHUA!

• Taikauskonnoton
        jaa.bes kirjoitti:

"Olen monesti sanonut, ja sanon nytkin sen, että koska Raamatun Jumala on olemassa, hän voi ja tahtoo itse ilmaista itsensä jokaiselle"

Raamattusi Jumala ei selvästikään ole lähellekään kaikkivoipa, sillä hän on esimerkiksi minun kohdallani onnistunut olemaan täydellisesti ilmoittamatta itsestään.

• ei.se.naskali
        KAUHEAA kirjoitti:

KAUHUA!

Hyvä, kiitos. Miksi kauhua ja mitä kohtaan?

• jyrivähänpänniinoi
        jaa.bes kirjoitti:

Vitsi näitä hellareita.... kuka tuostakin klisejaarituksesta selvän ottaa? Eikö tuo ole ihan sama asia kuin jos kysyisin evolutionistilta evoluution todistetta niin sieltähän tulee vastaukseksi vain evoluutiouskomuksen määritelmiä......
        Siis mitä eroa?

Vaikka pidänkin niitä uskovaisia arvossa jotka pitävät yllä kristillistä moraalia, niin en pidä siitä että tietämättömille pajatetaan että heidän pitää ottaa vastaan Jeesus tai kehnosti käy.
        Kyllä ensin pitää tietämättömälle selittää että kuka Jeesus on ja mitä lunastusuhri kokonaisuudessaan tarkoittaa.
        Välillä tuntuu siltä että moni hellari ei tiedä itsekään uskostaan muuta kuin ne viisi sanaa eikä muuta, eikä varsinkaan niiden merkitystä. Pitäisi ehkä kutsua noita massaevokkien tapaan massahellareiksi.

Ps. Mark5:lla on kypsempi asenne kuin noilla. Hän yrittää auttaa.

• jaa.bes
        jyrivähänpänniinoi kirjoitti:

Vitsi näitä hellareita.... kuka tuostakin klisejaarituksesta selvän ottaa? Eikö tuo ole ihan sama asia kuin jos kysyisin evolutionistilta evoluution todistetta niin sieltähän tulee vastaukseksi vain evoluutiouskomuksen määritelmiä......
        Siis mitä eroa?

Vaikka pidänkin niitä uskovaisia arvossa jotka pitävät yllä kristillistä moraalia, niin en pidä siitä että tietämättömille pajatetaan että heidän pitää ottaa vastaan Jeesus tai kehnosti käy.
        Kyllä ensin pitää tietämättömälle selittää että kuka Jeesus on ja mitä lunastusuhri kokonaisuudessaan tarkoittaa.
        Välillä tuntuu siltä että moni hellari ei tiedä itsekään uskostaan muuta kuin ne viisi sanaa eikä muuta, eikä varsinkaan niiden merkitystä. Pitäisi ehkä kutsua noita massaevokkien tapaan massahellareiksi.

Ps. Mark5:lla on kypsempi asenne kuin noilla. Hän yrittää auttaa.

Kyllä se niin kuitenkin on Raamatun mukaan, että usko syntyy ihmisessä Jumalan Sanojen kuulemisesta, eikä kreationismia opettamalla. En väitä, että tämäkään on turhaa, mutta Uudessa Testamentissa he aina julistivat evankeliumia Jeesuksesta. Jeesuksesta alkaen he julistivat, että tulee tehdä parannus (mielenmuutos) ja uskoa evankeliumi. Raamattu ei uhraa aikaa niinkään kreationismista väittelemiseen, vaan hengellisiin asioihin. Kukaan ei pelastu uskomalla Jumalan luoneen kaiken, vaan ottamalla uskossa Jeesuksen vastaan ja lähtemällä seuraamaan Herraa Jeesusta.
        Ja se kuka Jeesus on, on kyllä näillä palstoilla tullut selväksi kaikille. Kyse on vain siitä uskovatko he häneen. Paavali neuvoo nuorta Timoteusta:
        23. Mutta vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä, sillä tiedäthän, että ne synnyttävät riitoja.
        24. Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään;
        25. hänen tulee sävyisästi ojentaa vastustelijoita; ehkäpä Jumala antaa heille mielenmuutoksen, niin että tulevat tuntemaan totuuden
        26. ja selviävät perkeleen pauloista, joka on heidät vanginnut tahtoansa tekemään.
        Raamattu sanookin Jaakobin kirjeessä, että tulee tuoda viisautensa...no parempi kopioida, niin menee oikein:
        13. Kuka on viisas ja ymmärtäväinen teidän joukossanne? Tuokoon hän näkyviin tekonsa hyvällä vaelluksellaan viisauden sävyisyydessä.
        14. Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.
        15. Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.
        16. Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.
        17. Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdas, sitten rauhaisa, lempeä, taipuisa, täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä, se ei epäile, ei teeskentele.
        18. Vanhurskauden hedelmä kylvetään rauhassa rauhan tekijöille.
        Tällaiseenhan tässä tulisi pyrkiä. Takaisin Raamatullisuuteen opissa ja elämässä.

• ei.se.naskali

Miltä teistä tuntuisi jos jumalaa ei olisikaan?

• tornionriepu

No, miltä se nyt ateisteista tuntuu?

• SairaidenYstävä

Oliko vähän samanlainen, kun jos Joulupukkia ei olisikaan?

• KaputSino

Ihan hyvältä :)

• ei.se.naskali

Pointtihan oli, että jumala täyttää jonkin tarpeen ja se tarve tulee kullekin ilmeiseksi, kun poistaa jumalan yhtälöstä. Ateisteilla ei ole tällaista tarvetta ole mitä tulisi täyttää. Jos vain muutava uskovainen vilpittömästi kertoisi miltä luulisi tuntuvan, jos ilmenisi ettei jumalaa olekaan. Ei sillä että tässä mikään suuri mysteeri olisi kyseessä...

• Hihhuuli
        tornionriepu kirjoitti:

No, miltä se nyt ateisteista tuntuu?

Hei, heidän Jumalansa on Kaiken Alku, koettakaa ymmärtää, että heidän Jumalaansa ei enää edes ole olemassa - enää, koska emme ole lähelläkään tuota alkua! Säälittävää, toki.

• LakiV

Saatanahan itse ei ole Jumalaton, pieni vihje. Totta Hellvetissä se ymmärtää, mitä on Jahveus, hänen oma YKSI MINÄNSÄ OLENNAN, omakin Jumalana=>Paholaisena olemisensa, MINUUS; mutta hän haluaa pilailla ihmisten ja demoniensa kustannuksella ja petojen, sen vuoksi ikuisesti, joiden päähän ei mahdu tai sydämeen, millainen on OLEMASSAOLEVA JUMALUUS!
        JUMALA ON SILTI RAKKAUS! Jos etsitte kuitenkin voittajan-ominaisuuksia, te vihaatte paljon elämäänne. Jos Rakastetta paholaista, te pääsette voittamaan häntä, kai ikuisesti, olettehan tekin Jumalan Kuvia ja Sanoja, eräät jopa Jumalan Armahtavia Lakeja.

• ei.se.naskali
        LakiV kirjoitti:

Saatanahan itse ei ole Jumalaton, pieni vihje. Totta Hellvetissä se ymmärtää, mitä on Jahveus, hänen oma YKSI MINÄNSÄ OLENNAN, omakin Jumalana=>Paholaisena olemisensa, MINUUS; mutta hän haluaa pilailla ihmisten ja demoniensa kustannuksella ja petojen, sen vuoksi ikuisesti, joiden päähän ei mahdu tai sydämeen, millainen on OLEMASSAOLEVA JUMALUUS!
        JUMALA ON SILTI RAKKAUS! Jos etsitte kuitenkin voittajan-ominaisuuksia, te vihaatte paljon elämäänne. Jos Rakastetta paholaista, te pääsette voittamaan häntä, kai ikuisesti, olettehan tekin Jumalan Kuvia ja Sanoja, eräät jopa Jumalan Armahtavia Lakeja.

Eli maailman ja elämän rakkaudettomuus vaivaa.

• KaputSino

Pah te vääräuskoiset Jumalaan uskovat, sekä oppimattomat evoluution kannattajat.
      Maailman on luonut on Näkymätön vaaleanpunainen yksisarvinen ja hän hallitsee maailmaa halusitte tai ette.

Tämähän on itsestään selvää, koska Näkymätön vaaleanpunainen yksisarvinen on jumalatar joka on samaan aikaan paradoksaalisesti näkymätön ja vaaleanpunainen.
      Koska jumalatarta ei voida nähdä, on hänen oltava näkymätön. Näkymättömyydestä johtuen ei voida myöskään todistaa että häntä ei olisi olemassa, ja koska Vaaleanpunaista näkymätöntä yksisarvista ei voida todistaa olemattomaksi, hänen on siis oltava olemassa. Vaikka jumalatarta ei voida nähdä, hän on oleva vaaleanpunainen. Vaaleanpunaista väriä ei voida todistaa vääräksi koska häntä ei voida nähdä.

Rāmen

• EipäsHoppuilla

On henkimaailma ja materian maailma... Meillä ihmisillä on jokin tietoisuus ns. sielu. Se, mitä rajantakana löytyy, on vaikea tietää. Kauan kauan sitten uskottiin, että pahat ihmiset joutuvat kärsimään rangaistuksen kuollessaan. Mutta silloinkaan ei ollut käsittääkseni kyseessä ikuinen kärsimys. Kristinusko muutti kärsimyksen ikuiseksi. Tämän asian mielekkyydestä voi olla montaa mieltä. Niin pienestä elämän ajasta suhteessa maailmankaikkeuden ikään tai ylipäätänsä jokin sata vuotta. On todella lyhyt aika syyhyn kärsiä ikuisesti. Ympäristötekijät ja olosuhteet vaikuttavat jo todella paljon elämänkulkuun. Ei siis ihme, että jokin ihminen voi ajautua väärille raiteille.

Kuitenkin siihen kysymykseen, että ei olisi mitään jumaluuksia. Olen skeptinen. En nyt lähde tässä enempää analysoimaan maailmankatsomustani, mutta voin antaa esimerkin henkimaailmasta.
      Tieteellisesti asian ei pitäisi olla mahdollista. Eli kyseessä on unihalvauspainotteinen uni, joka kävi toteen. Asiaa ei pysty selittämään tieteellä. Tähän liittyen. Ihminen ei ymmärrä aikaa syvällisemmin tai meillä ei ole kykyä siihen. Aika ulottuvuutena on vieras aisteillemme.

Miten siis on mahdollista, että uni kävi toteen enteenä ? Vähän sama kuin näkisit unta, että kahvinkeitin hajoaa ja lisäksi pudotat valkoisen värisen kahvikupin maahan ja se pirstoutuu neljään isoon osaan. Kahvit läikkyvät samalla matolle, jossa on punasävyisiä ruutuja. Näkisit tämän unen edellisenä päivänä ja seuraavana aamuna unesi kävisi toteen. Kaikenlisäksi paikkana ei ole oma kotisi vaan esimerkiksi puolituttusi keittiö, jota et ole nähnyt viimeiseen viiteen vuoteen. Siihen tiede ei osaa valitettavasti antaa vastausta tai edes ateismi ?

• Pakkstori

Henki(0) -> Äly(1) -> Järki(2) -> Tietoisuus(3) -> Kyvyt(4) -> Viisaus(5) -> Tunteet(6) -> Sielullisuus(7) -> Ruumis(8) -> Kuolema(9) ->
        Ymmärrys, Ravinto(10) -> Voima(11)

• MuinaisenArabian

Ehkä jokin kulttuuriin liittyvä ilmiö?
      Tarkoitan valtion hengessä kerätään veroja, jotta voidaan kustantaa suojelu poliisi yms... niin toi yksi yhteinen uskonto lienee samoja peruja...

Eli aivoihin kulttuuriin kieleen liittyvä juttu....

Muinaisen Arabian mystiset haamut....

• Pakkstori

Koska Jumalan kieltäminen ja vihaaminen on paholaisesta ja Jumalan rakastaminen on valinta, joka on tehtävä jos haluaa IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN, ei kuolemasta ole mitään hyötyä, se on iankaikkinen vähentymisen ja rappeutumisen prosessi...
      Jumala on olemassa, koska se on panteistinen määritelmä etupäässä, Suomessa ainakin, Jumissa oleva ala on kaikkialla, minne katsotkin, tai vaikka olisit sokea. Vaikka Saatana sille heti saa sata pistettä laskettua - sillekin. Jumala on persoona silti, jos uskomme niin, persoonallisuus on henkinen asia, ei sitä ole massoissa olemassa - totta, mutta Jumaluus on tautologia, kaikki mitä sanomme hänestä on enempi tai vähempi totta, vaikka Saatana saattaisi piruilla, että se onkin ANTITAUTOLOGIA; kaikki mitä sanomme Luojastamme, vain valhetta. Totuus on näiden asioiden välimaastossa, silloin kun etsimme turvallista elämää.
      Jumala sanoi noin sinunkin kauttasi, eikä tuo ollut herjaa vielä, jos lauseesi oikein ymmärtää.... Hän on kaikki kaikessa, ja kaiken täyttää, vaikka paholainen haluaakin häneen aina suhtautua väärin.

• IDIOOTTII

Montako kertaa pitää laskea nolla yhteen, että siitä tulisi ykkönen?

• jyrinVelipuoli

Riippuu siitä onko kyseessä tarkalleen nolla vai noin nolla. Kaikkien palstakretujen yhteenlaskettu ÄO saattaa nimittäin jopa ylittää yhden, vaikka jokaisen ÅO onkin nolla.

• Jumalan on oltava olemassa, jotta sinä voisit olla olemassa.

• ei.se.naskali

Vaikka niin sitten. Miksi sen on oltava juuri sinun jumalasi?

• Kuulehan Mark-bebis, olet saatanan vallassa ja nyt on jo täydellisen varmaa, että kuoltuasi päädyt kadotukseen ja ikuiseen tulihelvettiin.

• pyhh

Miksi on mahdotonta, ettei maailmankaikkeutta voi olla ilman Jumalaa?
        Jollet osaa siihen vastata, niin älä sitten vastaa (nythän vastasit vastaamatta).

• llkökjj

no, nyt kun luin ketjun loppuun niin totesin että olipa tyhmä ketju eikä se ole avaajan vika.

• sivustaseurailija

En usko että on ihan tarve, vaan ennemminkin havainto, jonka pohjalta sitten toimitaan?

• >> Mikä on uskovien henkilökohtainen näkemys... Miksi jumalan on oltava olemassa?
      Jokin syy tai tarve selkeästi on, kun kovasti vaivaa ja energiaa menee sen puolustamiseen, todisteluun ja ylipäänsä maailman ja uskon yhteensovittamiseen. <<
      Uskova on usein jo lapsena indoktinoitu siihen, että Jumala on ja piste. Ja kun jumalharha on dogmina ja osana psyykkeen rakennetta jo lapsen aivoissa, niin ei sitä sieltä ihan vain nips ja naps poisteta. Ja kenen aivoissa se on vahvana vielä aikuisenakin, niin vahvistusharhat, psyykkeen itsepuolustuskeinot, kieltämiset ja muut keinot pitää huolen, että siellä se myös pysyy. Muuttua se voi, mutta pois se sieltä harvoin kokonaan poistuu.
      Kun vaikkapa Eero Junkkaala oli nuorempana ehdoton YEC, niin edes vuosikausien opiskelusta ja tutkimisestaan huolimatta hän ei päätynyt kuin teistiseen evoluutioon asti. Eli se jumalharha jäi sinne päähän, kun se oli kerran sinne tiensä löytänyt.
      Mutta takaisin aloituksen kysymykseen eli ihminen uskoo yliluonnollisiin selityksiin koska ne ovat ihmisen arkijärjelle helpommin omaksuttavissa.
      Vertailun vuoksi, kun entiwanhaan kaskiviljelijä Jyri katsoi kateellisena naapurinsa huomattavasti rehevämpää lanttusatoa, niin asia selittyi Kaski-Jyrille nopeasti arkijärjen ja jo esi-isien omaksuman tiedon ja logiikalla avulla eli sillä, että tuo pahantahtoinen naapuri oli tehnyt salaliiton Henkien kanssa.
      Kaski-Jyrin päähän auennut selitys asialle oli se, että tuo kiero ja häpeämätön naapurinsa oli härskisti lahjonut Henget siirtämään Kaski-Jyrin pellon kasvuvoiman omaan lanttupeltoonsa!
      Ja kuten jo Kaski-Jyri olisi pitänyt lapsellisina tai peräti suuttunut älynsä aliarvioimisesta, jos hänelle olisi tarjottu jotakin hätäisesti keksittyjä ja järkensä vastaisia "ravinne", "pH" tai "maanmuokkaus"seli-selejä, niin ihan samalla lailla tämänpäivän Kaski-Jyrit nauraa aikamme tieteellisille selityksille.
      Evoluutio, alkuräjähdys, naurettavaa, tuumaa he ;-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      136
      8019
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      61
      5961
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      81
      3352
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      3103
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1728
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      213
      1719
    7. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      343
      1453
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      335
      1212
    9. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1209
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      32
      1141
    Aihe