Mikä on ollut suurin katastrofi, mitä olet saanut aikaan keittiössä?
Palstan naiset
58
<50
Vastaukset
- KokkiPirjo
Lasagne, ehdottomasti!
- Ikis__M
Oli vähän surullista katseltavaa tuo katastrofikokit, varmaan yli puolet oli naisia eikä ne osaa edes kananmunia keittää tai paistaa. Pari niistä oli niin paksujakin että kukahan niille oikein kokkaa kun näyttää ruoka kuitenkin maistuvan vaikkeivat osaa sitä laittaa? Hupaisa olisi kyllä ollut nähdä yksi kaverini tuolla, se ei varmaan ikinä ole edes yrittänyt keittää kananmunia tai yhtään mitään.
- Ikis__M
Nainen_28v kirjoitti:
Miten keität kananmunat niin että niiden kuoret eivät rikkoudu keittäessä?
Siten että laitat ne veteen jo heti aluksi, annat kiehahtaa ja samantien kun kiehuu kunnolla nostat kattilan pois liedeltä, peität sen jollain kannella ja annat olla n. 7-8 min. jonka jälkeen kaadat kuuman veden pois ja hanasta kylmää tilalle. Kun on jonkin aikaa jäähtyneet kaadat veden pois ja annat vielä pinnan kuivahtaa, sitten vaan bon appetit.
- että.silleen
Nainen_28v kirjoitti:
Miten keität kananmunat niin että niiden kuoret eivät rikkoudu keittäessä?
Laita munat kattilaan kylmään veteen ja ruokasuolaa 2tl veteen. Nosta kattila kylmälle keittolevylle ja väännä virta alle täysillä.
Odota että vesi kiehuu, veden kiehuessa odotat 1min-1,5min ja nostat kattilan liedeltä.
Odotat 10 min. nostat munat lämpimästä vedestä-> kylmään veteen hetkeksi.
Nyt sulla on täysin ehjät munat jotka ovat kypsyydeltään sopivia leivän päälle siivutettuna. Keltuainen on kostean/nahkea, ei murene, eikä valu.
Opin sain Emoltani, joka oli oppinut sen Emäntäkoulussa joskus 60-luvulla! Ikis__M kirjoitti:
Siten että laitat ne veteen jo heti aluksi, annat kiehahtaa ja samantien kun kiehuu kunnolla nostat kattilan pois liedeltä, peität sen jollain kannella ja annat olla n. 7-8 min. jonka jälkeen kaadat kuuman veden pois ja hanasta kylmää tilalle. Kun on jonkin aikaa jäähtyneet kaadat veden pois ja annat vielä pinnan kuivahtaa, sitten vaan bon appetit.
Kiehumispisteessä oleva vesi ei kananmunia riko, mutta kuplimisesta johtuva liike ja törmäily voi rikkoa. Vesi kuumennetaan, mutta ei tehdä munille mitään poreallasta.
- että.silleen
Ikis__M kirjoitti:
Äh, ehdit ensin. Mistä sinä tän ohjeen tiesit? Mä juttelin puhelimes samaan aikaan kun kirjoitin...pikkasen se hidasti! (muutenkin olen hidas kirjoittamaan aina tämän pikku viallisuuteni tähden)
- Ikis__M
että.silleen kirjoitti:
Laita munat kattilaan kylmään veteen ja ruokasuolaa 2tl veteen. Nosta kattila kylmälle keittolevylle ja väännä virta alle täysillä.
Odota että vesi kiehuu, veden kiehuessa odotat 1min-1,5min ja nostat kattilan liedeltä.
Odotat 10 min. nostat munat lämpimästä vedestä-> kylmään veteen hetkeksi.
Nyt sulla on täysin ehjät munat jotka ovat kypsyydeltään sopivia leivän päälle siivutettuna. Keltuainen on kostean/nahkea, ei murene, eikä valu.
Opin sain Emoltani, joka oli oppinut sen Emäntäkoulussa joskus 60-luvulla!Tuohan oli aikalailla sama kuin mulla tuossa ja joo, 10min. on varmempi siinä mielessä ettei jää liian löysiksi. Tuosta suolasta en ole ihan varma onko siitä mitään hyötyä, joskus laitan joskus en, joskus myös kuullut että etikka olisi parempi mutta ilman mitäänkin onnistuu yleensä.
- Ikis__M
että.silleen kirjoitti:
Äh, ehdit ensin. Mistä sinä tän ohjeen tiesit? Mä juttelin puhelimes samaan aikaan kun kirjoitin...pikkasen se hidasti! (muutenkin olen hidas kirjoittamaan aina tämän pikku viallisuuteni tähden)
Niinpä näytin :D tiesinpähän vaan, olenhan lukenut mies :) ei kun oikeasti netissä joskus oli tuontyyppinen ohje ja että kannattaa laittaa kylmään veteen ja sitten jälkilämmöllä antaa kypsennys. Pari kertaa piti kokeilla jotta tuli todetuksi että siinä ohjessa ollut 6-min. jälkilämpöä on liian vähän mutta vähän yli niin tulee hyviä.
- Ikis__M
Nainen_28v kirjoitti:
Mä nimittäin aina rikon ne ja siksi en keitä niitä :/
Ilmeisesti se kuori särkyy helpommin siksi kun jos kylmästä nostaa suoraan kiehuvaan veteen, tulee liian iso lämpötilaero. Pitää olla kylmähkö vesi johon laittaa ja varmaan jos ei olisi ihan jääkaappikylmiä ne munat lähdössä olisi se varmaan hyväksi.
- että.silleen
Ikis__M kirjoitti:
Tuohan oli aikalailla sama kuin mulla tuossa ja joo, 10min. on varmempi siinä mielessä ettei jää liian löysiksi. Tuosta suolasta en ole ihan varma onko siitä mitään hyötyä, joskus laitan joskus en, joskus myös kuullut että etikka olisi parempi mutta ilman mitäänkin onnistuu yleensä.
Jos muna poksahtaa... munan valkuainen ei pursua kuorenvälistä suuremmin suolaiseen keitinveteen. Se hyytyy siihen n. 2mm munan kuoren päälle!
TIEDON OLEN SAANUT EMOLTA, ÄLKÄÄ HIRTTÄKÖ MUA JOS EI OLE OIKEA! että.silleen kirjoitti:
Jos muna poksahtaa... munan valkuainen ei pursua kuorenvälistä suuremmin suolaiseen keitinveteen. Se hyytyy siihen n. 2mm munan kuoren päälle!
TIEDON OLEN SAANUT EMOLTA, ÄLKÄÄ HIRTTÄKÖ MUA JOS EI OLE OIKEA!Toisenlaista munaa en ole rikkonut. Ehkä mun pitäs vain pysyä makuuhuoneen puolella.
...ja lisättäköön kaikille huorittelijoille että tätä kutsutaan huumoriksi.- Ikis__M
että.silleen kirjoitti:
TIEDON OLEN SAANUT EMOLTA, ÄLKÄÄ HIRTTÄKÖ MUA JOS EI OLE OIKEA!Ei hirtetä koska voi hyvinkin pitää paikkansa, tuolla näkyy olevan ihan tieteellistä keskustelua aiheesta:
http://www.tiede.fi/keskustelu/53315/ketju/kananmunan_keitto - Ikis__M
Nainen_28v kirjoitti:
Toisenlaista munaa en ole rikkonut. Ehkä mun pitäs vain pysyä makuuhuoneen puolella.
...ja lisättäköön kaikille huorittelijoille että tätä kutsutaan huumoriksi.Saattaa sielläkin rikko tulla jos kiihkeästi ratsastelet eikä sitten kyllä naurata yhtään.
- että.silleen
Ikis__M kirjoitti:
Tuohan oli aikalailla sama kuin mulla tuossa ja joo, 10min. on varmempi siinä mielessä ettei jää liian löysiksi. Tuosta suolasta en ole ihan varma onko siitä mitään hyötyä, joskus laitan joskus en, joskus myös kuullut että etikka olisi parempi mutta ilman mitäänkin onnistuu yleensä.
Tottakai,etikka... mulla vaan ei ole tullut mieleen... teen uppomunia aina joskus itselleni välipalaksi!
Hetki sitten kävin alhaalla tekemässä sämpylätaikinan huomen aamuksi. Laitoin sen peitettynä kylmiöön nousemaan hiljalleen yön aikana. Pyysin yökköä nostamaan sen kylmiöstä aamu kuudelta.
Menen itse leipomaan ne aamulla sämpylöiksi, saavat taatusti tuoretta sämpylää aamiaisella helmipuuron kanssa, niin ja kahvin. - että.silleen
Nainen_28v kirjoitti:
Toisenlaista munaa en ole rikkonut. Ehkä mun pitäs vain pysyä makuuhuoneen puolella.
...ja lisättäköön kaikille huorittelijoille että tätä kutsutaan huumoriksi.Siinä olis sitten valmiiksi värjätyt luomu pääsiäismunat! Eipä pitäis naureskella asialle, tuskaisa kokemus varmaan... jos repeämän riehakkaassa leikissä saa!
- Ikis__M
että.silleen kirjoitti:
Tottakai,etikka... mulla vaan ei ole tullut mieleen... teen uppomunia aina joskus itselleni välipalaksi!
Hetki sitten kävin alhaalla tekemässä sämpylätaikinan huomen aamuksi. Laitoin sen peitettynä kylmiöön nousemaan hiljalleen yön aikana. Pyysin yökköä nostamaan sen kylmiöstä aamu kuudelta.
Menen itse leipomaan ne aamulla sämpylöiksi, saavat taatusti tuoretta sämpylää aamiaisella helmipuuron kanssa, niin ja kahvin.Eipä ole tullut uppomunia koskaan tullut kokeiltua, joskushan sen voisi testata että onnistuisiko. Varmaan on hyvät aamupalat teillä siellä, ainakin paljon paremmat kuin monessa muussa paikkaa :)
Ikis__M kirjoitti:
Niinpä näytin :D tiesinpähän vaan, olenhan lukenut mies :) ei kun oikeasti netissä joskus oli tuontyyppinen ohje ja että kannattaa laittaa kylmään veteen ja sitten jälkilämmöllä antaa kypsennys. Pari kertaa piti kokeilla jotta tuli todetuksi että siinä ohjessa ollut 6-min. jälkilämpöä on liian vähän mutta vähän yli niin tulee hyviä.
Kyllä luulisi muuten naistenkin hiukan kaipaavan 50-luvulle. Siellä ei tulisi ukot neuvomaan keittiöaskareissa:D
- Ikis__M
scrg kirjoitti:
Kyllä luulisi muuten naistenkin hiukan kaipaavan 50-luvulle. Siellä ei tulisi ukot neuvomaan keittiöaskareissa:D
Minä vähän luulen että edistyksekkäät 2000-luvun naiset ei kaipaa, ne etsii jonkun kiltin kokkaustaitoisen aisruin itselleen ruuanlaittajaksi sitten kun juoksut on juostu. Juoksujen vielä päällä ollessahan ne saa ruokailla raflaoissa miesten piikkiin koska "miehen kuuluu tarjota" nou hätä siis kun aina kuitenkin löytyy joku aisuri vielä juoksujenkin jälkeen kotikokiksi.
että.silleen kirjoitti:
TIEDON OLEN SAANUT EMOLTA, ÄLKÄÄ HIRTTÄKÖ MUA JOS EI OLE OIKEA!että.silleen kirjoitti:
Siinä olis sitten valmiiksi värjätyt luomu pääsiäismunat! Eipä pitäis naureskella asialle, tuskaisa kokemus varmaan... jos repeämän riehakkaassa leikissä saa!
Niin, pitäisi varmaan leikkiä munan piilotusta pääsiäisen kunniaksi.
- Kotikokkiq
Kyllä nuo tuolla katastrofikokki ohjelmassa olivat hieman pohjanoteeraus. Itselläni pahimmat on ehkä ollut musta pizza ja kerran jäi paistinpannu uuniin ku se laitettiin päälle. Siellä se alko räksymään ja poksumaan ja kauhea haju siitä tuli. Äkkiä pannu ulos ja siinä samalla vielä katkesikin ovesta kahva DD:D vähällä kuitenkin selvitty kun ei tulipaloja koskaan syttynyt :D
Kokkailen mahdollisimman vähän, koska kokkailu itselle tuntuu ajan tuhlaukselta ja teen siksi mahdollisimman yksinkertaista ja nopeaa ruokaa. Harvemmin siis sattuu mitään isoja katastrofejakaan.. ihan tavallisia vaan. Sellaisia, että joku nestettä sisältävä astia kaatuu tai leikkaa veitsellä itseään sormeen sipulin vuoksi itkiessä, uuniritilä on huonosti paikoillaan ja sapuskat kippautuvat uunin pohjalle kun samaan aikaan jotain palaa pohjaan ja/tai kiehuu yli.. lasagne on tosiaan toisinaan aika haastava.
Sipuli-itkuun ensimmäinen hoitokeino on terävä veitsi. Eli sipuli leikataan paloiksi eikä survota mehuksi tylsällä veitsellä.
scrg kirjoitti:
Sipuli-itkuun ensimmäinen hoitokeino on terävä veitsi. Eli sipuli leikataan paloiksi eikä survota mehuksi tylsällä veitsellä.
Joo, siitä on varmaan ainakin vähän apua. Olen joskus kuullut jotain vippaskonsteja sipulihöyryjen välttämiseksi, mutta ne on jo päässyt unohtumaan.. Mutta muistan kuulleeni, että ylipäätään tylsät veitset ja puukot on käytössä vaarallisempia kuin terävät.. ei pitäisi huonoilla vehkeillä yrittää mitään.
- että.silleen
scrg kirjoitti:
Kuten epäilinkin...sä olet Sergei kokki!
että.silleen kirjoitti:
Kuten epäilinkin...sä olet Sergei kokki!
Hehheh, olen enemmän sellainen emäntätyyppi. Makuaistini on aivan liian suurpiirteinen, että voisin olla kokki. Noita veitsiä voi lähestyä joko enemmän kirjanoppineesti pohtimalla martensiitin olemusta tai sitten metsuriperiaatteella, että 30 astetta on hyvä teroituskulma ellei paremmasta tiedä mutta että työkalut kannattaa pitää kunnossa tai muuten ei homma suju.
- että.silleen
scrg kirjoitti:
Hehheh, olen enemmän sellainen emäntätyyppi. Makuaistini on aivan liian suurpiirteinen, että voisin olla kokki. Noita veitsiä voi lähestyä joko enemmän kirjanoppineesti pohtimalla martensiitin olemusta tai sitten metsuriperiaatteella, että 30 astetta on hyvä teroituskulma ellei paremmasta tiedä mutta että työkalut kannattaa pitää kunnossa tai muuten ei homma suju.
Entäs 118 asteen kulma, kun kulmat kerta puheeksi otit?
että.silleen kirjoitti:
Entäs 118 asteen kulma, kun kulmat kerta puheeksi otit?
Poraamiseen voisi liittyä, mutta ei aavistustakaan miksi juuri 118 astetta eikä vaikkapa 120 astetta. Jottei liian kauaksi palstan aihepiiristä eksytä, niin heitän ilmaan kysymyksen, että mistä tietä pitääkö laittaa "isku päälle" ennen porausta vai voiko porata ilman.
Ruoka paloi niin pahasti että vuoka näytti olevan täynnä grillihiiliä. Ei ylpein hetkeni.
- Täystunari
Mulla paloi kerran vesi pohjaan
- että.silleen
Mun mokani joskus 17v. oli hernekeiton keitto ilman ohjeita tai en ollut koskaan seurannut silmätarkkana sen tekoa alusta-loppuun. Päätin yllättää Emon ja sen tosiaan tein oma-aloitteellisuudellani.
3½ litran kattilaan n. 2kg herneitä ja vettä piripintaan.
Herneet siis olivat kuivia, ei liotettuja. Hetken kuluttua kauhoin herneitä toiseen saman kokoiseen kattilaan ja lisäsin vettä kumpaankin. Ei aikaakaan kun hain jo taas kattilaa; koska herneet ei yksinkertaisesti mahtuneet enää kahteen kattilaan.
Otin 5 litran kattilan johon kaadoin toisen kattilan sisällön kokonaisuudessaan ja lisäsin siihen vettä. Pienempien kattiloiden kesken jaoin loput esikeitet herneet tasan ja lisäsin vettä kattiloihin.
Siinä vaiheessa mulla oli jo itku kurkussa, mutt onneksi Emo tuli kotia ja otti homman hoitoonsa, pannen minut kuorimaan kasan porkkanoita ja 2 kpl isoja sipuleita.
Emo haki varastosta 8 litran ison hillokattilan ja tyhjensi kaks pienempää kattilallista keitton alkua siihen.
Kaivoi myös pakasteesta n.1½ kg valmiiksi paistettua ja keitettyä possun palapaistiksi suunniteltua lihaa... sekä muistaakseni savustetun siankylki palasen.
Loppujen lopuksi meillä oli valmiina 12 litraa hyvää hernekeittoa, kun Emo lisäsi tuoretta meiramia vielä siihen kun keitot olivat jo pois liedeltä.
Broidit välillä härnää mua siitä hernekeitosta, tyyliin...
Viimeeks kun vanhimmalla veljellä oli synttärit ja niillä tarjottiin päivällinen.
Jos KUOPUKSEMME valmistaisi ruuat...et kaikki varmasti saisivat tarpeeksi syötävää!
Ja ne penteleet nauroivat yhä sitä onnetonta hernekeiton tekoa! Minä laitan munat kattilaan ja kylmää vettä ja levy päälle. Kun kiehuu niin anna kiehua 4-5 minsaa levy vitosella ja munat on kypsiä ja ehjiä.
- hupaisajuttu
Liian tunnistettava juttu, ei voi laittaa tänne. Niin hauska vanha juttu, vaikka muutoin hyvä kokki olenkin.
- että.silleen
Kerro kuitenkin. Eihän sitä kukaan tiedä, kuka kertoo tarinan...kuka tahansa joka sen kerran on kuullut saattaa sen omanaan kertoa.
Minunkin tarina saattaa olla omani tai laina. Koska minä ainakin sekoittelen näitä juttuja välillä ominani ja välillä kuultuina. Jolloin syntyy sellainen sekahedelmä keitos; ettei sitä oikein yks yhteen pysty kokoon keittämään.
- erkki-täti
Minä keitin kerran kokonaista broileria kypsäksi. Homma oli hyvällä alulla, olin jo kuorinut kuonavaahdot ja heittänyt liemeen laakerinlehdet ja pippurit...
Jostain syystä unohdin otuksen liedelle kiehumaan ja lähdin ulos. Palatessani odotti asunnossa melkoinen käry ja katku, ja kattilan pohjalla oli mustunut broilerinraato. Haju oli kuvottava ja sitä oli hankala saada tuulettamalla pois.
En muita katastrofeja muista, mutta varmasti jotain pientä on joskus ollut. Tekevälle sattuu. Eikö kukaan tee makkarakastiketta, kuten välimerki5tön mies neuvoo?
- että.silleen
Siis...miten?
- että.silleen
BEM kirjoitti:
No, cant explain
Oletko sä viihteellä? Vähän vaikuttaa siltä kirjoitus....
- että.silleen
Pärjäile... Mulla on aamulla sämpylöiden pyöritystä ja niide paisto edessä, joten:
Hyvää yötä! - Yrittäkää.ymmärtää
että.silleen kirjoitti:
Siis...miten?
Katastrofin ainekset, jos bemiltä vatkaa makkarakastikkeet.
että.silleen kirjoitti:
Oletko sä viihteellä? Vähän vaikuttaa siltä kirjoitus....
Vahvasti viihteellä!
- Yökyöpeli1
BEM kirjoitti:
Vahvasti viihteellä!
Kahvilassa istumassa samalla läppärillä expuan kanssa?
- että.silleen
BEM kirjoitti:
Vahvasti viihteellä!
Hyvää huomenta!
Eikä ollut viikonloppu edes vielä alkanut, otit siis förskottia vähän. Kannattiko?
Mulla on mukissa vasta keitettyä kahvia, loraus kuohukermaa ja kädessä lämmin voilla voideltu juustosämpylä. Leivoin 43kpl sämpyliä ja puolella niistä on juustoraastetta pinnassa, toisilla vastaavasti unikonsiemeniä.
Porukka on tullut töihin ja hakevat nyt aamupalan: sämpylän ja kahvin tai teen ......ja sitä natustellessa kuunnellaan yökön raportti. - että.silleen
Yökyöpeli1 kirjoitti:
Kahvilassa istumassa samalla läppärillä expuan kanssa?
Oletko sinä koskaan pelannut laivan upotusta? Minä tykkään siitä pelistä aika paljon, varsinkin jos istun itse sukellusveneessä turvassa. Silloin ei haaveria tule.
Kuule sillä läppärillä on ollut kyllä monta muutakin käyttäjää... ex---PUAn läppäri... se on varsinainen jakotukki! =)
Hyvät päivänjatkot kaikille!
Vaikkei AP kysellytkään miehiltä, niin vastataampa.
Itselläni ainakin mieleenpainuvin moka kävi teininä, kun päätin tehdä lettuja. Ensimmäisiä kertoja keittiössä hääräämässä yksin ja valmistusreseptin lukutaito oli mitä oli. Erehdyin tulkitsemaan tl(teelusikka) ruokalusikaksi. Tuli sitten aika suolaiset letut. Rupesin ihmettelemään paistaessa, että mitenkä nämä eivät oikein paistu ja näytä letuilta, kun tasainen matto pieniä reikiä letussa täynnä.- Fsdöklsflösfdklsdf
Useampi tunti siinä vierähtikin mutta aloitin kananmunien keittämisen about seiskalta aamulla ja noin kello 10 olinkin sitten paistanut ne pohjaan.
- Luolamadonna
No siis me saatiin Rastilaan häly. Huoneistopalo. Kun päästiin perille ja paahdttiin kerroksiin, niin huomattiin, että kenttäjohto oli jo kahvilla tämän etiopialaisen missin kanssa, joka oli tehnyt (ensikertalaisena) tulet tiskialtaaseen. Siis notskin lavuaariin.
(Hihitystä) - flowersreally
Piti vaihtaa kaakelit, mutta purin koko seinän.
- wekwjlewww
Itse ruoanlaitossa en ole pahemmin mokaillut, mutta toki joskus on jäänyt esim. sämpylät sisältä raaoiksi, paistettu pullia liian kauan uunissa, ruoka jäänyt mauttomaksi jne.
Itse keitän kananmunat siten, että laitan levyn päälle, laitan pieneen kattilaan hanasta lämmintä vettä, laitan kattilan levylle ja asetan munat varovasti kattilaan. Kun vesi alkaa kiehua niin annan kiehua n. 7 min. Sen jälkeen kaadan veden pois kattilasta ja annan kananmunien kuivahtaa noin minuutin, jotta kuoret irtoavat kuorittaessa paremmin. Sen jälkeen lasken jääkylmää vettä hanasta kananmunien päälle ja annan jäähtyä jonkun aikaa.
Tällä tavalla saan hyviä kovia kananmunia, joita voi siivuttaa leivän päälle, tehdä niistä munavoita tai vaikka ottaa evääksi.
Muuten jos kananmuna sattuisi hajoamaan keitettäessä, niin voihan sen jäljelle jäävän kananmuna käyttää esim. munavoin tekemiseen. Kivikovia pullia. Niillä olisi voinut tappaa jonkun, jos olisi päin heittänyt. :(
Nolotti tarjota niitä kahvin kanssa.- TsirpulaR
Ohjeessa luki että kaksi kuppia kahvia. Voitte arvata mitä laitoin sinne kaksi kuppia :D kahvinpuruja
- Tanja444444
Annoin nuorena likkana yhden HC-ATM:in koskea itseeni keittiössä. Tosin onneksi se oli vain kevyt hipaisu.
Sitten ymmärsit että naisen pitää olla hypergaminen ja aloit jakaa pillua itseäsi tasokkaammille, komeille miehille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .17810276Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523495Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja493233- 642855
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2042207- 1162193
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252013Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671628Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221426Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121376