Kiltteyden markkinointi

helmiä.sioille

Jäin tässä tänään palstaa lukiessaan miettimään sitä sinkkupalstan yhtä ikuisuusaihetta eli kiltteyttä ja huomioni kiinnittyi yhteen asiaan täällä.

En ole huomannut, että naiset palstalla markkinoisi kiltteyttään. Sitä markkinoivat ainoastaan miehet. Tarkoittaako tämä nyt sitä, että se kiltteys on vaan tiettyjen miesten yksinoikeudella omistettava ominaisuus eikä yksikään nainen ole pohjimmiltaan kiltti?

Mikä saa muuten kiltin miehen markkinoimaan omaa kiltteyttään? Miten voi olla varma siitä, jos ei ole kokemusta suhte(i)esta missä se kiltteys lopulta oikeasti punnitaan?

90

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varmaankin se saa markkinoimaan kiltteyttä, että yritetään olla positiivisesti eduksi muista.

Naiset enemmän näkyvät valittelevan kusipää äijistä, kuinka tyyppi X oli täysin paska valehteleva hakkaava ja pettävä. Markkinoimalla kiltteyttä pyritään luomaan mielikuva että 'minä' en ole tuollainen ja näin parantamaan omia asemiaan ja mahdollisesti tuomaan itseäään esille "hei. minä olen olemassa."

Miehet vähemmän valittavat siitä kuinka naine oli kusipää huijari, yms.. joten tälle kiltteyden markkinoimiselle ei ole tarvetta/markkinarakoa.

• helmiä.sioille

Ai?

Kyllä ainakin tällä palstalla enemmän naisia haukutaan... :D

Mutta onko kukaan itseään kiltiksi markkinoiva kokeillut sellaista, että on vaan kiltti? On vaan kiltti ilman minkäänlaista kiltteytensä markkinointia ja taka-ajatuksia. Jotenkin veikkaan, että sellaisten kiltteys huomataan ja saattaa olla aika monenkin naisen mielestä viehättävä piirre miehessä.

• helmiä.sioille kirjoitti:

Ai?

Mutta onko kukaan itseään kiltiksi markkinoiva kokeillut sellaista, että on vaan kiltti? On vaan kiltti ilman minkäänlaista kiltteytensä markkinointia ja taka-ajatuksia. Jotenkin veikkaan, että sellaisten kiltteys huomataan ja saattaa olla aika monenkin naisen mielestä viehättävä piirre miehessä.

"[...] että on vaan kiltti[...]"

Epäilen että tuo on, ainakin pikaisissa tapaamisissa ja kanssakäymisessä, kapea nyöri kävellä, jottei vaikuttaisi "jees mieheltä"

• helmiä.sioille
        pete_pjn kirjoitti:

"[...] että on vaan kiltti[...]"

Epäilen että tuo on, ainakin pikaisissa tapaamisissa ja kanssakäymisessä, kapea nyöri kävellä, jottei vaikuttaisi "jees mieheltä"

Kohteliaisuus ja ystävällisyys ei nyt maksa kenellekään mitään. Ei kai se nyt mikään jees-miehen synonyymi ole.

Kohteliaisuus ja ystävällisyys ei nyt maksa kenellekään mitään. Ei kai se nyt mikään jees-miehen synonyymi ole.

Eivät maksakaan.

Tosin kohtelias ja ystävällinen käytös eivät minun mielestäni ole sama asia kuin kiltti käytös. Jälkimmäinen antaa minulle mielikuvan heti auttamaan ryntäävästä henkilöstä miellyttämis tarkoituksessa, kun taas ensimmäinen auttaa koska näkee sen olevan oikein.

• helmiä.sioille
        pete_pjn kirjoitti:

Eivät maksakaan.

Tosin kohtelias ja ystävällinen käytös eivät minun mielestäni ole sama asia kuin kiltti käytös. Jälkimmäinen antaa minulle mielikuvan heti auttamaan ryntäävästä henkilöstä miellyttämis tarkoituksessa, kun taas ensimmäinen auttaa koska näkee sen olevan oikein.

No sellainen mielllytämishaluisesti ryntäilevähän on aika tunkeileva. Onko tunkeileva kiltti?

No sellainen mielllytämishaluisesti ryntäilevähän on aika tunkeileva. Onko tunkeileva kiltti?

"[...]mielllytämishaluisesti ryntäilevähän on aika tunkeileva." Ilman että on pyydetty ensin apua kyllä.

Apua pyydettäessä miellyttämishaluisesti ryntäilevä on enemmän kuten tuolla alempana toinen mainitsi "Ikään kuin olisi jotenkin alistuva, nöösi ja ylikäveltävissä."

Tuo mitkä tilanteet kukin tuntee tunkeilevaksi onkin sitten omalukunsa. Kaupassa tavaroiden kantoapuun tarjoutuva voi olla joko tunkeileva taikka ihana tyyppi, riippuen tilanteesta.

• 22233377
        helmiä.sioille kirjoitti:

Ai?

Kyllä varmasti oikeasti kilteistä miehistä naisetkin pitävät. Se vaan että ei tällaiset kiltit miehet naisille kelpaa surustelukumppaniksi tai panoseuraksi elleivät sitten ole poikkeuksellisen hyvän näköisiä ja päälle vielä ainakin kohtalaisen hyvissä asemissakin ja hyvätuloisia.

• helmiä.sioille
        22233377 kirjoitti:

Kyllä varmasti oikeasti kilteistä miehistä naisetkin pitävät. Se vaan että ei tällaiset kiltit miehet naisille kelpaa surustelukumppaniksi tai panoseuraksi elleivät sitten ole poikkeuksellisen hyvän näköisiä ja päälle vielä ainakin kohtalaisen hyvissä asemissakin ja hyvätuloisia.

Kyllä varmasti kelpaavat joillekin vaatimattomammille naisille.

Kyllä varmasti kelpaavat joillekin vaatimattomammille naisille.

:D Tämän voi kyllä käsittää parillakin tavalla.

• helmiä.sioille
        pete_pjn kirjoitti:

:D Tämän voi kyllä käsittää parillakin tavalla.

No tuota... Tuskin mikään "YTN"i mitenkään erityisen vaatimaton on luonteeltakaan... :D Ja vielä vähemmän kiltti ja kunnollinen niin kuin se palstalla käsitetään... :D

No tuota... Tuskin mikään "YTN"i mitenkään erityisen vaatimaton on luonteeltakaan... :D Ja vielä vähemmän kiltti ja kunnollinen niin kuin se palstalla käsitetään... :D

Eläs ny sano. "Ihmeiden aika ei ole vielä ohi." :P

• äitinsanaonlaki

Äiti on lapsena hokenut - Olet kiltti poika.

• helmiä.sioille

Mua taas haukkui pahaks ja tuhmaksi. Ei musta silti ihan sellaista tullut... :D

• Jos joku markkinoinnista ärsyyntyy, niin silloinhan se on kannattanut, heh. Ja minähän olen oikeasti kiltti ja kunnollinen

• kokeiluvaihtoehto

Olen mukava ja kunnollinen toimii paremmin.

• helmiä.sioille

Ei tässä nyt kukaan, ei ainakaan allekirjoittanut, ärsyyntynyt ole. Huvittunut on ehkä oikeampi sana.

Ei tässä nyt kukaan, ei ainakaan allekirjoittanut, ärsyyntynyt ole. Huvittunut on ehkä oikeampi sana.

Juu en teikäläistä tarkoittanutkaan, vaan jotain naispuolista henkilöä

• Hklttki

Onhan se PikkuLikka kertonut monesti olevansa oikeasti kiltti ja kunnollinen...

• Jep, olen oikeasti yhtä kiltti ja kunnollinen kuin kiltit ja kunnolliset palstamiehetkin. :)

• helmiä.sioille
        PikkuLikka kirjoitti:

Jep, olen oikeasti yhtä kiltti ja kunnollinen kuin kiltit ja kunnolliset palstamiehetkin. :)

Ai? Ja mä luulin, että sä olet todella paljon kiltimpi ja kunnollisempi kuin palstaätmit...

Ai? Ja mä luulin, että sä olet todella paljon kiltimpi ja kunnollisempi kuin palstaätmit...

Hys hys..

( .. niin olenkin, mutta en sillä tavalla kuin he tarkoittavat.. menee monimutkaiseksi tämä..)

• atännä

"Kiltti ja kunnollinen" on jo perusoletus jokaisesta ihmisestä. Samaa sarjaa kuin "pää ja muutama raaja". Kaikki ei ole "kilttejä ja kunnollisia" eikä kaikilla ole "päätä eikä häntää", mutta ne yleensä erottaa muutenkin joukosta.
      Itsestäänselvyyksien korostamisessa on jotain epäilyttävää.

• atännä

Ai niin, ja minä olen tuhma ja kelvoton >;)

• helmiä.sioille
        atännä kirjoitti:

Ai niin, ja minä olen tuhma ja kelvoton >;)

Uuuhhh! My kinda lady! <3 Minä kun kilttinä ja kunnollisena tykkään tuhmista ja kelvottomista naisista...

Mut takas aloituksen aiheeseen. Tuli vaan asia mieleen siitä kun mullekin on yks sun toinen nainen markkinoinut olevansa yhtä sun toisenlaista, mutta sitten ollessaan kanssani onkin paljastunut täysin toisenlaiseksi mitä luuli olevan. Jopa itselle... :)

Siitähän se vaan mieleen juolahtikin, että mistä palstaätmit tietää olevansa kilttejä ja kunnollisia, jos ei ole tosipaikassa koskaan testiin joutunut...?

• atännä

Uuuhhh! My kinda lady! <3 Minä kun kilttinä ja kunnollisena tykkään tuhmista ja kelvottomista naisista...

Mut takas aloituksen aiheeseen. Tuli vaan asia mieleen siitä kun mullekin on yks sun toinen nainen markkinoinut olevansa yhtä sun toisenlaista, mutta sitten ollessaan kanssani onkin paljastunut täysin toisenlaiseksi mitä luuli olevan. Jopa itselle... :)

Siitähän se vaan mieleen juolahtikin, että mistä palstaätmit tietää olevansa kilttejä ja kunnollisia, jos ei ole tosipaikassa koskaan testiin joutunut...?

Mun kokemukseni mukaan jokaisesta ihmisestä paljastuu erilaisia piirteitä erilaisten ihmisten seurassa. Ihan äärimmäisyydestä toiseen. Olen aivan varma, että saisin "kiltin ja kunnollisen" kilahtamaan suhteellisen nopeasti ;) Toisaalta olen tullut hyvinkin juttuun mielestäni rauhallisen ja mukavan kaverin kanssa, jota jotkut muut ovat pitäneet ihan naksupäänä.

• Vielä selvyyden vuoksi, sinuakaan en tarkoittanut naispuolisella henkilöllä

• helmiä.sioille
        atännä kirjoitti:

Mun kokemukseni mukaan jokaisesta ihmisestä paljastuu erilaisia piirteitä erilaisten ihmisten seurassa. Ihan äärimmäisyydestä toiseen. Olen aivan varma, että saisin "kiltin ja kunnollisen" kilahtamaan suhteellisen nopeasti ;) Toisaalta olen tullut hyvinkin juttuun mielestäni rauhallisen ja mukavan kaverin kanssa, jota jotkut muut ovat pitäneet ihan naksupäänä.

Mulla on taas ollut aika monta tapausta(naisia siis) missä mulle on kovasti väitetty, että mustasukkaisuus ja omistushaluisuus ei kuulu luonteenpiirteisiin, mutta sitten tosipaikassa onkin asianlaita ollut ihan jotain muuta... :)

Kiltti ja kunnollinenhan on kaikkein helpointa saada kilahtamaan. Huomattavasti vaikeampaa on saada kilahtamaan jo monessa liemessä keitetty vanha kettu.

• SäälittävääLuettavaa

""Kiltti ja kunnollinen" on jo perusoletus jokaisesta ihmisestä. "
        Tuota lainia jonka olet helkalta keksinyt te jaksatte laukoa. Niin se on teille perusoletus eli yhtäkuin turnoff koska tuhma ja väkivaltainen on se jonka naiset taas valitsevat. Niin ja miksi sadomasokismiksi vastapuolta kohtaan tuokin on tulkittavissa että tahallaan saisit kiltin ja kunnollisen kilahtamaan? Eli olet piinaava henkilö ja käytät tietoisesti henkistä väkivaltaa toisen nujertamiseksi. Jos joku on psykiatrista hoitoa vailla niin se olet sinä.

• kilttikunnonätmi

Hyvin hyvin harva mies on kiltti ja kunnollinen, joten niiden ominaisuuksien mainitsemisessa on järkeä. Kun katsoo pariskuntia, voi päätellä, että harva nainen myöskään haluaa kilttiä ja kunnollista miestä, joten ko. ominaisuuksien esilletuonti ei ole yleispätevää markkinointia.

• ghffdetuhgjhk
        kilttikunnonätmi kirjoitti:

Hyvin hyvin harva mies on kiltti ja kunnollinen, joten niiden ominaisuuksien mainitsemisessa on järkeä. Kun katsoo pariskuntia, voi päätellä, että harva nainen myöskään haluaa kilttiä ja kunnollista miestä, joten ko. ominaisuuksien esilletuonti ei ole yleispätevää markkinointia.

Eikö? Onko kaikki tuttusi/ ystäväsi/ sukulaiset suhteessa näiden kuuluisten jännämiesten kanssa? En tunne ainoatakaan pariskuntaa missä näin olisi, tai sitten olen todella sokea.

• gfhjgfghijdhuk
        ghffdetuhgjhk kirjoitti:

Eikö? Onko kaikki tuttusi/ ystäväsi/ sukulaiset suhteessa näiden kuuluisten jännämiesten kanssa? En tunne ainoatakaan pariskuntaa missä näin olisi, tai sitten olen todella sokea.

Jos lasket jännämiehiksi vain rikostuomioita saaneet ja sellaiset, jotka paneskelevat joka päivä eri naisen kanssa, niin ehkä sitten kilttejä ja kunnollisia on aika paljon. Itselläni on vähän tiukemmat kriteerit - jo kiroilu, alkoholin käyttö ja törkeimmät kirjoitusvirheet vievät luokituksen, ainakin usein toistuvina.

• atännä
        pujottelija kirjoitti:

Vielä selvyyden vuoksi, sinuakaan en tarkoittanut naispuolisella henkilöllä

Niin joo, minä kun olenkin joku vihreä Hulk. :)

• Nojoonhörhöä
        gfhjgfghijdhuk kirjoitti:

Jos lasket jännämiehiksi vain rikostuomioita saaneet ja sellaiset, jotka paneskelevat joka päivä eri naisen kanssa, niin ehkä sitten kilttejä ja kunnollisia on aika paljon. Itselläni on vähän tiukemmat kriteerit - jo kiroilu, alkoholin käyttö ja törkeimmät kirjoitusvirheet vievät luokituksen, ainakin usein toistuvina.

Vai että kirjoitusvirheet tekevät tyypistä "jännämiehen". Just joo

• gfgudhfoigjdf
        Nojoonhörhöä kirjoitti:

Vai että kirjoitusvirheet tekevät tyypistä "jännämiehen". Just joo

Ei jännämiestä, vaan kertovat ettei ole kunnollinen. Nuo eivät ole ainoat vaihtoehdot. Sitä paitsi älä vääristele toisten sanomisia: "törkeimmät kirjoitusvirheet ... ainakin usein toistuvina". Yksittäisiä lipsahduksia voi tulla kenelle vain. Törkeää on esim. kirjoittaa erisnimet aina pienellä.

• atännä

• mulkkumikämulkku

Sun suhteen ei sentään koskaan tarvinnut erehtyä.

• NNnnnnnN

Kiltteys on oikeesti sellainen ominaisuus, että jos sanot itse olevasi kiltti, se saattaa antaa jopa negatiivisen mielikuvan. Ikään kuin olisi jotenkin alistuva, nöösi ja ylikäveltävissä.
      Kun huomaa jonkun kiltteyden ja suurisydämisyyden tämän käytöksestä ja teoista esim läheisiä kohtaan, on kiltteydellä paljon suurempi arvo. Olen vaikuttunut käytännössä monen miehen kiltteydestä, mutta tyhjä sanahelinä lähinnä ärsyttää.

• helmiä.sioille

Mä en ole oikeastaan tämän palstan ulkopuolella koskaan törmännyt kiltteyden markkinointiin. Tai ehkä olenkin, onnistun vaan olemaan kiinnittämättä huomiota sellaisiin ihmisiin.

Heh, mut monien muiden ominaisuuksien ja taitojen markkinointiin taas olen. Nekin ovat oikeastaan aika huvittavia tapauksia. Enimmäkseen juuri niitä kolisevia tyhjiä tynnyreitä... :D

• NNnnnnnnN

Mä en ole oikeastaan tämän palstan ulkopuolella koskaan törmännyt kiltteyden markkinointiin. Tai ehkä olenkin, onnistun vaan olemaan kiinnittämättä huomiota sellaisiin ihmisiin.

Heh, mut monien muiden ominaisuuksien ja taitojen markkinointiin taas olen. Nekin ovat oikeastaan aika huvittavia tapauksia. Enimmäkseen juuri niitä kolisevia tyhjiä tynnyreitä... :D

Näinpä, kiltteydellä markkinoivat miestä irl vain omat äidit ja sukulaistädit ja se nyt on vaan herttaista (ja miehen kannalta ehkä tavallaan myös vähän noloa) . Tämän palstan myötävaikutuksella on syytä suhtautua varauksella miehiin, jotka deittimaailmassa markkinoivat itse itseään kiltteinä ja kunnollisina, muutamaan tällaiseenkin oon törmännyt.
        Suomessa ylipäänsä itsensä kehuminen on jonkinlainen tabu, joten ylisanoilla itseään kuvaileviin miehiin ehkä muutenkin suhtautuu kolisevana tynnyrinä. Siinäpä sit dilemmaa: kuinka kertoa hyvistä puolistaan kuulostamatta leuhkalta?

• helmiä.sioille
        NNnnnnnnN kirjoitti:

Näinpä, kiltteydellä markkinoivat miestä irl vain omat äidit ja sukulaistädit ja se nyt on vaan herttaista (ja miehen kannalta ehkä tavallaan myös vähän noloa) . Tämän palstan myötävaikutuksella on syytä suhtautua varauksella miehiin, jotka deittimaailmassa markkinoivat itse itseään kiltteinä ja kunnollisina, muutamaan tällaiseenkin oon törmännyt.
        Suomessa ylipäänsä itsensä kehuminen on jonkinlainen tabu, joten ylisanoilla itseään kuvaileviin miehiin ehkä muutenkin suhtautuu kolisevana tynnyrinä. Siinäpä sit dilemmaa: kuinka kertoa hyvistä puolistaan kuulostamatta leuhkalta?

No tuota...

En minä oikein tiedä. Yksi vaihtoehtohan on hakea itselle joku rooli näytelmästä, kehittää sitä roolihahmoa ja sitten pysyä siinä roolihahmossa. Ja roolihahmon sekä näytelmän markkinointi on kai sallittua. Ja siinähän kaikki julkisuus on sitä hyvää julkisuutta.

• kilttikilttliktltkitlkli

Aika sairas olet, jos pidät kiltteyttä huonona asiana. Lähdetkö esim. nettitreffeiltä mielelläsi tapaamaan kaikkia ehdokkaita tyhjän profiilin perusteella? Eikö ole kätevämpää, että jokainen kertoo itsestään jo etukäteen oleelliset, niin esikarsinta on helpompaa?

• NNnnnnnN
        kilttikilttliktltkitlkli kirjoitti:

Aika sairas olet, jos pidät kiltteyttä huonona asiana. Lähdetkö esim. nettitreffeiltä mielelläsi tapaamaan kaikkia ehdokkaita tyhjän profiilin perusteella? Eikö ole kätevämpää, että jokainen kertoo itsestään jo etukäteen oleelliset, niin esikarsinta on helpompaa?

En pidä kiltteyttä huonona asiana, ks edellä. Kysymys oli siitä, millainen ihminen todellisuudessa markkinoi itseään kilttinä ja kunnollisena vrt tämän palstan huorittelijat. Arvostan kiltteyttä, joka ei ilmene sen mainostamisena vaan tekojen ja arvovalintojen kautta. Kiltti sanana on myös ristiriitainen ja voi luoda myös vääränlaisia mielikuvia.
        En myöskään lähde pelkän profiilin perusteella kenenkään kanssa treffeille vaan muodostan kokonaiskuvan keskustelun perusteella. Pelkkä kiltteys ei ole ainoa ominaisuus, jota parisuhteessa tarvitaan, mutta sekin ilmenee kyllä keskustelun aikana ilman, että sitä tarvitsee erikseen alleviivata.

• suoraviivainenATM
        NNnnnnnN kirjoitti:

En pidä kiltteyttä huonona asiana, ks edellä. Kysymys oli siitä, millainen ihminen todellisuudessa markkinoi itseään kilttinä ja kunnollisena vrt tämän palstan huorittelijat. Arvostan kiltteyttä, joka ei ilmene sen mainostamisena vaan tekojen ja arvovalintojen kautta. Kiltti sanana on myös ristiriitainen ja voi luoda myös vääränlaisia mielikuvia.
        En myöskään lähde pelkän profiilin perusteella kenenkään kanssa treffeille vaan muodostan kokonaiskuvan keskustelun perusteella. Pelkkä kiltteys ei ole ainoa ominaisuus, jota parisuhteessa tarvitaan, mutta sekin ilmenee kyllä keskustelun aikana ilman, että sitä tarvitsee erikseen alleviivata.

Vaikeaksi menee, jos mitään ei saa sanoa suoraan ja kaikesta tehdään tulkinta- ja arvuutteluleikkejä.

• NNnnnnnnN
        suoraviivainenATM kirjoitti:

Vaikeaksi menee, jos mitään ei saa sanoa suoraan ja kaikesta tehdään tulkinta- ja arvuutteluleikkejä.

Eikö olekin hämmästyttävää, että oon sinkku!? ;)
        Voin lohduttaa, että kyllä niitä suoraviivaisia naisiakin löytyy.

• sivuprs

Pitää osata tulkita näitä palstaätmien änkyröintejä. "kiltti ja kunnollinen" on alun perin (satunnaista?) palstaläppää, mutta kun jotkut eivät arvanneet ignoorata niitä vaan reagoivat jotenkin, niin ätmit kaikessa älykkyydessään keksivätkin ottaa ne silloin jatkuviksi palstahokemikseen (mihkä eivät tarttuisi, jos ja kun aikaansaa jotain vastinetta ;)

Todellisuus taitaisi olla niin, että osa vakituisista palstamiehistä olisivat mitä suurimpia jurnuttajia ja marisijoita, mikään ei olisi kohillaan, jos olisivat parisuhteen osapuolia. Tällaisen kuvan noista jupinoista saa.

• kiltti-marisija-ätmi

Sehän on kunnollisuutta, että marisee epäkohdista ja haluaa niihin parannusta. Epäkunnollinen juntti haluaa asioiden olevan huonosti eikä siksi marise.

• Yäk
        kiltti-marisija-ätmi kirjoitti:

Sehän on kunnollisuutta, että marisee epäkohdista ja haluaa niihin parannusta. Epäkunnollinen juntti haluaa asioiden olevan huonosti eikä siksi marise.

Ahaa, palstakielellä "kiltti" tarkoittaaakin siis nalkuttavaa marisijaa! Ompa hyvä tietää. Tuli taas yksi pätevä syy pysyä kaukana noista ns. "kilteistä".

• helmiä.sioille
        Yäk kirjoitti:

Ahaa, palstakielellä "kiltti" tarkoittaaakin siis nalkuttavaa marisijaa! Ompa hyvä tietää. Tuli taas yksi pätevä syy pysyä kaukana noista ns. "kilteistä".

Jännä juttu muuten kun noille kilteille ja kunnollisille ei näyttäisi ne justiinat kelpaavan... :D

• 1630
        Yäk kirjoitti:

Silloin maristaan, kun on marisemisen aihetta, ja sen myötä asia toivottavasti korjaantuu, niin ongelman kanssa ei tarvitse enää elää. Se on kehitystä! Mitä järkeä on kituuttaa ikävien asioiden kanssa vain, jotta saadaan esitettyä tyytyväistä eikä vahingossa ärsytetä jotakuta marinalla?

• Millainen on kilttimies?

Minä

Arvostan muita, kuuntelen, tervehdin, kiitän, avaan oven ja pidän sitä auki. Autan mielelläni muita. En ole koskaan pettänyt tai lyönyt naista. Pidän läheisyydestä. Teen kotitöitä. En heitä roskia luontoon. Savuton, alkoa kerran pari kuussa jos sitäkään. Empatiakykyinen... ym ym.

Parisuhteessa: Ärsytän joskus tahallisesti, kiusaan ja teen jekkuja, säikyttelen, vedän tukasta, annan ymmärtää mutten ymmärrä antaa, läpsin pyllylle... mut jokaisen päivän päätteeks annan pusun ja sanon hyvää yötä.

Olenko kilttimies, jännämies, ätmi, kotmi, atk, ocd, nasa, selleri vai juustokakku?

• atännä

"Olenko kilttimies, jännämies, ätmi, kotmi, atk, ocd, nasa, selleri vai juustokakku?"

Ah, just tämä :) Me ollaan kaikkea eikä mitään.

• syllogis

Kerronpa tapauksesta, joka sai alkunsa yli 5 vuotta sitten. Siinä ensin ihastuin ja sitten rakastuin ääriäni myöten... en halua nyt enempää sitä kuvailla. Olen kertonut sen jo. Siinä kävi sitten niin, että mies sai paikan sielustani ikuisesti. Mitä minä sain? Tuntea, että ehkä hän ajoittain oli kiinnostunut, tykkäsi, ehkä halusi minua. Minäkin toivoin, halusin meidän täydentävän toisiamme. Mutta mikään ei ollut totta.
      Kirjainten liitto on loppumaton.
      Tässä tapauksessa... nyt minä olen tyhjä, pettynyt vaikka en petetty, ulkopuolella... sinne päätyvät ne, ketkä eivät tee itsestään liikaa numeroa, pidä liikaa ääntä.

• helmiä.sioille

Olisiko itsensä aggressiivinen markkinointi muuttanut mitään?

• syllogis

Sulle ei mikään muu riitä.

• helmiä.sioille
        syllogis kirjoitti:

Sulle ei mikään muu riitä.

Miten niin?

Minähän olen lopulta askeetikko. :) En halua itselleni yli tarpeiteni.

• syllogis

Naisten rakkautta sinun täytyy ammentaa yli äyräitten, mikähän riippuvuus sekin mahtaa olla? Täällä sitten kyselemässä, että miksi kiltin naisen tekee pahaa olla sellaisen mulkun kanssa.

• helmiä.sioille
        syllogis kirjoitti:

Naisten rakkautta sinun täytyy ammentaa yli äyräitten, mikähän riippuvuus sekin mahtaa olla? Täällä sitten kyselemässä, että miksi kiltin naisen tekee pahaa olla sellaisen mulkun kanssa.

Ööö...?

En mä nyt ihan sellaisia kysellyt. Kyselin, että mistä ne kiltit ja kunnolliset palstalle kirjoittavat miehet tietävät olevansa sellaisia kun testit tosipaikoissa loistaa poissaolollaan...

Ja ei nyt mennä henkilökohtaisuuksiin, jooko? :)

• syllogis

Mennä henkilökohtaisuuksiin? Kuinka paljon haluat oikeasti kuulla? Äläkä saivartele, olen aina inhonnut sitä.

• syllogis

Miten niin?

Minähän olen lopulta askeetikko. :) En halua itselleni yli tarpeiteni.

Tuohon _miten niin?_ mennäkseni, niin eikö se ole totta? Että kiinnostuisit, tulee toisen ärsyttää... kun ärsyynnyt, on askeetikko kuolemassa. Askeetikolla on mielenrauha, jota sinulla ei juuri silloin ole. JÄTTIHYMIÖ

• helmiä.sioille
        syllogis kirjoitti:

Mennä henkilökohtaisuuksiin? Kuinka paljon haluat oikeasti kuulla? Äläkä saivartele, olen aina inhonnut sitä.

Nyt sä taidat nähdä jotain mitä ei ole.

Minä en ole markkinoimassa kiltteyttäni enkä tuhmuuttanikaan. Minua oikeastikin kiinnostaa se, että mistä ne kiltit ja kunnolliset tietävät olevan sellaisia. Itse en ole niin sokea, etten sellaista erottaisi kun sellaiseen ihmiseen törmään. Ei siihen mitään markkinointia erikseen tarvita. Erotan helposti myös tuhmat ja kunnottomat. Niitäkään piirteitä ei tarvitse minulle erikseen markkinoida.

Heh, ja itse... Noh, olen mitä olen. En ole koskaan esittänyt tai väittänyt olevan mitään muuta... :)

• helmiä.sioille
        syllogis kirjoitti:

Tuohon _miten niin?_ mennäkseni, niin eikö se ole totta? Että kiinnostuisit, tulee toisen ärsyttää... kun ärsyynnyt, on askeetikko kuolemassa. Askeetikolla on mielenrauha, jota sinulla ei juuri silloin ole. JÄTTIHYMIÖ

Pst!

Askeettikona annan itsestäni aina enemmän pois kuin haluan tai tarvitsen itselleni muulta/muilta... :)

• syllogis

Nyt sä taidat nähdä jotain mitä ei ole.

Minä en ole markkinoimassa kiltteyttäni enkä tuhmuuttanikaan. Minua oikeastikin kiinnostaa se, että mistä ne kiltit ja kunnolliset tietävät olevan sellaisia. Itse en ole niin sokea, etten sellaista erottaisi kun sellaiseen ihmiseen törmään. Ei siihen mitään markkinointia erikseen tarvita. Erotan helposti myös tuhmat ja kunnottomat. Niitäkään piirteitä ei tarvitse minulle erikseen markkinoida.

Heh, ja itse... Noh, olen mitä olen. En ole koskaan esittänyt tai väittänyt olevan mitään muuta... :)

Minusta sä käytät tilaisuutta hyväksesi kertoaksesi jotain mihin sulla ei oikeasti olekaan munaa. Katsopas, voimme paeta ja olla, olla ja antautua. Sinä antaudut ja pakenet yhtäaikaa.

• helmiä.sioille

Vanhurskaus ei kuulu ominaisuuksiini... :)

• helmiä.sioille
        syllogis kirjoitti:

Minusta sä käytät tilaisuutta hyväksesi kertoaksesi jotain mihin sulla ei oikeasti olekaan munaa. Katsopas, voimme paeta ja olla, olla ja antautua. Sinä antaudut ja pakenet yhtäaikaa.

Mihin pakenen? Täällähän minä... :)

• syllogis

Mihin pakenen? Täällähän minä... :)

Missä on etusormi, missä on nimetön, no täällähän minä!
        Have a nice life. sori oli pakkokliseen paikka
        Pst. Siinä olit oikeassa... mikä täältä alkaa, se tänne päättyy. Keep on lovin'
        *pus*

• helmiä.sioille
        syllogis kirjoitti:

Missä on etusormi, missä on nimetön, no täällähän minä!
        Have a nice life. sori oli pakkokliseen paikka
        Pst. Siinä olit oikeassa... mikä täältä alkaa, se tänne päättyy. Keep on lovin'
        *pus*

No vasemmassa kädessä kummatkin jo ihan ok kunnossa... :D Ei tarvi opetella vasuriksi...

Have a nice evening!

*pus*

https://www.youtube.com/watch?v=qzp8I-naJOg

• Olin ennen kilttiatm mutta nyyt olenkin atm joten en ole kiltti enää. kahden ja puolen viikon päästä kun perintö kilahtaa tilille niin nostan 10 000 euroa niin alan rellestää kun mikäkin kroisos

• helmiä.sioille

Hyvähyvä! Päästät todellisen luonteesi irti. Saattaa ehkä tärpätäkin... :D

• suhteellisuuden-taju

10 000, mikä raha se on? Siivooja ja puhelinmyyjäkin tienaa vuodessa enemmän.

• atännä
        suhteellisuuden-taju kirjoitti:

10 000, mikä raha se on? Siivooja ja puhelinmyyjäkin tienaa vuodessa enemmän.

Ehkä vuodessa, mutta ei kerralla tuhlattavaksi.

• Se on aika pieni raha jos haluaa rellestää, kuin kroisokset. :)

Mutta kyllä sillä hetken heiluu. Pääasia, että saa sinut iloiseksi.

• ipuoiupouipou
        atännä kirjoitti:

Ehkä vuodessa, mutta ei kerralla tuhlattavaksi.

Mutta ei kymppitonnia saa kerralla tuhlatuksi. Mitä sillä muka saa sellaista, mitä ei saisi alle satasella?

• atännä
        ipuoiupouipou kirjoitti:

Mutta ei kymppitonnia saa kerralla tuhlatuksi. Mitä sillä muka saa sellaista, mitä ei saisi alle satasella?

Matkan? Auton? Moottoripyörän? Uudet kalusteet? Remontin? Posliinit hampaisiin? Lomaosakkeen?

• Kun joku sanoo olevansa kiltti, ensimmäisenä tulee mieleen että miksi hän haluaa mun ajattelevan häntä kilttinä. Miksi hän olettaa, että haluan kiltteyttä halutakseni tuntea hänet.

Mun mielestä naiset kyllä näkee siinä missä miehetkin, että kuka on kiltti ja kuka ei. Ei sitä erikseen tarvitse mainita edes treffipalstoilla. Vähän aikaa tutustuu toiseen, niin se kiltteys sieltä kyllä näkyy tai loistaa poissaolollaan.

• avoimetTiedot

"Miksi hän olettaa, että haluan kiltteyttä halutakseni tuntea hänet"

Koska mies toivoo, että olet kunnon nainen, joka haluaa mieluummin kiltin miehen kuin jännäjyystäripahoinpitelijän. (Noiden väliin ja rinnalle mahtuu toki muitakin vaihtoehtoja.)

"Vähän aikaa tutustuu"

Mutta kun treffisivustoilla on satoja tai tuhansia ehdokkaita, ei jokaiseen voi tutustua edes vähän aikaa. Pitää valita. On käytännöllisempää, että heti profiilista saa tärkeitä tietoja - myös luonteesta ja arvoista. Joillekin kiltteys on yksi keskeisistä ominaisuuksista, toisille ei. Jotkut haluavat kiltin kumppanin, jotkut eivät.

Ihan yhtä lailla musiikkimaku, harrastukset, uskonnollisuus, lapsitoiveet ym. tulee esiin kun tutustuu toiseen, mutta ei se tarkoita, että niitä tietoja pitäisi pihdata ja pimittää alussa. Monella naisella on käytännössä tyhjä profiili ja "kysy lisää". En varmasti kysy.

• avoimetTiedot kirjoitti:

"Miksi hän olettaa, että haluan kiltteyttä halutakseni tuntea hänet"

Koska mies toivoo, että olet kunnon nainen, joka haluaa mieluummin kiltin miehen kuin jännäjyystäripahoinpitelijän. (Noiden väliin ja rinnalle mahtuu toki muitakin vaihtoehtoja.)

"Vähän aikaa tutustuu"

Mutta kun treffisivustoilla on satoja tai tuhansia ehdokkaita, ei jokaiseen voi tutustua edes vähän aikaa. Pitää valita. On käytännöllisempää, että heti profiilista saa tärkeitä tietoja - myös luonteesta ja arvoista. Joillekin kiltteys on yksi keskeisistä ominaisuuksista, toisille ei. Jotkut haluavat kiltin kumppanin, jotkut eivät.

Ihan yhtä lailla musiikkimaku, harrastukset, uskonnollisuus, lapsitoiveet ym. tulee esiin kun tutustuu toiseen, mutta ei se tarkoita, että niitä tietoja pitäisi pihdata ja pimittää alussa. Monella naisella on käytännössä tyhjä profiili ja "kysy lisää". En varmasti kysy.

Ymmärrän näkökulmasi. Se on fiksu ja selkeä. Mutta uskallan väittää, että nainen lopulta valitsee kuitenkin sen perusteella millaisen mielikuvan hän luo keskusteltuaan kanssasi kasvotusten tai käytyään nettikeskustelua tms. Ne kuvaukset tottakai saa kiinnostuksen heräämään. Hirveän usein kuitenkin miehetkin luovat itsestään parempaa mielikuvaa, kuin todellisuudessa ovat. Miehetkin siksi, että niin myös me naiset teemme.

Tavallaan pattitilanne tulee siitä, jos itseään on joku joskus mainostanut kilttinä ja ihan jotain muuta on vastassa ollut. Kiltti on hyvä ominaisuus tiettyyn rajaan asti, mutta se voidaan helposti tulkita vässyköimiseksi. Mitä se ei tarvitse todellakaan olla. Siksipä kiltin sijaan voisi mainita, vaikka olevansa lempeä tai arvostavansa naista ihmisenä jotain konkreettisempaa kuin kiltti. Joka luo mielikuvia äkisti harhaankin. Itse muistan joskus kiinnostuneeni kun mies oli kirjoittanut olevansa hyvännahkainen ja pikkasen pehmo.

Mun pahin virheeni on yleensä ihmisten kanssa ollut, että uskon liikaa sitä mitä he sanovat olevansa. Haluan uskoa ihmistä ja hänen sanaansa. Miksi, koska itse pyrin olemaan sanojeni mittainen. Kiillotankohan taas omaa kruunuani? :)

Ehkäpä, mutta niin se kuitenkin menee.

• Mutta uskallan väittää, että nainen lopulta valitsee kuitenkin sen perusteella millaisen mielikuvan hän luo keskusteltuaan kanssasi kasvotusten tai käytyään nettikeskustelua tms. Ne kuvaukset tottakai saa kiinnostuksen heräämään.

Jäi ajatus kesken ja katkeilee, vähän muutakin härdelliä tässä ohessa. Niin eli tässä tarkoitan tilannetta, jossa on otettu kontaktia sen markkinoinnin perusteella ja sitten yks kaks se nainen katoskin linjoilta. Eli siinä kohtaa se lopullinen valinta sitten tehdään. Tuossa aikaisemmin, kun vastasin ketjuun oli ajatuksena jo lähtöön keskustelu kasvotusten eli ei varsinaisesti netti tms. seuranhakupaikka. Jos mies kertoo jutustellessaan olemaan kiltti se voi vähän ihmetyttää. Olen joskus treffeillä käydessä kuunnellut melkoisia litanioita miten ihana mies onkaan.

Viimeisimpään ukkeliini tutustuin keskustelupalstan kautta. Ei siitä mitään mun ukkelia pitänyt tulla, mutta tuli sitten kuitenkin. Ne ajatukset sai kiinnostumaan, mitä luin palstalla ja piti jutustella lisää. Jos hän olisi ollut lista ominaisuuksia ei olisi varmaan koskaan tutustuttu. Siksi mä jotenkin luotan keskusteluun enemmän kuin kuvauksiin. Siksi en usko, että koskaan löytäisin ihmistä seuranhakupalstalta. Enkä koskaan ole löytänyt.

Se vaikuttaa loputtomalta suolta.

• avoimetTiedot
        sönkkö kirjoitti:

Ymmärrän näkökulmasi. Se on fiksu ja selkeä. Mutta uskallan väittää, että nainen lopulta valitsee kuitenkin sen perusteella millaisen mielikuvan hän luo keskusteltuaan kanssasi kasvotusten tai käytyään nettikeskustelua tms. Ne kuvaukset tottakai saa kiinnostuksen heräämään. Hirveän usein kuitenkin miehetkin luovat itsestään parempaa mielikuvaa, kuin todellisuudessa ovat. Miehetkin siksi, että niin myös me naiset teemme.

Tavallaan pattitilanne tulee siitä, jos itseään on joku joskus mainostanut kilttinä ja ihan jotain muuta on vastassa ollut. Kiltti on hyvä ominaisuus tiettyyn rajaan asti, mutta se voidaan helposti tulkita vässyköimiseksi. Mitä se ei tarvitse todellakaan olla. Siksipä kiltin sijaan voisi mainita, vaikka olevansa lempeä tai arvostavansa naista ihmisenä jotain konkreettisempaa kuin kiltti. Joka luo mielikuvia äkisti harhaankin. Itse muistan joskus kiinnostuneeni kun mies oli kirjoittanut olevansa hyvännahkainen ja pikkasen pehmo.

Mun pahin virheeni on yleensä ihmisten kanssa ollut, että uskon liikaa sitä mitä he sanovat olevansa. Haluan uskoa ihmistä ja hänen sanaansa. Miksi, koska itse pyrin olemaan sanojeni mittainen. Kiillotankohan taas omaa kruunuani? :)

Ehkäpä, mutta niin se kuitenkin menee.

Olen samoilla linjoilla: tietenkin tarvitaan kirjoittelua, tapaamista, tutustumista. Ei kumppania valita pelkän profiilin perusteella. Alkuperäisestä kuvauksesta saadut mielikuvat voivat muuttuakin tutustumisen aikana. Pointtini oli, että ihan alkuun tarvitaan jotain, jonka perusteella valitaan, halutaanko ollenkaan tutustua tarkemmin. Toisille riittää alkuun pääsyyn pelkkä ulkonäkö, käytös tms. Itse olen enemmän järkipuolen miehiä ja kiinnostun helpoiten, jos saan riittävän kattavasti tietoja.

Olisi turhauttavaa ja epämotivoivaa alkaa tutustua johonkuhun vain yhden keskustelunpätkän pohjalta, kun todennäköisesti olisi kuitenkin tusina muuta asiaa, joiden takia ko. tyyppi olisi minulle epäsopiva. Ei ole kiva jutella jonkun kanssa tuntia ja kuulla vasta sitten, että hän tupakoi tai omistaa koiran. Tulee sellainen olo, että jaa no olisi heti kertonut - vaikka ei sitä tietoa ehkä tahallaan olekaan salailtu.

• kysynkökysyn
        avoimetTiedot kirjoitti:

Olen samoilla linjoilla: tietenkin tarvitaan kirjoittelua, tapaamista, tutustumista. Ei kumppania valita pelkän profiilin perusteella. Alkuperäisestä kuvauksesta saadut mielikuvat voivat muuttuakin tutustumisen aikana. Pointtini oli, että ihan alkuun tarvitaan jotain, jonka perusteella valitaan, halutaanko ollenkaan tutustua tarkemmin. Toisille riittää alkuun pääsyyn pelkkä ulkonäkö, käytös tms. Itse olen enemmän järkipuolen miehiä ja kiinnostun helpoiten, jos saan riittävän kattavasti tietoja.

Olisi turhauttavaa ja epämotivoivaa alkaa tutustua johonkuhun vain yhden keskustelunpätkän pohjalta, kun todennäköisesti olisi kuitenkin tusina muuta asiaa, joiden takia ko. tyyppi olisi minulle epäsopiva. Ei ole kiva jutella jonkun kanssa tuntia ja kuulla vasta sitten, että hän tupakoi tai omistaa koiran. Tulee sellainen olo, että jaa no olisi heti kertonut - vaikka ei sitä tietoa ehkä tahallaan olekaan salailtu.

Mitä vikaa on ihmisessä joka tupakoi tai omistaa koiran tai vaikka molempia ja monta koiraa?
        Ymmärrän, jos se oli vain esimerkki...

• avoimetTiedot kirjoitti:

Ymmärrän pointtisi.

Haluat säästää aikaa ja vaivaa, eikä siinä ole mitään pahaa. :)

• Minäpä se kun olenkin sellainen, että en ole koskaan kenellekään väittänyt olevani "kiltti" tai "kunnollinen". Sen sijaan naiset on pari kertaa käyttäneet minusta termiä "kiltti" tai "nice". Ja nuo ei ole hyviä merkkejä, koska jotain muuta on ollut haussa.

"Tarkoittaako tämä nyt sitä, että se kiltteys on vaan tiettyjen miesten yksinoikeudella omistettava ominaisuus eikä yksikään nainen ole pohjimmiltaan kiltti? Mikä saa muuten kiltin miehen markkinoimaan omaa kiltteyttään? "

Ihan siksi, että miehet ei yleensä valittele sitä että naiset on suhteessa kusipäitä. Sen sijaan naisilta tuo valitus on hyvin tavanomaista ja se ehkä sitten saa miehet mainostamaan kiltteyttään vaikka oikeamminhan se, että naisen miehet on olleet kusipäitä on merkki siitä että nainen viehättyy kusipäistä.

• helmiä.sioille

Niinno... Miehen ei kuulu valittaa mistään, vaan kaikki on kestettävä kuin Mies! :D

Mutta mä en vaan näe mitenkään järkevänä sitä, että miehet hakiessaan seuraa tositarkoituksella mainostaa itseään kilttinä ja kunnollisena. Tuskin yksikään kusipäämies on naiselle itseään kusipäämiehenä markkinoinut. Luulen, että kusipäätkin ovat alussa antaneet itsestään täysin toisenlaisen kuvan...

Kyllä minua epäilyttäisi sellainen nainen, joka jo tutustumisvaiheessa markkinoisi itseään kilttinä ja kunnollisena. Tai yhtään minkäänlaisena. Kyllä mä olen aina lähtenyt mieluiten tutustumaan ns. puhtaalta pöydältä.

Siinä on muuten toinenkin naisten virittämä ansa kun alkaa markkinoimaan itseään heille jonkinlaisena. Nimittäin se, että jos saa myytyä mielikuvan itsestä(sen minkä on rakentanut), siitä joutuu sitten pitämään myös kiinni vaikka mitä olisi. Heh, siitä pitää naiset kyllä todella hyvikn huolen... :D

• avoimetTiedot

Niinno... Miehen ei kuulu valittaa mistään, vaan kaikki on kestettävä kuin Mies! :D

Mutta mä en vaan näe mitenkään järkevänä sitä, että miehet hakiessaan seuraa tositarkoituksella mainostaa itseään kilttinä ja kunnollisena. Tuskin yksikään kusipäämies on naiselle itseään kusipäämiehenä markkinoinut. Luulen, että kusipäätkin ovat alussa antaneet itsestään täysin toisenlaisen kuvan...

Kyllä minua epäilyttäisi sellainen nainen, joka jo tutustumisvaiheessa markkinoisi itseään kilttinä ja kunnollisena. Tai yhtään minkäänlaisena. Kyllä mä olen aina lähtenyt mieluiten tutustumaan ns. puhtaalta pöydältä.

Siinä on muuten toinenkin naisten virittämä ansa kun alkaa markkinoimaan itseään heille jonkinlaisena. Nimittäin se, että jos saa myytyä mielikuvan itsestä(sen minkä on rakentanut), siitä joutuu sitten pitämään myös kiinni vaikka mitä olisi. Heh, siitä pitää naiset kyllä todella hyvikn huolen... :D

Millä perusteilla treffiehdokkaat valitaan satojen tai tuhansien joukosta, jos mitään ei saa etukäteen kertoa? Itse olen aloitteellinen niitä kohtaan, jotka tietojeni mukaan vaikuttavat minulle sopivilta. Jos nainen ei suostu itsestään kertomaan, homma jää siihen.

• helmiä.sioille
        avoimetTiedot kirjoitti:

Millä perusteilla treffiehdokkaat valitaan satojen tai tuhansien joukosta, jos mitään ei saa etukäteen kertoa? Itse olen aloitteellinen niitä kohtaan, jotka tietojeni mukaan vaikuttavat minulle sopivilta. Jos nainen ei suostu itsestään kertomaan, homma jää siihen.

Vitustako minä tiedän? En ole ikinä harrastanut mitään deittisaitteja yms.

Mut jos harrastaisin, niin kuvan perusteella kiinnostuisin. Sen jälkeen ottaisin yhteyttä ja keskustelisin. Jos mielenkiinto kasvaisi, saattaisin ehdottaa tapaamista.

Mutta niinkuin jo mainitsin. En ole harrastanut deittisaitteja ja tuskin tulen harrastamaankaan.

"Siinä on muuten toinenkin naisten virittämä ansa kun alkaa markkinoimaan itseään heille jonkinlaisena. "

Mulla on kyllä teoria, että naiset mielellään jakaa miehet lokeroihin, jonka sisällä pitäisi vastata sitten sen lokeron stereotyyppiä. Jotkut asiat on erityisen vahvoja viemään tiettyyn lokeroon: jotkut ammatit enemmän kuin toiset, tietynlainen pukeutuminen ja joillain yksittäisellä esim. kuvassa miehen kanssa samaan aikaan näkyvällä esineellä on samanlainen taikavoima: moottoripyörä, kalastusvälineet, viinilasi, kitara, koira, lenkkitossut...

• avoimetTiedot

Vitustako minä tiedän? En ole ikinä harrastanut mitään deittisaitteja yms.

Mut jos harrastaisin, niin kuvan perusteella kiinnostuisin. Sen jälkeen ottaisin yhteyttä ja keskustelisin. Jos mielenkiinto kasvaisi, saattaisin ehdottaa tapaamista.

Mutta niinkuin jo mainitsin. En ole harrastanut deittisaitteja ja tuskin tulen harrastamaankaan.

Ajattelin että tietäisit, kun sanoit, että mitenkään ei saa itseään markkinoida ja on paras aloittaa puhtaalta pöydältä. Mutta joo, siinähän se vastaus tuli: kuva. Itse katson kuvan viimeisenä, jos profiili kiinnostaa muuten. Paras olisi, jos treffipalvelussa ei olisi kuvatoimintoa ollenkaan. Sellaista kuvaa ei olekaan, jonka perusteella minä ottaisin yhteyttä.

• Tähti--Silmä

Kiltti ihminen voi olla myös passiivis-aggressiivinen, joka kantaa vihaa sisällään.
      Ei kykene ilmaisemaan omia tunteitansa, vaan pidättelee ja naamioi sisäiset tunteet kiltteydeksi. Eli ei uskalla olla ihan rehellinen oma itsensä.
      Omien tunteiden näyttäminen voi olla pelottavaa ja noloakin :(

• Tuollaiset ihmiset ovat usein kännissä täysin erilaisia kuin selvänä. Uskaltavat sanoa asiansa vasta tuiskeessa. Siitä ei aina hyvä seuraa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      65
      2957
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2083
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1668
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      24
      1520
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1281
    6. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1267
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1196
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1150
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1107
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      62
      1001
    Aihe