Tutkijoilta hurja ilmastoennuste: Golfvirran heikk

ilmasto_lämpenee

11

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lisääHellettä

Ylen ja "ilmaston lämpenemis"-hörhöjen pelottelut jatkuvat

• jäätävääkeliä

Täyttä sontaa:

"Tutkimus laadittiin hieman tavallisuudesta poikkeavalla tavalla. Siitä laadittiin aluksi "keskustelupaperi", johon muut asiantuntijat saattoivat tehdä vertaisarviontia.

Tutkimuksen tulokset eivät ole saaneet jakamatonta hyväksyntää tiedepiireissä. Hansenin maine luotettavana tutkijana kuitenkin edesauttaa hyväksyntää."

Vai on tuo hihhulialarmisti Hansen luotettava.

• näinon007
    • Häkki_Hansen

Tämä on kyllä päivän naurettavin lausunto: "Tutkimuksen tulokset eivät ole saaneet jakamatonta hyväksyntää tiedepiireissä. Hansenin maine luotettavana tutkijana kuitenkin edesauttaa hyväksyntää."

Ylen penaali Yrjö Kokkonen taas CAGW:n vaikutuksen alaisena.

Buuuuuuuahhhhhhaaahhhhaaa

• mätäkirsikka
    • Sähköteurastaja

Golf virta pysähtyy alarmistimediassaa kerran vuodessa joten tulevat pysähtymiset eivät ole ennennäkemättömiä edesa johtavimman ilmastitieteen houreissa.

Haulla golf stream stop predictions löytyy Noin 613 000 tulosta (0,89 sekuntia)

• Ajan_kone_

Viitsin lukea artikkelia kuusi sivua. Siihen mennessä siinä todettua:

1. Kunnollisia jäätiköiden sulamismalleja ei ole käytetty
      2. Jäätiköiden sulamisnopeuden tuplautumisssa on mallinnettu 5, 10 ja 20 vuotta ehkä realisisempien 10, 20 ja 40 vuoden sijasta, koska näin saadaan aikajanalla nopeampi kehitys!!!
      3. Kehitetty malli ennustaa seä Arktisen että Antarktisen merijään määrän sekä Tyynen valtameren trooppisen alueen sademäärät pahasti pieleen.

Tässä vaiheessa päätin lopettaa ajan haaskamiseen tarun lukemiseen.

Sen verran kuitenkin tiedettäkin tässä sadunkerronnassa mukana, että toteavat hiilidioksidin lämpenemisvaikutuksen aiempaa nopeamman kehityksen sopivan empiirisiin malleihin paremmin.

• outoa-tiedettä

Vai "keskustelupaperi"-tieteeksi ilmaston tutkimus on edennyt.
      Mihinkähän on unohtunut se tosiasia että merenpinta on noussut heti jääkauden jälkeen n.10 000 vuotta sitten lähes kymmenen metriä ja aivan oikean ilmaston lämpenemisen ja jäätiköiden sulamisen vuoksi.
      Taisi siinä rytäkässä golf-virta kulkea väärään suuntaa pari tuhatta vuotta:D

• 54j643

Mannerjäätiköiden reunoilta valuu mereen ja sulaa, mutta kylmille keskialueille kertyy koko ajan uutta jäätä lumisateista.

• nousussa.on

Jos kaikki mannerjäätiköt sulaisivat, niin merenpinta nousisi noin 50 m. Tuollainen parin % sulaminen voisi olla mahdollista ja aiheuttaisi noin 1 m pinnannousun.

• hhhhhhhhhhhhhh

Aivan käsittämätöntä denialisti-hihhuli-multinikki-reppanan roskapaskaa tämäkin ketju täynnä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      309
      3055
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2353
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      124
      2057
    4. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      349
      2043
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      127
      1733
    6. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      67
      1399
    7. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1395
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      69
      1270
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1243
    Aihe