..kropassa kun luin tuon jutun:
http://seura.fi/tarinat/helena-on-hoitanut-alzheimerin-tautia-sairastavaa-miestaan-22-vuotta-nyt-oma-ms-tauti-vie-voimani?shared=316144-cc611690-500
”Jo kolmen kuukauden kuluttua olimme suunnittelemassa yhteistä kotia. En ollut koskaan tavannut niin kilttiä ja sydämellistä miestä kuin Pekka.”
”Kun Pekka sairastui, minä lupasin pitää hänestä huolen”, sanoo Helena."
"Kerran Helena löysi Pekan harhailemasta sairaalan käytävällä sekaisin ja silmät sumeina. Helena kietoi kätensä Pekan ympärille. ”Tässä on Helena. Mie rakastan siuta”"
”Sanoin sille lääkärille, että jos sinä rakastat jotain ihmistä, sinä teet mitä tahansa hänen vuokseen.”
”Jos Pekka olisi joutunut laitokseen, se olisi merkinnyt meidän molempien loppua. Ei minullakaan olisi ollut enää mitään syytä elää.”
Tuossa on tosirakkautta. Ei tuommoisia naisia ole enää varmasti missään. 2000-luvun nainen olisi pistänyt eron hakuun siinä vaiheessa kun Pekka jäi työttömäksi tai jos olisi vielä jäänyt niin viimeistään Alzheimerin paljastuessa olisi tullut aika jutella ja etsiä tuottoisampi/kannattavampi parisuhde.
Taisin liikuttua, meni kylmät väreet...
13
150
Vastaukset
Tuokin nainen on 8 vuotta miestään nuorempi.
- Naaraskurppa
Entä jos asetelma olisikin toisinpäin... Miten miehen mielestäsi kuuluisi toimia?
Mutta oikeassa olet siinä, että kunnollinen ihminen on tuo nainen. Arvostan."Entä jos asetelma olisikin toisinpäin... Miten miehen mielestäsi kuuluisi toimia?"
Juuri samalla tavalla....mutta vastauksen jo tiesitkin....poikkeuksellisiä yksilöitä, jotka toimivat noin täysin ilman kulisseja....niitäkin on tullut sivusta nähtyä ja ihmeteltyä... ;P- Ikis__M
Jos on tuollainen tosirakkaus kyseessä niin varmaan mieskin toimii ihan vastaavasti. Varmaan tuo Pekka olisi toiminut samoin jos olisi saanut olla terveenä ja Helenan MS-tauti olisi äitynyt pahaksi, Helenahan totesi "En ollut koskaan tavannut niin kilttiä ja sydämellistä miestä kuin Pekka.”.
Tuon aikakauden naiset on selvästikin osanneet arvostaa miehessä kiltteyttä & kunnollisuutta toisin kuin nykynaiset joille kelpaa vain suositut nussijamestarit ja kiltit & kunnolliset miehet on halveksituin ihmisryhmä. Kuinkahan 2000-luvun naiset sitten kun ne on vanhoja ja raihnaisia pärjäävät, kiltit ja kunnolliset ei niitä siinä vaiheessa ehkä enää halua ja jännämies tuskin jää vuoteen viereen valvomaan vaikeuksien tullen. - Naaraskurppa
NuuskaMuikkune kirjoitti:
"Entä jos asetelma olisikin toisinpäin... Miten miehen mielestäsi kuuluisi toimia?"
Juuri samalla tavalla....mutta vastauksen jo tiesitkin....poikkeuksellisiä yksilöitä, jotka toimivat noin täysin ilman kulisseja....niitäkin on tullut sivusta nähtyä ja ihmeteltyä... ;PNo näin ajattelen itsekin, että miehen kuuluisi toimia samoin, mutta tällä palstalla toisinaan tuntuu, että vain naisilla on velvollisuuksia. Tosin Ikis_M on yllättänyt positiivisesti mielipiteillään aika useinkin - ei ole palstan perus -huorittelija. Hänellä tuntuu olevan periaatteita... Muttä lähinnä kiinnosti mitä mieltä hän olisi, jos asetelma olisi toisinpäin - onko miehen "velvollisuus" huolehtia sairaasta vaimostaan, vai saako mies jättää hänet ja etsiä uuden ja terveen. Itse olen sitä mieltä, että jos naimisiin on menty, niin yhdessä pysytään "niin myötä, kuin vastoinkäymisissä" - ja tuossa nyt tosiaan on erittäin rankkoja vastoinkäymisiä tullut näiden ihmisten osaksi.
- Naaraskurppa
Ikis__M kirjoitti:
Jos on tuollainen tosirakkaus kyseessä niin varmaan mieskin toimii ihan vastaavasti. Varmaan tuo Pekka olisi toiminut samoin jos olisi saanut olla terveenä ja Helenan MS-tauti olisi äitynyt pahaksi, Helenahan totesi "En ollut koskaan tavannut niin kilttiä ja sydämellistä miestä kuin Pekka.”.
Tuon aikakauden naiset on selvästikin osanneet arvostaa miehessä kiltteyttä & kunnollisuutta toisin kuin nykynaiset joille kelpaa vain suositut nussijamestarit ja kiltit & kunnolliset miehet on halveksituin ihmisryhmä. Kuinkahan 2000-luvun naiset sitten kun ne on vanhoja ja raihnaisia pärjäävät, kiltit ja kunnolliset ei niitä siinä vaiheessa ehkä enää halua ja jännämies tuskin jää vuoteen viereen valvomaan vaikeuksien tullen.Uskoisin itsekin Pekan pysyneen vaimonsa rinnalla, mutta lähinnä kiinnosti sinun mielipiteesi. Oletan kuitenkin sinun olevan sitä mieltä, että myös miehen kuuluu huolehtia sairastuneesta vaimostaan.
Naaraskurppa kirjoitti:
No näin ajattelen itsekin, että miehen kuuluisi toimia samoin, mutta tällä palstalla toisinaan tuntuu, että vain naisilla on velvollisuuksia. Tosin Ikis_M on yllättänyt positiivisesti mielipiteillään aika useinkin - ei ole palstan perus -huorittelija. Hänellä tuntuu olevan periaatteita... Muttä lähinnä kiinnosti mitä mieltä hän olisi, jos asetelma olisi toisinpäin - onko miehen "velvollisuus" huolehtia sairaasta vaimostaan, vai saako mies jättää hänet ja etsiä uuden ja terveen. Itse olen sitä mieltä, että jos naimisiin on menty, niin yhdessä pysytään "niin myötä, kuin vastoinkäymisissä" - ja tuossa nyt tosiaan on erittäin rankkoja vastoinkäymisiä tullut näiden ihmisten osaksi.
Kyllä IkisM:stä olen saanut sellaisen käsityksen, ettei ole kaksinaismoralisti ainakaan puheiden perusteella......vaikka ei jostain syystä aina ihan hahmotakkaan kaikkia tragedioita tai olosuhteita joita voi tapahtua....tosin välillä voi olla olla ihan provoamistakin.... ;P
Hyvä kommentti sinulta mitä voin kompata...- Ikis__M
Naaraskurppa kirjoitti:
Uskoisin itsekin Pekan pysyneen vaimonsa rinnalla, mutta lähinnä kiinnosti sinun mielipiteesi. Oletan kuitenkin sinun olevan sitä mieltä, että myös miehen kuuluu huolehtia sairastuneesta vaimostaan.
Joo toki ja tuolllaisen pariskunnan suhteessa en edes usko että kumpikaan näkee sitä "velvollisuutena" vaan se on itsestäänselvyys koska rakkaus. Jotenkin minusta tuntuu ettei tuommoisia pareja vaan synny enää tänä päivänä niin kuin ennen. Länsimaisessa kulttuurissa on tullut ikäänkuin hyväksytymmäksi useat kumppanit elämän aikana, naisten lehdet sun muuthan oikein kannustaa eroamaan heti kun tulee "tylsää", ei tarvita edes niitä todellisia vastoinkäymisiä jotka monesti varmaan myös lujittaa suhdetta yhdessä koettuina.
....... :`)....eipä löydy sanoja vain tunteita....hieno nainen.
”Jo kolmen kuukauden kuluttua olimme suunnittelemassa yhteistä kotia. En ollut koskaan tavannut niin kilttiä ja sydämellistä miestä kuin Pekka.”
Ei tuommoisia miehiä enää varmaan ole enää missään. On vain nuoruutta ja kauneutta ihailevia lutkittelijoita. :-)- Ikis__M
Niinhän sinä luulet kun ei ole siitä kiltteydestä ja sydämellisyydestä omakohtaista kokemusta.
Ikis__M kirjoitti:
Niinhän sinä luulet kun ei ole siitä kiltteydestä ja sydämellisyydestä omakohtaista kokemusta.
No kerro toki omista kokemuksistasi.
Olisimpa tavannut tuommoisen naisen joka olisi sanonut minulle saman kun tolle miehelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj212277- 701156
- 1151046
- 491025
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r72999Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p57957KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.14927Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na31910Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55898Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(51872