Ruosteessa

toivoelääsilti

Päälle 40-vuotiaana sinkkuna huomaan tulleeni varovaiseksi ja valikoivaksi. Läheisyyttä ja rakkautta kaipaan, mutta treffailu ei iske. Yhden illan jututkaan ei innosta. Tässä on ajautunut tilanteeseen, jossa ei oikein tapaa naisia, vaikka paljon olenkin liikkeellä. En käy baareissa hakemassa seuraa. Yhden tärkeän asian olen huomannut. Silloin tällöin harvoin saatan kohdata naisen, joka herättää aidon kiinnostuksen ja tuntuu kuin olisi sitä kemiaa olemassa. Koska en ole enää aikoihin treffaillut ja olen siltä osin ruosteessa, jää se vain äkkinäiseksi ihastukseksi. En enää osaa tehdä aloitteita.

14

577

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keittiönkuningatar-71

Kuulostaa tutulta.. Kun yli 20 vuoden parisuhteen jälkeen jää sinkuksi, on deittimaailma melkoisesti erilainen kun 80-luvun lopulla. Varsinkin kun alkaa lukemaan tällä saitilla näitä juttuja (juu, olisi pitänyt jättää väliin..) hämmästyy kovasti, mikä tuntuu olevan yli nelikymppisen naisen markkina-arvo noinkin pitkän suhteen ja parin muksun jälkeen..
      Aivan.. Ei mitään..
      Kaikesta skeptisyydestä huolimatta kokeilin hiukan nettideittailua.. Juueikiitos. Ei tosiaan ollut minun maailmani.
      Eli tässä ollaan, mennään kodin ja työpaikan väliä ja ihmetellään, miten iloisesta, elämän pienistä iloista nauttivasta kokkaavasta pikkuteinarin mutsista tuli alinta kastia oleva kurppa?
      Päätin keksiä mieluisaa tekemista ja osa läheisyyden kaipuusta katoaa siihen. Silti, varsinkin näin keväällä ,olisi niin kiva kun vieressä olisi joku, jonka kanssa jakaa iloja ja suruja. Jostain syystä toivo elää, mutta "etsimästä" olen lakannut. Yritän säästellä niitä pieniä itsetunnon rippeitä, joita vielä löytyy, vaikkakin häviävän vähän. Nämä palstat tosiaan murentaa tehokkaasti niitä pieniäkin hitusia, vaikka en mikään susiruma tietääkseni olekkaan.
      Ehkä joskus livenä törmään johonkin, jolle oisin arvokas omana itsenäni. Nettijuttuihin en enää halua sekaantua, saati mieheen, joka roikkuu viidellä eri deittimestalla etsien jatkuvasti parempaa kuin minä.
      Mutta kesä tulee, nautitaan siitä, ehkä syksyllä sitä kainalopaikkaa kaipaa taas eri tavalla.

• kaikysyäsaa

Kuinka kauan meni erosta, kun olit ensimmäisen kerran katselemassa uutta kultaa? Yritä olla rehellinen jos pystyt.

• Keittiönkuningatar-71

Jos minua meinasit, niin erosta on nyt reilu kolme vuotta ja yhtään varsinaista suhdetta ei eron jälkeen ole ollut. Yksi yritelmä oli noin vuosi sitten, mutta ihastuksesta huolimatta katsoin parhaaksi olla viemättä sitä sen pidemmälle, koska osottautui, että mies juo aivan liian paljon. Ja rehellisyyden kanssa minulla ei ole mitään ongelmaa, en harrasta mitään suhdepelejä..

• kaitodetasaa
        Keittiönkuningatar-71 kirjoitti:

Jos minua meinasit, niin erosta on nyt reilu kolme vuotta ja yhtään varsinaista suhdetta ei eron jälkeen ole ollut. Yksi yritelmä oli noin vuosi sitten, mutta ihastuksesta huolimatta katsoin parhaaksi olla viemättä sitä sen pidemmälle, koska osottautui, että mies juo aivan liian paljon. Ja rehellisyyden kanssa minulla ei ole mitään ongelmaa, en harrasta mitään suhdepelejä..

No jos olet niitä naisia mitkä poikkeavat monesta muusta naisesta, eli luonteesi on ihan toista luokkaa mitä monella muulla naisella on, niin luultavasti ex-miehesi on ollut sitten aikalailla jotain muuta. Jos näin on, niin se on sinun vahvin vahvuus ja jos joku sinunlainen mies huomaa sen niin se on sellainen asia, että se vie pitkälle, jos sinulla itselläsi ei ole sitten sellaisia kriteereitä ettei sellainen mies kelpaa syystä tai toisesta. Välttämättä sellaisia miehiä ei joka oksalla roiku, eikä yleensä roikukaan, jos ei satu sitten johonkin satumaiseen ympäristöön tai niiden kokoontumispaikkaan. Tuo ettet ole katsellu tai heti alkanut juoksemaan miehien perässä suhteen loputtua kertoo jotain ja tästä vedin hieman johtopäätöksiä. En tosin tiedä vedinkö oikeita, mutta hieman tälläisen kokonaiskuvan sain.

• 12121212

Ihan yhtä pinnallisia naisetkin ovat.

Suurin osa ei halua lyhyttä, hintelää, pullohartiaista, korkeaäänistä, jne. Ihan samalla tavalla kuin naiset haluavat maskuliinisen miehen, miehet haluavat feminiinisen naisen. Eli nuoren ja kauniin.

Jos haluat _miehekkään näköisen miehen_ (pinnallisuus), lienee reilua että se mies toimii yhtä pinnallisesti ja tähtää nuorempiin jos vain suinkin kykenee.

Minä katsoisin peiliin. Jos et oikeasti välitä ulkonäöstä tai rahasta ja statuksesta, ilman muuta voit kirjoituksesi perusteella fiksun ja kivan oloisena naisena löytää kivan miehen.

• Minä kun luulen, että 45-vuotiaiden deittimaailma ei nykyisin kovin paljon poikkea siitä, mitä parikymppisten deittimaailma oli 25 vuotta sitten. Vai meinaatko, että nykyisten keski-ikäisten ja parikymppisten deittailumaailma on samanlainen? Tai että parikymppiset neitsytpojat ovat oikeita henkilöitä arvioimaan keski-ikäisten (=äitinsä ikäisten) naisten markkina-arvoa?

Toki moni keski-ikäinen sinkkumies on hoitanut asiansa melko huonosti, joten niistä lopuista on kilpailua.

• crux

Nettideittailu on juuri niin hankalaa kuin siitä haluat tehdä. Miehiä on sielläkin tarjolla joka lähtöön, mutta minkä sille mahtaa että naiset ahdistuvat siitä että seuranhaku on liian helppoa ja valinnanvara liian suuri.

• PPPPPPPPPP
        kaitodetasaa kirjoitti:

No jos olet niitä naisia mitkä poikkeavat monesta muusta naisesta, eli luonteesi on ihan toista luokkaa mitä monella muulla naisella on, niin luultavasti ex-miehesi on ollut sitten aikalailla jotain muuta. Jos näin on, niin se on sinun vahvin vahvuus ja jos joku sinunlainen mies huomaa sen niin se on sellainen asia, että se vie pitkälle, jos sinulla itselläsi ei ole sitten sellaisia kriteereitä ettei sellainen mies kelpaa syystä tai toisesta. Välttämättä sellaisia miehiä ei joka oksalla roiku, eikä yleensä roikukaan, jos ei satu sitten johonkin satumaiseen ympäristöön tai niiden kokoontumispaikkaan. Tuo ettet ole katsellu tai heti alkanut juoksemaan miehien perässä suhteen loputtua kertoo jotain ja tästä vedin hieman johtopäätöksiä. En tosin tiedä vedinkö oikeita, mutta hieman tälläisen kokonaiskuvan sain.

Nuuskamoottorin aivolimaa taas.

• sidos

Aivan oikein, että käyttää energiansa johonkin muuhun kuin miesten perässä juoksemiseen ja etsimiseen. Viettää normaalia elämäänsä ja nauttii asioista. Kun on avoin niin voihan se mies tulla arjessakin vastaan. Moni on kyllä ujo ja ei uskalla lähestyä, mut voihan sitä olla itse aloitteen tekijä. Oman miehen ajatteluun voi käyttää aikaa koko päivän mut sinkun hakujuttuihin tunti päivässä riittää, jos joku raja vedettävä. Mulla on sinkkuus elämäntapa joten vähän erilainen lähtökohta, mut en ole ajatellut olla sinkkuna loppuikääni.

• Keittiönkuningatar-71

Olen vilpittömästi iloinen, että fiksut miehet on innostuneet kommentoimaan asiallisesti, eikä palauttena ole vaan sitä jatkuvaa "naiset on nirsoja" rallatusta, kiitos siitä. Kriteereistä sen verran, että minulle on kriteerit ollet aina aivan muissa asioissa kun ulkonäöllisissä. Tiedostan myös omat vajaavuuteni (eli en ole nuori, kaunis ja hoikka), vaikka en myöskään liian vanha, susiruma satakiloinen suohirviö. Jostain syystä kiinnitän pääasiallisen huomion silmiin, joskus muuten karun näköisellä miehellä voi olla jumalattoman kauniit silmät ja jos luonne on vielä muutenkin pääosin hieno, niin paketti on valmis. Varmasti taas löytyy niitä jankkaajia, jotka ovat aina satavarmoja siitä, että nainen puhuu vaan lämpimikseen, mutta näin vaan on. Ehkä tällä ikää on ymmärtänyt sen, kuinka paljon tärkeämpiä muut tekijät varsinkin parisuhteen kannalta ovat. Raha-asiat on kunnossa, olen hyvässä työssä, jossa viihdyn. Baareissa en kulje, en törsää rahojani jatkuvasti kaikkeen turhaan, hankin asioita tarpeen mukaan tai käyn joskus harvoin syömässä ulkona tai keikalla, raha on vain normaalin elämän ylläpitämiseen, mikään status se ei ole minulle koskaan ollut. Tämä mun viimeisin yritelmä on hyvin monen kriteerillä ruma, sillä hetkellä työtön ja kaiken kukkuraksi lyhyt!!! Mutta aivan mahtava tyyppi ja mun silmissä söpö. Nykyisin kyllä töissä, mutta viikonloput menee kuppia ottaessa.. Sen periaatteen kuitenkin olen ottanut, että en edes yritä kilpailla paikastani kuningas alkoholin kanssa..

Sen verran vielä nettideittailusta, että Ratikka varmaan muistaa, että parikymmentä vuotta sitten ei ollut noita nettikataloogeja, joista vois valkata toinen toistaan upeampia tyyppejä.. Tuntuu, että tolla saralla taju on hämärtynyt paljon. Tai sitten täytyy onnitella ihmisiä siitä kuinka hyvän omantunnon arvon he ovat onnistuneet hankkimaan. Aika paljon mahtuu seksiseuranhakijoita, tai muita sekoja, joiden kanssa ei saa mitään kivaa keskustelua aikaiseksi..

Olen hyväntuulinen ja sosiaalinen, juttelen vieraalle mummollekkin kadulla, jos toinen osoittaa eleelläkään, että on juttutuulella. Olen töissä miehisessä ympäristössä ja minulle on ilmeisesti helppo tulla juttelemaan. Mutta palatakseni alkuperäiseen aiheeseen, ruosteessa oloon, en pysty jostain syystä uskomaan, että joku olisi minusta sillä mielellä kiinnostunut.. Siitä syystä voi olla, että heitän mahdolliset aloitteet huumorilla, enkä edes huomaa niitä aloitteiksi. Mutta ehkä joku päivä törmään naamatusten tyyppiin, jonka silmiä saa katsella seuraavat parikymmentä vuotta..

• 12121212

Jos kirjoittamasi pitää paikkansa - ja siinä on iso jos - arvioisin mahdollisuudet löytää mies melko hyviksi, kunhan vain muistat olla aloitteellinen.

Ratikka on varmasti oikeassa siinä että "asiansa sössineitä" riittää. Ero on huono diili betaelättäjälle, samoin naisettomuus katkeroittaa.

Mutta jos vaatimuslistalla ei ole maskuliinista ulkonäköä, rahaa eikä statusta...eipä tuo mahdottomalta kuulosta.

Varauksella, koska "lyhyt" voi tarkoittaa mitä tahansa ja usein nainen tarkoittaa rumalla sellaista karun/karskin näköistä unelmien nallekarhumiestä...vaikka todellisuudessa ruma (vanhempien naisten silmissä) on feminiinisen näköinen, heikkoleukainen, kapeaharteinen, pienikätinen siloposkimies.

• Keittiökuningatar-71

Ihana miss Piggy.. Eipä taida meikäläisestä löytyä ihan yhtäpaljoa tempperamenttiä.. Olihan illan piristys!

• Keittiökuningatar-71
        12121212 kirjoitti:

Jos kirjoittamasi pitää paikkansa - ja siinä on iso jos - arvioisin mahdollisuudet löytää mies melko hyviksi, kunhan vain muistat olla aloitteellinen.

Ratikka on varmasti oikeassa siinä että "asiansa sössineitä" riittää. Ero on huono diili betaelättäjälle, samoin naisettomuus katkeroittaa.

Mutta jos vaatimuslistalla ei ole maskuliinista ulkonäköä, rahaa eikä statusta...eipä tuo mahdottomalta kuulosta.

Varauksella, koska "lyhyt" voi tarkoittaa mitä tahansa ja usein nainen tarkoittaa rumalla sellaista karun/karskin näköistä unelmien nallekarhumiestä...vaikka todellisuudessa ruma (vanhempien naisten silmissä) on feminiinisen näköinen, heikkoleukainen, kapeaharteinen, pienikätinen siloposkimies.

Minulla on kuitenkin elämä suht mallillaan, mitään epätoivoista missiota en miehen etsinnästä meinaa ottaa, elämä on hyvää näinkin. Kai se kuitenkin jotenkin kuuluuu ihmisluonteeseen kaivata sitä kumppania vierelle. Tuomalla muutakin sisältöä elämään, kuin parisuhde, saa virtaa arkeen ja hymyn huulille. Elämänilo näkyy myös päälle päin ja se on niin tärkeetä, oli parisuhteessa tai ei..
        Ihanaa kesää kaikille! ei luovuta toivosta, niin kuin ei aloittajakaan..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      13
      4578
    2. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      352
      3824
    3. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      36
      3446
    4. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      18
      3010
    5. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      12
      2543
    6. 279
      2343
    7. Martinan mies on Suomessa.

Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      319
      1782
    8. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      98
      1753
    9. Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?

Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi
      Einekset
      46
      1469
    10. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      8
      1173
    Aihe