Keskustele Suomen Keskustasta ja puolueen harjoittamasta politiikasta. Puoluerajat ylittävää poliittista debattia löydät Iltakoulusta.
kapi_
23.6.2016 0:17
Myöhäisherännäinen kirjoitti:
Kiitos huomautuksesta. Ranska voitta mestaruuden. Alku ei niin lupaa mutta isäntämaan on pakko ryhdistyä. Italia ainakaan ei voita. Surkea on, hävisi Irlannillekin. Iloinen siitä että Sveedut tippui jatkosta. Ei voittanut Belgiakaan vakuuttanut. Ranskasta tulee Euroopan mestari.
Kiitos ennustuksesta! Tuon otan vielä huomioon, vaikka se on lähetetty äärirajalla, klo 00.00. Mahdolliset myöhemmät ennustukset eivät ole enää ”kilpailukykyisiä”.
Melko tylsiä olivat muuten nuo myöhäisillan matsit verrattuna alkuillan matseihin, varsinkin Unkari-Portugali -matsiin, jossa maaleja mätettiin urakalla.
Mutta nyt vuoteeseen - ja hyvää yötä!
Ps. toivottavasti pystyyn_kuollut huomaa tuon edellisen viestini ja näkee, että en minä ihan tietämätön ole tuolla(kaan) alueella;))
Pystyyn_kuollut
23.6.2016 0:32
Ok, arvelinkin että vain ilmaisit asian vain puutteellisesti. Mitä tulee tuohon veikkaukseen, itse antaisin aikaa veikata mestaria ainakin juhannusaaton loppuun asti, sillä nythän Ranskassakin huilataan pari päivää.
-------------
Vieläkö.sokeri.sulaa
19.6.2016 0:35
Kumpi teistä on vanhempi, pysty kuollut vai kapi ?
Pysty kuollut taisi sanoa olleensa 30 vuotta työstä pois,
eli olisi yli 80 v. Ja kapi 80 v. Vanhoja olette jo jalkapallo häiriköt.
Palstan taso muuta kuin sitä itseään
13
147
Vastaukset
- MkarvaEJombenJOHTAJA
Olet täysin väärässä, tällä palstalla keskustellaan Jomben munakarvoista, paina se päähäsi. HOH HOH HOOH.
- Kissanviikset-
Nämä olleet palstan omatuntona.
Puuttuneet joittenkin kirjoitusvirheisiin, ym.
Kuin se heille kuuluisi.
Nyt itse ovatkin palstahörhöjä. Palstan tasoa eivät ole heikentäneet ainakaan kapi eikä pystyyn kuollut. Molemmat ovat erittäin kykeneviä asialliseen keskusteluun ja heidän kanssaan on ihan mukava rupatella palstalla varsinkin, kun on eri mieltä jostain asiasta ja pääsee perustelemaan näkemyksiään. Viisas ottaa siitä aina onkeensa ja sehän on kaiken oppimisen perusta. Kyllä ihmisellä on mahdollisuus oppia vielä kasikymppisenäkin. Itse en ole vielä noin vanha, mutta kovaa vauhtia sinne suuntaan menossa. Tosin kaikki muutkin sinne samaan ovat suunnilleen samalla vauhdilla menossa, jos olen Einsteinin teorioista edes jotenkin jyvällä. Tässä kannattaa kuitenkin pitää mielessä Koiviston opit eli tärkeintä on liike eikä päämäärä. Päämäärä on nimittäin aika monella kuitenkin siirtyminen maanalaiseen toimintaan. Ja siinäkin toiminta on ulkoistettu madoille.
Palstan tason heikentäjät ovat - miten sen nyt kauniisti ja ketään loukkaamatta sanoisi - henkiseltä tasapainoiltaan epävakaassa tilassa. Toivottavasti lääkkeet ja lääkärin ohjeet kuitenkin tehoavat, sillä kuka ei toivoisi lähimmäiselleen kuitenkin parasta. Selvimmin oirehtiminen voidaan nähdä silloin, kun kirjoittaja purkaa pahaa mieltään muihin kirjoittajaan solvaamalla heitä. Jostain syystä kapin persoona herättää joissakin ärtymystä. Ehkä moni haaveilee juuri sellaisesta elämän tasapainosta, joka kapilla elämässään näyttäisi vallinneen. Eläminen on vastoinkäymisestä huolimatta sujunut onnellisten tähtien alla. Niillä joilla se ei ole sujunut, ovat ehkä katkeria ja purkavat sitten katkeruuttaa sellaiseen, joka aina silloin tällöin kehuskelee omalla menestyksellään. Tai ainakin ilmaisee tyytyväisyyden elämäänsä ja elämän valintoihin. Katkeroituminen sopii huonosti kuvaan hyvästä elämästä. Kun katkeroituu tarpeeksi, sairastuu ja se taas ilmenee erilaisena vihapuheena esim. tällaisellä palstalla. Näitä katkeroituneitakin pitää ymmärtää eikä heidän vaikeuksillaan pidä tietenkään riemuita. Haudoilla tanssiminen ei ole kovin sivistynyttä sekään.
Toivotan hyvää ja kaunista Juhannusta kaikille. Otetaan rennosti ja nautitaan luonnon ihmeellisyyksistä, kun niitä nyt voidaan valossa katsella Suomen korkeuksilla koko päivän. Väkevien juomien kanssa ei kannata lutrata liikaa, ettei huku ämpäriin tai muuhun pihalleen asentamaansa puljuun eikä tule päänsärkyä seuraavana päivänä. Itse taidan keskittyä jussina siian savustamiseen ja muiden kalaisten herkkujen valmistamiseen, kun olen vähän kalahullu ihminen. Kalahullus ei kuitenkaan katkeroita, sen olen huomannut.- Arskataas
No taas ovat punikki homot kapi,pysty ja kassa löytäneet toisensa. Nukuitteko samassa sängyssä taas kolmistaan?
- TEillä.omakin
Miksette mene SDP palstalle ?
Siellä tarvitaan viisauksianne tovereille.
Ihmetellyt, että miksi täällä praataatte ? TEillä.omakin kirjoitti:
Miksette mene SDP palstalle ?
Siellä tarvitaan viisauksianne tovereille.
Ihmetellyt, että miksi täällä praataatte ?Olen tähän aiemminkin vastannut, mutta ilmiesesti samanlaisia ihmettelijöitä on useampi. Opettajatkaan eivät opeta opettajanhuoneessa lasku- ja lukutaitoa toisilleen, vaan he menevät luokkaan opettamaan oppilaille. Tämän voi ottaa vähän samankaltaisena toimintana. Viisaammat jakavat tietoa tyhmemmille.
Kiitoksia tuosta mielipiteestäsi, että et näe minun heikentäneen palstan tasoa. Oikein mukavaa minustakin on ollut keskustella Sinun kanssasi, vaikkemme aina kaikista asioista olekaan samanmielisiä. Sama pätee myös keskusteluihini pystyyn_kuolleen kanssa. Asioista -varsinkin politiikasta - voidaan olla joskus erimielisiäkin, mutta silti pysyä asiassa menemättä henkilökohtaisuuksiin. Minulle tällä palstalla visitointiin ihan riittävää motivaatiota ovat tarjonneet asiat - kuten kepupolitiikka ja futiskin - vaikkei minulla ole täällä mieleni siten vanginneita muita keskustelijoita kuin eräillä - varsinkin yhdellä - näkyy olevan.
Tuossa viestissäsi näet minun elämäni olleen ja olevan edelleen aika lailla toisin kuin eräät täällä. Kyllä Sinä mielestäni varsin oikeassa siinä(kin) olet. Samoin koen itsekin elämäni kulkeneen ja kulkevan edelleenkin huolimatta tästä korkeasta iästäni. Ensi viikon perjantaina tulee nimittäin 81 vuotta täyteen, ja sitä juhlin synnyinpitäjässäni Rautavaara-päivillä (jotka tietenkin kunniakseni järjestetään;)), kun edellisenä päivänä olen juhlinut minua 11 vuotta nuoremman siskoni 70-vuotispäivää Kuopion laitamalla.
Siis oikein mukavasti elämässäni on mennyt, paljon paremmin kuin vaatimattomat lähtökohtani huomioon ottaen olisi voinut mennä. Onnellisten tähtien alla elämäni on kai enimmäkseen sujunut, vaikka saattaa olla hieman niinkin kuin ammatillisen perinnekilpailun voittaneiden muistelmieni arvostelulautakunta totesi: ”Elämä kuljettaa kuin vaahtopäillä, paljon se antaa, jos ottaakin”. Joten ei minulla tällä palstallakaan ole aihetta katkeruuteen. Mutta onhan niinkin, kuin sanon profiilillani, että tämän korkean iän saavuttaneen on kuitenkin ylöspäin katseensa kohdistaen joskus syytä huokaista näinkin:
"Ah, painuva päivä, ma aamusta aloin,
jo lapsena leimusin, nuorena paloin,
mut tahtoni vielä ei tuhkaksi tulla,
jos vielä on valkeutta sulla!"
(Eino Leino)
Mutta on myös näin (jälleen lainaus profiililtani):
"Niin kauan, kun on veri suonissas,
luut, jänteet lujina ja ominas,
niin kauan älä pyri kohtalon
majasta ahtaasta pois jalallas!"
(Omar Khaijam)
Oikein Juhlavaa Juhannusta Sinulle, ja maistuvaa itse savustamaasi siikaa varmaan sopivien juhannusjuomien kera nautittuna!
Itse tosiaan aion savustaa, mutta valitettavasti se ei ole kuitenkaan itse pyydettyä. Siian pyytämisen aika tällaiselle harrastelijalle on syksyn kylmät ilmat, jolloin niitä alkaa verkoilla kunnolla saamaan. Juomana savukalalle sopii minusta parhaiten hapokas valkkari riesling. Suosin siinä itävaltalaisia, australialaisia ja uusi-seelantilaisia tuotteita maun perusteella. Toivottavasti sää suosii ulkona syömistä. Nuorempana oli hulluna myös uimaan ja sen sekä kalaruokien maistuvuuden vuoksi olen alkanut epäillä, että oli aiemmassa elämässä jokin meren elävä, kenties delfiini, kun niitä pidetään myös viisaina. Nyt tosin on se talviturkkikin vielä poikkeuksellisesti heittämättä. Laiskuutta varmaankin.
Runot eivät ole oikein alaani, mutta Eino Leino silti suosikkirunoilijani sen vuoksi, että hänen runonsa ovat elämänohjeiden makuisia, aforistisia. Kun olen suuren osan elämästi viettänyt kaikenlaisia rötöksiäkin selvittämällä, jäljelle on jäänyt into tutustua tai päästä käsiksi siihen maailmaan, johon ei itsellä ole halua eikä uskallusta konkreettisesti. Lueskelen siis aika paljon dekkarikirjallisuutta. Taidan tässä tarttua yhteen sellaiseen eli Pasilan mieheen, jolla siis on jo nimensä perusteella todellisuuspohjaa. Jollain tapaa tunsin myös sen kirjan pohjana olevan esikuvan, joka nyt kokee kovia aikoja. Dekkarit ovat tietysti liioiteltuja kuvauksia, mutta välillä niissä on myös sellaista totuuden siementä, jota kohtaa elävässä elämässä. Kotimaisen Matti Yrjänä Joensuun kirjoissa sitä tietysti oli, kun hän itse toimi poliisina ja ammensi kokemuksiaan sieltä. Samoin vakoiluromaanipuolella sen alan tunnetuin tekijä John le Carre omasi omakohtaista kokemusta alasta, jolloin voi olla aika vakuuttunut, etteivät hänen kirjansa ole ehkä ihan pelkkää fiktiota.
Futista on tullut nyt seurattua ja siinä on mennyt kaiket illat, kun on tullut kolmekin matsia peräjälkeen. Kun on jo lapsena futikseen hurahtanut, siitä on näköjään mahdoton päästä kokonaan eroon. Yllätyksiä on tullut näissä kisoissa jo paljon ja ainakin toinen loppuotteluun pääsevistä tulee olemaan melkoinen yllättäjä. Ehkä se voisi olla Kroatia tai Puola. Kaavion toisella puolen ns. vahvat jalkapallomaat joutuvat toisiaan vasta seuraavissa peleissä, joten sieltä karsiutuu paljon potentiaalisia mestareita pois. Saksa tuppaa olemaan se, joka vain vahvistuu loppua kohden ja kaikki näyttäisi nyt petatun sille. Mutta se taitaa saada siinä juoksussa Englanninkin vastaansa ja engelsmanneilla on suuri halua aina lyödä sakut maan rakoon.
Hyvää Juhannusta!- Keisarin_Uudet_Vaatteet
Voiko joku tosiaan väittää että palstan taso, siis nimenomaan taso, olisi muutakuin sitä itseään?
Aiheet pyörivät laveasti milloin minkäkin ympärillä mutta keskimääräinen kirjoitusten taso muistuttaa lähinnä biolannoitetta.
Mutta tavallaan se sopii juurikin bioenergiasta vouhottavan uskonlahkon palstalleVoit olla ja varmaan oletkin ihan oikeassa siinä, että palstan keskimääräinen taso muistuttaa biolannoitetta. Mutta niinhän se on esimerkiksi kullankaivannassa, että suurin osa on arvotonta soraa ja muuta maa-ainesta. Kultahiput ovat vähissä, mutta sitäkin arvokkaampia. Sama pätee täällä. Kannattaa yrittää erotella ne kultahiput siitä sonnasta.
- hekohekoheh
Mielipidepankki kirjoitti:
Voit olla ja varmaan oletkin ihan oikeassa siinä, että palstan keskimääräinen taso muistuttaa biolannoitetta. Mutta niinhän se on esimerkiksi kullankaivannassa, että suurin osa on arvotonta soraa ja muuta maa-ainesta. Kultahiput ovat vähissä, mutta sitäkin arvokkaampia. Sama pätee täällä. Kannattaa yrittää erotella ne kultahiput siitä sonnasta.
"Kannattaa yrittää erotella ne kultahiput siitä sonnasta".
Varmaan tarkoitat tällaisia
"No taas ovat punikki homot kapi,pysty ja kassa löytäneet toisensa. Nukuitteko samassa sängyssä taas kolmistaan?"
Jaa, et taida tarkoittaakaan, kun sanot että kultahiput ovat vähissä. Noita hippuja on hyvin paljon, erityisesti kepulaiset ovat niistä rikkaita.
- Kaikille.tasapuolisesti
Kapi toivotti hyvää juhannusta vain Mielipidepankille.
Tälläista se on suppea ajattelu.
Itse toivotan kaikille palstalaisille Hyvää Juhannusta !.
En erottele sosialisti tapaan ketään sen ulkopuolelle.
Vähästäkin nähdään ihmisten "minä..minä"..Sieltä ei sitten
heru lainkaan edes toivotuksia muille. Samat huutaa suvakeissa muista rasisteiksi. Nekijn huutajat on samaa lahkoa, umpimielisiä.
Millainenhan Kapinkin ahdasmielisyys ollut työssään ?
Täytynyt olla ihmeellinen " kalakaveri" joka hänenkin uraansa esittänyt nostettavaksi. Ilmeisesti samallainen umpimielinen esimies.- Otappa.silmä.käteen
ja näe laajemmin. Kapi toivottaa kaikille juhlavaa juhannusta tässä
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14345991/juhlavaa-juhannusta!
Lue ja tule paremmalle mielelle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1603172
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten5012655Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!371417Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?1011349Ammuskelua Eliaksenkadulla
Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?221201- 451099
Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3021015Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi120988Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan
Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti46981Olen pahoillani jos kärsit.
Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.35911