Israel ajassa ja iäisyydessä / Osmo Haavisto.

Hämilläni

Onko juoku lukenut tätä uutta Osmo Haaviston kirjaa. Vaikuttaa radikaalilta opilta. Kaukana helluntailaisuuden periaatteista. LKuin kirjan ja jouduin hämmennyksiin. Olemmeko siis 99% kristityistä väärässä uskoessa, että nykyinen Israelin juutalaiskansa on Jumalan omaisuuskansa? Sen Osmo Haavisto kieltää.
O.H. kirjoittaa mm., ettei nyky-Israelin itsenäistyminen 1948 ole millään tavoin yhteydessä Raamatun profetioihin. Kirjassa on myös väite, ettei Israelin kansan kokoaminen ja pelastuminen lopunaikana ole Raamatun ennustus.

Keskustelua.

45

2587

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koiuy

osmo haavisto on väärässä käykää lukeamassa profetia palstalta Jumalan kaksi silmäterää!

• kyseenalaistan

Millä tavalla juutalaiset poikkeavat muista ihmisistä.
      Millä tavalla jumala on ilmoittanut juutalaiset on valittu kansa kun jumala ei ole sanonut koskaan ainoatakaan sanaa vai perustuuko tämä olettamukseen.
      Raamattu ihmisten kirjoittama entä sen uskottavuus tosiasioissa.

• valittukansa

Haavisto pyrkii aina olemaan eritien kulkija ja on tässä Israel-asiassa rähmällään katolisen kirkon keksimän korvausteologian kannattaja. He ottaisivat Israelille luvatut siunaukset itselleen mutta jättävät kiroukset juutalaisten kannettaviksi.
        Luin tuon Haaviston kirjan, ja ihmettelin, että helluntaisaarnaaja voi olla noin pimeä.
        Jo yksi Raamatun profetia kumoaa Haaviston väitteet: Jer 31:
        10". Kuulkaa Herran sana, te kansat, ilmoittakaa kaukaisissa merensaarissa ja sanokaa: Hän, joka Israelin hajoitti, on sen kokoava ja varjeleva sitä niinkuin paimen laumaansa.

8. Katso, minä tuon heidät pohjoisesta maasta, kokoan heidät maan perimmäisiltä ääriltä. Heissä on sokeita ja rampoja ynnä raskaita ja synnyttäväisiä: suurena joukkona he palajavat tänne.

Onko kristikunta joskus karkoitettu ja koottu jälleen omaan maahansa???

• HätäApua

Raamattu on todella ihmisten kirjoittama ja höystetty käännösvirhein omaa pesää kaunistaen. Aivopesulla tätä kirjaa sitten toistetaan loputtomasti ja viisauksia hakien. Muistan kouluajalta opettajan kertomuksen kun joku haki apua hätäänsä. Hän avasi Raamatun satunnaisesti jostain kohtaa ja siinä luki "Juudas meni ja hirtti itsensä"...no hän pisti sitten toisen kerran sormensa raamatun sivulle ja siinä luki "mene, ja tee samoin" On se fiksu kirja ja avuksi hätään.

• EI.OTETA.VASTAAN

Toi on vanha, kiertävä juttu!

• thatsit
        HätäApua kirjoitti:

Raamattu on todella ihmisten kirjoittama ja höystetty käännösvirhein omaa pesää kaunistaen. Aivopesulla tätä kirjaa sitten toistetaan loputtomasti ja viisauksia hakien. Muistan kouluajalta opettajan kertomuksen kun joku haki apua hätäänsä. Hän avasi Raamatun satunnaisesti jostain kohtaa ja siinä luki "Juudas meni ja hirtti itsensä"...no hän pisti sitten toisen kerran sormensa raamatun sivulle ja siinä luki "mene, ja tee samoin" On se fiksu kirja ja avuksi hätään.

opettajan kertomus ei osoita millään tavoin ettei raamattu olisi totta, kertoo vain sen miten raamattua ei pidä lukea.

• UskoEiOleTietoa

Lahkolaisuudet ja suuret massojen hurmiot ovat sulaa hulluutta ja vakavasti otettava ilmiö. Siitä ei hyvää seuraa. On vastuutonta tuputtaa näitä uskontoja lähimmäisille vastoin parempaa tietoa. Kammottavia ovat telttakokouksetkin kun joskus tutustuin. Joku sisäinen pelko heräsi ja halusin paeta tätä. Liekö edellisen elämän pelkoja.

• NettiKäännytyksetRules

Tiedota samat islamisteille!

• Helluntaiherätyksen Grand Old Man Osmo Haavisto edustaa ALKUPERÄISTÄ ja OIKEAA herätyskristillisyyttä eikä näitä nykyajan hömpsötyksiä ja puoljudaistisia kaistaoppeja.

HYVÄ!

• Kiinnostu.nut

Kiitos tästä.
      " Jer 31:10". Kuulkaa Herran sana, te kansat, ilmoittakaa kaukaisissa merensaarissa ja sanokaa: Hän, joka Israelin hajoitti, on sen kokoava ja varjeleva sitä niinkuin paimen laumaansa.
      8. Katso, minä tuon heidät pohjoisesta maasta, kokoan heidät maan perimmäisiltä ääriltä. Heissä on sokeita ja rampoja ynnä raskaita ja synnyttäväisiä: suurena joukkona he palajavat tänne.

Onko kristikunta joskus karkoitettu ja koottu jälleen omaan maahansa??? "

Onko Raamatussa muita kohtia, jotka kumoavat Osmo Haaviston opetukset?

• Vanhan Testamentin jutut kuuluvat Jeesusta edeltävään aikaan joten kaada ittelles vaan judaistinperkele.

• Siunattuja-he-myös-ovat

Jer 2:14-17 Näin sanoo Herra kaikista minun pahoista (arabi) naapureistani, jotka koskevat siihen perintöosaan, minkä minä olen antanut kansalleni Israelille: "Katso, minä tempaan heidät pois heidän maastansa, ja Juudan heimon minä tempaan pois heidän keskeltänsä. Mutta senjälkeen kuin minä olen temmannut heidät pois, minä jälleen armahdan heitä ja palautan heidät, itsekunkin perintöosaansa ja itsekunkin maahansa.

Ja jos he (palest.) oppivat minun kansani tiet, niin että vannovat minun nimeeni: 'Niin totta kuin Herra elää', niinkuin he opettivat minun kansaani vannomaan Baalin (allahin) kautta, niin heidät rakennetaan minun kansani keskeen.

Mutta jos he eivät kuule, niin minä tempaan pois ja hukutan sen kansan, sanoo Herra."

Herra Siunatkoon Sinua Israel ja varjelkoon sinua. Herra valistakoon kasvonsa sinun puoleesi ja antakoon sinulle rauhan.

• KTS--
        Siunattuja-he-myös-ovat kirjoitti:

Jer 2:14-17 Näin sanoo Herra kaikista minun pahoista (arabi) naapureistani, jotka koskevat siihen perintöosaan, minkä minä olen antanut kansalleni Israelille: "Katso, minä tempaan heidät pois heidän maastansa, ja Juudan heimon minä tempaan pois heidän keskeltänsä. Mutta senjälkeen kuin minä olen temmannut heidät pois, minä jälleen armahdan heitä ja palautan heidät, itsekunkin perintöosaansa ja itsekunkin maahansa.

Ja jos he (palest.) oppivat minun kansani tiet, niin että vannovat minun nimeeni: 'Niin totta kuin Herra elää', niinkuin he opettivat minun kansaani vannomaan Baalin (allahin) kautta, niin heidät rakennetaan minun kansani keskeen.

Mutta jos he eivät kuule, niin minä tempaan pois ja hukutan sen kansan, sanoo Herra."

Herra Siunatkoon Sinua Israel ja varjelkoon sinua. Herra valistakoon kasvonsa sinun puoleesi ja antakoon sinulle rauhan.

Ei teijän lössi suinkaan siunaa Israelin enemmistöä eli vasemmistoa, Shalom-nyt -rauhanliikettä, Tzelem ihmisoikeusliikettä, rabbien rauhanliikettä, Israelin arabikansalaisia ja monia muita edistyksellisiä, yleensä nuorista koostuvia ryhmiä. Teijän lössi siunaa ainoastaan pienenpieniä, vihaisia, sotaisia, expansiivisia äärijuutalaisia.

Teijän "siunailut" ovat pelkkää politiikkaa joka on lähtöisin sikaniskaisilta keskilännen dispensationalistisilta alueilta.

JÄMPTI NII!

• Anonyymi
        KTS kirjoitti:

Vanhan Testamentin jutut kuuluvat Jeesusta edeltävään aikaan joten kaada ittelles vaan judaistinperkele.

Outoa kieltä...oletko kristitty?!??

• Mitä.tästä.tulee

Israelia siunaamme.

Osmo Haavisto opettaa kirjansa loppuosassa myös, ettei maailmaa ole luotu seitsemässä 24. tunnin vuorokaudessa. Vaikuttaa kuin olisi ollut Darvinin opetuslapsena.

• No ei helluntaiherätyksen enemmistökään enää usko moiseen soopaan ja nuoren maan kreationismiin.

HÖH!

• Judaismi.On.Saatanasta

Komppaan Osmoa tässä. Ns. kristillinen sionismi on harhaa. Vapahtaja sanoi puun tunnettavan hedelmästään. Nyky-Israelista ei tule hyvää hedelmää, paitsi korkeintaan ehkä ne appelsiinit? Muuten nyky-Israelin ja juutalaisuuden henkinen ja hengellinen hedelmä on pahaa ja myrkkyhedelmää!

Jumalan todellinen omaisuuskansa on kristillinen seurakunta. Juutalaiset ns. paskantivat virkansa ja tulivat syrjäytetyiksi. Toki yksittäisiä juutalaisia pelastuu kääntyessään kristinuskoon. Näistä yksittäistapauksista sitten muodostunee se ns. jäännös? Mitä vikaa muuten on ns. korvausteologiassa? Sehän on täysin Uuden Testamentin opetusta Jumalan valitusta kansasta!

• ennustuksia

Korvausteologia pyrkii kieltämään sen tosi-asian, että Jumala on tehnyt israelilaisten kanssa IKUISEN LIITON, vaikkakin nämä ovat sen hyljänneet. 1. Moos 17
        7. Ja minä teen liiton sinun kanssasi ja sinun jälkeläistesi kanssa, sukupolvesta sukupolveen, iankaikkisen liiton, ollakseni sinun ja sinun jälkeläistesi Jumala,
        8. ja minä annan sinulle ja sinun jälkeläisillesi sen maan, jossa sinä muukalaisena asut, koko Kanaanin maan, ikuiseksi omaisuudeksi; ja minä olen heidän Jumalansa."
        Mutta lopun aikana juutalaiset vainon alla hyväksyvät Jeesuksen Messiaakseen:
        Sak 12
        "10. Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat Häneen jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista"

• ennustuksia kirjoitti:

Korvausteologia pyrkii kieltämään sen tosi-asian, että Jumala on tehnyt israelilaisten kanssa IKUISEN LIITON, vaikkakin nämä ovat sen hyljänneet. 1. Moos 17
        7. Ja minä teen liiton sinun kanssasi ja sinun jälkeläistesi kanssa, sukupolvesta sukupolveen, iankaikkisen liiton, ollakseni sinun ja sinun jälkeläistesi Jumala,
        8. ja minä annan sinulle ja sinun jälkeläisillesi sen maan, jossa sinä muukalaisena asut, koko Kanaanin maan, ikuiseksi omaisuudeksi; ja minä olen heidän Jumalansa."
        Mutta lopun aikana juutalaiset vainon alla hyväksyvät Jeesuksen Messiaakseen:
        Sak 12
        "10. Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat Häneen jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista"

Kyllä lössi aina muuten jaksaa jauhaa sitä, ettei Jumala ketään väkisin pelasta.

Otetaas Raamatun sanaa lössin paskapuheiden tilalle:

5.Mooseksen kirja:
        8:19 Mutta JOS sinä unhotat Herran, sinun Jumalasi, ja seuraat muita jumalia, palvelet niitä ja kumarrat niitä, niin minä vakuutan teille tänä päivänä, että te peräti hukutte.
        13:18 JOS sinä vain kuulet Herran, sinun Jumalasi ääntä ja pidät kaikki hänen käskynsä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, ja teet sitä, mikä on oikein Herran, sinun Jumalasi, silmissä."
        19:9 JOS sinä noudatat tarkoin kaikkia näitä käskyjä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, niin että alati rakastat Herraa, sinun Jumalaasi, ja vaellat hänen teitänsä, lisää silloin vielä kolme kaupunkia näihin kolmeen,
        28:9 Herra korottaa sinut hänelle pyhitetyksi kansaksi, niinkuin hän valalla vannoen on sinulle luvannut, jos sinä noudatat Herran, sinun Jumalasi, käskyjä ja vaellat hänen teitänsä.
        28:15 Mutta JOS sinä et kuule Herran, sinun Jumalasi, ääntä etkä tarkoin pidä kaikkia hänen käskyjänsä ja säädöksiänsä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, niin kaikki nämä kiroukset tulevat sinun päällesi ja saavuttavat sinut.

Vanha Liitto oli ehdollinen!

• Anonyymi
        KTS kirjoitti:

Kyllä lössi aina muuten jaksaa jauhaa sitä, ettei Jumala ketään väkisin pelasta.

Otetaas Raamatun sanaa lössin paskapuheiden tilalle:

5.Mooseksen kirja:
        8:19 Mutta JOS sinä unhotat Herran, sinun Jumalasi, ja seuraat muita jumalia, palvelet niitä ja kumarrat niitä, niin minä vakuutan teille tänä päivänä, että te peräti hukutte.
        13:18 JOS sinä vain kuulet Herran, sinun Jumalasi ääntä ja pidät kaikki hänen käskynsä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, ja teet sitä, mikä on oikein Herran, sinun Jumalasi, silmissä."
        19:9 JOS sinä noudatat tarkoin kaikkia näitä käskyjä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, niin että alati rakastat Herraa, sinun Jumalaasi, ja vaellat hänen teitänsä, lisää silloin vielä kolme kaupunkia näihin kolmeen,
        28:9 Herra korottaa sinut hänelle pyhitetyksi kansaksi, niinkuin hän valalla vannoen on sinulle luvannut, jos sinä noudatat Herran, sinun Jumalasi, käskyjä ja vaellat hänen teitänsä.
        28:15 Mutta JOS sinä et kuule Herran, sinun Jumalasi, ääntä etkä tarkoin pidä kaikkia hänen käskyjänsä ja säädöksiänsä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, niin kaikki nämä kiroukset tulevat sinun päällesi ja saavuttavat sinut.

Vanha Liitto oli ehdollinen!

Vaikka me olemme uskottomat, pysyy Hän uskollisena.

• Israelissa

Israelin kanssa tehtiin IKUINEN uusi liitto Jeesuksen veressä. Jer. 31:31. "Mutta Hänen omansa (Israelin kansa) eivät ottaneet Häntä vastaan. " Joh. 1:11. Epäuskonsa tähden juutalaiset taiettiin pois omasta öljypuustaan. Matt. 21:43. Kuitenkin kaikki ensimmäiset Jeesuksen opetuslapset ja sittemmin syntynyt alkuseurakunta olivat juutalaisia. Se oli tuo kirjoituksissa mainittu jäännös. Mm. Jes. 11:1. "Iisain kannosta puhkeaa Virpi, Vesa versoo hänen juuristaan.." Tuo Verso oli ja on Jeesus. Siihen juutalaisten joukkoon, Jeesuksen yhteyteen, alkoi myöhemmin tulla sisälle myös pakanoita. Ja jokainen siihen jäännökseen sisälle tuleva kuuluu tosi Israeliin eli seurakuntaan. Room. 2:28. Seurakunta lisääntyi, kunnes enemmistä alkoi olla pakanoita. Nyt vain harvoja yksilöjuutalaisia kuuluu pelastettujen joukkoon eli Israelin jäännökseen, seurakuntaan.
      "Mutta nuo toisetkin (poistaitetut juutalaiset), JOS eivät jää epäuskoonsa, tulevat oksastettaviksi, sillä Jumala on voimallinen oksastamaan ne jälleen." Room. 11:23.

Lue rukoillen ja tutkien Room. 9 - 11 luvut. Siitä selviää, mikä on Israelin jäännös, että se on seurakunta.

Kukaan ihminen ei pelastu syntyperänsä perusteella. Jokaisen on tehtävä henkilökohtainen ratkaisu ja otettava vastaan Jumalan armo Jeesuksen veren kautta.
      Meillä uskoon tulleilla on Israelin kansalaisoikeudet. Efes. 2:11-22. Tulimme uskoon tulossa ja sen jälkeisessä upotuskasteessa Aabrahamin perillisiksi. Gal. 4 ja 5 luvut. Olemme Jeesuksen kuninkuudessa. Seurakunta on Jeesuksen kuningaskunta. Kirkot yms. uskonsuunnat eivät tietenkään sitä ole.

"Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu; vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta." Room. 2:28,29.

• vaarallista

Tuon Israel vastaisen kirjan vuoksiko? Osmo Haavisto sanoi, juuri päättyneessä komferenssa, ettei hänen saarnoissa ole enää samaa voitelua kuin 1980 saarnoissa.

Samoin Martti Lutterkin joutui toteamaan kun muutama päivä Juutalaisvastaisen kirjansa jälkeen hän kuoli. Ja natsi aatu toteutti lutterin ohjeiden mukaan tuhoamalla Juutalaiset saksasta.

Jumala valvoo sanaansa ja sanan kansaa Israelia!

Näyttää, että Osmon kirja on saanut Jumalan ja Israelin viholliset murha kiihkoa täyteen.

Herra armahda meitä!

• Judaismi.On.Saatanasta

Tuo judaistinen taikauskosi on vaarallista. Israelfanit. ns. kristityt sionistit, korottavat Israelin Kristuksen yläpuolelle ja edelle. Tämä on VÄÄRIN ja VAARALLISTA! Nyky-"Israel" ei ole Pyhän Raamatun Jumalan OIKEA Israel! Jumalan oikea, tosi Israel on kristillinen seurakunta, jota Kristus Kuninkaana johtaa.

Juutalaisen rahavallan luomus nyky-"Israel" on sekulaari, jumalaton keinotekoinen valtio, joka ei tunnusta Kristusta kuninkaaksi. Sellaiseen antikristilliseen systeemiin on turha kristittyjen "hillojaan" tuhlata!

Nyky-"Israelin" jumalatonta valtiota ei ole kristityn tarpeen erityisesti siunata jos ei kirotakaan... Kansa kansojen joukossa, valtio valtioiden joukossa, ei mitään sen pyhempää eikä mystisempää, ns. kristittyjen sionistien harhaluuloista huolimatta...!

• Osmo Haavisto on korvausteologi! Ei siinä sen kummempaa syytä hänen opeilleen ja käsityksilleen.

Korvausteologia on tietenkin väärin ja täyttä harhaoppia. Korvausteologia on ääripään näkemys, joka on täysin Israel ja juutalaisvastainen. Toinen ääripään näkemys on taas sitten dispensationalismi, joka on muun muassa liiallista pro-israelilaisuutta (kyllä, voit suhtautua Israeliin liian myönteisesti ja se voi johtaa kahden liiton teologiaan; eli siihen että juutalaiset pelastuisivat Mooseksen kautta ja kristityt Jeesuksen) - siinä Israel korvaa seurakunnan.

• loppujen.lopuksi

Israel ei ole ainoa luvattu kansa. Myös Persian kansalle luvattiin pelastus ja Messias, Sashoyant. Profeetta Zarahustra ennusti, että on tuleva kolme Messiasta. Juutalaiset sanoivat Persian kuningas Kooresta Messiaaksi. Sitten Danielin kirjaan kirjattiin merkillinen luku, jonka jälkeen tulisi Israelille Messias- zarahustralaiseen tyyliin uskoville ilmoitetaan tarkkoja vuosilukuja.
      Zarahustra reformoi vanhaa babylonialaista kulttia ja muovasi siitä monoteistisen uskonnon, jota levitettiin suurvallan perukoita myöten. Jerusalemiin rakennettiin persialaisella rahalla persialaistyylinen temppeli- oli ihan ok, että juutalaisilla oli oma vastine Persian Ahura Mazdalle, Viisaalle Herralle. Kansa opetettiin puhumaan arameaa, Persian hallintokieltä. Vielä 500 vuotta myöhemmin aramean kielellä oli vankka asema Israelissa, jossa tavallinen kansa puhui sitä. Kun synagogassa luettiin lain kirjaa hebreaksi, se selitettiin sen jälkeen arameaksi. Jeesus puhui äidinkielenään arameaa, näki unensa arameaksi ja ajatteli, niinkuin zarahustralainen ajattelee, koska kieli kantaa ajatuksia.
      Maailmankuva oli dualistinen, hyvän ja pahan jatkuvaa kamppailua. Dualismi perustui luonnonilmiöille, valon ja varjon, kylmän ja lämpimän, kuivuuden ja sateen, vaihtelulle, jotka johtuvat planetaarisista olosuhteista. Entisaikojen ihmiset olivat kuitenkin sääilmiöiden syntymekanismeista täysin tietämättömiä, siksi ilmiöt saivat yliluonnollisen selityksen. Taikausko rehotti.
      Lopuksi Zarahustra näki suuren Cockhir-komeetan tulevan ja törmäävän Maa-planeettaan, muuttaen sen sulaksi metalliksi. Hurskaat sielut nousisivat liekeistä lempeästi kuin lämpimästä maidosta ja sitten alkaisi onnen aika, frasno keret, kera Sashoyantin. Kaiken tämän Zarahustra puhui satoja vuosia ennen Kristusta.

• Sananlaskut:
      27:22 Survo hullua (israelfanittajaa) huhmaressa, petkelellä surveitten seassa: ei erkane hänestä hänen hulluutensa

• Niin.se.on

Nimimerkki "Israelissa" kirjoitti sen näin:

"Israelin kanssa tehtiin IKUINEN uusi liitto Jeesuksen veressä. Jer. 31:31. "Mutta Hänen omansa (Israelin kansa) eivät ottaneet Häntä vastaan. " Joh. 1:11. Epäuskonsa tähden juutalaiset taiettiin pois omasta öljypuustaan. Matt. 21:43. Kuitenkin kaikki ensimmäiset Jeesuksen opetuslapset ja sittemmin syntynyt alkuseurakunta olivat juutalaisia. Se oli tuo kirjoituksissa mainittu jäännös. Mm. Jes. 11:1. "Iisain kannosta puhkeaa Virpi, Vesa versoo hänen juuristaan.." Tuo Verso oli ja on Jeesus. Siihen juutalaisten joukkoon, Jeesuksen yhteyteen, alkoi myöhemmin tulla sisälle myös pakanoita. Ja jokainen siihen jäännökseen sisälle tuleva kuuluu tosi Israeliin eli seurakuntaan. Room. 2:28. Seurakunta lisääntyi, kunnes enemmistä alkoi olla pakanoita. Nyt vain harvoja yksilöjuutalaisia kuuluu pelastettujen joukkoon eli Israelin jäännökseen, seurakuntaan.
      "Mutta nuo toisetkin (poistaitetut juutalaiset), JOS eivät jää epäuskoonsa, tulevat oksastettaviksi, sillä Jumala on voimallinen oksastamaan ne jälleen." Room. 11:23.

Lue rukoillen ja tutkien Room. 9 - 11 luvut. Siitä selviää, mikä on Israelin jäännös, että se on seurakunta.

Kukaan ihminen ei pelastu syntyperänsä perusteella. Jokaisen on tehtävä henkilökohtainen ratkaisu ja otettava vastaan Jumalan armo Jeesuksen veren kautta.
      Meillä uskoon tulleilla on Israelin kansalaisoikeudet. Efes. 2:11-22. Tulimme uskoon tulossa ja sen jälkeisessä upotuskasteessa Aabrahamin perillisiksi. Gal. 4 ja 5 luvut. Olemme Jeesuksen kuninkuudessa. Seurakunta on Jeesuksen kuningaskunta. Kirkot yms. uskonsuunnat eivät tietenkään sitä ole.

"Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu; vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta." Room. 2:28,29. "

• oksettava.teko

Ympärileikkaus inhottava epäinhimillinen rikos lasta kohtaan jossa viedään oikeus omaan kehoon, entä lapsi vartuttuaan kysyy veitte minulta itsemääräämis oikeuden.

• opinkappaleista

"Nyt vain harvoja yksilöjuutalaisia kuuluu pelastettujen joukkoon "

Loputko joutuvat helluntailaisen uskon mukaan helvettiin, tavallisia isiä, äitejä, lapsia, iloineen ja suruineen, paholaisen pannuun paistumaan?
        Vaihtelun vuoksi kannattaa tätäkin asiaa koettaa ajatella omin päin, josko noin, josko näin...

• Sionistit.Homottaa.666

Mitäs israelfanit/kristityt sionistit tuumaavat siitä, että Israelin suurlähetystö on mukana tukemassa Helsinki Pride -homotapahtumaa? Toimiiko oikea Jumalan omaisuuskansa ja luvattu maa näin, homosynnin hyväksyen ja sitä suosien?

Muuten: Tel Aviv Israelin valtiossa on yksi gaykansan Mekka!

• jumalankansa

Kyllä siellä homokulkueessa puukko heilui Jerusalemissakin ja elinkautinen tuli Jerusalemin homohyökkäyksestä.

• Uskon.Jeesukseen

Jeesus sanoo asian selvästi:
      "Minä ole tie, totuus ja elämä. EI KUKAAN tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani." Joh. 14.6.
      Hän sanoi, että uudestisyntyminen eli uskoon tuleminen on taivaaseen pääsyn ehto:
      "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa." Joh. 3:3.

Voiko joku sanoa Jeesuksen olleen väärässä?

• KTS--

Voi.
        Israelfanittajat voi sanoa että Jeesus oli väärässä ja fanitus on heillä se uskonto jota he posmottavat posmottamasta päästyäänkin!

• KTS--

Osmo rulettaa! Harvinainen helari!
      HYVÄ!

• KTS--

Osmolla on hommat hanskassa!

• ikävä-juttu

Osmo on joutunut saatanan seulottavaksi, juuri tuon Israel kirjansa vuoksi.

Ikävää, että noin pääsi käymään. mutta noin siinä käy kun ei valvo ajatuksiansa salatuimpaan asti.

Tuntuu kuin saa ta na olisi yllyttänyt Osmon kirjoittamaan Israel vastaisen kirjan ja nyt tuon kirjan vuoksi saattaa käydä niin, että saamme siunauksen sijasta kirouksen.

2 Sam 24 Mutta Herran viha syttyi taas Israelia kohtaan, niin että hän yllytti Daavidin heitä vastaan, sanoen: "Mene ja laske Israel ja Juuda."
      Niin kuningas sanoi Jooabille, sotajoukon päällikölle, joka oli hänen luonaan: "Kiertele kaikki Israelin sukukunnat Daanista Beersebaan asti, ja pitäkää kansan katselmus, että minä saisin tietää kansan lukumäärän."
      Jooab vastasi kuninkaalle: "Herra, sinun Jumalasi, lisätköön kansan, olkoon se kuinka suuri tahansa, satakertaiseksi, ja saakoon herrani, kuningas, nähdä sen omin silmin. Mutta miksi herrani, kuningas, haluaa sellaista?"
      Kuitenkin kuninkaan sana velvoitti Jooabia ja sotapäällikköjä; niin Jooab ja sotapäälliköt lähtivät kuninkaan luota pitämään Israelin kansan katselmusta.
      :12 Mene ja puhu Daavidille: Näin sanoo Herra: Kolme ehtoa minä asetan sinun eteesi; valitse yksi niistä, niin minä teen sen sinulle."

Niin Gaad meni Daavidin tykö, ilmoitti ja sanoi hänelle: "Tuleeko nälkä seitsemäksi vuodeksi sinun maahasi, vai pakenetko sinä kolme kuukautta vihollisiasi, jotka ajavat sinua takaa, vai tuleeko rutto sinun maahasi kolmeksi päiväksi? Mieti nyt ja katso, mitä minä vastaan hänelle, joka minut lähetti."

Daavid vastasi Gaadille: "Minä olen suuressa hädässä. Me tahdomme langeta Herran käsiin, sillä hänen laupeutensa on suuri; ihmisten käsiin minä en tahdo langeta."

Niin Herra antoi ruton tulla Israeliin, aamusta alkaen määrättyyn aikaan asti; ja kansaa kuoli Daanista Beersebaan asti seitsemänkymmentä tuhatta miestä.

Mutta kun enkeli ojensi kätensä Jerusalemia kohti tuhotaksensa sen, katui Herra sitä pahaa ja sanoi enkelille, joka kansaa tuhosi: "Jo riittää; laske kätesi alas." Ja Herran enkeli oli silloin jebusilaisen Araunan puimatantereen luona.

Mutta en usko, Osmo tulee katumaan kirjansa kirjoittamista, koska hän sitä rukous teltassa niin kovasti sitä mainosti, jo toisena vuotena peräkkäin.

• KTS--

Osmo kirjoittaa TOTUUTTA salatuimpaan saakka ja totuuteen kuuluu sanoa totuus myös juutalaisista.

Silittelivätkö Jeesus ja Paavali hymistellen juutalaisten päitä.

EIVÄT!

• Totuus.on.rakas

Kannattaisi lukea kirja ennen kommentoimista. Siinä löytyy mm. selvä pelastuksen tie, joka on kaukana kirkkojen opetuksesta.

• Selvä.sanainen

Osmo Haavisto on kyllä tietoinen, että kirkot ovat harhassa. Saisi sanoa siitäkin selvempiä sanoja.

• Oikeassa

Kuinka siis on veljet. Onko Osmo Haavisto raamatun kanssa väärässä ja te vastustajat oikeassa?

• Raamatun.totuus

Raamattu on oikeassa ja kaikki ihmiset väärässä.

• Vanhimmistoveli.myös

Ei Osmo Haavisto väitä kuten aloittaja väittää.
      Osmo haavistolla on ko. kirjassaan erittäin puhtaasti raamatullinen opetus Israelista, Öljypuusta Room. 11 luvun pohjalta.

• Hyvä.kirja
    • Kannatan.samaa

Nimimerkki "Israelissa" kirjoitti hyvin. KIITOS.

• Anonyymi

Teresa kirjoittaa:
      Osmo Haavisto ainakin kirjassaan Raamattu pähkinänkuoressa (1992 kustantaja Ristin Voitto) Israelista seuraavaa: " Israelin historialla ja tulevaisuudella on ainutlaatuinen osa Jumalan pelastussuunnitelmassa: maailman Vapahtaja on syntyvä juutalaisista, ja Israelilla on oleva tärkeä osa myös lopun ajan tapahtumissa".

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      13
      1434
    2. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      53
      1354
    3. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      105
      1105
    4. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      121
      1061
    5. Mikä estää?

tapaamisen, suhteen aloittamisen?
      Ikävä
      71
      708
    6. Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...

Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä
      Ikävä
      168
      681
    7. Eilinen

Herättikö eilinen jotain ajatuksia?
      Ikävä
      52
      562
    8. Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri

Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala
      Maailman menoa
      368
      548
    9. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      102
      541
    10. Tajuan kyllä

että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa
      Ikävä
      52
      505
    Aihe