Miehen ja naisen sallittu pituusero?

Pituudesta on ollut viime päivinä paljon keskustelua. Mikä on palstalaisten näkemys miesten ja naisten sopivasta, ei-hypergamisesta pituuserosta?

53

3047

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • villi.veikkaus

2 cm -

• Ysin-mies

Menee vähän sivuun kysymyksestä, mutta minusta on ok, jos mies seurustelee yli 15 cm itseään lyhyemmän naisen kanssa, vaikka mies halutessaan saisi pidemmänkin naisen. Omilla vanhemmillani pituuseroa 9 cm isän hyväksi. Seurustelukumppanini ovat olleet 1-13 cm minua lyhyempiä.

• Suomalainen nainen on keskimäärin suomalaista miestä 13,5 cm lyhyempi.

Joten jos nainen vaatii että miehen pitää olla huomattavasti enemmän kuin 13,5 cm naista pidempi, niin nainen on hypergaminen. Samoin nainen on hypergaminen jos hänelle ei kelpaa pienempi pituusero kuin 13,5 cm.

Sanoisin että hypergamiaa parisuhteessa ei tapahdu pituuden suhteen silloin kun nainen on miestä 8,5 cm - 18,5 cm lyhyempi. Eli -5 cm rajoissa keskiarvosta.

• äö_mittaus

No huhhuh, en ihmettele, että olet sinkku...
        Olen 179cm aikuinen nainen. Mieheni ovat olleet yleensä itseäni pidempiä, mutta olen seurustellut n.170-196 senttisten kanssa. (en mittaile myöskään tärkeämpiä ulottuvuuksia)
        Heikolla itsetunnolla varustetut miehet eivät kestä itseään pitempää/ paremmannäköistä/ älykkäämpää naista?

• Ex---PUA
        äö_mittaus kirjoitti:

Olen 179cm aikuinen nainen. Mieheni ovat olleet yleensä itseäni pidempiä, mutta olen seurustellut n.170-196 senttisten kanssa. (en mittaile myöskään tärkeämpiä ulottuvuuksia)
        Heikolla itsetunnolla varustetut miehet eivät kestä itseään pitempää/ paremmannäköistä/ älykkäämpää naista?

"Heikolla itsetunnolla varustetut miehet eivät kestä itseään pitempää/ paremmannäköistä/ älykkäämpää naista?"

Tuon täytyy olla eräs tyhmimpiä ratiobalisointimöläytyksiä koko palstalla, millä yritetään puolustella hypergamiaa.

Tosiasiassa pitäisi kysyä, että onko naisilla niin heikko itsetunto, että siksi he eivät voi naida tasoistaan vaan ovat hyperfamisia. Valtaosa miehistä nimenomaan joutuu tyytymään alle tasonsa oleviin naisiin, koska nainen tyytyy heihin - sekin tapahtuu mahdollisimman hypergamisesti.

• Ex---PUA

Mielestäni tässä on aika hyvä määritelmä.

• 104

Ohhoh!
        Oikeinko aikuisten oikeasti superätmi kelpuuttaisi jopa 18,5 senttiä lyhemmän naisen ei-hypergamiseksi? Voiko tuollainen olla tottakaan?

• tarralenkkari161

Mutta aikaisemmin teidän mukaannehan kaikki, jotka seurustelevat pitkien miesten kanssa ovat hypergameja riippumatta siitä kelpuuttaisivatko he lyhyempiäkin vai eivät.

• Ex----------PUA
        tarralenkkari161 kirjoitti:

Mutta aikaisemmin teidän mukaannehan kaikki, jotka seurustelevat pitkien miesten kanssa ovat hypergameja riippumatta siitä kelpuuttaisivatko he lyhyempiäkin vai eivät.

Hypergamiallahan tarkoitetaan sitä, että nainen tasoonsa nähden haluaa itseään tasokaampia miehiä.
        Parempia. Paremman näköisiä. Pidempiä. Rikkaampia. Jne.

Ongelma on lähinnä siinä, että nainen valitsee pitkästä ja lyhyestä pitkän - ei siksi että pitkä mies olisi mitenkään parempi kuin lyhyt (nyt ei kuunnella rationalistoinhamsterin selityksiä) - vaan siksi koska tämä on pitkä ja nainen ei ole.

Täällä eräs halveksittava hypergami jopa kehtasi pitää itseään pitkänä, (päälle 170cm) mutta itseään pidempää miestä taas lyhyenä (ei-pitkänä).

Kyse ei ole niinkään naisen kohddalla siitä, että se olosuhteiden pakosta ottaa pitkän, vaan siitä, että se periaatteesta ottaa pitkän.

• Naisasialooseri1
        äö_mittaus kirjoitti:

Oletko idiootti? Miehet nimenomaan haluavat huomattavasti itseään paremmannäköisen naisen.

• äö_mittaus kirjoitti:

"No huhhuh, en ihmettele, että olet sinkku..."

Miksi itse olet sinkku?

• 104 kirjoitti:

Ohhoh!
        Oikeinko aikuisten oikeasti superätmi kelpuuttaisi jopa 18,5 senttiä lyhemmän naisen ei-hypergamiseksi? Voiko tuollainen olla tottakaan?

"Oikeinko aikuisten oikeasti superätmi kelpuuttaisi jopa 18,5 senttiä lyhemmän naisen ei-hypergamiseksi? Voiko tuollainen olla tottakaan?"

Silloin ollaan jo äärirajoilla, mutta koska naiset on keskimäärin lyhyempiä, niin ei sillä pituuserolla nainen ole vielä hypergaminen.

• RiippuuParista

Riippuu ihan parista ja siitä mikä on kummallekin ok. Jos ei ole niin neuroottinen että muutama sentti pituudessa vaikuttaa koko suhteeseen, niin silloin voi keskittyä ihan muihin ominaisuuksiin. Minulla ja naisellani on pituuseroa 10cm. Minä olen lyhyempi.

• Bastatittaren

Oletko nainen itse?

• RiippuuParista

En ole, vaan mies.

• Tiedoksi.sinulle
        RiippuuParista kirjoitti:

En ole, vaan mies.

Varaudu siihen että nainen vaihtaa sinut pitempään mieheen heti kun sopiva löytyy. Hakuhan hänellä on toki koko ajan päällä ja varamiehiä odottamassa, niinkuin kaikilla naisilla on.
        Sinuna laittelisin jo kamoja valmiiksi siihen malliin että on sitten hyvä lähteä nopesti pakosalle kun uusi karju astuu näyttämölle.

• Jos nainen on alle 164 cm niin sille korkeintaan 166 cm mies

• Kukin ajatelkoot miten itse haluaa mutta mulle 170cm ok jos mies on jotain 168 .
      Ei ole ollut itseä paljoa lyhyempää niin en tiedä onko ongelma vai ei.

Jos nainen on paljon pidempi kuin mies, niin saattaa herättää huomion. Sama jos mies on puoli metriä naista pidempi niin tulee mieleen pienikokoinen kaveri jota paljon suurempi miehensä käytti nyrkkeilysäkkinä = tunteenko nainen olevansa alakynnessä, kun ei pysty fyysisesti haastamaan miestä.

• tarralenkkari161

Preferoin oman mittaisia miehiä tästä syystä.

• Ex---PUA

Minulla on ollut aina lyhyempiä naisia. Ihan siksi koska pidempiä on niin vähän.

Naisilla on taas aina ollut itseään pidempiä miehiä, mutta se ei johdu siitä ettei olisi lyhyempiä miehiä.

Siispä, ihanne olisi tasamitoissa meneminen. (Kaverini on naimisissa naisen kanssa jonka kanssa he molemmat ovat suunnilleen yhtä lyhyitä).

Seuraavaksi taas esim. Keskimääräisen pituuseron mukaisesti. Reilu 10 cm siis.

Hyvä ystäväni Super-ATM antoi hyvän mallin myös. Ei ihme, jos hypergamit pelkäävät häntä. :)

• Rose_91

Kyllä osa naisista on niin lyhyitä, että lyhyempiä miehiä ei helpolla löytäisi (ainakaan suomalaisista). Minä olen 163cm enkä ole koskaan tavannut suomalaista miestä, joka olisi lyhyempi kuin minä. 165cm miehiä olen tavannut kyllä. Ja minuakin lyhyempiä naisia on.

• Ex----------PUA
        Rose_91 kirjoitti:

Kyllä osa naisista on niin lyhyitä, että lyhyempiä miehiä ei helpolla löytäisi (ainakaan suomalaisista). Minä olen 163cm enkä ole koskaan tavannut suomalaista miestä, joka olisi lyhyempi kuin minä. 165cm miehiä olen tavannut kyllä. Ja minuakin lyhyempiä naisia on.

Olet samaa mittaa kun 20v säätöni. JA kuten eräs existäni.

Pisin tapailemani nainen oli 180 cm ja sitä mittaa olevan kanssa olen ollut sängyssä.

Lyhin taas alle 160 cm, kuin myös sängyssä tämän kanssa.

Sitten tukku naisia tältä väliltä.

Lyhin jonka tiedän on 150cm tinder match (en tiedä, tapaanko hänet muuten tänään).

Tuo 180cm sanoi että kiva olla itseään pidemmän miehen kanssa. Mitä lyhyempi, sen vähemmän kuulin tuollaisia puhuttavan.

Kun rikoin kuivan kauden ja aloitin tason noston vuonna 2015, olin silloin 22 vuotiaan 174cm pitkän naisen kanssa (se käytti vielä korkokenkiä jolloin se oli jo jotain 180cm), ja jopa se puhui että sen pituusihanne on jotain 185 cm - 190cm väliin. Miksiköhän vitussa? Tuossa taas nähdään hypergamian typeryys, että vielä käyttää korkokenkiä, jolloin naisen hamsteriaivojen mukaan sen oma pituus on nyt sama kuin korkokengät jalassa ja taas on elämä vaikeaa. Sitten luodaan tuollaisia uskomattomia standardeja itselleen ja toisille.

• vaieikö

Naisen pituudella ei miesten mukaan ole heille väliä. Silloinhan ei ole hypergamiaa, oli miehen ja naisen pituusero mikä tahansa kun naisen tasoon ei pituus vaikuta. Nainen voi olla täysi kymppi ja pituudeltaan 160 cm. Silloin hänelle kuuluu kympin mies, jonka palstamiesten teorioiden mukaan pitää siis ilmeisesti olla ainakin 180 cm.

• Naisasialooseri1

Persjalkainen 160cm naisentallikka on kaukana kympistä, tosin suomessa ei tuollaista kymppiä ole muutenkaan vaikka pituus unohdettaisinkiin.

Täysin kymppi on vain vähintään yli 170cm pitkäsäärinen huippumalli.

• logiikkahoi
        Naisasialooseri1 kirjoitti:

Persjalkainen 160cm naisentallikka on kaukana kympistä, tosin suomessa ei tuollaista kymppiä ole muutenkaan vaikka pituus unohdettaisinkiin.

Täysin kymppi on vain vähintään yli 170cm pitkäsäärinen huippumalli.

Eli siis naisen pituudellakin on väliä naisen tasossa ja silti pitkä nainen ei saisi havitella pitkää eli palstamiesten teorian mukaan tasokkaampaa miestä.
        170 cm pitkä nainen voi siis olla pitkäsäärinen huippumalli, mutta palstalle kirjoittava nainen, joka on 175 cm, onkin lyhyt, persjalkainen ja hypergaminen.

• En lähtisi rajoittamaan tai asettamaan mitään sallittua pituuseroa. Menisi jo yksilönoikeuksien tallomiseksi sellainen, kun ihmiset tykkää mistä tykkää.

Annetaan jatkossakin jokaisen valita mieleisensä. :)

• Ex----------PUA

"Annetaan jatkossakin jokaisen valita mieleisensä. :)"

Toimii tosi hyvin, kun naisten lähtöpituus miehelle on 190cm, mutta heitä eivät ksoke mitkään pituusrajat, vaan hypergamin vaatimukset ovat ihan yhtä röyhkeitä, kuin hänen itsekritiikkinsä puute.

Miehille nyt on yksi ja sama, että mitä mittaa nainen on.

• Ex----------PUA kirjoitti:

"Annetaan jatkossakin jokaisen valita mieleisensä. :)"

Toimii tosi hyvin, kun naisten lähtöpituus miehelle on 190cm, mutta heitä eivät ksoke mitkään pituusrajat, vaan hypergamin vaatimukset ovat ihan yhtä röyhkeitä, kuin hänen itsekritiikkinsä puute.

Tämä ei täysin pidä paikkaansa. Tiedän useampia miehiä, jotka sanovat että sellainen pieni ja näppärä taskuvenus on nainen miehen makuun. Isoja naisia olen kuullut muutamien tällaisten kutsuvan "hevosiksi" ja minusta tuo jos mikä kuvastaa, että miehet ovat ihan yhtä tylyjä asian suhteen.

Yhtälailla kun on meitä, joille pituus ei ole oleellisinta. Yhtälailla on heitä joille se on. Uskon kyllä, että erityisen lyhyelle miehelle tai naiselle ei jonoksi asti ottajia ole. Ihminen on semmoinen vierastava otus monessa suhteessa ja asiassa.

• flowersreally

Ihanan suvaitsevaista.

• Eräkettu

Mulla on ollu naiseeni nähden yli 40senttiä pituuseroa.

Tulee tiäkkö sellanen King Kong - Ann Darrow efekti.

• Aivanälytöntä

En TIIÄ, mutta jos nainen vaatii että mies on 180 senttinen kun nainen on 162-167 senttinen tappi, niin jossain on jotain mätää.

Olen siis itse 180 senttiä helposti, mutta ei tuollaisen idioottinaisen kanssa voisi olla yhdessä.

Joskus laitoin nettideittiprofiilin ihan uhalla että olen 179 senttiä ja joku nainen huomautti etten ole 180 senttinen.

Vittu että jotkut voivat olla tyhmiä ihmisiä (naiset).

• Nettideiteissä on niin paljon miehiä, että ei kenenkään tarvitse tyytyä 179-senttiseen sielunkumppaniin, kun tarjolla on 180-senttisiäkin.

• Aivanälytöntä

Joo, se on jännä juttu että sielunkumppanuus löytyy sen kanssa joka on edes sen sentin pitempi tai ylipäätään sopii naisten täysin käsittämättömiin toivelistoihin.

Kenenkään muun kanssa kun ei tunne vain sitä "sielunkumppanuutta", "kemioita" tai "huumaa".

• realismia
        Aivanälytöntä kirjoitti:

Joo, se on jännä juttu että sielunkumppanuus löytyy sen kanssa joka on edes sen sentin pitempi tai ylipäätään sopii naisten täysin käsittämättömiin toivelistoihin.

Kenenkään muun kanssa kun ei tunne vain sitä "sielunkumppanuutta", "kemioita" tai "huumaa".

Höpsis. Ensin karsitaan ulkonäön puolesta ja se sielunkumppani haetaan siitä ulkoisesti miellyttävien joukosta. Miksi siitä pitää aina valittaa? Ei suhdetta kannata ajatellakaan ihmisen kanssa, joka ei viehätä myös silmää. Ei miehistäkään kukaan halua raahata papin eteen mitään Frankensteinin morsianta, vaikka nainen muuten olisi oikea herran enkeli.

• Aivanälytöntä
        realismia kirjoitti:

Höpsis. Ensin karsitaan ulkonäön puolesta ja se sielunkumppani haetaan siitä ulkoisesti miellyttävien joukosta. Miksi siitä pitää aina valittaa? Ei suhdetta kannata ajatellakaan ihmisen kanssa, joka ei viehätä myös silmää. Ei miehistäkään kukaan halua raahata papin eteen mitään Frankensteinin morsianta, vaikka nainen muuten olisi oikea herran enkeli.

Jaa.

Ainakin itse en karsi ketään ulkonäön puolesta ensin vaan käytös ja ulkomuoto kulkevat käsikädessä.

-Miksi siitä pitää aina valittaa? -

Kerrot saman asian kuin minä ja pidät sitä valittamisena? :D

Naiset ovat pinnallisia paskoja mutta eivät myönnä sitä.
        Se kertoo idiotismista.

• realismia
        Aivanälytöntä kirjoitti:

Jaa.

Ainakin itse en karsi ketään ulkonäön puolesta ensin vaan käytös ja ulkomuoto kulkevat käsikädessä.

-Miksi siitä pitää aina valittaa? -

Kerrot saman asian kuin minä ja pidät sitä valittamisena? :D

Naiset ovat pinnallisia paskoja mutta eivät myönnä sitä.
        Se kertoo idiotismista.

Kyllä ihmiset karsivat toisiaan ihan pelkästään ulkonäön puolesta, vaikka mitä muuta väittäisivät.
        Ihmiset ovat pinnallisia, kauneus viehättää, niin se vain on.

• Aivanälytöntä

Pinnalliset paskat selittävät asiaa juuri noin.

• realismia kirjoitti:

Ulkonäkö on siis naiselle sisintä tärkeämpää.

• realismia
        HC-ätmel kirjoitti:

Ulkonäkö on siis naiselle sisintä tärkeämpää.

Ei paljon auta, vaikka sisin olisi millaista hunajaa, jos sen ulkokuoren kanssa ei pysty oksentamatta hyppäämään petiin.

• realismia kirjoitti:

Ei paljon auta, vaikka sisin olisi millaista hunajaa, jos sen ulkokuoren kanssa ei pysty oksentamatta hyppäämään petiin.

Jos toisen ihmisen ulkomuoto saa sinut oksentamaan, sinulla on päässä vikaa.

• realismia
        HC-ätmel kirjoitti:

Jos toisen ihmisen ulkomuoto saa sinut oksentamaan, sinulla on päässä vikaa.

Tietäisitpä vaan miten tuoreet hoitsut yrittävät peitellä yökkäilyään, kun näkevät oikein rujoja tapauksia. Kovin vaaleanpunaisten lasien läpi katselette maailmaa.

• realismia kirjoitti:

Tietäisitpä vaan miten tuoreet hoitsut yrittävät peitellä yökkäilyään, kun näkevät oikein rujoja tapauksia. Kovin vaaleanpunaisten lasien läpi katselette maailmaa.

Ehkä naisilla on sitten päässä vikaa.

• realismia
        HC-ätmel kirjoitti:

Ehkä naisilla on sitten päässä vikaa.

Tuskinpa sen enempää kuin miehilläkään.

• Ex----------PUA
        realismia kirjoitti:

Olet sairas.

Tai sitten naiset ovat luultuja sairaampia, jolloin porukka ei ole vain vielä kyllin punapilleröitynyttä ja naisvihamielistä kun sellaista yrität lietsoa.

• Ex----------PUA

Jep, juuri tuostahan oli tämä juttu: http://keskustelu.suomi24.fi/t/14359876/hypergamia-ja-miehen-pituus

Naisille ei riitä pelkästään se, että mies tulee toimeen keskimääräistä paremmin, pitää olla multimiljonääri. Naisille ei enää riitä, että mies on pitkä, pitää olla jättiläinen.

Jne.

Naiselta ei puolestaan vaadita mitään.

• Ex----------PUA
        realismia kirjoitti:

Kyllä ihmiset karsivat toisiaan ihan pelkästään ulkonäön puolesta, vaikka mitä muuta väittäisivät.
        Ihmiset ovat pinnallisia, kauneus viehättää, niin se vain on.

Näin hypergaminen huora oikeuttaa sen, että itse on petolinnune persjalkainen perse.

Hypergamisen huoran logiikka on:
        175cm = pitkä
        180cm = lyhyt

Yli keskitulot omaava mies= köyhä
        Alle keskitulot omaava suojatyöläisnainen = rikas

Johtopäätös: Voin vaatia itselleeni rikasta ja pitkää miestä.

• Tossa on sulle kaava (scrg:n ei-hypergamisuusehto):

miehen pituus /cm - naisen pituus /cm < e * (pii^3 - naisen BMI)

• tapakouluttaja

Etiketin mukaan vähintään 10 senttiä.

Alapään karvojen kanssa sama.

• 156189ok

kantapään karvojen kaa sama

• oletkokadehehhomo

Kantapää - hauskaa ja oivaltavaa.

• 158

Kunhan mies ei ole yli 5cm minua lyhyempi, niin ei väliä. Nykyinen taitaa olla juurikin tuon 13,5cm pidempi.

• Eräkettu

Seksi saattaa tuottaa ongelmia jos nainen on aivan helvetin paljon pienempi..

• Eräkettu

Miettikää Shaquille Onealia...

Sen vaimo on sen kyrvän mittanen. :D

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      86
      1679
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      16
      1063
    3. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      99
      1006
    4. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      79
      942
    5. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      90
      776
    6. Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia

https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot
      Maailman menoa
      146
      749
    7. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      51
      744
    8. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      674
    9. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      48
      671
    10. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      51
      661
    Aihe