Mitä hyvää näet itsessäsi?

kiva-tietää

Ihminen on paha ja tekee pahaa, mutta hän on myös hyvä ja tekee hyvää. Mitä hyvää näet itsessäsi? Kerro myös mihin kirkkoon, herätysliikkeeseen tai lahkoon kuulut tai minkä suunnan uskoa kannatat.

18

143

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HerKullistako

Olenko jotenkin erilainen sillä EN toivo kenellekkään ainakaan mitään positiivista . Tuntuu "mukavalta" jos huomaan että elämä riipii ja raastaa eri ihmiisä .

• Pakanat tekevät yhtä paljon hyvää ja huonoa, kuin uskovaisetkin.

Usko ei tee yksilöstä hyvää.
      Varsinkaan parempaa.

• pahimpia

Lestadiolaiset lapset ja nuoret ovat ilkeitä, aikuiset osaavat jo teeskennellä. Vanhemmat ihmiset heissä ovat yksinkertaisesti tyhmiä.

• agnos.tikko

Kysymys oli, että mitä hyvää näet itsessäsi eikä mitä näet (hyvää tai pahaa) näet muissa.

Sitten oma vastaukseni aloittajan kysymykseen: Hyvää itsessäni on aitous, rauhallisuus ja kyky olla läsnä.

• agnos.tikko kirjoitti:

Kysymys oli, että mitä hyvää näet itsessäsi eikä mitä näet (hyvää tai pahaa) näet muissa.

Sitten oma vastaukseni aloittajan kysymykseen: Hyvää itsessäni on aitous, rauhallisuus ja kyky olla läsnä.

Kun on tarpeeksi ikää, niin ne pahimmat puolet ovat karsiutuneet pois. Kuten kärsimättömyys ja äkkipikaisuus.

Jäljellä on auttavaisuus, rehellisyys, rakastaminen. Ne ovat elämän kantava voima.

• olen.uskonnoton

Arvostan kykyäni rakastaa, jopa yksipuolisestikin. Olen empaattinen ja yritän suhtautua kriittisesti aikamme ilmiöihin. Nämä ominaisuudet vaativat kyllä jatkuvaa harjoittelua enkä ole niissäkään mitenkään täydellinen.

• MäkinenSaatanasta

Mäkinen edustaa äärimmäisintä pahuutta mitä löytyy. Susi lampaan vaatteissa on tuo Saatanan ja Islamin kätyri.

• Tässä oli sinun "paras" puolesi?

• mitä.mieltä

On sanottu että uskovainen ei näe pahuutta itsessään koska hän projisoi pahuutensa itsensä ulkopuolelle Saatanaan. Jumalaan hän projisoi oman hyvyytensä vaikka hän kuvitteleekin olevansa muita ihmisiä parempi. Epärehellisyyttä tuollainen.

• näin.on

Niin sitten uskovainen projisoi pahuutensa tietysti toisiin ihmisiin jotka ovat hänen mielestään Saatanan hallussa. Tällaiseksi kohteeksi sopii joku tunnettu hengellinen johtaja kuten tällä palstalla arkkipiispa tai Helsingin piispa joka naisena on uskovien mielestä raamatullisesti vieläkin syntisempi.

• Rukoilkaamme_

Jumala, MINÄ kiitän sinua siitä, etten MINÄ ole sellainen kuin muut ihmiset, homot, mamut, huorintekijät, liberaalit, luterilaiset, ateistit yms. enkä MINÄ ole niin kuin tämän palstan homo-atet. MINÄ olen uudestisyntynyt, MINÄ olen hetero. MINÄ olen tehnyt ratkaisun. MINÄ olen saanut Pyhän Hengen. MINÄ olen käynyt kasteella. MINÄ olen kuuliainen Jumalalle. MINÄ pääsen taivaaseen. MINÄ en tee enää syntiä, koska Jeesus asuu MINUSSA. MINULLA menee hyvin koska MINÄ uskon Jumalaan.

• OnnittelutSinulle

Jeesus sanoi opetuslapsilleen: "Jos joku tahtoo kulkea minun jäljessäni, hän kieltäköön itsensä, ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua. Sillä se, joka tahtoo pelastaa elämänsä, kadottaa sen, mutta joka elämänsä minun tähteni kadottaa, on sen löytävä." (Matt. 16: 24-25)

• Hahhahhohhohh
        OnnittelutSinulle kirjoitti:

Jeesus sanoi opetuslapsilleen: "Jos joku tahtoo kulkea minun jäljessäni, hän kieltäköön itsensä, ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua. Sillä se, joka tahtoo pelastaa elämänsä, kadottaa sen, mutta joka elämänsä minun tähteni kadottaa, on sen löytävä." (Matt. 16: 24-25)

Ei tuollainen itsensä korottaminen ole mitään Jeesuksen seuraamista:)

• joopajoo-
        OnnittelutSinulle kirjoitti:

Etkö huomannut sitä ironiaa, mikä viestiin sisältyi? Sen oli tarkoitus kuvata ilmeisesti uskovien narsismia, itsekkyyttä ja farisealaisuutta.

• Noinhan se menee.
        Nuo palstallakin pörräävät synnittömät ovat niin hyviä ja viisaita ihmisiä, että he lähes tuupertuvat tuo erinomaisuutensa alle.
        Mutta heidän onnekseen meidän muiden saastaisuus ja typeryys antaa heille uusia voimia ihailla, kiittää ja suudella omaa peilikuvaansa.

• HMM--

Ei näköjään paljoa hyviä asioita monikaan näe itsessään.

• olenluterilainen

Minussa hyvää on rauhallisuus. Enpä juuri hötkyile puoleen enkä toiseen. En helposti lähde uusien tuulien mukaan. Vanhassa on vara parempi.

• Kun ihmisiltä on kysytty omaa arviota ajotaidosta, niin noin 85% kuskeista oli keskivertoa parempia.
      Jos kysyttäisiin miten erinomaiseksi koet itsesi, niin edes ihmisten keskimääräistä suurempi vaatimattomuus ei riittäisi estämään heitä kertomasta, että he ovat itseasiassa aika paljon keskivertoa parempia ja fiksumpia ihmisiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskallanko vielä kaivata sinua?

Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun
      Ikävä
      20
      3620
    2. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      81
      3035
    3. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      61
      3024
    4. Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus
      Maailman menoa
      299
      2394
    5. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      41
      2172
    6. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      54
      2131
    7. Hymyilyttää

Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi
      Ikävä
      21
      1331
    8. Missä meetwursti on keksitty?

Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo
      Ruoka ja juoma
      7
      1215
    9. Oletko surullinen

Pahoillaan, pettynyt vai jotain muuta
      Ikävä
      42
      1200
    10. Riku Rantala OUT, Matti Rönkä IN - Hengaillaan visailuohjelmaan astuu kova nimi: "Olen kasvanut..."

Matti Rönkä jäi eläkkeelle yli 30 vuoden työuran jälkeen loppuvuodesta 2024. Uutistenlukija-toimittaja-kirjailija ei kui
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1099
    Aihe