Miksi tyhmyys ärsyttää?

MiksNäinOn

Miksi tyhmyys ärsyttää, vaikka ymmärrämme, että ei ole hänen oma syynsä? Eikö tuon tiedon kautta pitäisi kyetä jatkamaan pinnaa?

7

249

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TyhmyyttäMonenlaista

      Moni asia ihmisissä ärsyttää. Tyhmyyttäkin on monenlaista. Mielestäni ärsyttävintä tyhmyyttä on asioiden ja tunteiden sekoittuminen etenkin työasioissa. Väärässä olemisen tai vähemmän oikeassa olemisen tunnustaminen on monille ylitsepääsemätön paikka. Joskus on toki parempi vain antaa periksi idiootille ja ajaa ns. laiva karille. Toisaalta älykäs ei aina ole viisas, eikä viisas varsinaisesti älykäs.

    • uuvuttavatyhmyys

      Tyhmyys ärsyttää eniten silloin, kun siitä joutuu itse kärsimään.

    • Miksi tyhmyys ärsyttää, vaikka ymmärrämme, ettei se ole tyhmyyden esittäjän oma syy?

      Ymmärtämättömyys tekee arkipäiväisen kanssakäymisen jokseenkin mahdottomaksi.

      Ihmiset pitävät asioiden sujuvasta eteenpäinmenosta. Miellämme asioiden jarruttajat helposti tyhmiksi, koska he eivät ymmärrä omaa näkemystämme asiasta, oli se miten monipuolinen taikka älykäs tahansa.

      Saattaa kuitenkin olla, että juuri oma tyhmyytemme estää näkemästä asiaa kaikessa laajuudessaan ja vastaanväittäjän näkemystä siitä.

      En kovin helposti tuomitsisi ihmistä tyhmäksi vain perusteella, että hän ajattelee asioista eritavalla kuin minä.

      Saatan esittää hänelle perusteluja omaan näkemykseeni liittyen, mutta loppujen lopuksi teemme valintamme yksin ja ihan itse.

      Mitä tähän ketjuun tulee, olkaa tyhmistä välittämättä, tehkää itse älykkäitä ratkaisuja.

      Mikä voisi olla yksinomaan ja vain ja ainoastaan yksilön omista aivoistaan tuottaman aineksen aikaansaama ajatuksellinen ratkaisu?

      Minkälaisia ratkaisuja älykäs ihminen tietoisesti eläessään tekee?

      Mikä on minun etuni?

      Mitä minä tästä saan?

      Miksei kukaan ymmärrä minun näkemystäni?

      Yhteiskunta, mikä se on?

      Moni asia ei ole tyhmyyttä vaikka se siltä vaikuttaakin. Ihmiset eivät vain osaa nykyaikana käyttäytyä enää.

    • hömppänä

      juurikin näin rytmim, itseasiassa se tekee "viisaasta" tyhmän jos ei tuota totuutta ymmärrä. ja se että joku tuntuu tyhmältä, niin on just sitä,ettei tajua, et toinen on todellisuudessa älykäs ja antaa toisen päteä. narsisti tykkää aina olla se paras. mut uskon kyl et oikeesti älykäs tajuaakin tän jutun. ja väitetään,et miehet eivät pidä älykkäistä naisista, mitäs tästä tuumitte? mä naisena en kans tykkäis kaikentitävist miehistä,mut niin esiintyy kyl tyhmempikin mies, et mist sen sit tietäis et onk vai ei älykäs. mut paljon oon törmänny paljon lukeneisiin ihmisiin jotka on joltain alueelta tyhmiksii, mut ehkä ne on niitä jotka ei oo asiota saanut tosiksi omalla älyllään oppia vaan lukevat vaan toisten kirjoittamii juttui kuin papukaija. eniten on ollut lääkäreitä joilta on päässyt vähän tyhmii. muutama professori on ollu aika erikoinen, ei ehkä tyhmä mut johonkin pikkuasiaan takertuva, no yks ei osannut autonsa renkaita vaihtaa, on meinaan yksinkertainen homma se. mut ei se oo tyhmyyttä kaikki ei vaan osaa samoja juttuja.

    • turhautuminen

      Koska on turhauttavaa vääntää kaikki rautalangasta vain sen vuoksi ettei ihmiset ymmärrä sua. Eli pitää tavallaan alentaa omaa älykkyyttään tilapäisesti. Turhautuminen on ihan normaali ihmiselämään liittyvä tunne.. Mitä vikaa siinä on?Kunhan ei pura sitä muihin.. Ihmiset turhautuu monesta asiasta. Koska ihmiset ovat erilaisia aiheuttaa se usein kaikenlaisia ongelmia, pieniä tai isoja, ihmisten välille.

      • kiinnostaisi.tietää

        Tai sitten et vain osaa kommunikoida ihmisten kanssa. Mitä niin erinomaisen älykästä nyt olet viimeaikoina keksinyt, etteivät muut sitä "tajua"? Paitsi oman murrosikäsi?


    • 436j5

      Tietämättömyys ei ole tyhmyyttä. Mutta se on, jos ei tiedosta tietämättömyyttään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10030
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      412
      4390
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      3016
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2664
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      71
      1710
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe