Miksi tyhmyys ärsyttää?

MiksNäinOn

Miksi tyhmyys ärsyttää, vaikka ymmärrämme, että ei ole hänen oma syynsä? Eikö tuon tiedon kautta pitäisi kyetä jatkamaan pinnaa?

7

360

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TyhmyyttäMonenlaista

Moni asia ihmisissä ärsyttää. Tyhmyyttäkin on monenlaista. Mielestäni ärsyttävintä tyhmyyttä on asioiden ja tunteiden sekoittuminen etenkin työasioissa. Väärässä olemisen tai vähemmän oikeassa olemisen tunnustaminen on monille ylitsepääsemätön paikka. Joskus on toki parempi vain antaa periksi idiootille ja ajaa ns. laiva karille. Toisaalta älykäs ei aina ole viisas, eikä viisas varsinaisesti älykäs.

• uuvuttavatyhmyys

Tyhmyys ärsyttää eniten silloin, kun siitä joutuu itse kärsimään.

• Miksi tyhmyys ärsyttää, vaikka ymmärrämme, ettei se ole tyhmyyden esittäjän oma syy?

Ymmärtämättömyys tekee arkipäiväisen kanssakäymisen jokseenkin mahdottomaksi.

Ihmiset pitävät asioiden sujuvasta eteenpäinmenosta. Miellämme asioiden jarruttajat helposti tyhmiksi, koska he eivät ymmärrä omaa näkemystämme asiasta, oli se miten monipuolinen taikka älykäs tahansa.

Saattaa kuitenkin olla, että juuri oma tyhmyytemme estää näkemästä asiaa kaikessa laajuudessaan ja vastaanväittäjän näkemystä siitä.

En kovin helposti tuomitsisi ihmistä tyhmäksi vain perusteella, että hän ajattelee asioista eritavalla kuin minä.

Saatan esittää hänelle perusteluja omaan näkemykseeni liittyen, mutta loppujen lopuksi teemme valintamme yksin ja ihan itse.

Mitä tähän ketjuun tulee, olkaa tyhmistä välittämättä, tehkää itse älykkäitä ratkaisuja.

Mikä voisi olla yksinomaan ja vain ja ainoastaan yksilön omista aivoistaan tuottaman aineksen aikaansaama ajatuksellinen ratkaisu?

Minkälaisia ratkaisuja älykäs ihminen tietoisesti eläessään tekee?

Mikä on minun etuni?

Mitä minä tästä saan?

Miksei kukaan ymmärrä minun näkemystäni?

Yhteiskunta, mikä se on?

Moni asia ei ole tyhmyyttä vaikka se siltä vaikuttaakin. Ihmiset eivät vain osaa nykyaikana käyttäytyä enää.

• hömppänä

juurikin näin rytmim, itseasiassa se tekee "viisaasta" tyhmän jos ei tuota totuutta ymmärrä. ja se että joku tuntuu tyhmältä, niin on just sitä,ettei tajua, et toinen on todellisuudessa älykäs ja antaa toisen päteä. narsisti tykkää aina olla se paras. mut uskon kyl et oikeesti älykäs tajuaakin tän jutun. ja väitetään,et miehet eivät pidä älykkäistä naisista, mitäs tästä tuumitte? mä naisena en kans tykkäis kaikentitävist miehistä,mut niin esiintyy kyl tyhmempikin mies, et mist sen sit tietäis et onk vai ei älykäs. mut paljon oon törmänny paljon lukeneisiin ihmisiin jotka on joltain alueelta tyhmiksii, mut ehkä ne on niitä jotka ei oo asiota saanut tosiksi omalla älyllään oppia vaan lukevat vaan toisten kirjoittamii juttui kuin papukaija. eniten on ollut lääkäreitä joilta on päässyt vähän tyhmii. muutama professori on ollu aika erikoinen, ei ehkä tyhmä mut johonkin pikkuasiaan takertuva, no yks ei osannut autonsa renkaita vaihtaa, on meinaan yksinkertainen homma se. mut ei se oo tyhmyyttä kaikki ei vaan osaa samoja juttuja.

• turhautuminen

Koska on turhauttavaa vääntää kaikki rautalangasta vain sen vuoksi ettei ihmiset ymmärrä sua. Eli pitää tavallaan alentaa omaa älykkyyttään tilapäisesti. Turhautuminen on ihan normaali ihmiselämään liittyvä tunne.. Mitä vikaa siinä on?Kunhan ei pura sitä muihin.. Ihmiset turhautuu monesta asiasta. Koska ihmiset ovat erilaisia aiheuttaa se usein kaikenlaisia ongelmia, pieniä tai isoja, ihmisten välille.

• kiinnostaisi.tietää

Tai sitten et vain osaa kommunikoida ihmisten kanssa. Mitä niin erinomaisen älykästä nyt olet viimeaikoina keksinyt, etteivät muut sitä "tajua"? Paitsi oman murrosikäsi?

• 436j5

Tietämättömyys ei ole tyhmyyttä. Mutta se on, jos ei tiedosta tietämättömyyttään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!

Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot
      Maailman menoa
      191
      17614
    2. Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois

Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss
      Maailman menoa
      49
      10105
    3. Vasemmistoaate on aatteista jaloin

Kaikki saavat ja kukaan ei jää ilman. Kuka tuollaista voisi vastustaa?
      Maailman menoa
      173
      6235
    4. Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa

Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman
      Perussuomalaiset
      46
      3253
    5. Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)

Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.
      Maailman menoa
      23
      2949
    6. Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen

Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.
      Maailman menoa
      42
      2933
    7. Persut: haluamme lisää veroja!

Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      1
      2842
    8. "Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa

Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita
      Maailman menoa
      59
      2741
    9. Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!

Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling
      Kotimaiset julkkisjuorut
      88
      2700
    10. Alexander C. G. riisti demari-Veijolta arvonimen

"Stubb myönsi 66 arvonimeä ja peruutti yhden arvonimen. Presidentti Tarja Halonen myönsi Baltzarille kulttuurineuvoksen
      Maailman menoa
      54
      2016
    Aihe