Moi. Omistan muutaman vuoden vanhan hybridipyörän joka suht ok kunnossa vielä. vanteet vähän mutkalla mut ehkä kesä pari vielä elinikää jäljellä.
Ajanut sillä keväästä syksyyn aika säännöllisesti työmatkaa ja arkipyöräilyä muutenkin. Eli 1-3krt viikossa.työmatka 12km suuntaansa.Ajoo ydintalvella ei mitään.
Nyt oon ajatellut toisen pyörän ostoo talveksi.Alkais ajelee satunnaisesti talvellakin Lähinnä lumikelille sunnuntai ajoo eli ei työmatkaa tällä lainkaan eli joku paksumpi pyöräsempi se pitäs olla mutta mikä?
29 maastopyörä ja siihen nastat? fatbike lienee liian raskas ja kalliskin varmaan?
Tai jos ostais maastopyörän ja siihen kesäksi kapeemmat renkaat kesäksi(talveksi nastat ja jättäis vanhan hybridin roskakuskille?
onko olemassa maastopyöriä ilman joustokeulaa enään lainkaan?
hybridi,maasto vai fatbike
11
1664
Vastaukset
- kesät_talvet
"Tai jos ostais maastopyörän ja siihen kesäksi kapeemmat renkaat kesäksi(talveksi nastat ja jättäis vanhan hybridin roskakuskille?"
Maastopyörää suosittelen. Talvella pärjää hyvin jos on nastarengas vain etupyörässä, tietenkin molemmissa parempi.
Kesäksi ei tarvitse vaihtaa kapeampia, saatavilla on asfaltillakin hyvin rullaavia maastorenkaita.- narskis
Saman tien kun keväällä ottaa nastarenkaan pois, eteen voi laittaa kapeamman kummin. Itse laitoin Hutchinson Urban Tour 40mm:n renkaan maastopyörän vanteelle. Chainreactioncyclen alesta ostin. No, sen jälkeen kokosin vähän paremmat kiekot. Alkuperäiset olivat kehnot. Alkunperäisen vanteen sisämitta oli 19mm, nyt uudet Koren kehät 17mm. Uusin koko maastopyörän, keulaksi ostin jäykän Identiti Tuning Fork cromoly haarukan.
- Manikai
Tai sitten teet siitä vanhasta sen talvipyörän, kun kerran enemmän satunnaista sunnuntaipyöräilyä. Vanteet suoraksi ja leveämmät nastarenkaat niihin. Ja kesäksi sitten uusi pyörä, sen mukaan minkälaisessa maastossa ajelet, katupyörä, cyclocross tai maastopyörä.
- julleboy75
mulla on kokemuksia hybridistä ....maantiepyörästä...cyclo crossarista.....fatbikestä ... ja näistä voisin sanoa että fatbike on talvella ehdoton...aivan loistovehje. ajoin joskus talvella hybridillä nastoilla ...ei ollut mistäään kotoisin se.. ja kesällä suosin maantiepyörää kauniilla säällä ja sekaajoon loistovalinta on cyclo crossari jolla ajetaan kesäisin suurimmat kilometrit. ja sanotaan näin että totuus on että alle tonnilla et saa kunnon pyörää se on karu totuus ..käytettynä toki saat mutta uutena et saa.
- yksitalviajettu
Maastopyörä on hybridiä parempi talvipyörä mutta talven liukkailla saattaa helposti sattua kaikenlaista ja uuden pyörän rikkoontuminen varmasti harmittaa enempi kuin tuon hybridin. Ehkä voisi säästää pyörärahat kesälle ja tuolla hybridillä kokeilla miten se talvipyöräily maistuu.
- kti
Äläkö sitä hybridiä anna roskakuskille....siitä on vielä iloa jollekulle kun runkohan sellaisessa on usein ihan pätevä. Keulan voi vaihtaa mihin vaan, joko jäykkään alumiiniseen tai kuituiseen. Vaihdeosat osaa vaihtaa ehjiin vaikka kuka tahansa, samoin kumit jne. Eli siitä voi rakentaa vielä pyörän.
Fatbikeja on kevyitä ja sitäpaitsi niihin voi laittaa kapeammat vanteet ja kumit eli niistä saa tehtyä normaalin maastopyörän. Nomraalista maastopyörästä et saa fatbikea :)
Talvella fatbike läskeillä kumeilla nastoilla on aivan mahtava talvisessa maastozsa, tosin pääsee sitä normaalillakin maastopyörällä nastarenkailla esim. Schwalben Icemspikereilla.- Pomppukeppi
"Fatbikeja on kevyitä ja sitäpaitsi niihin voi laittaa kapeammat vanteet ja kumit eli niistä saa tehtyä normaalin maastopyörän. Nomraalista maastopyörästä et saa fatbikea :)"
Fatbike on tosiaan varsin hyvä ja monipuolinen kulkine. Tavallisia kapeampia maastopyörän vanteita siihen ei kuitenkaan ihan heittämällä saa koska fäteissä on eri levyiset navat (siis leveämmät) kuin normi maastopyörissä jotta leveämmät kumit mahtuvat pyörimään haarukoissa. Siihen siis pitäisi erikseen rakentaa kapeammat kiekot leveillä navoilla. Tavalliset perus maasturin kiekot eivät siihen sovi. - kti
Pomppukeppi kirjoitti:
"Fatbikeja on kevyitä ja sitäpaitsi niihin voi laittaa kapeammat vanteet ja kumit eli niistä saa tehtyä normaalin maastopyörän. Nomraalista maastopyörästä et saa fatbikea :)"
Fatbike on tosiaan varsin hyvä ja monipuolinen kulkine. Tavallisia kapeampia maastopyörän vanteita siihen ei kuitenkaan ihan heittämällä saa koska fäteissä on eri levyiset navat (siis leveämmät) kuin normi maastopyörissä jotta leveämmät kumit mahtuvat pyörimään haarukoissa. Siihen siis pitäisi erikseen rakentaa kapeammat kiekot leveillä navoilla. Tavalliset perus maasturin kiekot eivät siihen sovi.Joihinkin fatbikeihin on myytävää valmiita kapeita vannesarjoja esim. On Onen Fattyyn on FatNotFat 29" sarja, jolla siis saat normaalit 29" maastokumit alle.
Luulisin että muihinkin löytyy. - Pomppukeppi
Juu on noita joitain saatavilla mutta tarkoitin siis että tavalliset maasturin kiekot eivät mene heittämällä läskiin eli mitään vanhoja olemassaolevia ei voi käyttää eikä ostaa mitä vain kiekkoja.
- Trekkkk
Ns plussapyörä talveksi. Eli 3tuumaa leveet renkaat. Niillä pääsee muttei ole kuitenkaan sellanen tönkkö lulla kun fatbiket tapaa olla.
Sit hybridilla kesät.
Kaksi pyörää kannattaa olla jo vaihtelunkin vuoksi. - juumielelläänei
hybridiä ei kesäksi eikä talveksi.....kun hommaa kunnon FILLARIN ei kaipaa enää hybridin suoratanko romuja. ja kunnon pyörillä tarkoitan vähintään 105 osasarjoilla olevia maantie ja cyclo crossari fillareita ps. olen minäkin joskus omistanut hybridin romuja ja fitnes pyöränkin. vaan en osta koskaan enää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2432211Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151440Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141406Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3711255Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t22984Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist176877Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19816- 75762
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.57746Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101685