Vaikka enemmän minua on hämmästyttänyt vesilintu pöntössä. Kuten telkkä ja isokoskelo, joista ensimmäinen saattaa painaa kilon ja jälkimmäinen kaksi.
Kun ne lentävät suoraan pönttöön, ainakin minun käsitykseni mukaan, koska se on ainoa pääsy rungon reikään tai vastaavasti pönttöön ei muutakaan pääsyä ole.
Pääskysen kohdalla sen juuri ja juuri ymmärtää linnun keveyden ja isojen siipien vuoksi, mutta en painavan vesilinnun.
Siis, mikä on selitys siihen, että suoraan pönttöön lento onnistuu, kun lintu on sentään melkoinen möhkäle, jonka ilmassa pysyäkseen on lennettävä lujaa?
Vesilinnun pönttö
3
181
Vastaukset
- sorsajahdissa
Eiköhän se siihen reikään tähtäile. Vauhtihan on vaan katsojan silmissä.
- muuanmiäs
Kaikki kolopesijät niin isot kuin pienetkin käyttävät lähes samaa tekniikkaa. siitä on kyllä olemassa hidastettua videotakin, olen nähnyt.
Siinä ensin jarrutetaan siivillä vauhti viime hetkellä lähes kokonaan, otetaan jaloilla vastaan aukon reunasta samalla vetäen siivet vartaloon kiinni. Jäljellä oleva vauhti työntää linnun pään ja etuvartalon itsestään aukosta sisään. Suoraan pönttöön ei lennetä koskaan, vaikka se voi tapahtuman nopeudesta johtuen siltä näyttää.- Borgepeäskä
Noin se tapahtuu. Seurasin joskus kiikareilla telkän pönttöön menoa; se tulee alaviistosta pöntölle, pudottaa nopeuden pois, tarttuu kynsillään aukon alareunaan ja pujahtaa pönttöön. Tapahtuu todella nopeasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1824220
- 331548
Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi401470Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen211433Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,171342- 1071259
Kyllähän tämä vähän kirpaisee
Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah381177Moi, nainen
Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun301160- 121077
Sulla on uskomaton luonne
Saat minut hetkessä iloiseksi, tai sanotaan nyt niin, että ajatus sinusta saa sydämeni hyppimään riemusta. En vain saa s441028