Vaikka enemmän minua on hämmästyttänyt vesilintu pöntössä. Kuten telkkä ja isokoskelo, joista ensimmäinen saattaa painaa kilon ja jälkimmäinen kaksi.
Kun ne lentävät suoraan pönttöön, ainakin minun käsitykseni mukaan, koska se on ainoa pääsy rungon reikään tai vastaavasti pönttöön ei muutakaan pääsyä ole.
Pääskysen kohdalla sen juuri ja juuri ymmärtää linnun keveyden ja isojen siipien vuoksi, mutta en painavan vesilinnun.
Siis, mikä on selitys siihen, että suoraan pönttöön lento onnistuu, kun lintu on sentään melkoinen möhkäle, jonka ilmassa pysyäkseen on lennettävä lujaa?
Vesilinnun pönttö
3
189
Vastaukset
- sorsajahdissa
Eiköhän se siihen reikään tähtäile. Vauhtihan on vaan katsojan silmissä.
- muuanmiäs
Kaikki kolopesijät niin isot kuin pienetkin käyttävät lähes samaa tekniikkaa. siitä on kyllä olemassa hidastettua videotakin, olen nähnyt.
Siinä ensin jarrutetaan siivillä vauhti viime hetkellä lähes kokonaan, otetaan jaloilla vastaan aukon reunasta samalla vetäen siivet vartaloon kiinni. Jäljellä oleva vauhti työntää linnun pään ja etuvartalon itsestään aukosta sisään. Suoraan pönttöön ei lennetä koskaan, vaikka se voi tapahtuman nopeudesta johtuen siltä näyttää.- Borgepeäskä
Noin se tapahtuu. Seurasin joskus kiikareilla telkän pönttöön menoa; se tulee alaviistosta pöntölle, pudottaa nopeuden pois, tarttuu kynsillään aukon alareunaan ja pujahtaa pönttöön. Tapahtuu todella nopeasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 233000
- 681477
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa751052Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää140998- 45911
- 61872
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.45848Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe171842- 42826
Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis135746