kaappikellot ja seinäkellot

seinäjakaappikellot

Vanhat könnin kellot ovat arvostettavia harvinaisuuksia. Westminster abbey ja big ben- kellotornit Lontoossa ovat esimerkkeinä soitannoltaan maailmalla. Seinäkelloissa on joskus näiden englantilaisten kellojen soitto. Varsinkin patterikelloissa. Kaappikelloja on kahdenlaisia: Seinälle kiinnitettäviä isoja ja lattiakaappikelloja sekä könnin kelloja. Koneistoja saa ostettua itse kelloliikkeiden kautta, jos on vanha kello, johon koneiston voi vaihtaa tai rakentaa kokonaan uuden. Lisäksi kelloja voi tilata kelloliikkeiden kautta ympäri maailmaa. Junghans oli merkittävä kellomerkki ja hermle on nykyinen saksalainen kellon merkki, jotka minulla on ja jotka ovat kunnollisia hyvä käyntisiä kaappikelloja. Patterikellot eivät vedä vertaansa minulle, kun minä valitsen kelloa. Haluan mekaanisen kellon. Yhden patterikellon ostin ja se soittaa vielä kahden vuosikymmenen kuluttua äitini seinällä. Kellot ovat elämää. Millaisia kelloja teillä on ja oletteko tyytyväisiä niihin.

8

1226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaappikelloni

      Minulla on muutama seinäkaappikello ja pidän niitä arvossa, kuten myös hiljaisia herätyskellojani, patterilla käyviä. Pöytäkellojakin myydään ja lisäksi käkikelloja. Ääni ratkaisee minulle, kuuntelenko kelloa vai hiljennänkö kellon.

    • varustus

      Ostin patterikellon, jossa on westminster-lyönnit ja soitto. Olen mekaanisten ja kvartsikoneistolla varustettujen kaappikellojen ystävä.

      • tätäOlenOdottanutIkäni

        Kiitos tiedosta, nyt olen paljon paremmin ajanhengessä mukana.


    • eurooppapäivä

      Nykyiset westminsterin kirkon veisua esittävät kellot ovat kysyttyjä. Toisen kirkon eli big Benin tornin kellon veisua veisaa jotkut kellot, samoin ave mariaa esittää jotkut kellot. Minulla on kaikunut viisi päivää westminster-veisu, eikä kukaan ole valittanut, vaikka kerrostalossa asutaankin. Lisäksi samaa veisua esittää venäläistenkin kellot, jos ne on ostettu suomesta tai Euroopasta. Minä pidän päämääränäni esittää useimpina päivinä uutta ja vanhaa veisua eri kelloilla eikä kukaan ole valittanut vielä ainakaan, kun hiljaisuus ajoista pidetään kiinni. Uusissa kelloissa on automaattinen yövaimennus.

    • mukavakaverini

      Kyllä se kello olla pitää aina kotona seinällä tai lattialla. Hiljainen vanhanaikainen kaappikello. Kun kuuntelee, korvissa soi sävelmä ja koska kello ei Ole kovaääninen, niin on mukavampi kuunnella hiljaista nakutusta ja keskittyä lukemiseen.

    • Kasvoin paikassa jossa kaappikelloja, siis lattialla seisovia, oli kolme. Kehitin niitä kohtaan jonkinlaisen kammon ja oli arat jalat sellaiseen huoneeseen asteissa, mutta se kammo on kääntynyt kiinnostukseksi. Kyllähän niihin on uponnut aikamoinen määrä ammattitaitoa ja yksityiskohtia, onhan se kunnioitusta herättävää.

      Mutta lapsena tällaisessa huoneessa olisin varmaan pyörtynyt. https://youtu.be/sit85WKdl2M

    • Kellokilkkaa

      Kyllä minäkin aikani kuuntelin seinäkaappikelloja, vanhan aikaisia, mutta en voinut, enkä jaksanut pitempään kuunnella, vaan ostin hiljaisia kelloja. Nyt korvat kestää kuunnella.

    • kotonajokakerta

      Naapuri kuuli junghansin lyönnit ja kertoi, että vaikka hän vuosia kerrostalossa on asunut, vasta silloin, kun junghans löi, hän tunsi tulleensa kotiin ja hankkii parasta aikaa omaa kelloa seinälle. Siksi olen onnellinen, että omistan ehjän toimivan kellon, vanhan ja kuuluvan, tunnen olevani kotona joka kerta, kun se lyö aikaa. Se lyö elämää ihmisille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      94
      2011
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      418
      1561
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      91
      1303
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      14
      1106
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      73
      1052
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1015
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      989
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      959
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      249
      930
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      837
    Aihe