Kertokaahan ateistit mitä se teiltä on pois kun uskovat uskovat Jumalaan!?
Näette siitä uskomattomasti vaivaa, miksi?
Mitä ateisteilta pois kun uskovat uskovat Jumaan?
30
<50
Vastaukset
- kertokaahan.nyt
Merkit loppuivat....
Mitä ateisteilta pois kun uskovat uskovat Jumalaan?- jokainen.O.tavallaan
Ei mitään, kunhan eivät pilkkaa ja tuomitse muita ihmisiä ja pidä itseään parempina kuin muutkaan ihmiset ovat.
- äänisaastekuriin
jokainen.O.tavallaan kirjoitti:
Ei mitään, kunhan eivät pilkkaa ja tuomitse muita ihmisiä ja pidä itseään parempina kuin muutkaan ihmiset ovat.
Ja huuda uskoaan megafoneistaan toreilla ja kadunkulmissa.
- kertokaahan.nyt
jokainen.O.tavallaan kirjoitti:
Miksi uskovat eivät saisi sitä tehdä vaikka maassa on uskonnon ja sananvapaus? Jos lakia ei riko niin eikö uskovillakin ole oikeus elää ja tehdä mitä haluavat?
- kerrottu_on
kertokaahan.nyt kirjoitti:
Miksi uskovat eivät saisi sitä tehdä vaikka maassa on uskonnon ja sananvapaus? Jos lakia ei riko niin eikö uskovillakin ole oikeus elää ja tehdä mitä haluavat?
Johan minä vastasin, etkö ymmärtänyt?
- kertokaahan.nyt
kerrottu_on kirjoitti:
Ymmärsin mutta miksi sinä haluat rajoittaa uskovien oikeuksia?
- kerrottu_on
kerrottu_on kirjoitti:
Ainut juttu vaan että en puhunut tuosta megafonijutusta, se oli joku muu.
- Pitäisisiishyväksyäsekin
Olisko oikein jos saatananpalvojat huutelisivat kaduilla saatanallisia säkeitään. Oisko se ok juttu sulle?
- Ateisti68
Jos uskovat haluavat rajoittaa muiden oikeuksia, niin silloin on oikein, että uskovien oikeutta aletaan rajoittaa.
- natsuliinille
Ateisti68 kirjoitti:
Jos uskovat haluavat rajoittaa muiden oikeuksia, niin silloin on oikein, että uskovien oikeutta aletaan rajoittaa.
Mitä oikeuksiasi uskovat ovat rajoittaneet?
- TehdäänKutenOnOpetettu
äänisaastekuriin kirjoitti:
Ja huuda uskoaan megafoneistaan toreilla ja kadunkulmissa.
Ei yule huudella toreilla ja kadunkulmissa kuten epäpyhät, niin Jeesus opetti.
- NäinMeillä
natsuliinille kirjoitti:
Mitä oikeuksiasi uskovat ovat rajoittaneet?
"Mitä oikeuksiasi uskovat ovat rajoittaneet?"
No tulle kyllä mieleen vaikkapa homojen oikeutta mennä naimisiin...
Ei se toisen jumalusko ole keneltäkään pois. Vasta jos tuo uskova haluaa, että eri tavalla uskova tai uskonnotonkin elää hänen uskonnollisen moraalikäsityksensä mukaisesti, niin sitten se alkaa olla muilta pois.
Mutta nythän ei ole niin.- qwittuilijalle
Kukaan ei tietääkseni ole sinua pakotanut yhtään mihinkään.
- oliskonäin
Eiköhän juttu ole näin että tälläkin palstalla näkee juuri ne fundisuskovaiset jotka saavat ateistien niskakarvat nousemaan pystyyn. Itse ihan tavallisena kirkkoonkuuluvana luterilaisena en ole havainnut mitään ongelmia asioidessani ateistien kanssa. Eli veikkaisin tässä kohtaa, että niin se metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
- natsuliinille
Miten asioit ateistien kanssa? Olemalla samaa mieltä heidän kanssaan vai?
Mitä miletä sinä olet spn. avioliitosta? - oliskonäin
No arkielämässä joutuu ja osittain ihan saakin asioida ihmisten kanssa jotka ovat ateisteja, osa on ihan mukaviakin ihmisiä ja en ole havainnut sarvia. Emme varmaankaan ole kaikesta samaa mieltä mutta jos nyt oikein rivienvälistä osasin lukea viittaat uskontoon niin tuputa sitä heille ja he eivät tuputa minulle ateismiaan. Ja noin toimimalla tulemme mainiosti toimeen. Tuota voisi ehkä kuvailla myös sanalla keskinäinen kunnioitus.
Spn- avioliitto. Tässäpä lyhyt vastaukseni. Noiden parien pitäisi saada mahdollisuus ainakin nyt aluksi siviilivihkimiseen. Mitään järkevää syytähän ei tuon kieltämiselle ole. Kirkko voisi sitten halutessaan olla vihkimättä noita pareja ja eihän kirkkohäät nyt mikään selviö välttämättä kaikille ole muutenkaan. Eikä se kirkossa vihkiminen muutenkaan takaa mitään pyhyyttä tai ikuista rakkautta, tuonhan näkee vallitsevista avioerotilastoista.
Ja ennen kuin nyt kopioit ne Raamatun kohdat taas tänne niin muista, että elämämme jo 2000- lukua ja Raamatusta löytää monia muitakin ohjeita miten kuuluisi olla mutta yhtäkään en ole vielä tavannut joka kaikkia ohjeita noudattaisi sen sijaan moniakin eri tulkintoja olen asioista kuullut.
Se, että on uskossa ei tarkoita, että lopettaa järjenkäyttö ja kun tästä spn-avioliitosta puhutaan pitää myös muistaa, että uskovat ovat vähemmistönä olisi aika moista utopiaa kuvitella, että pieni vähemmistö voisi ohjata uskonasioillaan enemmistöä. - natsuliinille
oliskonäin kirjoitti:
No arkielämässä joutuu ja osittain ihan saakin asioida ihmisten kanssa jotka ovat ateisteja, osa on ihan mukaviakin ihmisiä ja en ole havainnut sarvia. Emme varmaankaan ole kaikesta samaa mieltä mutta jos nyt oikein rivienvälistä osasin lukea viittaat uskontoon niin tuputa sitä heille ja he eivät tuputa minulle ateismiaan. Ja noin toimimalla tulemme mainiosti toimeen. Tuota voisi ehkä kuvailla myös sanalla keskinäinen kunnioitus.
Spn- avioliitto. Tässäpä lyhyt vastaukseni. Noiden parien pitäisi saada mahdollisuus ainakin nyt aluksi siviilivihkimiseen. Mitään järkevää syytähän ei tuon kieltämiselle ole. Kirkko voisi sitten halutessaan olla vihkimättä noita pareja ja eihän kirkkohäät nyt mikään selviö välttämättä kaikille ole muutenkaan. Eikä se kirkossa vihkiminen muutenkaan takaa mitään pyhyyttä tai ikuista rakkautta, tuonhan näkee vallitsevista avioerotilastoista.
Ja ennen kuin nyt kopioit ne Raamatun kohdat taas tänne niin muista, että elämämme jo 2000- lukua ja Raamatusta löytää monia muitakin ohjeita miten kuuluisi olla mutta yhtäkään en ole vielä tavannut joka kaikkia ohjeita noudattaisi sen sijaan moniakin eri tulkintoja olen asioista kuullut.
Se, että on uskossa ei tarkoita, että lopettaa järjenkäyttö ja kun tästä spn-avioliitosta puhutaan pitää myös muistaa, että uskovat ovat vähemmistönä olisi aika moista utopiaa kuvitella, että pieni vähemmistö voisi ohjata uskonasioillaan enemmistöä.Mikä sinusta tekee mielestäsi kristityn?
- Epäilijä
Moi!
Hyvä nimerkki oliskonäin.
Minäkin tunnen ja olen tuntenut useita uskovaisia.
Ei niissä ole ollut mitään vikaa.
Muutaman lestadiolaisenkin olen tuntenut ja he olivat hyviä ihmisiä ja oikeita ystäviä.
Itse olin ennen aivan turhaan ennakkoluuloinen lestadiolaisten suhteen.
Ihmistä pitää arvostaa ihmisenä, eikä suinkaa sen mukaan mitä hän edustaa.
Oli sitten kyse uskonnosta tai mistä vaan. - oliskonäin
No ei ainakaan se että heittäytyy mahdollisimman hankalaksi toisin ajattelevia ihmisiä kohtaan. Ei liioin se että pienen lapsen tavoin kuvittelee tarpeeksi kiukuttelemalla saavansa halutun lopputuloksen.Kaiken kaikkiaan järkeään saa käyttää ja käytöstavoistakaan tuskin haittaa on. Se parannus kannattaakin aina aloittaa ensin itsestään. Jonakin päivä ne sydämmet meiltä sitten punnitsee Jumala (et siis sinä) ja Jumala ei hyvällä katso ulkokultaisia öykkäreitä.
Pidän törkeänä sitä, että aikuiset ihmiset saavat virallisesti liittää uskonnosta ymmärtämättömät lapsensa uskonnolliseen yhteisöön. Yleissivistävässä koululaitoksessa sitten uskontosysteemiin liitetyn lapsen kuuluu opiskella muiden aineiden lisäksi 'omaa uskontoa', mikä on eriarvoistavaa pelleilyä.
Lisäksi uskonjutut tuppaavat vääristämään ihmisten moraalikäsityksiä, kun mielikuvitusolentojen kuviteltuja sanomisia pidetään perusteena toisten eriarvoiseen asemaan saattamiselle. Yksi ajankohtainen esimerkki on se, etteivät monet uskovaiset ole halukkaita sallimaan avioliittoa homopareille. Jotkut jopa pitävät homoseksuaalisuutta huonona asiana uskonnollisin perustein.- natsukalle
Eikös jokainen vanhempi vastaa itse lapsistaan? Sinä voit ihan vapaasti viedä lapsesi pioneerileireille :D
- pussukalle
natsukalle kirjoitti:
Eikös jokainen vanhempi vastaa itse lapsistaan? Sinä voit ihan vapaasti viedä lapsesi pioneerileireille :D
Eikös se Jumala vastaakaan lapsista? :DD
natsukalle kirjoitti:
Moi kalle. Vanhemmilla on toki paljon vastuuta lastensa asioiden hoitamisessa, mutta se ei riitä perusteeksi tehdä lapsen suhteen moraalisesti huonoja asioita, vaikka sellainen olisikin ollut suvussa tapana. Ja jos ei vielä tullut selväksi, niin minun mielestäni toisen ihmisen pakkoliittäminen aatteelliseen yhteisöön on moraalisesti törkeä temppu.
- munyubybvty
Voiko sitä ateistisuuttaan selvemmin osoittaa kun rikollisen kristinuskon uskovaiset ovat papistoineen tehneet ja teettäneet Jumalan, Jeesuksen ja Pyhän Hengen Nimeen satojen miljoonien ihmisten tappamiset Paavalin päivistä nykyaikaan, 2000 luvullakin lähetystyö rikollisuus polttelee edelleen saatanallisuuden noitarovioita jne???
Te, uskontunnustuksen kaltaisiksi aivopestyt rikollisuuden tukijat olette todellakin järkyttäviä sontaluukkuja valheineen!
Uskontunnustuksen kaltainen papisto kouluttaa (Lue: aivopesee) kaltaisekseen.
uskontunnustuksesta ja sen kaltaisuudesta...
koskien myös pappislupauksen antaneita pappeja...
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
'Meillä ei ole järkeä'
Ymmärtämättömyydenne:
'Meillä ei ole ymmärrystä'
Ihmisyydestänne luopuminen:
'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
'Olemme syntisiä'
Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
ero JUMALASTA; herra saatanasta uusi jumala:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
Kristitty ei ole Jumalaa ja Jeesusta palveleva kristillinen.
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
Pappislupaus
Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
"Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."
HUOM!!!
Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa"
Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
1.Korinttolaiskirje:
15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos
2 Korinttolaiskirje 12:
7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.
Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta ja se sama saatana on pääpiru edelleen kristittyjen yli 3500 lahkossa maailmalla kuten historia todistaa.
kristitty EI OLE JEESUKSEN PERUSTAMIEN SEURAKUNTIEN JÄSEN EIKÄ JEESUKSEN SEURAAJA VAAN JUMALALLISUUDESTA POIS EKSYTETTY saatanaa ja sen jerra jumalia jumaloiva eksytetty rikollinen uskontunnustuksensa mukaan.
JEESUS EI OLE KÄSKENYT KASTAA KETÄÄN, LAPSIAKAAN, LAPSIAKIN TAPPANEEN, TAPATTANEEN, RAISKANNEEN JNE RIKOLLISUUDEN JÄSENIKSI, USKOVAISIKSI TAI PERKELEEN PEDOFIILIENNE UHREIKSI!
herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
"Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
SIIS KRISTITTY EI OLE JUMALAA JA JEESUSTA PALVELEVA KRISTILLINEN!
Kristityt = Paavalilais-luterilaisuuden perustamien seurakuntien uskontunnustuksensa kaltaisia uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joilla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina.
-
Kristilliset = Jeesuksen ja Hänen opetuslapsien perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä järkeviä seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen.
Näistä, Jeesuksen ja Hänen opetuslapsien perustamista seurakunnista ei ole yhtään kristittyjen seurakuntaa vaan ne ovat kristillisten seurakuntia:
Ilm. 2:1-29
Pergamos
Tyatira
Sardes
Smyrna
Filadelfia
Efeso
Laodikea
---
HUOM!
Amerikkalainen "Filadelfia" seurakunta ei ole Jeesuksen ja Hänen opetuslapsien perustama. "Kertokaahan ateistit mitä se teiltä on pois kun uskovat uskovat Jumalaan!?
Näette siitä uskomattomasti vaivaa, miksi?"
Ei tietenkään ole keneltäkään pois.
Ongelmat tulevat esiin vasta siinä vaiheessa kun "uskovat" haluavat rajoittaa muiden, eritavalla uskovien, tai uskonnottomien, tai erilaisen vakaumuksen omaavien, oikeutta toimia oman vakaumuksensa mukaan.
Esimerkkinä tasa-arvoinen avioliittolaki:
- ketään uskovaa ei pakoteta menemään naimisiin samaa sukupuolta olevan kanssa (eli saatte ihan vapaasti uskoa kuten haluatte ja toimia sen mukaan)
- kuitenkin uskovat haluavat estää toisenlaisen vakaumyksen omaavia toimimasta oman vakaumuksensa mukaan (eli sen että ihmisille kuuluu yhdenvertaiset oikeudet)
Tässä on se ristiriita. Tätä "uskovat" eivät halua ymmärtää.- näin.se.menee
"Ongelmat tulevat esiin vasta siinä vaiheessa kun "uskovat" haluavat rajoittaa muiden, eritavalla uskovien, tai uskonnottomien, tai erilaisen vakaumuksen omaavien, oikeutta toimia oman vakaumuksensa mukaan."
Eli kun tuomme esiin Jumalan tahtoa, niin se jotenkin kiusaa teitä. Tämähän on juuri se tarkoitus, että Jumalan Sanan miekka vähän täräyttää sisuskaluihin.
"- kuitenkin uskovat haluavat estää toisenlaisen vakaumyksen omaavia toimimasta oman vakaumuksensa mukaan (eli sen että ihmisille kuuluu yhdenvertaiset oikeudet)"
Emme halua, että homoseksuaaleja johdatetaan ja rohkaistaan menemään kadotukseen lainsäädännön keinoin. Synnintekemistä ei tule rohkaista.
Itse en ymmärrä pappien ja ateistien voimakasta reagointia meitä vastaan muuta kuin sitä kautta, että Jumalan Sanan miekka puree todella kipeästi. näin.se.menee kirjoitti:
"Ongelmat tulevat esiin vasta siinä vaiheessa kun "uskovat" haluavat rajoittaa muiden, eritavalla uskovien, tai uskonnottomien, tai erilaisen vakaumuksen omaavien, oikeutta toimia oman vakaumuksensa mukaan."
Eli kun tuomme esiin Jumalan tahtoa, niin se jotenkin kiusaa teitä. Tämähän on juuri se tarkoitus, että Jumalan Sanan miekka vähän täräyttää sisuskaluihin.
"- kuitenkin uskovat haluavat estää toisenlaisen vakaumyksen omaavia toimimasta oman vakaumuksensa mukaan (eli sen että ihmisille kuuluu yhdenvertaiset oikeudet)"
Emme halua, että homoseksuaaleja johdatetaan ja rohkaistaan menemään kadotukseen lainsäädännön keinoin. Synnintekemistä ei tule rohkaista.
Itse en ymmärrä pappien ja ateistien voimakasta reagointia meitä vastaan muuta kuin sitä kautta, että Jumalan Sanan miekka puree todella kipeästi."Eli kun tuomme esiin Jumalan tahtoa, niin se jotenkin kiusaa teitä. Tämähän on juuri se tarkoitus, että Jumalan Sanan miekka vähän täräyttää sisuskaluihin. "
Ei tietenkään kiusaa, enhän minä niin sanonut. Se että ette kunnioita muiden vakaumusta ja uskoa mutta vaaditte että teidän uskoanne kunnioitetaan on se pointti. Ymmärrätkö eron?
"Emme halua, että homoseksuaaleja johdatetaan ja rohkaistaan menemään kadotukseen lainsäädännön keinoin. Synnintekemistä ei tule rohkaista."
Tämä on oikeutenne, mutta vaaditte että tuota vakaumustanne noudatetaan vaikka ette ole valmiit hyväksymään muiden vakaumusta, vakaumusta joka EI VAADI teitä noudattamaan erilaisen vakaumuksen mukaista toimintaa vaan antaa teidän ihan itse päättää mitä teette. Ymmärrätkö eron?
Koeta miettiä ja ymmärtää se että on eri asia kunnioittaa toisen vakaumusta ja aivan eria asia VAATIA että ne kenellä on toisenlainen vakaumus toimisivat teidän vakaumuksenne mukaan.
Edelleenkään kukaan ei VAADI teitä menemään naimisiin samaa sukupuolta olevan kanssa. Eikä tekemään aborttia.
- näin.se.menee
""Eli kun tuomme esiin Jumalan tahtoa, niin se jotenkin kiusaa teitä. Tämähän on juuri se tarkoitus, että Jumalan Sanan miekka vähän täräyttää sisuskaluihin. "
Ei tietenkään kiusaa, enhän minä niin sanonut. Se että ette kunnioita muiden vakaumusta ja uskoa mutta vaaditte että teidän uskoanne kunnioitetaan on se pointti. Ymmärrätkö eron?"
Tuomme vain esiin Jumalan tahdon Raamatusta. Ja jos Sanan miekka noin pahasti iskee, niin syy ei ole Jumalan.
""Emme halua, että homoseksuaaleja johdatetaan ja rohkaistaan menemään kadotukseen lainsäädännön keinoin. Synnintekemistä ei tule rohkaista."
Tämä on oikeutenne, mutta vaaditte että tuota vakaumustanne noudatetaan vaikka ette ole valmiit hyväksymään muiden vakaumusta, vakaumusta joka EI VAADI teitä noudattamaan erilaisen vakaumuksen mukaista toimintaa vaan antaa teidän ihan itse päättää mitä teette. Ymmärrätkö eron?"
Tuomme vain esiin Jumalan tahdon Raamatusta. Ja jos Sanan miekka noin pahasti iskee, niin syy ei ole Jumalan.
Me emme vaadi mitään, mutta tuomme esiin mitä Jumala meiltä kaikilta, myös homoseksuaaleilta, vaatii ja tahtoo. - Epäilijä
Ei mikään.
Uskonnon harjoitus tai harjoittamattomuus on jokaisen oma asia niin pitkään kun lakia tai hyviä tapoja ei rikota.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki131454Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2531384- 1061108
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1211071- 76736
Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä168691- 108574
- 52572
Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala368548Tajuan kyllä
että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa52515