Kerroit tavalliseeen uskovaisten kohteliaaseen sävyyn ettei "minun kaltaisiani" tänne kaivata. Tämä tapahtui tuolla ystävällesi Daavidintähdelle suuntaamassani ketjussa.
Olen itsekriittinen ihminen ja teidän uskovaisten tekstit ovat yleensä äärimmäisen osuvia ja totuudellisia. Siksi sinä nyt varmaankin kerrotkin tarkemmin minulle, millainen on "minun kaltaiseni"?
Mikä on siis viestisi, jotta henkisesti kasvaisin sinun tasoillesi tai edes pieneen osaan siitä?
Pertsa2012
189
398
Vastaukset
- Pertsan.kielletty.omena
Ei Pertsa2012 vastaa vaan pakenee TOTUUTTA, kuin omenavarkaissa kiinni jäänneet pennut.
Kerrotko nyt tässä uudessa aloituksessasi mitä kaltaisesi, siis sinä ajattelette uskovista ihmisistä?
Jokainen uskovainen ihminen on oma tapauksensa. Reaalimaailmassa yleistäminen ei onnistu.
Täällä, häiriköiden ja valehtelijoiden unelmapalstalla, yleistäminen on mahdollista. Täällä enin osa uskovaisiksi itseään väittävistä ei luultavasti sitä ole. Sitten joukossa on myös uskossaan seonneita.
Jos joku koettaa korvata uskontonsa pohjilta todellisuuden ja tosiasiat tarinoilla, hänellä menee huonosti.Määrittele mitä tarkoitat "uskovilla ihmisillä". Onko hän Luterilainen? Vai jonkin muun suuntauksen edustaja? Jos niin minkä.
Mahdotonta tuohon on kenenkään vastata ellet kerro keitä tarkoitat "uskovilla ihmisillä".
:-)
Sinun kaltaisesi tarkoittaa ateistia.
Pieleen meni. En ole mikään periaatteen ateisti. Sitä en usko, että jos Jumala on olemassa, hän olisi teidän fundamentalistien väittämien mukainen.
- mikä.nyt.mättää
Ja.taaskin.asialinjalle kirjoitti:
Pieleen meni. En ole mikään periaatteen ateisti. Sitä en usko, että jos Jumala on olemassa, hän olisi teidän fundamentalistien väittämien mukainen.
Eihän sinua otekaan periaatteen ateistiksi sanottu vaan ATEISTIKSI.
Raamattu määrittelee minkälainen Jumala on et sinä eikä kukaan muukaan ihminen.
Enkä usko, että kukaan on kiinnostunut minkälainen sinun jumalasi on.... mikä.nyt.mättää kirjoitti:
Enkä usko, että kukaan on kiinnostunut minkälainen sinun jumalasi on....Jahah... Multinikkeily alkaa...
Jos Raamattu määrittelee Jumalan tarkasti, miksi on niin monia eri ryhmiä, jotka tekevät omia tulkintojaan siitä?
Olenko minä muuten laajalti esittänyt vaatimuksia Jumalan nimissä?
Onko täällä kirjoittamassa useinkin Jumala vaiko ihmiset?- mikä.nyt.mättää
Jahah... Multinikkeily alkaa...
Jos Raamattu määrittelee Jumalan tarkasti, miksi on niin monia eri ryhmiä, jotka tekevät omia tulkintojaan siitä?
Onko täällä kirjoittamassa useinkin Jumala vaiko ihmiset?Sano joku asia minkä ihmiset yleensä ymmärtäisivät kaikki samalla tavalla eivätkä tekisi omia tulkintojaan.
Uudestisyntyneillä kristityillä ei ole keskenään erilaisia tulkintoja Jumalasta. mikä.nyt.mättää kirjoitti:
Sano joku asia minkä ihmiset yleensä ymmärtäisivät kaikki samalla tavalla eivätkä tekisi omia tulkintojaan.
Uudestisyntyneillä kristityillä ei ole keskenään erilaisia tulkintoja Jumalasta.Eikö? Oletko jutellut kaikkien uudestisyntyneiden kanssa? Uskooko jokainen uudestisyntynyt täsmälleen samoin? Uskotko vaikkapa sinä samoin kuin uudestisyntynyt amerikkalainen patriootti?
Eikö? Oletko jutellut kaikkien uudestisyntyneiden kanssa? Uskooko jokainen uudestisyntynyt täsmälleen samoin? Uskotko vaikkapa sinä samoin kuin uudestisyntynyt amerikkalainen patriootti?
" Uskooko jokainen uudestisyntynyt täsmälleen samoin?"
Miksi minun se tarvitsisi tietää?Ja.taaskin.asialinjalle kirjoitti:
Minä en ole fundamentalisti.
pertsa2012 kirjoitti:
" Uskooko jokainen uudestisyntynyt täsmälleen samoin?"
Miksi minun se tarvitsisi tietää?Oletko sama henkilö kuin mikä.nyt.mättää?
"Uudestisyntyneillä kristityillä ei ole keskenään erilaisia tulkintoja Jumalasta."
Tarkoittanee käytännössä sitä, että käsitys Jumalasta on sama, eli uskoo siis samoin.- Erovikassalauseessa
Pertsan tunnen kristityksi, olen itsekin kristitty,Jumalan lapsi olen myös ja sitä asemaani arvostan eniten kaikista status ja sosiaaliluokituksista.Olen myös Jeesuksen opetuslapsi, kuka tietää miten opetuslapsi eroaa Jumalan lapsesta, pienehkö ero on olemassa liittyen mm. Raamatun lukemiseen, sen kokemiseen.Opetuslapsi kyselee, pohtii, ihmettelee lukemaansa.
- kerrohan.jankuttaja
Olet.
Kerro mikä erottaa sinut fundamentalistista!
Erovikassalauseessa kirjoitti:
Pertsan tunnen kristityksi, olen itsekin kristitty,Jumalan lapsi olen myös ja sitä asemaani arvostan eniten kaikista status ja sosiaaliluokituksista.Olen myös Jeesuksen opetuslapsi, kuka tietää miten opetuslapsi eroaa Jumalan lapsesta, pienehkö ero on olemassa liittyen mm. Raamatun lukemiseen, sen kokemiseen.Opetuslapsi kyselee, pohtii, ihmettelee lukemaansa.
KUKA sinut on määritellyt "Jumalan lapseksi"?
- lue.sieltä
Raamattu!
lue.sieltä kirjoitti:
Raamattu!
No, sitten vain esiin se Raamatun kohta, jossa SINUT mainitaan NIMELTÄ!
- lue.sieltä
Oletko noin tyhmä ihan oikeasti heiiiiiii!!!!
lue.sieltä kirjoitti:
Oletko noin tyhmä ihan oikeasti heiiiiiii!!!!
Kyllä varmaankin sitten olen. Se, että joku lukee Raamattua ja alkaa siltä pohjilta tulkita olevansa "Jumalan lapsi" tms. on lähinnä koomista. Homma muuttuu surulliseksi, kun noin ajatteleva alkaa tuomita muita ja puhua Jumalan nimissä.
"KUKA sinut on määritellyt "Jumalan lapseksi"?"
Etkö tiedä :-)pertsa2012 kirjoitti:
"KUKA sinut on määritellyt "Jumalan lapseksi"?"
Etkö tiedä :-)Yleensä sen tekee joko uskova itse tai toinen uskova. Vai, onko todisteita muusta?
Yleensä sen tekee joko uskova itse tai toinen uskova. Vai, onko todisteita muusta?
Minulla on.
Yleensä sen tekee joko uskova itse tai toinen uskova. Vai, onko todisteita muusta?
Minulla on.
pertsa2012 kirjoitti:
Minulla on.
Se, että uskot jotakin, ei todista mitään. Todisteiden on oltava todennettavissa olevia.
- myötähäpeää.tähtesi
Kyllä varmaankin sitten olen. Se, että joku lukee Raamattua ja alkaa siltä pohjilta tulkita olevansa "Jumalan lapsi" tms. on lähinnä koomista. Homma muuttuu surulliseksi, kun noin ajatteleva alkaa tuomita muita ja puhua Jumalan nimissä.
Sinä olet koominen ja jopa ihmiselle häpeäksi!
myötähäpeää.tähtesi kirjoitti:
Sinä olet koominen ja jopa ihmiselle häpeäksi!
Jos olen koominen, olen hauska? Onko se häpeäksi, jos on hauska? Pitääjkö olla jotenkin tosikko?
Nyt tämä multinikkien kanssa pelleily saa riittää tältä päivältä!Ja.taaskin.asialinjalle kirjoitti:
Ateisti kuin ateisti.
Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu ,mutta joka ei usko se tuomitaan kadotukseen.Ja.taaskin.asialinjalle kirjoitti:
Jahah... Multinikkeily alkaa...
Onko täällä kirjoittamassa useinkin Jumala vaiko ihmiset?Matteuksen evankeliumi:
10:33 Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.Ja.taaskin.asialinjalle kirjoitti:
Eikö? Oletko jutellut kaikkien uudestisyntyneiden kanssa? Uskooko jokainen uudestisyntynyt täsmälleen samoin? Uskotko vaikkapa sinä samoin kuin uudestisyntynyt amerikkalainen patriootti?
"Eikö? Oletko jutellut kaikkien uudestisyntyneiden kanssa? Uskooko jokainen uudestisyntynyt täsmälleen samoin? Uskotko vaikkapa sinä samoin kuin uudestisyntynyt amerikkalainen patriootti?"
Yksi tyhmä pystyy esittämään enemmän kysymyksiä ,kuin kymmenen viisasta kerkiää vastaamaan.Tuossa oli kolme kysymystä. Ylittikö se kapasiteettisi?
pertsa2012 kirjoitti:
Matteuksen evankeliumi:
10:33 Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.Viitataanko tuossa multinikkeilyyn?
pertsa2012 kirjoitti:
"Eikö? Oletko jutellut kaikkien uudestisyntyneiden kanssa? Uskooko jokainen uudestisyntynyt täsmälleen samoin? Uskotko vaikkapa sinä samoin kuin uudestisyntynyt amerikkalainen patriootti?"
Sinä :-)
pertsa2012 kirjoitti:
Hyvä vastaus, mutta en ole mukana vaihtoehdoissa.
Mikä tuossa kysymyksessä on vaikeaa, Pertsa? Miksi siihen ei voii vastata?
Sama usko? samat lähtökohdat? Suuri osa uudestisyntyneiden väitteistä ja julistuksesta on nykyisin amerikkalaisperäistä. Eikö sinulla tosiaankaan ole munaa vastata kysymyksiin suoraan ja rehdisti?pertsa2012 kirjoitti:
Onnittelut, Pertsa. Sinut on osoitettu vaikeiden kysymysten väistelijäksi. Tyypillinen fundamentalisti!
Se, että uskot jotakin, ei todista mitään. Todisteiden on oltava todennettavissa olevia.
Sinulle ja kaltaisillesi ei ole tarpeen todistella yhtään mitään koska
ette te usko muuta "homoteologiaanne."pertsa2012 kirjoitti:
Sinulle ja kaltaisillesi ei ole tarpeen todistella yhtään mitään koska
ette te usko muuta "homoteologiaanne."Äläs höpötä Pertsa! Se on sinun ongelmasi, jos väistelet etkä uskalla suoraan vastata.
Äläs höpötä Pertsa! Se on sinun ongelmasi, jos väistelet etkä uskalla suoraan vastata.
Siitä minä juuri Jumalan kunniaksi todistankin , että antoi minulle
todisteet olemassaolostaan uskon.mikä.nyt.mättää kirjoitti:
Enkä usko, että kukaan on kiinnostunut minkälainen sinun jumalasi on....>Enkä usko, että kukaan on kiinnostunut minkälainen sinun jumalasi on....
Varmasti on. Hyvä ja oikeudenmukainen Jumala on monessa suhteessa paljonkin kiinnostavampi kuin sellainen hirviö jonka mielestä suurinta pahuutta on se ettei usko. Se että Hänestä eivät paimentolaiset ole kirjoittaneet kirjoja joihin herkkäuskoiset sekoavat varpaitaan myöten ei asiaa muuta.- mjnhbgvrce
Ateistisuuttaan ei kai voi selvemmin osoittaa kuin mitä rikollisten kristinusko on todistanut itse opeillaan ja teoillaan!
1.Korinttolaiskirje:
15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos
2 Korinttolaiskirje 12:
7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.
Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta ja se sama saatana on pääpiru edelleen kristittyjen yli 3500 lahkossa maailmalla kuten historia todistaa.
´http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9461899/46725910
"Kiva kun olit tarkkana
teuta 13.11.2010 14:18
Tuo yks joka hilluu nyt suuna päänä , ei ole löytänyt tuotakaan oikesta kirjasta
Mä hain vanhan Rippikoulu katekismuksen , ja siinä se on aivan oikein ."
herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
"Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
herra epäjumalanne rikollisilleen antama käsky:
Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
"Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."
herra jumalaa jumaloivien ateistisuuden todisteista...
Lainattua tekstiä:
"Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallaan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukomurhasta. " (IL)
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10558668#comment-54486271
"TEU.
2.4.2012 09:30
2. jUMALA HEITTI KRISRTUKSEN PÄÄLLE KAIKKIEN IHMISTEN SYNTIVELAN
JA HEIDÄN ANSAITSEMANSA RANGAISTUKSEN , JA HÄN OLI " LYÖTYNÄ "
HEIDÄN RIKKOMUSTENSA TÄHDEN JAKEET 4-5. . HÄNESSÄ ITSESSÄÄN EI OLLUT VÄÄRYYTTÄ EIKÄ SYNTIÄ , VAAN HÄN KANTOI TOISTEN SYNNIT . JUMALAN KARITSANA , HÄNET TEURASTETTIIN, VERI UHRINA SYNTISTEN PUOLESTA ."
Ei Jeesusta seuranneet KRISTILLISET Jeesusta ristille naulanneet vaan kristityt joiden oppi elää edelleen ja nyt ei pilkata kuninkaaksi vaan Jeesusta elukkana teurastamisen opein.
uskotteko todellakin, että rikollisuuden edustajat pääsevät jälleen tappamaan Jeesuksen jotta saisitten rikoksenne anteeksi????
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10558668#comment-54486271
"TEU.
2.4.2012 09:30
2. jUMALA HEITTI KRISRTUKSEN PÄÄLLE KAIKKIEN IHMISTEN SYNTIVELAN
JA HEIDÄN ANSAITSEMANSA RANGAISTUKSEN , JA HÄN OLI " LYÖTYNÄ "
HEIDÄN RIKKOMUSTENSA TÄHDEN JAKEET 4-5. . HÄNESSÄ ITSESSÄÄN EI OLLUT VÄÄRYYTTÄ EIKÄ SYNTIÄ , VAAN HÄN KANTOI TOISTEN SYNNIT . JUMALAN KARITSANA , HÄNET TEURASTETTIIN, VERI UHRINA SYNTISTEN PUOLESTA ."
Jeesuksen evankeliumi Johanneksen mukaan;
1:11 "Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan."
ROHKENEN EPÄILLÄ ETTÄ saatanaa palveleville ateistisille uskovaisille on paikka ollut jo kauan varattuna....
Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen." Ja.taaskin.asialinjalle kirjoitti:
"No, sitten vain esiin se Raamatun kohta, jossa SINUT mainitaan NIMELTÄ!"
Herran temppeli koostuu elävistä kivistä ja nimet löytyvät elämän kirjasta.
Tuota kirjaa ei kuitenkaan löydy maistraatista :-)pertsa2012 kirjoitti:
"No, sitten vain esiin se Raamatun kohta, jossa SINUT mainitaan NIMELTÄ!"
Herran temppeli koostuu elävistä kivistä ja nimet löytyvät elämän kirjasta.
Tuota kirjaa ei kuitenkaan löydy maistraatista :-)Älä heittäydy lapselliseksi. Ei ole mieltä vedota kirjaan, josta ei ole mitään todisteita! Aivan samaa luotettavuustasoa olisi, jos minä sanoisin tarkistaneeni kirjasta ettei siinä sinun nimeäsi ollut!
Älä heittäydy lapselliseksi. Ei ole mieltä vedota kirjaan, josta ei ole mitään todisteita! Aivan samaa luotettavuustasoa olisi, jos minä sanoisin tarkistaneeni kirjasta ettei siinä sinun nimeäsi ollut!
"Älä heittäydy lapselliseksi. Ei ole mieltä vedota kirjaan, josta ei ole mitään todisteita! Aivan samaa luotettavuustasoa olisi, jos minä sanoisin tarkistaneeni kirjasta ettei siinä sinun nimeäsi ollut!"
Sen tekee Hän jota et tunne.
- OstakaaSilmävoidetta
Pöljät! Johan Pertsa vastasi jo aikoja sitten siinä edellisessä "keskustelussa"! Sokeita ateisteja! :-D
- pien.korjaus
NENULLEEN saaneita ateisteja!
- Pertsalle10
" Sillä, joka uskoo Poikaan, on ikuinen elämä, mutta joka ei tottele Poikaa, se ei pääse näkemään elämää, vaan Jumalan viha pysyy hänen yllään. "
Totteleeko liberaali tai ateisti Poikaa, Jeesusta Kristusta?
Oletko kuunnellut Raamatusta mitä Raamatussa on Jumalan tahdon mukaista toteltavaa asiaa?pertsalle sanoi :
Oletko kuunnellut Raamatusta mitä Raamatussa on Jumalan tahdon mukaista toteltavaa asiaa?
- mitänäetsilloin
Hänetsöin79kg kirjoitti:
Mitä tarkoittaa ettei Jeesusta tottelematon pääse näkemään elämää?Eix me kaikki just nähdä elämää tälläkin hetkel!
Mutta entä sadan vuoden kuluttua?
Käskikö Jumala sinun valehdella vaikkapa kreationismista täällä vuosikaudet?
Antoiko hän sinulle ohjeeksi julistaa tuomioita muille?Ja.taaskin.asialinjalle sanoi :
Antoiko hän sinulle ohjeeksi julistaa tuomioita muille?
pertsa2012 kirjoitti:
Näytä sitten mitä olen sanonut kreationismin tueksi ja missä kohden.
Ei siinä mitään! Jos olet siirtynyt vastustamaan kreationismia, HYVÄ!
Ei siinä mitään! Jos olet siirtynyt vastustamaan kreationismia, HYVÄ!
Et siis näyttänyt mitään toteen tyhjännauraja :-)
pertsa2012 kirjoitti:
Et siis näyttänyt mitään toteen tyhjännauraja :-)
Hups! Taisinlkin muistaa väärin! Nöyrimmät anteeksipyntöni.
Oletkin keskittynyt viime aikoina KOVASTI tähän homoasiaan.
Et siis ilmeisesti nole kreationisti? Miten on?Ja.taaskin.asialinjalle kirjoitti:
Hups! Taisinlkin muistaa väärin! Nöyrimmät anteeksipyntöni.
Oletkin keskittynyt viime aikoina KOVASTI tähän homoasiaan.
Et siis ilmeisesti nole kreationisti? Miten on?En ole kreationisti mitä se mielestäsi sitten tarkoittaneekin,mutta
luominen on kyllä tapahtunut.pertsa2012 kirjoitti:
En ole kreationisti mitä se mielestäsi sitten tarkoittaneekin,mutta
luominen on kyllä tapahtunut.Kreationisti tarkoittaa henkilöä, joka ottaa Luomiskertomuksen kirjaimellisesti. Oletko tällainen vaiko et?
>joka ei tottele Poikaa, se ei pääse näkemään elämää, vaan Jumalan viha pysyy hänen yllään. "
Mahtavan rakkaudellista oppia.
- eräs.uskova
Asiasisältöähän ei juurikaan viestistäsi löydy, vaan kiinnikäymistä henkilöön, joka muuten on sääntöjen vastaista !
Mikäli tunnustat ateistista jumlankuvaa, olet hereesian vallassa, se on suomeksi harhaoppinen, niin mitä siihen tulisi mielestäsi vastata ?
Vaikkei asia minulle kuulu, niin uteiliaisuuttani kyselen ?Kuinkahan monen eri joukkion näkökulmasta sinä mahdat olla harhaoppinen?
Vaikkei asia minulle kuulu, niin uteiliaisuuttani kyselen ?- Ekajavikakommentti
Kuinkahan monen eri joukkion näkökulmasta sinä mahdat olla harhaoppinen?
Vaikkei asia minulle kuulu, niin uteiliaisuuttani kyselen ?Minua kiinnostaa Jumalan näkökulma, asioista huoinosti tietävien tai tietämättömien näkökulmat eivät ole kiinnostavia. Jumalan näkökulma on totuus, siksi se kiinnostaa, valheet ja luulot eivät kiinnosta, usko ja tieto totuudesta ovat minun valintani ja jokaisen viisaan neitsyen valinta, aina katse Jeesukseen käännettynä on hyvä elää, myös jutellessa jumalattomien kanssa.
Mainittakoon vielä eten ole henkilö jolta kysäisit näkökulmaasiasta vaan satunnainen " ohikulkija Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa, Hänen paluuns ainnokas odottaja" . Ekajavikakommentti kirjoitti:
Minua kiinnostaa Jumalan näkökulma, asioista huoinosti tietävien tai tietämättömien näkökulmat eivät ole kiinnostavia. Jumalan näkökulma on totuus, siksi se kiinnostaa, valheet ja luulot eivät kiinnosta, usko ja tieto totuudesta ovat minun valintani ja jokaisen viisaan neitsyen valinta, aina katse Jeesukseen käännettynä on hyvä elää, myös jutellessa jumalattomien kanssa.
Mainittakoon vielä eten ole henkilö jolta kysäisit näkökulmaasiasta vaan satunnainen " ohikulkija Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa, Hänen paluuns ainnokas odottaja" .Epäilemättä et vastaa. En minä muuta odotakaan.
Eihän täällä nyt KESKUSTELEMASSA olla!
- nähtyon
Pertsasta ei kannata paiseita ottaa. Sille nyt ei kelpaa mikään muu kuin se oma julistamansa sana. Raamattua osaa tänne kopioda mutta jo ajat sitten on Nuuskamuikkunen lähtenyt etelään eikä vieläkään palannut. Joten älä ole yhtään huolissasi, ole onnellinen, ettet ole samanlainen.
- pien.korjaus
Raamattu on uskovan käsikirja. Pertsa on oikeassa kun siihen perustaa vastauksensa.
pien.korjaus kirjoitti:
Raamattu on uskovan käsikirja. Pertsa on oikeassa kun siihen perustaa vastauksensa.
Raamatunlauseilla tulen aina vastaamaan - se on hyvä ja turvallinen
tapa.- aidan.ali
pertsa2012 kirjoitti:
Raamatunlauseilla tulen aina vastaamaan - se on hyvä ja turvallinen
tapa.Niin, kunhan valikoi mieleisensä lauseet ja heittää aivonsa narikkaan niiden muiden lauseiden osalta. Ja sen sinä osaat, aivojen narikkaan heittämisen.
aidan.ali kirjoitti:
Niin, kunhan valikoi mieleisensä lauseet ja heittää aivonsa narikkaan niiden muiden lauseiden osalta. Ja sen sinä osaat, aivojen narikkaan heittämisen.
Valikoi sinäkin mieleisesi raamatunlauseet jos niitä on :-)
- Aito.Aivoliitto
pertsa2012 kirjoitti:
Valikoi sinäkin mieleisesi raamatunlauseet jos niitä on :-)
Kiinnostaa tietää, mistä kohdasta Raamattua löytyvät lauseet:
"Raamatunlauseilla tulen aina vastaamaan - se on hyvä ja turvallinen
tapa. "
"Valikoi sinäkin mieleisesi raamatunlauseet jos niitä on :-) "
Tai sitten joku tuossa puhui itsensä ja vastaustapansa pussiin. Näyttäkää minulle Raamattu ja Raamatun jae, jossa on hymiöitä.
- nämäonnähty
Pertsalta samoin kuin Daavidintähdeltä turha odottaa kunnon vastauksia. Ovat keskustelevinaan aikansa ja varsinkin DT jankkaa kysymyksiä kysymysten perään, ja kun jäävät (kuten poikkeuksetta jäävät) alakynteen kieltäytyvät keskustelusta. DT varsinkin herkästi ottaa nokkiinsa ja lopettaa keskustelun, koska itse ei pysty mitään perustelemaan, muilta onsitä kyllä vaatimassa. Pyydäpä häntä perustelemaan ja loppuu keskustelu just siihen.
- pien.korjaus
Kunnon vastaukset ovat sinusta sellaisia kuin itsekin ajattelet. Minä olen ainakin saanut DT:ltä ja pertsalta tyhjentäviä vastuksia aina kun olen jotakin heiltä kysynyt vaikka en olisikaan samaa mieltä hänen kanssaan.
He ovat mielestäni palstan parhaita ja asiallisimpia kirjoittajia.
Sinusta multinikki en sanoisi ollenkaan samaa. pien.korjaus kirjoitti:
Kunnon vastaukset ovat sinusta sellaisia kuin itsekin ajattelet. Minä olen ainakin saanut DT:ltä ja pertsalta tyhjentäviä vastuksia aina kun olen jotakin heiltä kysynyt vaikka en olisikaan samaa mieltä hänen kanssaan.
Sinusta multinikki en sanoisi ollenkaan samaa.Saisinko esimerkkejä kyseisten herrojen asiallisista vastauksista?
- jepnäinon
Näinpä juuri mitään omia näkemyksiä ei ole. Raamattua kyllä kopioidaan kaikki ketjut täyteen ja jos ja kun käy niin, niin sitten mennään hyvin herkästi henkiökohtaisuuksiin, alkaa nimittely, osoittelu ja solvaus, näin siis ainakin pertsan kanssa. Pertsa tuntee siis Raamatun hyvin mutta ei tunnista omia ajatuksia :o
- pien.korjaus
Saisinko esimerkkejä kyseisten herrojen asiallisista vastauksista?
Voit ihan itse lukea tätä palstaa, ole hyvä!
- pien.korjaus
pien.korjaus kirjoitti:
Sinusta multinikki en sanoisi ollenkaan samaa.Hei oikeasti. MITEN NOLOA VOI ENÄÄ OLLA! DT taas vauhdissa puolustelemassa itseään.
pien.korjaus kirjoitti:
Voit ihan itse lukea tätä palstaa, ole hyvä!
Ei. Se juna meni jo!
Jos olet saanut hyviä vastauksia kysymyksiisi ja pidät niitä arvokkaina, sinulla luonnollisesti on esimerkkejä niistä.- TyhjääTäynnä
Eivät perustele koska ainoat perustelut ovat heidän omat fiiliksensä. Kun musta nyt vaan tuntuu tältä.
- TyhjääTäynnä
TyhjääTäynnä kirjoitti:
Eivät perustele koska ainoat perustelut ovat heidän omat fiiliksensä. Kun musta nyt vaan tuntuu tältä.
Se on sitä sydämen uskoa, joka ei kestä ajattelemista.
- pien.korjaus
Ei. Se juna meni jo!
Jos olet saanut hyviä vastauksia kysymyksiisi ja pidät niitä arvokkaina, sinulla luonnollisesti on esimerkkejä niistä.En pidä kirjaa palstasta mutta minulla on pelkkää hyvää sanottavaa noista kummastakin. Ei kai sinulla ole mitään sitä vastaan?
- pien.korjaus
pien.korjaus kirjoitti:
Hei oikeasti. MITEN NOLOA VOI ENÄÄ OLLA! DT taas vauhdissa puolustelemassa itseään.
Oletko noin alhainen, että käytät jopa minun nikkiäni ja sytät muita multinikkien käytöstä? Kerro hyvä ihminen mikä on ongekmasi!
- jepnäinon
Pertsan aivot on lepotilassa se kun luulee että voi sillä tavalla säästää niitä lopunaikoja varten sitten me nähdään kun se on siellä tärkeänä miehenä.
- MielikuvitusMaailma
pien.korjaus kirjoitti:
Oletko noin alhainen, että käytät jopa minun nikkiäni ja sytät muita multinikkien käytöstä? Kerro hyvä ihminen mikä on ongekmasi!
:D Kun kaikki aika menee hengelliseen sodankäyntiin, ei ole aikaa kiinnittää huomiota siihen missä jamassa oma elämä oikeasti on.
- pien.korjaus
MielikuvitusMaailma kirjoitti:
:D Kun kaikki aika menee hengelliseen sodankäyntiin, ei ole aikaa kiinnittää huomiota siihen missä jamassa oma elämä oikeasti on.
Totellisuuen taju? Mitä sillä tekee?
- pien.korjaus
pien.korjaus kirjoitti:
Totellisuuen taju? Mitä sillä tekee?
Apua, saatanalla on aivoni!!!!!!
- pien.korjaus
pien.korjaus kirjoitti:
Apua, saatanalla on aivoni!!!!!!
Liikaa bisseä ja lääkkeitä. Pyydän anteesk kaikilta. Voin vähän honosti. Oikeatsi olen ihan hyvä tyyppi. Plekkäänsekaoavani. tunne-elämä ihan sekaisin, kuulen ääniä, en ole nukkunut. hnekivaltojen hommia.
- Mies_Paikallaan
pien.korjaus kirjoitti:
Sinusta multinikki en sanoisi ollenkaan samaa.Samaa mieltä! Etenkin DT:n kirjoitukset ovat parasta mitä olen koskaan lukenut. Harvoin näkee niin yleviä, viisaita ja voitokkaita ajatuksia. DT on varmasti maailman paras, pyhin ja täydellisin Jumalan palvelija! Hänestä huokuu väkevä voima, intohimonen asialleen omistautuminen sekä mitä pätevin Raamatun tuntemus.
- Otto.Keravan.Jäbä
Mies_Paikallaan kirjoitti:
Samaa mieltä! Etenkin DT:n kirjoitukset ovat parasta mitä olen koskaan lukenut. Harvoin näkee niin yleviä, viisaita ja voitokkaita ajatuksia. DT on varmasti maailman paras, pyhin ja täydellisin Jumalan palvelija! Hänestä huokuu väkevä voima, intohimonen asialleen omistautuminen sekä mitä pätevin Raamatun tuntemus.
DT! Siinä on mies minun makuuni.
- pellejä.mitä.pellejä
mm. Pvv on keskusteluissaan noiden kahden pellen kanssa osoittanut molemmat täysiksi idiooteiksi siksi lopettivat hänen kanssaan keskustelun ja useilla multinikeillä ajoivat boikottia Pvv.eelle. Muidenkin todellisten asiakirjoittajien kanssa varsinkin DT on sanonut ettei enää keskustele.
- toisin.päin
pellejä.mitä.pellejä kirjoitti:
mm. Pvv on keskusteluissaan noiden kahden pellen kanssa osoittanut molemmat täysiksi idiooteiksi siksi lopettivat hänen kanssaan keskustelun ja useilla multinikeillä ajoivat boikottia Pvv.eelle. Muidenkin todellisten asiakirjoittajien kanssa varsinkin DT on sanonut ettei enää keskustele.
Ajatteles uudestaan. DT ja Pertsa jatkavat keskustelua palstalla. Pvv veti herneen nokkaansa ja poistui. Eikös se joka heittää pyyhkeen kehään ole hävinnyt, niin nyrkkeilyssä kuin väittelyssäkin. Kuka siis on osoittanut kenet ja miksi?
toisin.päin kirjoitti:
Ajatteles uudestaan. DT ja Pertsa jatkavat keskustelua palstalla. Pvv veti herneen nokkaansa ja poistui. Eikös se joka heittää pyyhkeen kehään ole hävinnyt, niin nyrkkeilyssä kuin väittelyssäkin. Kuka siis on osoittanut kenet ja miksi?
Jos Pvv:llä tarkoitetaan nimimerkki pilkkuviivaviivaa kuten olen ymmärtänyt, niin mielestäni hän teki viisaan ratkaisun poistuessaan palstalta. Ei täällä kannata roikkua jankkaamassa joutavien rääkyjien kanssa. Itse käyn välillä tällä ja muutamalla muulla Suomi24:n palstalla vilkaisemassa. Hyvin nopeasti aina muistan miksi en enempää täällä viihdy.
Lukemieni tekstien perusteella nimimerkit Daavidintähti ja Pertsa edustavat aivotonta änkyräuskonnollisuutta, joka ei ole rehellistä edes omille pyhille teksteilleen ja traditioilleen. Kyseessä on todella tyhmien tai tunnevammaisten ihmisten harjoittama uskonnon irvikuva. Heidän ja kaltaistensa kanssa ei kannata keskustella. Tämäkään puheenvuoroni ei ole tarkoitettu virittämään mitään sananvaihtoa heidän kanssaan.- True__Man
toisin.päin kirjoitti:
DT ja Pertsa eivät edes tiedä mitä keskustelu on, väittelystä puhumattakaan. Ilmaan huitovat molemmat ja se, joka sen ilmaan huitomisen voittaa on osoittanut ainoastaan jääräpäisen typeryytensä.
atteisti kirjoitti:
Jos Pvv:llä tarkoitetaan nimimerkki pilkkuviivaviivaa kuten olen ymmärtänyt, niin mielestäni hän teki viisaan ratkaisun poistuessaan palstalta. Ei täällä kannata roikkua jankkaamassa joutavien rääkyjien kanssa. Itse käyn välillä tällä ja muutamalla muulla Suomi24:n palstalla vilkaisemassa. Hyvin nopeasti aina muistan miksi en enempää täällä viihdy.
Lukemieni tekstien perusteella nimimerkit Daavidintähti ja Pertsa edustavat aivotonta änkyräuskonnollisuutta, joka ei ole rehellistä edes omille pyhille teksteilleen ja traditioilleen. Kyseessä on todella tyhmien tai tunnevammaisten ihmisten harjoittama uskonnon irvikuva. Heidän ja kaltaistensa kanssa ei kannata keskustella. Tämäkään puheenvuoroni ei ole tarkoitettu virittämään mitään sananvaihtoa heidän kanssaan.Jos Pvv:llä tarkoitetaan nimimerkki pilkkuviivaviivaa kuten olen ymmärtänyt, niin mielestäni hän teki viisaan ratkaisun poistuessaan palstalta.
Täytyy sanoa etten nyt juuri muista hänen sanomisiaan tarkalleen
vaan vain niitten väärän sanoman.- miksi.häpeä
pertsa2012 kirjoitti:
vaan vain niitten väärän sanoman.Ei pvv:een sanomassa mun mielestä mitään väärää ole. Paljon kaveri on antanut ajattelun aihetta, joskus aika vaikeaselkoista kyllä. Ei niitä tekstejä hävetä tarvitse kuiteskaan. Tulis takas vaan.
- katsokaa.ihmistä
pertsa2012 kirjoitti:
vaan vain niitten väärän sanoman.Jos en väärin muista taisit Pertsa muutamaankin otteeseen taittaa peistä pvv.een kanssa, miten sitten et edes muista hänen sanomisiaan? Ja kuitenkin olet sitä mieltä että hänen kuuluisi hävetä. Mitä hänen pitäisi hävetä? Miksi ylipäätän kenenkään pitäisi hävetä että on kanssasi eri mieltä? Pvv ilmeisesti on arkkivihollisesi mutta ei se ole häpeän asia.
katsokaa.ihmistä kirjoitti:
Jos en väärin muista taisit Pertsa muutamaankin otteeseen taittaa peistä pvv.een kanssa, miten sitten et edes muista hänen sanomisiaan? Ja kuitenkin olet sitä mieltä että hänen kuuluisi hävetä. Mitä hänen pitäisi hävetä? Miksi ylipäätän kenenkään pitäisi hävetä että on kanssasi eri mieltä? Pvv ilmeisesti on arkkivihollisesi mutta ei se ole häpeän asia.
"Pvv ilmeisesti on arkkivihollisesi mutta ei se ole häpeän asia."
En koe häntä minkäänlaiseksi viholliseksi.pien.korjaus kirjoitti:
Hei oikeasti. MITEN NOLOA VOI ENÄÄ OLLA! DT taas vauhdissa puolustelemassa itseään.
Juu, pien.korjaus on Räyhis/DT:n ennenkin käyttämä nikki.
Mies_Paikallaan kirjoitti:
Samaa mieltä! Etenkin DT:n kirjoitukset ovat parasta mitä olen koskaan lukenut. Harvoin näkee niin yleviä, viisaita ja voitokkaita ajatuksia. DT on varmasti maailman paras, pyhin ja täydellisin Jumalan palvelija! Hänestä huokuu väkevä voima, intohimonen asialleen omistautuminen sekä mitä pätevin Raamatun tuntemus.
Se sitten ottaa tommoset tosissaan, että tiedoksi vaan... :D
toisin.päin kirjoitti:
Eli voittaakseen ei tarvitse kuin väsyttää toinen heittämällä loputtomasti tyhjänpäiväisiä viestejä kunnes vastapuoli lopettaa?
True__Man kirjoitti:
DT ja Pertsa eivät edes tiedä mitä keskustelu on, väittelystä puhumattakaan. Ilmaan huitovat molemmat ja se, joka sen ilmaan huitomisen voittaa on osoittanut ainoastaan jääräpäisen typeryytensä.
Minusta on epäreilua rinnastaa Dt/Räyhis ja Pertsa suoraan. Pertsalla on yksi nikki, Dt:llä tuhansia törkyturpaisia persoonallisuuksia. Toisekseen Pertsa ei ole hyväksynyt Räyhiksen typerimpiä asiattomuuksia vaan on ärähtänyt niistä muutaman kerran. Hän on omalla omituisella tavallaan rehellinen siinä missä Dt/Räyhis on pelkkä lapamato.
- miksiköhän
pertsa2012 kirjoitti:
"Pvv ilmeisesti on arkkivihollisesi mutta ei se ole häpeän asia."
En koe häntä minkäänlaiseksi viholliseksi.<En koe häntä minkäänlaiseksi viholliseksi. >
Ja kuitenkin tunnut inhoavan häntä kuin ruttoa. Outoa. jepnäinon kirjoitti:
Pertsan aivot on lepotilassa se kun luulee että voi sillä tavalla säästää niitä lopunaikoja varten sitten me nähdään kun se on siellä tärkeänä miehenä.
Aivot ovat hyödylliset omistaa :-)
pertsa2012 kirjoitti:
Aivot ovat hyödylliset omistaa :-)
Kumma juttu, Pertsa, ettet kykene keskustelemaan loppuun sitä kesken olevaa juttuamme uskonnollisten kokemusten avoimesta ja rehellisestä läpikäymisestä...
"Kumma juttu, Pertsa, ettet kykene keskustelemaan loppuun sitä kesken olevaa juttuamme uskonnollisten kokemusten avoimesta ja rehellisestä läpikäymisestä..."
Vai niin :-)Katsos, Pertsa... Ihmisellä joko on pokkaa kohdata todellisuus tai sitten ei. Mitä tahansa voi aina julistaa ja väittää, mutta reaalimaailmassa puheisiin liittyy vastuullisuus: jopa se, että joku niitä epäilee, on kyettävä kestämään.
Katsos, Pertsa... Ihmisellä joko on pokkaa kohdata todellisuus tai sitten ei. Mitä tahansa voi aina julistaa ja väittää, mutta reaalimaailmassa puheisiin liittyy vastuullisuus: jopa se, että joku niitä epäilee, on kyettävä kestämään.
Kun kuolet saat nähdä todellisuuden.Muutoin todellisuus on kaikkea muuta kuin mitä näet silmilläsi.
pertsa2012 kirjoitti:
Kun kuolet saat nähdä todellisuuden.Muutoin todellisuus on kaikkea muuta kuin mitä näet silmilläsi.
Meistä jokaistahan tuo sama koskee. Kyse on siitä, onko noinkin epävarmojen tapahtumien perusteella oikeutettua asettaa vaatimuksia ihmisten niskoille!
Meistä jokaistahan tuo sama koskee. Kyse on siitä, onko noinkin epävarmojen tapahtumien perusteella oikeutettua asettaa vaatimuksia ihmisten niskoille!
Eikö sinulle kvanttifysiikka kelpaa?
Esim Robert Lanzan hypoteesit?pertsa2012 kirjoitti:
Eikö sinulle kvanttifysiikka kelpaa?
Esim Robert Lanzan hypoteesit?Puhutaan sinun uskostasi. Ei lipsuta sivuraiteille.
Puhutaan sinun uskostasi. Ei lipsuta sivuraiteille.
Minun uskoni on erittäin monisyinen ja käsittää myös limittyneet hiukkaset.
pertsa2012 kirjoitti:
Minun uskoni on erittäin monisyinen ja käsittää myös limittyneet hiukkaset.
Katsos, Pertsa... Ihmisellä joko on pokkaa kohdata todellisuus tai sitten ei. Mitä tahansa voi aina julistaa ja väittää, mutta reaalimaailmassa puheisiin liittyy vastuullisuus: jopa se, että joku niitä epäilee, on kyettävä kestämään.
Joudun löainaamaan itseäni. Ilmeisesti sinun uskoosi ei kuulu sen julistaminen. Olen ymmärtänyt kristinuskon tavoitteet väärin. Jeesus tarkoittikin, että pääasia on tuomita homoseksuaalisuus!!!!
- Ei_se_mitään
Näitä daavidin tähteitä tapaa aina silloin tällöin. Aatulla ei ollut prossessit aivan loppuun asti hallussa.
- realismia
Sekä Pertsa että Daavidintähti ovat harhaopeistaan huolimatta kristittyjä, mutta kristittyjen vastenmielisintä väkeä.
- KirotunKirkonOsa
Pertsa ja Daavidintähti edustavat ikiaikaista jo kristikunnan alkuajoista lähtien periytyvää kristillisyyttä, josta luterilaisen kirkon luopiot haluavat nykyään luopua. Muiden kirkkokuntien pitäisi asettaa tiukat rajat luterilaisten kirkkojen mellastamiselle ja julistaa yksittäisiä luterilaisia eri kirkkojen kiroukseen ja luopua kaikenlaisesta yhteistyöstä luopioiden kanssa.
- JenkitJyrää
KirotunKirkonOsa kirjoitti:
Pertsa ja Daavidintähti edustavat ikiaikaista jo kristikunnan alkuajoista lähtien periytyvää kristillisyyttä, josta luterilaisen kirkon luopiot haluavat nykyään luopua. Muiden kirkkokuntien pitäisi asettaa tiukat rajat luterilaisten kirkkojen mellastamiselle ja julistaa yksittäisiä luterilaisia eri kirkkojen kiroukseen ja luopua kaikenlaisesta yhteistyöstä luopioiden kanssa.
DT edustaa uusapostolista Disneyland -kulttia.
KirotunKirkonOsa kirjoitti:
Ruotsin merimieskirkko haluaisi luopua ristien esilläpidosta - saas nährä.
- MenolippuMombasaan
Luterilaisuus on YMMÄRTÄNYT / SISÄISTÄNYT mistä Raamatussa puhutaan ja soveltaa sitä nykyaikaan. Kokonaisilmoitus ennen kaikkea.
Nämä Pertsat ja Daavidintähdet sen sijaan haikailevat paluuta paimentolaiseen, arkaaiseen elämäntapaan, jossa miehet repivät ihokkaitaan ripotellen tuhkaa päälleen. Afganistan on esimerkillinen mallimaa.MenolippuMombasaan sanoi :
Luterilaisuus on YMMÄRTÄNYT / SISÄISTÄNYT mistä Raamatussa puhutaan ja soveltaa sitä nykyaikaan. Kokonaisilmoitus ennen kaikkea.
tuonne --->
Katolinen kirkko poisti toisen käskyn (kuvainpalvelukielto) ja jotta
käskyjen lukumäärä olisi pysynyt samana , jaettiin kymmenes käsky "puoliksi" kahteen suurinpiirtein
samamerkityksisiin osiin , ja muita käskyjä siirrettiin pykälän verran ensimmäisen käskyn suuntaan - kas
simsalabim - kuvainpalvelukielto hävisi,mutta käskyt ensimmäisen ja 10:nnen välissä ovat luterilaisilla
ja katolisilla eri järjestyksessä kuin muilla kirkkokunnilla.
pertsa2012 kirjoitti:
MenolippuMombasaan sanoi :
tuonne --->
Katolinen kirkko poisti toisen käskyn (kuvainpalvelukielto) ja jotta
käskyjen lukumäärä olisi pysynyt samana , jaettiin kymmenes käsky "puoliksi" kahteen suurinpiirtein
samamerkityksisiin osiin , ja muita käskyjä siirrettiin pykälän verran ensimmäisen käskyn suuntaan - kas
simsalabim - kuvainpalvelukielto hävisi,mutta käskyt ensimmäisen ja 10:nnen välissä ovat luterilaisilla
ja katolisilla eri järjestyksessä kuin muilla kirkkokunnilla.
http://kultaomeniahopeamaljoissa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=19&t=58Osaatko kiinnittää huomiota mihinkään muuhun kuin ulkoisiin muotoseikkoihin? Mikä Raamatussa esim. oikeuttaa sinun oman tuomitsevan, ylpeän ja vihamielisen käytöksesi? Pidätkö itseäsi tai uskoasi muita parempana? Entä mitä suuntausta itse edustat vai edustatko ainoastaan itseäsi? Mistä nämä käsityksesi kumpuavat? Ovatko kasvatuksen tulosta, omakohtaisen Raamatun tutkimisen seurausta, seurakuntien saarnamiesten sanomaa vai suoraan taivaasta annettua uutta ilmestystietoa?
- Black_And_White
Black_And_White kirjoitti:
Osaatko kiinnittää huomiota mihinkään muuhun kuin ulkoisiin muotoseikkoihin? Mikä Raamatussa esim. oikeuttaa sinun oman tuomitsevan, ylpeän ja vihamielisen käytöksesi? Pidätkö itseäsi tai uskoasi muita parempana? Entä mitä suuntausta itse edustat vai edustatko ainoastaan itseäsi? Mistä nämä käsityksesi kumpuavat? Ovatko kasvatuksen tulosta, omakohtaisen Raamatun tutkimisen seurausta, seurakuntien saarnamiesten sanomaa vai suoraan taivaasta annettua uutta ilmestystietoa?
Uskotko kaiken mikä tuntuu oikealta tai tukee jo olemassaolevia ennakkokäsityksiäsi vai ajatteletko ensin ja käyt läpi mistä mikäkin johtuu ts. erottelet tunnekuohut siitä mistä todella on kyse? Pystytkö tarkastalemaan asioita useista eri näkökulmista vai metsästätkö ehdotonta totuutta, josta pidetään kiinni ja jota puolustetaan vaikka viimeiseen hengenvetoon saakka? Oletko periaatteen miehiä?
VASTAUKSIA KIITOS. Black_And_White kirjoitti:
Osaatko kiinnittää huomiota mihinkään muuhun kuin ulkoisiin muotoseikkoihin? Mikä Raamatussa esim. oikeuttaa sinun oman tuomitsevan, ylpeän ja vihamielisen käytöksesi? Pidätkö itseäsi tai uskoasi muita parempana? Entä mitä suuntausta itse edustat vai edustatko ainoastaan itseäsi? Mistä nämä käsityksesi kumpuavat? Ovatko kasvatuksen tulosta, omakohtaisen Raamatun tutkimisen seurausta, seurakuntien saarnamiesten sanomaa vai suoraan taivaasta annettua uutta ilmestystietoa?
Minulle on ilmoitettu uudestisyntymisprosessissani totuus tavalla
jota en voi millään sivuuttaa.
Minulle puhuttiin silloin selvällä ihmisäänellä kahteen otteeseen.pertsa2012 kirjoitti:
Minulle puhuttiin silloin selvällä ihmisäänellä kahteen otteeseen.Olen itse kolunnut Raamattua ja löytänyt sieltä tarpeelliset asiat.
Usko on uskoa ei ole parempaa tai huonompaa - sitä on vain yhtä
sorttia.pertsa2012 kirjoitti:
Minulle puhuttiin silloin selvällä ihmisäänellä kahteen otteeseen.Oletko pystynyt sulkemaan kaikki oman pääsi sisällä tapahtuvat prosessit 100 % varmuudella pois laskusta? Millä perusteeella?
Oletko pystynyt sulkemaan kaikki oman pääsi sisällä tapahtuvat prosessit 100 % varmuudella pois laskusta? Millä perusteeella?
eka kerralla minulle sanottiin - PUHDISTAUDU ja sitten
- KUOLE ITSELLESI
Ei sen enempää.- Aito.Aivoliitto
pertsa2012 kirjoitti:
eka kerralla minulle sanottiin - PUHDISTAUDU ja sitten
- KUOLE ITSELLESI
Ei sen enempää.Mikä tämä prosessi on ollut ?
Mistä näitä uudestisyntymisiä löytyy ?
Voiko ostaa kaupasta vai pitääkö mennä jonnekin leirille, vai kilvoitella itse ?
Valaise meitä, pertsa. Mikä on tämä prosessi, jolla pertsaksi pääsee ? Aito.Aivoliitto kirjoitti:
Mikä tämä prosessi on ollut ?
Voiko ostaa kaupasta vai pitääkö mennä jonnekin leirille, vai kilvoitella itse ?
Valaise meitä, pertsa. Mikä on tämä prosessi, jolla pertsaksi pääsee ?Kun Jumala kutsuu ihmisen yhteyteensä niin tapahtuu uudestisyntyminen.Enempää ei ole tarvis kertoa.
- dogmatikos
pertsa2012 kirjoitti:
Kun Jumala kutsuu ihmisen yhteyteensä niin tapahtuu uudestisyntyminen.Enempää ei ole tarvis kertoa.
Pertsa, kerroit aikaisemmassa kohdassa, että Raamatussa olisi "kuvanpalvelukielto". Raamatussa on myös paljon pitemmälle menevä KUVANTEKOKIELTO. Sinäkin rikot kieltoa esittämällä kuvaasi netissä.
2.Ms. 20:4. "Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla."
"...ÄLÄKÄ MITÄÄN KUVAA...älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä..."
Oppisi mukaan Raamatun tekstiä ei saa tulkita, vaan se on otettava sellaisenaan. Aito.Aivoliitto kirjoitti:
Valaise meitä, pertsa. Mikä on tämä prosessi, jolla pertsaksi pääsee ?>> Mikä on tämä prosessi, jolla pertsaksi pääsee? <<
Well, siihen lie useampiakin tapoja. Perinteinen tai sanotaanko pertsamainen taoa on parinkymmen vuoden ryyppyputki ja toinen on venäläinen ruletti täydellä rullalla, mutta huonolla osumatarkkuudella.pertsa2012 kirjoitti:
Kun Jumala kutsuu ihmisen yhteyteensä niin tapahtuu uudestisyntyminen.Enempää ei ole tarvis kertoa.
Oletko pystynyt sulkemaan kaikki oman pääsi sisällä tapahtuvat prosessit 100 % varmuudella pois laskusta? Millä perusteeella?
Etkö kykene vastaamaan?Ja.taaskin.asialinjalle kirjoitti:
Etkö kykene vastaamaan?En minä mitään kuvitellut ja se minua kauhistuttikin.Kun tulee omalle kohdallesi niin sitten tiedät sinäkin mistä on kysymys.
Noitten jälkeen erosin kirkosta ja menin uskovien kasteelle.
Oli tapahtunut uudestisyntyminen vedestä ja hengestä.- OletkoLapsiVasta
dogmatikos kirjoitti:
Pertsa, kerroit aikaisemmassa kohdassa, että Raamatussa olisi "kuvanpalvelukielto". Raamatussa on myös paljon pitemmälle menevä KUVANTEKOKIELTO. Sinäkin rikot kieltoa esittämällä kuvaasi netissä.
2.Ms. 20:4. "Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla."
"...ÄLÄKÄ MITÄÄN KUVAA...älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä..."
Oppisi mukaan Raamatun tekstiä ei saa tulkita, vaan se on otettava sellaisenaan.Sinun varmaan pitäsi hieman selvittää itsellesi mitä on kuvien palvonta. Eihän ole likkaa vaadittu?
pertsa2012 kirjoitti:
En minä mitään kuvitellut ja se minua kauhistuttikin.Kun tulee omalle kohdallesi niin sitten tiedät sinäkin mistä on kysymys.
Noitten jälkeen erosin kirkosta ja menin uskovien kasteelle.
Oli tapahtunut uudestisyntyminen vedestä ja hengestä.Millä tavalla toteutit kriittisen itsearvion?
Millä tavalla toteutit kriittisen itsearvion?
Totesin tapahtuneet asiat tosiksi :-)
pertsa2012 kirjoitti:
Heh heh.
Voitko vastata vaiko et? Onko vastaus tämä: "En halua ajatella sitä vaihtoehtoa!"?- pertsaeikirj
Aito.Aivoliitto kirjoitti:
Valaise meitä, pertsa. Mikä on tämä prosessi, jolla pertsaksi pääsee ?Luukkaan evankeliumi:
11:9 Niinpä minäkin sanon teille: anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan. pertsa2012 kirjoitti:
Tulkitsen, ettet vedes halua ajatella sitä vaihtoehtoa. Rehellistä?
Tulkitsen, ettet vedes halua ajatella sitä vaihtoehtoa. Rehellistä?
Minä pysyn näissä sinä kelvoton.
pertsa2012 kirjoitti:
Kirjoitusten sisällössä.
Raamattuko kertoo siitäkin, että sinun uskonnolliset kokemuksesi eivät voi olla oman pääsi tuotosta?
Miksi te uskovaiset ette voi vastata tällaisiin kysymyksiin suoraan ja kiertelemättä? Miksi et sinäkin Pertsa voi suoraan sanoa, ettet edes halua ajatella sitä vaihtoehtoa, että sinun psyykesi olisi jotenkin kokemuksiisi vaikuttanut?
Onko oikeasti rehellistä julistaa jotakin suureen äänen ja kieltäytyä näkemästä muuta kuin yksi vaihtoehto? Voiko ja pitääkö uskon nimissä ja vuoksi valehdella ja kertoa puolitotuuksia?Ja.taaskin.asialinjalle kirjoitti:
Raamattuko kertoo siitäkin, että sinun uskonnolliset kokemuksesi eivät voi olla oman pääsi tuotosta?
Miksi te uskovaiset ette voi vastata tällaisiin kysymyksiin suoraan ja kiertelemättä? Miksi et sinäkin Pertsa voi suoraan sanoa, ettet edes halua ajatella sitä vaihtoehtoa, että sinun psyykesi olisi jotenkin kokemuksiisi vaikuttanut?
Onko oikeasti rehellistä julistaa jotakin suureen äänen ja kieltäytyä näkemästä muuta kuin yksi vaihtoehto? Voiko ja pitääkö uskon nimissä ja vuoksi valehdella ja kertoa puolitotuuksia?Ja.taaskin.asialinjalle sanoi :
Ihan oikeasti Pertsa on vain ja ainoastaan epärehellistä julistaa asioita tosiksi ilman rehellistä itsetutkiskelua. Olet yhtä pihalla todellisuudesta kuin eräässä toisessa keskustelussa oleva uskovainen, joka väittää ettei uskovaisten tarinoita ihmeparantumisista ole syytä tutkia; ne on vain uskottava.Ja.taaskin.asialinjalle kirjoitti:
Kun edesmennyt appiukkoni sairastui dementiaan, hänkin "määritteli itse" tilannetta.
Kun tuntemani iäkkäällä näisella on harhoja, hän teklee samoin?
Ihan oikeasti Pertsa on vain ja ainoastaan epärehellistä julistaa asioita tosiksi ilman rehellistä itsetutkiskelua. Olet yhtä pihalla todellisuudesta kuin eräässä toisessa keskustelussa oleva uskovainen, joka väittää ettei uskovaisten tarinoita ihmeparantumisista ole syytä tutkia; ne on vain uskottava.En minä ole käskyttänyt sinua ja kaltaisiasi uskomaan mihinkään olen vain tuonut kokemuksiani esiin.
Jos kerta kalikka kalahti niin lopeta tekstieni lukeminen :-)pertsa2012 kirjoitti:
Ja.taaskin.asialinjalle sanoi :
>Minä itse määrittelen mitä laatua kokemukseni ovat / olivat.
Joo, mutta tuo pätee silloin vain itseesi.Olet ymmärtänyt aivan oikein.
Jos Jumala kutsuu minua niin kutsuu vain minua - ei sinua.pertsa2012 kirjoitti:
Olet ymmärtänyt aivan oikein.
Jos Jumala kutsuu minua niin kutsuu vain minua - ei sinua.Juu, ei jostain syystä kutsu minua. Tämä palsta kyllä repeäisi jos kutsuisi ja tulisin uskoon, mutta siltikään ei. Ehkä elämäntilanteeni, lainkuuliaisuuteni ja luonteeni ovat liian tasaiset, jotta viitsisi.
Roistoja ja murhamiehiä Hän on hyvinkin kiinnostunut kutsumaan ja siten pelastamaan Helvetiltä, mutta ei tällaista harmitonta heteroaviomiestä.RepeRuutikallo kirjoitti:
Juu, ei jostain syystä kutsu minua. Tämä palsta kyllä repeäisi jos kutsuisi ja tulisin uskoon, mutta siltikään ei. Ehkä elämäntilanteeni, lainkuuliaisuuteni ja luonteeni ovat liian tasaiset, jotta viitsisi.
Roistoja ja murhamiehiä Hän on hyvinkin kiinnostunut kutsumaan ja siten pelastamaan Helvetiltä, mutta ei tällaista harmitonta heteroaviomiestä.Haluaisitko sitten tulla kutsutuksi??
pertsa2012 kirjoitti:
Olet ymmärtänyt aivan oikein.
Jos Jumala kutsuu minua niin kutsuu vain minua - ei sinua.Eli uskovainen voi siis väittää mitä tahansa itseään koskevaaa asiaakin todeksi ja siitä ei saa kysyä todisteita?
Eli uskovainen voi siis väittää mitä tahansa itseään koskevaaa asiaakin todeksi ja siitä ei saa kysyä todisteita?
Eivät teille mitkään todisteet ole kelvanneet.
pertsa2012 kirjoitti:
Haluaisitko sitten tulla kutsutuksi??
Jos haluaisin, silloinhan voisin ruveta pikku hiljaa päässäni itse kehittelemään sitä kutsua ja paineitten riittävästi kasautuessa olisin ihan varma että Jumalahan se siellä huhuilee, terve. Mutta jos kutsu nyt kylmiltään paukahtaisi, se olisi niin varmasti peräisin pääni ulkopuolelta kuin ikinä olla voi, sillä en ole sitten yhtään virittäytynyt kutsutuksi tulemisen tunnelmaan.
RepeRuutikallo kirjoitti:
Jos haluaisin, silloinhan voisin ruveta pikku hiljaa päässäni itse kehittelemään sitä kutsua ja paineitten riittävästi kasautuessa olisin ihan varma että Jumalahan se siellä huhuilee, terve. Mutta jos kutsu nyt kylmiltään paukahtaisi, se olisi niin varmasti peräisin pääni ulkopuolelta kuin ikinä olla voi, sillä en ole sitten yhtään virittäytynyt kutsutuksi tulemisen tunnelmaan.
Matteuksen evankeliumi:
7:7 Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.
7:8 Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.pertsa2012 kirjoitti:
Roomalaisten historioitsijoiden todistukset.
Ei ole mitään "todistuksia" eli siis muita kuin ne, jotka käyttävät kristittyjen omia ilosanomalähteitä. Tiede on tuhanteen kertaan tämän selvittänyt. Mitään roomalaisia tai ylipäätään minkäänlaisia alkuperäismerkintöjä Jeesuksesta ei tietääkseni ole löydetty, ja ensimmäiset väitteet hänestä kirjattiin ylös vasta kymmeniä vuosia miehen kuoleman jälkeen. 30- ja 40-lukujen teksteissä hänestä ei ole yhtä ainoaa mainintaa.
Tietysti voi olla niin että aikalaismaininnat ovat kadonneet historian melskeissä, mutta tällaisia asioita emme saa koskaan tietää, ellei aikakonetta keksitä. Niillä spekulointi on siis turhaa.RepeRuutikallo kirjoitti:
Ei ole mitään "todistuksia" eli siis muita kuin ne, jotka käyttävät kristittyjen omia ilosanomalähteitä. Tiede on tuhanteen kertaan tämän selvittänyt. Mitään roomalaisia tai ylipäätään minkäänlaisia alkuperäismerkintöjä Jeesuksesta ei tietääkseni ole löydetty, ja ensimmäiset väitteet hänestä kirjattiin ylös vasta kymmeniä vuosia miehen kuoleman jälkeen. 30- ja 40-lukujen teksteissä hänestä ei ole yhtä ainoaa mainintaa.
Tietysti voi olla niin että aikalaismaininnat ovat kadonneet historian melskeissä, mutta tällaisia asioita emme saa koskaan tietää, ellei aikakonetta keksitä. Niillä spekulointi on siis turhaa.Siinä yksi todistaja :
PUBLIUS CORNELIUS TACITUS
(n. 55 – 120 jKr.) oli roomalainen senaattori ja historioitsija. Häntä pidetään Rooman merkittävimpänä historioitsijana ja eräänä huomattavimmista roomalaisista kirjailijoista.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tacitus
Hän kirjoittaa annaaleissaan Kristuksesta ja Hänen teloituksestaan seuraavasti :
ANNAALIT 15,44,2–5
15,44,2 Mutta eivät inhimilliset varotoimet eivätkä keisarin runsaat lahjoitukset tai jumalten lepyttelyt poistaneet huonoa mainetta, niin ettei olisi uskottu tulipalon olleen sytytetty käskystä.
1 Päästäkseen tästä huhusta eroon Nero valheellisesti syytti ja erityisillä kidutuksilla rankaisi niitä häpeällisten tekojensa takia vihattuja ihmisiä, joita kansa kutsui kristityiksi.
15,44,3 Nimitys on saanut alkunsa KRISTUKSESTA, joka oli Tiberiuksen hallituskaudella TELOITETTU prokuraattori Pontius Pilatuksen toimesta.
Siinä yksi todistaja :
(n. 55 – 120 jKr.) oli roomalainen senaattori ja historioitsija. Häntä pidetään Rooman merkittävimpänä historioitsijana ja eräänä huomattavimmista roomalaisista kirjailijoista.
Hän kirjoittaa annaaleissaan Kristuksesta ja Hänen teloituksestaan seuraavasti :
ANNAALIT 15,44,2–5
15,44,2 Mutta eivät inhimilliset varotoimet eivätkä keisarin runsaat lahjoitukset tai jumalten lepyttelyt poistaneet huonoa mainetta, niin ettei olisi uskottu tulipalon olleen sytytetty käskystä.
1 Päästäkseen tästä huhusta eroon Nero valheellisesti syytti ja erityisillä kidutuksilla rankaisi niitä häpeällisten tekojensa takia vihattuja ihmisiä, joita kansa kutsui kristityiksi.
15,44,3 Nimitys on saanut alkunsa KRISTUKSESTA, joka oli Tiberiuksen hallituskaudella TELOITETTU prokuraattori Pontius Pilatuksen toimesta.
http://kultaomeniahopeamaljoissa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=17&t=47pertsa2012 kirjoitti:
Siis tuossa linkissä ovat loput roomalaiset historioitsijat :
http://kultaomeniahopeamaljoissa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=17&t=47So? Käyttävät kristittyjä ilosanomalähteitä, niinhän mä sanoin ja niin sanovat myös historiantutkijat.
So? Käyttävät kristittyjä ilosanomalähteitä, niinhän mä sanoin ja niin sanovat myös historiantutkijat.
Tuossa Jeesuksen saama tuomio :
PONTIUS PILATUKSEN TUOMIO
että Jeesus Natsarealainen on ristillä kuoleva.
TUOMIO
Keisari Tiberiuksen seitsemäntenätoista hallitusvuotena ja 24 päivänä Maaliskuuta, Pyhässä Jerusalemin kaupungissa, Hannaan ja Kaifaan ollessa ylimmäisinä pappeina, Jumalan kansan uhripappeina, tuomitsen minä, Pontius Pilatus, Pretorikunnan maaherra, Jeesus Natsarealaisen kuolemaan ristillä kahden pahantekijän välillä, seuraavien kansan syytösten tähden:
Hän on viettelijä,
hän on kapinallinen,
hän on lain vihollinen, hän nimittää itsensä Israelin kuninkaaksi,
hän on mennyt temppeliin seurassaan suuri kansanjoukko, jolla oli palmunoksia käsissään.
Centurio Qvintus Kornelius käsketään viemään hänet teloituspaikalle. Jokaista, olkoonpa hän köyhä tai rikas, kielletään vastustamasta Jeesuksen kuolettamista.
Me allekirjoittaneet todistamme täten Jeesuksen kuolemantuomion:
Daniel, rabbiini, farisealainen
Johannes, rabbiini
Rafael Rorobabel
Kapet, kansalainen
Jeesus menköön kaupungista ulos Struenus-portista.pertsa2012 kirjoitti:
Tuossa Jeesuksen saama tuomio :
PONTIUS PILATUKSEN TUOMIO
että Jeesus Natsarealainen on ristillä kuoleva.
TUOMIO
Keisari Tiberiuksen seitsemäntenätoista hallitusvuotena ja 24 päivänä Maaliskuuta, Pyhässä Jerusalemin kaupungissa, Hannaan ja Kaifaan ollessa ylimmäisinä pappeina, Jumalan kansan uhripappeina, tuomitsen minä, Pontius Pilatus, Pretorikunnan maaherra, Jeesus Natsarealaisen kuolemaan ristillä kahden pahantekijän välillä, seuraavien kansan syytösten tähden:
Hän on viettelijä,
hän on kapinallinen,
hän on lain vihollinen, hän nimittää itsensä Israelin kuninkaaksi,
hän on mennyt temppeliin seurassaan suuri kansanjoukko, jolla oli palmunoksia käsissään.
Centurio Qvintus Kornelius käsketään viemään hänet teloituspaikalle. Jokaista, olkoonpa hän köyhä tai rikas, kielletään vastustamasta Jeesuksen kuolettamista.
Me allekirjoittaneet todistamme täten Jeesuksen kuolemantuomion:
Daniel, rabbiini, farisealainen
Johannes, rabbiini
Rafael Rorobabel
Kapet, kansalainen
Jeesus menköön kaupungista ulos Struenus-portista.Ja mikäs kirjoitus tuo taas olikaan? Mulla on alapäässä sellainen kutina, että tuosta on ennenkin puhuttu ja se on paljon myöhemmin tehty väärennös. Eiväthän edes kristityt vetoa siihen juuri koskaan (paitsi nyt).
pertsa2012 kirjoitti:
Eivät teille mitkään todisteet ole kelvanneet.
Minä toivon että edes SANOT pohtineesi sitäkin vaihtoehtoa, että kokemuksissasi olisi vaikuttanut oma psyykesi!
Ja mikäs kirjoitus tuo taas olikaan? Mulla on alapäässä sellainen kutina, että tuosta on ennenkin puhuttu ja se on paljon myöhemmin tehty väärennös. Eiväthän edes kristityt vetoa siihen juuri koskaan (paitsi nyt).
Minä jätän sinulle väärennösten selvittelyt.Motivaationi ei enää riitä kirkastamaan ateistien tapahtumahorisonttia koska kokemukseni mukaan mitään todisteita ei kelpuuteta.
pertsa2012 kirjoitti:
Minä jätän sinulle väärennösten selvittelyt.Motivaationi ei enää riitä kirkastamaan ateistien tapahtumahorisonttia koska kokemukseni mukaan mitään todisteita ei kelpuuteta.
Jos tuo teksti, jonka alkuperää et jostain kumman syystä nyt kerro (ts. olet voinut kirjoittaa sen vaikka itse mitä en toki pidä todennäköisenä), on tieteellisissä tutkimuksissa todettu joskus vuonna sata tehdyksi väärennökseksi, oletko todella rehellisesti sitä mieltä että se silloinkin pitäisi kelpuuttaa todisteeksi Jeesuksesta ja evankeliumeista?
pertsa2012 kirjoitti:
Siinä yksi todistaja :
ANNAALIT 15,44,2–5
...ansaitsevat hieman selitystä:
http://www.hs.fi/fingerpori/s1349776363668- pertsa2012eikirj
>ANNAALIT
...ansaitsevat hieman selitystä:
http://www.hs.fi/fingerpori/s1349776363668http://kultaomeniahopeamaljoissa.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=17&t=46
http://kultaomeniahopeamaljoissa.munfoorumi.com/viewforum.php?f=17
Flavius Josephus
37–100 jKr.
Ensimmäisen vuosisadan merkittävin juutalainen historioitsija. Hänen yksi tunnetuimmista teoksistaan on 21-osainen juutalaisten historiaa käsittelevä Antiquities (Juutalaisten muinaisajat), jonka hän sai valmiiksi vuosien 93 ja 94 välillä. Tästä teoksesta löytyy kaksi selvää viittausta Jeesukseen.
Merkittävin maininta on katkelma, jota kutsutaan nimellä Testimonium Flavianum:
»Niihin aikoihin siellä eli Jeesus, viisas ihminen, jos häntä voi nimittää ihmiseksi. Sillä hän oli henkilö, joka teki yllättäviä sankaritekoja ja oli sellaisten ihmisten opettaja, jotka iloiten ottivat vastaan totuuden. Hän voitti puolelleen monia juutalaisia ja monia kreikkalaisia. Hän oli Kristus. Kun Pilatus, kuultuaan että häntä syyttivät keskuudessamme korkeimmassa asemassa olevat miehet, oli tuominnut hänet ristiinnaulittavaksi, ne, jotka olivat ensin oppineet rakastamaan häntä, eivät luopuneet kiintymyksestään häntä kohtaan. Kolmantena päivänä hän ilmestyi heille herättynä takaisin henkiin, sillä Jumalan profeetat olivat profetoineet tämän ja lukemattomia muita hämmästyttäviä asioita hänestä. Ja kristittyjen heimo, jota hänen mukaansa sillä nimellä kutsutaan, ei tähän päivään mennessä ole kadonnut.»
(Josephus: Antiquities 18.63-64.)
Tuota Josefuksen kirjoitusta on kyseenalaistettu perusteilla ,jotka kuitenkin ovat enemmän tai
vähemmän arvailuja.En ala tässä esittelemään puolesta ja vastaan kannanottoja - niihin voivat
kiinnostuneet perehtyä googlettamalla.
- Nuudelit.nurin
Pertsa ja Taavetti ovat hyviä esimerkkejä siitä, mitä uskovaisuus on typerimmässä muodossaan.
Kumpiko noista voittaisi kisan palstan typerimmän kirjoittajan tittelistä.
Pertsa on moittinut DT:n epäasiallista tyyliä. Vähän humoristinen juttu huomioiden pertsan oman tyylin, mutta kumminkin.
Molemmat noista hallitsee mustavalkoisen ajattelun, ne on aina mielestään oikeassa, soveltavat kaksoisstandardia, yrittävät pomottaa muita esittämällä poistumiskäskyjä jne.
Toisaalta, pertsa on ollut viimeaikoina kohtalaisen hiljaa eli voittiko DT kisan?- Aito.Aivoliitto
qwertyilija kirjoitti:
Kumpiko noista voittaisi kisan palstan typerimmän kirjoittajan tittelistä.
Pertsa on moittinut DT:n epäasiallista tyyliä. Vähän humoristinen juttu huomioiden pertsan oman tyylin, mutta kumminkin.
Molemmat noista hallitsee mustavalkoisen ajattelun, ne on aina mielestään oikeassa, soveltavat kaksoisstandardia, yrittävät pomottaa muita esittämällä poistumiskäskyjä jne.
Toisaalta, pertsa on ollut viimeaikoina kohtalaisen hiljaa eli voittiko DT kisan?Nää on sama trollaava henkilö, joka vetää naamakuvasta päätellen KAIKKIA lipan alta.
Kumpikaan näistä persoonista ei ole uskovia, paitsi uskovat kirjaimellisen copypasten julistuksen kaiken parantavaan voimaan. Kun Pertsa on liikaa testaillut muuttuuko vesi viiniksi, niin on DT (delirium tremens) ja silloin hän on DT.
Sopii todistaa toisin, pertsa ja DT. Aito.Aivoliitto kirjoitti:
Nää on sama trollaava henkilö, joka vetää naamakuvasta päätellen KAIKKIA lipan alta.
Kumpikaan näistä persoonista ei ole uskovia, paitsi uskovat kirjaimellisen copypasten julistuksen kaiken parantavaan voimaan. Kun Pertsa on liikaa testaillut muuttuuko vesi viiniksi, niin on DT (delirium tremens) ja silloin hän on DT.
Sopii todistaa toisin, pertsa ja DT.Kyllä siinä on kaksi eri kirjoittajaa ja vain toinen eli DT alias multinikki trollaa koko ajan.
- Sähkö__Jänis
qwertyilija kirjoitti:
Kyllä siinä on kaksi eri kirjoittajaa ja vain toinen eli DT alias multinikki trollaa koko ajan.
DT loukkaantuisi tuosta, sillä hänhän käy ainoastaan oikeauskoista sotaa pahoja henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.
- Sähkö__Jänis
Sähkö__Jänis kirjoitti:
DT loukkaantuisi tuosta, sillä hänhän käy ainoastaan oikeauskoista sotaa pahoja henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.
Ja delirium tremens on seurausta Pyhän Hengen, kaljan, pilven, lääkkeiden, sokerin ja kahvin sekakäytöstä maustettuna seksuaalisilla patoumilla.
- Aito.Aivoliitto
Sähkö__Jänis kirjoitti:
Ja delirium tremens on seurausta Pyhän Hengen, kaljan, pilven, lääkkeiden, sokerin ja kahvin sekakäytöstä maustettuna seksuaalisilla patoumilla.
Kuinkas sattuikaan, luterilaisuuden ydin löytyy ilmeisesti juurikin tuosta:
https://www.goodreads.com/author/quotes/29874.Martin_Luther
“Whoever drinks beer, he is quick to sleep; whoever sleeps long, does not sin; whoever does not sin, enters Heaven! Thus, let us drink beer!”
― Martin Luther Sähkö__Jänis kirjoitti:
Noilla kutsun kuulleilla on usein vuosikymmenien ryyppyputki alla eli aivot kutsun vastaanottoon sopivassa kunnossa.
- miten.on
Alustaja näin:
" Sitä en usko, että jos Jumala on olemassa, hän olisi teidän fundamentalistien väittämien mukainen."
Meitä fundamentalistejahan syytetään, että otamme Raamatun kirjaimellisesti. Eli tarkoitat tuossa että et usko siihen Jumalaan, joka ilmoittaa itsensä Raamatussa.
Eikös tällaista ihmistä voi kutsua ateistiksi?- LihaaJaLuutaVain
Raamattu ei ole mikään insinöörien käsikirja. Ei ihme, ettei sitä aikoinaan edes annettu tavallisen kansan käsiin. Raamatun kirjaimellisesti ottaminen on materialismia ja se taas silkkaa marxilaisuutta. :) Taitaa koko hengellisyys olla ihan vieras juttu.
Siitä on valtavasti erilaisia näkemyksiä, mitä Raamatussa sanotaan. Ovatko kaikki kanssasi eri mieltä olevat siis ateisteja?
- Hohhoijaaaaaa
Taitaa kans sellainen käsite kuin Raamatullinen ymmärrys olla outo juttu.
Fundamentalismi on pelkkä poliittis-uskonnollinen ideologia. - mjnhjnhbgb
#Eikös tällaista ihmistä voi kutsua ateistiksi? #
Ei voi!
uskontunnustuksen kaltaisen, Jumalasta ja ihmisyydestä luopunutta järjetöntä ja ymmärtämätöntä uskovaista voi kutsua ateistiksi (Jumalan kieltäjä).
Uskontunnustuksen kaltainen papisto kouluttaa (Lue: aivopesee) kaltaisekseen.
uskontunnustuksesta ja sen kaltaisuudesta...
koskien myös pappislupauksen antaneita pappeja...
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
'Meillä ei ole järkeä'
Ymmärtämättömyydenne:
'Meillä ei ole ymmärrystä'
Ihmisyydestänne luopuminen:
'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
'Olemme syntisiä'
Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
ero JUMALASTA; herra saatanasta uusi jumala:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
Kristitty ei ole Jumalaa ja Jeesusta palveleva kristillinen.
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
Pappislupaus
Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
"Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."
HUOM!!!
Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa" Sinun pitäisi kyetä todistamaan, että sinun näkemyksesi Jumalasta ja Raamatusta ovat ainoat oikeat. Et siihen kykene.
- Helvetissänaisiakin
Suomi - homosteluRuotsi tänään klo 22.Pelasin tulosveto eurolla tulokselle 0 - 1, homosteluRuotsin voitolle vai oliko se 1 - 0 tulosvetokohteessa.Teinkö syntiä? Entä jos voitolle jään niin sama virsi?
"Kerroit tavalliseeen uskovaisten kohteliaaseen sävyyn ettei "minun kaltaisiani" tänne kaivata. Tämä tapahtui tuolla ystävällesi Daavidintähdelle suuntaamassani ketjussa. "
Ei minulla tietääkseni ole täällä ystäviä enkä niitä kokoile itselleni , sillä siten en sido itseäni
mihinkään väärään.Ja.taaskin.asialinjalle kirjoitti:
Onko sinulla käynnissä jokin vanhojen tekstien uudelleenselaus?
Ei.
- Jeesuskäskeemeitä
"Te olette minun ystäväni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä. "
Joh. 15 : 14
Kyysmys jokaiselle joka tämän lukaiseepi, nopeasti vilkaiseepi:
Oletko Jeesuksen ystävä? Joko olet selvillä mihin Jeesus meitä käskee?
Jeesus käskee tekemään, touhuamaan, evankelioimaan ja kaikenlaista kelvollista toimittamaan avuksi ennenkaikkea uskonveljellesisarelle, siipirikoiselle jolta leipä vähissä, maito lopussa. Jeesuksen käskyt ovat suloiset.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663085
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai262163Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681739Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t251597Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161341- 281311
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61236Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281190Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101147Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu621041