Peltipurkki vs lasipurkki

Kaikkipurkkiin

Koskaan en oo säilykkeitö tehny. Nyt olis tarkotus alkaa jossain välissä opettelemaan ja en netistä suoraa vastausta löytäny. Elikkäs onko mimmoisia eroja säilöä lihaa (suikaletta, jauhelihaa yms) lasipurkkiin mikä suljetaan normaalissa uunissa vs sit "perinteinen"säilyke purkki mihin pitäis hommata purkinsulkija, painekattilat yms?
Tarkoitus olisi näin aluksi jompikumpi opetella ja säilöä lihoja mitä saan yhdeltä kauppiaalta missä on päiväys menny ja antaa tutuille "omakustanne" hintaan.

8

1386

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ParastaPurkkii

En suosittele käyttämään säilöntään tuotteita joiden päiväys on mennyt. Säilöntään pitäisi laittaa vain tuotteita jotka ovat tuoreita ja laadukkaita - laatu hyvin harvoin paranee säilöttäessä. Tästäkin on poikkeuksia, esim tomaatit ovat säilöttynä aivan loistavia.

• wintage

Päiväyswanhat tomaatit?

• Uunileipä
        wintage kirjoitti:

Päiväyswanhat tomaatit?

Ei kun laatu (tomaatin) paranee säilöttäessä, vajakki. Opettele lukemaan.

• Tuohan taas ei vastannut kysymykseen millään lailla :D
      Ja lihan laatu ei kärsi kul oikeestaan ollenkaan onko se sit tänään tullut kauppaan myyntiin vai sit ollut viikon vakuumissa myynnissä ja laitettu pakkaseen. Ja tämmöset lihat omiaan harjoitteluun. Kannata heti alkaa paskoo mitään tuoretta hirven lihaa.

Mut enivei. Jos seuraava vastais tohon kysymykseen :) kiitos.

• PakasteTölkki

Vastaa itse, kuinka kauan on tarkoitus säilöä? Metallipurkki on oikeasti umpio ja lasinen lähes umpio. Tästä voit vetää oman johtopäätökset säilyvyydestä.
        Lihanlaatu kärsii säilöttäessä ja mitä enemmän mukana on rasvaa, sitä nopeammin menee pilalle ja maku kärsii jo sitä ennen.

Aika erikoisia kokeiluja, vanhaa lihaa pakkaseen ja sen jälkeen tölkkiin? Miksi pitää laittaa tölkkiin jos on pakastin? Lihan kudosrakenne rikkoontuu pakastessa, senhän varmaan tiesitkin ja liha pakasteesta sulatettu liha pilaantuu kaikkein nopeiten.

• Säilöntä on ihan pari kolme kk. Ja tölkkiin sen takia koska mun tehtävä olis taikoa kaupan pakaste tyhjäksi. Ja lisäksi edelleen pakasteliha on omiaan kun harjoittelee purkitusta niinkuin edellisessä viestissä sanoin

• Erimerkki

2-3 kuukautta menee kummassa tahansa. Harjoitus on hyväksi.

• TulikoVeriripuli

Joko on päiväysvanhat "herkut" herkuteltu?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      69
      1265
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      911
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      351
      737
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      116
      690
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      53
      673
    6. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      648
    7. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      646
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      615
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      592
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56