Hei!
Tietääkö joku, mitä tarkoittaa verbi hörsätä?
Esim. Mies siirtyi baarissa pöydästä toiseen hörsäämään.
Mitä tarkoittaa hörsätä?
5
505
Vastaukset 5
- näin_meilläpäi
Ainaki Itä-Suomessa tulis mieleen, että mies ois menny juomaan pöytään. Esim. yhteydessä, jos joku kysyy, että otatko keittoo nii voi vastata: "voishan ton vaikka hörsästä." Eli syödä juoden melko nopeaa tahtia / ryystäen äänekkäästi. Muualla voi toki tarkottaa jotain muuta.
- poij9ugfdrdsesa
Jospa olet kuullut väärin.
Tuhlaamisesta käytetään verbiä "törsätä".- yhdistelmäkö
Hörsätä?
Jospa tuossa ilmaisussa on yhdistetty kätevästi käsitteet höpöttää ja törsätä?
Sitähän baareissa joskus tehdään. - Sudeettisavolainen
Tuntuu asiayhteydessä luontevalta. Savossahan noita sanavariantteja syntyy usein tilanteen mukaan. Itse en ole aikaisemmin hörsäämisestä kuullut, mutta jotenkin sointuu luontevasti korvaan.
- reinoantero
Kyseinen verbi juolahti päähäni aivan spontaanisti. Ikinä en ollut kuullut. Piti täältä netistä katsoa mitä asiasta löytyy. yksi vastaus oli hyvä. sana sointuu korvaan. Toinenkin kommentti oli hyvä. Höpöttää ja törsää kapakassa. Tarjoo muillekin. Porukka on vähän hämillään. Varsinaista hörsäämistä.
PS. Kaverini aikanaan keksi verbin ökälehtiä. Kuulin ensi kerran n. 50 v sitten. Tarkoittaa kun kaveri kännissä on ihan tillin tallin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.373856- 100842
- 76630
- 50625
- 65605
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38599Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei137579- 30576
En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä
Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.25550Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla
Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei48547