http://sciencemission.com/site/index.php?page=news&type=view&id=genetics/rna-mediated-gene&filter=8,9,10,11,12,13,14,16,17,18,19,20,27&redirected=1
Lainaus: "Studies using nematode worms, mice, and humans suggest that diet and stress can influence descendants’ metabolism and longevity. Genetic evidence indicates that double-stranded (ds) RNA molecules ingested by worms can silence sequence-matched genes in offspring through epigenetic mechanisms.
Once transferred from oocytes to embryos, dsRNA spread between cells during embryonic development and silenced matching genes."
Oma kommenttini: Geenien vaimentaminen tapahtuu metyloimalla tiettyjä alueita genomissa, erityisesti sytosiiniemäksiä. Ne ovat epigeneettisiä markkereita. Ominaisuudet peritään näiden epigeneettisten kerrosten säätelemänä ja niiden paikalleen asettamisesta vastaavat koodaamattomat RNA-molekyylit. Tämä tapahtuu siis suvunjatkamisen yhteydessä, alkion- ja sikiönkehityksen aikana. Epigeneettiset markkerit tietyissä geeneissä ja histoneissa vaikuttavat vaihtoehtoiseen silmukointimekanismiin saaden aikaiseksi esim. ihmisten eri ihonvärin, silmien värin ja hiusten värin ja muutkin eroavaisuudet ihmisten välillä. Ja kaikelle löytyy ohjaus ja säätely. Tärkeimmät ohjaavat tekijät ovat ravinto, ilmasto ja stressi. Havainto romuttaa evoluutioteorian mukaiset olettamukset satunnaisista mutaatioista ja luonnonvalinnasta.
Havainto on erinomainen todiste suunnittelusta ja luomisesta.
RNA-välitteinen periytymismekanismi
1
50
Vastaukset
- EpigeneesiHirttiKiinni
"Ominaisuudet peritään näiden epigeneettisten kerrosten säätelemänä ja niiden paikalleen asettamisesta vastaavat koodaamattomat RNA-molekyylit. "
Mutta vain ne ominaisuudet, jotka genomi mahdollistaa. Epigeneesi ei anna mitään uutta.
Havainto ei mitenkään vaikuta mutaatioiden ja luonnonvalinnan aiheuttamaan evoluutioon. Väiteesi on vailla pohjaa.
Havainto ei mitenkään todista suunnittelusta tai luomisesta.
Kukaan epigenetiikkaa tutkinut biologi ei ole esittänyt tuollaisia mielipiteitä, eikä tule esittämäänkään, koska ne ovat uskonnollista hömppää.
Ei kannattaisi ottaa kantaa aiheeseen, josta tiedon sijaan omaa vain uskomuksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 952006
- 571939
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351